abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2026 @ 19:42:14 #226
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887381
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Hebben we ook al common law tegenwoordig? De facto tweepartijenstelsel? Voor een meier-en-een-beetje verzekerd doet alleen Canada aan.
Dat komt allemaal nog wel, wanneer je de rechtse Amerika en Reagan geilers nog wat langer hun gang laat gaan (vraag is natuurlijk of dan de VS nog steeds common law kent of het rechtsstelsel verder is geperverteerd en ondermijnd door de Thiel tjappies). De VVD en Telders Stichting fantaseert de laatste 40 jaar eens in de zoveel tijd over een tweepartijen stelsel. Dat we daarop aan moeten sturen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 19:43:13 #227
13309 nostra
ask why
pi_220887386
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
De VVD en Telders Stichting fantaseert de laatste 40 jaar eens in de zoveel tijd over een tweepartijen stelsel. Dat we daarop aan moeten sturen.
Schiet niet echt lekker op met, wat, 21 partijen in de Kamer.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:44:59 #228
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887410
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Schiet niet echt lekker op met, wat, 21 partijen in de Kamer.
Het eerste wat ze deze zittingstermijn probeerden doorheen te rammen was een kiesdrempel. Mislukt, voor nu.

Tijdens Rutte-I plannen en een wetsvoorstel om de EK en TK fors in te krimpen.

Met aansturen op blokpolitiek kom je ook al een heel eind.

Het gekwijl op de Angelsaksische Hel zal blijven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220887474
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Hebben we ook al common law tegenwoordig? De facto tweepartijenstelsel? Voor een meier-en-een-beetje verzekerd doet alleen Canada aan.
Nee bij ons lijkt de politiek nog meerr vastgeroest. In Engeland wisselen Labour en de Tories elkaar nog af. Wij leven permanen onder desastreus VVD beleid.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:54:28 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887489
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:22 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Nederland is in een Angelsaksisch land veranderd inclusief alle problemen die daarbij horen.
Op Reddit en X/BlueSky worden regelmatig grafiekjes en kaartjes geplaatst en niet zelden is dan het commentaar "another of those charts where Holland is an Anglosaxon country" of iets in die trant. Nederland is het Amerika van continentaal Europa (ook steeds meer qua gezonde levensjaren inderdaad...).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 21:21:41 #231
13309 nostra
ask why
pi_220888063
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee bij ons lijkt de politiek nog meerr vastgeroest. In Engeland wisselen Labour en de Tories elkaar nog af. Wij leven permanen onder desastreus VVD beleid.
Ach, we schieten de CEO van Zilveren Kruis nog niet door zijn harses om de moordenaar met een halo te vereren.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 21:27:55 #232
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220888101
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach, we schieten de CEO van Zilveren Kruis nog niet door zijn harses om de moordenaar met een halo te vereren.
Dus er zitten wel degelijk lelijke kanten aan de Amerikaanse maatschappij?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 21:28:47 #233
13309 nostra
ask why
pi_220888107
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dus er zitten wel degelijk lelijke kanten aan de Amerikaanse maatschappij?
Zat. Er is geen paradijs.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 21:37:08 #234
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220888176
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Zat. Er is geen paradijs.
Het gaat niet om of er een paradijs bestaat op aarde, maar of het Amerikaanse model de best mogelijke resultaten biedt. De vele lage plaatsen op de ranglijsten - ook al voor het tijdperk Trump het geval - suggereert van niet (ik zal beroemde fragment van Jeff Daniels uit The Newsroom van 2012 even achterwege laten).

Maar voor de VVD-maffia blijft de VS ons gidsland. Of het nu het medialandschap en governance betreft of het financiële stelsel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 21:38:48 #235
13309 nostra
ask why
pi_220888188
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het gaat niet om of er een paradijs bestaat op aarde, maar of het Amerikaanse model de best mogelijke resultaten biedt. De vele lage plaatsen op de ranglijsten - ook al voor het tijdperk Trump het geval - suggereert van niet (ik zal beroemde fragment van Jeff Daniels uit The Newsroom even achterwege laten). Maar voor de VVD-maffia blijft dit ons gidsland.
't Is vooral een heel boeiend land. Gidsland lijkt me ver weg.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220888631
quote:
Hij heeft soms aardige analyses van problemen.

Maar hij gaat ook wel heel erg mee in de AI hype.
Bijvoorbeeld Anthropic claimt een geweldig model te hebben dat ze niet op de markt hebben gebracht. Dat is een typische bluf/leugen die Amerikaanse bedrijven vaak doen. Zo is hij natuurlijk wel vaker om de tuin gelijd, zoals met die MH17 getuige bijvoorbeeld.

Wat dat betreft natuurlijk echt een waardeloos politicus. Hij heeft alleen maar bijgedragen aan de problemen die hij benoemt. Het ligt ook allemaal aan anderen dat het hem niet gelukt is.

Ook super hypocriet hoe hij zeurt dat de Armeense genocide nog niet genoeg erkend is. Ik weet ook nog wel een genocide die nu bezig is waar Omtzigt zich flink stil over houdt. Hij lult ook nog over 7 oktober :')
pi_220888667
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij heeft soms aardige analyses van problemen.

Maar hij gaat ook wel heel erg mee in de AI hype.
Bijvoorbeeld Anthropic claimt een geweldig model te hebben dat ze niet op de markt hebben gebracht. Dat is een typische bluf/leugen die Amerikaanse bedrijven vaak doen. Zo is hij natuurlijk wel vaker om de tuin gelijd, zoals met die MH17 getuige bijvoorbeeld.

Wat dat betreft natuurlijk echt een waardeloos politicus. Hij heeft alleen maar bijgedragen aan de problemen die hij benoemt. Het ligt ook allemaal aan anderen dat het hem niet gelukt is.

Ook super hypocriet hoe hij zeurt dat de Armeense genocide nog niet genoeg erkend is. Ik weet ook nog wel een genocide die nu bezig is waar Omtzigt zich flink stil over houdt. Hij lult ook nog over 7 oktober :')
Hij zit wel bij de EO

Wat er in Gaza gebeurt is daar taboe. Desnoods zenden ze het niet uit.
pi_220888672
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach, we schieten de CEO van Zilveren Kruis nog niet door zijn harses om de moordenaar met een halo te vereren.
Is het zilveren kruis dan zo actief bezig om gegronde verzekeringsclaims af te wijzen voor extra winst? Beslissingen over behandelingen van patienten te laten doen door data analisten ipv medisch personeel?
Daarbij je hebt geloof ik niet helemaal gevolgd wat de situatie is. De moordenaar is dood, de man die zichzelf verdedigde is mijn UI.
pi_220889086
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Is het zilveren kruis dan zo actief bezig om gegronde verzekeringsclaims af te wijzen voor extra winst? Beslissingen over behandelingen van patienten te laten doen door data analisten ipv medisch personeel?
Daarbij je hebt geloof ik niet helemaal gevolgd wat de situatie is. De moordenaar is dood, de man die zichzelf verdedigde is mijn UI.
Soms vraag ik echt weleens af of het wel goed gaat met mensen (al weet ik het antwoord wel).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220889101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Soms vraag ik echt weleens af of het wel goed gaat met mensen (al weet ik het antwoord wel).
Lord-Ronddraai maakt een valide punt
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 00:19:28 #241
236264 crew  capricia
pi_220889105
quote:
Dutch government gives green light to establish migrant ‘return hubs’ outside EU

Within months Europe could see the first concrete steps toward deporting migrants who have been denied the right to stay in the EU.

The Netherlands is pushing ahead with plans to set up Europe’s first “return hubs” outside the bloc where migrants who have been denied the right to stay in the EU can be deported — with “concrete steps” expected in the months ahead.
[..]
https://www.politico.eu/a(...)urn-hubs-outside-eu/
Maandje of 6, 7 staat in het artikel, duurt het nog. Nederland een voortrekkersrol.
Benieuwd of het er echt van komt.

[ Bericht 17% gewijzigd door capricia op 26-05-2026 07:57:49 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220889118
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Maandje of 6, 7 staat in het artikel, duurt het nog. Nederland een voortrekkersrol.
Benieuwd of het er echt van komt.
Zoals ik het lees zal een Europese rechter het op den duur blokkeren
  dinsdag 26 mei 2026 @ 07:56:04 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220889474
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Zoals ik het lees zal een Europese rechter het op den duur blokkeren
Ik mag het hopen. Dit is echt een verschrikkelijk plan en een opmaat naar nog veel ergere dingen. Ik vind het ronduit griezelig.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 09:42:08 #244
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220889894
Tegelijkertijd moet er wel wat aan de instroom gebeuren want die is gewoonweg te hoog voor het absorptievermogen van de samenleving.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:10:16 #245
13309 nostra
ask why
pi_220890019
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is het zilveren kruis dan zo actief bezig om gegronde verzekeringsclaims af te wijzen voor extra winst? Beslissingen over behandelingen van patienten te laten doen door data analisten ipv medisch personeel?
Ga maar eens bij een verzekeraar langs als je niet onder de basisverzekering valt.

quote:
Daarbij je hebt geloof ik niet helemaal gevolgd wat de situatie is. De moordenaar is dood, de man die zichzelf verdedigde is mijn UI.
:N
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:11:26 #246
13309 nostra
ask why
pi_220890028
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:19 schreef capricia het volgende:
Maandje of 6, 7 staat in het artikel, duurt het nog. Nederland een voortrekkersrol.
Benieuwd of het er echt van komt.
Zal mij benieuwen. Wat je er ook van vindt, er wordt in ieder geval eens doorgepakt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:36:30 #247
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220890168
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Zal mij benieuwen. Wat je er ook van vindt, er wordt in ieder geval eens doorgepakt.
Op een nogal symbolisch dossier ja. Dit heeft niks te maken met de instroom. Dit gaat om het relatief kleine aandeel zonder recht op verblijf dat niet vrijwillig terug gaat. Hoewel ranzig rechts dat begrip van 'ongewenst' natuurlijk wil oprekken. Hoe meer rechtelozen hoe beter (degenen die illegalen in dienst nemen hebben weinig te vrezen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:37:34 #248
13309 nostra
ask why
pi_220890174
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:36 schreef Klopkoek het volgende:
Op een nogal symbolisch dossier ja. Dit heeft niks te maken met de instroom.
Nee, ook niet met huizenbouw.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:41:22 #249
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220890189
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, ook niet met huizenbouw.
Je ziet zelf toch wel in dat we het hier over beperkte aantallen hebben? Nou ja, ranzig rechts wil het verder gaan oprekken en uitbouwen natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:43:29 #250
13309 nostra
ask why
pi_220890198
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je ziet zelf toch wel in dat we het hier over beperkte aantallen hebben? Nou ja, ranzig rechts wil het verder gaan oprekken en uitbouwen natuurlijk.
Het kan ook als stimulans werken om vrijwillig terug te keren natuurlijk.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')