-------------------------------------------------quote:Verdachte brandstichting Loosdrecht blijft vast, jongeren vrij vanwege eindexamen
De 28-jarige man uit Huizen die wordt verdacht van brandstichting tijdens de rellen in Loosdrecht op dinsdagavond, blijft in de cel. De rechter-commissaris van de rechtbank heeft vandaag bepaald dat zijn voorarrest met veertien dagen wordt verlengd.
Twee minderjarigen uit Kortenhoef en Amersfoort komen voorlopig op vrije voeten. Hun voorarrest is geschorst onder voorwaarden, liet een rechtbankwoordvoerder weten, omdat ze in hun eindexamenperiode zitten.
De Kortenhoever zat vast voor een poging tot zware mishandeling van een journalist en geweld tegen de politie. De Amersfoorter zou stenen en fakkels hebben gegooid tijdens de rellen rond een noodopvang voor asielzoekers.
In de afgelopen weken zijn in Loosdrecht ruim 25 aanhoudingen verricht, onder meer voor belediging, vernieling, brandstichting en openbaar geweld.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)j-vanwege-eindexamen
Dat is alleen maar goed. Zo komt er hopelijk iets terecht van hun toekomst ipv met anti azc tokkies rellen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:57 schreef Starhopper het volgende:
Twee minderjarigen uit Kortenhoef en Amersfoort komen voorlopig op vrije voeten. Hun voorarrest is geschorst onder voorwaarden, liet een rechtbankwoordvoerder weten, omdat ze in hun eindexamenperiode zitten.
Ik ben bang van nietquote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zo komt er hopelijk iets terecht van hun toekomst
Het zou juist een prima straf zijn om door je eigen stommiteit het eindexamenjaar over te moeten doen. Ook niet funest voor je toekomst, dus in dat kader jammer dat deze beslissing is gemaakt.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is alleen maar goed. Zo komt er hopelijk iets terecht van hun toekomst ipv met anti azc tokkies rellen.
Echter, op basis van extreem rechts gedachtegoed hier op Fok! moeten die demonstranten natuurlijk knieschoten krijgen en/of levenslang de bak in.
Beetje rond de opvanglocatie roadtrippen met een cheeseburger in de hand en drie hele liters benzine in de tank. Leventjequote:
Dat is ook echt te vergelijken inderdaad.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:28 schreef RealistAtheist het volgende:
Mwoa als voor asielzoekers hun straf aangepast wordt om hun asielprocedure niet in gevaar te brengen, dan is dit ook niet zo gek toch
Alsof ze daar wat om geven. Mijn 120 uur taakstraf geven voor een verkeerde blik of mij het ontzeggen van het rijbewijs voor 3 jaar plus vervolgens nog 5 jaar extreem veel moeten betalen aan de Vereende is ook niet proportioneel. Lesjes leren doe je niet door proportioneel te handelen, dat doe je door alles uit de kast te trekken en maar te hopen dat de ander gaat denken dat hij psychopatisch, narcistisch of egoïstisch is.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me niet meer dan logisch. We leven vooralsnog in een democratische rechtstaat, dus een kind een volledig jaar laten overdoen terwijl die nog niet veroordeeld is, is natuurlijk niet proportioneel.
Die rechtstaat is natuurlijk een doorn in het oog voor veel mensen. Totdat ze zelf een keer in een benarde positie zitten. Dan is die toch wel fijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me niet meer dan logisch. We leven vooralsnog in een democratische rechtstaat, dus een kind een volledig jaar laten overdoen terwijl die nog niet veroordeeld is, is natuurlijk niet proportioneel.
Je komt alleen bij de vereende terecht als je met 120 door de bebouwde kom knalt.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Alsof ze daar wat om geven. Mijn 120 uur taakstraf geven voor een verkeerde blik of mij het ontzeggen van het rijbewijs voor 3 jaar plus vervolgens nog 5 jaar extreem veel moeten betalen aan de Vereende is ook niet proportioneel. Lesjes leren doe je niet door proportioneel te handelen, dat doe je door alles uit de kast te trekken en maar te hopen dat de ander gaat denken dat hij psychopatisch, narcistisch of egoïstisch is.
Ja ze zijn er ook zomaar in terechtgekomen, uit het niets. En ja, als je er dan toch bent kan je net zo goed maar mee gaan rellen in plaats van gewoon naar huis gaan. Volkomen logisch.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
Die rechtstaat is natuurlijk een doorn in het oog voor veel mensen. Totdat ze zelf een keer in een benarde positie zitten. Dan is die toch wel fijn.
Of onder invloed achter het stuur zit.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
Je komt alleen bij de vereende terecht als je met 120 door de bebouwde kom knalt.
Van buitenaf kan de rechtstaat wat krom lijken, maar ik denk dat mensen echt dankbaar mogen zijn dat dit het systeem is dat we hebben.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die rechtstaat is natuurlijk een doorn in het oog voor veel mensen. Totdat ze zelf een keer in een benarde positie zitten. Dan is die toch wel fijn.
Softe rechtstaat? Menselijke rechtstaat.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:05 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja ze zijn er ook zomaar in terechtgekomen, uit het niets. En ja, als je er dan toch bent kan je net zo goed maar mee gaan rellen in plaats van gewoon naar huis gaan. Volkomen logisch.
Dan is het inderdaad voor zulk soort kansloos t*ringtuig fijn dat wij een lekker softe rechtstaat hebben
Dat is de grootste flauwekul ooit.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Je komt alleen bij de vereende terecht als je met 120 door de bebouwde kom knalt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |