abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220842439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:20 schreef hangtime het volgende:

[..]
Sommigen zullen zeggen dat het geen echte AMG is.
Want 6 cilinder C43.

En ja die zuipt ook. Maar als ik door Duitsland scheur, kan ik natuurlijk niet overal 200+ knallen.
Dus kom dan gemiddeld 600km ver. 66 liter tank.
Ook dit red ie niet met doorkachelen.
pi_220842517
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke jaren kijk je dan?
Ik kijk niet naar specifieke jaren nog. Maar ik wil geen EV met minder dan 600 echte range en een 20-80 laadtijd van boven de 30 minuten. Ik vind bijvoorbeeld op het moment de xpeng p7+ wel aantrekkelijk.
pi_220843187
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:59 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik kijk niet naar specifieke jaren nog. Maar ik wil geen EV met minder dan 600 echte range en een 20-80 laadtijd van boven de 30 minuten. Ik vind bijvoorbeeld op het moment de xpeng p7+ wel aantrekkelijk.
Die heeft toch een vrij lage WLTP score?
pi_220843192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
600 range bij 200 km/u…

Jii hebt duidelijk geen AMG, want dan had je geweten hoe idioot die opmerking is.
lol jij rijdt zeker nooit 200km/h

nergens maar dan ook nergens in duitsland kun je over zo'n afstand doortrappen
bovendien heb ik een 4matic

jij had zeker een achterwiel aangedreven? die zijn namelijk stuk minder zuinig
ik zou bijna de moeite nemen om een screenshot te maken van mijn mercedes app

tering wat ben jij een vervelende betweter
pi_220843611
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:52 schreef hangtime het volgende:

[..]
lol jij rijdt zeker nooit 200km/h

nergens maar dan ook nergens in duitsland kun je over zo'n afstand doortrappen
bovendien heb ik een 4matic

jij had zeker een achterwiel aangedreven? die zijn namelijk stuk minder zuinig
ik zou bijna de moeite nemen om een screenshot te maken van mijn mercedes app

tering wat ben jij een vervelende betweter
Zelfs bij normaal doorrijden op de autobahn haal je geen 1:10 met een C43AMG.

En ik rij vaak 200 km/u, want ik kom veel in Duitsland. Niet zelden rij ik zelfs 300 km/u.

En een 4 matic is natuurlijk niet veel zuiniger bij dat soort snelheden. Als je dat denkt heb je heel weinig kaas gegeten van auto’s.

Nee, jouw verhaal klopt gewoon van geen kant.

Ps er is helemaal geen achterwielaangedreven C43AMG…

[ Bericht 2% gewijzigd door VEM2012 op 19-05-2026 21:56:44 ]
pi_220843728
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 21:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zelfs bij normaal doorrijden op de autobahn haal je geen 1:10 met een C43AMG.

En ik rij vaak 200 km/u, want ik kom veel in Duitsland. Niet zelden rij ik zelfs 300 km/u.

En een 4 matic is natuurlijk niet veel zuiniger bij dat soort snelheden. Als je dat denkt heb je heel weinig kaas gegeten van auto’s.

Nee, jouw verhaal klopt gewoon van geen kant.

Ps er is helemaal geen achterwielaangedreven C43AMG…
Ik kan je alleen nog maar uitlachen
pi_220843749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 22:07 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik kan je alleen nog maar uitlachen
Natuurlijk, menneke.

Blijf dromen van een AMG, maar hou er wel rekening mee dat ze wat meer verbruiken dan jij denkt.
pi_220843812
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 22:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk, menneke.

Blijf dromen van een AMG, maar hou er wel rekening mee dat ze wat meer verbruiken dan jij denkt.
Gozer ik heb 254k km erop staan, jij gaat mij niet vertellen hoe mijn auto rijdt

De c63 ben je mee verward ofzo, of zelf nooit c43 gereden. Maargoed, ik haal dus gemiddeld 1 op 10 en een beetje volgens mijn merry. Wat jij daar allemaal van vindt zal me worst wezen met je aanvallende en nare attitude.

[ Bericht 15% gewijzigd door hangtime op 19-05-2026 22:33:27 ]
pi_220843934
Hoe zijn we in dit topic van 2e hands EV's voor Jan Modaal naar "zuipschuit" AMG's gegaan?
pi_220844114
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 22:19 schreef hangtime het volgende:

[..]
Gozer ik heb 254k km erop staan, jij gaat mij niet vertellen hoe mijn auto rijdt

De c63 ben je mee verward ofzo, of zelf nooit c43 gereden. Maargoed, ik haal dus gemiddeld 1 op 10 en een beetje volgens mijn merry. Wat jij daar allemaal van vindt zal me worst wezen met je aanvallende en nare attitude.
Bij doorgassen op de autobahn zit je eerder op 1:6.

Maar als jij er zo van overtuigd bent gaan we testen: A52 tot Mönchengladbach Nord en terug. Net voor de grens zit een tankstation, dus kunnen we het verbruik exact meten. 1:8 of zuiniger 1.000 euro voor jou, minder zuinig dan 1:8 1.000 euro voor mij.

Wel uiteraard met echt doorgassen en zoveel mogelijk de 200 km/u aantikken.

Makkelijk verdiend, toch?
pi_220844143
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 23:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij doorgassen op de autobahn zit je eerder op 1:6.

Maar als jij er zo van overtuigd bent gaan we testen: A52 tot Mönchengladbach Nord en terug. Net voor de grens zit een tankstation, dus kunnen we het verbruik exact meten. 1:8 of zuiniger 1.000 euro voor jou, minder zuinig dan 1:8 1.000 euro voor mij.

Wel uiteraard met echt doorgassen en zoveel mogelijk de 200 km/u aantikken.

Makkelijk verdiend, toch?
Ga elkaars piemel maar opmeten in de DM
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220844160
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 23:11 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ga elkaars piemel maar opmeten in de DM
Deze opmerking is wel erg gay…
pi_220844966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, de discussie begon met iemand die beweerde dat de accu het snel zou begeven en dat daarom een EV al snel afgeschreven zou zijn waarop ik reageerde met:
[..]
Verderop beweer ik slechts dat een accu 500.000 km makkelijk meekan en dat was in reactie op iemand die beweerde dat een verbrandingsmotor makkelijk 500.000 km kan rijden.

Misschien moet je beter leren lezen?
Prima. Wat jij wil. Maar zoals ik al eerder schreef is alleen naar de accu kijken dus weinig zinvol, als de rest van de auto net zo snel oud wordt als bij een brandstofauto en de motor en/of de accu tegenwoordig helemaal niet meer de bottleneck is. Dat is ook de uitkomst van het onderzoek in GB dat je verlinkte: de voorspelde levensduur van brandstofauto's en elektrische auto's is ongeveer gelijk bij de modellen vanaf 2017.

Opvallend dat ik dus in feite al sinds mijn eerste opmerking schrijf dat angst voor een kortere levensduur van de accu of verbrandingsmotor in de praktijk helemaal geen argument meer is, maar jij je nog steeds geroepen voelt om in de aanval te gaan. Ik heb helemaal niks tegen elektrische auto's en ik heb vroeger zelfs voor Tesla gewerkt. Alleen nuanceer ik af en toe jouw kort door de bocht argumenten een beetje. Waarom zoek je elke keer ruzie met mensen die het in principe met je eens zijn?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220845138
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:52 schreef hangtime het volgende:

[..]
lol jij rijdt zeker nooit 200km/h

nergens maar dan ook nergens in duitsland kun je over zo'n afstand doortrappen
Dat is eigenlijk de grootste klacht. Een auto die 200 kan is zelfs in Duitsland nauwelijks nog de moeite waard. Ik rijd regelmatig de hele A3 vanaf de Nederlandse grens tot aan de Oostenrijkse grens, en de laatste paar keren was het zelfs in de avond moeilijk om boven de 130kmh gemiddeld uit te komen, omdat er zo ontzettend veel Baustellen en/of 100 en 80 stukken zijn. Het stuk dat ik in Oostenrijk over de Westautobahn rijd, is de gemiddelde snelheid meestal net zo hoog, omdat je daar bijna de hele afstand daadwerkelijk 130 kan rijden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220845183
In ieder topic over EV's komt er wel iemand die 800.000km per jaar rijdt en niet tegen een "stille auto" kan en perse 400km/u over de autobahn moet kunnen rijden met een range van 2.000km.

Allemaal scenario's waar Jan Modaal die 13.000km per jaar rijdt (wat in de praktijk neerkomt op 3 tot 4x per maand laden) niet zoveel mee te maken heeft.
En het heeft ook weinig van doen met het topic.
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:26:15 #191
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220845200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
In ieder topic over EV's komt er wel iemand die 800.000km per jaar rijdt en niet tegen een "stille auto" kan en perse 400km/u over de autobahn moet kunnen rijden met een range van 2.000km.

Allemaal scenario's waar Jan Modaal die 13.000km per jaar rijdt (wat in de praktijk neerkomt op 3 tot 4x per maand laden) niet zoveel mee te maken heeft.
En het heeft ook weinig van doen met het topic.
Maar dat wordt dan ook aangevoerd als de reden waarom een EV kut is, maar ik zie dat vooral als rookgordijntjes.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220845308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die heeft toch een vrij lage WLTP score?
500, valt inderdaad wat tegen. Maar bij de juiste lader binnen 12 minuten op 80%.

Ik ben op het moment nog niet echt in de markt. Maar omdat ik niet meer werk is mijn gebruikspatroon; korte ritjes naar de uitlaatplek van de honden dagelijks en 3 keer per jaar 2,500km richting Istanbul. De laatste keer dat ik een auto heb gekocht (2 jaar terug) is met die afweging de keuze gevallen op een 1 jaar oude Volvo v90 b5. Dus zonder stekker. Als ik vandaag actief zou zoeken zou ik best op een EV kunnen uitkomen. Maar oppervlakkig kijkend naar auto’s van een paar jaar terug komen de meeste EV’s voor mij in de categorie; ‘leuk voor een rondje om de kerk’. Dus waarom die nú plotseling in waarde stijgen snap ik echt niet.

[ Bericht 38% gewijzigd door HiZ op 20-05-2026 09:48:06 ]
pi_220845383
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:19 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk de grootste klacht. Een auto die 200 kan is zelfs in Duitsland nauwelijks nog de moeite waard. Ik rijd regelmatig de hele A3 vanaf de Nederlandse grens tot aan de Oostenrijkse grens, en de laatste paar keren was het zelfs in de avond moeilijk om boven de 130kmh gemiddeld uit te komen, omdat er zo ontzettend veel Baustellen en/of 100 en 80 stukken zijn. Het stuk dat ik in Oostenrijk over de Westautobahn rijd, is de gemiddelde snelheid meestal net zo hoog, omdat je daar bijna de hele afstand daadwerkelijk 130 kan rijden.
Oh God, ik heb 2 jaar terug over de A3 in noordelijke richting 50km/u gemiddeld gehaald. Slopend letterlijk.
  woensdag 20 mei 2026 @ 10:04:24 #194
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220845478
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:39 schreef HiZ het volgende:

[..]
500, valt inderdaad wat tegen. Maar bij de juiste lader binnen 12 minuten op 80%.

Ik ben op het moment nog niet echt in de markt. Maar omdat ik niet meer werk is mijn gebruikspatroon; korte ritjes naar de uitlaatplek van de honden dagelijks en 3 keer per jaar 2,500km richting Istanbul. De laatste keer dat ik een auto heb gekocht (2 jaar terug) is met die afweging de keuze gevallen op een 1 jaar oude Volvo v90 b5. Dus zonder stekker. Als ik vandaag actief zou zoeken zou ik best op een EV kunnen uitkomen. Maar oppervlakkig kijkend naar auto’s van een paar jaar terug komen de meeste EV’s voor mij in de categorie; ‘leuk voor een rondje om de kerk’. Dus waarom die nú plotseling in waarde stijgen snap ik echt niet.
Precies om wat @TheFreshPrince al zei. Dat zijn excessen, maar voor de gemiddelde persoon is dat niet de realiteit. Die rijden niet zoveel, en dús kunnen die prima toe met goedkopere/kleinere EV's. Dus de vraag naar die auto's stijgt, wat de reden is dat die auto's in waarde stijgen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220845636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 08:58 schreef knoopie het volgende:

[..]
Prima. Wat jij wil. Maar zoals ik al eerder schreef is alleen naar de accu kijken dus weinig zinvol, als de rest van de auto net zo snel oud wordt als bij een brandstofauto en de motor en/of de accu tegenwoordig helemaal niet meer de bottleneck is. Dat is ook de uitkomst van het onderzoek in GB dat je verlinkte: de voorspelde levensduur van brandstofauto's en elektrische auto's is ongeveer gelijk bij de modellen vanaf 2017.

Opvallend dat ik dus in feite al sinds mijn eerste opmerking schrijf dat angst voor een kortere levensduur van de accu of verbrandingsmotor in de praktijk helemaal geen argument meer is, maar jij je nog steeds geroepen voelt om in de aanval te gaan. Ik heb helemaal niks tegen elektrische auto's en ik heb vroeger zelfs voor Tesla gewerkt. Alleen nuanceer ik af en toe jouw kort door de bocht argumenten een beetje. Waarom zoek je elke keer ruzie met mensen die het in principe met je eens zijn?
Nog even afgezien dat 20% langer significant is: jij valt in een discussie die jij verdraait naar wat die niet is. Iemand beweert dat de EV een risico is vanwege de accu. Een veel voorkomende argumentatie die simpelweg onjuist is.

Vervolgens val jij mij aan ipv van degene met wie jij het niet eens bent… Misschien eens gaan leven naar jouw eigen normen die je hier poneert?
pi_220845972
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog even afgezien dat 20% langer significant is: jij valt in een discussie die jij verdraait naar wat die niet is. Iemand beweert dat de EV een risico is vanwege de accu. Een veel voorkomende argumentatie die simpelweg onjuist is.

Vervolgens val jij mij aan ipv van degene met wie jij het niet eens bent… Misschien eens gaan leven naar jouw eigen normen die je hier poneert?
Laat eens een keer wat gaan.
Pick your battles.
pi_220846002
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:52 schreef boegschroef het volgende:
Het heeft gewoon geen zin om deze discussies aan te gaan. Mensen die zo stug tegen een ev zijn ga je niet overtuigen
Waarom zou je uberhaupt een ander jouw visie op willen leggen? Doe wat jij leuk vindt, doet die ander wat diegene leuk vindt. Maar hou op met zeuren.
pi_220846302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog even afgezien dat 20% langer significant is: jij valt in een discussie die jij verdraait naar wat die niet is. Iemand beweert dat de EV een risico is vanwege de accu. Een veel voorkomende argumentatie die simpelweg onjuist is.

Vervolgens val jij mij aan ipv van degene met wie jij het niet eens bent… Misschien eens gaan leven naar jouw eigen normen die je hier poneert?
In feite heb ik met mijn reactie jou helemaal niet aangevallen maar juist jouw punt bevestigd, dat de levensduur van de accu (of de brandstofmotor) in de praktijk helemaal geen thema meer is voor de levensduur van de auto. En de data van het onderzoek dat jij zelf aanhaalt lijkt dat ook te ondersteunen. Dus in principe zou je nu tevreden moeten zijn. Ik ben in ieder geval tevreden met die conclusie.

Dat jij je daardoor aangevallen voelt, daar kan ik niet zo veel aan doen. Ik ga in ieder geval niet stoppen met genuanceerde opmerkingen maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220847295
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 12:12 schreef knoopie het volgende:

[..]
In feite heb ik met mijn reactie jou helemaal niet aangevallen maar juist jouw punt bevestigd, dat de levensduur van de accu (of de brandstofmotor) in de praktijk helemaal geen thema meer is voor de levensduur van de auto. En de data van het onderzoek dat jij zelf aanhaalt lijkt dat ook te ondersteunen. Dus in principe zou je nu tevreden moeten zijn. Ik ben in ieder geval tevreden met die conclusie.

Dat jij je daardoor aangevallen voelt, daar kan ik niet zo veel aan doen. Ik ga in ieder geval niet stoppen met genuanceerde opmerkingen maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat Tesla op het gebied van efficiëntie de absolute top is, is een feit. Dus ik zal jou best wel kunnen hebben gecorrigeerd daarop.

Net zoals ik iemand zou corrigeren die beweert dat Action zich beter eens kan concentreren op het bieden van lage prijzen.

Verder maak je je wel erg druk om mijn persoontje…
pi_220847893
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat Tesla op het gebied van efficiëntie de absolute top is, is een feit. Dus ik zal jou best wel kunnen hebben gecorrigeerd daarop.

Net zoals ik iemand zou corrigeren die beweert dat Action zich beter eens kan concentreren op het bieden van lage prijzen.
_O- Bedankt voor het nogmaals precies bewijzen van mijn punt!
Ik schrijf helemaal niet dat Tesla's niet efficient zijn. Ik schreef alleen dat ik nieuwsgierig hoe een Tesla er uit zou zien als ze hem iets minder snel maken om nog efficienter te kunnen zijn. Maar nee, jij voelt je meteen weer aangevallen. _O-

Precies hetzelfde als in dit topic. Ik ben het in principe met je eens dat de accu helemaal geen bottleneck is voor de levensduur van EV's, maar jij voelt je meteen weer aangevallen. En begint dan om je heen te slaan met een studie die je foutief quote, en waaruit je foutieve percentages berekent. (Het verschil tussen 187.000km en 200.000km is echt geen 20%)
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')