Die is nog steeds 5 jaar maar voor het recht op naturalisatie is een permanente verblijfsvergunning nodig. Oorlogsvluchtelingen krijgen onder het nieuwe stelsel een tijdelijke verblijfsvergunning die eventueel wel steeds verlengd kan worden. Maar ook na 5 jaar komen ze dan niet in aanmerking voor naturalisatie.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wat is dan de nieuwe termijn die gaat gelden, nu is die 5 jaar na het hebben van een Nederlandse verblijfsvergunning?
Heb je daar een bron voor, want ik verwacht daar een spanningsveld met mensenrechtenverdragen?quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:08 schreef RotatoR het volgende:
Maar ook na 5 jaar komen ze dan niet in aanmerking voor naturalisatie.
Ik zou zeggen ga verkiezingen in met de leus "Bouwen voor Buitenlanders", die eerlijkheid zal vast veel stemmers opleveren.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de meesten hebben al dusdanig relaties aangeknoopt , taal geleerd en en carrière gemaakt dat ze echt nooit meer teruggaan, en gelijk hebben ze
de overheid moet eens haast maken met woningbouw
de overheid wil niet eens bouwen voor Nederlanders, dus dat zal zeker niet lukkenquote:Op woensdag 13 mei 2026 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ga verkiezingen in met de leus "Bouwen voor Buitenlanders", die eerlijkheid zal vast veel stemmers opleveren.
Meeste Oekies werken plus als ze er voor kiezen niet meer in de opvang te blijven moeten ze alles elf bekostigen,quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:20 schreef epicbeardman het volgende:
Wie wil er nou niet in Nederland blijven, gratis 2300+ euro per maand.
In Belgie, Zwitserland en Denemarken mag men daarnaast niet van bijstand afhankelijk zijn, dat sluit nationalisering uit, niet het verlengen van een verblijfsvergunning, dit zou voor Nederland ook een mogelijkheid zijn om de instroom te beperken, maar van een serieus terugdringen van massamigratie is geen sprake, het is symboolpolitiek en werkverschaffing voor ambtenaren, niet meer, niet minder.quote:Prompt: Na hoeveel tijd kunnen subsidiair beschermden nationaliseren?
AI Overview
Subsidiair beschermden kunnen in Nederland in de regel na 5 jaar legaal verblijf de Nederlandse nationaliteit door naturalisatie aanvragen. Hier zijn de belangrijkste punten:
Wachttijd: De termijn van 5 jaar begint te lopen vanaf het moment dat de asielvergunning is verleend (de "b-status" of "subsidiary protection").
Geldige vergunning: Tijdens de hele procedure tot aan de naturalisatie moet de persoon in het bezit zijn van een geldige verblijfsvergunning.
Overige voorwaarden: Naast de 5-jaarstermijn moet men voldoen aan de gebruikelijke inburgeringseisen en mag men geen gevaar vormen voor de openbare orde.
Tweestatusstelsel (Toekomst): Er zijn plannen (2025) om de tijdelijke asielvergunning in te korten naar 3 jaar, maar op dit moment geldt in de praktijk nog de 5-jaarsregel voor het aanvragen van een status voor onbepaalde tijd of naturalisatie.
Waarom niet? Buitenlanders hebben sowieso een streepje voor bij onze overheid van het o zo redelijke politieke midden. Belastingkortingen, hoger onderwijs in de eigen taal, speciale scholen voor buitenlanders, gratis tandheelkundige zorg, belastingconstructies, lagere rijvaardigheid mag gewoon de weg op etc.quote:Op woensdag 13 mei 2026 16:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de overheid wil niet eens bouwen voor Nederlanders, dus dat zal zeker niet lukken
alle midden huur gaat ook allemaal naar statushouders nu en de gemeente past het verschil bij
als je jonge kinderen hebt en je hebt geen connecties dan ben je goed de sjaak tegenwoordig
Het zullen wel de eerste jongeren en met name mannelijk die ze graag zouden willen terug sturen..quote:Op woensdag 13 mei 2026 16:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Meeste Oekies werken plus als ze er voor kiezen niet meer in de opvang te blijven moeten ze alles elf bekostigen,
Als ze in de opvang blijven hebben ze een dak en vreten meer niet btw.
In veel andere landen hebben ze alleen de optie voor onderdak en vreten.
Ik ken aardig wat oekies en heb er weinig issues mee veel proberen zich volledig aan te passen.
Plus ze werken hard en veroorzaken amper issues het gross is vrouw.
Syrie was dan ook een dictatuur.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
Er is nu een overgangsregering, er was daar sprake van een burgeroorlog. Oekraine is binnengevallen door een buurland die op terreinverovering uit is.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
In die zin nog steeds. Maar je had je kunnen aansluiten bij die partij tegen Assad.
De nederlandse overheid scheidt het kaf van het koren en behoud het kaf, deze mentaliteit gaat nog duur komen te staanquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:01 schreef Richestorags het volgende:
Ze vormen natuurlijk wel het bovensegment onder de vluchtelingen. Maar goed, Oekraïne heeft ze straks veel harder nodig dan Nederland.
van mij mogen ze blijven als ze maar geen uitkering , toeslag of subsidie gaan nemenquote:Op woensdag 13 mei 2026 21:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het zullen wel de eerste jongeren en met name mannelijk die ze graag zouden willen terug sturen..
Duitsland en Frankrijk hebben die plannen al gemaakt om jonge Oekrainse mannelijke vluchtelingen terug te sturen omdat die nodig zouden zijn aan het front. Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
Tja, jij wilde ook alle illegalen, in lijn met het beleid van de huidige Spaanse regering, hier al een verblijfsvergunning toekenen. Waar ligt voor jou de grens zeg maar, als die er überhaupt is? Hoeveel mensen mogen er elk jaar worden toegelaten?quote:
De mensenrechten verdragen geven recht op tent, bed, douche, brood en toegang tot inkomen uit werk. Nederland gaat daar ver bovenuit. Daarnaast is er de plicht indien je gezondheid niet ernstig beperkt is je eigen broek op te houden. Uitsluiting tot nationalisering op grond van bijv het gebruik maken van bijstand is dan ook toegestaan en gebeurt ook daadwerkelijk in o.a. Belgie, Luxemburg, Zwitserland en Denemarken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja, in Vlaardingen is een heel dorp voor ze gebouwd, geen wonder dat ze niet meer weg willen.
Ik snap nooit zo goed dat we niet gewoon een tentenkamp voor die (nep)vluchtelingen opzetten. Waarom moeten ze per se een huis krijgen?
laat ze zelf maar hun huizen bouwen geef een stuk grond van 20 hectare en laat ze zelf bouwenquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja, in Vlaardingen is een heel dorp voor ze gebouwd, geen wonder dat ze niet meer weg willen.
Ik snap nooit zo goed dat we niet gewoon een tentenkamp voor die (nep)vluchtelingen opzetten. Waarom moeten ze per se een huis krijgen?
Dat filmpje dat steeds voor de leuk gepost wordt... Die zingende mensen zijn de reden dat Nederland zo lang leefbaar en sociaal is gebleven, waar mensen oog hebben voor mekaar. Mensen die niet bang zijn empathie te tonen, en soms wat naïef overkomen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/6680023_8569003e
Maar zonder gekheid, wat mij betreft zijn die mensen uit Oekraïne welkom. Heb je weinig last van.
Het zal voor de Nederlandse vrouwen nogal pittig worden ja, de concurrentie neemt alleen maar toequote:Op woensdag 13 mei 2026 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Ik heb nog 0,0 problemen gehad met een Oekrainer in Nederland, wat mij betreft mogen ze blijven (Hel meer Oekrainse vrouwen zijn welkom)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |