abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:57:49 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220803587
quote:
Verdachte brandstichting Loosdrecht blijft vast, jongeren vrij vanwege eindexamen

De 28-jarige man uit Huizen die wordt verdacht van brandstichting tijdens de rellen in Loosdrecht op dinsdagavond, blijft in de cel. De rechter-commissaris van de rechtbank heeft vandaag bepaald dat zijn voorarrest met veertien dagen wordt verlengd.



Twee minderjarigen uit Kortenhoef en Amersfoort komen voorlopig op vrije voeten. Hun voorarrest is geschorst onder voorwaarden, liet een rechtbankwoordvoerder weten, omdat ze in hun eindexamenperiode zitten.

De Kortenhoever zat vast voor een poging tot zware mishandeling van een journalist en geweld tegen de politie. De Amersfoorter zou stenen en fakkels hebben gegooid tijdens de rellen rond een noodopvang voor asielzoekers.

In de afgelopen weken zijn in Loosdrecht ruim 25 aanhoudingen verricht, onder meer voor belediging, vernieling, brandstichting en openbaar geweld.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)j-vanwege-eindexamen
-------------------------------------------------

:') :') :') :') |:( |:( |:( |:(
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:00:24 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220803598
quote:
81s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:57 schreef Starhopper het volgende:
Twee minderjarigen uit Kortenhoef en Amersfoort komen voorlopig op vrije voeten. Hun voorarrest is geschorst onder voorwaarden, liet een rechtbankwoordvoerder weten, omdat ze in hun eindexamenperiode zitten.
Dat is alleen maar goed. Zo komt er hopelijk iets terecht van hun toekomst ipv met anti azc tokkies rellen.

Echter, op basis van extreem rechts gedachtegoed hier op Fok! moeten die demonstranten natuurlijk knieschoten krijgen en/of levenslang de bak in.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:02:39 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220803618
Kortenhoef, bedevaartsoord _O_ _O_
pindazakje
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:05:15 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220803634
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zo komt er hopelijk iets terecht van hun toekomst
Ik ben bang van niet
pi_220803645
Dan hadden ze maar na moeten denken maar dat is wel veel gevraagd voor dat volk
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:28:33 #6
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220803782
Mwoa als voor asielzoekers hun straf aangepast wordt om hun asielprocedure niet in gevaar te brengen, dan is dit ook niet zo gek toch :')
pi_220803860
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is alleen maar goed. Zo komt er hopelijk iets terecht van hun toekomst ipv met anti azc tokkies rellen.

Echter, op basis van extreem rechts gedachtegoed hier op Fok! moeten die demonstranten natuurlijk knieschoten krijgen en/of levenslang de bak in.
Het zou juist een prima straf zijn om door je eigen stommiteit het eindexamenjaar over te moeten doen. Ook niet funest voor je toekomst, dus in dat kader jammer dat deze beslissing is gemaakt.
pi_220803921
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Kortenhoef, bedevaartsoord _O_ _O_
Beetje rond de opvanglocatie roadtrippen met een cheeseburger in de hand en drie hele liters benzine in de tank. Leventje _O_
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:45:12 #9
149527 ChipsZak.
That's hot.
pi_220803928
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:28 schreef RealistAtheist het volgende:
Mwoa als voor asielzoekers hun straf aangepast wordt om hun asielprocedure niet in gevaar te brengen, dan is dit ook niet zo gek toch :')
Dat is ook echt te vergelijken inderdaad.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_220803932
Lijkt me niet meer dan logisch. We leven vooralsnog in een democratische rechtstaat, dus een kind een volledig jaar laten overdoen terwijl die nog niet veroordeeld is, is natuurlijk niet proportioneel.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:50:26 #11
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220803973
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me niet meer dan logisch. We leven vooralsnog in een democratische rechtstaat, dus een kind een volledig jaar laten overdoen terwijl die nog niet veroordeeld is, is natuurlijk niet proportioneel.
Alsof ze daar wat om geven. Mijn 120 uur taakstraf geven voor een verkeerde blik of mij het ontzeggen van het rijbewijs voor 3 jaar plus vervolgens nog 5 jaar extreem veel moeten betalen aan de Vereende is ook niet proportioneel. Lesjes leren doe je niet door proportioneel te handelen, dat doe je door alles uit de kast te trekken en maar te hopen dat de ander gaat denken dat hij psychopatisch, narcistisch of egoïstisch is.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:51:49 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220803987
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me niet meer dan logisch. We leven vooralsnog in een democratische rechtstaat, dus een kind een volledig jaar laten overdoen terwijl die nog niet veroordeeld is, is natuurlijk niet proportioneel.
Die rechtstaat is natuurlijk een doorn in het oog voor veel mensen. Totdat ze zelf een keer in een benarde positie zitten. Dan is die toch wel fijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220804105
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Alsof ze daar wat om geven. Mijn 120 uur taakstraf geven voor een verkeerde blik of mij het ontzeggen van het rijbewijs voor 3 jaar plus vervolgens nog 5 jaar extreem veel moeten betalen aan de Vereende is ook niet proportioneel. Lesjes leren doe je niet door proportioneel te handelen, dat doe je door alles uit de kast te trekken en maar te hopen dat de ander gaat denken dat hij psychopatisch, narcistisch of egoïstisch is.
Je komt alleen bij de vereende terecht als je met 120 door de bebouwde kom knalt.
pi_220804138
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
Die rechtstaat is natuurlijk een doorn in het oog voor veel mensen. Totdat ze zelf een keer in een benarde positie zitten. Dan is die toch wel fijn.
Ja ze zijn er ook zomaar in terechtgekomen, uit het niets. En ja, als je er dan toch bent kan je net zo goed maar mee gaan rellen in plaats van gewoon naar huis gaan. Volkomen logisch.

Dan is het inderdaad voor zulk soort kansloos t*ringtuig fijn dat wij een lekker softe rechtstaat hebben ^O^
pi_220804148
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
Je komt alleen bij de vereende terecht als je met 120 door de bebouwde kom knalt.
Of onder invloed achter het stuur zit.
Maar dat telt verder niet als ze je hebben staande gehouden, terwijl je gewoon normaal reed.
pi_220804213
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die rechtstaat is natuurlijk een doorn in het oog voor veel mensen. Totdat ze zelf een keer in een benarde positie zitten. Dan is die toch wel fijn.
Van buitenaf kan de rechtstaat wat krom lijken, maar ik denk dat mensen echt dankbaar mogen zijn dat dit het systeem is dat we hebben.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220804303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:05 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ja ze zijn er ook zomaar in terechtgekomen, uit het niets. En ja, als je er dan toch bent kan je net zo goed maar mee gaan rellen in plaats van gewoon naar huis gaan. Volkomen logisch.

Dan is het inderdaad voor zulk soort kansloos t*ringtuig fijn dat wij een lekker softe rechtstaat hebben ^O^
Softe rechtstaat? Menselijke rechtstaat.

Je doet alsof de nuance gelijkstaat aan goedpraten. Niemand zegt dat ze er zomaar terecht kwamen. Waar het om gaat is dat we in een rechtstaat per situatie kijken wat proportioneel is.
Voorarrest is een middel van de rechter, geen straf. De rechter kan oordelen dat het niet proportioneel is om ze hde eindexamens te laten missen, zeker omdat ze nog niet veroordeeld zijn...

Dat is geen softe aanpak. Dat is gewoon hoe het systeem hoort te werken. Iedereen maar maximaal willen straffen vanuit emotie is niet de manier die ons als samenleving heel erg vooruti gaat helpen
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:34:47 #18
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220804459
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Je komt alleen bij de vereende terecht als je met 120 door de bebouwde kom knalt.
Dat is de grootste flauwekul ooit.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')