abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220782921
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wat is dan de nieuwe termijn die gaat gelden, nu is die 5 jaar na het hebben van een Nederlandse verblijfsvergunning?
Die is nog steeds 5 jaar maar voor het recht op naturalisatie is een permanente verblijfsvergunning nodig. Oorlogsvluchtelingen krijgen onder het nieuwe stelsel een tijdelijke verblijfsvergunning die eventueel wel steeds verlengd kan worden. Maar ook na 5 jaar komen ze dan niet in aanmerking voor naturalisatie.
pi_220782950
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:08 schreef RotatoR het volgende:
Maar ook na 5 jaar komen ze dan niet in aanmerking voor naturalisatie.
Heb je daar een bron voor, want ik verwacht daar een spanningsveld met mensenrechtenverdragen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220783243
Opmerkelijk. Mensen gratis geld geven en dan verbaasd zijn dat ze niet meer weg willen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:53:08 #129
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220783251
Extra genot dan voor Kim Kötter en Jaap Reesema _O_ _O_ _O_
RED ONS HENNIEGOD
pi_220783495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de meesten hebben al dusdanig relaties aangeknoopt , taal geleerd en en carrière gemaakt dat ze echt nooit meer teruggaan, en gelijk hebben ze

de overheid moet eens haast maken met woningbouw
Ik zou zeggen ga verkiezingen in met de leus "Bouwen voor Buitenlanders", die eerlijkheid zal vast veel stemmers opleveren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:25:36 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220783517
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zou zeggen ga verkiezingen in met de leus "Bouwen voor Buitenlanders", die eerlijkheid zal vast veel stemmers opleveren.
de overheid wil niet eens bouwen voor Nederlanders, dus dat zal zeker niet lukken

alle midden huur gaat ook allemaal naar statushouders nu en de gemeente past het verschil bij
als je jonge kinderen hebt en je hebt geen connecties dan ben je goed de sjaak tegenwoordig

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 16:59:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:49:59 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220783655
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:20 schreef epicbeardman het volgende:
Wie wil er nou niet in Nederland blijven, gratis 2300+ euro per maand.
Meeste Oekies werken plus als ze er voor kiezen niet meer in de opvang te blijven moeten ze alles elf bekostigen,
Als ze in de opvang blijven hebben ze een dak en vreten meer niet btw.
In veel andere landen hebben ze alleen de optie voor onderdak en vreten.
Ik ken aardig wat oekies en heb er weinig issues mee veel proberen zich volledig aan te passen.
Plus ze werken hard en veroorzaken amper issues het gross is vrouw.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220784190
Ik ga er vanuit dat vanaf 2027 steeds meer Oekrainers meer dan 5 jaar over een geldige nederlandse verblijfsvergunning beschikken en recht hebben op nationalisatie.

quote:
Prompt: Na hoeveel tijd kunnen subsidiair beschermden nationaliseren?
AI Overview
Subsidiair beschermden kunnen in Nederland in de regel na 5 jaar legaal verblijf de Nederlandse nationaliteit door naturalisatie aanvragen. Hier zijn de belangrijkste punten:
Wachttijd: De termijn van 5 jaar begint te lopen vanaf het moment dat de asielvergunning is verleend (de "b-status" of "subsidiary protection").
Geldige vergunning: Tijdens de hele procedure tot aan de naturalisatie moet de persoon in het bezit zijn van een geldige verblijfsvergunning.
Overige voorwaarden: Naast de 5-jaarstermijn moet men voldoen aan de gebruikelijke inburgeringseisen en mag men geen gevaar vormen voor de openbare orde.
Tweestatusstelsel (Toekomst): Er zijn plannen (2025) om de tijdelijke asielvergunning in te korten naar 3 jaar, maar op dit moment geldt in de praktijk nog de 5-jaarsregel voor het aanvragen van een status voor onbepaalde tijd of naturalisatie.
In Belgie, Zwitserland en Denemarken mag men daarnaast niet van bijstand afhankelijk zijn, dat sluit nationalisering uit, niet het verlengen van een verblijfsvergunning, dit zou voor Nederland ook een mogelijkheid zijn om de instroom te beperken, maar van een serieus terugdringen van massamigratie is geen sprake, het is symboolpolitiek en werkverschaffing voor ambtenaren, niet meer, niet minder.

[ Bericht 7% gewijzigd door Digi2 op 13-05-2026 18:04:28 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220784246
Dubbel
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220785304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de overheid wil niet eens bouwen voor Nederlanders, dus dat zal zeker niet lukken

alle midden huur gaat ook allemaal naar statushouders nu en de gemeente past het verschil bij
als je jonge kinderen hebt en je hebt geen connecties dan ben je goed de sjaak tegenwoordig
Waarom niet? Buitenlanders hebben sowieso een streepje voor bij onze overheid van het o zo redelijke politieke midden. Belastingkortingen, hoger onderwijs in de eigen taal, speciale scholen voor buitenlanders, gratis tandheelkundige zorg, belastingconstructies, lagere rijvaardigheid mag gewoon de weg op etc.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220786283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:49 schreef theguyver het volgende:

[..]
Meeste Oekies werken plus als ze er voor kiezen niet meer in de opvang te blijven moeten ze alles elf bekostigen,
Als ze in de opvang blijven hebben ze een dak en vreten meer niet btw.
In veel andere landen hebben ze alleen de optie voor onderdak en vreten.
Ik ken aardig wat oekies en heb er weinig issues mee veel proberen zich volledig aan te passen.
Plus ze werken hard en veroorzaken amper issues het gross is vrouw.
Het zullen wel de eerste jongeren en met name mannelijk die ze graag zouden willen terug sturen..
Duitsland en Frankrijk hebben die plannen al gemaakt om jonge Oekrainse mannelijke vluchtelingen terug te sturen omdat die nodig zouden zijn aan het front. Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
pi_220786320
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
Syrie was dan ook een dictatuur.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220786356
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Syrie was dan ook een dictatuur.
In die zin nog steeds. Maar je had je kunnen aansluiten bij die partij tegen Assad.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:01:51 #139
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220786363
Ze vormen natuurlijk wel het bovensegment onder de vluchtelingen. Maar goed, Oekraïne heeft ze straks veel harder nodig dan Nederland.
pi_220786419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
In die zin nog steeds. Maar je had je kunnen aansluiten bij die partij tegen Assad.
Er is nu een overgangsregering, er was daar sprake van een burgeroorlog. Oekraine is binnengevallen door een buurland die op terreinverovering uit is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220786424
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:01 schreef Richestorags het volgende:
Ze vormen natuurlijk wel het bovensegment onder de vluchtelingen. Maar goed, Oekraïne heeft ze straks veel harder nodig dan Nederland.
De nederlandse overheid scheidt het kaf van het koren en behoud het kaf, deze mentaliteit gaat nog duur komen te staan ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:14:37 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220786437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het zullen wel de eerste jongeren en met name mannelijk die ze graag zouden willen terug sturen..
Duitsland en Frankrijk hebben die plannen al gemaakt om jonge Oekrainse mannelijke vluchtelingen terug te sturen omdat die nodig zouden zijn aan het front. Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
van mij mogen ze blijven als ze maar geen uitkering , toeslag of subsidie gaan nemen

Arbeid moet lonen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:18:10 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220786463
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Van mij mogen ze blijven.
Tja, jij wilde ook alle illegalen, in lijn met het beleid van de huidige Spaanse regering, hier al een verblijfsvergunning toekenen. Waar ligt voor jou de grens zeg maar, als die er überhaupt is? Hoeveel mensen mogen er elk jaar worden toegelaten?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220786622
Tsja, in Vlaardingen is een heel dorp voor ze gebouwd, geen wonder dat ze niet meer weg willen.

Ik snap nooit zo goed dat we niet gewoon een tentenkamp voor die (nep)vluchtelingen opzetten. Waarom moeten ze per se een huis krijgen?
pi_220786635
Oekraïners passen qua cultuur wat beter bij Nederland. Zijn christelijk en gedragen zich wat beter. Mogen wat mij betreft blijven
pi_220786712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja, in Vlaardingen is een heel dorp voor ze gebouwd, geen wonder dat ze niet meer weg willen.

Ik snap nooit zo goed dat we niet gewoon een tentenkamp voor die (nep)vluchtelingen opzetten. Waarom moeten ze per se een huis krijgen?
De mensenrechten verdragen geven recht op tent, bed, douche, brood en toegang tot inkomen uit werk. Nederland gaat daar ver bovenuit. Daarnaast is er de plicht indien je gezondheid niet ernstig beperkt is je eigen broek op te houden. Uitsluiting tot nationalisering op grond van bijv het gebruik maken van bijstand is dan ook toegestaan en gebeurt ook daadwerkelijk in o.a. Belgie, Luxemburg, Zwitserland en Denemarken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:54:39 #147
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220786777
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja, in Vlaardingen is een heel dorp voor ze gebouwd, geen wonder dat ze niet meer weg willen.

Ik snap nooit zo goed dat we niet gewoon een tentenkamp voor die (nep)vluchtelingen opzetten. Waarom moeten ze per se een huis krijgen?
laat ze zelf maar hun huizen bouwen geef een stuk grond van 20 hectare en laat ze zelf bouwen

simpel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  VIVA woensdag 13 mei 2026 @ 22:56:14 #148
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220786787
Ik heb nog 0,0 problemen gehad met een Oekrainer in Nederland, wat mij betreft mogen ze blijven (Hel meer Oekrainse vrouwen zijn welkom :D )
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220786791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/6680023_8569003e

Maar zonder gekheid, wat mij betreft zijn die mensen uit Oekraïne welkom. Heb je weinig last van.
Dat filmpje dat steeds voor de leuk gepost wordt... Die zingende mensen zijn de reden dat Nederland zo lang leefbaar en sociaal is gebleven, waar mensen oog hebben voor mekaar. Mensen die niet bang zijn empathie te tonen, en soms wat naïef overkomen.

Nu is het alleen maar sociaal afbrokkelbeleid. Zondebokken zoeken en daar op slaan i.p.v. het sociale beleid te versterken.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220786811
quote:
84s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Ik heb nog 0,0 problemen gehad met een Oekrainer in Nederland, wat mij betreft mogen ze blijven (Hel meer Oekrainse vrouwen zijn welkom :D )
Het zal voor de Nederlandse vrouwen nogal pittig worden ja, de concurrentie neemt alleen maar toe :D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')