abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220862578
quote:
Minderheidskabinet bereid tot onderhandelen over AOW, WW en WIA
Wat een grootmoedigheid van onze PM

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_220862604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat denk ik niet. Ik denk dat het gepompt wordt in bedrijven die anders hun broek niet kunnen ophouden of dat op zijn minst beweren. Oftewel niet innovatieve bedrijven. Met prestige projecten bedoel ik dure oplossingen zoals kernenergie. Lekker pleurisveel betalen om alles te outsourcen naar Amerika. Prachtig om te overbetalen voor consultancy!

Je kunt alles wel een bodemloze put noemen. Wat te denken van onderwijs, het is nooit klaar!
Ouderenzorg, bodemloze put die mensen dragen toch niet veel meer bij in de toekomst!
Onderwijs vergelijken met asiel. Hoe krijg je het uit je mond. _O- Godver wat achterlijk.
pi_220862633
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
pi_220862650
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Wat stel jij voor? Graag met een serieuze onderbouwing. Niet a la grense digt111!!! En we moeten het eigen risico per direct afschaffen per decreet
pi_220862682
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Het is dan ook gewoon een realistisch verhaal.
pi_220862696
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is dan ook gewoon een realistisch verhaal.
Zeker. Maar hoe het gaat gebeuren hoor je nooit. Iedereen kan vertellen WAT er moet gebeuren. En dit kabinet gaat helemaal niets voor elkaar krijgen.
pi_220862710
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Zeker. Maar hoe het gaat gebeuren hoor je nooit. Iedereen kan vertellen WAT er moet gebeuren. En dit kabinet gaat helemaal niets voor elkaar krijgen.
Klopt, of ze moeten door die domme gijzeling van de VVD heen breken. Er is immers meer emotie dan een daadwerkelijk probleem.
pi_220862800
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, of ze moeten door die domme gijzeling van de VVD heen breken. Er is immers meer emotie dan een daadwerkelijk probleem.
We worden alleen maar terug gekoloniseerd. Karma voor de VOC tijden.
pi_220862856
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
We worden alleen maar terug gekoloniseerd. Karma voor de VOC tijden.
oei...."ze" maken kolonies in Nederland en gaan een dictatuur instellen. "Ze" worden steenrijk door de slavernij
Maar ja ... onze eigen schuld... : Karma voor de VOC tijden.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:26:04 #11
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220862912
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
We worden alleen maar terug gekoloniseerd. Karma voor de VOC tijden.
nee dat niet, maar dat Nederland naar de 30 miljoen inwoners gaat over 30 jaar, dat geloof ik vast en zeker

er moet veel aan infrastructuur, zorg en woningbouw gebeuren en daar gaan selfdriving cars en humanoid roboitca bij helpen
robotica gaat de zorg voor ouderen in grote ouderen flats overnemen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:30:21 #12
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220862943
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Zeker. Maar hoe het gaat gebeuren hoor je nooit. Iedereen kan vertellen WAT er moet gebeuren. En dit kabinet gaat helemaal niets voor elkaar krijgen.
Dit kabinet is ook helemaal niet van plan om iets te gaan doen

10 nieuwe steden gaan er niet komen vrees ik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220863204
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Jetten doet in mijn ogen op het moment niet veel goed. Maar bij dit onderwerp heeft hij blijkbaar wel een goed idee te pakken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:51 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Onderwijs vergelijken met asiel. Hoe krijg je het uit je mond. _O- Godver wat achterlijk.
Het is beide iets wat je als beschaafde maatschappij mogelijk maakt. Als je zelf zou moeten vluchten voor oorlog ben je ook blij als je ergens terecht komt. Je bent dan niet blij als iedereen zegt ga maar dood minderwaardige, Tata heeft geld nodig!
pi_220863658
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jetten doet in mijn ogen op het moment niet veel goed. Maar bij dit onderwerp heeft hij blijkbaar wel een goed idee te pakken.
[..]
Het is beide iets wat je als beschaafde maatschappij mogelijk maakt. Als je zelf zou moeten vluchten voor oorlog ben je ook blij als je ergens terecht komt. Je bent dan niet blij als iedereen zegt ga maar dood minderwaardige, Tata heeft geld nodig!
1. Idee is goed, daar twijfelt niemand aan met gezond verstand.
2. Als ik zal vluchten ben ik zo ongekend dankbaar dat ik mij meteen aanpas aan de cultuur/ normen en waarden en doe er alles aan om te integreren. Mijn vriendin komt ook niet uit Nederland, maar sprak binnen 2 jaar de taal en had werk binnen een half jaar. Dan zit ik niet na 10 jaar nog in de bijstand of ga rellen in mijn nieuwe land.
3. We hebben al niet genoeg huizen voor de eigen bevolking.
4. Niemand zegt ga maar dood, behalve wat FVD/PVV stemmers misschien.
5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

Zomaar wat punten waardoor er terecht veel weerstand is tegen asielzoekers. En dit is hartstikke sneu voor de echte vluchtelingen, maar hoe het nu gaat slaat werkelijk waar nergens op leidt inderdaad tot de ondergang van je eigen bevolking. En in een razend tempo ook met de verwachte 50.000 per jaar.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:11:44 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220863745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Die Jetten nu op het journaal. Hij weet weer perfect te vertellen hoe het moet. Betere verspreiding, minder instroom. Betere integratie. Wie maak je het nog wijs. :')
Kijk, los van wat je mening is over asiel of andere vraagstukken.

Jetten is een robot. Dat was al duidelijk toen hij bij D66 werd voorgesteld in dat hilarische kennismakingsinterview jaren geleden. Dat hij MP zou worden had destijds echt niemand verwacht. Hij werd toen ook finaal voor schut gezet door Arjan Lubach in zijn tv programma.

Die man is niet oprecht, is hartstikke nep, dat weet hij ook gewoon en het boeit hem niet.

Rutte was ongeveer hetzelfde, alleen iets minder doorzichtig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:15:35 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220863762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:
tot de ondergang van je eigen bevolking.
Hmm ondergang van eigen bevolking. Wie zijn dat precies?
Zijn Nederlanders onvruchtbaar geworden of zo? Zijn we gevangen gezet door een militair buitenlands leger?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:18:17 #17
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220863766
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kijk, los van wat je mening is over asiel of andere vraagstukken.

Jetten is een robot. Dat was al duidelijk toen hij bij D66 werd voorgesteld in dat hilarische kennismakingsinterview jaren geleden. Dat hij MP zou worden had destijds echt niemand verwacht. Hij werd toen ook finaal voor schut gezet door Arjan Lubach in zijn tv programma.

Die man is niet oprecht, is hartstikke nep, dat weet hij ook gewoon en het boeit hem niet.

Rutte was ongeveer hetzelfde, alleen iets minder doorzichtig.
ach je weet niet hoe ie zich ontwikkeld

maar beloften als 10 nieuwe steden dat moet je niet doen als je er geen zak van meent
het zou wel goed zijn als er twee grote steden van 200.000 mensen bijkwamen compleet met metro , 100 mega packs en fiets netwerk

een stad die zichzelf compleet kan bedruipen, locatie aan de oost kant van de heuvelrug

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-05-2026 21:31:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:40:00 #18
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220863859
Dat minderheidskabinet zal geen succes worden. Er moeten deals gesloten worden met de oppositie. En die willen allemaal 'iets' in ruil voor steun. Waardoor het zichzelf langzaam uit elkaar gaat trekken in een bepaalde richting. Maken ze deals met links dan krijg je extra linkse beloningen voor die partijen. En vice versa over rechts. Dat werkt uiteendrijvend. Dus blijft er patstelling is mijn voorspelling.

Laten we maar weer gaan stemmen. Of genieten van een paar jaar stilstand en kleine beetjes verandering. Past in ieder geval goed bij conservatieven.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:54:05 #19
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220864279
twitter


Keijzer was zelf afwezig en neemt nu Klaver de maat... Puur omdat Klaver om uitstel vroeg zodat niet tot diep in de nacht over Loosdrecht wordt gediscussieerd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 22 mei 2026 @ 23:33:50 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220864615
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten. Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal vam problemen af. Niemand gaat je missen.
Antifa
  vrijdag 22 mei 2026 @ 23:52:41 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220864740
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten. Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal vam problemen af. Niemand gaat je missen.
Liever naar Rusland.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 23:56:39 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220864757
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Liever naar Rusland.
Komen ze terug in de loopgraven, risicootje.
Antifa
pi_220864761
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
Komen ze terug in de loopgraven, risicootje.
Ach, dat duurt maar even.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 03:12:50 #24
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220865028
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten.
Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal van problemen af.
Niemand gaat je missen.
Er is veel immigratie in Hongarije door tal van bedrijven die zich in de EU vestigen

Anders dan hier gaat men daar selectief te werk, op basis van leeftijd ,kennis en ervaring, na afloop van het arbeidscontract gaat men vaak weer terug , gezinshereniging bestaat niet

Het loon ligt echter fors lager dan hier en sociale uitkeringen zijn extreem laag of niet aanwezig , daardoor komen Hongaarse en Slowaakse jongeren liever hier werken

Woningen zijn daar echter in overvloed aanwezig
quote:
AI-overzicht
Hoewel de Hongaarse regering een streng anti-immigratiebeleid voert, kampt het land met een enorm tekort aan arbeidskrachten (oplopend tot zo'n 300.000 vacatures).

Hierdoor is er een sterke stijging van gastarbeiders van buiten de EU, met inmiddels ruim 120.000 buitenlandse werknemers.

Arbeidsmarkt en Kansen
Vraag naar personeel: Vooral in de bouw, productie, logistiek en landbouw is er een grote schaarste.

Inkomsten: Het Hongaarse loon is afgelopen jaren gestegen, maar ligt fors lager dan in West-Europa.

Afhankelijk van het type functie ligt het startloon omgerekend tussen de 750 en 900 euro bruto per maand.

Arbeidsmigranten: Naast traditionele arbeidsmigranten uit buurlanden als Roemenië en Oekraïne, werft Hongarije actief werknemers uit Azië (zoals de Filipijnen en Vietnam) via speciale gastarbeiders programma.

Vergunningen en Wetgeving
EU-burgers: Als burger van de Europese Unie (inclusief Nederland ) mag je in Hongarije wonen en werken.
Je moet je na aankomst wel registreren bij de lokale autoriteiten.

Derdelanders: Werknemers van buiten de EU hebben een visum, een geldige verblijfsvergunning en een specifieke werkvergunning nodig.
Deze procedures worden vaak gesponsord en geregeld door de Hongaarse werkgever
quote:
AI-overzicht
Hongarije heeft een dekkend sociaal stelsel dat vergelijkbaar is met andere EU-landen, al zijn de uitkeringen vaak soberder en korter van duur dan in Nederland.
Iedereen die in Hongarije werkt bouwt hier rechten voor op.

1. Werkloosheid (Jobseeker's Allowance)
Werking: De officiële naam voor de werkloosheidsuitkering is de 'Jobseeker's Allowance' (álláskeresési járadék).
Voorwaarden: Je moet je inschrijven bij de lokale arbeidsdienst en in de 3 jaar voorafgaand aan je werkloosheid minimaal 360 dagen hebben gewerkt.
Duur & Hoogte: Deze uitkering is kort. Je ontvangt 1 dag uitkering voor elke 30 dagen die je hebt gewerkt in de afgelopen 3 jaar. . De maximale duur is 90 dagen.
De uitkering bedraagt 60% van je eerdere gemiddelde salaris, gemaximeerd op het Hongaarse minimumloon.

2. AOW (Ouderdomspensioen)
Werking: Het Hongaarse staatspensioen is gebaseerd op het aantal gewerkte jaren en de opgebouwde premies.

AOW-leeftijd: De wettelijke pensioenleeftijd in Hongarije is 65 jaar voor zowel mannen als vrouwen.
Vrouwen die ten minste 40 jaar hebben gewerkt (inclusief bepaalde periodes van kinderopvang), kunnen ongeacht hun leeftijd met pensioen.

Nederlandse AOW: Heb je in Nederland gewoond of gewerkt, dan kun je jouw AOW-uitkering in de meeste gevallen gewoon meenemen als je naar Hongarije verhuist.

3. Ziekte (Ziekengeld/ZW)
Werking: Bij ziekte is het stelsel opgedeeld in twee fasen:
Ziekteverlof (Betegszabadság): De eerste 15 dagen van ziekte betaalt je werkgever verplicht door, tegen 70% van je reguliere salaris..


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 11:24:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220866009
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kijk, los van wat je mening is over asiel of andere vraagstukken.

Jetten is een robot. Dat was al duidelijk toen hij bij D66 werd voorgesteld in dat hilarische kennismakingsinterview jaren geleden. Dat hij MP zou worden had destijds echt niemand verwacht. Hij werd toen ook finaal voor schut gezet door Arjan Lubach in zijn tv programma.

Die man is niet oprecht, is hartstikke nep, dat weet hij ook gewoon en het boeit hem niet.

Rutte was ongeveer hetzelfde, alleen iets minder doorzichtig.
Eens. Een veel mindere versie ook van Rutte. Bijzonder dat mensen in zijn leuke glimlach trapten.
pi_220866026
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hmm ondergang van eigen bevolking. Wie zijn dat precies?
Zijn Nederlanders onvruchtbaar geworden of zo? Zijn we gevangen gezet door een militair buitenlands leger?
Vraag het even aan de mensen in Iran, Libanon en Syrië om maar wat te noemen. Het is een proces en gebeurt niet in 20 jaar he.
pi_220866100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Vraag het even aan de mensen in Iran, Libanon en Syrië om maar wat te noemen. Het is een proces en gebeurt niet in 20 jaar he.
+ delen van afrika. Maar vooral omarmen _O-
pi_220866186
Samenvatting van de afgelopen periode.

Het liberale kabinet wil graag kijken of er nog schijn in zijden draden voor sociale zekerheid kunnen worden gevonden.

En werkgeversorganisaties vinden momenteel het volle stroomnet (datacenters krijgen voorrang) en inflatie belangrijkere "problemen" dan een onzichtbare toekomst van de huidige en komende generaties mensen.

Leuk man.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 23-05-2026 10:54:33 ]
pi_220866210
Verkeerde topic
pi_220866297
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
1. Idee is goed, daar twijfelt niemand aan met gezond verstand.
2. Als ik zal vluchten ben ik zo ongekend dankbaar dat ik mij meteen aanpas aan de cultuur/ normen en waarden en doe er alles aan om te integreren. Mijn vriendin komt ook niet uit Nederland, maar sprak binnen 2 jaar de taal en had werk binnen een half jaar. Dan zit ik niet na 10 jaar nog in de bijstand of ga rellen in mijn nieuwe land.
3. We hebben al niet genoeg huizen voor de eigen bevolking.
4. Niemand zegt ga maar dood, behalve wat FVD/PVV stemmers misschien.
5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

Zomaar wat punten waardoor er terecht veel weerstand is tegen asielzoekers. En dit is hartstikke sneu voor de echte vluchtelingen, maar hoe het nu gaat slaat werkelijk waar nergens op leidt inderdaad tot de ondergang van je eigen bevolking. En in een razend tempo ook met de verwachte 50.000 per jaar.
Waarom niet een vriendin van Nederlandse bodem? Je haalt dus iemand binnen die een huis bezet houdt.
pi_220866302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
1. Idee is goed, daar twijfelt niemand aan met gezond verstand.
2. Als ik zal vluchten ben ik zo ongekend dankbaar dat ik mij meteen aanpas aan de cultuur/ normen en waarden en doe er alles aan om te integreren. Mijn vriendin komt ook niet uit Nederland, maar sprak binnen 2 jaar de taal en had werk binnen een half jaar. Dan zit ik niet na 10 jaar nog in de bijstand of ga rellen in mijn nieuwe land.
3. We hebben al niet genoeg huizen voor de eigen bevolking.
4. Niemand zegt ga maar dood, behalve wat FVD/PVV stemmers misschien.
5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

Zomaar wat punten waardoor er terecht veel weerstand is tegen asielzoekers. En dit is hartstikke sneu voor de echte vluchtelingen, maar hoe het nu gaat slaat werkelijk waar nergens op leidt inderdaad tot de ondergang van je eigen bevolking. En in een razend tempo ook met de verwachte 50.000 per jaar.
Allemaal stellingen die je niet onderbouwt. Overigens vroeg ik in post #5 een onderbouwing die je weigert te geven.

Is dit het niveau in POL tegenwoordig? Lulraak wat stellen zonder onderbouwing, AI samenvattingen en wat cijfers neerplempen zonder bron?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambtenaar030 op 23-05-2026 11:18:38 ]
pi_220866312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Keijzer was zelf afwezig en neemt nu Klaver de maat... Puur omdat Klaver om uitstel vroeg zodat niet tot diep in de nacht over Loosdrecht wordt gediscussieerd.
Ach Mona ageert ook dat er te weinig huizen zijn gebouwd als voormalig minister van wonen.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:22:48 #33
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220866336
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?

Ik deel vrij weinig met agressievelingen die migranten in de fik willen zetten. Ga lekker naar Hongarije, zijn we van tal vam problemen af. Niemand gaat je missen.
Of jij gaat weg naar een land dat wel aan jouw pretenties voldoet.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:25:50 #34
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220866346
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:10 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom niet een vriendin van Nederlandse bodem? Je haalt dus iemand binnen die een huis bezet houdt.
mijn ex vrouw kwam uit Kirgizië , vlak bij het Issyk Kul Lake

https://en.wikipedia.org/wiki/Issyk-Kul

maar dat is niet zout , meer mineraal smaak
quote:
Het is het achtste diepste meer ter wereld , het elfde grootste meer ter wereld qua volume en het op één na grootste zoutmeer. Het ligt op een hoogte van 1607 meter.
Ondanks de hoogte en de lage temperaturen in de winter bevriest het zelden vanwege het hoge zoutgehalte . [ 5 ] [ 6 ]

Het meer is een Ramsar- gebied met een wereldwijd belangrijke biodiversiteit [ 7 ] en maakt deel uit van het biosfeerreservaat Issyk-Kul.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:39:00 #35
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220866397
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:55 schreef DobbyDobby het volgende:

5. Doordat Nederland er zo'n teringzooi van heeft is de asiel industrie een businessmodel geworden. Geld voor heel West-Europa trouwens. Maar daar kijken mensen graag voor weg.
6. Veilige Landers en criminelen krijgen we niet meer uitgezet.
7. Mensen die al asiel hebben aangevraagd in een ander land, krijgen we al niet teruggestuurd.
8. Merendeel zijn jonge mannen, en komen uit culturen die gaan botsen met de cultuur hier.

De sociale uitkeringen lonen zijn hier veel te goed, de hele wereld komt er op af , als ze er wat aan willen doen dan krijg je de heel links Nederland over je heen

nemen ze de 5000 euro en de dwangsom en dan gaan ze ff terug
maar ja wat doe je eraan

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 11:44:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:48:25 #36
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220866434
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat stel jij voor? Graag met een serieuze onderbouwing. Niet a la grense digt111!!! En we moeten het eigen risico per direct afschaffen per decreet
doe net als Hongarije dan is de instroom gelijk afgelopen

gezinshereniging doen ze niet aan en na afloop arbeidscontract terug

Woonruimte, die mag de werkgever zelf voor ze bouwen op zijn aangekochte terrein net zoveel als ie wil
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220866635
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
doe net als Hongarije dan is de instroom gelijk afgelopen

gezinshereniging doen ze niet aan en na afloop arbeidscontract terug

Woonruimte, die mag de werkgever zelf voor ze bouwen op zijn aangekochte terrein net zoveel als ie wil
Onze huisbabyboomer met zn gouden lepel en "na mij de zondvloed" heeft ook een oplossing.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:02:04 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220867072
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Onze huisbabyboomer met zn gouden lepel en "na mij de zondvloed" heeft ook een oplossing.
ze kunnen toch thuis ook aan gezinshereniging doen als het werk klaar is/???

Dat doet men hier ook , knuffelen als een dolle op Schiphol bij terugkomst

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 13:10:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220867078
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
doe net als Hongarije dan is de instroom gelijk afgelopen

gezinshereniging doen ze niet aan en na afloop arbeidscontract terug

Woonruimte, die mag de werkgever zelf voor ze bouwen op zijn aangekochte terrein net zoveel als ie wil
Krijg jij eigenlijk het alleenstaande AOW? Of moet je inleveren nu je twee huurders in je huis hebt?
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:05:56 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220867113
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Krijg jij eigenlijk het alleenstaande AOW? Of moet je inleveren nu je twee huurders in je huis hebt?
die hebben een apart huishouden en koken zelf en zij komen niet in mijn territorium

wij wonen alle drie apart met contract

quote:
AI-overzicht
Ja, u behoudt doorgaans uw recht op een alleenstaande AOW, mits er sprake is van een strikt commerciële relatie en u geen gezamenlijke huishouding voert.

Sociale Verzekeringsbank | SVB
+1
De belangrijkste voorwaarden zijn:
Zelfstandig wonen: De huurder(s) huren een eigen kamer of zelfstandige woonruimte en delen enkel voorzieningen, of hebben hun eigen privé-faciliteiten.

Commercieel contract: U heeft een zakelijke overeenkomst en brengt een realistische huurprijs in rekening.
Er is geen sprake van het delen van kosten of zorg voor elkaar.

Geen gezamenlijke huishouding: De Sociale Verzekeringsbank (SVB) kijkt of u elkaars huishouden financieel of op andere vlakken ondersteunt. Is dit niet het geval, dan heeft dit geen invloed op uw AOW.

Let op: Het maakt voor de SVB niet uit of u uw woning (onder)verhuurt.
Controleer en documenteer uw woonsituatie zorgvuldig om misverstanden te voorkomen, en geef eventuele wijzigingen in uw woonsituatie altijd direct door via de website van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

Dit zorgt ervoor dat uw uitkering (ongeveer 70% van het netto minimumloon) ongewijzigd blijft.
quote:
Elke woonsituatie is anders en de SVB beoordeelt dit maatwerk.
Lees meer over de precieze voorwaarden op de website van de SVB.
Neem bij twijfel altijd direct contact op met de SVB om een eventuele naheffing of korting te voorkomen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220867135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die hebben een apart huishouden en koken zelf en komen niet in mijn terirtorium

wij wonen alle drie apart
[..]

Aha, dat wist ik niet.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:10:12 #42
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220867148
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Aha, dat wist ik niet.
dit is heeeeel erg actueel inzake het woningdelen van nu vanwege de enorme woningnood , de overheid wil heel graag dat men aan woningdelen doet , vooral met ouderen en geeft graag doelgericht advies , ook de advocatuur kan je daarbij helpen

Maar in principe is de huidige situatie heel erg fout , woning delen is NIET de oplossing , zeker niet als bestaande woningen naar libanezen, syriers en iraniers en weet ik veel wie gaan

ik zou naar gecontroleerd sociaal wonen kunnen , de jongens moeten een eigen flat zodat ze een gezin kunnen stichten en in mijn huis hoort een gezin met kinderen

Maar de doorstroom is gestaakt en dat komt niet meer goed

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2026 16:10:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 mei 2026 @ 15:36:34 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220868129
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 23 mei 2026 @ 16:53:04 #44
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220868617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is verrassend. Je zou het niet verwachten van die echoput.

Ben er nog niet over uit of ongemodereerd en onder een pseudoniem typen nu wel zo'n succes is. Het voordeel is dat je de onbeschaafde rauwe werkelijkheid kunt lezen en het nadeel is dat er een ophitsend vliegwiel effect kan ontstaan. Ik hoop dat platformen met goede persoonlijke moderatie de langste adem zullen hebben. Het overlaten aan externe moderatie of zelfs de politie is suboptimaal.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 23 mei 2026 @ 16:55:45 #45
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220868659
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:53 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is verrassend. Je zou het niet verwachten van die echoput.
Je had verwacht dat vooral FvD en PVV alle haat en drek naar zich toe zouden trekken?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220868677
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is niet verrassend.

Partijen die het land willen afbreken krijgen negatieve reacties.

Partijen die het land willen opbouwen nauwelijks.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 17:04:42 #47
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220868738
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je had verwacht dat vooral FvD en PVV alle haat en drek naar zich toe zouden trekken?
Nee, totaal niet. Alles ter linkerzijde van FvD en PVV is daar een steen des aanstoots. Iets met buitenlanders, geloof ik.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220869769
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Alles ter linkerzijde van FvD en PVV is daar een steen des aanstoots. Iets met buitenlanders, geloof ik.
Bij CU is er op rechts nog minder weerstand dan bij VVD. Zou het misschien komen door de starre verdediging van Bibi en Ben-Gvir? Verder wel mooi dat ze net doen alsof ze mijlenver van SGP verwijderd zijn.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:47:51 #49
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220869818
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 18:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Bij CU is er op rechts nog minder weerstand dan bij VVD. Zou het misschien komen door de starre verdediging van Bibi en Ben-Gvir? Verder wel mooi dat ze net doen alsof ze mijlenver bij SGP verwijderd zijn.
Dat zou ik niet weten. Ze verdedigen eerder een 'bondgenoot' dan die figuren.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:56:35 #50
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220869895
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Alles ter linkerzijde van FvD en PVV is daar een steen des aanstoots. Iets met buitenlanders, geloof ik.
buitenlanders die wonen in het buitenland , dat zijn toeristen,
die halen online een visum, gaan dan met vliegtuig naar hier en dan naar een ander land en dan weer naar hun eigen land in hun eigen huis met hun eigen kinderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 mei 2026 @ 19:02:31 #51
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220869932
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 18:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
buitenlanders die wonen in het buitenland , dat zijn toeristen
Och ja, had het beter moeten specificeren. Onze multiculturele medebewoners dan. Klinkt meteen ook een stuk vriendelijker.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zondag 24 mei 2026 @ 10:48:58 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220874599
https://maurice.nl/2026/05/24/electoraal-kluitjesvoetbal/

Gaat lekker met Nederland... Logisch ook, om PVV te stemmen als je tegen de bezuinigingen bent.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220874672
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
https://maurice.nl/2026/05/24/electoraal-kluitjesvoetbal/

Gaat lekker met Nederland... Logisch ook, om PVV te stemmen als je tegen de bezuinigingen bent.
De Hond en zn ooit vanuit de VS overgewaaide polls zijn mede de oorzaak voor deze troep, waar hij en SBS met De Mol maat al te graag in om blijven roeren.
pi_220874701
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
https://maurice.nl/2026/05/24/electoraal-kluitjesvoetbal/

Gaat lekker met Nederland... Logisch ook, om PVV te stemmen als je tegen de bezuinigingen bent.
quote:
Bert... er is een reden waarom het kabinet moet bezuinigen op sociale uitkeringen en waarom de AOW leeftijd richting de 70 moet.

Dit kabinet van D66, VVD en CDA betaalt miljarden aan defensie en voor het asielgebeuren. Bij defensie kun je een limiet aanbrengen (3,5 of 5%) maar het asielverhaal kan oneindig stijgen naar 7 of 10 procent.
Vrees dat mensen met vermogen uit Nederland zullen wegvluchten.

"Oneindig stijgen naar 7 of 10 procent" :')

Het is wonderbaarlijk hoe wij in Nederland het asiel thema laten importeren door simpel rechts a la MAGA in de VS. Zijn dit mensen die hun tekst teruglezen?
pi_220874730
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:33 schreef VoMy het volgende:
Waarom denken zoveel losers dat ik een cultuur en een "beschaving" met ze deel omdat ze in hetzelfde land geboren zijn als ik?
Geloof me, niet alleen losers denken dat.

Overigens weet ik zeker dat je voor bepaalde migranten wel een uitzondering wilt maken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 24 mei 2026 @ 11:19:06 #56
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220874734
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
https://maurice.nl/2026/05/24/electoraal-kluitjesvoetbal/

Gaat lekker met Nederland... Logisch ook, om PVV te stemmen als je tegen de bezuinigingen bent.
inderdaad , ter rechter zijde is wel een meerderheid nu
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220875220
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
inderdaad , ter rechter zijde is wel een meerderheid nu
[ afbeelding ]
Kabinet Yesilgoz 2 met de SGP en DNA. Markuszower als vice premier
pi_220875574
https://www.ad.nl/utrecht(...)rijgelaten~af6a20c2/

Kunnen we eens een keer een Kamerdebat over dit soort debiliteit houden
pi_220875590
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:55 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)rijgelaten~af6a20c2/

Kunnen we eens een keer een Kamerdebat over dit soort debiliteit houden
Demonstratierecht afschaffen of a la Putin ze opsluiten?
pi_220875614
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Demonstratierecht afschaffen of a la Putin ze opsluiten?
Bij demonstraties tegen het AZC stond iedereen op zijn achterste poten.

Maar hier wordt voor de zoveelste keer een illegale actie gedaan, verboden door de burgemeester.

Het kan toch niet dat men het landelijke treinverkeer straffeloos kan platleggen.
pi_220875625
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Bij demonstraties tegen het AZC stond iedereen op zijn achterste poten.

Maar hier wordt voor de zoveelste keer een illegale actie gedaan, verboden door de burgemeester.

Het kan toch niet dat men het landelijke treinverkeer straffeloos kan platleggen.
Burgemeesters moeten wegblijven van het verbieden van demonstraties.

Zei ik overigens al tijdens corona. Alleen Halsema lijkt ervoor te staan. De rest is bang voor de media en Den haag
pi_220875635
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:10 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
[..]
"Oneindig stijgen naar 7 of 10 procent" :')

Het is wonderbaarlijk hoe wij in Nederland het asiel thema laten importeren door simpel rechts a la MAGA in de VS. Zijn dit mensen die hun tekst teruglezen?
Nu al 9 miljard aan asiel, en dan vallen de vervolgen uitgaven niet eens direct onder die kostenpost.

De miljarden kostende stikstof plannen hadden we er met gemak van kunnen betalen.
pi_220875646
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zie je maar dat de VVD verre vab uiterst rechts is.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220875652
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nu al 9 miljard aan asiel, en dan vallen de vervolgen uitgaven niet eens direct onder die kostenpost.

De miljarden kostende stikstof plannen hadden we er met gemak van kunnen betalen.
Waarvan het grootste deel aan dure hotels. Want heey trickle down economics, waarom zou je onrendabele azc's open houden dachten ze bij de VVD.
pi_220875662
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nu al 9 miljard aan asiel, en dan vallen de vervolgen uitgaven niet eens direct onder die kostenpost.

De miljarden kostende stikstof plannen hadden we er met gemak van kunnen betalen.
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Burgemeesters moeten wegblijven van het verbieden van demonstraties.

Zei ik overigens al tijdens corona. Alleen Halsema lijkt ervoor te staan. De rest is bang voor de media en Den haag
Er zit nogal een verschil tussen een demonstratie en op het spoor lopen en het landelijk treinverkeer platleggen.
pi_220875667
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarvan het grootste deel aan dure hotels. Want heey trickle down economics, waarom zou je onrendabele azc's open houden dachten ze bij de VVD.
Als je wat aan de instroom doet heb je ook geen azcs nodig.
pi_220875724
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als je wat aan de instroom doet heb je ook geen azcs nodig.
Ahhh we gaan eindelijk wat doen aan Putin, Netanyahu en Trump en hun oorlogen?
  zondag 24 mei 2026 @ 13:23:12 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220875739
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ahhh we gaan eindelijk wat doen aan Putin, Netanyahu en Trump en hun oorlogen?
In het oosten van Rusland vriezen er iedere winter een paar honderd dood. Snap niet dat ze het daar niet gewoon wat warmer maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 13:32:35 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220875851


[ Bericht 64% gewijzigd door -XOR- op 24-05-2026 13:34:02 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 13:37:29 #70
236264 crew  capricia
pi_220875963
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
inderdaad , ter rechter zijde is wel een meerderheid nu
[ afbeelding ]
FvD :o
En JA21 groter dan de VVD.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 13:45:18 #71
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220876072
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]
FvD :o
En JA21 groter dan de VVD.
Ja dat krijg je met een besluiteloze regering die druk is met het vliegen in prive en regerings vliegtuigen de hele wereld over

beloven 10 steden in het land en kletsen daarna over een stad midden in het IJsselmeer in 2045, mits de stikstof crisis weg is
schoffering van de kiezer

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 24-05-2026 13:55:03 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 mei 2026 @ 15:04:40 #72
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220876908
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]
FvD :o
En JA21 groter dan de VVD.
Klaver premier..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220877200
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Bij demonstraties tegen het AZC stond iedereen op zijn achterste poten.

Maar hier wordt voor de zoveelste keer een illegale actie gedaan, verboden door de burgemeester.

Het kan toch niet dat men het landelijke treinverkeer straffeloos kan platleggen.
90% van de mensen in dit draadje zijn PRO stemmers. Ken je publiek.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220877281
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]
FvD :o
En JA21 groter dan de VVD.
Boomsma I.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 15:50:14 #75
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220877405
quote:
88s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Boomsma I.
Nou joepie, deze fan en supporter van Orban. Op bedevaart bij Salvini. Boezemvriend van Baudet.

Komt vast heel liberaal beleid uit voort.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 mei 2026 @ 16:12:57 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220877554
JFK gaat de verkiezingen landsliden. Mensen zijn er nu eindelijk achter dat als je progressief wilt, je PRO moet stemmen en niet op de meest sympathieke telg uit de VNO-NCW familie. Jammer dat het slechts voor de eerste kamer gaat zijn, maar hopelijk beklijft die wetenschap een beetje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220877714
quote:
12s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo zie je maar dat de VVD verre vab uiterst rechts is.
Hoe dan, hun verlies komt toch direct bij FvD en Ja21, zelfde vijver enzo.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 16:49:50 #78
375570 crew  Cyan9
pi_220877767
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
90% van de mensen in dit draadje zijn PRO stemmers. Ken je publiek.
Sinds wanneer? Er is hier meer politieke diversiteit dan je denkt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220877880
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe dan, hun verlies komt toch direct bij FvD en Ja21, zelfde vijver enzo.
dat maakt de partij niet uiterst rechts natuurlijk.
  zondag 24 mei 2026 @ 17:25:11 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220878115
Misschien zijn we wel allemaal stiekem VVD/PVV stemmers maar zeggen we alleen maar dat we PRO stemmen om elitair en intellectueel over te komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 17:34:55 #81
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220878172
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:25 schreef -XOR- het volgende:
Misschien zijn we wel allemaal stiekem VVD/PVV stemmers maar zeggen we alleen maar dat we PRO stemmen om elitair en intellectueel over te komen.
Betrapt! 😬 Ik doe alles daarvoor. One World, paars haar, vega snietzul, performative feminisme, volkskrant abo.

En nog ben ik niet recht genoeg in de leer. Dan maar met het potloodje de volgende keer op Lidewij stemmen.

Heeft ze trouwens al een kindernaam bedacht? Ik vind Rudolf, Joseph en Herman erg mooi klinken.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220878894
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:03 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat maakt de partij niet uiterst rechts natuurlijk.
Zie de kop van het plaatje.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 20:01:49 #83
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220879265
Iets kan natuurlijk niet ''gewoon'' rechts of links zijn. Het is radicaal, extreem, uiterst, hyper of enig andere verzwarende term.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220879313
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Betrapt! 😬 Ik doe alles daarvoor. One World, paars haar, vega snietzul, performative feminisme, volkskrant abo.

En nog ben ik niet recht genoeg in de leer. Dan maar met het potloodje de volgende keer op Lidewij stemmen.

Heeft ze trouwens al een kindernaam bedacht? Ik vind Rudolf, Joseph en Herman erg mooi klinken.
Ik gok op iets Romeins.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:08:05 #85
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220879329
quote:
10s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Iets kan natuurlijk niet ''gewoon'' rechts of links zijn. Het is radicaal, extreem, uiterst, hyper of enig andere verzwarende term.
Centrumrechts is terminaal. In Nederland is alleen het CDA dat nog en dat sterft langzaam uit. 'Gewoon rechts' bestaat in Nederland bijna niet meer. Het is een patroon dat we natuurlijk op vele plekken in de wereld zien.

De helft van de FvD kiezers beschrijven zichzelf als centrum-rechts (bron: Ipsos), een kwart van de PVV kiezers als midden. Betekent natuurlijk niet dat dit klopt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 20:09:46 #86
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220879342
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Centrumrechts is terminaal. In Nederland is alleen het CDA dat nog en dat sterft langzaam uit. 'Gewoon rechts' bestaat in Nederland bijna niet meer. Het is een patroon dat we natuurlijk op vele plekken in de wereld zien.

De helft van de FvD kiezers beschrijven zichzelf als centrum-rechts (bron: Ipsos), een kwart van de PVV kiezers als midden. Betekent natuurlijk niet dat dit klopt.
Dat partijen steeds verder de hakken in het zand zetten onderschrijf ik ook, maar de VVD is niet ''uiterst'' rechts. Het lijkt wel alsof we collectief dommer worden en steeds harder met steeds zwaardere termen moeten strooien omdat het anders niet over komt, ofzo.

Fvd is natuurlijk niet centrum rechts. Totaal niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 24 mei 2026 @ 20:12:09 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879357
CDA is centrumrechts, VVD en JA21 zijn rechts met een ver-rechtse vleugel, PVV is uiterst rechts tot extreemrechts, DNA en FvD zijn extreem-rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879374
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat partijen steeds verder de hakken in het zand zetten onderschrijf ik ook, maar de VVD is niet ''uiterst'' rechts. Het lijkt wel alsof we collectief dommer worden en steeds harder met steeds zwaardere termen moeten strooien omdat het anders niet over komt, ofzo.

Fvd is natuurlijk niet centrum rechts. Totaal niet.
Klopt al schuift de VVD onder Yesilgoz wel meer naar rechts dan onder Rutte
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 20:15:57 #89
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220879378
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt al schuift de VVD onder Yesilgoz wel meer naar rechts dan onder Rutte
Absoluut. D66 leek dat ook te doen, maar hangt nu in een limbo van rechts progressief gedachtegoed.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 24 mei 2026 @ 20:16:44 #90
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220879383
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
maar de VVD is niet ''uiterst'' rechts.
Ze zitten overduidelijk in het grensgebied (ik zal het citeren van ches_data achterwege laten). Van de week dus ook weer met "asielinstroom moet naar nul" - dat is 100% uiterst rechts.

Zoals n.b. Bas Erlings zei, de VVD is opgericht als meest rechtse partij in het bestel, is altijd "aan het touw blijven trekken" en het is nooit genoeg. De middelpuntvliedende krachten blijven hetzelfde, is een ingebakken tendens.

Dit commentaar is nog te lief:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)haal-werken-a4928466
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 20:18:26 #91
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220879396
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze zitten overduidelijk in het grensgebied (ik zal het citeren van ches_data achterwege laten). Van de week dus ook weer met "asielinstroom moet naar nul" - 100% uiterst rechts. Zoals n.b. Bas Erlings zei, de VVD is opgericht als meest rechtse partij, is altijd "aan het touw blijven trekken" en het is nooit genoeg. De middelpuntvliedende krachten blijven hetzelfde.

Dit commentaar is nog te lief:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)haal-werken-a4928466
Migratie is niet de graadmeter om een partij rechts te noemen. Dat wordt nog wel eens vergeten in het geschreeuw de afgelopen jaren.

Als je naar hun stemgedrag kijkt zijn ze niet uiterst rechts. Simple as.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 24 mei 2026 @ 20:24:39 #92
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220879448
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Migratie is niet de graadmeter om een partij rechts te noemen. Dat wordt nog wel eens vergeten in het geschreeuw de afgelopen jaren.
Je verdraait mijn woorden. Ik heb hier helemaal geen zin in.

Op het publicitair belangrijke asielthema blijven ze uiterst rechts continu kopiëren en dubbelen.

quote:
Als je naar hun stemgedrag kijkt zijn ze niet uiterst rechts. Simple as.
Dus wel. Van de antifa motie tot het toetreden tot de Trump board of Peace. Zitten in het schemergebied. Half-in, half-uit.

Niet voor niets is JA21 hun favoriete coalitiepartner geworden, inmiddels nog meer dan het CDA. JA21 is 100% uiterst rechts en zit in Europa bij een gezellig kransje partijen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 mei 2026 @ 20:30:46 #93
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220879482
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt al schuift de VVD onder Yesilgoz wel meer naar rechts dan onder Rutte
Het eerste dat Rutte deed was met PVV in zee gaan en pas in 2014 werd PVV uitgesloten.

Over de PvdA kwamen in 2012 dit soort teksten: "gevaar voor Nederland". Dat deed hij met de PVV alleen in 2017.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)evaar-voor-nederland

https://www.nu.nl/politie(...)-uit-te-sluiten.html
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220879593
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:16 schreef Klopkoek het volgende:
De middelpuntvliedende krachten blijven hetzelfde, is een ingebakken tendens.
De middelpuntvliedende kracht is een schijnkracht.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220879618
Definitief concept Liberaal Manifest:

https://www.liberaal-groe(...)iberaal-Manifest.pdf
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:48:15 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879624
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren bij na nieuwe verkiezingen gezien VVD niet met PvdA samen wil werken en daarmee wordt een regering over het midden vormen onmogelijk. We gaan waarschijnlijk de eerste echt fascistische regering van West-Europa krijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879643
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Burgemeesters moeten wegblijven van het verbieden van demonstraties.

Zei ik overigens al tijdens corona. Alleen Halsema lijkt ervoor te staan. De rest is bang voor de media en Den haag
Het demonstratierecht is in Nederland nooit absoluut geweest. Er zijn een paar uitzonderingen waarop een burgemeester een demonstratie mag verbieden. Oa omwille van het verkeer. Zie artikel 2 Wom.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879652
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
90% van de mensen in dit draadje zijn PRO stemmers. Ken je publiek.
Eh, ik stem SP en ben ook van mening dat demonstraties op het spoor (of de snelweg) ook prima verboden en voorkomen mogen worden. Wat volgens huidige wetten ook gewoon mag.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 24 mei 2026 @ 20:52:28 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879660
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Het demonstratierecht is in Nederland nooit absoluut geweest. Er zijn een paar uitzonderingen waarop een burgemeester een demonstratie mag verbieden. Oa omwille van het verkeer. Zie artikel 2 Wom.
Bovendien heb je gewoon een vergunning nodig voor een demonstratie en geen enkele burgemeester bij zinnen gaat die geven voor een demonstratie op het spoor.

Edit: o nee, geen vergunning. Desalniettemin lijkt me de mogelijkheid een demonstratie bij het spoor verbieden vrij evident.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879681
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bovendien heb je gewoon een vergunning nodig voor een demonstratie en geen enkele burgemeester bij zinnen gaat die geven voor een demonstratie op het spoor.
Nee toch? Demonstraties zijn vergunningsvrij naar mijn weten. Je moet het wel van tevoren laten weten, opdat de gemeente toe kan zien op de veiligheid, of wanneer strikt noodzakelijk (gezondheid, verkeer, wanorde) beperken of verbieden.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 24 mei 2026 @ 20:56:52 #101
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879687
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee toch? Demonstraties zijn vergunningsvrij naar mijn weten. Je moet het wel van tevoren laten weten, opdat de gemeente toe kan zien op de veiligheid, of wanneer strikt noodzakelijk (gezondheid, verkeer, wanorde) beperken of verbieden.
Klopt, zie edit.

Overigens is aangekondigd demonstreren op de weg of het spoor nog wel anders dan een AZC met mensen erin in de hens proberen te steken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220879689
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Edit: o nee, geen vergunning. Desalniettemin lijkt me de mogelijkheid een demonstratie bij het spoor verbieden vrij evident.
Precies, mij ook. Niet meer dan logisch dat burgers zich absoluut nooit op het spoor mogen begeven. Is voor mij van dezelfde orde als bv een live trainingsgebied van defensie.

En heel eerlijk; wanneer mensen dat niet met me eens zijn (wat een aanzienlijk aantal van mijn sociale cirkel is) heb ik toch altijd het gevoel dat ze zich puur laten leiden door ideologie, en rationaliteit een gepasseerd station is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879701
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt, zie edit.

Overigens is aangekondigd demonstreren op de weg of het spoor nog wel anders dan een AZC met mensen erin in de hens proberen te steken.
Absoluut. Anderen in levensgevaar brengen acht ik nog een flink stuk erger dan jezelf in levensgevaar brengen.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 24 mei 2026 @ 21:00:05 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220879713
quote:
6s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:44 schreef nostra het volgende:

[..]
De middelpuntvliedende kracht is een schijnkracht.
Je kunt nu wel heel wijs en bijdehand doen maar het neemt niet weg dat 'men' altijd naar rechts blijft trekken en aan het touw blijft sjorren. Ongeacht welke status quo. Zou er slavernij en kinderarbeid bestaan dan schaft de VVD dat niet af. Dat zit niet in de partij.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 mei 2026 @ 21:01:00 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220879728
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Anderen in levensgevaar brengen acht ik nog een flink stuk erger dan jezelf in levensgevaar brengen.
Maar juist XR is voor Eerdmans een reden om de Grondwet aan te passen (ook: negeren?)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220879733
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je kunt nu wel heel wijs en bijdehand doen maar het neemt niet weg dat 'men' altijd naar rechts blijft trekken en aan het touw blijft sjorren. Ongeacht welke status quo. Zou er slavernij en kinderarbeid bestaan dan schaft de VVD dat niet af. Dat zit niet in de partij.
De enige reden voor VVD om slavernij af te schaffen zou zijn wanneer kinderarbeid weer ingevoerd wordt. En vice versa. "We hebben nu kinderen voor het werk, dus de slaven zijn niet meer nodig"
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879751
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar juist XR is voor Eerdmans een reden om de Grondwet aan te passen (ook: negeren?)
Eerdmans kan de vinketering krijgen. Radicaalrechtse randdebiel dat hij is.

Artikel 9 en de Wom (WOM?) zijn prima zoals ze zijn. Maar dan moet de driehoek wel proactief handhaven, en niet eerst gaan toezien hoe een verboden demonstratie toch uitgevoerd wordt om dan uiteindelijk eens wat te gaan doen.

Dat zouden we ook niet accepteren wanneer, ik noem maar wat, de anti-AZC demonstranten in operationele operatiekamers willen protesteren. Die worden dan simpelweg tegengehouden die ruimten überhaupt te betreden.

De politie wist van te voren dat XR dit wilde doen, dus waarom ze het niet voorkomen hebben is me echt een raadsel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220879789
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Anderen in levensgevaar brengen acht ik nog een flink stuk erger dan jezelf in levensgevaar brengen.
Ik krijg nu een beeld van allemaal lege treinen die proberen de demonstranten aan te rijden.

De treinversie van KITT.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 21:09:41 #109
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220879791
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je verdraait mijn woorden. Ik heb hier helemaal geen zin in.

Op het publicitair belangrijke asielthema blijven ze uiterst rechts continu kopiëren en dubbelen.
[..]
Dus wel. Van de antifa motie tot het toetreden tot de Trump board of Peace. Zitten in het schemergebied. Half-in, half-uit.

Niet voor niets is JA21 hun favoriete coalitiepartner geworden, inmiddels nog meer dan het CDA. JA21 is 100% uiterst rechts en zit in Europa bij een gezellig kransje partijen.
Waarom kom je dan specifiek met dat voorbeeld. Jij vindt het uiterst rechts stemgedrag, dat is het simpelweg niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220879814
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik krijg nu een beeld van allemaal lege treinen die proberen de demonstranten aan te rijden.

De treinversie van KITT.
Helaas worden lege treinen nog altijd gereden door machinisten.

En zelfs als die dingen zelfrijdend zouden zijn, heeft een burgemeester ook de plicht om de veiligheid van de demonstranten te beschermen.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 24 mei 2026 @ 21:15:28 #111
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220879839
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarom kom je dan specifiek met dat voorbeeld. Jij vindt het uiterst rechts stemgedrag, dat is het simpelweg niet.
'Nul asielzoekers in het land' is uiterst rechts stemgedrag en een uiterst rechtse agenda. Het is simpelweg een uiterst rechts standpunt.

Antifa verbieden is uiterst rechts, net als meedoen met de Board of Peace (welke andere landen zitten daarin denk je?)

Wat is de volgende stap? Over vijf jaar ga jij beweren dat massale remigratie heus niet uiterst rechts beleid is?

Ik heb hier geen zin in. Een discussie heeft geen zin met deze Overton window in jouw hoofd.

edit: 'nul asielzoekers, instroom naar nul' is bijvoorbeeld niet eens het standpunt van de Tories in het VK. Of van Forza Italia. FDP en CDU in Duitsland. N-VA in België. Nee, voor dat idee moet je in deze landen echt nog wat deuren verder kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Klopkoek op 24-05-2026 21:22:55 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 mei 2026 @ 21:22:15 #112
13309 nostra
ask why
pi_220879888
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
Zou er slavernij en kinderarbeid bestaan dan schaft de VVD dat niet af. Dat zit niet in de partij.
Dat denk ik ook ja. :')
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:22:59 #113
13309 nostra
ask why
pi_220879894
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
Niet voor niets is JA21 hun favoriete coalitiepartner geworden
Dat is niets nieuws dan vóór de coalitievorming.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:28:03 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220879938
JA21 is niet zo extreem, tenminste niet zolang Eerdmans er de skepter zwaait. Ben alleen bang dat de VVD ook met Markuszower, PVV en FvD in de volgende regering gaat stappen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:28:51 #115
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220879941
quote:
81s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat denk ik ook ja. :')
Ze zouden de critici en abolitionisten activisten noemen en criminaliseren. De toegang tot de rechter beperken. Huisblad De Telegraaf zal ze woke noemen.

Eigenstandig, uit eigen motivatie, als zelfstandig idee om er politiek kapitaal aan te verspillen, zullen ze het niet afschaffen.

Het is een patroon dat je in recenter tijden ook gewoon ziet met dierenrechten, ondanks dat 'liberale' denkers in de 19e eeuw daar al over schreven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 mei 2026 @ 21:34:39 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220879975
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is niets nieuws dan vóór de coalitievorming.
Mij ontgaat de relevantie van deze opmerking.

De observatie dat sinds Yesilgöz het clubje JA21 nu de favo coalitiepartner is geworden ondersteunt het punt van het aanbeland zijn in het schemergebied tussen centrum-rechts en uiterst rechts (half-in, half-eruit).

De zusterpartijen van JA21 zeggen genoeg (o.a. pro-Apartheid in Zuid-Afrika SGP, rechtstaatslopers PiS, de openlijk neofascistische FdI, de voorheen neonazistische Zweden Democraten waarvan prominente leden nog steeds handelen in Derde Rijk prullaria).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:39:52 #117
236264 crew  capricia
pi_220880014
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:28 schreef -XOR- het volgende:
JA21 is niet zo extreem, tenminste niet zolang Eerdmans er de skepter zwaait. Ben alleen bang dat de VVD ook met Markuszower, PVV en FvD in de volgende regering gaat stappen.
Ik denk dat dat de VVD electoraal geen goed gaat doen. En dat ze dat zelf ook wel begrijpen? Hoop ik.

Maar migratie is maatschappelijk wel echt een belangrijk onderwerp. Waar pijnpunten zitten die geregeld moeten worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 21:40:56 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220880019
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:28 schreef -XOR- het volgende:
JA21 is niet zo extreem, tenminste niet zolang Eerdmans er de skepter zwaait. Ben alleen bang dat de VVD ook met Markuszower, PVV en FvD in de volgende regering gaat stappen.
Hoe machtig en invloedrijk is Eerdmans?

Nog los van dat Eerdmans ooit zelf kwam met het voorstel tot een verbod voor winkeliers met Turkse en Marokkaanse herkomst; types als Nanninga, Boomsma - en Kinneging op de achtergrond zijn wel echt eng. Hun vriendjes in Europa zijn ook eng, een half dozijn daarvan iig.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220880026
quote:
81s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat denk ik ook ja. :')
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?

Idem voor @Hanca en CU
pi_220880032
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat dat de VVD electoraal geen goed gaat doen. En dat ze dat zelf ook wel begrijpen? Hoop ik.

Maar migratie is maatschappelijk wel echt een belangrijk onderwerp. Waar pijnpunten zitten die geregeld moeten worden.
De "linkse" vvd'er is al vertrokken. Zo niet naar D66
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:43:34 #121
236264 crew  capricia
pi_220880040
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?

Idem voor @:Hanca en CU
Persoonlijk vind ik het vreemd dat het zo'n gigantisch belangrijk onderwerp zou zijn. Een land in een ander continent.

We hebben hier zelf genoeg te doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 21:44:43 #122
13309 nostra
ask why
pi_220880053
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De "linkse" vvd'er is al vertrokken. Zo niet naar D66
Van der Burg zit er nog gewoon.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:44:48 #123
236264 crew  capricia
pi_220880054
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De "linkse" vvd'er is al vertrokken. Zo niet naar D66
Lees ik goed dat jij denkt dat de linkse VVDer naar D66 vertrokken is?
En dan bedoel je in de peilingen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 21:45:02 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880058
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ze electoraal geen goed gaat doen. En dat ze dat zelf ook wel begrijpen?
Dan komt het verhaal dat het land toch bestuurd moet worden en dat ze in een kabinet met die partijen eindelijk migratie en rasonzuiverheden goed kunnen aanpakken.
quote:
Maar migratie is maatschappelijk wel echt een belangrijk onderwerp. Waar pijnpunten zitten die geregeld moeten worden.
Dat klopt, daarom is het ook belangrijk dat het Europees migratiepact snel wordt geimplementeerd. De buitengrenzen stevig patrouilleren is de enige oplossing.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:47:35 #125
13309 nostra
ask why
pi_220880086
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?
Ik heb geen mening over Israël.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220880107
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het vreemd dat het zo'n gigantisch belangrijk onderwerp zou zijn. Een land in een ander continent.

We hebben hier zelf genoeg te doen.
BZ dan maar opheffen?

Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk. Het is jammer om te constateren dat rechtsen in Nederland, die relatief vaak tegen migratie zijn niet de oorzaak van de ellende in de wereld willen benoemen.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:50:21 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880122
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hoe machtig en invloedrijk is Eerdmans?

Nog los van dat Eerdmans ooit zelf kwam met het voorstel tot een verbod voor winkeliers met Turkse en Marokkaanse herkomst; types als Nanninga, Boomsma - en Kinneging op de achtergrond zijn wel echt eng. Hun vriendjes in Europa zijn ook eng, een half dozijn daarvan iig.
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220880123
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Lees ik goed dat jij denkt dat de linkse VVDer naar D66 vertrokken is?
En dan bedoel je in de peilingen?
Ja.

Er is niks liberaals aan de VVD meer. Behalve hun eeuwige motto dat de overheid kleiner moet om vervolgens daar nooit op te leveren, en daarom maar de HRA behouden als goedmakertje.
pi_220880158
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
Baudet neemt ook niemand serieus, Wilders ook niet, Keijzer ook niet maar daar dreigt wel het grote gevaar.

Persoonlijk vind ik dat Keijzer te weinig kritiek krijgt voor haar framing richting de Nos wat de levens van de redacteuren op het spel zet. Je wilt geen Tarik Z achtige wappies voor de deur a la die veroordeelde gek die Tim Hofman wou omleggen met een gaspistool.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:54:24 #130
236264 crew  capricia
pi_220880187
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ja.

Er is niks liberaals aan de VVD meer. Behalve hun eeuwige motto dat de overheid kleiner moet om vervolgens daar nooit op te leveren, en daarom maar de HRA behouden als goedmakertje.
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220880207
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:57:16 #132
236264 crew  capricia
pi_220880238
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
BZ dan maar opheffen?

Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk. Het is jammer om te constateren dat rechtsen in Nederland, die relatief vaak tegen migratie zijn niet de oorzaak van de ellende in de wereld willen benoemen.
Ik denk dat het voor alles van CDA en rechts daarvan geen dusdanig belangrijk onderwerp is dat men daardoor hun stemkeuze aanpast.
Het is buitenland. Ander continent.
De meeste mensen hebben er vooral last van, van de pro Palestijnen demonstraties.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 21:57:30 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220880244
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene. Ik ben altijd wel van mening dat iemand af en toe wel iets uit de bocht mag vliegen om toch nog tot de betamelijken gerekend te kunnen worden. Nanninga neemt volgens mij niemand serieus, een type als Boomsma is inderdaad wel een engnek en als die de sleutels van de partij in handen krijgt heb je inderdaad kans op een soort FvD light.
"Oekraïne hoort bij de Russische invloedssfeer"

In februari 2022 had Eppink (nu BBB) het continu over "de Russische intocht".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 mei 2026 @ 21:58:58 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880268
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
Probleem is dat Pro die mensen weer gaat verliezen bij daadwerkelijke verkiezingen als de VVD haar moratorium op regeren met Pro voortzet en gaat dreigen met dan over rechts te gaan. Echt, je kunt het treinwrak al uittekenen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:59:11 #135
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220880270
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]
In deze peilingen verliest D66 meer dan de VVD.
VVDers vertrekken momenteel niet naar D66.
Het is Maurice de Hond en hij laat niet zien wie nu geen keuze maakt. Ipsos doet dat wel. Een deel van de D66 en CDA stemmers heeft nu 'weet niet'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 21:59:24 #136
236264 crew  capricia
pi_220880277
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
D66'ers vertrekken naar Pro.
Ja21 wilt de VVD leegtrekken
Dus VVDers vertrekken in deze peilingen van de VVD naar D66. En D66 ers naar PRO?

Ik lees dat niet in de peilingen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 22:00:31 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880295
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
"Oekraïne hoort bij de Russische invloedssfeer"

In februari 2022 had Eppink (nu BBB) het continu over "de Russische intocht".
Tja, VVD'ers vinden wat Israel en Trump uitspoken in Gaza en Iran ook doodnormaal, zo veel verchil zit er dus niet tussen voorkeur voor dubieuze regimes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 24 mei 2026 @ 22:00:54 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220880307
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
BZ dan maar opheffen?

Genoeg partijen in Nederland die Israel onvoorwaardelijk steunen, ten koste van een ICC bijv in Den Haag dat geregeld bedreigd wordt in zijn werk.
Precies. De echt ingegraven hardliners op dit dossier zijn de partijen die gemiddeld elke week aangeven onvoorwaardelijk achter een fascistische genocidestaat te staan.
Antifa
pi_220880396
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor alles van CDA en rechts daarvan geen dusdanig belangrijk onderwerp is dat men daardoor hun stemkeuze aanpast.
Het is buitenland. Ander continent.
De meeste mensen hebben er vooral last van, van de pro Palestijnen demonstraties.
Als je kijkt naar sommige peilingen in de VS en in Nederland dan zie je dat het sentiment jegens Israel ook op rechts erg gekeerd is. De meeste rechtsen hebben ook niks tegen migranten.

Al met al zijn er rechtse partijen die een staat steunen die van genocide wordt verdacht en nu weer oorlog heeft met Iran en Libanon nadat het een deel van Syrie heeft geannexeerd.

Dat Frankrijk en Spanje iets doen en Nederland muisstil blijft is erg beschamelijk
  zondag 24 mei 2026 @ 22:05:19 #140
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220880413
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerdmans was volgens mij vooral tegen veel kebabzaken, als liberaal nota bene.
Hij had het toen over kebabzaken maar ook "belwinkels" en halalslagers. Het plan had veel weg van discriminatie.

Eerdmans is van oorsprong CDA. Opgegroeid in Harderwijk, gereformeerd opgevoed. Bekrompen burgerman.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 mei 2026 @ 22:06:35 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220880442
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij had het toen over kebabzaken maar ook "belwinkels" en halalslagers. Het plan had veel weg van discriminatie.

Eerdmans is van oorsprong CDA. Opgegroeid in Harderwijk, gereformeerd opgevoed. Bekrompen burgerman.
Ja, typische kleinburger is het wel inderdaad maar ik vind hem op zich niet onredelijk, zeker niet de onredelijkste van het stel op rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 22:08:01 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220880492
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
'Nul asielzoekers in het land' is uiterst rechts stemgedrag en een uiterst rechtse agenda. Het is simpelweg een uiterst rechts standpunt.

Antifa verbieden is uiterst rechts, net als meedoen met de Board of Peace (welke andere landen zitten daarin denk je?)

Wat is de volgende stap? Over vijf jaar ga jij beweren dat massale remigratie heus niet uiterst rechts beleid is?

Ik heb hier geen zin in. Een discussie heeft geen zin met deze Overton window in jouw hoofd.

edit: 'nul asielzoekers, instroom naar nul' is bijvoorbeeld niet eens het standpunt van de Tories in het VK. Of van Forza Italia. FDP en CDU in Duitsland. N-VA in België. Nee, voor dat idee moet je in deze landen echt nog wat deuren verder kijken.
Je bewijst enkel mijn punt, je blijft doorratelen over migratie en naverwanten maar er zijn veel meer dingen die een partij als ''uiterst'' rechts defineren. Dat gegoochel met terminologie is iets waar ik me al langer aan stoor en het is ook een van de redenen waarom mensen zo afdrijven. Het is schreeuwerig, doet niets aan de boodschap (af) en het is al helemaal niet constructief. En die ''Overton'' stop je maar in je hol.

Gigantisch vervelende manier van discussieren heb je.

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 24-05-2026 22:14:57 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 22:08:19 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220880501
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Het officiële FoK!-forum standpunt omtrent topics over verplichte remigratie van mensen met een migratieachtergrond (waaronder dus ook Nederlanders) is al langere tijd 'zolang mensen het er over willen hebben mag het'.

Tsja ..
Nu verdraai jij mijn woorden. Lekker bezig!

Als dit ''jullie'' manier van waarheidsbevinding en discussieren is snap ik goed waarom jullie steeds tegen een muur op lopen. Iets met balk en splinter.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 22:14:22 #144
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220880654
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus VVDers vertrekken in deze peilingen van de VVD naar D66. En D66 ers naar PRO?

Ik lees dat niet in de peilingen.
Natuurlijk niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 24 mei 2026 @ 22:26:53 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220880898
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, typische kleinburger is het wel inderdaad maar ik vind hem op zich niet onredelijk, zeker niet de onredelijkste van het stel op rechts.
Vrees wel dat JA21 gevoeliger is geworden voor de wind naar extreemrechts, zeker met Boomsma in de gelederen. BBB, Keijzer, FvD, PVV en Markuszower, ze overtoepen in extreemrechtsheid en JA21 kan dan niet opeens gaan normaliseren.

D66 informeerde tijdens de formatie overigens nog naar D66-CDA-PRO-JA21 als optie. Als de VVD van de herfst het onvermijdelijke doet door het kabinet weer uit puur eigenbelang op te blazen, dan kan dit alternatief wellicht nog wat prominenter worden.
Antifa
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 22:29:01 #146
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220880934
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Vrees wel dat JA21 gevoeliger is geworden voor de wind naar extreemrechts, zeker met Boomsma in de gelederen. BBB, Keijzer, FvD, PVV en Markuszower, ze overtoepen in extreemrechtsheid en JA21 kan dan niet opeens gaan normaliseren.

D66 informeerde tijdens de formatie overigens nog naar D66-CDA-PRO-JA21 als optie. Als de VVD van de herfst het onvermijdelijke doet door het kabinet weer uit puur eigenbelang op te blazen, dan kan dit alternatief wellicht nog wat prominenter worden.
JA21 zal net als pvv en vooral BBB onder gaan aan hun eigen "succes" al heb ik het idee dat ze er iets meer hun best doen om geschikte bestuurders in hun gelederen op te nemen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:31:53 #147
236264 crew  capricia
pi_220880989
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je kijkt naar sommige peilingen in de VS en in Nederland dan zie je dat het sentiment jegens Israel ook op rechts erg gekeerd is. De meeste rechtsen hebben ook niks tegen migranten.

Al met al zijn er rechtse partijen die een staat steunen die van genocide wordt verdacht en nu weer oorlog heeft met Iran en Libanon nadat het een deel van Syrie heeft geannexeerd.

Dat Frankrijk en Spanje iets doen en Nederland muisstil blijft is erg beschamelijk
Ja. Dat vind jij. En misschien D66 ook.
Het is voor de gemiddelde VVDer niet echt een breekpunt.
Die oorlog op ons eigen continent is dat vaak dan weer wel.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220881129
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat vind jij. En misschien D66 ook.
Het is voor de gemiddelde VVDer niet echt een breekpunt.
Die oorlog op ons eigen continent is dat vaak dan weer wel.
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:42:37 #149
236264 crew  capricia
pi_220881177
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
Dat geeft dan wel weer mooi het verschil aan tussen Wilders en de VVD. +En alle extra smaken die er nu zijn :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 22:43:24 #150
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220881190
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Er is nooit echt steun geweest voor Oekraine op rechts. Wilders won 2023 op anti Oekraine sentiment
Ik zie eerder het FvD als anti Oekraïne partij. Pvv is vooral van de "miljoenuh naar Oekraïnuh die naar onze ouderen moeten" geroeptoeter.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:45:53 #151
236264 crew  capricia
pi_220881227
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zie eerder het FvD als anti Oekraïne partij. Pvv is vooral van de "miljoenuh naar Oekraïnuh die naar onze ouderen moeten" geroeptoeter.
En mind you: FvD is inmiddels super pro Palestina.
'Ieder volk heeft recht op eigen levensruimte/land.'

Het hoefijzer lijkt niet zo'n vergezochte theorie te zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 22:47:32 #152
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220881250
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]
En mind you: FvD is inmiddels super pro Palestina.
'Ieder volk heeft recht op eigen levensruimte/land.'
Dat is inderdaad ook een hele bijzondere stellingname voor zo'n partij.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:52:36 #153
236264 crew  capricia
pi_220881381
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook een hele bijzondere stellingname voor zo'n partij.
Ik vind het niet perse heel bijzonder. De NVU roept dit al tijden. Constant Kusters wil dat ieder volk een plek heeft op deze aarde zodat ze vooral niet naar hier komen. Want hier worden die mensen vaak ook niet gelukkig en beter blijven ze daar en leven ze er fijn.

Ik denk dat Forum op dezelfde lijn zit. Maar met intellectueler taalgebruik.
En de mores is inmiddels ook wel veranderd in ons land.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 22:54:12 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220881423
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het niet perse heel bijzonder. De NVU roept dit al tijden. Constant Kusters wil dat ieder volk een plek heeft op deze aarde zodat ze vooral niet naar hier komen. Want hier worden die mensen vaak ook niet gelukkig en beter blijven ze daar en leven ze er fijn.

Ik denk dat Forum op dezelfde lijn zit. Maar met intellectueler taalgebruik en de mores is inmiddels ook wel veranderd in ons land.
Ik denk dat er bij FvD iets anders meespeelt ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 22:57:44 #155
236264 crew  capricia
pi_220881478
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk dat er bij FvD iets anders meespeelt ;)
Antisemitisme?
Ik vind dat lastig te duiden. Ik weet van die antisemitische appjes in de jongerengroep.
En tegelijk is Baudet met een joodse getrouwd en hebben ze inmiddels twee kinderen.

En Dè Vos.. die Forum zo laat stijgen in de peilingen, is die al betrapt op antisemitische uitspraken eigenlijk? Het is sws een partij die zich opeens voordoet als een normaal alternatief. Ik vind het echt bizar hoe hoog ze staan.

Of bedoel je wat anders?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 23:00:11 #156
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220881505
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Antisemitisme?
Ik vind dat lastig te duiden. Ik weet van die antisemitische appjes in de jongerengroep.
En tegelijk is Baudet met een joodse getrouwd en hebben ze inmiddels twee kinderen.

En Dè Vos.. die Forum zo laat stijgen in de peilingen, is die al betrapt op antisemitische uitspraken eigenlijk?

Of bedoel je wat anders?
Ik begeef me op glad ijs maar ik heb toch nog altijd een sterk antisemitisch gevoel bij FvD gehad. En dan met name hun electoraat.

Wat je zegt klopt namelijk. FvD zou ik dan eerder onder anti zionistisch scharen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 23:03:38 #157
236264 crew  capricia
pi_220881568
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik begeef me op glad ijs maar ik heb toch nog altijd een sterk antisemitisch gevoel bij FvD gehad. En dan met name hun electoraat.

Wat je zegt klopt namelijk. FvD zou ik dan eerder onder anti zionistisch scharen.
Ja.
En ze staan bizar hoog in de peilingen. Bijna op VVD niveau. Ik vind dat ongelooflijk.
Schrik daar van.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220881606
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk dat er bij FvD iets anders meespeelt ;)
Putin en Netanyahu zijn niet de beste maatjes. Je ziet Moscow Tucker Carlson ook vol op het anti Israel sentiment doorgaan in de VS.
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 23:06:15 #159
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220881613
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
En ze staan bizar hoog in de peilingen. Bijna op VVD niveau. Ik vind dat ongelooflijk.
Schrik daar van.
Het gaat eerst erger worden voor het beter wordt.

Dat is geen hele geruststellende gedachte maar toch.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220881626
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik begeef me op glad ijs maar ik heb toch nog altijd een sterk antisemitisch gevoel bij FvD gehad. En dan met name hun electoraat.

Wat je zegt klopt namelijk. FvD zou ik dan eerder onder anti zionistisch scharen.
Ik denk niet dat het antisemitisme is maar meer wappie complottheorie a la Soros als jood die de wereld zou beheersen.
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 23:07:17 #161
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220881631
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het antisemitisme is maar meer wappie complottheorie a la Soros als jood die de wereld zou beheersen.
Dat is treffender inderdaad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 23:07:51 #162
236264 crew  capricia
pi_220881646
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het antisemitisme is maar meer wappie complottheorie a la Soros als jood die de wereld zou beheersen.
Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 23:14:05 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220881735
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het antisemitisme is maar meer wappie complottheorie a la Soros als jood die de wereld zou beheersen.
soros en ook Clinton en de WEF in die pizza zaak
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 mei 2026 @ 23:14:10 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220881737
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik begeef me op glad ijs maar ik heb toch nog altijd een sterk antisemitisch gevoel bij FvD gehad. En dan met name hun electoraat.

Wat je zegt klopt namelijk. FvD zou ik dan eerder onder anti zionistisch scharen.
FvD is volgens mij echt het onversneden klassiek antisemitische geluid. Inclusief Holocaustontkenningen, complotten vol globale samenzweringen, alles. Zelfs dat wordt amper nog opgemerkt, likeable Lidewij amirait. Die white-power-cultuur of hoe de moderne versie daarvan ook heet tegenwoordig is ook doordrenkt met antisemitische zijpaden.

Als je de FvD 20 jaar geleden zou neerzetten was er bij Pauw & Witteman direct gesignaleerd dat we te maken hebben met weer een hele foute partij zoals je dat gewend bent uit Oostenrijk of Italië. Nu krijgen we portretten van lijsttrekkers om het succes te duiden, en columns dat we het allemaal vooral bij andere partijen moeten zoeken.
Antifa
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 23:15:55 #165
236264 crew  capricia
pi_220881757
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
FvD is volgens mij echt het onversneden klassiek antisemitische geluid. Inclusief Holocaustontkenningen, complotten vol globale samenzweringen, alles. Zelfs dat wordt amper nog opgemerkt, likeable Lidewij amirait. Die white-power-cultuur of hoe de moderne versie daarvan ook heet tegenwoordig is ook doordrenkt met antisemitische zijpaden.

Als je de FvD 20 jaar geleden zou neerzetten was er bij Pauw & Witteman direct gesignaleerd dat we te maken hebben met weer een hele foute partij zoals je dat gewend bent uit Oostenrijk of Italië. Nu krijgen we portretten van lijsttrekkers om het succes te duiden, en columns dat we het allemaal vooral bij andere partijen moeten zoeken.
Ze zijn dan weer wel pro Palestina.
Natiestaten en zulks (dus anti EU). Ieder volk een eigen land.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 24 mei 2026 @ 23:17:44 #166
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220881778
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze zijn dan weer wel pro Palestina.

Totaal niet, ze zijn anti-Israël.
Antifa
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 23:17:53 #167
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220881780
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
FvD is volgens mij echt het onversneden klassiek antisemitische geluid. Inclusief Holocaustontkenningen, complotten vol globale samenzweringen, alles. Zelfs dat wordt amper nog opgemerkt, likeable Lidewij amirait. Die white-power-cultuur of hoe de moderne versie daarvan ook heet tegenwoordig is ook doordrenkt met antisemitische zijpaden.

Als je de FvD 20 jaar geleden zou neerzetten was er bij Pauw & Witteman direct gesignaleerd dat we te maken hebben met weer een hele foute partij zoals je dat gewend bent uit Oostenrijk of Italië. Nu krijgen we portretten van lijsttrekkers om het succes te duiden, en columns dat we het allemaal vooral bij andere partijen moeten zoeken.
Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens. Al is het wel zo dat FvD en dan met name Baudet het voor elkaar gekregen heeft om het fvd om te vormen naar wat het nu is. Hiddema is niet voor niets vrij snel afgehaakt, dat geeft je al te denken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zondag 24 mei 2026 @ 23:18:21 #168
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220881790
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:17 schreef VoMy het volgende:

[..]
Totaal niet, ze zijn anti-Israël.
Onder de pro palestina vlag.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 24 mei 2026 @ 23:24:35 #169
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220881856
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens. Al is het wel zo dat FvD en dan met name Baudet het voor elkaar gekregen heeft om het fvd om te vormen naar wat het nu is. Hiddema is niet voor niets vrij snel afgehaakt, dat geeft je al te denken.
Echt dubieuze figuren als Jonathan Krispijn zitten heel opzichtig in kamp FvD, types als Freek Jansen met zijn Ida-land, dat gedoe met Kalergi.

Dit gaat verder dan kankerjoden roepen, ik denk echt dat FvD mensen trekt die er van overtuigt zijn dat de joden aan de touwtjes trekken. Geen botte domheid of reflexen, maar lui die jarenlang op 4chan zichzelf hebben overtuigt dat ze de bron van het probleem hebben gevonden.

Als Elon Misk een Nederlander was zou ie bij FvD zitten en precies ook daarom.

Veel van hun kiezers nu in de peilingen overigens niet, die doen het gewoon voor de anti-establishment-lolz.
Antifa
  zondag 24 mei 2026 @ 23:28:54 #170
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220881899
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:24 schreef VoMy het volgende:

[

Als Elon Misk een Nederlander was zou ie bij FvD zitten en precies ook daarom.

Dan had ie starlink niet geblokkeerd voor Ruzzia
https://www.eurotopics.ne(...)for-russian-military
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220882849
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het antisemitisme is maar meer wappie complottheorie a la Soros als jood die de wereld zou beheersen.
Er is gewoon ruimte op rechts om kritisch te zijn op Israel. De meeste rechtse partijen zijn op het gebied van Israel meer van het ontkennen van enig probleem. Zo van ja Israel is een geweldige bondgenoot, we spreken onze zorgen richting ze uit meer is niet mogelijk.

Zie ook hoe Tucker Carlson opeens scoort door heel erg tegen Israel en de Iran oorlog te zijn.
Het is politiek opportunisme.

Verder is de partij natuurlijk ook zeer anti-semitisch. Ja21 is toch als partij gestart omdat de prominenten het anti-semtisme binnen FvD te goor vonden.
  maandag 25 mei 2026 @ 09:16:08 #172
13309 nostra
ask why
pi_220882913
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
JA21 zal net als pvv en vooral BBB onder gaan aan hun eigen "succes" al heb ik het idee dat ze er iets meer hun best doen om geschikte bestuurders in hun gelederen op te nemen.
Het succes gaat hier wel een stuk geleidelijker. En de comeback van Forum blijf ik uitzonderlijk vinden, dat kan je niet op het conto van De Vos schrijven. Eerder nog het ontbreken van Baudet, maar dan nog.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 09:33:12 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220883009
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Het succes gaat hier wel een stuk geleidelijker. En de comeback van Forum blijf ik uitzonderlijk vinden, dat kan je niet op het conto van De Vos schrijven. Eerder nog het ontbreken van Baudet, maar dan nog.
Vooral aan de implosie van Wilders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 25 mei 2026 @ 09:35:03 #174
13309 nostra
ask why
pi_220883053
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vooral aan de implosie van Wilders.
Ja wellicht. Misschien kan Maurice (je moet iets) eens een flowchartje maken, tijd zat voor.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 09:37:25 #175
13309 nostra
ask why
pi_220883096
Maar wat zijn nou eigenlijk de USP'S van DNA, Mona, PVV en Forum? JA21 kan ik nog een beetje inkomen, de rest is het toch gewoon eens met elkaar, maar had een keer ruzie met de (vorige) baas?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 09:43:32 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220883156
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja wellicht. Misschien kan Maurice (je moet iets) eens een flowchartje maken, tijd zat voor.
Maurice heeft het waarschijnlijk druk met zijn nieuwe bedrijf AIconomy.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220883236
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Het succes gaat hier wel een stuk geleidelijker. En de comeback van Forum blijf ik uitzonderlijk vinden, dat kan je niet op het conto van De Vos schrijven. Eerder nog het ontbreken van Baudet, maar dan nog.
Het lijkt mij eerder het falen van het vorige kabinet waardoor Wilders ongeloofwaardig wordt. Tel daarbij op dat tot op heden het huidige kabinet ook nog niet veen voor elkaar heeft gekregen en men dus vervolgens daarbuiten gaat kijken.

Zolang het vertrouwen in de politiek zo laag is zal men altijd kijken buiten het huidige kabinet.
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 09:55:54 #178
375570 crew  Cyan9
pi_220883383
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:37 schreef nostra het volgende:
Maar wat zijn nou eigenlijk de USP'S van DNA, Mona, PVV en Forum? JA21 kan ik nog een beetje inkomen, de rest is het toch gewoon eens met elkaar, maar had een keer ruzie met de (vorige) baas?
Daar komt het wel op neer ja. Al lijkt FvD qua "bijzonderheden" toch nog wat verder te gaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 09:59:42 #179
236264 crew  capricia
pi_220883450
Ik denk dat je je zegeningen moet tellen dat er zoveel versnippering op rechts is.
Een Forum en de PVV samen zouden meteen de grootste partij van NL zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 10:04:09 #180
375570 crew  Cyan9
pi_220883502
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:59 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat je je zegeningen moet tellen dat er zoveel versnippering op rechts is.
Een Forum en de PVV samen zouden meteen de grootste partij van NL zijn.
Zit er toch nog wat positiefs aan het niet kunnen samenwerken en daardoor afsplitsingen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 25 mei 2026 @ 10:05:22 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220883524
Jetten had direct al een belangrijke trofee moeten presenteren. Daar ontbreekt het aan.

Ik hoorde bij BNR al dat ze weer aan het steggelen zijn over stikstof. Het advies is om een 500 meter stikstofvrije ruimte rondom Natura 2000 gebieden aan te houden. Waar dus geen industrieel boerenbedrijf kan zitten. VVD en CDA willen daar alweer op beknibbelen en gaan van 250 meter (of minder) uit. Tsja.

Bontenbal kan het leuk vertellen, met zijn "we hebben fouten gemaakt", het blijft uiteindelijk het CDA.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 10:07:17 #182
236264 crew  capricia
pi_220883547
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2026 10:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Zit er toch nog wat positiefs aan het niet kunnen samenwerken en daardoor afsplitsingen.
Ja.
En dat is altijd al het probleem van de Identitaire partijen geweest. Ook in Europa.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220883945
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 08:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er is gewoon ruimte op rechts om kritisch te zijn op Israel. De meeste rechtse partijen zijn op het gebied van Israel meer van het ontkennen van enig probleem. Zo van ja Israel is een geweldige bondgenoot, we spreken onze zorgen richting ze uit meer is niet mogelijk.

Zie ook hoe Tucker Carlson opeens scoort door heel erg tegen Israel en de Iran oorlog te zijn.
Het is politiek opportunisme.

Verder is de partij natuurlijk ook zeer anti-semitisch. Ja21 is toch als partij gestart omdat de prominenten het anti-semtisme binnen FvD te goor vonden.
Nou Nanninga haar tweet verleden is ook niet schoon ervan. Maar goed ik zal dat niet posten hier want dat gaat mij notes en kritiek opleveren :P
pi_220884235
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nou Nanninga haar tweet verleden is ook niet schoon ervan. Maar goed ik zal dat niet posten hier want dat gaat mij notes en kritiek opleveren :P
pi_220884324
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nou Nanninga haar tweet verleden is ook niet schoon ervan. Maar goed ik zal dat niet posten hier want dat gaat mij notes en kritiek opleveren :P
Dat weet ik. Maar de druppel waar FvD echt fragmenteerde was dat Baudet zich zeer antisemtisch uit had gelaten en zei iedereen die hij kende antisemiet is.

Die tweets van Nanninga zijn in elk geval onhandig. Ik denk dat ze ook edgy wilde zijn. Maar mensen kunnen veranderen en ik geloof niet dat er nou zoveel nieuw antisemitisme uit Nanninga is gekomen sindsdien.

In elk geval is Baudet langer en consequenter geweest in zijn antisemitisme. Baudet is ook leider van een partij die gelooft in schedelmeting. Bijvoorbeeld zeggen ze dan dat negers minder IQ hebben dan blanken en dat daarom immigranten stom zijn.
Het ironische is natuurlijk dat de antisemitische partij een humanitair standpunt aangaande de Palestijnen kiest. In tegenstelling tot wat de meeste van onze politiek doet, wegkijken en medeplichtig zijn aan genocide.

Dat FvD antisemitisch is kun je ook zien aan al dat volk dat in opspraak komt omdat het van die gasten zijn die je politiek niet mag duiden op fok!. Ze geloven nogal in de ideologie van een bepaalde schilder zullen we maar zeggen.
Bij Ja21 houden ze het toch meer op het type rechts van na ons de zondvloed, meer geld voor de top en minder voor de rest. Uiteraard ook geen frisse club maar op een andere manier. In zeker opzicht is Ja21 ook gevaarlijker gezien zij grotendeels geaccepteerd worden en dus met hun switch weg zijn gekomen uit het extremisten hoekje.

Wat dat betreft is hun extremisme witwassen goed gelukt
  maandag 25 mei 2026 @ 14:25:53 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220885355
Boeiuh. Vond het vrij bizar dat mensen de FvD opeens verschrikkelijk gingen vinden omdat de Tjer wat lelijks over Joden zei. Nou nou... Oe, dat kon echt niet want Joden zijn zulke fijne mensen...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220885445
Blijft een hilarisch samenwerkingsverband.

In elk geval wel een jaarlijks overlegsmoment.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2026 @ 14:55:12 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220885604
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:48 schreef Shannnon het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Ik snap de heisa rond deze tweets nooit zo. Iemand maakt wat grove grapjes op Twitter, overduidelijk als satire. Is het smaakvol? Muah, dat misschien niet. Beetje niveau van op het schoolplein.
Antifa
  maandag 25 mei 2026 @ 14:56:49 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220885614
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik snap de heisa rond deze tweets nooit zo. Iemand maakt wat grove grapjes op Twitter, overduidelijk als satire. Is het smaakvol? Muah, dat misschien niet. Beetje niveau van op het schoolplein.
Dat je ebola moet loslaten op asielzoekers, een opmerking van recenter datum, was zeker ook een 'grapje'.

Dat mens spoort niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 14:57:42 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220885618
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat je ebola moet loslaten op asielzoekers, een opmerking van recenter datum, was zeker ook een 'grapje'.

Dat mens spoort niet.
Die opmerking staat toch niet in deze telkens terugkerende collage?
Antifa
  maandag 25 mei 2026 @ 15:01:06 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220885632
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die opmerking staat toch niet in deze telkens terugkerende collage?
Dat is waar; ik bedoel alleen maar te zeggen dat er een patroon waarneembaar is. Het staat niet op zich.

Zoals gezegd: bij de Europese zusterpartijen van JA21 zitten wel gewoon openlijke antisemieten en neofascisten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220886194
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat is waar; ik bedoel alleen maar te zeggen dat er een patroon waarneembaar is. Het staat niet op zich.

Zoals gezegd: bij de Europese zusterpartijen van JA21 zitten wel gewoon openlijke antisemieten en neofascisten.
Ja maar waarom dan zulke 10 jaar oude koeien uit de sloot halen. Het is humoristisch bedoeld, faalt daarin natuurlijk totaal. Maar je mag toch slechte grappen maken. Die jodengrappen doen een beetje denken aan iets wat Cartman zou zeggen in South Park als het geschreven was door rechtse mensen.

Als ze dan nu weer idiote grappen maakt plaats die dan.
pi_220886231
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja maar waarom dan zulke 10 jaar oude koeien uit de sloot halen. Het is humoristisch bedoeld, faalt daarin natuurlijk totaal. Maar je mag toch slechte grappen maken. Die jodengrappen doen een beetje denken aan iets wat Cartman zou zeggen in South Park als het geschreven was door rechtse mensen.

Als ze dan nu weer idiote grappen maakt plaats die dan.
Nanninga heeft:

- Een veroordeelde Holocaust ontkenner David Irving een podium gegeven als journalist
- Antisemistische tweets geplaatst, waaronder Holocaust verheerlijking
- Bij antisemistische FvD gezeten

Maar ik weet zeker dat het allemaal een grapje is hoor. :) dit is hoe extreem-rechts wordt gewhitewashed.

Markuszower? Gewoon een onbegrepen man, die niet beter weet dan een genocidaal regime te steunen en een strafblad heeft omdat ze hem moeten hebben
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 16:42:51 #194
375570 crew  Cyan9
pi_220886264
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nanninga heeft:

- Een veroordeelde Holocaust ontkenner David Irving een podium gegeven als journalist
- Antisemistische tweets geplaatst, waaronder Holocaust verheerlijking
- Bij antisemistische FvD gezeten

Maar ik weet zeker dat het allemaal een grapje is hoor. :) dit is hoe extreem-rechts wordt gewhitewashed.

Markuszower? Gewoon een onbegrepen man, die niet beter weet dan een genocidaal regime te steunen en een strafblad heeft omdat ze hem moeten hebben
Dit is vooral hoe je posts van andere users verdraaid. Wat een beetje jammer is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220886283
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit is vooral hoe je posts van andere users verdraaid. Wat een beetje jammer is.
Antisemistisme is geen leuke grap. Of het nou moslims of joden betreft.

De feiten die ik presenteer zijn waar. David Irving kreeg als crimineel een podium van Nanninga en Nanninga zat bij FvD waar joden of moslims de schuld van alles krijgen. Een Van Haga beweerde zelfs in het FvD journaal dat asielzoekers uit moslimlanden de reden zijn dat er te weinig huizen zijn, Baudet wilt Oekrainers terug naar het front sturen. Als je bij dat clubje zat ben je een fout persoon.

Maar goed ik heb het gevoel dat deze feiten presenteren niet gewenst is op het forum. Dus ik zal niet verrast zijn als ik straks weer een ban aangenaaid krijg.
pi_220886299
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nanninga heeft:

- Een veroordeelde Holocaust ontkenner David Irving een podium gegeven als journalist
- Antisemistische tweets geplaatst, waaronder Holocaust verheerlijking
- Bij antisemistische FvD gezeten

Maar ik weet zeker dat het allemaal een grapje is hoor. :) dit is hoe extreem-rechts wordt gewhitewashed.

Markuszower? Gewoon een onbegrepen man, die niet beter weet dan een genocidaal regime te steunen en een strafblad heeft omdat ze hem moeten hebben
Ik was helemaal niks wit, ik mag niet eens zeggen als welke politieke stroming ik Ja21 zou duiden op deze site.
Maar als je andere argumenten hebt moet je die gebruiken niet die 10 jaar oude tweets.
Als het zon openbaar antisemiet was kun je toch ook wel iets van deze maand opduikelen. Weet ook antisemiet wordt tegenwoordig voor van alles gebruikt. Bijvoorbeeld als je feitelijke dingen zegt over zionisme noemen ministers van justitie je een antismiet.

Markuszower is een grote schande maar dat is weer heel wat anders.

Daarbij waarom neem je VVD niet mee, dat is toch ook een pro-genocide partij.
pi_220886316
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik was helemaal niks wit, ik mag niet eens zeggen als welke politieke stroming ik Ja21 zou duiden op deze site.
Maar als je andere argumenten hebt moet je die gebruiken niet die 10 jaar oude tweets.
Als het zon openbaar antisemiet was kun je toch ook wel iets van deze maand opduikelen. Weet ook antisemiet wordt tegenwoordig voor van alles gebruikt. Bijvoorbeeld als je feitelijke dingen zegt over zionisme noemen ministers van justitie je een antismiet.

Markuszower is een grote schande maar dat is weer heel wat anders.

Daarbij waarom neem je VVD niet mee, dat is toch ook een pro-genocide partij.
Dat laatste klopt. Maar ik vind het onzin dat je politici niet mag afrekenen op hun verleden. Om ze elke keer een nieuwe kans te geven is niet goed voor de democratie.

Wilders werd ook jaren voordat hij de grootste werd veroordeeld, met zijn Milders act zou hij alles oplossen. De laatste Tweede Kamer verkiezingen sprak hij van verkiezingsfraude en is hij alleen maar verder geradicaliseerd.

Moet Wilders over tien jaar een nieuwe kans krijgen? Zodat we onze eigen Jan 6th kunnen krijgen?
pi_220886414
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dat laatste klopt. Maar ik vind het onzin dat je politici niet mag afrekenen op hun verleden. Om ze elke keer een nieuwe kans te geven is niet goed voor de democratie.

Wilders werd ook jaren voordat hij de grootste werd veroordeeld, met zijn Milders act zou hij alles oplossen. De laatste Tweede Kamer verkiezingen sprak hij van verkiezingsfraude en is hij alleen maar verder geradicaliseerd.

Moet Wilders over tien jaar een nieuwe kans krijgen? Zodat we onze eigen Jan 6th kunnen krijgen?
Geen van die politici verdienen een kans.Dus een tweede kans verdienen ze ook niet nee. Zo'n Faber lijkt me beter passen als fietscoach in Amsterdam ofzo dan als kamerlid.
Als je wil weten hoe ze genormaliseerd worden moet je naar partijen als D66 kijken, die de samenwerking met Markuszower of Ja21 niet schuwen. Dan moet je kijken naar hoe via media er een vrijwel eenzijdig rechts narratief wordt gepresenteerd.

PVV zou gewoon verboden moeten worden gezien er geen partijdemocratie is. Laat Wilders maar een nieuwe club met leden oprichten.
  maandag 25 mei 2026 @ 17:28:27 #200
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220886492
https://www.nporadio1.nl/(...)it-land-korter-leven
quote:
Kinderen uit arme gezinnen leven gemiddeld tien jaar korter: 'Hardnekkig probleem'

Uit onderzoek van het CBS blijkt dat kinderen van arme ouders gemiddeld tien jaar korter leven dan kinderen van rijke ouders. Ondanks initiatieven voor meer beweging en gezondere voeding, komt de levensverwachting van deze groepen steeds verder uit elkaar te liggen. "We moeten minder aandacht hebben voor individuele maatregelen voor mensen die niet de ruimte hebben om die in te vullen", vertelt Hester Lingsma, hoogleraar maatschappelijke gezondheidszorg bij het Erasmus MC, bij Spraakmakers.

"De hele omgeving is ongezond ingericht, zeker voor mensen die armer zijn", vertelt Lingsma. "En we maken hen het verwijt dat ze geen gezonde keuzes maken." En dat is onterecht, ziet ze.

Beleid gericht op collectief
"Gezondheid wordt te veel gezien als iets individueels, terwijl we beleid meer moeten richten op de omgeving en het collectief. Dat dat niet gebeurt, zijn politieke keuzes", vertelt de hoogleraar. Ze denkt dat dit onder meer komt doordat "de winst op de lange termijn ligt, dus het is moeilijk voor politici om daar credits voor te krijgen."

Ook Lieke Boonen, adjunct-directeur van Pharos, een organisatie die zich richt op het terugdringen van gezondheidsverschillen, beaamt het idee dat beleid meer op de omgeving zou moeten worden gericht. "Dit probleem komt niet alleen door een ongezonde leefstijl, maar ook door de omgeving waarin mensen opgroeien."

Boonen ziet dat mensen die met armoede te maken krijgen in de zorg terechtkomen, "terwijl de oorzaak achterliggend is". Daarom probeert de organisatie met professionals deze oorzaak bespreekbaar te maken. "Dit is iets collectiefs. We kunnen niet zeggen dat alleen de huisartsen dit moeten doen, maar we moeten samen met professionals in welzijn en zorg inzetten op preventie en op het sociale", aldus Boonen.

Structureel te weinig
Shakib Sana, huisarts in Rotterdam en oprichter van gezondheidskloof.nl, ziet dat sommige van zijn patiënten die bijvoorbeeld achterliggende financiële problemen hebben, ook weer bij hem terugkomen nadat hij ze naar een helpende instantie heeft doorverwezen. "Dan zeggen patiënten dat het geld structureel te weinig is, waardoor ze iedere keer in de problemen terechtkomen."

Luisteraar Petra van der Pol leeft in armoede en is slachtoffer van de toeslagenaffaire. "Tijdens de toeslagenaffaire had ik met drie kinderen 70 euro in de week te besteden, en nu blijft er 60 euro over."

Van der Pol weet goed dat haar geldproblemen niet komen doordat ze niet weet hoe ze gezond moet leven. "Ik ben sportmedisch instructeur van oorsprong, dus ik weet hoe ik gezond moet leven." Nu kampt ze na vier burn-outs met een chronisch vermoeidheidssyndroom, waardoor ze niet kan werken. "Een hoop mensen zegt dat ik gewoon moet gaan werken. Ik zou heel graag willen dat ik het kon."
  Moderator maandag 25 mei 2026 @ 17:41:22 #201
375570 crew  Cyan9
pi_220886554
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Antisemistisme is geen leuke grap. Of het nou moslims of joden betreft.

De feiten die ik presenteer zijn waar. David Irving kreeg als crimineel een podium van Nanninga en Nanninga zat bij FvD waar joden of moslims de schuld van alles krijgen. Een Van Haga beweerde zelfs in het FvD journaal dat asielzoekers uit moslimlanden de reden zijn dat er te weinig huizen zijn, Baudet wilt Oekrainers terug naar het front sturen. Als je bij dat clubje zat ben je een fout persoon.

Maar goed ik heb het gevoel dat deze feiten presenteren niet gewenst is op het forum. Dus ik zal niet verrast zijn als ik straks weer een ban aangenaaid krijg.
Ik heb het niet over je feiten, ik heb het over dat je aannames doet over wat iemand bedoelt terwijl hij dat niet zegt. We kunnen wel een beetje normaal met elkaar omgaan lijkt me.

En dat gepraat van een ban aangenaaid krijgen slaat ook nergens op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220886685
quote:
Ik mis wel een beetje het waarom in dit verhaal.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:18:08 #203
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220886811
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik mis wel een beetje het waarom in dit verhaal.
Een combinatie van een ongezonde omgeving en weinig geld.
pi_220886822
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik mis wel een beetje het waarom in dit verhaal.
Is altijd zo met dit soort 'journalistiek'. De overheid moet wat doen aan de onderliggende oorzaak. Maar die wordt niet genoemd, en wat de overheid moet doen ook niet. Dan eindigt het altijd weer met 'meer geld'.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:32:27 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220886883
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Is altijd zo met dit soort 'journalistiek'. De overheid moet wat doen aan de onderliggende oorzaak. Maar die wordt niet genoemd, en wat de overheid moet doen ook niet. Dan eindigt het altijd weer met 'meer geld'.
En 'eigen verantwoordelijkheid' lijkt ook een besmet begrip. Het ligt altijd aan anderen, omgevingsfactoren, te weinig geld, etc.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 25 mei 2026 @ 18:35:39 #206
13309 nostra
ask why
pi_220886905
quote:
Knap stuk tekst zonder enige boodschap. Correlatie, causatie, "het probleem", waarom moet je per se iets collectiveren en hoe ziet dat er dan uit?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:43:04 #207
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220886949
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
En 'eigen verantwoordelijkheid' lijkt ook een besmet begrip. Het ligt altijd aan anderen, omgevingsfactoren, te weinig geld, etc.
Als je schimmelwoning niet door de coöperatie wordt aangepakt, er veel fijnstof is door een nabije snelweg, snackbars zich vestigingen in de buurt waar ook weinig groen is, het gezonde eten duurder is wat voor mensen met een kleine portemonnee relevant is en armoede ook voor veel stress zorgt dan heeft het geen pas om met eigen verantwoordelijkheid aan te komen.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:45:51 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220886967
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:43 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Als je schimmelwoning niet door de coöperatie wordt aangepakt, er veel fijnstof is door een nabije snelweg, snackbars zich vestigingen in de buurt waar ook weinig groen is, het gezonde eten duurder is wat voor mensen met een kleine portemonnee relevant is en armoede ook voor veel stress zorgt dan heeft het geen pas om met eigen verantwoordelijkheid aan te komen.
Ze kunnen zelf ook minder zuipen, roken, op hun reet zitten en vreten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 25 mei 2026 @ 18:52:43 #209
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887015
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
En 'eigen verantwoordelijkheid' lijkt ook een besmet begrip. Het ligt altijd aan anderen, omgevingsfactoren, te weinig geld, etc.
De gezondheidsverschillen zijn in Nederland relatief groot (net als de kansenongelijkheid). Dat kun je niet zomaar wegwuiven met 'eigen verantwoordelijkheid, einde discussie'.

Je bent zelf slim en geïnformeerd genoeg om te bedenken aan welke machten en invloeden de moderne mens allemaal is blootgesteld, in het bijzonder de machtelozen. Met AI gaat dat alleen maar erger worden. Beluister eens de eerste 20 minuten van het Omtzigt interview.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 18:53:04 #210
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220887019
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:43 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Als je schimmelwoning niet door de coöperatie wordt aangepakt, er veel fijnstof is door een nabije snelweg, snackbars zich vestigingen in de buurt waar ook weinig groen is, het gezonde eten duurder is wat voor mensen met een kleine portemonnee relevant is en armoede ook voor veel stress zorgt dan heeft het geen pas om met eigen verantwoordelijkheid aan te komen.
Langdurige stress door bijvoorbeeld armoede alleen al brengt de levensverwachting flink omlaag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220887027
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De gezondheidsverschillen zijn in Nederland relatief groot (net als de kansenongelijkheid). Dat kun je niet zomaar wegwuiven met 'eigen verantwoordelijkheid, einde discussie'.

Je bent zelf slim en geïnformeerd genoeg om te bedenken aan welke machten en invloeden de moderne mens allemaal is blootgesteld, in het bijzonder de machtelozen. Met AI gaat dat alleen maar erger worden. Beluister eens de eerste 20 minuten van het Omtzigt interview.
Heb je een link naar dit interview? Omtzigt zegt altijd wel nuttige dingen
pi_220887033
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze kunnen zelf ook minder zuipen, roken, op hun reet zitten en vreten.
Dit zou zo van een vvd'er kunnen komen
  maandag 25 mei 2026 @ 18:54:41 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887035
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze kunnen zelf ook minder zuipen, roken, op hun reet zitten en vreten.
Nederland is meer dan sommige andere landen een klassen- en standenmaatschappij inderdaad.

Dit wordt wel degelijk beïnvloed door politiek beleid en de bestuurlijke verhoudingen in het land.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 18:55:18 #214
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887044
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:53 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Heb je een link naar dit interview? Omtzigt zegt altijd wel nuttige dingen
Bekijk deze YouTube-video
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 18:56:54 #215
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887058
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Langdurige stress door bijvoorbeeld armoede alleen al brengt de levensverwachting flink omlaag.
Als maatschappij gooi je gewoon potentieel weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 18:59:35 #216
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887079
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dit zou zo van een vvd'er kunnen komen
Het percentage NEET is de laagste van de hele EU (= not in employment, education or training).

Het is een grove karikatuur.

Sowieso geldt er een tegenprestatie in de Participatiewet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 19:14:09 #217
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220887172
Wat een fijn zorgstelsel heeft Nederland toch. De prikkel voor behandelen maakt het onnodig duur, gaat gepaard met een enorme administratielast, is erg fraudegevoelig wat 10 miljard per jaar kost en leidt tot structurele tekorten aan medicijnen (artikel).
quote:
25-05-2026
3 min. leestijd
Medicijntekorten in Nederland: spelen zorgverzekeraars een rol hierin?

Apothekersverenigingen Landelijke Eerstelijns Farmacie (LEF) en de Vereniging Jonge Apothekers (VJA) zijn samen de campagne ‘Boete op genezen’ gestart. Ze willen hiermee laten zien dat apothekers én patiënten opdraaien voor de gevolgen van het inkoopbeleid van zorgverzekeraars. De Consumentenbond steunt de campagne.

De apothekersverenigingen stellen dat de medicijntekorten in Nederland groter zijn dan in andere Europese landen. 3,5 miljoen Nederlanders worden hierdoor geconfronteerd met het medicijntekort. Sommige geneesmiddelen zijn hier niet verkrijgbaar, maar zijn bijvoorbeeld wel beschikbaar in Duitsland.

Hoe kan een geneesmiddel niet verkrijgbaar zijn in Nederland maar wel in onze buurlanden?
Dat heeft volgens LEF te maken met het inkoopbeleid van de Nederlandse zorgverzekeraars, ook wel het preferentiebeleid genoemd. Het werkt als volgt: verzekeraars wijzen een bepaald geneesmiddel aan als preferent medicijn, vaak de goedkoopste optie. Hierdoor wordt alleen dat bepaalde medicijn, van een specifieke fabrikant, vergoed. Dit voorkeursmedicijn telt niet mee voor je eigen risico. Kies je als patiënt voor een ander geneesmiddel? Dan moet je bijbetalen.

Het preferentiebeleid zorgt ervoor dat de prijzen voor medicijnen laag blijven. Maar LEF en de VJA zijn van mening dat de prijzen in Nederland zo laag zijn dat de tekorten groter worden. Fabrikanten kiezen er namelijk voor om eerst aan andere Europese landen te leveren, omdat ze weten dat ze daar meer geld krijgen voor hun geneesmiddelen. Leveranciers willen hun medicijnen daarom pas als laatste aan Nederland verkopen. Ze weten immers dat ze hier de minste opbrengst ophalen.

Bovendien willen fabrikanten ook niet te veel medicatie aan Nederland leveren, want overschotten kun je beter aan onze buurlanden verkopen. Aangezien zij meer betalen voor hetzelfde product. Dit heeft als gevolg dat de minimale hoeveelheid aan ons land wordt geleverd. Hierdoor zijn bepaalde geneesmiddelen niet verkrijgbaar in Nederland, maar wel in omringende landen.

Hoe kan dit opgelost worden?
De Consumentenbond en de apothekersverenigingen roepen zorgverzekeraars op om hun beleid aan te passen. Zo zou er meer transparantie moeten komen in de inkoopprijzen van verzekeraars. Zorgverzekeraars mogen nu onder couvert inkopen, wat inhoudt dat ze hun inkoopprijs geheim mogen houden.

Verder vragen de partijen dat verzekeraars ten minste vijf verschillende leveranciers aanwijzen voor een geneesmiddel. Op dit moment kiezen verzekeraars soms voor dezelfde leverancier, waardoor Nederland afhankelijk is van één leverancier voor een bepaald medicijn.

Daarnaast vragen verenigingen om medicijnen onderling uitwisselbaar te maken. Dus dat er kosteloos een alternatief wordt aangeboden, als het voorkeursmedicijn niet leverbaar is.

Nemen betrokken partijen hun verantwoordelijkheid?
Tot slot, vinden de Consumentenbond, LEF en VJA dat overheidsinstanties in actie moeten komen. Het ministerie van Volksgezondheid moet het overstappen van medicatie makkelijker maken. Op dit moment is toestemming nodig van de zorgverzekeraar. Deze regelgeving zou aangepast kunnen worden.

Ook de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) moet zijn verantwoordelijkheid nemen. De NZa moet toezien dat zorgverzekeraars hun zorgplicht serieus nemen en zo nodig handhaven.
https://radar.avrotros.nl(...)een-rol-hierin-62714
  maandag 25 mei 2026 @ 19:22:30 #218
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220887213
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nederland is meer dan sommige andere landen een klassen- en standenmaatschappij inderdaad.

Dit wordt wel degelijk beïnvloed door politiek beleid en de bestuurlijke verhoudingen in het land.
Nederland is in een Angelsaksisch land veranderd inclusief alle problemen die daarbij horen.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:26:54 #219
13309 nostra
ask why
pi_220887245
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:22 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Nederland is in een Angelsaksisch land veranderd inclusief alle problemen die daarbij horen.
Hebben we ook al common law tegenwoordig? De facto tweepartijenstelsel? Voor een meier-en-een-beetje verzekerd doet alleen Canada aan.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220887258
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Hebben we ook al common law tegenwoordig? De facto tweepartijenstelsel? Voor een meier-en-een-beetje verzekerd doet alleen Canada aan.
Ach in het VK betaal je een godsvermogen voor de NHS om vervolgens de meest slechste zorg voor terug te krijgen
pi_220887265
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Maar goed ik heb het gevoel dat deze feiten presenteren niet gewenst is op het forum. Dus ik zal niet verrast zijn als ik straks weer een ban aangenaaid krijg.
De slachtofferrol is een beetje te obvious. Je zou het niet goed doen bij The Masked Singer ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2026 @ 19:31:03 #222
13309 nostra
ask why
pi_220887285
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ach in het VK betaal je een godsvermogen voor de NHS om vervolgens de meest slechste zorg voor terug te krijgen
Ja precies, dus hoe lijkt dat op ons systeem? Er zitten nadelen aan de wat rare mix waar de facto de zgv geacht worden het equilibrium te vinden, waarbij zij wettelijk verplicht zijn tot het leveren van zorg, maar in de praktijk pakt het niet bijzonder oneerlijk uit. De GGZ verdient meer aandacht.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220887293
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja precies, dus hoe lijkt dat op ons systeem? Er zitten nadelen aan de wat rare mix waar de facto de zgv geacht worden het equilibrium te vinden, waarbij zij wettelijk verplicht zijn tot het leveren van zorg, maar in de praktijk pakt het niet bijzonder oneerlijk uit. De GGZ verdient meer aandacht.
Voor mij is wel duidelijk dat de zorg in NL niet al te best is (en nee, dat is geen grapje naar users of zo).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2026 @ 19:35:58 #224
13309 nostra
ask why
pi_220887313
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Voor mij is wel duidelijk dat de zorg in NL niet al te best is (en nee, dat is geen grapje naar users of zo).
Er staat binnen 15 minuten een ambu voor je deur bij een spoedje, je ligt morgenochtend onder het mes bij een blindedarmontsteking, cure en care zijn op orde, niet-acute zorg wringt het op capaciteitsvlak (maar juist dat kan privaat worden ingevuld door een Bergman), ik heb er zowel professioneel als persoonlijk geen grote issues mee. Het kan altijd beter, dat zeker, en zorgverzekeraars weten helaas ook niet altijd waar ze over praten als ze onderhandelen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:39:09 #225
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220887342
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Langdurige stress door bijvoorbeeld armoede alleen al brengt de levensverwachting flink omlaag.
En laagbetaald werk is ook stressvoller en vaak ongezonder.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:42:14 #226
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887381
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Hebben we ook al common law tegenwoordig? De facto tweepartijenstelsel? Voor een meier-en-een-beetje verzekerd doet alleen Canada aan.
Dat komt allemaal nog wel, wanneer je de rechtse Amerika en Reagan geilers nog wat langer hun gang laat gaan (vraag is natuurlijk of dan de VS nog steeds common law kent of het rechtsstelsel verder is geperverteerd en ondermijnd door de Thiel tjappies). De VVD en Telders Stichting fantaseert de laatste 40 jaar eens in de zoveel tijd over een tweepartijen stelsel. Dat we daarop aan moeten sturen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 19:43:13 #227
13309 nostra
ask why
pi_220887386
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
De VVD en Telders Stichting fantaseert de laatste 40 jaar eens in de zoveel tijd over een tweepartijen stelsel. Dat we daarop aan moeten sturen.
Schiet niet echt lekker op met, wat, 21 partijen in de Kamer.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:44:59 #228
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887410
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Schiet niet echt lekker op met, wat, 21 partijen in de Kamer.
Het eerste wat ze deze zittingstermijn probeerden doorheen te rammen was een kiesdrempel. Mislukt, voor nu.

Tijdens Rutte-I plannen en een wetsvoorstel om de EK en TK fors in te krimpen.

Met aansturen op blokpolitiek kom je ook al een heel eind.

Het gekwijl op de Angelsaksische Hel zal blijven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220887474
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Hebben we ook al common law tegenwoordig? De facto tweepartijenstelsel? Voor een meier-en-een-beetje verzekerd doet alleen Canada aan.
Nee bij ons lijkt de politiek nog meerr vastgeroest. In Engeland wisselen Labour en de Tories elkaar nog af. Wij leven permanen onder desastreus VVD beleid.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:54:28 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220887489
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:22 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Nederland is in een Angelsaksisch land veranderd inclusief alle problemen die daarbij horen.
Op Reddit en X/BlueSky worden regelmatig grafiekjes en kaartjes geplaatst en niet zelden is dan het commentaar "another of those charts where Holland is an Anglosaxon country" of iets in die trant. Nederland is het Amerika van continentaal Europa (ook steeds meer qua gezonde levensjaren inderdaad...).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 21:21:41 #231
13309 nostra
ask why
pi_220888063
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee bij ons lijkt de politiek nog meerr vastgeroest. In Engeland wisselen Labour en de Tories elkaar nog af. Wij leven permanen onder desastreus VVD beleid.
Ach, we schieten de CEO van Zilveren Kruis nog niet door zijn harses om de moordenaar met een halo te vereren.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 21:27:55 #232
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220888101
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach, we schieten de CEO van Zilveren Kruis nog niet door zijn harses om de moordenaar met een halo te vereren.
Dus er zitten wel degelijk lelijke kanten aan de Amerikaanse maatschappij?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 21:28:47 #233
13309 nostra
ask why
pi_220888107
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dus er zitten wel degelijk lelijke kanten aan de Amerikaanse maatschappij?
Zat. Er is geen paradijs.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 21:37:08 #234
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220888176
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Zat. Er is geen paradijs.
Het gaat niet om of er een paradijs bestaat op aarde, maar of het Amerikaanse model de best mogelijke resultaten biedt. De vele lage plaatsen op de ranglijsten - ook al voor het tijdperk Trump het geval - suggereert van niet (ik zal beroemde fragment van Jeff Daniels uit The Newsroom van 2012 even achterwege laten).

Maar voor de VVD-maffia blijft de VS ons gidsland. Of het nu het medialandschap en governance betreft of het financiële stelsel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 mei 2026 @ 21:38:48 #235
13309 nostra
ask why
pi_220888188
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het gaat niet om of er een paradijs bestaat op aarde, maar of het Amerikaanse model de best mogelijke resultaten biedt. De vele lage plaatsen op de ranglijsten - ook al voor het tijdperk Trump het geval - suggereert van niet (ik zal beroemde fragment van Jeff Daniels uit The Newsroom even achterwege laten). Maar voor de VVD-maffia blijft dit ons gidsland.
't Is vooral een heel boeiend land. Gidsland lijkt me ver weg.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220888631
quote:
Hij heeft soms aardige analyses van problemen.

Maar hij gaat ook wel heel erg mee in de AI hype.
Bijvoorbeeld Anthropic claimt een geweldig model te hebben dat ze niet op de markt hebben gebracht. Dat is een typische bluf/leugen die Amerikaanse bedrijven vaak doen. Zo is hij natuurlijk wel vaker om de tuin gelijd, zoals met die MH17 getuige bijvoorbeeld.

Wat dat betreft natuurlijk echt een waardeloos politicus. Hij heeft alleen maar bijgedragen aan de problemen die hij benoemt. Het ligt ook allemaal aan anderen dat het hem niet gelukt is.

Ook super hypocriet hoe hij zeurt dat de Armeense genocide nog niet genoeg erkend is. Ik weet ook nog wel een genocide die nu bezig is waar Omtzigt zich flink stil over houdt. Hij lult ook nog over 7 oktober :')
pi_220888667
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij heeft soms aardige analyses van problemen.

Maar hij gaat ook wel heel erg mee in de AI hype.
Bijvoorbeeld Anthropic claimt een geweldig model te hebben dat ze niet op de markt hebben gebracht. Dat is een typische bluf/leugen die Amerikaanse bedrijven vaak doen. Zo is hij natuurlijk wel vaker om de tuin gelijd, zoals met die MH17 getuige bijvoorbeeld.

Wat dat betreft natuurlijk echt een waardeloos politicus. Hij heeft alleen maar bijgedragen aan de problemen die hij benoemt. Het ligt ook allemaal aan anderen dat het hem niet gelukt is.

Ook super hypocriet hoe hij zeurt dat de Armeense genocide nog niet genoeg erkend is. Ik weet ook nog wel een genocide die nu bezig is waar Omtzigt zich flink stil over houdt. Hij lult ook nog over 7 oktober :')
Hij zit wel bij de EO

Wat er in Gaza gebeurt is daar taboe. Desnoods zenden ze het niet uit.
pi_220888672
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2026 21:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach, we schieten de CEO van Zilveren Kruis nog niet door zijn harses om de moordenaar met een halo te vereren.
Is het zilveren kruis dan zo actief bezig om gegronde verzekeringsclaims af te wijzen voor extra winst? Beslissingen over behandelingen van patienten te laten doen door data analisten ipv medisch personeel?
Daarbij je hebt geloof ik niet helemaal gevolgd wat de situatie is. De moordenaar is dood, de man die zichzelf verdedigde is mijn UI.
pi_220889086
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Is het zilveren kruis dan zo actief bezig om gegronde verzekeringsclaims af te wijzen voor extra winst? Beslissingen over behandelingen van patienten te laten doen door data analisten ipv medisch personeel?
Daarbij je hebt geloof ik niet helemaal gevolgd wat de situatie is. De moordenaar is dood, de man die zichzelf verdedigde is mijn UI.
Soms vraag ik echt weleens af of het wel goed gaat met mensen (al weet ik het antwoord wel).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220889101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Soms vraag ik echt weleens af of het wel goed gaat met mensen (al weet ik het antwoord wel).
Lord-Ronddraai maakt een valide punt
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 00:19:28 #241
236264 crew  capricia
pi_220889105
quote:
Dutch government gives green light to establish migrant ‘return hubs’ outside EU

Within months Europe could see the first concrete steps toward deporting migrants who have been denied the right to stay in the EU.

The Netherlands is pushing ahead with plans to set up Europe’s first “return hubs” outside the bloc where migrants who have been denied the right to stay in the EU can be deported — with “concrete steps” expected in the months ahead.
[..]
https://www.politico.eu/a(...)urn-hubs-outside-eu/
Maandje of 6, 7 staat in het artikel, duurt het nog. Nederland een voortrekkersrol.
Benieuwd of het er echt van komt.

[ Bericht 17% gewijzigd door capricia op 26-05-2026 07:57:49 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220889118
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Maandje of 6, 7 staat in het artikel, duurt het nog. Nederland een voortrekkersrol.
Benieuwd of het er echt van komt.
Zoals ik het lees zal een Europese rechter het op den duur blokkeren
  dinsdag 26 mei 2026 @ 07:56:04 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220889474
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Zoals ik het lees zal een Europese rechter het op den duur blokkeren
Ik mag het hopen. Dit is echt een verschrikkelijk plan en een opmaat naar nog veel ergere dingen. Ik vind het ronduit griezelig.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 09:42:08 #244
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220889894
Tegelijkertijd moet er wel wat aan de instroom gebeuren want die is gewoonweg te hoog voor het absorptievermogen van de samenleving.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:10:16 #245
13309 nostra
ask why
pi_220890019
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is het zilveren kruis dan zo actief bezig om gegronde verzekeringsclaims af te wijzen voor extra winst? Beslissingen over behandelingen van patienten te laten doen door data analisten ipv medisch personeel?
Ga maar eens bij een verzekeraar langs als je niet onder de basisverzekering valt.

quote:
Daarbij je hebt geloof ik niet helemaal gevolgd wat de situatie is. De moordenaar is dood, de man die zichzelf verdedigde is mijn UI.
:N
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:11:26 #246
13309 nostra
ask why
pi_220890028
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 00:19 schreef capricia het volgende:
Maandje of 6, 7 staat in het artikel, duurt het nog. Nederland een voortrekkersrol.
Benieuwd of het er echt van komt.
Zal mij benieuwen. Wat je er ook van vindt, er wordt in ieder geval eens doorgepakt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:36:30 #247
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220890168
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Zal mij benieuwen. Wat je er ook van vindt, er wordt in ieder geval eens doorgepakt.
Op een nogal symbolisch dossier ja. Dit heeft niks te maken met de instroom. Dit gaat om het relatief kleine aandeel zonder recht op verblijf dat niet vrijwillig terug gaat. Hoewel ranzig rechts dat begrip van 'ongewenst' natuurlijk wil oprekken. Hoe meer rechtelozen hoe beter (degenen die illegalen in dienst nemen hebben weinig te vrezen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:37:34 #248
13309 nostra
ask why
pi_220890174
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:36 schreef Klopkoek het volgende:
Op een nogal symbolisch dossier ja. Dit heeft niks te maken met de instroom.
Nee, ook niet met huizenbouw.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:41:22 #249
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220890189
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, ook niet met huizenbouw.
Je ziet zelf toch wel in dat we het hier over beperkte aantallen hebben? Nou ja, ranzig rechts wil het verder gaan oprekken en uitbouwen natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:43:29 #250
13309 nostra
ask why
pi_220890198
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Je ziet zelf toch wel in dat we het hier over beperkte aantallen hebben? Nou ja, ranzig rechts wil het verder gaan oprekken en uitbouwen natuurlijk.
Het kan ook als stimulans werken om vrijwillig terug te keren natuurlijk.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220890448
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Ga maar eens bij een verzekeraar langs als je niet onder de basisverzekering valt.
[..]
:N
Als je niet onder een verzekering valt heb je niks te klagen. Als je altijd betaald hebt en je claim wordt afgewezen op basis van winstbejag heb je dat wel. Maar ik snap dat een VVD'er het meestal opneemt voor bedrijven, verbazend eigenlijk dat je de Sacklers dan toch niks vindt, die hebben toch optimaal verdiend aan het veroorzaken van een verslavingsepidemie dat is toch geweldig ondernemersschap. Out of the box denken enzo.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:27:12 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220890461
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:42 schreef -XOR- het volgende:
Tegelijkertijd moet er wel wat aan de instroom gebeuren want die is gewoonweg te hoog voor het absorptievermogen van de samenleving.
Gaan ze dan eindelijk ook eens naar de arbeidsmigratie kijken? Niet in de laatste plaats de afgedankten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:44:39 #253
13309 nostra
ask why
pi_220890557
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als je niet onder een verzekering valt heb je niks te klagen.
Ga als zzp'er maar een aov afsluiten, dan heb je precies dezelfde toestanden, is wat ik bedoelde.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220890711
Eindelijk

Staatssecretaris verbiedt overname Solvinity, bedrijf achter DigiD
https://nos.nl/artikel/26(...)bedrijf-achter-digid

Eerste goede actie van deze regering. Je vraagt je wel af waarom dit zo moeilijk was? Veel competenter dan de vorige regering is het nog niet.
pi_220890721
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Ga als zzp'er maar een aov afsluiten, dan heb je precies dezelfde toestanden, is wat ik bedoelde.
Als die toestanden heel veel voorkomen moet de overheid ingrijpen. Gebeurt dat niet moet je zelf je recht halen. Dat is de situatie in Amerika, dat is wat een Pim Fortuin hier ook wilde.
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 12:39:34 #256
375570 crew  Cyan9
pi_220890845
quote:
Kabinet trekt plan voor snellere verhoging AOW-leeftijd in

Het kabinet trekt het plan om de AOW-leeftijd sneller te verhogen weer in. Met dat besluit hoopt minister Vijlbrief van Sociale Zaken de vakbonden weer aan tafel te krijgen voor een breed akkoord over de sociale zekerheid. Dat zeggen Haagse bronnen tegen de NOS.

Als de verhoging van de AOW-leeftijd geschrapt wordt, levert dat vanaf 2031 een financieel gat op van netto ruim 2,7 miljard euro per jaar. Hoe dat opgevangen gaat worden, wordt later beslist, melden de bronnen.

De vakbonden stelden eerder een ultimatum: als de verhoging niet van tafel zou gaan, zouden er stakingsacties komen. Oorspronkelijk wilde het kabinet met de maatregel de kosten van de vergrijzing beperken. De AOW-leeftijd zou vanaf 2033 weer gaan meestijgen met de gemiddelde levensverwachting.

Er kwam veel kritiek op dat plan van het minderheidskabinet. Ook de Tweede Kamer voelt er tot nu toe weinig voor.

De vakbonden hebben ook veel kritiek op andere voornemens van het kabinet, zoals de versobering van de uitkeringsregelingen voor werkloosheid en arbeidsongeschiktheid, de WW en de WIA. Het kabinet stelt nu voor om samen met werkgevers en werknemers te werken aan een andere invulling van die bezuinigingen. De opbrengst daarvan blijft wel staan.
https://nos.nl/artikel/26(...)ging-aow-leeftijd-in
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220890925
quote:
Blijkbaar kan het toch niet allemaal wel.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:56:38 #258
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220890949
quote:
Nu de rest nog.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:57:04 #259
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220890954
quote:
Dit is helaas heel gewiekst en smerig van ze.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:58:42 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220890970
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:56 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nu de rest nog.
Ja, de WIA en WW plannen halen het Verenigd Koninkrijk rechts in. Helaas ga je daarmee geen Malieveld vol krijgen... Of gen-Xers bereid krijgen om te gaan staken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220890998
Dat is stap 1 inderdaad. ^O^

Laat dit minderheidskabinet maar spijt krijgen dat ze met de VVD in zee zijn gegaan.

Wat mij betreft geen akkoorden zolang er niet evenredig een bijdrage wordt gevraagd van vermogens en multinationals.

Hopelijk staan de vakbonden en Pro er ook zo in.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:04:14 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220891006
Nederlandse subsidies van ongeveer tien miljard euro schaden de natuur
https://www.trouw.nl/duur(...)-de-natuur~be263c86/

Laat ze daar maar wat geld vinden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:07:06 #263
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220891039
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Gaan ze dan eindelijk ook eens naar de arbeidsmigratie kijken? Niet in de laatste plaats de afgedankten.
Dat zijn sowieso op de huizenmarkt de grootste prijsopdrijvers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:08:58 #264
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220891055
Paar dagen geleden:

https://www.bnr.nl/nieuws(...)zaak-tot-versobering

Hopelijk blijft het niet bij de AOW. Het stigma van boomerbonden blijft op deze manier.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:13:48 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220891094
FNV-voorzitter Hans Spekman: 'Uit beleefdheid met kabinet in gesprek als verhoging AOW-leeftijd wordt geschrapt'

https://wnl.tv/2026/05/26(...)tijd-wordt-geschrapt

Spekman bij WNL vanochtend (ik zal mijn complottheorie hier even niet noemen...)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220891143
quote:
Topambtenaren adviseren rijksoverheid van X te vertrekken
kabinet beslist vermoedelijk na de zomer over toekomst van overheidsaccounts op
https://www.binnenlandsbe(...)-van-x-te-vertrekken
Ik lees af en toe op X , maar berichten plaatsen doe ik op Bluesky
Veel rustiger daar...
pi_220891162
https://www.tweedekamer.n(...)enaire_vergaderingen
Om 16.45.. Het debat over oa de geweldsoproep van die extreme zionist
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:25:36 #268
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220891174
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.binnenlandsbe(...)-van-x-te-vertrekken
Ik lees af en toe op X , maar berichten plaatsen doe ik op Bluesky
Veel rustiger daar...
Het meest problematische aan dat Volkskrant artikel vond ik het gedeelte waar X geen gehoor geeft aan politie en justitie. Als er bijvoorbeeld een oproep tot geweld staat.

Ik zou zeggen: dat soort spelletjes om te laten zien dat een bedrijf machtiger is dan het democratisch gezag zou een reden moeten zijn om X te verbieden.

Maar dat wordt helemaal genegeerd in de discussie. Het simpele feit dat X zijn middelvinger op steekt naar de democratisch gelegitimeerde autoriteiten, wanneer strafbare uitingen en zelfs misdrijven in het vizier zijn.

Verbied X!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220891195
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Eindelijk

Staatssecretaris verbiedt overname Solvinity, bedrijf achter DigiD
https://nos.nl/artikel/26(...)bedrijf-achter-digid

Eerste goede actie van deze regering. Je vraagt je wel af waarom dit zo moeilijk was? Veel competenter dan de vorige regering is het nog niet.
_O_
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220891201
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat is stap 1 inderdaad. ^O^

Laat dit minderheidskabinet maar spijt krijgen dat ze met de VVD in zee zijn gegaan.

Wat mij betreft geen akkoorden zolang er niet evenredig een bijdrage wordt gevraagd van vermogens en multinationals.

Hopelijk staan de vakbonden en Pro er ook zo in.
Vergeet SP niet ;)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 26 mei 2026 @ 14:13:56 #271
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220891489
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoe kijk jij er tegen dat de VVD onvoorwaardelijk Israel steunt?

Idem voor @:Hanca en CU
Waar is Hanca eigenlijk?
pi_220891596
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:13 schreef Tijn het volgende:

[..]
Waar is Hanca eigenlijk?
Hij was op vakantie geloof ik, op de camping ofzoiets.
pi_220891619
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja, de WIA en WW plannen halen het Verenigd Koninkrijk rechts in. Helaas ga je daarmee geen Malieveld vol krijgen... Of gen-Xers bereid krijgen om te gaan staken.
Als je maar vaak genoeg herhaalt dat de nieuwe WW plannen zullen betekenen dat mensen 10 (!) jaar moeten werken voor 5 maanden recht op WW, en maar liefst 24 jaar om aanspraak te kunnen maken op een jaar WW, zullen veel mensen toch wel ongerust worden neem ik aan?

Iedereen jonger dan 40 zal niet gauw in aanmerking komen voor 7 maanden WW en de dreiging van de Bijstand is zo stiekem helemaal niet ver weg. Als je maar 8 jaar hebt gewerkt bijvoorbeeld belandt je na 4 maanden al in de bijstand.

Dat moet de meeste mensen duidelijk worden om voldoende draagvlak te krijgen voor het behouden van een fatsoenlijk vangnet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220891969
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
FNV-voorzitter Hans Spekman: 'Uit beleefdheid met kabinet in gesprek als verhoging AOW-leeftijd wordt geschrapt'

https://wnl.tv/2026/05/26(...)tijd-wordt-geschrapt

Spekman bij WNL vanochtend (ik zal mijn complottheorie hier even niet noemen...)
Ik doe het wel, Spekman en zijn nauwe banden met PRO maken het een lastig verhaal. Blijkbaar mogen de financiële sluizen open blijven staan zonder enige vorm van bezuinigingen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:39:35 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220891970


Volgens mij was dit altijd het plan.
  Forum Admin dinsdag 26 mei 2026 @ 15:41:28 #276
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220891980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij was op vakantie geloof ik, op de camping ofzoiets.
Ik hoop het. Als in, ik hoop niet dat hij vertrokken is van het forum.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220891998
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:39 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens mij was dit altijd het plan.
Ik weet niet wat de werkgevers willen, maar Spekman wil de financiële gevolgen duidelijk doorschuiven, wat we vaker hebben gezien bij partijen links in het politieke spectrum
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:48:17 #278
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220892024
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik doe het wel, Spekman en zijn nauwe banden met PRO maken het een lastig verhaal. Blijkbaar mogen de financiële sluizen open blijven staan zonder enige vorm van bezuinigingen.
Op een gegeven moment is het gewoon een keertje klaar, na 50 jaar van 'met-pauzes-bezuinigen' op voorzieningen en de beunhazen/bureautjes vetmesten.

Op het punt van WIA en WW worden we wel een erg karig land (de WIA is momenteel al geen pretje en kom je moeilijk in; veel voormalig Wajongers komen in de bijstand). De WW plannen zijn ronduit desastreus, bij economische neergang (indirect bijeffect zal een nog grotere concentratie van vastgoed zijn). Het FNV heeft gelijk dat de uitgaven aan WW en WIA historisch laag zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:51:24 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220892044
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de werkgevers willen, maar Spekman wil de financiële gevolgen duidelijk doorschuiven, wat we vaker hebben gezien bij partijen links in het politieke spectrum
Doorschuiven zullen de meesten niet willen. Maar als je wilt bezuinigen en je bent afhankelijk van de oppositie dan kom je er nooit als je al bij voorbaat gedetailleerde plannen gaat droppen. Je moet dan met taakstellingen werken waarover je kan onderhandelen. Ik neem aan dat de mensen die dit kabinet vormen dat ook wel begrijpen.

Volgens mij is dit een soort losse flodder geweest om de oppositie het idee te geven een overwinning te hebben geboekt om ze vervolgens wel met een verantwoordelijkheid te belasten. Een beetje zoals Macron er zijn begroting doorheen kreeg.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:53:52 #280
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220892056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de werkgevers willen, maar Spekman wil de financiële gevolgen duidelijk doorschuiven, wat we vaker hebben gezien bij partijen links in het politieke spectrum
Ah, rechts maakt de plannen, rechts pakt de ondoelmatige en gezondheidsverwoestende belastingkortingkortingen niet aan, rechts heeft Eelco 'kasschuif' Heinen, links heeft nooit een meerderheid in dit land, en toch is het weer de schuld van links. Zorgfraude van 20 miljard per jaar? Schuld van potverterend links.

Een land als Zweden heeft regelmatig een progressieve/linkse meerderheid, binnenkort gaat dat ook weer gebeuren, nou wat een potverteren en geldsmijterij gebeurt daar dan.

Wat deed kabinet Schoof ook alweer? De financiële asielbom doorschuiven, Oekraïne doorschuiven. Rutte deed niets anders dan problemen doorschuiven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 16:09:23 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220892124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Doorschuiven zullen de meesten niet willen. Maar als je wilt bezuinigen en je bent afhankelijk van de oppositie dan kom je er nooit als je al bij voorbaat gedetailleerde plannen gaat droppen. Je moet dan met taakstellingen werken waarover je kan onderhandelen. Ik neem aan dat de mensen die dit kabinet vormen dat ook wel begrijpen.

Volgens mij is dit een soort losse flodder geweest om de oppositie het idee te geven een overwinning te hebben geboekt om ze vervolgens wel met een verantwoordelijkheid te belasten. Een beetje zoals Macron er zijn begroting doorheen kreeg.
Zal dit met de vrijheidsbijdrage ook zo zijn? In plaats van het profijtbeginsel hanteren loopt de vrijheidsbijdrage gestaag af. Politieagent betaalt meer dan een advocaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 16:13:02 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220892132
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zal dit met de vrijheidsbijdrage ook zo zijn? In plaats van het profijtbeginsel hanteren loopt de vrijheidsbijdrage gestaag af. Politieagent betaalt meer dan een advocaat.
Geen idee

Maar die vrijheidsbijdrage is ook niet zo slim bedacht. Je zou zeggen dat ze met de Kalkarheffing geleerd hebben dat je dat zo niet moet aanpakken.
pi_220892160
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah, rechts maakt de plannen, rechts pakt de ondoelmatige en gezondheidsverwoestende belastingkortingkortingen niet aan, rechts heeft Eelco 'kasschuif' Heinen, links heeft nooit een meerderheid in dit land, en toch is het weer de schuld van links. Zorgfraude van 20 miljard per jaar? Schuld van potverterend links.

Een land als Zweden heeft regelmatig een progressieve/linkse meerderheid, binnenkort gaat dat ook weer gebeuren, nou wat een potverteren en geldsmijterij gebeurt daar dan.

Wat deed kabinet Schoof ook alweer? De financiële asielbom doorschuiven, Oekraïne doorschuiven. Rutte deed niets anders dan problemen doorschuiven.
Het is niet de schuld van links, het is alleen wel zo dat begrotingsdiscipline daar nooit bovenaan de lijst staat.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 26 mei 2026 @ 16:27:16 #284
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220892220
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is niet de schuld van links, het is alleen wel zo dat begrotingsdiscipline daar nooit bovenaan de lijst staat.
Dat is het Telegraaf mantra. Het is niet de realiteit. In 1977 werd de laagste staatsschuld ooit bereikt; Mamdani in New York werkt de schulden weg; de staatsschuld is m.n. in noordelijke landen ultralaag (waar links gewoonweg structureel sterker staat). Spanje is de laatste 15 jaar ook structureel aan het dalen in staatsschuld.

Dat is natuurlijk niet zo gek: rentebetalingen duwen andere uitgaven weg en komen in de regel niet ten goede van 'Jan Modaal' of de 'zielige medemens'.

Rentebetalingen op staatsschuld werken in de regel denivellerend.

Zie ook:
https://esb.nu/de-economi(...)-rechtse-kabinetten/

In de VS leeft natuurlijk ook het beeld dat Republikeinen beter op de centjes letten dan de Democraten. De werkelijkheid is eerder omgekeerd en niet zo simpel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 16:30:08 #285
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_220892238
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 07:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik mag het hopen. Dit is echt een verschrikkelijk plan en een opmaat naar nog veel ergere dingen. Ik vind het ronduit griezelig.
Moet altijd denken aan het boek en de film Children of Men als ik dit soort plannen lees
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_220892402
Er zit sowieso genoeg geld in de WW en WIA potten.=, dus bezuinigen is gewoon beter raar.
Tevens worden die kosten op den duur minder, want als goed heb je straks een kleinere beroepsbevolking.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220892470
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is niet de schuld van links, het is alleen wel zo dat begrotingsdiscipline daar nooit bovenaan de lijst staat.
Nou ja, we hebben nu twee kabinetten met Eelco Heinen op financiën, dan is piepen over begrotingsdiscipline van anderen een tikje grotesk :+.
pi_220892562
Het is echt complete waanzin dat Markuszower zo kan staan ontkennen :/
pi_220892672
Waarom doet hij de microfoon niet even uit :D
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:29:48 #290
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220892812
Keijzer wil de 'demonstratie' in Loosdrecht gelijk trekken aan Rode Lijn-demonstraties.

Leuk ja. Wat een treurig niveau
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:36:00 #291
13309 nostra
ask why
pi_220892880
Zwak dat Jetten cs zich zo laten piepelen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:39:19 #292
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220892915
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:36 schreef nostra het volgende:
Zwak dat Jetten cs zich zo laten piepelen.
De Kyndryl-case?
pi_220892917
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Keijzer wil de 'demonstratie' in Loosdrecht gelijk trekken aan Rode Lijn-demonstraties.

Leuk ja. Wat een treurig niveau
Yep. Ik kan helaas de beelden even niet vinden maar er moest toen een ambulance door de massa heen en alsof het mozes door de rode zee was ging iedereen rustig en voorzichtig opzij, nogal een groot contrast met hoe de hulpdiensten in Loosdrecht begroet werden.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:42:05 #294
13309 nostra
ask why
pi_220892929
Oh, Vijlbrief wil nu fiscaliseren. Dat is dan een betere optie.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:42:26 #295
13309 nostra
ask why
pi_220892934
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De Kyndryl-case?
Door Spekman.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:47:45 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220892960
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Door Spekman.
Ik denk niet dat het kabinet ooit serieus dacht dat dit het ging halen.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:50:11 #297
13309 nostra
ask why
pi_220892967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het kabinet ooit serieus dacht dat dit het ging halen.
Natuurlijk niet, maar dit is wel heel vlug. Meer dan 'voor nu halen we het van tafel om jou aan tafel te krijgen' (maar bezuinigen gaan we toch wel) is het niet.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:53:49 #298
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220892995
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:36 schreef nostra het volgende:
Zwak dat Jetten cs zich zo laten piepelen.
We moeten vooral de WW helemaal afbreken en ervoor zorgen dat zoveel mogelijk vastgoed en huizen bij Bernhard jr en Blackstone terecht komen. Gewoon even wachten op een recessie...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 mei 2026 @ 18:06:52 #299
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220893054
Het is inmiddels wel duidelijk dat Paternotte niet met Markuszower wil samenwerken. Wat een oeverloze discussie omdat hij niet letterlijk nee zegt.
pi_220893058
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het kabinet ooit serieus dacht dat dit het ging halen.
Geen idee wat de modus operandi gaat worden.
Plannen presenteren en bijschaven zodra iemand iets roept in de media? Hoeft overigens niet perse verkeerd te zijn om op die manier samen te werken, maar tot nu toe worden voornamelijk de (noodzakelijke) bezuinigingen uitgesteld of op de lange baan geschoven.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 18:09:44 #301
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220893073
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het kabinet ooit serieus dacht dat dit het ging halen.
Clowntjeskabinet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')