abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220802107
https://www.nieuwwij.nl/a(...)-queer-asielzoekers/

quote:
Minister en COA-bestuur negeren brandbrief over suïcides bij queer asielzoekers
LGBT Asylum Support verzoekt de Tweede Kamer om kamervragen aan de minister

Minister van Asiel en Migratie Bart van den Brink en het bestuur van het COA negeren een breed gedragen brandbrief over tien suïcides bij queer asielzoekers in vijf jaar tijd. Dat stelt LGBT Asylum Support. De organisatie verzoekt de Tweede Kamer om kamervragen aan de minister te stellen.



Tijdens de 4 mei-herdenking bij het Homomonument in Amsterdam droeg LGBT Asylum Support een bloemstuk met daaraan tien linten met de namen van tien queer asielzoekers die in de afgelopen vijf jaar door suïcide in hun opvanglocatie zijn overleden. Het bloemstuk werd gedragen door een groep queer asielzoekers die slachtoffer zijn van trans- en homofoob geweld in hun azc, zoals verkrachting en poging tot doodslag.

Op 7 mei, drie dagen later, liet de minister van Asiel en Migratie, Bart van den Brink, per brief aan LGBT Asylum Support weten niet in te gaan op deze breed gedragen brandbrief. Een dag later volgde een soortgelijk bericht van het bestuur van het COA. Daarmee negeert de overheid het breed gedragen verzoek om onderzoek te doen naar de oorzaken en samenhang van de suïcides van de tien queer asielzoekers. De stichting heeft daarom de Tweede Kamer per brief verzocht om de minister hierover vragen te stellen.

“Het is on-Nederlands hoe de overheid hiermee omgaat en een organisatie die zich dag en nacht inzet voor een kwetsbare groep, inmiddels duizenden meldingen verzonden heeft, negeert en daarmee uitsluit,” laat voorzitter Sandro Kortekaas van LGBT Asylum Support weten. De stichting meldt in een brief aan de Tweede Kamer dat de dreiging van het COA voor een landelijk locatieverbod voor LGBT Asylum Support op ongefundeerde gegevens gebaseerd is. Waarbij deze brief breed verspreid is binnen het COA.

Ook een brandbrief over 931 meldingen van onveilige situaties en een brief waarin het COA een verbod oplegt bij een opvanglocatie in Amsterdam voor het tonen van onder andere de Pride Progress-vlag, worden genegeerd. Kortekaas: “Het overlijden door suïcide van de zeer geliefde uit Guyana gevluchte Shumar, de tiende queer asielzoeker, op 20 maart 2026 in zijn opvanglocatie, is meer dan een kwart miljoen keer bekeken op LinkedIn. Hoe bestaat het dat de Nederlandse overheid die verantwoordelijk is voor veilige opvang, terwijl volgens het COA alle meldingen serieus genomen worden, dit signaal volledig negeert?”

Gelijk met de brandbrief die door vele politieke partijen en ook door World Pride Amsterdam is ondertekend, benadrukt de stichting in de brief aan de Tweede Kamer nogmaals de noodzaak van gedegen onderzoek : “Wat moet er nog meer gebeuren voordat verandering plaatsvindt?”
Vooral negeren dat er een groep asielzoekers is die ideologieën hebben die haaks staan op de identiteit van andere asielzoekers 8)7

Queer asielzoekers, die veel vaker sneller aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden ontnemen 1 voor 1 zichzelf van het leven omdat de overheid niets doet aan probleemgevallen, die uiteindelijk wel de samebleving in kunnen om Nederlanders het leven ook zuur te maken.

Kabinet Jetten: We gaan hier niet op in

Als je de brandbrief wil lezen: https://lgbtasylumsupport(...)tweede-kamer-om-kam/

[ Bericht 4% gewijzigd door Mikeytt op 15-05-2026 15:18:58 ]
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:15:29 #2
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220802121
Zo zie je maar dat het hele asielstelsel helemaal niet is ingericht op legitieme vluchtelingen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:17:06 #3
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220802129
Oh nee nog iets dat het draagvlak voor massamigratie verlaagd. Snel schuif onder het tapijt.

  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:20:42 #4
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220802152
Twee per jaar op duizenden migranten :') Zullen we even wat minder dramatisch doen?
Tip! minder instroom is ook minder zelfmoorden
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:30:20 #5
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220802208
Wie wil er nu een brandbrief in de brievenbus?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220802218
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:15 schreef inslagenreuring het volgende:
Zo zie je maar dat het hele asielstelsel helemaal niet is ingericht op legitieme vluchtelingen.
Oh, ik zag 't niet in het bericht staan maar wat is dan de reden van hun zelfmoord?

Verder legitieme vluchtelingen my white ass. Ze behoren tot een groep die agressiever en crimineler dan autochtonen zijn en op zoek zijn naar een gratis huis en gratis geld
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:32:20 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220802221
Echt beleid maken is natuurlijk een stuk moeilijker dan het nemen van symboolmaatregelen.

Misschien nog een paar regenboogzebrapaden aanleggen in de buurt van die azc's.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:35:45 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220802234
quote:
82s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:30 schreef ACT-F het volgende:
Wie wil er nu een brandbrief in de brievenbus?
D66
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:36:00 #9
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220802236
Dat kun je dan toch uitleggen als dat die transvluchtelingen zich veiliger voelden in het land van herkomst dan hier? Meest schokkende is dat degenen die er toe hebben aangezet waarschijnlijk allemaal een verblijfsvergunning gaan krijgen, zodat ze hun haat hier onbeperkt kunnen loslaten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:37:49 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220802249
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh, ik zag 't niet in het bericht staan maar wat is dan de reden van hun zelfmoord?

Verder legitieme vluchtelingen my white ass. Ze behoren tot een groep die agressiever en crimineler dan autochtonen zijn en op zoek zijn naar een gratis huis en gratis geld
Wat denk je zelf? Die mensen vluchten vanwege bijvoorbeeld geaardheid.

Maar komen hier in opvang terecht waar alsnog primitieve woestijnwetten gelden, waar de sterksten de dienst uit maken.

Hetgeen ze voor op de vlucht zijn geslagen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:38:42 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220802254
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:35 schreef Enchanter het volgende:

[..]
D66
Daar waren ze laatst niet zo blij mee.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:39:24 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220802259
quote:
Op 7 mei, drie dagen later, liet de minister van Asiel en Migratie, dhr. Bart van de Brink, per brief aan LGBT Asylum Support weten niet in te gaan op deze breed gedragen brandbrief. Een dag later volgde een soortgelijk bericht van het bestuur van het COA.
Ach ja, het is niet alsof deze mensen onder je verantwoordelijkheid vallen tenslotte... :{w
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:44:48 #13
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220802285
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dat kun je dan toch uitleggen als dat die transvluchtelingen zich veiliger voelden in het land van herkomst dan hier? Meest schokkende is dat degenen die er toe hebben aangezet waarschijnlijk allemaal een verblijfsvergunning gaan krijgen, zodat ze hun haat hier onbeperkt kunnen loslaten.
Sterker nog, een deel ervan doet zich voor als queer vluchteling.
pi_220802290
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:15 schreef inslagenreuring het volgende:
Zo zie je maar dat het hele asielstelsel helemaal niet is ingericht op legitieme vluchtelingen.
Lekker blijven wegkijken met zijn allen. Het is een grote louche/ criminele business geworden.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:49:44 #15
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220802312
Ik doe niet aan discriminatie, moeten die brievenschrijvers ook niet doen. Weet jij hoeveel Nederlandse jongeren met queer issue’s zelfmoord plegen? Waarom is er geen brandbrief voor deze jongeren?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:50:00 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220802315
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Lekker blijven wegkijken met zijn allen. Het is een grote louche/ criminele business geworden.
Het wordt tijd dat de bevolking door de verkooppraatjes heen prikt. "Vluchtelingen" "mensen in nood". Donderstraal een eind op met die leugens.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220802333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het wordt tijd dat de bevolking door de verkooppraatjes heen prikt. "Vluchtelingen" "mensen in nood". Donderstraal een eind op met die leugens.
https://revu.nl/artikel/6(...)-om-asiel-te-krijgen

Net doen alsof je homo bent werkt ook goed. Dan mag je blijven. Echte ''vluchtelingen''.
pi_220802480
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het wordt tijd dat de bevolking door de verkooppraatjes heen prikt. "Vluchtelingen" "mensen in nood". Donderstraal een eind op met die leugens.
Zou jij zo ook negatief reageren als het mannen in nood zouden zijn die dezelfde taal als jou kunnen schrijven en spreken?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:27:37 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220802529
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:19 schreef torentje het volgende:

[..]
Zou jij zo ook negatief reageren als het mannen in nood zouden zijn die dezelfde taal als jou kunnen schrijven en spreken?
Het maakt me geen reet uit welke taal ze spreken of wat voor kleur ze hebben.

Blijkbaar worden echte vluchtelingen ondergesneeuwd door primitief woestijnvolk wat hun wetten en goede zeden gewoon meeneemt.

Dat hoort hier niet thuis. Geen noodgeval rechtvaardigt die onzin.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220802569
Onveiligheid tussen verschillende groepen is overigens een breder probleem dan slechts mensen die gevlucht zijn vanwege vervolging op basis van geaardheid. Je hebt tegenstanders van dictatoriale regimes die hier in de opvang gewoon weer geconfronteerd worden met hun voormalige pro regering-kwelgeesten. Dat onderscheid en de gevolgen daarvan zouden natuurlijk snel gemaakt moeten worden, maar ja de verantwoordelijke diensten zijn allemaal ver over hun capaciteit belast he...
pi_220802613
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:20 schreef the-eye het volgende:
Twee per jaar op duizenden migranten :') Zullen we even wat minder dramatisch doen?
Tip! minder instroom is ook minder zelfmoorden
Statistisch gezien niet relevant. Vermoedelijk hadden deze mensen zich ook gesuïcideerd in hun thuisland of welk ander land dan ook.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:52:17 #22
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_220802745
Je moet het zo zien, als ze daar waren gebleven waren ze nu ook dood geweest
-XOXO-
pi_220803157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat denk je zelf? Die mensen vluchten vanwege bijvoorbeeld geaardheid.

Maar komen hier in opvang terecht waar alsnog primitieve woestijnwetten gelden, waar de sterksten de dienst uit maken.

Hetgeen ze voor op de vlucht zijn geslagen.
Als ze zijn geboren en getogen in die 'woestijnwetten' dan lijkt me trauma /ptss inderdaad veel logischer. We weten het niet en wellicht zijn we het met elkaar eens dat we voor betere opvang moeten zorgen
pi_220803171
quote:
82s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:30 schreef ACT-F het volgende:
Wie wil er nu een brandbrief in de brievenbus?
Ah vandaar dat die PVV'er toentertijd in een brievenbus heeft gepist.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 17:41:30 #25
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220803174
Breed gedragen door wie dan precies?
Laffe huichelaar
pi_220803577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:41 schreef timmmmm het volgende:
Breed gedragen door wie dan precies?
Deze breed gedragen brandbrief wordt door de volgende politieke partijen en organisaties
ondersteund:
• Amsterdam World Pride 2026
• Boekwinkel Savannah Bay, Utrecht
• COC Amsterdam
• COC Midden-Gelderland
• Cocktail regio Nijmegen, werkgroep COC Nijmegen
• De Zaanse Regenboog
• Dolle Mina LHBTQIA+
• Gaykrant, Bamber Delver, hoofdredacteur
• MVS, queer station
• Partij voor de Dieren, Ines Kostic
• PRIDE66, Jorian van schagen
• QueerVolt Nederland, Tom van Doesburg
• Roze netwerk PvdA, Egbert de Vries
• RozeLinks, Ivo van Spronsen
• Stichting Jillis Bruggeman
• Stichting Thuis in Oss
• Trans Utrecht & Beyond
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:53:38 #27
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220809386
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:41 schreef timmmmm het volgende:
Breed gedragen door wie dan precies?
Door brede schouders (die de zwaarste lasten dragen).
pindazakje
  zaterdag 16 mei 2026 @ 15:29:33 #28
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220809907
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:42 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Statistisch gezien niet relevant. Vermoedelijk hadden deze mensen zich ook gesuïcideerd in hun thuisland of welk ander land dan ook.
Nee hoor, daar waren ze vast bij geholpen door aanhangers van de religie der vrede!

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 16-05-2026 16:16:44 ]
"Hoka Hey!"
pi_220809917
quote:
82s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:30 schreef ACT-F het volgende:
Wie wil er nu een brandbrief in de brievenbus?
Heeft D66 al gesproken van een aanval op de democratie? :D
pi_220809926
Ik zou ook depressief worden van het Nederlandse weer.
pi_220809974
Jeremy clarkson:
“Anyways”
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')