Begint al op het consultatiebureau, hoe vetter de baby des te beter dat ze het vindenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:41 schreef Mikeytt het volgende:
Zoals jullie weten is de obesitasepidemie misschien wel 1 van de grootste problemen die de politiek eigenlijk bezig zou moeten houden.
50,6% (!!!) van de Nederlanders is te dik. De *meerderheid* van de mensen in Nederland is te dik... Dat betekent dat dik zijn de norm is en het dus niet meer normaal is om een gezond gewicht te hebben. Dat is werkelijk krankzinnig.
Ik snap ook niet waar de politiek mee wacht. Dit gaat 1 van de grootste problemen van de komende jaren worden. Overgewicht kost de samenleving nu al miljarden euro's per jaar, als je alleen al naar de directe kosten kijkt.
Waarom lossen we dit niet per wet op?? Een ieder met obesitas wordt verplicht medische hulp te zoeken. Een gesprek met de huisarts en daar dan bepalen of een diëtist op z'n plaats is, of leefstijlcoach.
Nog niet gesproken over dikke kinderen, waar de ouders eigenlijk voor gestraft zouden moeten worden, maar dat is dan voor een volgende keer.
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar dat is absoluut niet het geval. Ze laten gewoon zien waar je kind zit ten opzichte van de ideale lijn en als ie er zoveel procent boven zit krijg je ook gewoon dieet advies. Overgewicht wordt je gewoon terecht op aangesproken.quote:Op zondag 17 mei 2026 06:43 schreef halfway het volgende:
[..]
Begint al op het consultatiebureau, hoe vetter de baby des te beter dat ze het vinden
Die nepziektes van jou kost de samenleving ook geldquote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:41 schreef Mikeytt het volgende:
Zoals jullie weten is de obesitasepidemie misschien wel 1 van de grootste problemen die de politiek eigenlijk bezig zou moeten houden.
50,6% (!!!) van de Nederlanders is te dik. De *meerderheid* van de mensen in Nederland is te dik... Dat betekent dat dik zijn de norm is en het dus niet meer normaal is om een gezond gewicht te hebben. Dat is werkelijk krankzinnig.
Ik snap ook niet waar de politiek mee wacht. Dit gaat 1 van de grootste problemen van de komende jaren worden. Overgewicht kost de samenleving nu al miljarden euro's per jaar, als je alleen al naar de directe kosten kijkt.
Waarom lossen we dit niet per wet op?? Een ieder met obesitas wordt verplicht medische hulp te zoeken. Een gesprek met de huisarts en daar dan bepalen of een diëtist op z'n plaats is, of leefstijlcoach.
Nog niet gesproken over dikke kinderen, waar de ouders eigenlijk voor gestraft zouden moeten worden, maar dat is dan voor een volgende keer.
Jij houdt het probleem in stand i.p.v. op te lossen lekker laten gaan, het lost zich vanzelf op letterlijk. Dikker, dommer, decadenter en vervolgens dood.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:41 schreef Mikeytt het volgende:
Zoals jullie weten is de obesitasepidemie misschien wel 1 van de grootste problemen die de politiek eigenlijk bezig zou moeten houden.
50,6% (!!!) van de Nederlanders is te dik. De *meerderheid* van de mensen in Nederland is te dik... Dat betekent dat dik zijn de norm is en het dus niet meer normaal is om een gezond gewicht te hebben. Dat is werkelijk krankzinnig.
Ik snap ook niet waar de politiek mee wacht. Dit gaat 1 van de grootste problemen van de komende jaren worden. Overgewicht kost de samenleving nu al miljarden euro's per jaar, als je alleen al naar de directe kosten kijkt.
Waarom lossen we dit niet per wet op?? Een ieder met obesitas wordt verplicht medische hulp te zoeken. Een gesprek met de huisarts en daar dan bepalen of een diëtist op z'n plaats is, of leefstijlcoach.
Nog niet gesproken over dikke kinderen, waar de ouders eigenlijk voor gestraft zouden moeten worden, maar dat is dan voor een volgende keer.
Dat is maar een deel van het probleem.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
De probleem is dat supermarkt bijna vol zitten met ongezond voedsel. Zolang deze goedkoop is, zal men dikker worden. Verkeerde prikkels zowel consument en bedrijven die dat produceren.
Ook bevatten gezond eten te veel bestrijdingsmiddelen... Dat geeft ook ander ziektes op...
Tweede probleem: Op school leer je niet gezond eten maken en koken. Je leert zelfs niet hoe jezelf gezond maken. Das niet taak van school... althans.. En ouders heeft vaak geen tijd voor, werken moeten ze. Gevolg, ze hebben geen idee hoe je lekker gezond hapjes kan maken.
Derde probleem: men spelen te weinig buiten.
Nou ja... Er is geen 1 probleem, maar meerdere problemen dat zorgen dat men ongezonde leefstijl op houden.
Net als met het sociale stelsel zal er vast een kleine minderheid zijn die het vertikt mee te werken. Ik denk dat je daar genoegen mee moet nemen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:07 schreef Hawk234 het volgende:
Nou, leuke "serieuze" reacties weer maar niet heus. Het is een valide topic omdat je het kan vergelijken met vroeger of nu nog steeds roken. Het is vaak de keuze van de mensen zelf om zich vol te vreten, bier te zuipen en het dan gek vinden dat je geen kilometer meer zelfstandig kan lopen.
Wat ik verwacht, Mikeytt is dat er een aantal mensen ook daadwerkelijk iets willen doen aan hun overgewicht maar dat er ook veel verzuim zal zijn om naar de huisarts te gaan, de lifestylecoach voor een dichte deur staat als hij/zij bij de mensen thuis komt of dat de mensen zelf verzuimen om naar die lifestylecoach toe te gaan. Hoe wil je bijhouden dat mensen ook echt moeite doen om hun overgewicht in te perken? Het is me even een raadsel hoe je wil handhaven. En uiteindelijk, voor de mensen die er wel in slagen om hun overgewicht in te perken.. hoe voorkom je nadat mensen op een normaal gewicht komen niet weer de fout in gaan? Het lijkt me moeilijk... om bij te houden.
En daarom is die leefstijlcoach zo belangrijk.quote:Op zondag 17 mei 2026 06:45 schreef halfway het volgende:
Ik kom als hoeklatje in de sportschool, de doelgroep waar jij het over hebt komt zelden of haakt na een paar weken weer af.
Van 1 probleem kan nooit leiden tot obesitas, maar meerdere gecombineerd zorgt juist voor grote probleem.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is maar een deel van het probleem.
Vroeger was 'ongezond' eten ook goedkoop. Verder is ongezond eten niet per se het grote probleem als het op gewicht aankomt. Als je onder je caloriebehoefte blijft, dan val je af, ook als je alleen hamburgers eet.
Bij elke maaltijd wat groente voegen en variëren met eiwitbronnen is echt niet heel moeilijk. Daar hoef je natuurlijk geen les in te krijgen.
Zit ook een keuze in luxe bij, ik bedoel een robotmaaier een electrische fiets, Netflix of die kuttelefoon de hele dag.quote:Op zondag 17 mei 2026 13:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Van 1 probleem kan nooit leiden tot obesitas, maar meerdere gecombineerd zorgt juist voor grote probleem.
Maar deze drie problemen zijn juist vaak voorkomende probleem die samenleving tegenaan lopen.
Mens is vergeten hoe ze voor zichzelf moet zorgen. Dat is wat mijn betreft 1 grote probleem.
Nee hoor. Ouders die hun kinderen vetmesten moeten gewoon de ouderlijke macht verliezen. Maar volwassenen die zichzelf vetmesten zou het recht op de volledige basisverzekering voor de zorg moeten worden ontnomen. Geen enkele private verzekering zou deze mensen nog accepteren, tenzij voor een idioot hoge premie. Ga maar een premie van 2000 euro per maand betalen als je nog zorg wilt als je zo dik bent.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:41 schreef Mikeytt het volgende:
Zoals jullie weten is de obesitasepidemie misschien wel 1 van de grootste problemen die de politiek eigenlijk bezig zou moeten houden.
50,6% (!!!) van de Nederlanders is te dik. De *meerderheid* van de mensen in Nederland is te dik... Dat betekent dat dik zijn de norm is en het dus niet meer normaal is om een gezond gewicht te hebben. Dat is werkelijk krankzinnig.
Ik snap ook niet waar de politiek mee wacht. Dit gaat 1 van de grootste problemen van de komende jaren worden. Overgewicht kost de samenleving nu al miljarden euro's per jaar, als je alleen al naar de directe kosten kijkt.
Waarom lossen we dit niet per wet op?? Een ieder met obesitas wordt verplicht medische hulp te zoeken. Een gesprek met de huisarts en daar dan bepalen of een diëtist op z'n plaats is, of leefstijlcoach.
Nog niet gesproken over dikke kinderen, waar de ouders eigenlijk voor gestraft zouden moeten worden, maar dat is dan voor een volgende keer.
Overgewicht zorgt ook voor veel problemen. Vooral ook veel sluimerende problemen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:24 schreef Kwaliteit het volgende:
TS is zeker zo'n dokter die bij iedere patiënt meteen begint over het gewicht.
Tegenwoordig lijkt het soms alsof alles wordt afgeschoven op overgewicht. Kom je met rugpijn? Gewicht. Kom je met vermoeidheidsklachten? Gewicht. Kom je met iets totaal anders? Gewicht. Terwijl er ook medicijnen, hormonen, erfelijke factoren, stress en allerlei medische aandoeningen een rol kunnen spelen. Sommige artsen lijken daar niet eens meer naar te kijken en kiezen liever voor het standaardriedeltje dan voor echt onderzoek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |