abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220857265
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Perrin het volgende:
En Noord-Afrika en het Midden-Oosten lijken voorlopig vooral mínder gezellig te worden.

dat zou niet ons probleem moeten zijn natuurlijk
pi_220857266
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
Dat zou wel wat meer helderheid geven.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:30:21 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220857274
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:29 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat zou niet ons probleem moeten zijn natuurlijk
Maar dat is het dus wel. Je houdt ze niet tegen, zelfs met draconische maatregelen niet.

Hoe wanhopiger ze worden, hoe groter ons probleem.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:31:35 #229
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857288
Het probleem is dat je komende 10 jaar of meer aan zelfde discussie vast zit. Als je morgen alle stikstofproblemen opgelost hebt heb je nog lang niet genoeg bouwvakkers om onze schrijnende woningtekort dicht te fietsen.

Om over overvolle stroomnet nog maar te zwijgen of over dit of over dat. Alles heeft met elkaar te maken maar we houden het lekker simpel en de migranten zijn kut. Zo.
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 20:31:52 #230
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220857290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar dat is het dus wel. Je houdt ze niet tegen, zelfs met draconische maatregelen niet.

Hoe wanhopiger ze worden, hoe groter ons probleem.
We hoeven ze ook niet perse tegen te houden, maar niet het idee geven dat het vanzelfsprekend is dat ze mogen blijven.

Nog steeds geen populaire of fijne boodschap, maar wel realistisch
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:35:35 #231
236264 crew  capricia
pi_220857327
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
België is strenger op Gazanen/Palestijnen geworden. Dus nu meer influx hier. Mensen met een status in Griekenland.

Ik lees trouwens ook dat de halve keten vol zit en vastloopt met gezinshereniging waarvoor geen geschikte woning gevonden kan worden.

Ik vind dit zo moeilijk uitleggen aan jonge autochtone mensen die een woning zoeken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
We hoeven ze ook niet perse tegen te houden, maar niet het idee geven dat het vanzelfsprekend is dat ze mogen blijven.

Nog steeds geen populaire of fijne boodschap, maar wel realistisch
Geven we “ze” dat idee nu dan wel?
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 20:37:28 #233
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220857346
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geven we “ze” dat idee nu dan wel?
Dat is niet eens een idee, dat is simpelweg zo. Je doet hier een aanvraag voor asiel, de enige recente uitzondering zijn de Oekraïners geweest.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:37:36 #234
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857349
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
België is strenger op Gazanen/Palestijnen geworden. Dus nu meer influx hier.

Ik lees trouwens ook dat de halve keten vol zit en vastloopt met gezinshereniging waarvoor geen geschikte woning is.

Ik vind dit zo moeilijk uitleggen aan jonge autochtone mensen die een woning zoeken.
Al haal je morgen alle AZC's leeg dan nog hebben de jonge autochtone mensen het moeilijk. Het is een druppel op gloeiende plaat. En het is ook niet zo alsof alle sociale huurwoningen naar statushouders gaan. Je zou niet mee moeten doen met die onzin.

15 jaar geleden was wachtlijst voor een sociale huurwoning in mn gemeente waar ik wou wonen al 6 jaar. Kansloos gewoon.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:38:38 #235
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220857358
We zijn gestegen van 10e in 2025 naar de 5e plek in 2026!!!

twitter




*O*
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 20:39:07 #236
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220857364
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Al haal je morgen alle AZC's leeg dan nog hebben de jonge autochtone mensen het moeilijk. Het is een druppel op gloeiende plaat. En het is ook niet zo alsof alle sociale huurwoningen naar statushouders gaan. Je zou niet mee moeten doen met die onzin.

15 jaar geleden was wachtlijst voor een sociale huurwoning in mn gemeente waar ik wou wonen al 6 jaar. Kansloos gewoon.
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.

Dat maakt deze situatie zo lelijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220857370
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
Het lijkt me ook een goed idee om mensen die zich zorgen maken over het betalen van de hypotheek vervolgens op te zadelen met extra lasten.

https://nos.nl/artikel/26(...)en-echt-een-keerpunt

Zeker met de huidige energieprijzen, stijging ER zorg, Bontenbal Belasting tikt het allemaal lekker aan voor werkend Nederland.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:42:03 #238
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.

Dat maakt deze situatie zo lelijk.
Ja ik probeer nu weer iemand te overtuigen maar volgend week komt weer een ander met zelfde verhaal. Feiten doen er niet meer toe kennelijk dus ja ik heb ook genoeg weken waarbij ik denk laat maar. Hier ga ik mn energie niet aan verspillen.
pi_220857403
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb geen Flitsmeister en ik krijg ook nooit een boete. Rara hoe kan dat B-)
Je rijdt als een mietje?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:46:44 #240
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220857438
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:38 schreef Perrin het volgende:
We zijn gestegen van 10e in 2025 naar de 5e plek in 2026!!!

[ x ]

[ afbeelding ]

*O*
Dat lijstje van US News wordt gemaakt aan de hand van enquêtes onder 'experts' en deskundigen.

Ik vermoed zo dat hier mee speelt welke landen er toe doen in het wereldnieuws en waar veel onderzoek naar bekend is (Nederland wordt lang niet altijd meegenomen in vergelijkend onderzoek). Welke landen onder de loep liggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:56:37 #241
236264 crew  capricia
pi_220857506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat lijstje van US News wordt gemaakt aan de hand van enquêtes onder 'experts' en deskundigen.

Ik vermoed zo dat hier mee speelt welke landen er toe doen in het wereldnieuws en waar veel onderzoek naar bekend is (Nederland wordt lang niet altijd meegenomen in vergelijkend onderzoek). Welke landen onder de loep liggen.
Waarom altijd zo negatief?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is niet eens een idee, dat is simpelweg zo. Je doet hier een aanvraag voor asiel, de enige recente uitzondering zijn de Oekraïners geweest.
Je moet nu al aan heel wat voorwaarden voldoen voor je hier asiel krijgt. Dat lukt echt niet voor je stinkvoeten…
pi_220857553
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.

Dat maakt deze situatie zo lelijk.
Ook dat is wellicht meer perceptie dan werkelijkheid. Geloof dat hier lokaal gewoon is afgesproken dat maximaal 10% van de vrijkomende sociale huurwoningen (waar sowieso heel veel mensen al niet voor in aanmerking komen) eventueel beschikbaar komt voor statushouders. Dat percentage is voor velen natuurlijk immer te hoog maar zo groot is die impact in de praktijk ook weer niet…
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:05:40 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220857569
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom altijd zo negatief?
Ik benoem gewoon de beperkingen van 'US News'.

Ook experts en correspondenten hebben gewoon niet dezelfde blik op pakweg Finland als op Brazilië, dat vanuit meer hoeken en gaten wordt bekeken.

Als je V-Dem erbij pakt (dat ik een stuk serieuzer neem) dan lees je dat Nederland nét boven de autocratiseringsgrens uit komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 21:06:03 #245
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220857575
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook dat is wellicht meer perceptie dan werkelijkheid. Geloof dat hier lokaal gewoon is afgesproken dat maximaal 10% van de vrijkomende sociale huurwoningen (waar sowieso heel veel mensen al niet voor in aanmerking komen) eventueel beschikbaar komt voor statushouders. Dat percentage is voor velen natuurlijk immer te hoog maar zo groot is die impact in de praktijk ook weer niet…
Dat is het ook. Alleen is het venijn dat er wel mensen zijn die het in de praktijk ervaren. Die hebben niets aan die boodschap, hoe waar hij ook is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220857593
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is het ook. Alleen is het venijn dat er wel mensen zijn die het in de praktijk ervaren. Die hebben niets aan die boodschap, hoe waar hij ook is.
Absoluut. Maar dat is in absolute aantallen ook weer geen hele grote groep.
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 21:08:05 #247
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220857597
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je moet nu al aan heel wat voorwaarden voldoen voor je hier asiel krijgt. Dat lukt echt niet voor je stinkvoeten…
Zeker. Criterica zijn aangescherpt en dat is maar goed ook. Toch ligt/lag ons inwilligingspercentage vrij hoog. Dat is dit jaar trouwens wel flink gedaald.

Tot die tijd moet je ook wat met die mensen. Daar trek ik dan ook de grens want het blijven mensen, die behandel je als zodanig en niet zoals clubs als pvv en FvD willen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220857614
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker. Criterica zijn aangescherpt en dat is maar goed ook. Toch ligt/lag ons inwilligingspercentage vrij hoog. Dat is dit jaar trouwens wel flink gedaald.

Tot die tijd moet je ook wat met die mensen. Daar trek ik dan ook de grens want het blijven mensen, die behandel je als zodanig en niet zoals clubs als pvv en FvD willen.
Maar dat inwilligingspercentage is dan weer juist zo hoog omdat we al heel streng zijn en mensen met weinig kans het hier niet eens proberen…
Dat is typisch weer zo’n cijfer dat eigenlijk vrij weinig zegt in het asieldebat maar het wel lekker doet…
overigens is er in de regels vrij weinig veranderd, dus dat is meer toeval dan beleid.
  Forum Admin donderdag 21 mei 2026 @ 21:14:52 #249
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220857636
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat inwilligingspercentage is dan weer juist zo hoog omdat we al heel streng zijn en mensen met weinig kans het hier niet eens proberen…
Dat is typisch weer zo’n cijfer dat eigenlijk vrij weinig zegt in het asieldebat maar het wel lekker doet…
overigens is er in de regels vrij weinig veranderd, dus dat is meer toeval dan beleid.
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:25:28 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857677
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')