abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220832965
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Geen Htc Desire toch?
Wat was dat een toptelefoon.
Htc Desire S! *O*

Oh ja @Yinny, vergat ik je nog helemaal alsnog te feliciteren! Hierbij dan, nog gefeliciteerd!! *O*

Dan een cul vraag. Stel dat ik verse asperges kan scoren bij een boerderijwinkel. Maar ik heb geen aspergepan. Kan ik die dingen ook in een gewone pan koken? En wat is het lekkerst om het mee te eten? Zachtgekookt eitje en gerookte zalm? Of hebben jullie andere goede recepten?
pi_220833011
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:27 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Htc Desire S! *O*
S van small?

Desire O+
quote:
Oh ja @:yinny, vergat ik je nog helemaal alsnog te feliciteren! Hierbij dan, nog gefeliciteerd!! *O*

Dan een cul vraag. Stel dat ik verse asperges kan scoren bij een boerderijwinkel. Maar ik heb geen aspergepan. Kan ik die dingen ook in een gewone pan koken? En wat is het lekkerst om het mee te eten? Zachtgekookt eitje en gerookte zalm? Of hebben jullie andere goede recepten?
:D :D :D
Heb je ook een aparte aardappelpan, pastapan, rijstpan, broccolipan etc? *)

Natuurlijk kan dat :Y.
Als je geen soep gaat maken, kun je ze ook stomen of als je een sous vide pan/stick hebt, op 88 graden garen, of konfijten in de oven. Allemaal lekkerder dan koken omdat de smaak erin blijft.
Maar dan heb je geen soep -O-

Ik kook mijn ei erbij hard. Of maak een roux waar ik dan met melk en aspergewater en verse nootmuskaat naar asperges smakende aspergesaus van maak.

Oh of ik roerbak ze en gooi er dan sojasaus en boter bij.

Asperges O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 18-05-2026 20:50:22 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 18 mei 2026 @ 15:36:52 #53
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220833093
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Pff zojuist gebeld met de dierenarts. Woensdagmiddag zal Elin hier thuis worden ingeslapen. Ze eet nauwelijks meer, geeft over, kan soms niet meer op de bank/bed/krabpaal springen. Wil zelfs mijn ontbijt yoghurt niet.
;(
Maar wel fijn dat het thuis kan gebeuren, scheelt ook een heleboel kattenstress.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 18 mei 2026 @ 15:40:37 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220833125
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:00 schreef Yinny het volgende:

[..]
Stamppot als voorgerecht delen?
Delen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 18 mei 2026 @ 15:44:59 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220833144
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:27 schreef vlindertje89 het volgende:

[..] Stel dat ik verse asperges kan scoren bij een boerderijwinkel. Maar ik heb geen aspergepan. Kan ik die dingen ook in een gewone pan koken?

Ja natuurlijk
quote:
En wat is het lekkerst om het mee te eten? Zachtgekookt eitje en gerookte zalm? Of hebben jullie andere goede recepten?
Persoonlijk: Een zelfgemaakte hollandaise en nieuwe aardappels (malta, Cyprus)
pi_220833156
Je kunt ze zelfs grillen @vlindertje89 Heerlijk, vooral aspergesoep.

Ja ik ben ook blij dat de DA thuis komt. Elin heeft niet heel veel stress normaal gesproken maar de laatste tijd is ze iets te vaak bij de DA geweest. Voorheen stapte ze uit zichzelf het mandje in. Dat doet ze nu echt niet meer.
Heb echt wel de goede beslissing genomen. Ze is een zeer nette kat, overgeven alleen maar op het matje voor de kattenbak. Maar zojuist haalde ze dat niet, zo sneu.
Ook contact gehad met het dierencrematorium, die komen haar woensdag eind van de middag ophalen. Hele fijne dame aan de lijn.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220833307
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:27 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Htc Desire S! *O*

Oh ja @:yinny, vergat ik je nog helemaal alsnog te feliciteren! Hierbij dan, nog gefeliciteerd!! *O*

Dan een cul vraag. Stel dat ik verse asperges kan scoren bij een boerderijwinkel. Maar ik heb geen aspergepan. Kan ik die dingen ook in een gewone pan koken? En wat is het lekkerst om het mee te eten? Zachtgekookt eitje en gerookte zalm? Of hebben jullie andere goede recepten?
Asperges boeit het niet in welke pan ze koken :P
Aspergepan is voor de puristen die hun asperges pas op hun bord willen snijden. Ik ben dat niet en hak ze rauw in vieren in een gewone pan.
En soms koop ik een kilootje kopstukken, die zijn al klein.

Mijn recept heb ik van @Lucky_Strike : pan gezouten water aan de kook brengen, gas uit en asperge(stukken) tien minuten laten staan. Heerlijk gare maar wel stevige asperges :9~
De hollandaisesaus uit het zakje van de boerderijwinkel erbij, aardappel in gekookte of andere vorm en een gebakken zalmfilet of andere vis en ik ben een blij ei. Zonder asperge-ei :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220833538
Ach @Kaatje1 wat naar dat het nu zo slecht gaat met Elin dat het tijd is voor de laatste stap. Ik hoop dat jullie nog een beetje fijne laatste twee dagen samen hebben O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220833548
Ik vind stomen van asperges wel echt lekkerdere asperges opleveren, maar als dat niet kan zijn asperges in elke vorm lekker. Hoewel ik ze dan waarschijnlijk zou grillen.

Met zalm vind ik dan weer geen speciaal lekkere combinatie, ik eet ze met ' geprakt net-niet hardgekookt ei met boter' en als ik het in huis heb met wat superlekkere gekookte ham.

Als het een volledige maaltijd moet zijn dan met een paar vastkokende aardappeltjes erbij. Met losse boter voor erover.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220833613
Voor de peterselie boter bij asperges deed ik gister:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 mei 2026 @ 17:08:08 #61
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220833680
Asperges met gesmolten boter, een eitje en wat lekkere ham O+
pi_220834034
Tip van Venlose ex-schoonmoeder: naast zout ook een schepje suiker door het kookwater.
Ik kook 5 min en dan 10 laten staan met deksel op de hapjespan. Daar passen ze net aan in.

Indien alleen voor mezelf hak ik ze ook in 2 of 4.

Opnommem met geprakt ei en ham of gerookte zalm en gesmolten roomboter :9

Ex-schoonmoe had een roomspinaziesaus, baal nog steeds dat ik dat recept niet heb. En dan met gerookte zalm :9~
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220834080
Polderluchten vanmiddag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door AnneX op 18-05-2026 18:35:20 ]
pi_220834133
Het gaat vanavond al gebeuren. Kan bij @Candaasje collega's terecht. Elin loopt zo onvast, valt bijna om. Wil geen liquid snack meer.
Gelukkig kan mijn zus me straks ophalen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220834147
Tsja…langer is geen optie meer, begrijp ik.
  maandag 18 mei 2026 @ 18:38:09 #66
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_220834152
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat vanavond al gebeuren. Kan bij @:candaasje collega's terecht. Elin loopt zo onvast, valt bijna om. Wil geen liquid snack meer.
Gelukkig kan mijn zus me straks ophalen
Heel veel sterkte :* :* :*
pi_220834190
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat vanavond al gebeuren. Kan bij @:candaasje collega's terecht. Elin loopt zo onvast, valt bijna om. Wil geen liquid snack meer.
Gelukkig kan mijn zus me straks ophalen
:{ ;( :*
pi_220834313
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
S van small?

Desire O+
[..]
:D :D :D
Heb je ook een aparte aardappelpan, pastapan, rijstpan, broccolipan etc? *)

Natuurlijk kan dat :Y.
Als je geen soep gaat maken, kun je ze ook stomen of als je een sous vide pan/stick hebt, op 88 graden garen, of konfijten in de oven. Allemaal lekkerder dan komen omdat de smaak erin blijft.
Maar dan heb je geen soep -O-

Ik kook mijn ei erbij hard. Of maak een roux waar ik dan met melk en aspergewater en verse nootmuskaat naar asperges smakende aspergesaus van maak.

Oh of ik roerbak ze en gooi er dan sojasaus en boter bij.

Asperges O+
Nou, in my defence, voor alle dingen die je noemt bestaan ook geen aparte pannen en voor asperges wel }:| maar good to know!

Ik ga geen soep maken en heb geen stoom iets of sous vide :P .

Dank ook alle anderen voor de suggesties O+
pi_220834315
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat vanavond al gebeuren. Kan bij @:candaasje collega's terecht. Elin loopt zo onvast, valt bijna om. Wil geen liquid snack meer.
Gelukkig kan mijn zus me straks ophalen
Ach wat verdrietig @Kaatje1 dat je het toch naar voren moet halen :* veel sterkte, ik denk aan je! :*
pi_220834353
Ach Elin ;(

Sterkte @Kaatje1 :*
  maandag 18 mei 2026 @ 19:41:53 #71
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220834699
Oh nee, Kaatje. Wat verschrikkelijk ;( Heel veel sterkte en een dikke knuffel, ook van J.
Spoilers!
pi_220834878
Sterkte Kaatje en Elin :'(

Je doet het goede voor je katje :*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220834893
Sterkte Kaatje.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220834920
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220835274
Thuis in een katloos huis -O- In slaap brengen ging bij mij op schoot en daarna ging het heel erg snel. Ze was, ook al kreeg ze extra drinken (kippenwater) helemaal uitgedroogd.
Het is verdrietig maar het is ook goed zo. Ik hoef er nu ook niet meer tegenop te zien.
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')