Blijkbaar "wortelen" ze hier na een korte tijd al. Dat "wortelen" gebeurt nooit in het land van herkomst, alleen hier.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:25 schreef AFA2022 het volgende:
Vluchtelingen uit oorlogsgebieden tijdelijk opvangen is prima. Maar zeg bij binnenkomst dat het tijdelijk is en wanneer het thuisland weer veilig is , dat ze dan weer teruggestuurd zullen worden. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
Ze mogen 'wortelen' tot ze een ons wegen, maar zodra het thuisland veilig is direct terugsturen. Dat zijn de afspraken die je bij binnenkomst maakt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Blijkbaar "wortelen" ze hier na een korte tijd al. Dat "wortelen" gebeurt nooit in het land van herkomst, alleen hier.
Bijna niemand wil meer terug als ze hier eenmaal gewent zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:22 schreef MichaelScott het volgende:
Verplicht terugsturen, ze moeten hun land weer opbouwen.
Toont wel mooi aan waarom ook "tijdelijk" asiel onwenselijk is voor zowel land van herkomst als Nederland.
Dan proberen ze het maar via een reguliere immigratie procedure. Wat mij betreft niet automatisch vanuit hun tijdelijke opvang. Ook niet als ze kinderen hebben die Nederlands geleerd hebben en vrienden hebben hier. De verantwoordelijkheid van de ouders om te zorgen dat de kinderen ook voorbereid zijn op een terugkeer naar Oekraïne.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/6680023_8569003e
Maar zonder gekheid, wat mij betreft zijn die mensen uit Oekraïne welkom. Heb je weinig last van.
Dit lijkt me gewoon de juiste mindset. Wil je hier permanent vestigen prima, dan ga je gewoon de reguliere immigratieprocedure in.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan proberen ze het maar via een reguliere immigratie procedure. Wat mij betreft niet automatisch vanuit hun tijdelijke opvang. Ook niet als ze kinderen hebben die Nederlands geleerd hebben en vrienden hebben hier. De verantwoordelijkheid van de ouders om te zorgen dat de kinderen ook voorbereid zijn op een terugkeer naar Oekraïne.
En dat geldt wmb voor alle asielzoekers. Ik ben er ook absoluut op tegen dat wie dan ook vanuit een asiel status kan naturaliseren.
Nou dan komt het nog goed ook.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we woningen in overschot hier, en zorg, en kinderopvang, etc.
Hap niet op die trollquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we woningen in overschot hier, en zorg, en kinderopvang, etc.
lol, je hebt hier in Nederland een aantal miljoen (met roots) uit het midden oosten of Afrika die onder aan de streep bar weinig toevoegen. Wees blij dat de Oekraïners in het algemeen snel de taal leren spreken en gewoon werken, in tegenstelling tot veel andere groepen die alleen kankeren en parasiteren op de maatschappij en de overheid.quote:
Van jongeren kan ik me dat eigenlijk ook wel voorstellen. Die pikken de taal sneller op, werken vaak hier, bouwen een sociale kring op, dan heb je minder en minder drang om terug te gaan. Voorlopig is er ook nog geen einde in zicht bij het conflict in Oekraine. Ik zou ook niet gaan zitten wachten of en wanneer ik terug zou kunnen gaan. En ik heb ook niet het idee dat Oekrainers in Nederland veel problemen veroorzaken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Blijkbaar "wortelen" ze hier na een korte tijd al. Dat "wortelen" gebeurt nooit in het land van herkomst, alleen hier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |