Bedankt voor het voorbeeld. Maar ik vind het een staat van onvermogen op (literair) taalgebied.quote:Op maandag 18 mei 2026 10:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou vooruit, een voorbeeld:
Een aflevering van Heel Holland Bakt, een seizoen lang gekeutel met ouwe mensjes en bakkende lifecoaches, spruitjeslucht tot en met. En dan komt in de finale een kandidaat met een rommelig misbaksel, compleet onder het gebruikelijke niveau. Andre van Duin stottert wat, en vraagt dan aan de vrouw naast hem, 'Janny, wat vind jij er nou van?' En dat Janny dan diep zucht en uit het niets zegt 'André, het is gewoon een kankerzooi geworden.'
Omdat het zó absurd en out of character is, vind ik het weer grappig en daardoor ook geoorloofd. Alles voor de humor. Dat soort situaties.
Daar was ik al bang voor!quote:Op maandag 18 mei 2026 10:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Bedankt voor het voorbeeld. Maar ik vind het een staat van onvermogen op (literair) taalgebied.
Ik vind het wel grappig, omdát het zo out of character is, niet per se om het gebruik van het woord kanker.quote:Op maandag 18 mei 2026 10:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nou vooruit, een voorbeeld:
Een aflevering van Heel Holland Bakt, een seizoen lang gekeutel met ouwe mensjes en bakkende lifecoaches, spruitjeslucht tot en met. En dan komt in de finale een kandidaat met een rommelig misbaksel, compleet onder het gebruikelijke niveau. Andre van Duin stottert wat, en vraagt dan aan de vrouw naast hem, 'Janny, wat vind jij er nou van?' En dat Janny dan diep zucht en uit het niets zegt 'André, het is gewoon een kankerzooi geworden.'
Omdat het zó absurd en out of character is, vind ik het weer grappig en daardoor ook geoorloofd. Alles voor de humor. Dat soort situaties.
Nee, precies. Het woord kanker an sich is niks grappigs aan, maar de situatie kan het gebruik via humor 'geoorloofd' maken.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig, omdát het zo out of character is, niet per se om het gebruik van het woord kanker.
Zelf ben ik bewust van het doseren. De ‘sterke woorden’ gebruik ik schaars, dan hebben ze tenminste echt impact.
In GC is zo’n reeks over tenenkrommende taalfouten en een over zaken waar je je ‘dood’ aan ‘ergert’. Ik zie echt zelden een taalmisser die in mijn ogen de term tenenkrommend waard is of iets wat het waard is om je dood aan te ergeren.
Is niet cynisme. Is correctie op je rare taalgebruikquote:Op maandag 18 mei 2026 10:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ga weg met je cynisme; je weet dondersgoed wat ik bedoel.
Dat was het dus wel. Anders had je ook op een normale manier kunnen aangeven dat (het gebruik van het woord) kanker per definitie altijd negatief is.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Is niet cynisme. Is correctie op je rare taalgebruik
Nou ja ik hoor ook wel eens dat dingen "kankerleuk" of "kankerlekker" zijn. Mag dat wel?quote:Op maandag 18 mei 2026 09:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het vooral triest dat men het nodig vindt om het woord kanker in de negatieve context te gebruiken.
Ik vermoed dat woord sarcasme passender is. Cynisme heeft best wel een specieke betekenisquote:Op maandag 18 mei 2026 11:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat was het dus wel. Anders had je ook op een normale manier kunnen aangeven dat (het gebruik van het woord) kanker per definitie altijd negatief is.
Wel als je niet serieus genomen wil worden.quote:Op maandag 18 mei 2026 12:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja ik hoor ook wel eens dat dingen "kankerleuk" of "kankerlekker" zijn. Mag dat wel?
Je hebt helemaal gelijk, weg met dat negatieve gedoe. Kanker moet weer leuk wordenquote:Op maandag 18 mei 2026 09:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het vooral triest dat men het nodig vindt om het woord kanker in de negatieve context te gebruiken.
Breng de leuk in leukemie weer terugquote:Op maandag 18 mei 2026 16:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, weg met dat negatieve gedoe. Kanker moet weer leuk worden
Ik kan best iets hebben tegen overmatig schelden.quote:Op maandag 18 mei 2026 16:51 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben er vrij simpel in, er is niks Nederlandse als schelden met ziektes.
Mensen willen altijd "terug naar traditionele waardes" toch? Laat er nou niks meer Hollands zijn dan een potje ziekte schelden.
Kanker, tyfus, cholera, aids, tering, ..lijer, debiel, gestoord, pest en vul nog maar even aan.
Er sterven ook elk jaar heel veel mensen aan verstikking en toch hoor ik niemand dat je niet mag zeggen "stik er maar in"
Oh zeker hoor. Sommige denken ook extra cool te zijn om in elke zin een scheldwoord te verwerken. Altijd een beetje cringe dat soort mensen maar soms is het een fase.quote:Op maandag 18 mei 2026 16:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan best iets hebben tegen overmatig schelden.
Ik vind dat we de jeugd juist maximaal moeten verwarren. Daar leren ze nadenken van.quote:Of moeten we dit soort dingen niet meer willen om de jeugd niet te verwarren?
Ga ergens anders 'lollig' doen, vooral als het letterlijk je enige bijdrage in dit hele topic is.quote:
Je kan nog een keer hetzelfde reageren, maar het blijft staan dat je daar wat uit de bocht vloog.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 08:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ga ergens anders 'lollig' doen, vooral als het letterlijk je enige bijdrage in dit hele topic is.
Ik vraag me wel af wat je onder lollig verstaat. Jammer dat je zo slecht tegen kritiek kan, misschien is een discussieforum niet de juiste plek voor jequote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ben je echt zo hardleers? Voor de derde keer: ga ergens anders 'lollig' doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |