Jongens, ik zit hier echt met kippenvel op mijn armen. Serieus.
Iedereen dacht dat 'ie knockout lag na die hele fittie met Kendrick. De media schreven hem af, de haters stonden te dansen op zijn virtuele graf. En wat doet deze absolute eindbaas? Hij dropte vannacht gewoon DRIE albums tegelijk. Niet een paar losse tracks, maar een complete overname van de muziekgeschiedenis. Dit is geen comeback, dit is een executie van de concurrentie.
Ik heb er nu een paar luistersessies op zitten en ik ben oprecht sprakeloos. Het is alsof hij alle frustratie, alle woede en alle creativiteit van het afgelopen jaar heeft opgespaard en in één keer over ons heeft uitgestort.
Dit is waarom hij de absolute koning van deze generatie is:
- Iceman: Dit is Drake op z'n allerbest. Diepe, introspectieve tracks gemixt met keiharde bangers. Die track 'Make Them Remember' is nu al legendarisch. De flows zijn zo bizar strak, hij deelt hier effe een paar tikken uit waarmee hij in één klap de hele discussie beslecht.
- Habibti: Korter, rauwer, en zó ontzettend sfeervol. Het grijpt je meteen naar de keel. De synergie met PartyNextDoor is weer ouderwets goud.
- Maid of Honour: Die hip-house invloeden en dat eerbetoon aan zijn moeder... ik werd er oprecht een beetje emotioneel van. Dit is zo'n ontzettend volwassen, muzikaal album. 'Which One' met Central Cee gaat de komende maanden werkelijk óveral gedraaid worden.
Dit is niet normaal meer. Meer dan 40 tracks en er zit bijna geen skip tussen. De man heeft zichzelf niet alleen herpakt, hij heeft de lat zo hoog gelegd dat de rest er de komende tien jaar niet meer bij kan. Dit is het absolute hoogtepunt uit zijn hele carrière.
Wie is hier nog meer compleet weggeblazen? Wat zijn jullie favoriete tracks tot nu toe?
Zet je schrap, want we gaan getuige zijn van een historische run in de charts.