abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:03:58 #201
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856932
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik hoop wel dat de overheid leuke dingen met dat geld doet, zoals een fatsoenlijk onderkomen voor statushouders.
Da's in ieder geval wel goed voor het aantal topix in NWS.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220856975
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da's in ieder geval wel goed voor het aantal topix in NWS.
Nog meer rotzooi.. :?
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:07:02 #203
236264 crew  capricia
pi_220856978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:53 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Snoeiharde kritiek van de Rekenkamer op de recente kabinetten.
[..]
[..]
[..]
Het hele artikel: https://www.volkskrant.nl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:08:07 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220856985
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht
Hoezo "zelfs BNR"?
pi_220856998
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Das niet helemaal waar hè. Zolang er 1000 per week binnenkomen, is 'regel de opvang en het is opgelost' ook maar een doekje voor het bloeden. Volgende week staan er weer duizend voor de poort. En de week daarop weer.
En huizen zijn er niet.

Ik denk dat er wel degelijk draagvlak voor de spreidingswet gevonden kan worden, mits de instroom bewezen naar beneden gaat.
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

Je hebt helemaal gelijk dat het draagvlak gevonden kan worden. Het enige wat hoeft te gebeuren is stoppen met doen alsof het crisis is. Kijk dit een probleem maken is al vanaf Janmaat bezig, ondertussen na 40 jaar gelul erover zijn mensen werkelijk gaan geloven dat het een probleem is. Wat dat betreft zal het ook wel even duren om dat gevoel te laten zakken. Maar we moeten ons wel realiseren het gaat hier enkel om irrationele gedachten van mensen.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:09:23 #206
236264 crew  capricia
pi_220856999
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hoezo "zelfs BNR"?
Nou Ja, dat wordt hier door een aantal hier als VVD-media beschouwd. ;)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857005
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
Het mag geen geheim zijn dat ik geen groot fan van vvd ben maar BNR nieuwsradio dan weer wel :D
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:12:05 #208
236264 crew  capricia
pi_220857028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het mag geen geheim zijn dat ik geen groot fan van vvd ben maar BNR nieuwsradio dan weer wel :D
Prima podcast.
En NRC Haagse Zaken natuurlijk. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:12:30 #209
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220857034
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou Ja, dat wordt hier door een aantal hier als VVD-media beschouwd. ;)
Ik vraag me af of die mensen er überhaupt wel naar luisteren dan, want dat valt reuze mee B-)
pi_220857051
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hoezo "zelfs BNR"?
Ik denk dat WNL en BNR door elkaar worden gehaald? WNL is het propagandakanaal van VVD.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:13:22 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220857054
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
alle toeslagen en subsidies moeten weg
simpel

en de arbeidskorting op 12.000 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:15:08 #212
236264 crew  capricia
pi_220857072
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

Je hebt helemaal gelijk dat het draagvlak gevonden kan worden. Het enige wat hoeft te gebeuren is stoppen met doen alsof het crisis is. Kijk dit een probleem maken is al vanaf Janmaat bezig, ondertussen na 40 jaar gelul erover zijn mensen werkelijk gaan geloven dat het een probleem is. Wat dat betreft zal het ook wel even duren om dat gevoel te laten zakken. Maar we moeten ons wel realiseren het gaat hier enkel om irrationele gedachten van mensen.
Dat duveltje krijg je niet meer in zijn doosje.
Het maakt niet uit wat jij of ik er van vinden.

*Je mening is welkom hier hoor. Natuurlijk. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:15:43 #213
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220857086
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vraag me af of die mensen er überhaupt wel naar luisteren dan, want dat valt reuze mee B-)
Het is ook gewoon D66 en VVD media. Dat daar ook soms kwaliteit tussen zit (lang niet altijd) en kritisch is op de VVD zelf doet daar niks aan af.

BNR helt wel degelijk naar rechts, en naar waar het grote advertentiegeld zit. Dus hoor je het halve verhaal over de digitale euro, bijvoorbeeld.
Graag Verwijderen
pi_220857089
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat duveltje krijg je niet meer in zijn doosje.
Het maakt niet uit wat jij of ik er van vinden.
Nee hier "managen" we ons niet meer uit. In die zin interessant wat er nu gaat gebeuren.

If at all..
pi_220857105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook gewoon D66 en VVD media. Dat daar ook soms kwaliteit tussen zit (lang niet altijd) en kritisch is op de VVD zelf doet daar niks aan af.

BNR helt wel degelijk naar rechts, en naar waar het grote advertentiegeld zit. Dus hoor je het halve verhaal over de digitale euro, bijvoorbeeld.
Het is zeker een zender voor oa ondernemers, maar het beeld dat je schetst herken ik niet.
pi_220857128
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook gewoon D66 en VVD media. Dat daar ook soms kwaliteit tussen zit (lang niet altijd) en kritisch is op de VVD zelf doet daar niks aan af.

BNR helt wel degelijk naar rechts, en naar waar het grote advertentiegeld zit. Dus hoor je het halve verhaal over de digitale euro, bijvoorbeeld.
Vind BNR meestal wel meevallen hoor. Ook niet elk onderwerp wordt nodeloos gepolitiseerd. In elk geval hebben ze het niet vaak over asiel als je het mij vraagt.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:19:21 #217
236264 crew  capricia
pi_220857132
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee hier "managen" we ons niet meer uit. In die zin interessant wat er nu gaat gebeuren.

If at all..
D66 die (al is het met moeite) achter de EU maatregelen staat, en de EU gaat nu waarschijnlijk een vertragende factor worden.
Heel veel gemeenten die eindeloos vertragen. Dit sleept zich nog wel door richting provinciale staten verkiezingen, dus eerste kamer.

Gezellig. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:22:19 #218
177053 Klopkoek
Graag Verwijderen
pi_220857161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Vind BNR meestal wel meevallen hoor. Ook niet elk onderwerp wordt nodeloos gepolitiseerd. In elk geval hebben ze het niet vaak over asiel als je het mij vraagt.
In onderwerpkeuze en focus is het m.i. gewoon rechts. De wijze waarop economische onderwerpen worden besproken en aangevlogen. Meerendeel columnisten zoals die nare Mujagic is economisch rechts (in het geval van Mujagic zelfs aanhanger Oostenrijkse School en Ayn Rand :r)

Inderdaad wel zonder dat Telegraaf en SBS6 sausje, zonder de cultuuroorlog en hakken op alles dat je niet kent.
Graag Verwijderen
pi_220857164
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:19 schreef capricia het volgende:

[..]
D66 die (al is het met moeite) achter de EU maatregelen staat, en de EU gaat waarschijnlijk een vertragende factor worden.
Heel veel gemeenten die eindeloos vertragen. Dit sleept zich nog wel door richting provinciale staten verkiezingen, dus eerste kamer.

Gezellig. :{
De EU heeft hier geen oplossing voor. Gezien ze kijken naar terugkeerhubs enzo weet je meteen dat zoiets nooit gaat werken. Het probleem zelf oplossen is het beste. Dan is lullen over de instroom verkleinen dus nutteloos daar heeft Nederland geen invloed op. Om daar wel invloed op te hebben zou bijvoorbeeld stoppen met wapens leveren voor genocide een begin zijn. Of ons uitspreken tegen illegale oorlogen zoals nu Iran overkomt en over niet al te lang Cuba.
pi_220857198
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In onderwerpkeuze en focus is het m.i. gewoon rechts. De wijze waarop economische onderwerpen worden besproken en aangevlogen. Meerendeel columnisten zoals die nare Mujagic is economisch rechts (in het geval van Mujagic zelfs aanhanger Oostenrijkse School en Ayn Rand :r)

Inderdaad wel zonder dat Telegraaf en SBS6 sausje, zonder de cultuuroorlog en hakken op alles dat je niet kent.
Hilarisch dat er mensen nog van de Oostenrijkse school zijn toch. Zie je ook bij de fake internmuntjes. Iedereen die daar in geloofd heeft het ook altijd in de Oostenrijkse school van economie. Het is vooral een diskwalificatie waarna je weet dat je zo'n persoon niet serieus hoeft te nemen.

Volgens mij hoor ik nooit columns als ik wel eens naar BNR luister.

Dat economische onderwerpen op rechtse wijze worden aangevlogen geldt voor vrijwel de gehele media dus geen idee waarom we dan BNR eruit lichten. Daarbij het is dus business radio, dat links aanvliegen zou misschien niet erg veel publiek aantrekken.
pi_220857220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De EU heeft hier geen oplossing voor. Gezien ze kijken naar terugkeerhubs enzo weet je meteen dat zoiets nooit gaat werken. Het probleem zelf oplossen is het beste. Dan is lullen over de instroom verkleinen dus nutteloos daar heeft Nederland geen invloed op. Om daar wel invloed op te hebben zou bijvoorbeeld stoppen met wapens leveren voor genocide een begin zijn. Of ons uitspreken tegen illegale oorlogen zoals nu Iran overkomt en over niet al te lang Cuba.
Dat vind ik dus zo hilarisch aan de EU is kut/nexit roeptoeteraars


Okay en dan? Die mensen blijven gewoon komen, alleen kunnen we er ran helemaal niets meer mee. De EU kan wel degelijk met terugkeer en asielhubs werken. Sterker nog, ik denk dat we daar niet meer onder uit gaan komen. Op die manier krijg je grip en zicht op migratie.

Ons uitspreken tegen die oorlogen klinkt leuk en ik zeg niet dat we dat maar niet meer moeten doen, maar dat gaat precies niets doen tegen het probleem.
pi_220857239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

Je hebt helemaal gelijk dat het draagvlak gevonden kan worden. Het enige wat hoeft te gebeuren is stoppen met doen alsof het crisis is. Kijk dit een probleem maken is al vanaf Janmaat bezig, ondertussen na 40 jaar gelul erover zijn mensen werkelijk gaan geloven dat het een probleem is. Wat dat betreft zal het ook wel even duren om dat gevoel te laten zakken. Maar we moeten ons wel realiseren het gaat hier enkel om irrationele gedachten van mensen.
Dat getal van 1000 nieuwkomers per week is ook een psychologisch schrikbeeld, hier worden ook het aantal opnieuw aanvragen bij geteld van dezelfde personen en de aanvragen voor familieleden. Maar goed, als je 300 per week had genoemd zou dat ook erg gevonden worden.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:28:22 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220857245
En Noord-Afrika en het Midden-Oosten lijken voorlopig vooral mínder gezellig te worden.

Dat helpt niet mee om al die lui te overtuigen dat ze lekker thuis moeten blijven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220857252
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat was toch de deal met de spreidingswet? Dat ook de instroom naar beneden zou gaan.

En nu is er wel een spreidingswet en nog steeds 1000 per week bij de poort.
Dat is wel eigen glazen ingooien.
Geen idee wat toen precies de deal was. De VVD liet volgens mij de boel klappen voor daar iets in werd gedaan…
pi_220857255
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat getal van 1000 nieuwkomers per week is ook een psychologisch schrikbeeld, hier worden ook het aantal opnieuw aanvragen bij geteld van dezelfde personen en de aanvragen voor familieleden. Maar goed, als je 300 per week had genoemd zou dat ook erg gevonden worden.
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')