Vind de Clio 2, phase 2, als model wel mooier, maar de Williams is toch wel een icoon.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De V6 is leuker (wel iets minder geschikt als boodschappenwagentje).
In ons geval - los van bruikbaarheid - is elke EV die wij als auto willen bestempelen/overwegen om aan te schaffen, way beyond budget dat er voor onze toepassing in relatief ruime keuze wel is voor een ICE.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat is ook wat ik eerder bedoelde. Een beetje EV is dan duur in verhouding tot dat budget, maar dan is elke auto duur, want elke auto die duurder is dan je budget is 'te duur'.
Alleen dat wordt dan graag geroepen als eigenschap van een EV, en dat is wel een leuk rookgordijntje, maar eigenlijk is het gewoon 'is buiten mijn budget', maar dat bekt natuurlijk niet zo lekker, terwijl het wel gewoon een volledig valide reden is, alleen is dat dan voor elke auto, niet alleen EV.
Mijn grens voor een gewone auto is 5k. En dat is al veel geld.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:12 schreef Vallon het volgende:
In de EV prijs klasse van tweedehands boodschappers tot zeg ¤5K is er sws nauwelijks tot geen aanbod. Dat zelfde geldt ook voor "normale" auto's waar onze grens simpelweg ligt op ca ¤15K.
Ik spreek over max ¤15K voor een EV en pas (ook qua geld) ga neerleggen als onze huidige ICE ongeveer door z'n bodemplaat zakt en wij dan een vervangende van hooguit ¤10-12K acceptabel vinden.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mijn grens voor een gewone auto is 5k. En dat is al veel geld.
Een vriend van mij koopt ze een nieuwe van 25k. Voor hem is dat weer niks.
Voor 25k heb je nog nauwelijks keuze. Een nieuwe auto begint bij 20k…quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mijn grens voor een gewone auto is 5k. En dat is al veel geld.
Een vriend van mij koopt ze een nieuwe van 25k. Voor hem is dat weer niks.
Hier ook nieuw gekocht, 14k 12 jaar later 7kquote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb een Upje, maar ik ben er echt heel blij mee. Hou denk ik 40% van m'n reiskostenvergoeding over. Ik zie toch de wat meer bedeelden veel zwaardere en duurdere auto's rijden. En nieuw ook nog eens.
Het is een enorm dogma dat EU welvaart brengt.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 14:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor 25k heb je nog nauwelijks keuze. Een nieuwe auto begint bij 20k…
Met dank aan de EU.
De EU is er alleen maar voor de grote bedrijven, NGO’s, politici en ambtenarij.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is een enorm dogma dat EU welvaart brengt.
Als je kijkt naar hoe matig de koopkracht hier gegroeid is zou je toch moeten denken dat meer mensen zouden moeten gaan nadenken
Wat heb je gekocht?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Voor 25k koop ik liever een mooie youngtimer. En dat heb ik ook gedaan.
De tweede generatie Panda is de meest briljante auto van dit millenium (toe nu toe).quote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Een Panda is natuurlijk wel een klasse apart. Moet je ook niet vergelijken met al die kleine boodschappenwagentjes.
Aanmelden voor ERE's!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:36 schreef Candaasje het volgende:
We hebben nu sinds kort een EV (Cupra Born) en ik moet zeggen dat het echt heel goed bevalt![]()
Rijdt heerlijken met het idee dat we deze vooral voor woon/werkverkeer gebruiken, voldoet ook de actieradius meer dan prima.
(En vorig weekend nog met iemand in het bezit van een EV-busje met vergelijkbare actieradius naar de Ardennen gereden, dat ging ook zonder problemen. Wel met een kwartiertje snelladen ‘voor de zekerheid’ , maar dat gaf mij mooi de gelegenheid om even naar de wc te gaan en een kop koffie te halen)
Moet er misschien wel bij vermelden dat we een eigen oprit en sinds vorige week ook laadpaal hebben. En we hebben nog wel een van onze diesels aangehouden. (Voor woon/werkverkeer op de dagen dat we beide werken, en met het idee dat we ergens achteraf in de bergen een EV nog wat spannend vinden. Qua laadpunten dan, niet qua rijden)
De investering is natuurlijk wel iets dat niet voor iedereen even in één keer uit de mouw te schudden is. Het is gewoon veel geld, we kochten de diesels destijds per stuk voor de helft van wat deze kostte. (Allen occasions).
Op zich had onze (mijn) ingeruilde diesel nog wel even mee gekund (hij is nu wel voor de export gegaan, dus ik hoop dat iemand er nog veel km’s mee kan maken. Hij rijdt 1 op 24-25 km, dus het is een vrij zuinige auto.). Maar wij hebben dus het voordeel van een eigen oprit, geen caravan (en anders nog de overgebleven diesel met trekhaak) en konden dit financieel ook wel dragen om ‘uit te proberen’ of een EV het waard is. En ik moet zeggen dat per 1-1,5 week 100 euro moeten aftikken aan diesel ook niet heel voordelig is.
Ik denk wel dat als we één auto hadden gehad ipv twee, we eerder voor een hybride waren gegaan.
Oh en we hadden nog het geluk dat we de EV nèt kochten voordat de prijzen weer omhoog schoten. We kochten hem op een zaterdag en de dagen erna zagen we de prijsstijgingen al.
Oekraïne en Polen begonnen na de val ongeveer op gelijke hoogte. Polen is een stabiel welvarend land geworden terwijl Oekraïne dat duidelijk niet is. Zonder de EU hadden we 10 Oekraïnes langs de grens gehad.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is een enorm dogma dat EU welvaart brengt.
Als je kijkt naar hoe matig de koopkracht hier gegroeid is zou je toch moeten denken dat meer mensen zouden moeten gaan nadenken
Ik kan mijn dochter ook miljonair maken door geld op haar bankrekening te storten, maar als gezin worden we daar niet rijker van of wel?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oekraïne en Polen begonnen na de val ongeveer op gelijke hoogte. Polen is een stabiel welvarend land geworden terwijl Oekraïne dat duidelijk niet is. Zonder de EU hadden we 10 Oekraïnes langs de grens gehad.
Tang op een varken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan mijn dochter ook miljonair maken door geld op haar bankrekening te storten, maar als gezin worden we daar niet rijker van of wel?
Ik denk van wel, binnen no time fout vriendje en het huis uitquote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
Ik kan mijn dochter ook miljonair maken door geld op haar bankrekening te storten, maar als gezin worden we daar niet rijker van of wel?
Uh-huh.quote:
Tuurlijk niet. Nederland was voor de EU ook geen Oekraïne en de welvaart nam nauwelijks toe.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oekraïne en Polen begonnen na de val ongeveer op gelijke hoogte. Polen is een stabiel welvarend land geworden terwijl Oekraïne dat duidelijk niet is. Zonder de EU hadden we 10 Oekraïnes langs de grens gehad.
Kan dat ook onderbouwen of vind je dat gewoon?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Uh-huh.
Polen is primair gewoon rijker geworden omdat heel veel geld van bv Nederlanders die kant op is gestroomd. Maar ook al die Polen die hier zijn gaan werken tegen lage lonen (weer ten koste van de gewone man) en het verdiende geld naar Polen gestuurd hebben.
En natuurlijk, voor grote bedrijven is het geweldig, meer klandizie.
Maar de gewone burger heeft de rekening betaald. En er staan nog heel veel onbetaalde rekeningen open.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |