quote:
Op zaterdag 16 mei 2026 20:53 schreef Masberum het volgende:Ik heb me dit wel vaker afgevraagd, nu een klein topic erover. Als mensen in mijn omgeving dood gaan dan maakt dat me weinig uit (behalve als het om mijn kinderen zou gaan). Iedereen gaat nou eenmaal dood en de meesten die dood gaan zijn al wel oud.
Maar bij series, zoals vikings, mr. robot, dexter, als het einde maar dramatisch genoeg is voel ik me er toch bijna verdrietig door. Hebben meer mensen dit?
Dat refereert wel naar jouw levenssituatie zoals jij die hier op FOK! beschreven hebt.
Als jij in het contact met anderen ervaart dat je je elke keer het idee hebt dat jij miskend en onbegrepen wordt, is het niet raar dat jij je afsluit voor bewustwording van jouw emoties. Als je emoties laat zien naar anderen, maakt je dat extra kwetsbaar voor het geval dat daarop door anderen vijandig of afwijzend op gereageerd wordt. Als jij ter zelfbescherming jouw emoties niet wilt tonen naar anderen, werkt dat het best door ze in de eerst plaats zelf niet te voelen.
Aangezien je bij het kijken van een film niet bang hoeft te zijn voor afwijzing of miskenning, is het veiliger om je in te leven in de personages van die film.
Blijkbaar ben je dus niet van steen.