abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 16 mei 2026 @ 18:19:31 #1
39237 crew  H_T
2733
pi_220811534
Daar is ie dan... het livetopic voor de finale van het Eurovisie Songfestival 2026 *O* *G* *O*

Dé grote show met 25 landen en wel in deze volgorde:



SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.

Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.

Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.

Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.

Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.

Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).

Ik hoorde iets over wurgseks :@
Roemenië.

Ik hoorde ook iets over de Playboy :@
Finland. Die met de viool.

Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.

Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.

Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door H_T op 16-05-2026 18:25:03 ]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220811566
fipo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 16 mei 2026 @ 18:23:59 #3
39237 crew  H_T
2733
pi_220811577
POLL

En voor de liefhebber: er zijn ook nog voorbeschouwingen op NPO1 (vanaf 20:25) en VRT1 (vanaf 20:45)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220811594
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:23 schreef H_T het volgende:
[poll=9906]

En voor de liefhebber: er zijn ook nog voorbeschouwingen op NPO1 (vanaf 20:25) en VRT1 (vanaf 20:45)
Gaan ze weer 34 minuten de boycot bespreken op NPO1?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 16 mei 2026 @ 18:27:10 #5
39237 crew  H_T
2733
pi_220811607
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:25 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Gaan ze weer 34 minuten de boycot bespreken op NPO1?
Geen idee. Zou kunnen, maar misschien zijn ze zo slim om terug te blikken op de halve finales. BBC zendt in plaats van een voorbeschouwing The Weakest Link uit
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220811608
quote:
Ik hoorde iets over wurgseks :@
Roemenië.

Ik hoorde ook iets over de Playboy :@
Finland. Die met de viool.
Dit is geil @de_boswachter
pi_220811616
quote:
Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.
Diep in de nacht @Zipportal
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:36:42 #8
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220811688
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:23 schreef H_T het volgende:
[poll=9906]

En voor de liefhebber: er zijn ook nog voorbeschouwingen op NPO1 (vanaf 20:25) en VRT1 (vanaf 20:45)
GB, want we zijn nog steeds boos vanwege de brexit. :Y
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_220811717
Tvp
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 18:46:23 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220811780
Vanavond toch maar kijken. Heb echt niks meegekregen van de acts dus 1 grote verrassing vanavond voor mij. :)
Your beauty never ever scared me.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 18:51:29 #11
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_220811851
*O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_220811882
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:46 schreef Ama het volgende:
Vanavond toch maar kijken. Heb echt niks meegekregen van de acts dus 1 grote verrassing vanavond voor mij. :)
Je kijkt nooit het NOS Journaal?
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 18:56:33 #13
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220811902
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Je kijkt nooit het NOS Journaal?
Laatste jaar ofzo niet echt meer nee.
Your beauty never ever scared me.
pi_220812635
Hoe laat begint het?
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 20:01:55 #15
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220812650
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:01 schreef zuco het volgende:
Hoe laat begint het?
21:00
Your beauty never ever scared me.
pi_220812677
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:01 schreef Ama het volgende:

[..]
21:00
Mooie tijd. Zal ook wel laat worden.
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 20:04:16 #17
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220812683
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:03 schreef zuco het volgende:

[..]
Mooie tijd. Zal ook wel laat worden.
Om +/- 00:02 begint de puntentelling dus ja.
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:04:22 #18
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220812684
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:03 schreef zuco het volgende:

[..]
Mooie tijd. Zal ook wel laat worden.
Ja. Rond 01.00 afgelopen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 20:04:54 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220812689
Bekijk deze YouTube-video
Livestream (voor in de OP).
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:05:34 #20
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_220812697
Roemenië w/
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_220812753
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:04 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ja. Rond 01.00 afgelopen.
Ik hoop dat ik het volhou.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 16 mei 2026 @ 20:11:45 #22
39237 crew  H_T
2733
pi_220812775
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:04 schreef Ama het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Livestream (voor in de OP).
Staat er al, maar als linkje ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:12:31 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220812786
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:09 schreef zuco het volgende:

[..]
Ik hoop dat ik het volhou.
Het is altijd een lange zit. Zeker tussen het laatste optreden en de start van de jury uitslag. Waarbij de jury uitslag ook al een halfuur duurt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 20:13:00 #24
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220812791
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:11 schreef H_T het volgende:

[..]
Staat er al, maar als linkje ;)
Waarom niet gewoon zichtbaar net als voorgaande jaren?
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 16 mei 2026 @ 20:18:48 #25
39237 crew  H_T
2733
pi_220812885
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:13 schreef Ama het volgende:

[..]
Waarom niet gewoon zichtbaar net als voorgaande jaren?
Ik vond een linkje mooier :) Als je de stream eenmaal open hebt heb je hem niet meer nodig en dan neemt zo'n stream onnodig ruimte in
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 20:19:19 #26
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220812891
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:18 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik vond een linkje mooier :) Als je de stream eenmaal open hebt heb je hem niet meer nodig en dan neemt zo'n stream onnodig ruimte in
Maar de vraag of er een livestream is blijft altijd komen.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 16 mei 2026 @ 20:20:19 #27
39237 crew  H_T
2733
pi_220812903
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:19 schreef Ama het volgende:

[..]
Maar de vraag of er een livestream is blijft altijd komen.
Dus ook als ie er wel staat ;) In de OP staat ook hoe laat het begint, dat werd ook alsnog gevraagd
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:20:54 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220812912
Dit soort gezeik altijd he, de een wil dat je de livestream embedded maakt, ander wil weer dat het niet teveel ruimte opneemt in de OP.
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 20:23:09 #29
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220812942
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:20 schreef H_T het volgende:

[..]
Dus ook als ie er wel staat ;) In de OP staat ook hoe laat het begint, dat werd ook alsnog gevraagd
Oh dit is mooier maar die andere onzin oke. :')
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 16 mei 2026 @ 20:24:05 #30
39237 crew  H_T
2733
pi_220812951
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:23 schreef Ama het volgende:

[..]
Oh dit is mooier maar die andere onzin oke. :')
:Y
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 20:24:58 #31
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220812959
:')
Your beauty never ever scared me.
pi_220812964
OP is prima
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 20:27:31 #33
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_220812992
Jongens, wie gaat er winnen? Roept u maar!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 20:29:50 #34
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220813035
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:27 schreef ijs_beer het volgende:
Jongens, wie gaat er winnen? Roept u maar!
Wij juichen voor Bulgarije.
What can change the nature of a man?
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:30:29 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220813046
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:27 schreef ijs_beer het volgende:
Jongens, wie gaat er winnen? Roept u maar!
Alsnog Finland gewoon
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 16 mei 2026 @ 20:32:58 #36
39237 crew  H_T
2733
pi_220813077
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:27 schreef ijs_beer het volgende:
Jongens, wie gaat er winnen? Roept u maar!
Australië, om een beetje tegendraads te doen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220813126
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:27 schreef ijs_beer het volgende:
Jongens, wie gaat er winnen? Roept u maar!
Alice Springs 2027
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:37:13 #38
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220813152
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:27 schreef ijs_beer het volgende:
Jongens, wie gaat er winnen? Roept u maar!
Ik denk STVV, die spelen thuis.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:37:31 #39
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220813154
Ik denk Finland.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:38:20 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220813169
twitter
pi_220813203
Ik zit klaar.
pi_220813209
Hi ESF-family *O*
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:40:48 #43
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220813210
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:38 schreef Momo het volgende:
[ x ]
De mensen van de rode lijn kijken nu dan maar naar Noorwegen en Cyprus.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:41:23 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220813216
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:40 schreef Redefine het volgende:

[..]
De mensen van de rode lijn kijken nu dan maar naar Noorwegen en Cyprus.
Cyprus zonder geluid
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:41:49 #45
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220813219
"Ik zou bijna zeggen: FUCK the EBU"

[/insert Cornald Maas-gifje

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220813223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:27 schreef ijs_beer het volgende:
Jongens, wie gaat er winnen? Roept u maar!
Ik hoop op Roemenie
Maar denk Finland
pi_220813236
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik hoop op Roemenie
Maar denk Finland
Same, denk dat de vakjury niet heel gecharmeerd is van de tekst van hen.
pi_220813246
Geen halve finales gekeken, behalve donderdag 3 minuten ingeschakeld toen Australië ging zingen. O+

Finale heb ik wel zin in. *O*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:43:47 #49
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220813248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Alice Springs 2027
Liever Darwin 2027, iets aangenamer klimaat :P
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:44:15 #50
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220813252
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:32 schreef H_T het volgende:

[..]
Australië, om een beetje tegendraads te doen
Ik hoop ook Australië, aangezien Delta een dé favoriete zangeressen uit mijn tienerjaren is *O* *G* *O* *G*

Bekijk deze YouTube-video
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')