abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220904832
Oké Meke, dat wist ik dan weer niet. ;)
  maandag 8 juni 2026 @ 22:26:02 #27
3542 Gia
User under construction
pi_220989856
Eerste keer dat ik dit zie. Vrouw van 63 (gehandicapt na hersenbloeding) met volwassen zoon ruilen met alleenstaande moeder met 2 dochters.

Maar die gezinswoning ziet er uit! En dat zijn geen muizenkeutels!
Benieuwd naar het eindresultaat.
pi_220990419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:49 schreef Chea49 het volgende:
Het programma geeft de indruk dat het zo gemakkelijk gaat, dat ruilen van woningen. Ik hoor echter van vrienden en kennissen dat de woningbouwverenigingen niet zo gemakkelijk akkoord gaan met een ruil. Heeft geloof ik met de wachtlijsten te maken, dat de mensen op zo´n wachtlijst het niet eerlijk vinden dat zo´n huis dan naar een ander gaat die helemaal niet op een wachtlijst staan. En inderdaad, als de moeder wat overkomt is het helemaal niet zeker dat die jongen daar mag blijven wonen. Heb hier zélf de ervaring mee dat als mij wat overkomt, ben inmiddels 77 jaar, dat mijn zoon niet op het huurcontact komt te staan en er gewoon uit moet terwijl er geen woningen zijn. Dat is ook de reden dat hij weer bij mij woont, al bijna 5 jaar en al die tijd al staat ingeschreven. Komt dus doodleuk op straat te staan en moet mijn huis leegruimen. :(
Dan moet je zorgen dat ie als medehuurder op het contract komt te staan en dat jullie een gezamelijke huishouding voeren. Na 5 jaar moet dat wel kunnen, lijkt me.
pi_221000149
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 22:49 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dan moet je zorgen dat ie als medehuurder op het contract komt te staan en dat jullie een gezamelijke huishouding voeren. Na 5 jaar moet dat wel kunnen, lijkt me.
Heb dat al gevraagd bij de woningbouwvereniging maar ze willen hem niet bij mij op het huurcontract zetten. Mijn zoon heeft al gezegd dat hij hier gewoon blijft zitten mocht ik komen te overlijden. _O-
pi_221000195
Deze keer de ruil van woningen die nogal verschilden qua onderhoud. Vrouw met inwonende zoon, zij heeft bij de bevalling een zware hersenbloeding gekregen en is afhankelijk van hulp- en middelen. Een eengezinswoning die zó enorm vervuild was dat ik als inwonende zoon me kapot zou schamen! :( Ze woonden daar al 25 jaar samen en alles was kapot of smerig. De muizen-rattenkeutels lagen achter de bank. Hadden een plaag daar gehad en dan haal je de bank niet even weg van de muur om schoon te maken? Werkelijk álles was te vies om naar te kijken. Zo zielig voor die moeder die zelf niets meer kon, zélfs praten lukte amper. En dan laat je je moeder zó wonen? Voor Roos de grootste klus tot nu toe, Daan had het iets gemakkelijker met een klein huisje. En zoonlief eiste de grootste slaapkamer op omdat hij daar met zijn vriendin zou gaan verblijven. Zelfs John Williams stond er versteld van dat die zoon dat deed. Als je voor je moeder wilt zorgen doe dat dan ook maar dit leek enkel op profiteren! Woest ben ik! :(
pi_221008517
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 11:44 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Heb dat al gevraagd bij de woningbouwvereniging maar ze willen hem niet bij mij op het huurcontract zetten. Mijn zoon heeft al gezegd dat hij hier gewoon blijft zitten mocht ik komen te overlijden. _O-
Zou dr toch werk van maken en nogmaals het medehuurderschap aanvragen. Desnoods onder het kopje 'mantelzorg'.

https://www.regelhulp.nl/(...)n/medehuurder-worden
en
https://www.juridischloke(...)enwonen/medehuurder/

Anders wordt ie er straks gewoon uitgezet hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')