Een zuinige kleine auto is per definitie goedkoper dan een grote zware BMW die veel verbruikt.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mensen met een laag inkomen kunnen zich zulke auto’s permitteren?
Probleem is alleen dat die zuinige kleine autos schandalig in prijs zijn gestegen. Zo kocht schoonzus enige tijd terug een Aygo voor ¤4.000 die ze nu kan inruilen voor ¤6.000 terwijl ze er alweer 2-3 jaar mee rijd. Tja iedereen wil zon zuinige auto.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een zuinige kleine auto is per definitie goedkoper dan een grote zware BMW die veel verbruikt.
Definieer laag inkomen en definieer in welke prijsklasse die groep zou kunnen shoppen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mensen met een laag inkomen kunnen zich zulke auto’s permitteren?
Daihatsu Cuore is een vd allerzuinigste. Ook qua wegenbelasting enz ( ¤18 p maand ). Maar ook die gaan hard in prijs omhoog. Een beetje fatsoenlijke kost al snel 2-3k terwijl je die tijdje terug voor ¤800 kon kopen.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Definieer laag inkomen en definieer in welke prijsklasse die groep zou kunnen shoppen.
In elke prijsklasse kun je zuinige auto’s vinden, zie bijv VW Lupo 3L
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…quote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat die zuinige kleine autos schandalig in prijs zijn gestegen. Zo kocht schoonzus enige tijd terug een Aygo voor ¤4.000 die ze nu kan inruilen voor ¤6.000 terwijl ze er alweer 2-3 jaar mee rijd. Tja iedereen wil zon zuinige auto.
Hebben er zelf een, prima auto voor de boodschappen moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Als je in de laagste prijsklasse moet shoppen is dat al snel het geval.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
Wie rijd er nu met 500pk. Kennis heeft een Honda Civic R(pas gekocht. Koste hem een bitcoin. Ding heeft zo circa 320 pk. Dat is al angst aanjagend.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh nu zijn prestaties ineens wel een ding, heeft jouw S60 ook 500+ pk?
Had je geld over? Mijn eerste auto was een Opel Ascona B 2.0 diesel voor Hfl 250,-quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Ik heb een Upje, maar ik ben er echt heel blij mee. Hou denk ik 40% van m'n reiskostenvergoeding over. Ik zie toch de wat meer bedeelden veel zwaardere en duurdere auto's rijden. En nieuw ook nog eens.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat die zuinige kleine autos schandalig in prijs zijn gestegen. Zo kocht schoonzus enige tijd terug een Aygo voor ¤4.000 die ze nu kan inruilen voor ¤6.000 terwijl ze er alweer 2-3 jaar mee rijd. Tja iedereen wil zon zuinige auto.
Ja, dan is een Biro ook nog wel ok…quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hebben er zelf een, prima auto voor de boodschappen moet ik zeggen.
Ja, ok. Maar nu hebben we het niet over 450 euro, maar 6.000. Ook rekening houdend met inflatie is dat vrij bizar.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Er werd gesproken over 6.000 euro voor een Aygo…quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als je in de laagste prijsklasse moet shoppen is dat al snel het geval.
Maar je kunt een auto van 1000 euro natuurlijk niet vergelijken met een auto van 50.000 euro.
Niet overdrijven… Een Civic R angstaanjagend…quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wie rijd er nu met 500pk. Kennis heeft een Honda Civic R(pas gekocht. Koste hem een bitcoin. Ding heeft zo circa 320 pk. Dat is al angst aanjagend.
Voor hier in het verkeer en je zelf niet achter het stuur zit en een ander scheurt erop los dan is dat toch wel zo nu en dan zweten.:)quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet overdrijven… Een Civic R angstaanjagend…
Oeps, dacht dat je op die Cuore reageerde.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er werd gesproken over 6.000 euro voor een Aygo…
Zag een paar weken geleden nog een Clio Williams staan bij mijn garage, voor onderhoud.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Oeps, dacht dat je op die Cuore reageerde.
Die nieuwere Aygo's zijn prima boodschappenauto’s. Je moet er inderdaad geen 130 mee willen gaan. Mijn eerste Clio maakte ook een takkeherrie op de snelweg.
Dat kan. Toch heeft veel vermogen wel voordelen. Ik rij veel in de bergen en dan kun je door het vele vermogen veilig inhalen op de korte stukjes die je dan vaak hebt.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voor hier in het verkeer en je zelf niet achter het stuur zit en een ander scheurt erop los dan is dat toch wel zo nu en dan zweten.:)
Nee, voor een rondje om de kerk is het best te doen. Alleen vind ik 6.000 euro voor een Aygo die al ruim gebruikt is erg veel geld.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Oeps, dacht dat je op die Cuore reageerde.
Die nieuwere Aygo's zijn prima boodschappenauto’s. Je moet er inderdaad geen 130 mee willen gaan. Mijn eerste Clio maakte ook een takkeherrie op de snelweg.
Het is ook net waar je de auto voor gebruikt.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 08:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een rijdende doodskist met tuinstoelen? Mwoa…
De V6 is leuker (wel iets minder geschikt als boodschappenwagentje).quote:Op zaterdag 23 mei 2026 10:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zag een paar weken geleden nog een Clio Williams staan bij mijn garage, voor onderhoud.
Een Panda is natuurlijk wel een klasse apart. Moet je ook niet vergelijken met al die kleine boodschappenwagentjes.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
Maar even dit: als je weinig rijdt, wat is dan de meerwaarde van een zuinige auto? Zeker als je daar de hoofdprijs voor moet aftikken.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:00 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Het is ook net waar je de auto voor gebruikt.
Ga je vooral naar de supermarkt of binnen de stad is het geen verkeerde auto.
Zoek je een auto voor veel snelwegverkeer, provincialewegen, maak je veel km etc dan is dit idd geen goede auto.
Een merk of model zegt niks, het gaat er vooral om hoe je de auto gebruikt / nodig hebt mijn inziens. Daarom juist zijn die kleine stadsauto's ook zo populair (puur financieel bekeken).
Maar dat is ook wat ik eerder bedoelde. Een beetje EV is dan duur in verhouding tot dat budget, maar dan is elke auto duur, want elke auto die duurder is dan je budget is 'te duur'.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is voor veel mensen wel het budget dat ze hebben, ook voor de maandelijkse lasten.
Ik ben ook ooit begonnen in een zwarte Panda uit 1988 voor 1.000 gulden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |