abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220813220
Zoals jullie weten is de obesitasepidemie misschien wel 1 van de grootste problemen die de politiek eigenlijk bezig zou moeten houden.

50,6% (!!!) van de Nederlanders is te dik. De *meerderheid* van de mensen in Nederland is te dik... Dat betekent dat dik zijn de norm is en het dus niet meer normaal is om een gezond gewicht te hebben. Dat is werkelijk krankzinnig.

Ik snap ook niet waar de politiek mee wacht. Dit gaat 1 van de grootste problemen van de komende jaren worden. Overgewicht kost de samenleving nu al miljarden euro's per jaar, als je alleen al naar de directe kosten kijkt.

Waarom lossen we dit niet per wet op?? Een ieder met obesitas wordt verplicht medische hulp te zoeken. Een gesprek met de huisarts en daar dan bepalen of een diėtist op z'n plaats is, of leefstijlcoach.

Nog niet gesproken over dikke kinderen, waar de ouders eigenlijk voor gestraft zouden moeten worden, maar dat is dan voor een volgende keer. :)
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220813251
Nee, DikeyTT, je gaat maar zelf afvallen. Hup, naar de sportschool!
pi_220813294
Dikke mensen zijn gezellig.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_220813475
Dus je opent een topic over dat je "meer vrije tijd" hebt wegens een burn-out en nog geen uur later voel je je de aangewezen persoon om te zeiken over hoe dikke mensen de samenleving geld kosten...

ja ja.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220813811
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:47 schreef Hallojo het volgende:
Dikke mensen zijn gezellig.
Omdat ze niet hard kunnen wegrennen ja.
pi_220815142
De probleem is dat supermarkt bijna vol zitten met ongezond voedsel. Zolang deze goedkoop is, zal men dikker worden. Verkeerde prikkels zowel consument en bedrijven die dat produceren.
Ook bevatten gezond eten te veel bestrijdingsmiddelen... Dat geeft ook ander ziektes op...

Tweede probleem: Op school leer je niet gezond eten maken en koken. Je leert zelfs niet hoe jezelf gezond maken. Das niet taak van school... althans.. En ouders heeft vaak geen tijd voor, werken moeten ze. Gevolg, ze hebben geen idee hoe je lekker gezond hapjes kan maken.

Derde probleem: men spelen te weinig buiten.

Nou ja... Er is geen 1 probleem, maar meerdere problemen dat zorgen dat men ongezonde leefstijl op houden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 16 mei 2026 @ 22:07:54 #7
500783 Hawk234
Tradities zijn stom!
pi_220815195
Nou, leuke "serieuze" reacties weer maar niet heus. Het is een valide topic omdat je het kan vergelijken met vroeger of nu nog steeds roken. Het is vaak de keuze van de mensen zelf om zich vol te vreten, bier te zuipen en het dan gek vinden dat je geen kilometer meer zelfstandig kan lopen.

Wat ik verwacht, Mikeytt is dat er een aantal mensen ook daadwerkelijk iets willen doen aan hun overgewicht maar dat er ook veel verzuim zal zijn om naar de huisarts te gaan, de lifestylecoach voor een dichte deur staat als hij/zij bij de mensen thuis komt of dat de mensen zelf verzuimen om naar die lifestylecoach toe te gaan. Hoe wil je bijhouden dat mensen ook echt moeite doen om hun overgewicht in te perken? Het is me even een raadsel hoe je wil handhaven. En uiteindelijk, voor de mensen die er wel in slagen om hun overgewicht in te perken.. hoe voorkom je nadat mensen op een normaal gewicht komen niet weer de fout in gaan? Het lijkt me moeilijk... om bij te houden.
pi_220819459
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:41 schreef Mikeytt het volgende:
Zoals jullie weten is de obesitasepidemie misschien wel 1 van de grootste problemen die de politiek eigenlijk bezig zou moeten houden.

50,6% (!!!) van de Nederlanders is te dik. De *meerderheid* van de mensen in Nederland is te dik... Dat betekent dat dik zijn de norm is en het dus niet meer normaal is om een gezond gewicht te hebben. Dat is werkelijk krankzinnig.

Ik snap ook niet waar de politiek mee wacht. Dit gaat 1 van de grootste problemen van de komende jaren worden. Overgewicht kost de samenleving nu al miljarden euro's per jaar, als je alleen al naar de directe kosten kijkt.

Waarom lossen we dit niet per wet op?? Een ieder met obesitas wordt verplicht medische hulp te zoeken. Een gesprek met de huisarts en daar dan bepalen of een diėtist op z'n plaats is, of leefstijlcoach.

Nog niet gesproken over dikke kinderen, waar de ouders eigenlijk voor gestraft zouden moeten worden, maar dat is dan voor een volgende keer. :)
Begint al op het consultatiebureau, hoe vetter de baby des te beter dat ze het vinden 8)7
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220819460
Ik kom als hoeklatje in de sportschool, de doelgroep waar jij het over hebt komt zelden of haakt na een paar weken weer af.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220819753
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 06:43 schreef halfway het volgende:

[..]
Begint al op het consultatiebureau, hoe vetter de baby des te beter dat ze het vinden 8)7
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar dat is absoluut niet het geval. Ze laten gewoon zien waar je kind zit ten opzichte van de ideale lijn en als ie er zoveel procent boven zit krijg je ook gewoon dieet advies. Overgewicht wordt je gewoon terecht op aangesproken.
  zondag 17 mei 2026 @ 09:07:31 #11
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220819937
Zoveel dikke mensen zie ik (gelukkig) helemaal niet. Gorgeous prime is prachtig slank en gorgeous 2nd heeft gewoon een iets stevigere bouw, maar is zeker niet dik!

Waar zijn al die zwaarlijvige mensen dan?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220820476
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:41 schreef Mikeytt het volgende:
Zoals jullie weten is de obesitasepidemie misschien wel 1 van de grootste problemen die de politiek eigenlijk bezig zou moeten houden.

50,6% (!!!) van de Nederlanders is te dik. De *meerderheid* van de mensen in Nederland is te dik... Dat betekent dat dik zijn de norm is en het dus niet meer normaal is om een gezond gewicht te hebben. Dat is werkelijk krankzinnig.

Ik snap ook niet waar de politiek mee wacht. Dit gaat 1 van de grootste problemen van de komende jaren worden. Overgewicht kost de samenleving nu al miljarden euro's per jaar, als je alleen al naar de directe kosten kijkt.

Waarom lossen we dit niet per wet op?? Een ieder met obesitas wordt verplicht medische hulp te zoeken. Een gesprek met de huisarts en daar dan bepalen of een diėtist op z'n plaats is, of leefstijlcoach.

Nog niet gesproken over dikke kinderen, waar de ouders eigenlijk voor gestraft zouden moeten worden, maar dat is dan voor een volgende keer. :)
Die nepziektes van jou kost de samenleving ook geld
pi_220820490
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:41 schreef Mikeytt het volgende:
Zoals jullie weten is de obesitasepidemie misschien wel 1 van de grootste problemen die de politiek eigenlijk bezig zou moeten houden.

50,6% (!!!) van de Nederlanders is te dik. De *meerderheid* van de mensen in Nederland is te dik... Dat betekent dat dik zijn de norm is en het dus niet meer normaal is om een gezond gewicht te hebben. Dat is werkelijk krankzinnig.

Ik snap ook niet waar de politiek mee wacht. Dit gaat 1 van de grootste problemen van de komende jaren worden. Overgewicht kost de samenleving nu al miljarden euro's per jaar, als je alleen al naar de directe kosten kijkt.

Waarom lossen we dit niet per wet op?? Een ieder met obesitas wordt verplicht medische hulp te zoeken. Een gesprek met de huisarts en daar dan bepalen of een diėtist op z'n plaats is, of leefstijlcoach.

Nog niet gesproken over dikke kinderen, waar de ouders eigenlijk voor gestraft zouden moeten worden, maar dat is dan voor een volgende keer. :)
Jij houdt het probleem in stand i.p.v. op te lossen lekker laten gaan, het lost zich vanzelf op letterlijk. Dikker, dommer, decadenter en vervolgens dood.
pi_220821477
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 22:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
De probleem is dat supermarkt bijna vol zitten met ongezond voedsel. Zolang deze goedkoop is, zal men dikker worden. Verkeerde prikkels zowel consument en bedrijven die dat produceren.
Ook bevatten gezond eten te veel bestrijdingsmiddelen... Dat geeft ook ander ziektes op...

Tweede probleem: Op school leer je niet gezond eten maken en koken. Je leert zelfs niet hoe jezelf gezond maken. Das niet taak van school... althans.. En ouders heeft vaak geen tijd voor, werken moeten ze. Gevolg, ze hebben geen idee hoe je lekker gezond hapjes kan maken.

Derde probleem: men spelen te weinig buiten.

Nou ja... Er is geen 1 probleem, maar meerdere problemen dat zorgen dat men ongezonde leefstijl op houden.
Dat is maar een deel van het probleem.

Vroeger was 'ongezond' eten ook goedkoop. Verder is ongezond eten niet per se het grote probleem als het op gewicht aankomt. Als je onder je caloriebehoefte blijft, dan val je af, ook als je alleen hamburgers eet.

Bij elke maaltijd wat groente voegen en variėren met eiwitbronnen is echt niet heel moeilijk. Daar hoef je natuurlijk geen les in te krijgen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220821550
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 22:07 schreef Hawk234 het volgende:
Nou, leuke "serieuze" reacties weer maar niet heus. Het is een valide topic omdat je het kan vergelijken met vroeger of nu nog steeds roken. Het is vaak de keuze van de mensen zelf om zich vol te vreten, bier te zuipen en het dan gek vinden dat je geen kilometer meer zelfstandig kan lopen.

Wat ik verwacht, Mikeytt is dat er een aantal mensen ook daadwerkelijk iets willen doen aan hun overgewicht maar dat er ook veel verzuim zal zijn om naar de huisarts te gaan, de lifestylecoach voor een dichte deur staat als hij/zij bij de mensen thuis komt of dat de mensen zelf verzuimen om naar die lifestylecoach toe te gaan. Hoe wil je bijhouden dat mensen ook echt moeite doen om hun overgewicht in te perken? Het is me even een raadsel hoe je wil handhaven. En uiteindelijk, voor de mensen die er wel in slagen om hun overgewicht in te perken.. hoe voorkom je nadat mensen op een normaal gewicht komen niet weer de fout in gaan? Het lijkt me moeilijk... om bij te houden.
Net als met het sociale stelsel zal er vast een kleine minderheid zijn die het vertikt mee te werken. Ik denk dat je daar genoegen mee moet nemen.

Een duwtje in de juiste richting is vaak al genoeg. Ik denk dat weinig dikke mensen vanuit zichzelf naar de dokter zouden gaan voor hulp. Als je die verplichting omdraait, dan kunnen ze in ieder geval niet om de afspraak heen.

Voorkomen zal een taak zijn van de leeftstijlcoach of diėtist. De leefstijlcoach zit nu al een paar jaar in het basispakket, maar wordt niet gek veel gebruikt. Als je de verplichting erop legt, geef je in ieder geval een duwtje om een afspraak te moeten maken. Het is dan een stuk lastiger om er onderuit te komen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220821653
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 06:45 schreef halfway het volgende:
Ik kom als hoeklatje in de sportschool, de doelgroep waar jij het over hebt komt zelden of haakt na een paar weken weer af.
En daarom is die leefstijlcoach zo belangrijk.

Ik zie vaak dikke mensen in de sportschool die naar de sportschool gaan om af te vallen. Dat werkt niet. Naar de sportschool ga je om je gezondheid te bevorderen, niet om af te vallen. Na een paar maanden merken ze waarschijnlijk niet af te vallen en haken ze af.

Afvallen doe je middels je dieet.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 17 mei 2026 @ 11:59:30 #17
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220822198
@TS jij postte ooit eens een foto van jouw buik, zag er nogal chubby uit.

Inhoudelijk: bij kinderen is dat zeker te overwegen.

Probleem is overigens ook niet de prijs van gezond voedsel. Gezond eten is helemaal niet zo duur, een broccoli, boontje, wat aardappelen of rijst, ham lampje of gehakt. Het is net zo duur (of eigenlijk goedkoper) dat naar de cafetaria of mac donalds. Hooguit is dat laatste gemakkelijker omdat het minder tijd kost.

Overigens kun je ook van gezond eten te dik worden, te veel brood met kaas eten, te veel aardappelen, of in onderlinge samenhang zoals gezond maar bovenmatig eten, wat alcohol, koekje bij de koffie, etc etc. Het is complex.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 17 mei 2026 @ 12:52:46 #18
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220823028
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220823119
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:07 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat is maar een deel van het probleem.

Vroeger was 'ongezond' eten ook goedkoop. Verder is ongezond eten niet per se het grote probleem als het op gewicht aankomt. Als je onder je caloriebehoefte blijft, dan val je af, ook als je alleen hamburgers eet.

Bij elke maaltijd wat groente voegen en variėren met eiwitbronnen is echt niet heel moeilijk. Daar hoef je natuurlijk geen les in te krijgen.
Van 1 probleem kan nooit leiden tot obesitas, maar meerdere gecombineerd zorgt juist voor grote probleem.

Maar deze drie problemen zijn juist vaak voorkomende probleem die samenleving tegenaan lopen.
Mens is vergeten hoe ze voor zichzelf moet zorgen. Dat is wat mijn betreft 1 grote probleem.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220824209
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:04 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Van 1 probleem kan nooit leiden tot obesitas, maar meerdere gecombineerd zorgt juist voor grote probleem.

Maar deze drie problemen zijn juist vaak voorkomende probleem die samenleving tegenaan lopen.
Mens is vergeten hoe ze voor zichzelf moet zorgen. Dat is wat mijn betreft 1 grote probleem.
Zit ook een keuze in luxe bij, ik bedoel een robotmaaier een electrische fiets, Netflix of die kuttelefoon de hele dag.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')