abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220832101


En weer door met alle vraagstukken en begrijpelijke frustraties.

De 1e keer dat ik een nieuw topic open, hopelijk heb ik het goed gedaan ;)
  maandag 18 mei 2026 @ 14:26:40 #2
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220832252
Het is goed gegaan hoor :D

@LeNeHe ik ben even vergeten hoe oud jouw dochter nu is. Leeftijd van mijn meiden?
In elk geval kan ik het boek Lifehacks voor meiden met autisme aanraden. Wij hebben het hier in de kast staan en in het begin regelmatig stukje samen gelezen. Nu zitten we dus weer in een andere fase en wil ik het boek er ook weer bijpakken om met z'n drietjes door te lezen.

@Schanu behandelaar van D2 is op zich wel oke hoor. Omdat ik er naast zit, leer ik er zelf ook weer een boel van. Ik wil morgen ook aankaarten om toch de ouderbegeleiding voor D2 weer terug te verhuizen naar deze praktijk. We zouden dat eigenlijk allemaal bij de praktijk van D1 houden ivm de wisselwerking tussen de meiden, maar ja, daar kom niks van terecht. Ik denk dat ze ons wel concrete handvatten kunnen geven voor D2, die is toch wat minder complex dan D1.
pi_220832407
Dochter is 13 nu, jouw dochters zijn ietsje jonger dacht ik, als ik het me goed herinner tenminste.

Ik wilde vanmiddag nog even naar de bieb, dan ga ik even kijken voor dat boek, thanks!

Hopelijk lukt en helpt het terug verhuizen van de behandeling.

@Schanu ja dat hoop ik ook, volgende week hebben mijn man en ik samen een afspraak bij de psycholoog en meestal komen we dan wel beter tot gesprek.
Er is bij ons in de regio wel een steungroep voor moeders van kinderen met autisme dus daar wil ik me bij aansluiten.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  maandag 18 mei 2026 @ 14:58:27 #4
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220832757
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:37 schreef LeNeHe het volgende:
Dochter is 13 nu, jouw dochters zijn ietsje jonger dacht ik, als ik het me goed herinner tenminste.
Mijn meiden zijn ook 13, zijn van januari. Waarschijnlijk zit de jouw tussen mijn meiden en mijn oudste in (die is 14 en ook van januari).

Steungroep zit ik ook aan te denken maar de groep van Mamavita is op rottig tijdstip en vele met uitstapjes ipv gewoon praten en herkenning.
  Redactie Frontpage maandag 18 mei 2026 @ 17:12:04 #5
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220833710
Ik weet niet waar je in de buurt zit, maar in Enschede is eenmaal per maand een huiskamer voor jongeren met autisme.

En inmiddels redelijk achterhaald gok ik, maar ik vond Coping van Marc Segar (https://studiewinkel.nl/product/9789044113563/Coping) altijd erg fijn. Gewoon een heerlijke opsomming.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220842158
Sorry voor de abrupte verandering van onderwerp, maar ik las net iets met betrekking tot neurodivergent en ik vond het best interessant.

Ik ben sinds dat het vermoeden bestaat dat mijn jongste ADHD en DCD heeft heel veel gaan lezen over ND en ik had laatst gelezen dat ND (veel) vaker voorkomt bij mensen die linkshandig zijn of allebei de handen gebruiken. Is dat bij jullie kinderen ook zo?
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 19 mei 2026 @ 19:37:14 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220842253
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sorry voor de abrupte verandering van onderwerp, maar ik las net iets met betrekking tot neurodivergent en ik vond het best interessant.

Ik ben sinds dat het vermoeden bestaat dat mijn jongste ADHD en DCD heeft heel veel gaan lezen over ND en ik had laatst gelezen dat ND (veel) vaker voorkomt bij mensen die linkshandig zijn of allebei de handen gebruiken. Is dat bij jullie kinderen ook zo?
Dcd?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_220842286
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:37 schreef DJMO het volgende:

[..]
Dcd?
Google maar. Het is niet dat ik het niet wil uitleggen, maar het is best wat en dit topic gaat ook over ASS.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 19 mei 2026 @ 19:53:38 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220842452
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Google maar. Het is niet dat ik het niet wil uitleggen, maar het is best wat en dit topic gaat ook over ASS.
Even opgezocht en ik herken hier ook veel in van m'n oudste zoon. Volgens jeugdzorg heeft hij echter FAS, en hebben ze onderzoek naar andere diagnoses gewoon afgesloten.

Ik zeg al sinds zijn 3e jaar dst hij oa gilles de la tourette heeft, maar dat is na de uithuisplaatsing nooit meer onderzocht.

Dank voor het delen van deze diagnose dus, wellicht kan ik er iets mee zodra hij 18 is en van jeugdzorg los is.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 19 mei 2026 @ 20:47:35 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220843162
Ik heb een links- en een rechtshandige met ass.
  Redactie Frontpage dinsdag 19 mei 2026 @ 20:48:47 #11
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220843166
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sorry voor de abrupte verandering van onderwerp, maar ik las net iets met betrekking tot neurodivergent en ik vond het best interessant.

Ik ben sinds dat het vermoeden bestaat dat mijn jongste ADHD en DCD heeft heel veel gaan lezen over ND en ik had laatst gelezen dat ND (veel) vaker voorkomt bij mensen die linkshandig zijn of allebei de handen gebruiken. Is dat bij jullie kinderen ook zo?
Volgens mij wordt de diagnose DCD niet heel vaak meer gegeven en wordt het vaak toch aangepakt als men de diagnose ASS heeft. (En dat ADHD ook vaak niet gediagnosticeerd wordt als er een ASS gevonden wordt. Alsof men maar een diagnose kan hebben. Helaas, want soms zorgt een combinatie juist voor de passende puzzelstukjes.)

Overigens: is het zo dat ND vaker voorkomt bij mensen die links zijn of tweehandig, of is het precies andersom?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220845107
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:48 schreef Troel het volgende:

[..]
Volgens mij wordt de diagnose DCD niet heel vaak meer gegeven en wordt het vaak toch aangepakt als men de diagnose ASS heeft. (En dat ADHD ook vaak niet gediagnosticeerd wordt als er een ASS gevonden wordt. Alsof men maar een diagnose kan hebben. Helaas, want soms zorgt een combinatie juist voor de passende puzzelstukjes.)

Overigens: is het zo dat ND vaker voorkomt bij mensen die links zijn of tweehandig, of is het precies andersom?
Bij Rijndam (kinder)revalidatie hebben ze een focuspoli waar kinderen getest worden op DCD. Mijn zoon is een middag van 3 uur lang geobserveerd geweest door een logopedist, fysiotherapeut, ergotherapeut en een psychotherapeut terwijl wij als ouders ook gesprekken hadden met deze specialisten. Wij hebben inmiddels een gesprek gekregen met de uitkomst en we hebben afgesproken om 6 maanden kinderfysio plus ergotherapie te gaan doen om te kijken of er verbetering is in zijn motoriek (ook omdat hij nog geen 6 jaar is). Begin volgend jaar gaan we dan weer naar de focuspoli om hetzelfde onderzoek te laten doen. Is er dan te weinig verbetering, dan krijgt hij zeer waarschijnlijk wel de DCD diagnose. Ook heeft hij kenmerken van ADHD, maar daar doen zij niks mee. Ik moet dat dan met het wijkteam bespreken.

Anyway, het was dus de bedoeling om te kijken of de connectie tussen links handig of twee handig met ND hier ook te zien is :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 20-05-2026 09:21:37 ]
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:28:59 #13
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220845216
Hier dus een links- en rechtshandige maar dat schijnt bij (eeneiige) tweelingen ook vaker voor te komen. Overigens is de rechtshandige de vreemde eend in de bijt met 2 linkshandige ouders (overigene zonder ass).

Linkshandigheid is ook erfelijk, net als ass dus wellicht dat daar ook nog een gemene deler in zit.

Voor de statistieken:
Links: 1/3
Rechts: 1/2*

* kan ook best 2/2 zijn maar geen diagnose
pi_220846317
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:58 schreef Kyara het volgende:

[..]
Mijn meiden zijn ook 13, zijn van januari. Waarschijnlijk zit de jouw tussen mijn meiden en mijn oudste in (die is 14 en ook van januari).

Steungroep zit ik ook aan te denken maar de groep van Mamavita is op rottig tijdstip en vele met uitstapjes ipv gewoon praten en herkenning.
Dan schelen ze minder dan ik dacht inderdaad. Mijn dochter wordt 14 in september.

Jammer dat die steungroep veel uitstapjes is ipv praten en herkenning. Juist de herkenning en praten is zo fijn. Uitjes zijn vaak al lastig genoeg in te plannen (ook qua energie voor jezelf).

Ik had voor dochter ook een boek gevonden (die jij noemde over lifehacks was er niet bij ons).
Toen ik ermee thuiskwam zei ze: je hoeft niet allemaal van die studieboeken te halen voor mij hoor, ik leef al 13 jaar zo! :{w
Ergens vond ik het wel een mooie opmerking.

@Troel, wat goed zo’n huiskamer voor jongeren. Enschede is niet echt in de buurt maar wellicht dat er in de omgeving (Dordrecht e.o.) een vergelijkbaar iets is.

En dat DCD moet ik even googelen, sowieso alle afkortingen zijn een beetje wennen.
Onze dochter is in ieder geval rechtshandig.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_220847978
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sorry voor de abrupte verandering van onderwerp, maar ik las net iets met betrekking tot neurodivergent en ik vond het best interessant.

Ik ben sinds dat het vermoeden bestaat dat mijn jongste ADHD en DCD heeft heel veel gaan lezen over ND en ik had laatst gelezen dat ND (veel) vaker voorkomt bij mensen die linkshandig zijn of allebei de handen gebruiken. Is dat bij jullie kinderen ook zo?
Mijn jongste is linkshandig en heeft sinds kort de diagnose ass.
Oudste en ik beide rechtshandig en ook ass. Bij de oudste is het het meest zichtbaar.
Al moet ik zeggen dat het bij de jongste ook wel zichtbaarder wordt, in de zin dat ze vaker benoemt dat ze situaties ongemakkelijk vindt enzo.
Fake it till you make it...
  Redactie Frontpage woensdag 20 mei 2026 @ 21:44:48 #16
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220850909
Hier geen linkshandigen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 20 mei 2026 @ 21:47:11 #17
344469 Amsel
zonder t
pi_220850923
In dit huis wonen drie rechtshandige autisten ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 20-05-2026 23:53:58 ]
pi_220851339
Hier ook 2 rechtshandigen. Al zei de 9 jarige laatst dat ze op school soms met links schrijft, maar dat is omdat ze duimt met haar rechter duim en ze dan dus liever duimt dan schrijft :+
  zaterdag 23 mei 2026 @ 20:16:01 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220870634
Heeft iemand ervaring met Walibi en de toegankelijkheidsverklaring/digitale wachtrij?

D2 wil heel graag naar Walibi maar wachtrijen zijn nogal lastig voor haar. Ze heeft een autipas. Alleen nu las ik dat de begeleider > 16 moet zijn. Geldt dat dan alleen voor de wachtrij of ook voor de attractie?
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 17:02:31 #20
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220892563
Sorry, geen idee.

Hier zojuist een extra hotelkamer besteld. Jongste schoot volledig in paniekstand omdat er niet twee losse bedden stonden, maar een (smal) tweepersoonsbed. En ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik dit over het hoofd heb gezien.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:34:08 #21
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220892861
Ai ja. Toen ik met oudste op pad was heb ik in elk hotel inderdaad 2 aparte bedden geboekt.
Fijn dat het in elk geval opgelost is met een extra hotelkamer.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 17:37:11 #22
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220892894
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:34 schreef Kyara het volgende:
Ai ja. Toen ik met oudste op pad was heb ik in elk hotel inderdaad 2 aparte bedden geboekt.
Fijn dat het in elk geval opgelost is met een extra hotelkamer.
Ik was vooral bezig met een mindervalidenkamer :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:42:31 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220892935
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:37 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik was vooral bezig met een mindervalidenkamer :@
Ja, dat is natuurlijk nog belangrijker. En waarschijnlijk ook lastiger. Snap dat je daar dan niet naar gekeken hebt.
pi_220896305
Troel, helemaal begrijpelijk dat je daar niet aan had gedacht, er is al zoveel om rekening mee te houden! Gelukkig is het nu opgelost.

Kyara, ik heb zelf geen ervaring met Walibi, maar als de begeleider minimaal 16 moet zijn dan neem ik aan dat dat geldt voor zowel de wachtrij als de attractie zelf. Het gaat immers om de persoon die assistentie kan bieden op het moment dat het nodig is, en dat kan op elk willekeurig moment zijn.

Wij krijgen vrijdag de aangepaste buggy al, zoveel sneller dan verwacht en zelfs voor de wandel3daagse waar Jewel perse aan mee wil doen terwijl we allemaal weten dat ze dat helemaal niet volhoudt. Heel fijn dus! O+ Alleen hadden wij verzocht om een buggy met een kap, zodat ze zich af kan zonderen van prikkels, maar dit is de meest eenvoudige buggy die alleen een recht zonnekapje heeft waaronder je je dus helemaal niet kan verschuilen... En ik merk dat ik dat toch lastig vind. Hopelijk is dat klepje stevig genoeg om er een doek overheen te hangen zodat we het hopelijk op die manier kunnen oplossen.
pi_220896312
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:06 schreef Schanu het volgende:
Troel, helemaal begrijpelijk dat je daar niet aan had gedacht, er is al zoveel om rekening mee te houden! Gelukkig is het nu opgelost.

Kyara, ik heb zelf geen ervaring met Walibi, maar als de begeleider minimaal 16 moet zijn dan neem ik aan dat dat geldt voor zowel de wachtrij als de attractie zelf. Het gaat immers om de persoon die assistentie kan bieden op het moment dat het nodig is, en dat kan op elk willekeurig moment zijn.

Wij krijgen vrijdag de aangepaste buggy al, zoveel sneller dan verwacht en zelfs voor de wandel3daagse waar Jewel perse aan mee wil doen terwijl we allemaal weten dat ze dat helemaal niet volhoudt. Heel fijn dus! O+ Alleen hadden wij verzocht om een buggy met een kap, zodat ze zich af kan zonderen van prikkels, maar dit is de meest eenvoudige buggy die alleen een recht zonnekapje heeft waaronder je je dus helemaal niet kan verschuilen... En ik merk dat ik dat toch lastig vind. Hopelijk is dat klepje stevig genoeg om er een doek overheen te hangen zodat we het hopelijk op die manier kunnen oplossen.
Kan je er niet nog achteraan bellen? Met nog een keer de motivatie waarom het een kap moet zijn en geen zonnekapje?
Niet geschoten is altijd mis.
Fake it till you make it...
  woensdag 27 mei 2026 @ 10:41:14 #26
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220896450
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:06 schreef Schanu het volgende:
Kyara, ik heb zelf geen ervaring met Walibi, maar als de begeleider minimaal 16 moet zijn dan neem ik aan dat dat geldt voor zowel de wachtrij als de attractie zelf. Het gaat immers om de persoon die assistentie kan bieden op het moment dat het nodig is, en dat kan op elk willekeurig moment zijn.
dat is jammer want dat betekent dat ze dus de gewone wachtrij in moeten.
  woensdag 27 mei 2026 @ 10:42:15 #27
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220896455
Fijn dat de buggy er al is Schanu. Wel balen van de kap. Ik zou ook er achteraan bellen. Eventueel op eigen kosten de kap erop laten zetten als alleen het eenvoudige model wordt vergoed?
pi_220896604
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:42 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat de buggy er al is Schanu. Wel balen van de kap. Ik zou ook er achteraan bellen. Eventueel op eigen kosten de kap erop laten zetten als alleen het eenvoudige model wordt vergoed?
Op deze buggy kan alleen zo'n zonnekapje, geen ronde kap zeg maar, anders zou ik dat zeker hebben gedaan.

quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2026 10:41 schreef Kyara het volgende:

[..]
dat is jammer want dat betekent dat ze dus de gewone wachtrij in moeten.
Ik heb op de site gekeken, maar daar staat dat je ook met autisme gebruik kan maken van de minder valide regeling. Omdat er specifiek wordt gesproken over niet lang in een wachtrij kunnen staan (mentaal dan wel fysiek), ga ik ervan uit dat dit dus een speciale rij is met een kortere wachttijd, dat werkt vaak zo in pretparken. Per pas (althans, bij Walibi krijg je een bandje staat er) mag er 1 begeleider mee in die speciale minder valide rij. Die begeleider moet minimaal 16 zijn. Dus jij mag mee als begeleider van jouw dochter bijvoorbeeld, maar jouw zoon dan weer niet omdat hij nog geen 16 is.

Maar het lijkt mij dat zo'n begeleider niet verplicht is, het is puur dat er dus een extra persoon mee mag om gebruik te maken van deze regeling. Jouw dochters mogen sowieso gebruik maken van die regeling, met of zonder begeleider.
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:47:03 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220898940
Het gaat alleen om D2, voor D1 is een pretpark echt next level. En voor haar broer. Dus als die niet mee in de rij mag (zoals bij de Efteling wel gewoon kan). Dan heb ik er niks aan. Want dan zou oudste in een normale rij moeten en D2 in haar eentje in de mindervalide rij. Dus dat zpu betekenen dat ze dan toch samen in de normale rij zouden moeten. Ze kan prima instructies opvolgen, ook in geval van een stresssituatie. Alleen de prikkels van een wachtrij.... :X Ik bel wel even naar Walibi. Want ze heeft echt wel even behoefte aan iets leuks. Want met een zus die niks kan en wil, is zijn natuurlijk evengoed en brusje.


Wel balen dat er geen spciale kap op kan. Ik snap dat je daarvan baalt.
pi_220900038
In de tijd van de kinderwagen en buggy gebruikt ik een Dooky cover, wellicht is dat iets voor jullie? Of zo iets dergelijks

[ Bericht 9% gewijzigd door mrien op 27-05-2026 18:32:19 (Aanvulling ) ]
pi_220900934
@Schanu als deze buggy niet passend is vanwege het ontbreken van een goed afsluitende kap dan kun je dat aangeven en dan moet de leverancier namens de gemeente met jullie kijken welke wel geschikt is. Daar heb je op de korte termijn niks aan helaas maar aangezien je de buggy natuurlijk nog lang gaat gebruiken misschien voor de toekomst wel zinvol om direct bij levering al aan te geven dat ze op zoek moeten naar een ander model en dat je tot die tijd deze wel zal gebruiken. Je zou hiervoor ook een kinder ergotherapeut kunnen inschakelen die weet welke modellen er allemaal zijn en kan dus zo zeggen welk model dan wel geschikt is. Welke buggy krijg je nu?
pi_220902076
Bedankt voor de tips! Zo'n dooky cover is helaas niet groot genoeg, Jewel wil zich echt kunnen afsluiten van de omgeving als ze teveel prikkels ervaart. Maar ik zag al wel een andere universele kap die wellicht werkt, al dan niet met een doek er overheen.

Fysio, we krijgen de Eco Buggy. Het voelt wat verkeerd om te zeggen dat hij niet zou voldoen. Jewel mankeert lichamelijk niets en we zijn echt al lang blij dat we een buggy krijgen. En ik ga ervan uit dat we met een doek (al dan niet in combinatie met een universele kap) wel een plekje kunnen creëren waarin ze zich kan terug trekken. In de bolderkar kruipt ze ook altijd volledig onder een dekentje namelijk.
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2026 @ 06:57:41 #33
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220902872
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:38 schreef Schanu het volgende:

Fysio, we krijgen de Eco Buggy. Het voelt wat verkeerd om te zeggen dat hij niet zou voldoen.
Nee, je moet dit juist aangeven. Want hij voldoet niet. Het gaat niet enkel om lichamelijk namelijk. Dus wel even erachteraan gaan dat dit niet is wat geschikt is voor haar en dat er specifiek is aangegeven dat er zo'n kap nodig is. Probleem is namelijk ook dat je zelf vaak niet heel veel mag en kunt aanpassen. (Ik mocht zelf bijvoorbeeld niets toevoegen aan de scootmobiel of veranderen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220904628
Behalve dat de zonnekap niet voldoet vraag ik me ook af of de Eco Buggy wel bruikbaar is op de langere termijn.
Op papier is deze geschikt voor 3-8 jarigen en door een zonnekap zit op een gegeven moment het hoofd tegen de kap aan.
pi_220905308
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:44 schreef Elleska het volgende:
Behalve dat de zonnekap niet voldoet vraag ik me ook af of de Eco Buggy wel bruikbaar is op de langere termijn.
Op papier is deze geschikt voor 3-8 jarigen en door een zonnekap zit op een gegeven moment het hoofd tegen de kap aan.
Goede toevoeging, ze hadden gezegd tot 50 kilo en dat is ze nog lang niet. Nu is ze ook niet de langste dus dat scheelt, maar ben benieuwd. We gaan het morgen zien!
pi_220906398
Kyara; hopelijk kunnen ze je duidelijkheid geven bij Walibi en wordt het een fijne dag.

Troel: begrijpelijk dat je daar niet bij stil stond, maar fijn dat je een extra kamer kon boeken.

Schanu: wat fijn dat de buggy er zo snel is. Hopelijk komt er een goede oplossing voor een kap. Zoals anderen al schreven; niet bezwaard voelen om er over te bellen hoor. Het is voor jullie gewoon noodzaak dat dit goed is.

Dochter heeft vandaag te horen gekregen dat haar mentor eind dit schooljaar weggaat van school. Echt balen, want het is een hele fijne mentor die haar begrijpt en waar E. zich veilig bij voelt. Hopelijk komt er een fijne vervanger 🤞🏻anders vrees ik dat naar school gaan nog lastiger wordt dan het nu al is.

En mensen die ‘iedereen is autist/tegenwoordig hebben ze ook allemaal wat’ zeggen, kunnen die alsjeblieft jeuk zonder einde krijgen. }:|
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_220906991
Ach wat vervelend dat de mentor stopt, een fijne mentor kan echt het verschil maken. Ik duim mee dat er een fijne vervanger komt!

En eens, eeuwige jeuk met te korte armen. Voorheen riepen mijn schoonouders dat alles waar wij met Jewel tegenaan liepen door ons kwam. We waren te soft, inconsequent, ik had zelf een klap van de molen gehad, we waren kort samengevat slechte ouders. Sinds de diagnose zeggen ze opeens dat ze het áltijd al wisten }:| maar heeft ook opeens íédereen autisme }:| mijn schoonzus omdat ze vaste routines heeft, mijn zwager omdat hij kieskeurig is met eten, mijn 3 jarige neefje omdat hij structuur nodig heeft, mijn 6 jarige nichtje omdat ze van puzzelen houdt. Echt hoor, prik mij maar lek, elke keer als we er zijn wordt er wel gezegd 'ach die heeft ook gewoon autisme hoor', en 'iedereen heeft wel een beetje autisme'. De discussie daarover aangaan is olie op het vuur gooien dus ene oor in en andere oor uit, maar ik word er elke keer weer chagrijnig van. Want het is kwetsend. Net zoals het kwetsend is om tegen iemand met MS te zeggen dat iedereen wel een beetje MS heeft, want spierpijn kennen we allemaal. Of tegen iemand met migraine dat we allemaal wel eens een beetje hoofdpijn hebben en dus allemaal ook een beetje migraine. Eigenlijk zijn we dan ook allemaal een beetje terminaal, dood gaan we immers allemaal een keer :{w

Het gemak waarmee een neurologische aandoening opeens wordt gezien als een verzameling eigenschappen waar de meeste mensen wel iets uit herkennen. Misselijkmakend vind ik het.
pi_220907257
Dat zei L's vader ook altijd: "Je bent gewoon op zoek naar iets: het ene moment denk je dat ze hooggevoelig is en het volgende moment plak je er weer een ander label op." En daarom weigerde hij een autismeomderzoek.

Ja flapdrol, omdat ik heel goed voelde dat er iets was, maar ik er de vinger niet op kon leggen.

Toen dat onderzoek er na lang aandringen toch kwam en ze op het spectrum bleek te zitten, had ie het ineens al die tijd al geweten. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 29-05-2026 08:40:56 ]
pi_220907535
Oh ja, die mensen wens je echt jeuk met korte armpjes toe...

Pfff.

Balen van de mentor @LeNeHe, hopelijk treft ze weer een goede, maar die lijken vrij schaars te zijn is mijn indruk.
Fake it till you make it...
pi_220907676
Die lange staat trouwens wel op het punt dr havo-diploma te halen. Zonder extra begeleiding of uitzonderingen. Niet dat dat er iets aan had afgedaan maar toch. Megatrots.
pi_220909978
@Schanu: precies!! Zo herkenbaar wat je schrijft.

@Spring: ja dat gevoel van ‘er is iets, maar wat’ rete frustrerend als iemand dat dan ondermijnt en achteraf zoiets zegt :')
En je laatste bericht, wat goed van haar en wat fijn zeg *O*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_220911066
Nou ik kan wel janken.. die buggy werd zonder zonnekap geleverd, maar kan ook helemaal niet in ligstand. De meneer van Welzorg las de notities en zei ook meteen dat hij dan dus niet volstond. En idd, kans is groot dat ze met haar hoofd tegen zo'n kap aan gaat komen qua lengte want de aansluitpunten daarvan zaten redelijk laag. Dus hij heeft hem mee terug genomen ;( en nu moet er een andere gezocht worden maar hij gaf al aan dat dat best nog even kan duren en dat we dus geen zekerheid hebben dat we die buggy voor de vakantie hebben. Ik baal echt intens. Dan heb je een intake waarin je alle wensen duidelijk doorgeeft, worden die bevestigd in een verslag, en zijn ze gewoon alsnog aan ál die wensen voorbij gegaan. Hoe dan!?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:41:52 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220911284
Wat ontzettend balen @Schanu
Echt hoe krijgen ze het voor elkaar.
pi_220911423
Ik was er al bang voor toen ik de specificaties las. wat een prutsers.
Ben bang dat dit allemaal gevolg is van geld, er is gewoon voor de goedkoopste standaardoptie gekozen ipv maatwerk.

Er staat mij ergens van bij dat er een tip werd gedeeld waar ouders onderling hulpmiddelen zoals een buggy uitlenen maar ik kan het in het topic niet terug vinden.
Edit: gevonden in de SC fysio-tje in OUD / [OUD SC] Bank met schattige beestjes (of niet?)
pi_220911596
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:19 schreef Schanu het volgende:
Nou ik kan wel janken.. die buggy werd zonder zonnekap geleverd, maar kan ook helemaal niet in ligstand. De meneer van Welzorg las de notities en zei ook meteen dat hij dan dus niet volstond. En idd, kans is groot dat ze met haar hoofd tegen zo'n kap aan gaat komen qua lengte want de aansluitpunten daarvan zaten redelijk laag. Dus hij heeft hem mee terug genomen ;( en nu moet er een andere gezocht worden maar hij gaf al aan dat dat best nog even kan duren en dat we dus geen zekerheid hebben dat we die buggy voor de vakantie hebben. Ik baal echt intens. Dan heb je een intake waarin je alle wensen duidelijk doorgeeft, worden die bevestigd in een verslag, en zijn ze gewoon alsnog aan ál die wensen voorbij gegaan. Hoe dan!?
Ah nee, wat kut :N En wat een prutsers.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:50:52 #46
344469 Amsel
zonder t
pi_220911636
@Schanu wat balen van de buggy! Zeker als jullie 'm straks niet op tijd hebben voor de vakantie :{

@Kyara hebben jullie nog wat gehoord van het CIZ? Ik had het OPP niet meegestuurd met de aanvraag omdat school dat vanwege de meivakantie niet voor de deadline kon aanleveren. Kreeg vandaag een telefoontje van een vriendelijke CIZ-mevrouw met de vraag of het OPP inmiddels binnen was en of ik het alsnog kon nasturen. Ik vroeg of ze nog meer info nodig had, en toen zei ze dat ze op basis van wat ik geschreven had al een goed beeld had van de situatie, dat ze wel het OPP nodig hadden voor het beeld vanuit school, en dat ze eventueel daarna nog meer info zou opvragen als het nodig was. Maar het klonk in ieder geval niet meteen als "je stelt je aan en hoe durf je te denken dat je hiervoor in aanmerking komt", dus we gaan het zien...
pi_220911859
Jemig wat een enorme domper en wat een knuppels, Schanu |:(
Kan me voorstellen dat je wel ff potje kan janken ja.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:34:31 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220912110
@Amsel
Hier nog niks van CIZ gehoord. Hopelijk kunnen ze met het OPP snel uitsluitsel geven.

We hwbben afgelopen maandag een gesprek gehad en daar zijn een aantal dingen even opgeworpen die inmiddels in mijn hoofd blijven rondcirkelen en onder mijn huid zijn gaan zitten. Verdrietig en ook boos. Ik vind het allemaal even heel ingewikkeld.
pi_220912659
@Schanu kijk zelf eens naar de swifty buggy of de patron Piper. Deze 2 worden ook vaker gebruikt voor grotere kinderen die vooral ook een ontprikkelplekje nodig hebben. Dit zijn ook wel een beetje de meest geleverde buggy s voor grotere kinderen die niet teveel fysieke ondersteuning nodig hebben in de buggy. En anders inderdaad eens een poging wagen op de facebookpagina vragen en tips kinderhulpmiddelen en vraag en aanbod kinderhulpmiddelen en kijken of je er daar eentje mag lenen van iemand of voor relatief weinig geld kan overnemen. Ik heb zelf een speciale 3 wiel buggy en die had je zo mogen lenen alleen ik hem alleen het vaste neuswiel en geen zwenkwiel dus hij kan alleen rechtdoor haha en je kunt prima bijsturen alleen is niet praktisch als je er de hele dag mee moet lopen door dorpjes en straatjes ofzo op vakantie
pi_220913077
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:19 schreef Schanu het volgende:
Nou ik kan wel janken.. die buggy werd zonder zonnekap geleverd, maar kan ook helemaal niet in ligstand. De meneer van Welzorg las de notities en zei ook meteen dat hij dan dus niet volstond. En idd, kans is groot dat ze met haar hoofd tegen zo'n kap aan gaat komen qua lengte want de aansluitpunten daarvan zaten redelijk laag. Dus hij heeft hem mee terug genomen ;( en nu moet er een andere gezocht worden maar hij gaf al aan dat dat best nog even kan duren en dat we dus geen zekerheid hebben dat we die buggy voor de vakantie hebben. Ik baal echt intens. Dan heb je een intake waarin je alle wensen duidelijk doorgeeft, worden die bevestigd in een verslag, en zijn ze gewoon alsnog aan ál die wensen voorbij gegaan. Hoe dan!?
Pffff wat een domper zeg! Hopelijk komen ze gauw met duidelijkheid of nog liever een geschikte buggy! :*
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')