dat zou niet ons probleem moeten zijn natuurlijkquote:Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Perrin het volgende:
En Noord-Afrika en het Midden-Oosten lijken voorlopig vooral mínder gezellig te worden.
Dat zou wel wat meer helderheid geven.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
Maar dat is het dus wel. Je houdt ze niet tegen, zelfs met draconische maatregelen niet.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:29 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat zou niet ons probleem moeten zijn natuurlijk
We hoeven ze ook niet perse tegen te houden, maar niet het idee geven dat het vanzelfsprekend is dat ze mogen blijven.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar dat is het dus wel. Je houdt ze niet tegen, zelfs met draconische maatregelen niet.
Hoe wanhopiger ze worden, hoe groter ons probleem.
België is strenger op Gazanen/Palestijnen geworden. Dus nu meer influx hier. Mensen met een status in Griekenland.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
Geven we “ze” dat idee nu dan wel?quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hoeven ze ook niet perse tegen te houden, maar niet het idee geven dat het vanzelfsprekend is dat ze mogen blijven.
Nog steeds geen populaire of fijne boodschap, maar wel realistisch
Dat is niet eens een idee, dat is simpelweg zo. Je doet hier een aanvraag voor asiel, de enige recente uitzondering zijn de Oekraïners geweest.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geven we “ze” dat idee nu dan wel?
Al haal je morgen alle AZC's leeg dan nog hebben de jonge autochtone mensen het moeilijk. Het is een druppel op gloeiende plaat. En het is ook niet zo alsof alle sociale huurwoningen naar statushouders gaan. Je zou niet mee moeten doen met die onzin.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
België is strenger op Gazanen/Palestijnen geworden. Dus nu meer influx hier.
Ik lees trouwens ook dat de halve keten vol zit en vastloopt met gezinshereniging waarvoor geen geschikte woning is.
Ik vind dit zo moeilijk uitleggen aan jonge autochtone mensen die een woning zoeken.
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Al haal je morgen alle AZC's leeg dan nog hebben de jonge autochtone mensen het moeilijk. Het is een druppel op gloeiende plaat. En het is ook niet zo alsof alle sociale huurwoningen naar statushouders gaan. Je zou niet mee moeten doen met die onzin.
15 jaar geleden was wachtlijst voor een sociale huurwoning in mn gemeente waar ik wou wonen al 6 jaar. Kansloos gewoon.
Het lijkt me ook een goed idee om mensen die zich zorgen maken over het betalen van de hypotheek vervolgens op te zadelen met extra lasten.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht
En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
Ja ik probeer nu weer iemand te overtuigen maar volgend week komt weer een ander met zelfde verhaal. Feiten doen er niet meer toe kennelijk dus ja ik heb ook genoeg weken waarbij ik denk laat maar. Hier ga ik mn energie niet aan verspillen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.
Dat maakt deze situatie zo lelijk.
Je rijdt als een mietje?quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen Flitsmeister en ik krijg ook nooit een boete. Rara hoe kan dat
Dat lijstje van US News wordt gemaakt aan de hand van enquêtes onder 'experts' en deskundigen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:38 schreef Perrin het volgende:
We zijn gestegen van 10e in 2025 naar de 5e plek in 2026!!!
[ x ]
[ afbeelding ]
Waarom altijd zo negatief?quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat lijstje van US News wordt gemaakt aan de hand van enquêtes onder 'experts' en deskundigen.
Ik vermoed zo dat hier mee speelt welke landen er toe doen in het wereldnieuws en waar veel onderzoek naar bekend is (Nederland wordt lang niet altijd meegenomen in vergelijkend onderzoek). Welke landen onder de loep liggen.
Je moet nu al aan heel wat voorwaarden voldoen voor je hier asiel krijgt. Dat lukt echt niet voor je stinkvoeten…quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is niet eens een idee, dat is simpelweg zo. Je doet hier een aanvraag voor asiel, de enige recente uitzondering zijn de Oekraïners geweest.
Ook dat is wellicht meer perceptie dan werkelijkheid. Geloof dat hier lokaal gewoon is afgesproken dat maximaal 10% van de vrijkomende sociale huurwoningen (waar sowieso heel veel mensen al niet voor in aanmerking komen) eventueel beschikbaar komt voor statushouders. Dat percentage is voor velen natuurlijk immer te hoog maar zo groot is die impact in de praktijk ook weer niet…quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.
Dat maakt deze situatie zo lelijk.
Ik benoem gewoon de beperkingen van 'US News'.quote:
Dat is het ook. Alleen is het venijn dat er wel mensen zijn die het in de praktijk ervaren. Die hebben niets aan die boodschap, hoe waar hij ook is.quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook dat is wellicht meer perceptie dan werkelijkheid. Geloof dat hier lokaal gewoon is afgesproken dat maximaal 10% van de vrijkomende sociale huurwoningen (waar sowieso heel veel mensen al niet voor in aanmerking komen) eventueel beschikbaar komt voor statushouders. Dat percentage is voor velen natuurlijk immer te hoog maar zo groot is die impact in de praktijk ook weer niet…
Absoluut. Maar dat is in absolute aantallen ook weer geen hele grote groep.quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is het ook. Alleen is het venijn dat er wel mensen zijn die het in de praktijk ervaren. Die hebben niets aan die boodschap, hoe waar hij ook is.
Zeker. Criterica zijn aangescherpt en dat is maar goed ook. Toch ligt/lag ons inwilligingspercentage vrij hoog. Dat is dit jaar trouwens wel flink gedaald.quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je moet nu al aan heel wat voorwaarden voldoen voor je hier asiel krijgt. Dat lukt echt niet voor je stinkvoeten…
Maar dat inwilligingspercentage is dan weer juist zo hoog omdat we al heel streng zijn en mensen met weinig kans het hier niet eens proberen…quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker. Criterica zijn aangescherpt en dat is maar goed ook. Toch ligt/lag ons inwilligingspercentage vrij hoog. Dat is dit jaar trouwens wel flink gedaald.
Tot die tijd moet je ook wat met die mensen. Daar trek ik dan ook de grens want het blijven mensen, die behandel je als zodanig en niet zoals clubs als pvv en FvD willen.
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus nietquote:Op donderdag 21 mei 2026 21:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar dat inwilligingspercentage is dan weer juist zo hoog omdat we al heel streng zijn en mensen met weinig kans het hier niet eens proberen…
Dat is typisch weer zo’n cijfer dat eigenlijk vrij weinig zegt in het asieldebat maar het wel lekker doet…
overigens is er in de regels vrij weinig veranderd, dus dat is meer toeval dan beleid.
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet
Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |