abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220932118
Ik neem aan dat heel Nieuwegein die apotheek boycot dus het zal niet lang doorgaan.


Of mensen hebben er schijt aan, dat kan ook
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_220932129
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Apotheker’s hebben een verzorgingsplicht
quote:
* meestal moet de apotheker daarom doorverwijzen naar een collega of zorgen dat een andere apotheker de verstrekking doet.
Lekker laten gaan, ga je toch naar de volgende. Spannond ofzo.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220932143
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:24 schreef De_Pel het volgende:

[..]
[..]
Lekker laten gaan, ga je toch naar de volgende. Spannond ofzo.
Hoe vaak zouden daar mensen komen voor een spiraal? Of zouden huisartsen de patiënt op voorhand al waarschuwen en naast een andere apotheek leiden?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 31 mei 2026 @ 21:30:54 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220932173
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:24 schreef De_Pel het volgende:

[..]
[..]
Lekker laten gaan, ga je toch naar de volgende. Spannond ofzo.
Wet is wet
Handhaven
Niets tolereren
Keihard aanpakken
Schluss mit lustig
Op alle terreinen
pi_220932272
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wet is wet
Handhaven
Niets tolereren
Keihard aanpakken
Schluss mit lustig
Op alle terreinen
Het (b)lijkt dus niet de wet. Vind het een vrij onzinnige discussie. Zo iemand doet 95% van z’n werk prima, in een werkveld waar tekorten gelden, voor de overige 5% stuurt ‘ie je vanwege gewetensbezwaren naar een collega. En dan? Huilen?

Je schurkt natuurlijk aan tegen de discussie of elke huisarts euthanasie moet plegen, volgens de huidige mogelijkheden van de wet. Wat er in beginsel op neer komt dat iedereen zijn persoonlijke morele overtuiging moet laten hangen naar het (veranderlijk) juridisch kader. Lijkt me onzin; als jij niemand wil “vermoorden”, is dat je goed recht, dan stuur je ze gewoon door.

Als je als arts zou liegen over de juridische kaders tegenover je patiënt, dat is een ander geval.

[ Bericht 13% gewijzigd door De_Pel op 31-05-2026 21:59:42 ]
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220932282
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:25 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Hoe vaak zouden daar mensen komen voor een spiraal? Of zouden huisartsen de patiënt op voorhand al waarschuwen en naast een andere apotheek leiden?
Geen idee. In het aller ergste geval kost het een paar mensen 20 minuten van hun tijd. Tja.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220972100
Volgens de richtlijnen van de KNMP https://www.knmp.nl/beroe(...)ker-als-professional

moet een apotheker zo goed mogelijk voor de patienten zorgen.

In heel die KNMP tekst vind ik niets terug over de ethische/religieuze overtuiging van de zorgbeverlener die daarin een beperkende rol zou spelen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 14:40:44 #58
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220972119
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:50 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Het (b)lijkt dus niet de wet. Vind het een vrij onzinnige discussie. Zo iemand doet 95% van z’n werk prima, in een werkveld waar tekorten gelden, voor de overige 5% stuurt ‘ie je vanwege gewetensbezwaren naar een collega. En dan? Huilen?

Je schurkt natuurlijk aan tegen de discussie of elke huisarts euthanasie moet plegen, volgens de huidige mogelijkheden van de wet. Wat er in beginsel op neer komt dat iedereen zijn persoonlijke morele overtuiging moet laten hangen naar het (veranderlijk) juridisch kader. Lijkt me onzin; als jij niemand wil “vermoorden”, is dat je goed recht, dan stuur je ze gewoon door.

Als je als arts zou liegen over de juridische kaders tegenover je patiënt, dat is een ander geval.
Als het je werkomschrijving is en je weigert dan vind ik dat je erover mag zeiken. Tenzij jezelf een toko opent en je eigen regels maakt ( die zich wel aan de wet houden natuurlijk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')