abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220787816
Stelling.
Zou de wereld een stuk beter en socialer worden zonder internet?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220787879
Nee, want juist toen er geen internet was waren er wereldoorlogen.
pindazakje
pi_220788628
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:09 schreef Hyaenidae het volgende:
Nee, want juist toen er geen internet was waren er wereldoorlogen.
Toen er geen internet was, waren er ook heksenverbrandingen... Correlatie is geen causaliteit.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 10:59:49 #4
441859 crew  Lenny77
pi_220789063
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 08:50 schreef halfway het volgende:
Stelling.
Zou de wereld een stuk beter en socialer worden zonder internet?
Zonder social media wel.
De kennisvergaring van het internet is wel fijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 14 mei 2026 @ 11:05:08 #5
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220789102
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zonder social media wel.
Die van 15-20 jaar terug waren wel beter, nog niet volgepropt met algoritmes.

Het hele vroege internet was creatief, maar ook nog veel gedoe. Rond 2010 hadden we qua internet eigenlijk de 'sweet spot', helaas heeft het zich daarna verder ontwikkeld op manieren die je niet persé als vooruitgang kunt zien. Ondanks dat er technisch nu veel meer mogelijk is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eightyone op 14-05-2026 11:10:13 ]
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 11:14:48 #6
441859 crew  Lenny77
pi_220789219
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:05 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Die van 15-20 jaar terug waren wel beter, nog niet volgepropt met algoritmes.

Het hele vroege internet was creatief, maar ook nog veel gedoe. Rond 2010 hadden we qua internet eigenlijk de 'sweet spot', helaas heeft het zich daarna verder ontwikkeld op manieren die je niet persé als vooruitgang kunt zien. Ondanks dat er technisch nu veel meer mogelijk is.
Klopt
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220789298
Zonder internet kan best, maar zonder globale communicatie gaat het leven er compleet anders uit zien en helaas daar is internet voor nodig. Zoals hierboven, een stuk minder social media, minder algoritmes zouden het leven al een stuk meer adem geven.

Maar wat als, voor iets wat toch niet haalbaar is tenzij je er zelf bewust voor kiest en in the fucking middle of nowhere gaat wonen en een offgrid bestaan gaat proberen te lijden. De rest wil het namelijk wel.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 14 mei 2026 @ 11:32:19 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220789330
Eerder was internet ook meer een manier om creativiteit te uiten.

[ Bericht 41% gewijzigd door Eightyone op 14-05-2026 11:53:33 ]
pi_220789869
Internet was beter voor smartphones/social media. Toen was het alleen voor de slimme mensen weggelegd die snapte hoe een computer werkte. Nu kan elke debiel op internet en dat is te merken aan de kwaliteit.
pi_220789874
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:26 schreef Chandler het volgende:
Zonder internet kan best, maar zonder globale communicatie gaat het leven er compleet anders uit zien en helaas daar is internet voor nodig. Zoals hierboven, een stuk minder social media, minder algoritmes zouden het leven al een stuk meer adem geven.

Maar wat als, voor iets wat toch niet haalbaar is tenzij je er zelf bewust voor kiest en in the fucking middle of nowhere gaat wonen en een offgrid bestaan gaat proberen te lijden. De rest wil het namelijk wel.
Wat was er mis met fysiek een reis boeken, een wasmachine in de winkel uitzoeken of gewoon slenteren op koopavond door winkelstraten die alles hadden.
Tegenwoordig komt Ali de zooi van Bol.com voor je deur flikkeren en weg is die weer.
Ik mis de interactie gewoon.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 14 mei 2026 @ 12:13:33 #11
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220789931
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:07 schreef halfway het volgende:

[..]
Wat was er mis met fysiek een reis boeken, een wasmachine in de winkel uitzoeken of gewoon slenteren op koopavond door winkelstraten die alles hadden.
Tegenwoordig komt Ali de zooi van Bol.com voor je deur flikkeren en weg is die weer.
Ik mis de interactie gewoon.
Niet veel.

Maar in 2005 had je bijvoorbeeld meer van die hele grote electronicawinkels. Door internet is dat verminderd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eightyone op 14-05-2026 20:45:47 ]
  donderdag 14 mei 2026 @ 20:46:04 #12
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220794038
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 08:50 schreef halfway het volgende:
Stelling.
Zou de wereld een stuk beter en socialer worden zonder internet?
Nee. Internet is niet het probleem maar hoe het gebruikt wordt. Niet iedereen kan ermee omgaan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 23:28:03 #13
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220796985
Ik zou graag eens in 1986 leven voor een paar weken.

Gewoon de strugles van vroeger


Naar een nieuw adres rijden? Moet een hel zijn geweest. Kaart lezen is soms niet gemakkelijk. En je moet niet denken dat je even spotify kan opzetten tijdens het ritje naar het nieuwe adres waar je naartoe moet. Nee om de zoveel minuten een nieuw cassettebandje erin duwen.

Was je op een feestje op het nieuwe adres en vind je je vrienden niet meer terug. Als je dacht om even te appen waar ze zijn, vergeet het. GSM bestond nog niet. Succes met zoeken tussen al dat volk.

En bij terugkeer naar huis . Sta je in panne. Mag je lopen naar een huis om te vragen om de pechdienst te bellen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 14 mei 2026 @ 23:43:57 #14
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220797054
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:28 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik zou graag eens in 1986 leven voor een paar weken.

Gewoon de strugles van vroeger
Worstelingen. Toen sprak men nog Nederlands.

quote:
Naar een nieuw adres rijden? Moet een hel zijn geweest. Kaart lezen is soms niet gemakkelijk.
Als je de plaats ongeveer weet te liggen dan volg je de grote steden op de borden en eenmaal in de buurt kom je de naam vanzelf tegen. Bij het betreden van de bebouwde kom staat wel een plattegrond en anders vraag je het aan iemand op straat.
quote:
En je moet niet denken dat je even spotify kan opzetten tijdens het ritje naar het nieuwe adres waar je naartoe moet. Nee om de zoveel minuten een nieuw cassettebandje erin duwen.
Om de 60 of 90 minuten. En anders de radio aan.
quote:
Was je op een feestje op het nieuwe adres en vind je je vrienden niet meer terug. Als je dacht om even te appen waar ze zijn, vergeet het. GSM bestond nog niet. Succes met zoeken tussen al dat volk.
Die kom je vanzelf tegen. In de tussentijd heb je nieuwe mensen leren kennen en vind je dat eigenlijk leuker omdat je een keer een ander geluid hoort.
quote:
En bij terugkeer naar huis . Sta je in panne. Mag je lopen naar een huis om te vragen om de pechdienst te bellen
Je loopt naar het dichtstbijzijnde huis en belt daar aan of je even de wegenwacht kan bellen of misschien een garage is die jou kan helpen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')