abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220890448
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Ga maar eens bij een verzekeraar langs als je niet onder de basisverzekering valt.
[..]
:N
Als je niet onder een verzekering valt heb je niks te klagen. Als je altijd betaald hebt en je claim wordt afgewezen op basis van winstbejag heb je dat wel. Maar ik snap dat een VVD'er het meestal opneemt voor bedrijven, verbazend eigenlijk dat je de Sacklers dan toch niks vindt, die hebben toch optimaal verdiend aan het veroorzaken van een verslavingsepidemie dat is toch geweldig ondernemersschap. Out of the box denken enzo.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:27:12 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220890461
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:42 schreef -XOR- het volgende:
Tegelijkertijd moet er wel wat aan de instroom gebeuren want die is gewoonweg te hoog voor het absorptievermogen van de samenleving.
Gaan ze dan eindelijk ook eens naar de arbeidsmigratie kijken? Niet in de laatste plaats de afgedankten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:44:39 #253
13309 nostra
ask why
pi_220890557
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als je niet onder een verzekering valt heb je niks te klagen.
Ga als zzp'er maar een aov afsluiten, dan heb je precies dezelfde toestanden, is wat ik bedoelde.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220890711
Eindelijk

Staatssecretaris verbiedt overname Solvinity, bedrijf achter DigiD
https://nos.nl/artikel/26(...)bedrijf-achter-digid

Eerste goede actie van deze regering. Je vraagt je wel af waarom dit zo moeilijk was? Veel competenter dan de vorige regering is het nog niet.
pi_220890721
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Ga als zzp'er maar een aov afsluiten, dan heb je precies dezelfde toestanden, is wat ik bedoelde.
Als die toestanden heel veel voorkomen moet de overheid ingrijpen. Gebeurt dat niet moet je zelf je recht halen. Dat is de situatie in Amerika, dat is wat een Pim Fortuin hier ook wilde.
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 12:39:34 #256
375570 crew  Cyan9
pi_220890845
quote:
Kabinet trekt plan voor snellere verhoging AOW-leeftijd in

Het kabinet trekt het plan om de AOW-leeftijd sneller te verhogen weer in. Met dat besluit hoopt minister Vijlbrief van Sociale Zaken de vakbonden weer aan tafel te krijgen voor een breed akkoord over de sociale zekerheid. Dat zeggen Haagse bronnen tegen de NOS.

Als de verhoging van de AOW-leeftijd geschrapt wordt, levert dat vanaf 2031 een financieel gat op van netto ruim 2,7 miljard euro per jaar. Hoe dat opgevangen gaat worden, wordt later beslist, melden de bronnen.

De vakbonden stelden eerder een ultimatum: als de verhoging niet van tafel zou gaan, zouden er stakingsacties komen. Oorspronkelijk wilde het kabinet met de maatregel de kosten van de vergrijzing beperken. De AOW-leeftijd zou vanaf 2033 weer gaan meestijgen met de gemiddelde levensverwachting.

Er kwam veel kritiek op dat plan van het minderheidskabinet. Ook de Tweede Kamer voelt er tot nu toe weinig voor.

De vakbonden hebben ook veel kritiek op andere voornemens van het kabinet, zoals de versobering van de uitkeringsregelingen voor werkloosheid en arbeidsongeschiktheid, de WW en de WIA. Het kabinet stelt nu voor om samen met werkgevers en werknemers te werken aan een andere invulling van die bezuinigingen. De opbrengst daarvan blijft wel staan.
https://nos.nl/artikel/26(...)ging-aow-leeftijd-in
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220890925
quote:
Blijkbaar kan het toch niet allemaal wel.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:56:38 #258
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220890949
quote:
Nu de rest nog.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:57:04 #259
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220890954
quote:
Dit is helaas heel gewiekst en smerig van ze.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:58:42 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220890970
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:56 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nu de rest nog.
Ja, de WIA en WW plannen halen het Verenigd Koninkrijk rechts in. Helaas ga je daarmee geen Malieveld vol krijgen... Of gen-Xers bereid krijgen om te gaan staken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220890998
Dat is stap 1 inderdaad. ^O^

Laat dit minderheidskabinet maar spijt krijgen dat ze met de VVD in zee zijn gegaan.

Wat mij betreft geen akkoorden zolang er niet evenredig een bijdrage wordt gevraagd van vermogens en multinationals.

Hopelijk staan de vakbonden en Pro er ook zo in.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:04:14 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220891006
Nederlandse subsidies van ongeveer tien miljard euro schaden de natuur
https://www.trouw.nl/duur(...)-de-natuur~be263c86/

Laat ze daar maar wat geld vinden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:07:06 #263
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220891039
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Gaan ze dan eindelijk ook eens naar de arbeidsmigratie kijken? Niet in de laatste plaats de afgedankten.
Dat zijn sowieso op de huizenmarkt de grootste prijsopdrijvers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:08:58 #264
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220891055
Paar dagen geleden:

https://www.bnr.nl/nieuws(...)zaak-tot-versobering

Hopelijk blijft het niet bij de AOW. Het stigma van boomerbonden blijft op deze manier.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:13:48 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220891094
FNV-voorzitter Hans Spekman: 'Uit beleefdheid met kabinet in gesprek als verhoging AOW-leeftijd wordt geschrapt'

https://wnl.tv/2026/05/26(...)tijd-wordt-geschrapt

Spekman bij WNL vanochtend (ik zal mijn complottheorie hier even niet noemen...)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220891143
quote:
Topambtenaren adviseren rijksoverheid van X te vertrekken
kabinet beslist vermoedelijk na de zomer over toekomst van overheidsaccounts op
https://www.binnenlandsbe(...)-van-x-te-vertrekken
Ik lees af en toe op X , maar berichten plaatsen doe ik op Bluesky
Veel rustiger daar...
pi_220891162
https://www.tweedekamer.n(...)enaire_vergaderingen
Om 16.45.. Het debat over oa de geweldsoproep van die extreme zionist
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:25:36 #268
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220891174
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.binnenlandsbe(...)-van-x-te-vertrekken
Ik lees af en toe op X , maar berichten plaatsen doe ik op Bluesky
Veel rustiger daar...
Het meest problematische aan dat Volkskrant artikel vond ik het gedeelte waar X geen gehoor geeft aan politie en justitie. Als er bijvoorbeeld een oproep tot geweld staat.

Ik zou zeggen: dat soort spelletjes om te laten zien dat een bedrijf machtiger is dan het democratisch gezag zou een reden moeten zijn om X te verbieden.

Maar dat wordt helemaal genegeerd in de discussie. Het simpele feit dat X zijn middelvinger op steekt naar de democratisch gelegitimeerde autoriteiten, wanneer strafbare uitingen en zelfs misdrijven in het vizier zijn.

Verbied X!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220891195
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Eindelijk

Staatssecretaris verbiedt overname Solvinity, bedrijf achter DigiD
https://nos.nl/artikel/26(...)bedrijf-achter-digid

Eerste goede actie van deze regering. Je vraagt je wel af waarom dit zo moeilijk was? Veel competenter dan de vorige regering is het nog niet.
_O_
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220891201
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat is stap 1 inderdaad. ^O^

Laat dit minderheidskabinet maar spijt krijgen dat ze met de VVD in zee zijn gegaan.

Wat mij betreft geen akkoorden zolang er niet evenredig een bijdrage wordt gevraagd van vermogens en multinationals.

Hopelijk staan de vakbonden en Pro er ook zo in.
Vergeet SP niet ;)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 26 mei 2026 @ 14:13:56 #271
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220891489
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?

Idem voor @:Hanca en CU
Waar is Hanca eigenlijk?
pi_220891596
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:13 schreef Tijn het volgende:

[..]
Waar is Hanca eigenlijk?
Hij was op vakantie geloof ik, op de camping ofzoiets.
pi_220891619
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja, de WIA en WW plannen halen het Verenigd Koninkrijk rechts in. Helaas ga je daarmee geen Malieveld vol krijgen... Of gen-Xers bereid krijgen om te gaan staken.
Als je maar vaak genoeg herhaalt dat de nieuwe WW plannen zullen betekenen dat mensen 10 (!) jaar moeten werken voor 5 maanden recht op WW, en maar liefst 24 jaar om aanspraak te kunnen maken op een jaar WW, zullen veel mensen toch wel ongerust worden neem ik aan?

Iedereen jonger dan 40 zal niet gauw in aanmerking komen voor 7 maanden WW en de dreiging van de Bijstand is zo stiekem helemaal niet ver weg. Als je maar 8 jaar hebt gewerkt bijvoorbeeld belandt je na 4 maanden al in de bijstand.

Dat moet de meeste mensen duidelijk worden om voldoende draagvlak te krijgen voor het behouden van een fatsoenlijk vangnet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220891969
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
FNV-voorzitter Hans Spekman: 'Uit beleefdheid met kabinet in gesprek als verhoging AOW-leeftijd wordt geschrapt'

https://wnl.tv/2026/05/26(...)tijd-wordt-geschrapt

Spekman bij WNL vanochtend (ik zal mijn complottheorie hier even niet noemen...)
Ik doe het wel, Spekman en zijn nauwe banden met PRO maken het een lastig verhaal. Blijkbaar mogen de financiële sluizen open blijven staan zonder enige vorm van bezuinigingen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:39:35 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220891970


Volgens mij was dit altijd het plan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')