abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:27:05 #176
469185 DJ11
Radio 49
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:27:45 #177
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220812218
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:25 schreef DJ11 het volgende:
Dat Phil dingen voor haar produceerde, wist ik. Maar dat op dat album ook een duet tussen beiden staat, wist ik niet:

i Frida & Phil Collins - Here We'll Stay
Nee, deze samenwerking zegt me ook niks. Wel een vrolijk niemendalletje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:29:00 #178
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220812227
i
We openen vandaag de Kluis van de Flops voor ‘Here we’ll stay’ van Frida. Het nummer werd geschreven door Tony Colton en Jean Roussel en werd voor het eerst opgenomen door Sonia Jones in 1980. Met dit nummer nam zij deel aan de preselectie van “A song for Europe”, de Britse nationale finale voor het Eurovisie Songfestival. Het nummer eindigde slechts op de 11e plaats. Engeland koos destijds voor Prima Donna met het voorspelbare ‘Love enough for two’. Sonia Jones haalde de Britse charts niet.

Het was dus best een gedurfde keuze van Frida om deze song op te nemen voor haar album ‘Something’s going on’. Frida nam het nummer op met de producer van haar solo album: Phil Collins. Het nummer was de opvolger van ’I know there’s something going on’, dat een wereldwijd succes was. Zo bereikte het de 13e plaats in de Amerikaanse Billboard Hot 100 en in België en Zwitserland de 1e plaats. In Nederland behaalde Frida er een fraaie nummer 3 notering mee.

Dat lukte niet met ‘Here we’ll stay’. Collins verzette zich aanvankelijk tegen het idee van het duet op singel, omdat zijn solocarrière van de grond kwam en om zijn imago te beschermen. Het nummer kwam wel als duet op het album te staan, maar de singel versie werd in 1983 een solo uitvoering van Frida. In Amerika bleef ‘Here we’ll stay’ net buiten de Billboard Hot 100. In Europa werd het nummer een bescheiden hit. In Nederland stond Frida slechts vier weken genoteerd in de Tipparade.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:29:44 #179
469185 DJ11
Radio 49
pi_220812238
Twee kale broers en een getalenteerde gitarist maakten samen één prima album, voordat het allemaal rap bergafwaarts ging. Van dat album komt ook deze single:

i Right Said Fred - Deeply Dippy (single mix)
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:32:51 #180
469185 DJ11
Radio 49
pi_220812273
De voormalig Ultravox-frontman heeft net een nieuw dubbelalbum uit. Voor nu houd ik het even bij een oudje, voor Shii:

i Midge Ure - If I Was
pi_220812293
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:32 schreef DJ11 het volgende:
De voormalig Ultravox-frontman heeft net een nieuw dubbelalbum uit. Voor nu houd ik het even bij een oudje, voor Shii:

i Midge Ure - If I Was
O+

Ik las op Facebook dat ie problemen had met z'n stem bij z'n laatste optreden. ;(
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:34:29 #182
469185 DJ11
Radio 49
pi_220812298
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:34 schreef Shii het volgende:

[..]
O+

Ik las op Facebook dat ie problemen had met z'n stem bij z'n laatste optreden. ;(
Da's minder
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:35:17 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220812308
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:34 schreef Shii het volgende:

[..]
O+

Ik las op Facebook dat ie problemen had met z'n stem bij z'n laatste optreden. ;(
Hij is ook al 72 lees ik net
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:35:35 #184
469185 DJ11
Radio 49
pi_220812311
Hierna: Nederland mag dat ene muziekevenement dan wel boycotten, er zit toch nog een Nederlands tintje aan één van de nummers...
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:38:09 #185
469185 DJ11
Radio 49
pi_220812342
... en dat bewuste nummer is ook nog eens de enige van de 35 liedjes die me überhaupt kan bekoren. De inzending van Malta, (mede) geschreven door een Nederlander:

i Aidan - Bella
pi_220812360
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:38 schreef DJ11 het volgende:
... en dat bewuste nummer is ook nog eens de enige van de 35 liedjes die me überhaupt kan bekoren. De inzending van Malta, (mede) geschreven door een Nederlander:

i Aidan - Bella
Ik heb niet alle nummers gehoord, maar ik vind dat Roemenië wel een lekker nummer heeft.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:39:54 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220812361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:38 schreef DJ11 het volgende:
... en dat bewuste nummer is ook nog eens de enige van de 35 liedjes die me überhaupt kan bekoren. De inzending van Malta, (mede) geschreven door een Nederlander:

i Aidan - Bella
Heeft het de finale gehaald?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:40:41 #188
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220812370
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:39 schreef Shii het volgende:

[..]
Ik heb niet alle nummers gehoord, maar ik vind dat Roemenië wel een lekker nummer heeft.
Ik heb ook lang niet alles gehoord, maar vond Kroatië wel lekker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:40:56 #189
469185 DJ11
Radio 49
pi_220812372
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:39 schreef livelink het volgende:

[..]
Heeft het de finale gehaald?
Zeker :) (en terecht). De bookmakers verwachten dat het ergens rond plek 8-10 eindigt.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:41:51 #190
120423 Melting
on Radio 49!
pi_220812378
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:39 schreef Shii het volgende:

[..]
Ik heb niet alle nummers gehoord, maar ik vind dat Roemenië wel een lekker nummer heeft.
Ik heb alleen Australië en Finland gehoord. En ik denk dat het beide wel kanshebbers zijn.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:42:21 #191
469185 DJ11
Radio 49
pi_220812381
Je hoort het eraan af: deze Madonna-single uit de 90s werd geschreven door Björk:

i Madonna - Bedtime Story (album edit)

Hierna: een nummer dat een maand oud is, maar alsnog in première gaat op Radio 49 :)
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:43:04 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220812385
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:41 schreef Melting het volgende:

[..]
Ik heb alleen Australië en Finland gehoord. En ik denk dat het beide wel kanshebbers zijn.
Finland heb ik ook gehoord, maar niet echt mijn nummer. Australië begreep ik dat wel een kanshebber zou zijn. Dat zou wel leuk zijn ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:44:13 #193
120423 Melting
on Radio 49!
pi_220812392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:43 schreef livelink het volgende:

[..]
Finland heb ik ook gehoord, maar niet echt mijn nummer. Australië begreep ik dat wel een kanshebber zou zijn. Dat zou wel leuk zijn ook.
Die gun ik het ook wel. ze hebben nog nooit gewonnen, dus dat zou mooi zijn.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:45:32 #194
469185 DJ11
Radio 49
pi_220812404
Deze man speelt saxofoon én zingt. Het nummer is een heerlijke mix van stijlen: dance, jazz, met strijkers, noem maar op. Heerlijke plaat dus.

i Charlie Jeer - My Madonna
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:46:40 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220812423
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:45 schreef DJ11 het volgende:
Deze man speelt saxofoon én zingt. Het nummer is een heerlijke mix van stijlen: dance, jazz, met strijkers, noem maar op. Heerlijke plaat dus.

i Charlie Jeer - My Madonna
Leuker dan de Bjork-Madonna samenwerking.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:48:48 #196
469185 DJ11
Radio 49
pi_220812441
De helft van de nieuwe nummers en de herhalingen is weggewerkt :P Tijd voor wat ouds. De lijnen staan nog steeds open.

i KC & The Sunshine Band - Give It Up (7-inch version)
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:52:19 #197
469185 DJ11
Radio 49
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:53:01 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220812503
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:52 schreef DJ11 het volgende:
Stock, Aitken & Waterman in vol ornaat:

i Bananarama - Movin' On (7-inch A)
Ik ken dit nummer niet, maar hoorde Bananarama er wel meteen in.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:54:57 #199
120423 Melting
on Radio 49!
pi_220812545
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik ken dit nummer niet, maar hoorde Bananarama er wel meteen in.
Dat vind ik altijd zo knap. Ik hoor dan wel een bekende deun, maar kan het nooit koppelen. _O-
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:55:10 #200
120423 Melting
on Radio 49!
pi_220812552
*O*
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')