Dat komt allemaal nog wel, wanneer je de rechtse Amerika en Reagan geilers nog wat langer hun gang laat gaan (vraag is natuurlijk of dan de VS nog steeds common law kent of het rechtsstelsel verder is geperverteerd en ondermijnd door de Thiel tjappies). De VVD en Telders Stichting fantaseert de laatste 40 jaar eens in de zoveel tijd over een tweepartijen stelsel. Dat we daarop aan moeten sturen.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Hebben we ook al common law tegenwoordig? De facto tweepartijenstelsel? Voor een meier-en-een-beetje verzekerd doet alleen Canada aan.
Schiet niet echt lekker op met, wat, 21 partijen in de Kamer.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
De VVD en Telders Stichting fantaseert de laatste 40 jaar eens in de zoveel tijd over een tweepartijen stelsel. Dat we daarop aan moeten sturen.
Het eerste wat ze deze zittingstermijn probeerden doorheen te rammen was een kiesdrempel. Mislukt, voor nu.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Schiet niet echt lekker op met, wat, 21 partijen in de Kamer.
Nee bij ons lijkt de politiek nog meerr vastgeroest. In Engeland wisselen Labour en de Tories elkaar nog af. Wij leven permanen onder desastreus VVD beleid.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Hebben we ook al common law tegenwoordig? De facto tweepartijenstelsel? Voor een meier-en-een-beetje verzekerd doet alleen Canada aan.
Op Reddit en X/BlueSky worden regelmatig grafiekjes en kaartjes geplaatst en niet zelden is dan het commentaar "another of those charts where Holland is an Anglosaxon country" of iets in die trant. Nederland is het Amerika van continentaal Europa (ook steeds meer qua gezonde levensjaren inderdaad...).quote:Op maandag 25 mei 2026 19:22 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Nederland is in een Angelsaksisch land veranderd inclusief alle problemen die daarbij horen.
Ach, we schieten de CEO van Zilveren Kruis nog niet door zijn harses om de moordenaar met een halo te vereren.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee bij ons lijkt de politiek nog meerr vastgeroest. In Engeland wisselen Labour en de Tories elkaar nog af. Wij leven permanen onder desastreus VVD beleid.
Dus er zitten wel degelijk lelijke kanten aan de Amerikaanse maatschappij?quote:Op maandag 25 mei 2026 21:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach, we schieten de CEO van Zilveren Kruis nog niet door zijn harses om de moordenaar met een halo te vereren.
Zat. Er is geen paradijs.quote:Op maandag 25 mei 2026 21:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dus er zitten wel degelijk lelijke kanten aan de Amerikaanse maatschappij?
Het gaat niet om of er een paradijs bestaat op aarde, maar of het Amerikaanse model de best mogelijke resultaten biedt. De vele lage plaatsen op de ranglijsten - ook al voor het tijdperk Trump het geval - suggereert van niet (ik zal beroemde fragment van Jeff Daniels uit The Newsroom van 2012 even achterwege laten).quote:
't Is vooral een heel boeiend land. Gidsland lijkt me ver weg.quote:Op maandag 25 mei 2026 21:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het gaat niet om of er een paradijs bestaat op aarde, maar of het Amerikaanse model de best mogelijke resultaten biedt. De vele lage plaatsen op de ranglijsten - ook al voor het tijdperk Trump het geval - suggereert van niet (ik zal beroemde fragment van Jeff Daniels uit The Newsroom even achterwege laten). Maar voor de VVD-maffia blijft dit ons gidsland.
Hij heeft soms aardige analyses van problemen.quote:
Hij zit wel bij de EOquote:Op maandag 25 mei 2026 22:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij heeft soms aardige analyses van problemen.
Maar hij gaat ook wel heel erg mee in de AI hype.
Bijvoorbeeld Anthropic claimt een geweldig model te hebben dat ze niet op de markt hebben gebracht. Dat is een typische bluf/leugen die Amerikaanse bedrijven vaak doen. Zo is hij natuurlijk wel vaker om de tuin gelijd, zoals met die MH17 getuige bijvoorbeeld.
Wat dat betreft natuurlijk echt een waardeloos politicus. Hij heeft alleen maar bijgedragen aan de problemen die hij benoemt. Het ligt ook allemaal aan anderen dat het hem niet gelukt is.
Ook super hypocriet hoe hij zeurt dat de Armeense genocide nog niet genoeg erkend is. Ik weet ook nog wel een genocide die nu bezig is waar Omtzigt zich flink stil over houdt. Hij lult ook nog over 7 oktober
Is het zilveren kruis dan zo actief bezig om gegronde verzekeringsclaims af te wijzen voor extra winst? Beslissingen over behandelingen van patienten te laten doen door data analisten ipv medisch personeel?quote:Op maandag 25 mei 2026 21:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach, we schieten de CEO van Zilveren Kruis nog niet door zijn harses om de moordenaar met een halo te vereren.
Soms vraag ik echt weleens af of het wel goed gaat met mensen (al weet ik het antwoord wel).quote:Op maandag 25 mei 2026 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is het zilveren kruis dan zo actief bezig om gegronde verzekeringsclaims af te wijzen voor extra winst? Beslissingen over behandelingen van patienten te laten doen door data analisten ipv medisch personeel?
Daarbij je hebt geloof ik niet helemaal gevolgd wat de situatie is. De moordenaar is dood, de man die zichzelf verdedigde is mijn UI.
Lord-Ronddraai maakt een valide puntquote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Soms vraag ik echt weleens af of het wel goed gaat met mensen (al weet ik het antwoord wel).
Maandje of 6, 7 staat in het artikel, duurt het nog. Nederland een voortrekkersrol.quote:Dutch government gives green light to establish migrant ‘return hubs’ outside EU
Within months Europe could see the first concrete steps toward deporting migrants who have been denied the right to stay in the EU.
The Netherlands is pushing ahead with plans to set up Europe’s first “return hubs” outside the bloc where migrants who have been denied the right to stay in the EU can be deported — with “concrete steps” expected in the months ahead.
[..]
https://www.politico.eu/a(...)urn-hubs-outside-eu/
Zoals ik het lees zal een Europese rechter het op den duur blokkerenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Maandje of 6, 7 staat in het artikel, duurt het nog. Nederland een voortrekkersrol.
Benieuwd of het er echt van komt.
Ik mag het hopen. Dit is echt een verschrikkelijk plan en een opmaat naar nog veel ergere dingen. Ik vind het ronduit griezelig.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zal een Europese rechter het op den duur blokkeren
Ga maar eens bij een verzekeraar langs als je niet onder de basisverzekering valt.quote:Op maandag 25 mei 2026 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is het zilveren kruis dan zo actief bezig om gegronde verzekeringsclaims af te wijzen voor extra winst? Beslissingen over behandelingen van patienten te laten doen door data analisten ipv medisch personeel?
quote:Daarbij je hebt geloof ik niet helemaal gevolgd wat de situatie is. De moordenaar is dood, de man die zichzelf verdedigde is mijn UI.
Zal mij benieuwen. Wat je er ook van vindt, er wordt in ieder geval eens doorgepakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:19 schreef capricia het volgende:
Maandje of 6, 7 staat in het artikel, duurt het nog. Nederland een voortrekkersrol.
Benieuwd of het er echt van komt.
Op een nogal symbolisch dossier ja. Dit heeft niks te maken met de instroom. Dit gaat om het relatief kleine aandeel zonder recht op verblijf dat niet vrijwillig terug gaat. Hoewel ranzig rechts dat begrip van 'ongewenst' natuurlijk wil oprekken. Hoe meer rechtelozen hoe beter (degenen die illegalen in dienst nemen hebben weinig te vrezen).quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Zal mij benieuwen. Wat je er ook van vindt, er wordt in ieder geval eens doorgepakt.
Nee, ook niet met huizenbouw.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:36 schreef Klopkoek het volgende:
Op een nogal symbolisch dossier ja. Dit heeft niks te maken met de instroom.
Je ziet zelf toch wel in dat we het hier over beperkte aantallen hebben? Nou ja, ranzig rechts wil het verder gaan oprekken en uitbouwen natuurlijk.quote:
Het kan ook als stimulans werken om vrijwillig terug te keren natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je ziet zelf toch wel in dat we het hier over beperkte aantallen hebben? Nou ja, ranzig rechts wil het verder gaan oprekken en uitbouwen natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |