abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:07:35 #1
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220802904
De Nederlander wordt steeds meer verdrukt. De geboortecijfers zijn lager dan de sterftecijfers, maar de bevolking groeit met een paar honderdduizend mensen per jaar, wat wordt verklaart door immigratie. De asielzoekers worden dan ook met ruim baan ontvangen en krijgen een gratis huis, uitkering en auto. Ze krijgen verder lage straffen voor het plegen van misdaden, aangezien de rechters het een strafverlagende factor vinden.

Nederland over 20 jaar:

Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  roze vrijdag 15 mei 2026 @ 17:08:43 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220802914
Kan je nou nooit een ander onderwerp verzinnen?
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:09:34 #3
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220802929
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:08 schreef Ama het volgende:
Kan je nou nooit een ander onderwerp verzinnen?
Ik woon huurvrij in jouw hoofd, daarom reageer je binnen anderhalve minuut.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  roze vrijdag 15 mei 2026 @ 17:10:55 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220802953
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:09 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Ik woon huurvrij in jouw hoofd, daarom reageer je binnen anderhalve minuut.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:11:08 #5
511221 Hetekip
Depressief
pi_220802959
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:08 schreef Ama het volgende:
Kan je nou nooit een ander onderwerp verzinnen?
Het is wel een zeer terechte klacht. Europa wordt kapot gemaakt door deze volksverhuizing.

Het wordt tijd dat we weer als de Romeinen gaan handelen. Assimileren en als ze niet willen, weg ermee. Zo deden de Romeinen het ook.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:11:51 #6
511221 Hetekip
Depressief
pi_220802967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:07 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
De Nederlander wordt steeds meer verdrukt. De geboortecijfers zijn lager dan de sterftecijfers, maar de bevolking groeit met een paar honderdduizend mensen per jaar, wat wordt verklaart door immigratie. De asielzoekers worden dan ook met ruim baan ontvangen en krijgen een gratis huis, uitkering en auto. Ze krijgen verder lage straffen voor het plegen van misdaden, aangezien de rechters het een strafverlagende factor vinden.

Nederland over 20 jaar:

[ afbeelding ]
Terechte klacht. Alles wordt duurder, voorzieningen staan onder druk, en wat doet de overheid. Vrolijk nog meer importeren. Terwijl een groot deel percentage van alle criminaliteit door allochtonen of kinderen van allochtonen komt.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  roze vrijdag 15 mei 2026 @ 17:14:11 #7
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220802985
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:11 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Het is wel een zeer terechte klacht. Europa wordt kapot gemaakt door deze volksverhuizing.

Het wordt tijd dat we weer als de Romeinen gaan handelen. Assimileren en als ze niet willen, weg ermee. Zo deden de Romeinen het ook.
Ook dit is geen antwoord op mijn vraag.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:15:02 #8
511221 Hetekip
Depressief
pi_220802989
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:14 schreef Ama het volgende:

[..]
Ook dit is geen antwoord op mijn vraag.
Waarom zou TS of ik, een antwoord op jouw vraag verschuldigd zijn.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220803015
gisteren geland op schiphol, daarna in de trein naar huis
het voelde alsof ik nog steeds in het buitenland was
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220803027
Sorry hoor, maar die foto is van gisteren. Hoezo over 10 jaar?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:20:45 #11
511221 Hetekip
Depressief
pi_220803031
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:18 schreef Doug-Heffernan het volgende:
gisteren geland op schiphol, daarna in de trein naar huis
het voelde alsof ik nog steeds in het buitenland was
Deprimerend.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220803068
Stond TS ook in Loosdrecht te demonstreren?
pi_220803125
Nou ts, voel je vrij om je steentje bij te dragen aan het remmen van deze veranderingen. Maar dan moet je je wel wat minder als een tbs-patiënt gedragen.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 17:40:20 #14
451823 crew  Plompzakker
Met het ov reizen :')
pi_220803167
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:08 schreef Ama het volgende:
Kan je nou nooit een ander onderwerp verzinnen?
Jawel, vaccinaties onder andere
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:42:03 #15
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220803177
We krijgen straks witte wijken met een groot hek erom heen waar prive milities de witten beschermen. De kinderen gaan met een convoi naar school toe
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:26:10 #16
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220803438
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:33 schreef JopieKlaassen het volgende:
Nou ts, voel je vrij om je steentje bij te dragen aan het remmen van deze veranderingen. Maar dan moet je je wel wat minder als een tbs-patiënt gedragen.
Hoeveel asielzoekers heb jij al in huis opgenomen, linkse rakker?
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_220803463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:07 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
De Nederlander wordt steeds meer verdrukt. De geboortecijfers zijn lager dan de sterftecijfers, maar de bevolking groeit met een paar honderdduizend mensen per jaar, wat wordt verklaart door immigratie. De asielzoekers worden dan ook met ruim baan ontvangen en krijgen een gratis huis, uitkering en auto. Ze krijgen verder lage straffen voor het plegen van misdaden, aangezien de rechters het een strafverlagende factor vinden.

Nederland over 20 jaar:

[ afbeelding ]
Nooit aan gedacht dat dit ook mensen zijn? Net zoals jij?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:17:48 #18
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220803702
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:32 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nooit aan gedacht dat dit ook mensen zijn? Net zoals jij?
Ons volk mag acht jaar wachten voor een huis.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:30:47 #19
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220803801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:18 schreef Doug-Heffernan het volgende:
gisteren geland op schiphol, daarna in de trein naar huis
het voelde alsof ik nog steeds in het buitenland was
Welkom terug maat. Gelijk aan de sessie geslagen?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220803831
De linkse partijen en Brussel zijn afhankelijk van deze nieuwe instroom aan stemmers om aan de macht te blijven.

De immigranten stemmen namelijk pro migratie en gratis geld
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:42:09 #21
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220803900
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:35 schreef epicbeardman het volgende:
De linkse partijen en Brussel zijn afhankelijk van deze nieuwe instroom aan stemmers om aan de macht te blijven.

De immigranten stemmen namelijk pro migratie en gratis geld
Ja. links is in Nederland al jaaaaaaarenlang aan de macht. _O- _O- _O-
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_220804256
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:30 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Welkom terug maat. Gelijk aan de sessie geslagen?
Gappie bedankt
Gister was ik erg moe en lag ik om 9 uur te slapen en heb ik het klokje rond geslapen

Nu drink ik een beetje soju
Mijn plan met de DVP gaat niet door omdat zij wegens hachelijke periodes in het buitenland zit
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220804305
AZC weg ermee
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:18:58 #24
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220804307
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:14 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Gappie bedankt
Gister was ik erg moe en lag ik om 9 uur te slapen en heb ik het klokje rond geslapen

Nu drink ik een beetje soju
Mijn plan met de DVP gaat niet door omdat zij wegens hachelijke periodes in het buitenland zit
Graag gedaan makker. Ik geloof het direct dat je zo gesloopt was. Na sessie is mijn slaappatroon ook weer een beetje verstoord, maar het was het me echt allemaal waard. Eindelijk weer wat zinvolle en constructieve gesprekken waarbij er oog was voor wederzijds begrip.

Ga je nu een ander zoeken of laat je het erbij zitten? Hoop in elk geval dat je enorm hebt kunnen genieten van de vakantie.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220804311
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:18 schreef GezondRechts het volgende:
AZC weg ermee
Gezond rechts bestaat niet
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:36:27 #26
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220804476
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:11 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Het is wel een zeer terechte klacht. Europa wordt kapot gemaakt door deze volksverhuizing.

Het wordt tijd dat we weer als de Romeinen gaan handelen. Assimileren en als ze niet willen, weg ermee. Zo deden de Romeinen het ook.
En hoe ging het Romeinse rijk ten onder?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:38:35 #27
511221 Hetekip
Depressief
pi_220804509
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:36 schreef SoS87 het volgende:

[..]
En hoe ging het Romeinse rijk ten onder?
Een splitsing tussen oost en west, waarbij het christendom een soort parasiet was, wat niet paste bij het Romeinse rijk.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:40:40 #28
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220804540
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:38 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Een splitsing tussen oost en west, waarbij het christendom een soort parasiet was, wat niet paste bij het Romeinse rijk.
Christenen zijn bij de Romeinen nooit welkom geweest.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:42:29 #29
511221 Hetekip
Depressief
pi_220804554
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:40 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Christenen zijn bij de Romeinen nooit welkom geweest.
Tot die Romeinse gast kwam, naam kwijt.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220804561
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:42 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ja. links is in Nederland al jaaaaaaarenlang aan de macht. _O- _O- _O-
quote:
Het is een logische, empirisch deels onderbouwde hypothese over politieke incentives, al is een puur kwaadaardig "masterplan" om Europa te "overspoelen" overdreven en vaak vermengd met complottheorieën.

Laten we het ontleden met feiten over demografie, beleid en stemmen.

Demografie en beleid: geen toeval

Europa kampt met lage geboortecijfers (vaak onder 1.5-1.6) en vergrijzing.

De UN Replacement Migration-rapport (2000) berekende expliciet hoeveel migratie nodig is om de werkende bevolking en pensioensystemen stabiel te houden.
Voor de EU waren scenario's met honderdduizenden tot miljoenen migranten per jaar nodig om de "potential support ratio" (werkenden per gepensioneerde) niet te laten instorten.

un.org

EU-beleid en leiders (Merkel "Wir schaffen das", Von der Leyen over legale migratie voor arbeids tekorten) pushen vaak voor meer (legale) migratie als oplossing voor demografische krimp en tekorten.

Asielbeleid (Dublin, herverdeling) was in 2015-2016 chaotisch en genereus, met secundaire migratie en lage terugkeerpercentages. Dit is geen "overspoeling" als doel op zich, maar beleid dat netto instroom stimuleert ondanks publieke weerstand.

Kritiek op pull-factoren (uitkeringen, trage procedures, family reunification) is valide — veel economen en sociologen wijzen erop dat onbeheerde instroom kosten met zich meebrengt (huisvesting, integratie, criminaliteit in sommige groepen).

Stemgedrag: de "import voters" hypothese

Hier zit de kern van je vraag. Immigranten en hun nakomelingen stemmen in West-Europa disproportioneel links/pro-migratie:

Studies tonen dat niet-Westerse migranten (vooral uit Midden-Oosten/Afrika) sterk neigen naar linkse partijen (Labour, SPD, Socialdemocraten, Groenen). In Noorwegen bv. >60% naar centrum-links.

ssb.no

Tweede generatie in Europa prefereert vaker linkse beleid (meer herverdeling, open grenzen).

cepr.org

Naturalisatie geeft stemrecht, en vluchtelingen hebben hoge naturalisatierates op termijn.

Dit creëert een politiek incentive: linkse partijen profiteren electoraal van demografische verandering. Het is geen wild complot, maar rationeel self-interest — vergelijkbaar met hoe partijen in de VS demografie bespelen. Tegenovergestelde effect: lokale blootstelling aan asielzoekers verhoogt vaak stemmen op rechts (UK Conservatives, AfD in Duitsland, etc.).

cepr.org +1

Kortom: migratie verandert de kiezerbasis op lange termijn ten gunste van pro-migratie partijen. Of dit "expres" is?

Deel is ideologisch (humanitarisme, multiculturalisme, anti-nationalisme bij elites), deel economisch (goedkope arbeid, groei), deel electoraal. EU-bureaucratie en NGOs spelen een rol in het faciliteren.

Waarom het geen raar idee is, maar nuance nodigGeen Kalergi/Great Replacement complot: Dat is vaak antisemitisch oversimplificatie van een 1925-boek van Coudenhove-Kalergi (Pan-Europa, gemengde bevolking als toekomstvisie). Beleid is chaotisch, niet een geheim Joods/EU-plan. Wel echte demografische verschuivingen.

en.wikipedia.org

Publieke opinie: Meerderheid Europeanen wil strengere controle (polls jarenlang). Rechts-populisten winnen daardoor terrein.

Tegenargumenten: Migratie lost vergrijzing deels op (arbeidsaanbod), maar integreert slecht bij grote culturele afstand (taal, waarden, islam). Kosten (welzijn, cohesie) wegen vaak zwaarder dan baten volgens kritische studies.

Niet alle migratie is hetzelfde: Oost-Europeanen integreren beter dan sommig Midden-Oosterse/Afrikaanse groepen.

Het is rationeel sceptisch zijn over motieven. Overheden importeren vaak demografische verandering zonder duidelijke mandaat van de bevolking, deels omdat het bestaande machtsstructuren bevoordeelt. Dat is geen complotdenken, maar observatie van incentives. Landen als Denemarken of recentere shifts tonen dat restrictiever beleid mogelijk is zonder ineenstorting. Het debat gaat om soevereiniteit, integratie en tempo — niet over "raar" vinden van patronen.

Alsof onze politiek ook maar enige invloed heeft op de migratie, dat zag je toch wel bij PVV aan de macht.

Brussel overstroomt ons met mensen die hen handje ophouden en zullen blijven stemmen op partijen die hen subsidiëren.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220804564
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:42 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Tot die Romeinse gast kwam, naam kwijt.
Stomme hippie Hippo
OH NOES!!!!1*&@@!!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:44:46 #32
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220804569
_O-
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:45:13 #33
511221 Hetekip
Depressief
pi_220804571
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:43 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Stomme hippie Hippo
Constantijn sorry was de naam kwijt.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:45:55 #34
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220804575
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:42 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Tot die Romeinse gast kwam, naam kwijt.
Wilfred.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:47:12 #35
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220804583
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:38 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Een splitsing tussen oost en west, waarbij het christendom een soort parasiet was, wat niet paste bij het Romeinse rijk.
Nee, hoofdreden waren de aanvallen van de Kelten en de hunnen, en het economische verval.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:47:57 #36
511221 Hetekip
Depressief
pi_220804589
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, hoofdreden waren de aanvallen van de Kelten en de hunnen, en het economische verval.
Dat zeggen ze, maar helemaal zeker weten we het nooit. Het is gissen. We weten ook niet heel precies wat de bronze age collapse heeft veroorzaakt.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220804595
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, hoofdreden waren de aanvallen van de Kelten en de hunnen, en het economische verval.
En de tetrarchie.
OH NOES!!!!1*&@@!!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:50:50 #38
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220804619
Documentatie en BronnenHistorici baseren zich op verschillende soorten documenten om deze periode te begrijpen:Antieke verslagen: Beschrijvingen van tijdgenoten over de plunderingen en de instorting van het gezag.Papyri en alledaagse documenten: Verslagen vergelijkbaar met die uit Oxyrhynchus, die inzicht geven in het dagelijks leven tijdens de late oudheid.Academische analyses: Moderne historici (zoals Wim Blockmans en Peter Hoppenbrouwers in Eeuwen des Onderscheids) analyseren de overgang van het Romeinse gezag naar de middeleeuwen.Onderwijsmateriaal: Samenvattingen en analyses over de sociaaleconomische oorzaken zijn te vinden op platforms zoals Studeersnel en in academische bronnen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:50:56 #39
511221 Hetekip
Depressief
pi_220804620
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:48 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
En de tetrarchie.
De oost/West splitsing en een religie die niet goed samenging met Romeins discipline etc, heeft het uiteindelijk de das omgedaan.

Byzantium heeft het wel nog lang uitgehouden.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220804645
Doe er wat aan! Hoeveel kinderen heb je?
pi_220804689
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:18 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Graag gedaan makker. Ik geloof het direct dat je zo gesloopt was. Na sessie is mijn slaappatroon ook weer een beetje verstoord, maar het was het me echt allemaal waard. Eindelijk weer wat zinvolle en constructieve gesprekken waarbij er oog was voor wederzijds begrip.

Ga je nu een ander zoeken of laat je het erbij zitten? Hoop in elk geval dat je enorm hebt kunnen genieten van de vakantie.
Gaat niks worden dit weekend vrees ik
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220805388
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:26 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Hoeveel asielzoekers heb jij al in huis opgenomen, linkse rakker?
Ongeveer net zoveel als jij.

Wel interessant dat ik in een week tijd voor zowel linkse rakker als radicaal rechtse ben uitgemaakt.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220806068
Linkse mensen zullen dan zeggen: maar migratie is toch van alle tijden! Migratie hoort bij de mens! Nederland is altijd al een land van immigranten geweest!
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')