abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 19:56:37 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220793523
Ik kom eigenlijk nog overeen met 2 klasgenoten van vroeger. De ene zie ik om de 2 weken gemiddeld de andere paar keer per jaar.

Maar mijn vraag aan jullie zijn jullie nog steeds bevriend met klasgenoten van vroeger?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 14 mei 2026 @ 19:58:32 #2
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220793545
Nee.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  roze donderdag 14 mei 2026 @ 20:05:50 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220793602
Ja 1 goede vriendin, ken haar nu 21 jaar ofzo.
Your beauty never ever scared me.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 mei 2026 @ 20:14:59 #4
284411 crew  heywoodu
pi_220793708
In 2008 examen gedaan op de middelbare school, ik kan me niet herinneren daarna nog serieus met iemand gesproken te hebben uit die tijd, op 1-2 jaar later een toevallige ontmoeting van een paar seconden na :+
pi_220793736
Nee, al lang niet meer
pi_220793750
Nee, Ik kom ook niemand meer tegen de laatste jaren _O-.
  donderdag 14 mei 2026 @ 20:19:32 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220793766
Wel van de uni, niet van daarvoor.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220793832
Nee, contact is verwaterd.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 14 mei 2026 @ 20:33:47 #9
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220793928
Aardig wat vrienden overgehouden aan alle schoolperiodes. Mijn kapster ken ik al sinds de peuterschool :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220793942
Zeker, in 2007 eindexamen gedaan op de middelbare en mijn 2 beste vrienden van destijds zijn nog altijd mijn beste vrienden.
pi_220794063
Helaas 40 jaar verder en ze zijn al dood.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220794127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 20:25 schreef Metalfrost het volgende:
Nee, contact is verwaterd.
Met name dit.

Maar heb nog wel contact met een aantal mensen die ik heb leren kennen in die tijd.
pi_220794141
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 20:47 schreef halfway het volgende:
Helaas 40 jaar verder en ze zijn al dood.
Ja, dat ook helaas.
pi_220794469
Ken er nog 2 van de kleuterschool, zie ik beiden regelmatig, hebben elkaar ook verschillende keren in het buitenland ontmoet (eentje woont nu in hetzelfde land waar ik woon). Met beiden ook naar basisschool en middelbare school geweest, al zaten we niet altijd bij elkaar in de klas.
Van de basisschool verder niemand echt, maar zie wel nog af en toe gasten van een groep vrienden waar ik toen mee voetbalde.
Van de middelbare school ook nog een aantal die ik 1-2 keer per jaar zie.
pi_220795014
Jawel, maar had op zich ook wel gewild dat het niet zo was. Nu ik volwassen ben heb ik niet meer zo veel behoefte aan vriendschap. Ja, low maintenance vriendschap wel. Ik heb goede vriend in het buitenland zitten, we appen gewoon wat en zien elkaar één keer per jaar en dat is ook helemaal prima. Zou ook niet anders willen, maar bij de mensen die je kent is het soms wel intensief en ik heb daar de zin en tijd niet meer voor op deze leeftijd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220796196
Mijn twee beste vrienden van de LTS hebben elkaar proberen om te leggen. Ene is nu dus dood, de ander zit vast. Ik beschouw @golfer nu als één van mijn beste vrinden op dit forum. Voor de rest vooral vrienden van het buurthuis hier om de hoek.

Stukje Flodder.
@Wereldgozer
U MAD?
pi_220796504
Nope. Ik ben wel een keer naar zo'n reünie geweest. Ik herkende niemand behalve een lerares scheikunde.
pi_220796593
Ja, heb er drie. En ze staan in mn top3 vrienden. Met een andere gast werk ik soms samen, niet echt een vriend maar wel grappig
pi_220797016
Nee, dat is allemaal verwaterd. Er zijn wel een paar mensen die vroeger vrienden waren en ik na de schooltijd ook nog lang heb gezien, maar inmiddels zijn het kennissen geworden die ik zelden meer spreek.
pi_220797076
Meer dan 25 jaar bevriend met iemand van school. Veel dingen samen beleefd. Om voor mij onduidelijke redenen is het contact sinds eind vorig jaar aan het verwateren, ineens geen uitnodigingen meer voor verjaardagen bijvoorbeeld. Ook amper tot geen reactie op appjes. Werkelijk geen idee waarom, zover ik weet niks geks gebeurd.

Vervelend, maar een keer stopt het energie erin steken ook vanaf hier. Probeer in ieder geval via social media de interesse te blijven tonen, hopelijk is het een fase en wordt een en ander nog helder in de toekomst.
pi_220797082
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:50 schreef GereDathan het volgende:
Meer dan 25 jaar bevriend met iemand van school. Veel dingen samen beleefd. Om voor mij onduidelijke redenen is het contact sinds eind vorig jaar aan het verwateren, ineens geen uitnodigingen meer voor verjaardagen bijvoorbeeld. Ook amper tot geen reactie op appjes. Werkelijk geen idee waarom, zover ik weet niks geks gebeurd.

Vervelend, maar een keer stopt het energie erin steken ook vanaf hier. Probeer in ieder geval via social media de interesse te blijven tonen, hopelijk is het een fase en wordt een en ander nog helder in de toekomst.
Dit heb ik nu met mijn beste vriend die tevens in mn testament staat. Hoor al twee jaar niets meer zonder aanleiding. Mensen kunnen schijnbaar niet gewoon zeggen hoe of wat. Triest altijd
pi_220797182
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dit heb ik nu met mijn beste vriend die tevens in mn testament staat. Hoor al twee jaar niets meer zonder aanleiding. Mensen kunnen schijnbaar niet gewoon zeggen hoe of wat. Triest altijd
Inderdaad, zeg het gewoon als je mij (ons) zat bent. Als het zo is dan is het zo.

Bij jou ook lekker zuur dus, iemand staat niet voor niets in je testament. Hier niet in het testament maar als ik terugdenk aan de ellende die ze gehad hebben waar wij voor ze klaar hebben gestaan, dan krijg je ook wel een zure smaak in de mond. Ik heb veel voor vrienden over, heel veel zelfs, en verwacht niks speciaals terug eigenlijk. Dat je er voor elkaar bent als het nodig is, dat is voor mij echte vriendschap.

Maar het gaat zoals het gaat. Wij zijn gelukkig niet eenzaam, dus wat dat betreft maak ik mij er niet druk om. Ik vind het wel oprecht jammer, hoop dat er binnenkort eindelijk een moment komt om het te bespreken.

Wel bijzonder is dat ik ook geregeld contact heb met de ouders van 1 van de 2 van het stel, die ervaren hetzelfde…
pi_220797229
ja, maar gaande de jaren is het contact volledig verwaterd, ook niet direct een mogelijkheid mensen weer te contacten
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220801414
Niet van de middelbare school of daarvoor. Wel van de studie. We spreken en zien elkaar zeker jaarlijks nog.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:01:40 #25
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220801524
Nee.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:10:30 #26
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220812064
ja ik doe er dan ook moeite voor, ben geen nerdje die alleen eindigt zoals zoveel zielige oudjes (maar die eigenlijk klootzakjes zijn)
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:26:30 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220812206
1 vriendin nog van de middelbare school. We zien elkaar onregelmatig, maar toch wel een echte vriendin. En ook nog 1 vriendin van mijn studie. Ik ben verder niet zo heel goed in vriendschappen onderhouden :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220812600
Paar goede vrienden overgehouden aan de HAVO tijd en studententijd daarna.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:33:30 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220813091
Nee. Mijn verleden is een dermate schrikbeeld dat ik in paniek raak als ik mensen uit die tijd ontmoet, laat staan het contact onderhouden.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:33:29 #30
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220831049
Weinig. Ik kijk sowieso nogal twijfelachtig op m'n jeugdjaren terug, qua hoe ik mezelf toen opstelde.

Enige tijd terug kwam er nog een bericht over een reunie van de basisschool. Niet gedaan, slecht gevoel bij. Ze snapten het gelukkig wel. Misschien waren ze stiekem opgelucht. :')
pi_220832587
Mooie vriendengroep op de middelbare gehad; regelmatig LAN-parties bij deze of gene gehouden (Call of Duty 2, Age of Mythology). _O_

Eén daarvan is overgebleven; paar keer per jaar spreken we wat af of op verjaardagen of we drinken ergens een borrel. Met mijn stapmaatje, ook onderdeel van die groep, met wie ik menig festival heb afgestruind is het contact (helaas) verwaterd.

Ook lang nog een vriendengroep gehad van de studententijd, totdat een koppel uit die groep ging trouwen en zij het ons kwalijk namen dat we om elf uur 's avonds (duurde tot middernacht, of zo) al af taaiden op het huwelijksfeest. Ach, zulk soort mensen ben ik dan toch liever kwijt dan rijk.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:19:36 #32
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220860632
0-contact meer met mensen van basisschool, middelbare school en uni. Ook nooit behoefte aan gehad eerlijk gezegd. Prima tijd gehad hoor daar niet van, maar sinds ik samen ben gaan wonen in een mooi dorpje een paar nieuwe vrienden gemaakt en dat is prima. 2 goede vrienden en mijn broer spreek ik het meeste mee af. En af verder met bijna niemand. Lekker rustig.
pi_220860707
Nee. Ik ken amper hun namen nog eigenlijk. Is ook al 40 jaar geleden.
pi_220860724
Nee
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220864654
Nee, dat is al snel verwaterd. Ik heb nog wel diverse oud-klasgenoten op sociaal mediakanalen. Dus ik zie wel af en toe updates voorbijkomen over gezinsuitbreidingen, verhuizingen, baanwisselingen, en vakanties.
pi_220890828
Niemand meer. Al mijn vrienden van vroeger zijn inmiddels gesetteld met een partner en kinderen. Mijn beste vriend van de kleuterklas, met wie ik tot mijn 21e veel omging is getrouwd en heeft 1 kind. Een andere goede vriend, met wie ik tijdens de middelbare school 6 jaar optrok is ook getrouwd en heeft inmiddels 4 kinderen. Met allebei heb ik al ruim twintig jaar geen contact meer gehad.
greetings and salutations
pi_220890857
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:33 schreef Eightyone het volgende:
Weinig. Ik kijk sowieso nogal twijfelachtig op m'n jeugdjaren terug, qua hoe ik mezelf toen opstelde.

Enige tijd terug kwam er nog een bericht over een reunie van de basisschool. Niet gedaan, slecht gevoel bij. Ze snapten het gelukkig wel. Misschien waren ze stiekem opgelucht. :')
Mijn basisschool bestaat inmiddels niet eens meer. Laatst kwam ik nog op de plek waar die school vroeger stond, met die enorme grasvelden eromheen. Zoveel herinneringen aan 8 jaar van mijn leven… en nu staan er gewoon huizen. Alles is compleet veranderd. Het gaf echt zo’n vreemd bittersweet gevoel, alsof die plek alleen nog in mijn herinneringen bestaat en in het echte leven helemaal is uitgewist.
greetings and salutations
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:19:36 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220891138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:41 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Mijn basisschool bestaat inmiddels niet eens meer. Laatst kwam ik nog op de plek waar die school vroeger stond, met die enorme grasvelden eromheen. Zoveel herinneringen aan 8 jaar van mijn leven... en nu staan er gewoon huizen. Alles is compleet veranderd. Het gaf echt zo'n vreemd bittersweet gevoel, alsof die plek alleen nog in mijn herinneringen bestaat en in het echte leven helemaal is uitgewist.
Bij een forse verbouwing gaven ze vlak daarvoor nog de kans om in de oude versie rond te neuzen. Daardoor zit er ergens een hele fotoreportage in de archieven. In hoeverre ik die plaatjes daadwerkelijk wil bekijken is de vraag, maar het kán iig. Jaren na het afscheid van de basisschool was er iig nog bijna niets veranderd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eightyone op 26-05-2026 13:55:39 ]
pi_220894526
Sterker nog, mijn vrienden met wie ik nog steeds regelmatig hang bestaat letterlijk alleen maar uit oude klas en schoolgenoten. We zien elkaar wel wat minder tegenwoordig (want vrouwen en kinderen en verhuizingen en carrières). maar we maken nog steeds zo vaak als de agenda toelaat tijd en ruimte voor elkaar.

Daarbuiten heb ik juist niet echt vrienden. Of nouja, genoeg mensen waar ik mee "bevriend" ben maar waar ik niet per se aan denk als ik zin heb om een dagje/avondje sociaal te doen. Zoals gezegd is de tijd zeldzamer en dan besteed ik dat dus liever met de mensen die ik al zo'n 30 jaar ken.
Conscience do cost.
pi_220894859
Nee
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220894867
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 23:37 schreef Urquhart het volgende:
Nee, dat is al snel verwaterd. Ik heb nog wel diverse oud-klasgenoten op sociaal mediakanalen. Dus ik zie wel af en toe updates voorbijkomen over gezinsuitbreidingen, verhuizingen, baanwisselingen, en vakanties.
Waarom zou je daar naar kijken?
Ik snap dat niet. Je laat iemand links liggen om wat voor reden dan ook, maar vervolgens wel op socials blijven bekijken. Waarom?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220896764
Vriendin van basisschool ooit nog wel eens via fb in contact geweest, verder niets mee gedaan.
Vriendin van middelbare wel af en toe langs geweest/brieven geschreven. Nu overleden aan leverkanker ;(
pi_220896776
Mn beste vriend ben ik bevriend mee sinds groep 4.
Ook nog wel een handjevol andere vrienden van de schooltijd overgehouden.
pi_220896788
Zeker. Genoeg vrienden. Vrienden met een gedeeld grijs verleden, maar zonder gedeelde toekomst.
Als ik ze tegenkom is het weer als twee handen op 1 buik, of als we elkaar gister hebben gesproken.

Als je een gezin hebt groeien de prioriteiten andere kanten op.
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:00:00 #45
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220899627
Ik heb nog een vriend van de basisschool, niet van het middelbaar onderwijs.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 1 juni 2026 @ 23:44:06 #46
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220939210
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik kom eigenlijk nog overeen met 2 klasgenoten van vroeger. De ene zie ik om de 2 weken gemiddeld de andere paar keer per jaar.

Maar mijn vraag aan jullie zijn jullie nog steeds bevriend met klasgenoten van vroeger?
Nee, hoogstens bekenden met wie ik wel eens blijf praten als ik ze tegenkom.
Om eerlijk te zijn ben ik daar ook totaal niet in blijven hangen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:06:44 #47
483584 incel
they/them
pi_220948755
Nee, wel lang volgehouden maar ging paar jaar geleden alsnog fout
pi_220962025
Werd veel gepest dus die mogen allemaal dood neervallen, het groepje wat me wel respecteerde nog wel wat jaren mee opgetrokken, maar uiteindelijk verwaterde het toch. Van universiteit spreek ik sommigen nog wel eens, maar niet als vrienden.

Iedereen is overal naartoe verhuisd en heeft nu kinderen, dan zoek je toch weer andere gelijkgestemden op. Ik ken iedereen nu via werk, familie of een toevallig gesprek in een bruine kroeg O+
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')