abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220782156
Tsja lastig, ik gun deze mensen het allerbeste, maar Oekraine heeft ook zelf een toekomst nodig en heeft jonge mensen straks hard nodig.
pi_220782165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vind je dan niet dat NL overbevolkt is? Dat er te veel druk staat op huisvesting, zorg, onderwijs? Dat is namelijk het probleem. Veel groter probleem dan of ze wel of niet overlast geven.
Als dat het grote probleem is sturen we wat mij betreft alle niet Europeanen (asielzoekers) retour afzender.
pi_220782172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ben jij dictator van nederland ?

van mij mogen ze allemaal blijven
Ik zie in mijn vraag geen aanleiding dat ik dictator zou zijn eigenlijk.

Maar was het maar waar, dan wist ik het wel.
pi_220782182
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Men moet elektrisch bouwmaterieel gebruiken en dat wil men niet doen
[..]

Oh ja, tuurlijk. Elk bouwbedrijfje gaat zo zijn machinepark inruilen voor elektrisch terwijl er nog een jarenlange lease op de machines zit. Jij moet de politiek in gaan, je bent altijd zo ver verwijderd van de praktijk.
pi_220782198
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh ja, tuurlijk. Elk bouwbedrijfje gaat zo zijn machinepark inruilen voor elektrisch terwijl er nog een jarenlange lease op de machines zit. Jij moet de politiek in gaan, je bent altijd zo ver verwijderd van de praktijk.
Mijn dakrenovatie gaat overigens wel met een elektrische kraan gebeuren. Scheelt gewoon in uitstoot.
pi_220782199
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De stikstofregels bestaan om aangewezen kwetsbare Natura 2000 gebieden te beschermen, dat zijn niet de weilanden vol aardappels, suikerbieten, bloembollen of gras.

Daarnaast wordt het niet allemaal volgebouwd.
Zo'n 54% van het landoppervlak in Nederland is momenteel landbouw.
Zo'n 7% is bebouwd
Nog eens zo'n 7% is infrastructuur (wegen, paden, pleinen, spoor, etc).

Als er nu boeren verdwijnen bij Natura 2000 gebieden, dan zal daar vrijwel nooit gebouwd kunnen worden, simpelweg omdat het ook dicht bij die Natura 2000 gebieden ligt en om diezelfde reden vaak ook helemaal geen infrastructuur heeft.
Doe eerst een poging om te begrijpen waar je het over hebt voor je denkt iets slims te zeggen.
Jawel. Want die akkerlanden moeten regelmatig bespoten worden. Ook die weilanden vol aardappels die naast Natura2000 gebieden liggen en daarom moeten ze weg.
pi_220782211
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jawel. Want die akkerlanden moeten regelmatig bespoten worden.
Bespoten of bemest?

quote:
Ook die weilanden vol aardappels die naast Natura2000 gebieden liggen en daarom moeten ze weg.
Dat zeg ik ook niet niet.

Maar het argument van Spring-Sale was dat al dat akkerland in bouwgrond zou veranderen en dat (in een andere post) vastgeknoopt aan een "Tri-state" complottheorie.

Rond Natura 2000 gebieden kan je in beperkte mate bouwen als er boeren verdwijnen maar ook dan mag je niet over de uitstootgrenzen. En je mist daar vaak ook alle infrastructuur (water, stroom, riolering, wegennet, voorzieningen), dus het is veel interessanter om bij te bouwen rond bestaande wijken, zoals we al vele decennia doen. En daar verdwijnen wel boeren, wat logisch is. Mijn wijk is tussen 2000 en 2005 ook van weiland naar woonwijk gegaan, aan de rand van een bestaand dorp.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:42:35 #108
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220782235
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bespoten of bemest?
[..]
Dat zeg ik ook niet niet.

Maar het argument van Spring-Sale was dat al dat akkerland in bouwgrond zou veranderen en dat (in een andere post) vastgeknoopt aan een "Tri-state" complottheorie.
Als Schenkstroop met 'bronnen' als Blckbx aankomt weet je al meer dan genoeg.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220782236
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vind je dan niet dat NL overbevolkt is? Dat er te veel druk staat op huisvesting, zorg, onderwijs? Dat is namelijk het probleem. Veel groter probleem dan of ze wel of niet overlast geven.
Het onderwijs heeft gefaald, daardoor zijn de problemen alleen maar groter geworden.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:45:36 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220782257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jij moet de politiek in gaan, je bent altijd zo ver verwijderd van de praktijk.
Kijk dat is nu de mooiste opmerking die ik vandaag hier op Fok! las.
Die ga ik onthouden. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Forum Admin woensdag 13 mei 2026 @ 13:48:27 #111
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220782276
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:34 schreef skysherrif het volgende:
Tsja lastig, ik gun deze mensen het allerbeste, maar Oekraine heeft ook zelf een toekomst nodig en heeft jonge mensen straks hard nodig.
Dit gaat ook op voor alle landen waar we nu ook mensen van opnemen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220782277
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bespoten of bemest?
[..]
Dat zeg ik ook niet niet.

Maar het argument van Spring-Sale was dat al dat akkerland in bouwgrond zou veranderen en dat (in een andere post) vastgeknoopt aan een "Tri-state" complottheorie.

Rond Natura 2000 gebieden kan je in beperkte mate bouwen als er boeren verdwijnen maar ook dan mag je niet over de uitstootgrenzen. En je mist daar vaak ook alle infrastructuur (water, stroom, riolering, wegennet, voorzieningen), dus het is veel interessanter om bij te bouwen rond bestaande wijken, zoals we al vele decennia doen. En daar verdwijnen wel boeren, wat logisch is. Mijn wijk is tussen 2000 en 2005 ook van weiland naar woonwijk gegaan, aan de rand van een bestaand dorp.
Chemisch bespoten.
pi_220782297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Chemisch bespoten.
Ok, maar dat heeft op zich niet te maken met de stikstofdiscussie (NOx / NH3).
Mest wel (ammoniak, ofwel NH3).
pi_220782529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou ja, op het koningshuis na dan he.

#nuance
Tijdens WO1 1914-1918 gebeurde het al. Niet voor niets werd een ijzeren gordijn met 5000 volt erop langs de grens geplaatst en werden de grenzen met bewapende militairen bewaakt. Er zijn toen ook 'concentratiekampen' opgericht in Nederland, o.a. in de buurt van Ede. Daarvan kan je nog enkele betonnen delen bekijken.

'IJzeren Gordijn' ten zuiden van Tilburg
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220782706
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Oekraïne is ook wel veilig voor degenen die niet tot de doelgroep behoren om opgepakt te worden en naar het doodsfront gestuurd te worden.
Waar is het veilig? Dit is van vandaag:



Wel ben ik het ermee eens dat ze terug moeten zodra de oorlog voorbij is.
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:40:35 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jawel. Want die akkerlanden moeten regelmatig bespoten worden. Ook die weilanden vol aardappels die naast Natura2000 gebieden liggen en daarom moeten ze weg.
nou niet allemaal he in de Flevopolder is ruimte zat voor aardappels en in zeeland ook

de rest daar kan natuur en huizen komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782730
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Waar is het veilig? Dit is van vandaag:

[ afbeelding ]

Wel ben ik het ermee eens dat ze terug moeten zodra de oorlog voorbij is.
Als ze hier straks langer dan 5 jaar zijn is dat imo onrechtvaardig, waarom moet een Oekrainer terug terwijl andere erkende asielzoekers na 5 jaar kunnen nationaliseren. Ik vind deze vorm van discriminatie heel erg onfris.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:43:18 #118
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782731
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bespoten of bemest?
[..]
Dat zeg ik ook niet niet.

Maar het argument van Spring-Sale was dat al dat akkerland in bouwgrond zou veranderen en dat (in een andere post) vastgeknoopt aan een "Tri-state" complottheorie.

Rond Natura 2000 gebieden kan je in beperkte mate bouwen als er boeren verdwijnen maar ook dan mag je niet over de uitstootgrenzen. En je mist daar vaak ook alle infrastructuur (water, stroom, riolering, wegennet, voorzieningen), dus het is veel interessanter om bij te bouwen rond bestaande wijken, zoals we al vele decennia doen. En daar verdwijnen wel boeren, wat logisch is. Mijn wijk is tussen 2000 en 2005 ook van weiland naar woonwijk gegaan, aan de rand van een bestaand dorp.
alle huizen die na 1960 gebouwd zijn die zijn allemaal op landbouw grond gebouwd

en er is zelfs weer meer landbouwgrond bijgekomen dan sinds die tijd,
door inpoldering en ruilverkaveling is er maar liefst 145.000 hectare landbouwgrond bijgekomen

nou elektrisch bouwmateriaal kopen en is voor elkaar

quote:
AI-overzicht
Door de inpoldering van de Noordoostpolder, Flevoland (Oostelijk en Zuidelijk) en de Wieringermeerpolder is in totaal ongeveer 152.000 tot 157.000 hectare nieuw land aan Nederland toegevoegd.
Hieronder volgt de verdeling per polder:


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 14:53:53 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou niet allemaal he in de Flevopolder is ruimte zat voor aardappels en in zeeland ook

de rest daar kan natuur en huizen komen
Markerwaard kan ook ingepolderd worden, de ringdijk ligt er al :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:49:01 #120
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782765
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Markerwaard kan ook ingepolderd worden, de ringdijk ligt er al :Y
De Waddenzee ook en de Noordzee voor een nieuw Schiphol en Vlaanderen terugpakken en het Ruhrgebied voor die mooie staalfabrieken van TATA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782814
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als ze hier straks langer dan 5 jaar zijn is dat imo onrechtvaardig, waarom moet een Oekrainer terug terwijl andere erkende asielzoekers na 5 jaar kunnen nationaliseren. Ik vind deze vorm van discriminatie heel erg onfris.
Andere asielzoekers zouden ook niet genaturaliseerd moeten worden. Hoogstens een klein groepje dissidenten die echt nooit meer terug kunnen. Daarom is het goed dat het tweestatusstelsel weer wordt ingevoerd.
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:55:31 #122
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:25 schreef Tengano het volgende:

[..]
Makes you wonder waarom Jetten 10 nieuwe steden wil bouwen.......

Is vast niet bedoeld voor Bram en Mariska.
als men de HYP termijn op 50 jaar zet dan is er geen HRA meer nodig

Dat kan best, niet aflossingvrij , maar ook niet zoveel aflossen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782841
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:53 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daarom is het goed dat het tweestatusstelsel weer wordt ingevoerd.
Wat is dan de nieuwe termijn die gaat gelden, nu is die 5 jaar na het hebben van een Nederlandse verblijfsvergunning?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:05:36 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782899
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Heb je daar een bron voor, want ik verwacht daar een spanningsveld met mensenrechtenverdragen?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:57 schreef Digi2 het volgende:
5 jaar na het hebben van een Nederlandse verblijfsvergunning
normaal krijg je na 5 jaar hier op een MVV visum bij een partner vriend of partner vriendin , een Nederlands paspoort


quote:
AI-overzicht
Na het verlopen van een 5-jarig Schengenvisum (multiple-entry) terwijl u bij een EU-burger verblijft, vervalt het recht op vrij reizen.
U moet dan uw verblijf regulariseren via het EU-recht om niet illegaal te worden.

Na 5 jaar ononderbroken en legaal verblijf bij de EU-partner in Nederland kunt u in aanmerking komen voor een duurzaam verblijfsrecht.

Belangrijke stappen en gevolgen:
Geen automatisch recht op langer verblijf: Een visum is een reisdocument, geen verblijfsvergunning.
Zodra de 5 jaar voorbij zijn, eindigt het recht om in het Schengengebied te verblijven op basis van dat visum.

Vrije termijn: Na het verlopen van de geldigheid van het visum, mag u niet langer in Nederland of het Schengengebied verblijven, tenzij u dit verlengt.

Verblijf als familie van EU-burger: Als uw partner een EU-burger is die gebruik maakt van zijn/haar recht op vrij verkeer, heeft u als familielid het recht om bij uw partner te wonen.
U moet echter wel een verblijfsdocument aanvragen bij de IND.
quote:
AI-overzicht
In Nederland is de tijdelijke bescherming voor vluchtelingen uit Oekraïne (op grond van de Richtlijn Tijdelijke Bescherming) verlengd tot en met 4 maart 2027.
De situatie na het aflopen van deze termijn (waarbij de 5-jaars grens in 2027 wordt bereikt) ziet er als volgt uit:

Einde van de huidige rechten: Na 4 maart 2027 stoppen de specifieke rechten en voorzieningen die bij de tijdelijke bescherming horen (zoals directe toegang tot werk, opvang en medische zorg zonder asielprocedure).

Transitiedocument (nieuw plan): Het kabinet werkt aan een plan om Oekraïners na maart 2027 een speciale verblijfsstatus te geven via een 'transitiedocument'.

Dit is een reguliere verblijfsvergunning voor 3 jaar, bedoeld als overgangsperiode.


[ Bericht 28% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 15:12:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782917
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
normaal krijg je na 5 jaar hier op een MVV visum , een Nederlands paspoort
Yep, wat de nieuwe termijn dan is met tweestatusstelsel is mij onbekend, maar ik vermoed dat daaraan niets is veranderd en/of dat het zelfs ruimhartiger is geworden (nog kortere tijd).
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')