abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin maandag 18 mei 2026 @ 18:25:38 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220834083
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 18 mei 2026 @ 18:28:10 #2
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220834100
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:03 schreef -XOR- het volgende: [..] Mwah, dat is het wel en je moet eigenlijk niet je politieke tegenstanders op procedurele gronden willen verbieden/ontplatformen.
Er zijn eerder dit soort plannen geweest maar het primaat van soevereiniteit in eigen kring, de (restanten) van de verzuiling, de vrijheid om jezelf te verenigen zoals je dat wil, was altijd heilig bij confessioneel Nederland. In tegenstelling tot Duitsland en Frankrijk heeft hier het begrip volssoevereiniteit nooit ingang gevonden in het staatsrecht (helaas).

Om deze zelfde reden kon SGP heel lang haar eigen koers varen t.a.v. vrouwen, in gemeenten waar zij dominant waren, iets dat in andere landen al lang verboden was en gewoon niet mocht (zelfs in Zwitserland, dat pas begin jaren '70 het vrouwenkiesrecht introduceerde).

Als het nu echt 100% tegen de PVV was gericht dan zou ook direct FvD mee zijn genomen. Dat is niet het geval.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220834105
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:55 schreef phpmystyle het volgende:
Dat topic hoef ik niet meer op te poken..
Uhm. Stilstand. Mijn eisen komen niet overeen met wat zij willen geven, en nu zijn ze al 2 maanden aan het talmen en bakkeleien of ze al dan wel of niet een ontbindingsprocedure willen starten.
Ik zeg consequent "нет" op elk voorstel. Ik vind procedure prima. Wordt een lange zomer vol met vakanties en uitstapjes. En verder oriënteren op gaan freelancen.
Wel oppassen dat je in de tussentijd, bijvoorbeeld tijdens het halen van dat visje op woensdagmiddag, niet met je fiets valt over een plots overstekende kat waarna je ongelukkigerwijs met je hoofd op een stoeprand terecht komt en zwaar hersenletsel oploopt. Je verliest dan namelijk niet alleen je gezondheid maar ook je bestaanszekerheid.
  maandag 18 mei 2026 @ 19:45:49 #4
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220834781
https://www.nu.nl/binnenl(...)-nieuwe-sirenes.html

De afbraak van Nederland gaat verder. We verwijzen u door naar uw smartphone van Apple/Google.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220834864
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-nieuwe-sirenes.html

De afbraak van Nederland gaat verder. We verwijzen u door naar uw smartphone van Apple/Google.
Best wel vreemd, aan de ene kant het defensiebudget verhogen en op het publiekelijk alarmsysteem bezuinigen. Niet iedereen heeft een smartfoon continu bij de hand, bovendien heb ik dat akelige nl-alert uitgezet op die van mij.
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 19:53:55 #6
236264 crew  capricia
pi_220834889
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-nieuwe-sirenes.html

De afbraak van Nederland gaat verder. We verwijzen u door naar uw smartphone van Apple/Google.
Ongelooflijk zeg.
En de vijand leest gewoon mee. :')
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220834894
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, dat is het wel en je moet eigenlijk niet je politieke tegenstanders op procedurele gronden willen verbieden/ontplatformen.
Precies, alleen al omdat het vrijwel nooit werkt. Zelfs als het wel werkt en de partij valt uit elkaar, dan weet je ook niet zeker dat er niet iets ergers voor in de plaats komt. Dit soort ideeen komen altijd van mensen die nog nooit van derde-orde effecten gehoord hebben.
pi_220835025
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:51 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Best wel vreemd, aan de ene kant het defensiebudget verhogen en op het publiekelijk alarmsysteem bezuinigen. Niet iedereen heeft een smartfoon continu bij de hand, bovendien heb ik dat akelige nl-alert uitgezet op die van mij.
Het realiseren van een nieuw sirene netwerk zou 160 miljoen kosten.
Het is niet alsof het niks is maar op een totaal begroting van 450 miljard ook geen enorme kostenpost.

Zo langzamerhand kun je je wel gaan afvragen hoe efficiënt de overheid/uitvoering is als we geen eens meer geld hebben voor een sirene.

En dan laat ik nog even in het midden hoe efficiënt een nl alert is als we daadwerkelijk in oorlog zijn. Energie infrastructuur zal een belangrijk doelwit zijn dus in hoeverre kun je erop vertrouwen dat mensen met een volle smartphone rondlopen.
Zeker na het voeren van een hele campagne dat je een noodpakket moet hebben en dat er bijvoorbeeld geen stroom is voor meerdere dagen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kickinalfa op 18-05-2026 20:12:03 ]
pi_220835085
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het realiseren van een nieuw sirene netwerk zou 160 miljoen kosten.
Het is niet alsof het niks is maar op een totaal begroting van 450 miljard ook geen enorme kostenpost.

Zo langzamerhand kun je je wel gaan afvragen hoe efficiënt de overheid/uitvoering is als we geen eens meer geld hebben voor een sirene.

En dan laat ik nog even in het midden hoe efficiënt een nl alert is als we daadwerkelijk in oorlog zijn. Energie infrastructuur zal een belangrijk doelwit zijn dus in hoeverre kun je erop vertrouwen dat mensen met een volle smartphone rondlopen.
Nou inderdaad, heb ook een hekel aan dat maandelijkse geloei, daar niet van. Kan mij nog herinneren dat dat niet gebeurde, toen werkte het systeem zonder maandelijkse test dus kennelijk wel. Het is juist een analoog systeem dat niet zo makkelijk platgelegd kan worden.
pi_220835163
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ongelooflijk zeg.
En de vijand leest gewoon mee. :')
Hier hebben ze het al een paar decennia over. Het systeem is zwaar verouderd en ook al steeds meer uitgekleed. Volgens mij kunnen we inderdaad wel zonder.
pi_220835199
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hier hebben ze het al een paar decennia over. Het systeem is zwaar verouderd en ook al steeds meer uitgekleed. Volgens mij kunnen we inderdaad wel zonder.
Ik kan ook prima zonder dat noodpakket.
  maandag 18 mei 2026 @ 20:31:51 #12
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220835245
Tegenwoordig ben je al schromelijk te laat als je een luchtalarm hoort :D Dan mag je al blij zijn als je halve land niet in puin ligt.
  maandag 18 mei 2026 @ 20:42:49 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220835305
Volendam, onze superieure Nederlandse cultuur.

Burgemeester en directeur reageren op chaos wedstrijd FC Volendam: "Er is hier een veldslag uitgevochten"
https://www.nhnieuws.nl/n(...)eldslag-uitgevochten

Moslims moeten inderdaad beter integreren. Wil je ooit gaan wonen in FvD en PVV gebied, verbouw dan minimaal één politiebusje na een voetbalwedstrijd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 18 mei 2026 @ 20:45:08 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220835316
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hier hebben ze het al een paar decennia over. Het systeem is zwaar verouderd en ook al steeds meer uitgekleed. Volgens mij kunnen we inderdaad wel zonder.
Welke andere landen in Europa hebben geen luchtalarm of faseren dat uit?

Zou je de investeringskosten niet (deels) onder defensie kunnen laten vallen? In zekere zin is dit gewoon defensie, voor als de bommen komen. Andere Europese landen gaan ook creatief boekhouden om aan de 5% te komen, kunnen wij ook wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 18 mei 2026 @ 20:51:22 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220835356
https://en.wikipedia.org/wiki/Civil_defense_siren

Zo te lezen heeft Duitsland het ooit afgeschaft, maar zijn later gemeenten er weer zelf mee begonnen (of niet). Lekker makkelijk natuurlijk. Bescherming maken we afhankelijk van of je een rijke gemeente bent. Tof VVD-beleid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220835438
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Welke andere landen in Europa hebben geen luchtalarm of faseren dat uit?

Zou je de investeringskosten niet (deels) onder defensie kunnen laten vallen? In zekere zin is dit gewoon defensie, voor als de bommen komen. Andere Europese landen gaan ook creatief boekhouden om aan de 5% te komen, kunnen wij ook wel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Civil_defense_siren

Het wisselt nogal per land maar bijvoorbeeld België heeft het uitgefaseerd. Italië en het VK hebben ze alleen bij gevaarlijke locaties (chemische fabrieken, nucleaire installaties, locaties die gevoelig zijn voor overstroming e.d.) en Frankrijk heeft er voor hun hele land ongeveer evenveel als wij in het veel kleinere Nederland.

Hoe het nu is ingericht is het echt een relict uit de koude oorlog. En aangezien men al vanaf 2015 concrete plannen heeft voor afschaffing, verdwijnen er in Nederland al jaren meer palen dan er nog bijkomen.
pi_220835468
https://nipv.nl/wp-conten(...)mst-voor-het-WAS.pdf

Deze bleek ik eerder al eens opgezocht te hebben. Geeft ook wel een goed beeld…
pi_220835619
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:42 schreef Klopkoek het volgende:

Moslims moeten inderdaad beter integreren. Wil je ooit gaan wonen in FvD en PVV gebied, verbouw dan minimaal één politiebusje na een voetbalwedstrijd.
Breng ze niet op een idee. Als we ook al de religie van de vrede gaan verliezen dan is iedereen losgeslagen. Laten we in elk geval 1 bevolkingsgroep zich netjes laten gedragen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 18 mei 2026 @ 23:07:26 #19
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220836366
We krijgen een vliegend team

https://www.telegraaf.nl/(...)ekers/152022299.html


quote:
Spoedoverleg op het Catshuis over anti-azc-rellen
Jetten wil met adviserend 'vliegend team' gemeenten ondersteunen bij opvang asielzoekers
Den Haag- Een 'vliegend team met een aantal experts' moet gemeenten ondersteunen om de asielopvang in elke gemeente in goede banen te leiden.

Dat zegt premier Rob Jetten na afloop van een ingepland spoedoverleg over de geweldsuitbarstingen bij verschillende anti-azc-protesten.
11 minuten geleden

De VNG, een koepelorganisatie van Nederlandse gemeenten, drong al langer aan op een gesprek met het kabinet, inclusief de premier.

Jetten was afgelopen week echter in het Caribische deel van het Koninkrijk en ontving afgelopen weekend de Indiase premier Narendra Modi in Nederland.

Premier Jetten, die samen met ministers Van den Brink (Asiel), Van Weel (Justitie) en Heerma (Binnenlandse Zaken) bij het gesprek was, pareert de kritiek op zijn afwezigheid door te zeggen dat hij al met burgemeesters en politie heeft gebeld.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220836571
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Civil_defense_siren

Zo te lezen heeft Duitsland het ooit afgeschaft, maar zijn later gemeenten er weer zelf mee begonnen (of niet). Lekker makkelijk natuurlijk. Bescherming maken we afhankelijk van of je een rijke gemeente bent. Tof VVD-beleid.
Ik bedacht mij ook, die sirenes hebben geen zin als er geen schuilkelders zijn, dus laat dan ook maar.
pi_220836627
twitter


Nu al interne kritiek op Jetten.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 05:00:41 #22
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220836705
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 01:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Nu al interne kritiek op Jetten.
waarom kritiek laat die man lekker reizen naar zonnige delen van het koninkrijk om aldaar toegejuicht te worden door de onderdanen, hij had toch gebeld met de burgmeesters

leuk hoor, de een stapt gelijk een privé vliegtuig via defensie in en de ander gaat naar de uiteinde van het rijk met het regeringsvliegtuig , ja je moet wat doen voor het klimaat he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220836842
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 01:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Nu al interne kritiek op Jetten.
En terecht. Dit kabinet moet daadwerkelijk iets gaan doen na de stilstand vanaf de val van Rutte IV. En dat hebben ze ook beloofd. Dus hoog tijd dat Jetten zowel die relschoppers als de VVD een flinke schop onder de kont geeft.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 07:37:15 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220836929
Blijft nogal slapjes nog van Jetten inderdaad. Zeg eens waar je nou voor staat. Hij laat zich nog steeds gijzelen door de VVD en hun trawanten op rechts.

Ook bijzonder dat de VVD zelf doodstil blijft. Stukje normaliseren
pi_220837068
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik bedacht mij ook, die sirenes hebben geen zin als er geen schuilkelders zijn, dus laat dan ook maar.
Die sirenes zijn er niet alleen voor als er Duitsers bommen gooien hè.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')