abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220807781
Dag FOK! friends & foes,

Binnenkort moet ik naar Brussel rijden, en als ik iets klote vindt, dan is het rond het centrum rijden, maar het is niet anders.

Nu vind ik de autoweg niet zo moeilijk, maar ik vind het heel lastig om ergens te rijden met meerdere rijstroken in een grotere stad zoals Brussel. Ik had een Garmin, maar die stuurde mij in vage steegjes, en hielp ook niet echt met de route omgooien toen er wegwerkzaamheden waren, het was echt geen fijne ervaring.

Nu denk ik, okay ik heb een telefoon ik kan gewoon Google Maps gebruiken. Maar ik vind Google Maps soms niet zo duidelijk met welke strook ik moet hebben....

Afijn ik zoek eigenlijk iets dat zo duidelijk mogelijk is... Ik vind het zonde om nu 170 - 200 euro aan een navigatie uit te geven zoals Garmin, daar die technologie toch aan het uitsterven is, maar goed het kan alsnog handig zijn.

Of moet ik gewoon een car kitje kopen voor mijn telefoon en op hoop van zegen het beste er van maken....
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:47:07 #2
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220807793
Gewoon waze op je telefoon
  Spellchecker zaterdag 16 mei 2026 @ 11:48:58 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220807807
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:47 schreef Friday12 het volgende:
Gewoon waze op je telefoon
pi_220807814
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:47 schreef Friday12 het volgende:
Gewoon waze op je telefoon
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:48 schreef maily het volgende:

[..]

Zie juist heel veel slechte negatieve reviews rondom waze.

Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Spellchecker zaterdag 16 mei 2026 @ 11:51:24 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220807821
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:50 schreef Hetekip het volgende:

[..]
[..]
Zie juist heel veel slechte negatieve reviews rondom waze.

[ afbeelding ]
Dan google maps.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:03:00 #6
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220807893
Waze is briljant.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:13:59 #7
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220807974
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:50 schreef Hetekip het volgende:

[..]
[..]
Zie juist heel veel slechte negatieve reviews rondom waze.

[ afbeelding ]
Het is toch echt andersom
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:38:51 #8
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220808171
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:13 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Het is toch echt andersom
Ook een belachelijke vraag, want Waze is gratis, je kunt het gewoon op je telefoon zetten en uitproberen ipv op basis van een topic hier iets te besluiten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220808326
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ook een belachelijke vraag, want Waze is gratis, je kunt het gewoon op je telefoon zetten en uitproberen ipv op basis van een topic hier iets te besluiten.
Alleen als je dan midden in Brussel zit, en Waze niet goed is, en het allemaal niet lukt. Dan sta je daar mooi met je auto met verkeer aan alle kanten, en kun je geen kant op.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:10:27 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220808376
Android auto met google maps
pindazakje
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:34:49 #11
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220808558
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:02 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Alleen als je dan midden in Brussel zit, en Waze niet goed is, en het allemaal niet lukt. Dan sta je daar mooi met je auto met verkeer aan alle kanten, en kun je geen kant op.
In meerdere landen mee geregen zonder problemen.

Installeer maps en waze en stel ze in. Probeer het ff in nederland dan weet je wat je het beste vind.
  Spellchecker zaterdag 16 mei 2026 @ 13:36:12 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220808566
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:34 schreef Friday12 het volgende:

[..]
In meerdere landen mee geregen zonder problemen.

Installeer maps en waze en stel ze in. Probeer het ff in nederland dan weet je wat je het beste vind.
Ja @Hetekip probeer ze gewoon allebei eerst. ^O^
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:45:02 #13
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220809337
Google Maps, what else?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 14:58:54 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220809428
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:13 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Het is toch echt andersom
Heb het een keer gebruikt, vanuit Slovenië naar Nederland. Stuurt me in Salzburg van de Autobahn want file. Meest vage route door 30km zones om vervolgens na 1km snelweg in de file te behandelen. Rest van de rit zonder navigatie gereden. Enige "foutje" die ik maakte was op de terugweg iets te lang Frankfurt a/M aanhouden, ik wou eindelijk over Kassel. Maar de Sauerlandautobahn is ook mooi rijden :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220836954
Waze of Google maps op de telefoon.
Wij gebruiken nu Waze en werkt gewoon helemaal prima, ik heb Waze alleen nooit in drukke grote steden gebruikt (Tallinn is de grootste).

Google maps gebruikte ik zelf altijd en heb daarmee in grotere steden rondgereden zonder problemen.
Zelf vind ik Google Maps fijner, maar ze werken allebei wel.

Wat ik zelf wel fijn vind om te doen in de grotere steden is vrij ver naar rechts blijven rijden.
Madrid die ring is ook echt 6 banen breed en bomvol, nou mij niet gezien om dan van links helemaal naar rechts te moeten drukken :o
pi_220867863
Wat is er mis met een kaart ? Gebruik ik al vanaf 1968 zowel met de motor als de auto. Je bekijkt de route, slaat 'm op in je geheugen en gaan. Is het erg ingewikkeld , gebruik ik een kladbriefje met wat aantekeningen. Een scherm gebruik ik niet, leidt teveel af van het verkeer en je hersens worden er lui van. Daarnaast vind ik het gewoon leuk om op de kaart te rijden.
pi_220868025
Google maps.
Meest actueel bij files etc
  Moderator zaterdag 23 mei 2026 @ 16:32:29 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_220868393
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:47 schreef Friday12 het volgende:
Gewoon waze op je telefoon
Heeft mij in grotere Duitse steden en in Nederland nooit tot enig problemen geleid ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')