abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220779660
Net als in andere Europese landen neemt ook in Nederland het aandeel Oekraïense vluchtelingen dat niet wil terugkeren toe. In Nederland zegt het overgrote deel in ieder geval de komende twee jaar te willen blijven. Jonge mensen zien hun toekomst vaker in Nederland. De regeling waardoor deze vluchtelingen in Nederland kunnen verblijven geeft echter maar recht op tijdelijk verblijf.



43% van de Oekraïense vluchtelingen zegt geen intentie te hebben om terug te gaan naar Oekraïne, ook niet als het land op termijn weer veilig is. Slechts 21% zegt zeker terug te willen. Jongeren willen ook vaker in de toekomst blijven. Ouderen en mensen waarvan de partner nog in Oekraïne is overwegen vaker om wel terug te keren als Oekraïne weer veilig is.
De bevindingen schetsen een beeld van toenemende gerichtheid op Nederland onder Oekraïense vluchtelingen. Deze wringt met de tijdelijkheid van hun verblijf onder de Richtlijn Tijdelijk Bescherming Oekraïne.

Dit alles blijkt uit het factsheet ‘Verblijfsintenties van Oekraïense vluchtelingen in Nederland’ en is een van de resultaten van het onderzoeksprogramma Longitudinaal Onderzoekscohort Oekraïense Vluchtelingen (LOCOV) , waarin ongeveer 2500 Oekraïners in Nederland gedurende meerdere jaren worden gevolgd. In juni 2026 verschijnen nog drie factsheets die inzicht geven in de positie van Oekraïners als het gaat om werk en taal, wonen en welzijn.

https://www.wodc.nl/actue(...)in-nederland-blijven

Dit zag niemand aankomen.. :{
pi_220779691
Wie wil er nou niet in Nederland blijven, gratis 2300+ euro per maand.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:22:04 #3
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220779726
Verplicht terugsturen, ze moeten hun land weer opbouwen.

Toont wel mooi aan waarom ook "tijdelijk" asiel onwenselijk is voor zowel land van herkomst als Nederland.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:25:30 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220779805
Tuurlijk joh, alsof alles in Nederland nog niet genoeg onder druk staat omdat we al veel te veel mensen hebben hier.
pi_220779807
Vluchtelingen uit oorlogsgebieden tijdelijk opvangen is prima. Maar zeg bij binnenkomst dat het tijdelijk is en wanneer het thuisland weer veilig is , dat ze dan weer teruggestuurd zullen worden. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 mei 2026 @ 09:25:42 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220779809
Wil je dat de steun afneemt? Want dit is hoe de steun afneemt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220779869
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:25 schreef AFA2022 het volgende:
Vluchtelingen uit oorlogsgebieden tijdelijk opvangen is prima. Maar zeg bij binnenkomst dat het tijdelijk is en wanneer het thuisland weer veilig is , dat ze dan weer teruggestuurd zullen worden. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
Blijkbaar "wortelen" ze hier na een korte tijd al. Dat "wortelen" gebeurt nooit in het land van herkomst, alleen hier.
pi_220779968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:27 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Blijkbaar "wortelen" ze hier na een korte tijd al. Dat "wortelen" gebeurt nooit in het land van herkomst, alleen hier.
Ze mogen 'wortelen' tot ze een ons wegen, maar zodra het thuisland veilig is direct terugsturen. Dat zijn de afspraken die je bij binnenkomst maakt.
pi_220780210
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:22 schreef MichaelScott het volgende:
Verplicht terugsturen, ze moeten hun land weer opbouwen.

Toont wel mooi aan waarom ook "tijdelijk" asiel onwenselijk is voor zowel land van herkomst als Nederland.
Bijna niemand wil meer terug als ze hier eenmaal gewent zijn.

Al laat de politiek je anders geloven. Gratis geld, zorg, huisvesting. Ze leven in een droom hier.
pi_220780240
De meeste Oekraïners gaan ieder jaar meerdere malen op vakantie naar Oekraïne. Zo onveilig is het daar overal kennelijk niet wat dus de noodzaak wegneemt dat ze hier zijn. Net zoals met de asielscam van jonge middeleeuwse mannen uit nog verdere oorden stinkt dit zaakje ook aan alle kanten.

Ik kan het ze niet eens kwalijk nemen, de beleidsmakers stellen hun in de gelegenheid met gratis huisvesting, zorg, uitkering en uiteindelijk voorrang op een woning. De Nederlandse regering en gemeenten spugen de eigen inwoners in de bek en zijn er alleen voor de mensen van buiten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220780267
https://www.dumpert.nl/item/6680023_8569003e

Maar zonder gekheid, wat mij betreft zijn die mensen uit Oekraïne welkom. Heb je weinig last van.
pi_220780335
Van mij mogen ze blijven.
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:55:21 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220780361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/6680023_8569003e

Maar zonder gekheid, wat mij betreft zijn die mensen uit Oekraïne welkom. Heb je weinig last van.
Dan proberen ze het maar via een reguliere immigratie procedure. Wat mij betreft niet automatisch vanuit hun tijdelijke opvang. Ook niet als ze kinderen hebben die Nederlands geleerd hebben en vrienden hebben hier. De verantwoordelijkheid van de ouders om te zorgen dat de kinderen ook voorbereid zijn op een terugkeer naar Oekraïne.

En dat geldt wmb voor alle asielzoekers. Ik ben er ook absoluut op tegen dat wie dan ook vanuit een asiel status kan naturaliseren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220780387
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Van mij mogen ze blijven.
Gelukkig hebben we woningen in overschot hier, en zorg, en kinderopvang, etc.
pi_220780393
Eigenlijk is iedereen in de wereld Nederlander; sommige mensen hebben alleen nog geen Nederlands paspoort.
pi_220780395
tja profiteurs
  woensdag 13 mei 2026 @ 09:59:39 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220780399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dan proberen ze het maar via een reguliere immigratie procedure. Wat mij betreft niet automatisch vanuit hun tijdelijke opvang. Ook niet als ze kinderen hebben die Nederlands geleerd hebben en vrienden hebben hier. De verantwoordelijkheid van de ouders om te zorgen dat de kinderen ook voorbereid zijn op een terugkeer naar Oekraïne.

En dat geldt wmb voor alle asielzoekers. Ik ben er ook absoluut op tegen dat wie dan ook vanuit een asiel status kan naturaliseren.
Dit lijkt me gewoon de juiste mindset. Wil je hier permanent vestigen prima, dan ga je gewoon de reguliere immigratieprocedure in.

Dat automatische naturaliseren trekt alleen maar weer klaplopers aan.
pi_220780404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:56 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we woningen in overschot hier, en zorg, en kinderopvang, etc.
Nou dan komt het nog goed ook.
pi_220780413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:56 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we woningen in overschot hier, en zorg, en kinderopvang, etc.
Hap niet op die troll :P
pi_220780435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:00 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hap niet op die troll :P
Shit, toch gedaan
pi_220780475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:00 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hap niet op die troll :P
Lullig.
pi_220780500
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:58 schreef RockToTheBeat het volgende:
tja profiteurs
lol, je hebt hier in Nederland een aantal miljoen (met roots) uit het midden oosten of Afrika die onder aan de streep bar weinig toevoegen. Wees blij dat de Oekraïners in het algemeen snel de taal leren spreken en gewoon werken, in tegenstelling tot veel andere groepen die alleen kankeren en parasiteren op de maatschappij en de overheid.

Ik ben het er overigens mee eens dat de Oekraïners die gebruik maken van de vluchtelingenstatus indien mogelijk terug naar huis moeten. Of dat nu over een jaar of zelfs over 10 is. Net als dat de overheid dat moet verplichten voor al die andere (economische) vluchtelingen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:06:48 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220780504
Ik denk dat deze Oekraïners wel veel beter bij onze cultuur passen, dan de mensen die ons als de "ongelovigen" zien en vinden dat onze hele maatschappij op de schop moet.
pi_220780518
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:27 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Blijkbaar "wortelen" ze hier na een korte tijd al. Dat "wortelen" gebeurt nooit in het land van herkomst, alleen hier.
Van jongeren kan ik me dat eigenlijk ook wel voorstellen. Die pikken de taal sneller op, werken vaak hier, bouwen een sociale kring op, dan heb je minder en minder drang om terug te gaan. Voorlopig is er ook nog geen einde in zicht bij het conflict in Oekraine. Ik zou ook niet gaan zitten wachten of en wanneer ik terug zou kunnen gaan. En ik heb ook niet het idee dat Oekrainers in Nederland veel problemen veroorzaken.
Wat ik wel opvallend vind is dat dit onderwerp in de media komt met betrekking tot Oekrainers, maar niet met betrekking tot Syriers bijv. Dat land is nu toch veel veiliger? Waarom is er dan geen discussie dat zij terug kunnen gaan? En waarom was er nooit de optie dat zij tijdelijk opgevangen werden, tot hun land weer veilig zou zijn?
pi_220780524
Als er dan toch arbeidsmigranten nodig zijn..

Volgens mij integreren de Oekrainers prima in onze samenleving momenteel.
  FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 10:11:53 #26
364681 over_hedge
pi_220780526
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zo onveilig is het daar overal kennelijk niet
:')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220780533
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:18 schreef DrDentz het volgende:
Net als in andere Europese landen neemt ook in Nederland het aandeel Oekraïense vluchtelingen dat niet wil terugkeren toe. In Nederland zegt het overgrote deel in ieder geval de komende twee jaar te willen blijven. Jonge mensen zien hun toekomst vaker in Nederland. De regeling waardoor deze vluchtelingen in Nederland kunnen verblijven geeft echter maar recht op tijdelijk verblijf.

[ afbeelding ]

43% van de Oekraïense vluchtelingen zegt geen intentie te hebben om terug te gaan naar Oekraïne, ook niet als het land op termijn weer veilig is. Slechts 21% zegt zeker terug te willen. Jongeren willen ook vaker in de toekomst blijven. Ouderen en mensen waarvan de partner nog in Oekraïne is overwegen vaker om wel terug te keren als Oekraïne weer veilig is.
De bevindingen schetsen een beeld van toenemende gerichtheid op Nederland onder Oekraïense vluchtelingen. Deze wringt met de tijdelijkheid van hun verblijf onder de Richtlijn Tijdelijk Bescherming Oekraïne.

Dit alles blijkt uit het factsheet ‘Verblijfsintenties van Oekraïense vluchtelingen in Nederland’ en is een van de resultaten van het onderzoeksprogramma Longitudinaal Onderzoekscohort Oekraïense Vluchtelingen (LOCOV) , waarin ongeveer 2500 Oekraïners in Nederland gedurende meerdere jaren worden gevolgd. In juni 2026 verschijnen nog drie factsheets die inzicht geven in de positie van Oekraïners als het gaat om werk en taal, wonen en welzijn.

https://www.wodc.nl/actue(...)in-nederland-blijven

Dit zag niemand aankomen.. :{
Hoe maak jij van 43% "bijna alle Oekraïners". Wat is dit voor stemmingmakerij :')
  FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 10:12:52 #28
364681 over_hedge
pi_220780536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Van mij mogen ze blijven.
van mij ook. Benieuwd of ik nu ook een troll ben
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:17:33 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_220780564
Dat kon je van mijlenver zien aankomen. Bosniers die hier opgevangen werden tijdens de oorlog op de Balkan zouden ook maar tijdelijk blijven, maar die zijn grotendeels allemaal hier gebleven.

Maar goed, liever Oekrainers dan Somaliers of Eritreeers, want daar ga je nooit wat aan hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220780567
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:27 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Blijkbaar "wortelen" ze hier na een korte tijd al. Dat "wortelen" gebeurt nooit in het land van herkomst, alleen hier.
Dat is natuurlijk onzin.

Je kunt je als je je aanpast prima wortelen in een ander land. Dat kan ook vrij snel.
Dat zegt niets over of je niet geworteld was in je land van herkomst.
pi_220780574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin.

Je kunt je als je je aanpast prima wortelen in een ander land. Dat kan ook vrij snel.
Dat zegt niets over of je niet geworteld was in je land van herkomst.
Dan kun je toch ook weer weggaan en wortelen in het land waar je dan bent. De 'we zijn hier geworteld' drogredenatie wordt tegen ons gebruikt.
pi_220780585
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:19 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dan kun je toch ook weer weggaan en wortelen in het land waar je dan bent. De 'we zijn hier geworteld' drogredenatie wordt tegen ons gebruikt.
Maar waarom zou je weg gaan uit je nieuwe land als je daar geworteld bent?
Een baan hebt, een leven hebt.
pi_220780595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar waarom zou je weg gaan uit je nieuwe land als je daar geworteld bent?
Een baan hebt, een leven hebt.
Ruim 6/10 werken:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)lingen-in-loondienst

Dus van alle immigranten bij far de beste score (goh).
pi_220780598
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar waarom zou je weg gaan uit je nieuwe land als je daar geworteld bent?
Een baan hebt, een leven hebt.
Die baan kan ook door een Nederlander gedaan worden die nu werkloos thuiszit, dat huis bewoond door een Nederlands stel dat nu geen gezin kan opbouwen.
pi_220780606
Ik begrijp het ook wel. Als je daar naar het front gestuurd wordt, dan ben je bijna gegarandeerd dood vanwege de drones.
De Oekraïense (jong)mannen zijn dus echte vluchtelingen als het om overlevingskansen gaat.
pi_220780621
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De meeste Oekraïners gaan ieder jaar meerdere malen op vakantie naar Oekraïne. Zo onveilig is het daar overal kennelijk niet wat dus de noodzaak wegneemt dat ze hier zijn. Net zoals met de asielscam van jonge middeleeuwse mannen uit nog verdere oorden stinkt dit zaakje ook aan alle kanten.

Ik kan het ze niet eens kwalijk nemen, de beleidsmakers stellen hun in de gelegenheid met gratis huisvesting, zorg, uitkering en uiteindelijk voorrang op een woning. De Nederlandse regering en gemeenten spugen de eigen inwoners in de bek en zijn er alleen voor de mensen van buiten.
Oekraïne is ook wel veilig voor degenen die niet tot de doelgroep behoren om opgepakt te worden en naar het doodsfront gestuurd te worden.
pi_220780633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:27 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Blijkbaar "wortelen" ze hier na een korte tijd al. Dat "wortelen" gebeurt nooit in het land van herkomst, alleen hier.
Tja die Oekraïners zijn allemaal meteen aan het werk gegaan, hebben hun kinderen naar school laten gaan en hebben over het algemeen aardig hun best gedaan dat ze hier met goede bedoelingen zijn en mee draaien in de maatschappij.

Daarnaast zijn het vaak ook gezinnen die hier zijn, dus wat verwacht je dan na al die jaren?

Zolang deze mensen beschaafd zijn en meedraaien net als de rest zie ik weinig problemen. De problemen liggen bij al die mannen uit afrika die hier hun geluk zoeken en ook krijgen maar zelf totaal niets bijdragen aan Nederland.
pi_220780675
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:25 schreef Idisrom het volgende:
Ik begrijp het ook wel. Als je daar naar het front gestuurd wordt, dan ben je bijna gegarandeerd dood vanwege de drones.
De Oekraïense (jong)mannen zijn dus echte vluchtelingen als het om overlevingskansen gaat.
Ja dan ben je dus gewoon een landverrader.
pi_220780681
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De meeste Oekraïners gaan ieder jaar meerdere malen op vakantie naar Oekraïne.
De meeste? Heb je daar een bron voor?

En waar gaan ze dan heen? Lviv? Het front? Oekraïne is groot.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:38:23 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220780693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:33 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ze mogen 'wortelen' tot ze een ons wegen, maar zodra het thuisland veilig is direct terugsturen. Dat zijn de afspraken die je bij binnenkomst maakt.
Wortelen betekend ook dat ze bijvoorbeeld een Nederlandse partner krijgen.

Wil je dan de rechten van Nederlanders afnemen om te mogen kiezen met wie ze door het leven gaan? Ze zullen dan gewoon door inburgering enzo moeten maar als je daardoor heen komt geen probleem toch.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220780694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:35 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ja dan ben je dus gewoon een landverrader.
Ik neem aan dat je hetzelfde denkt over de vrouwen uit dat land die hier zitten dan. Die kunnen namelijk net zo goed vechten.
pi_220780701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:')
In het overgrote deel van Oekraïne is geen oorlog.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220780709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je hetzelfde denkt over de vrouwen uit dat land die hier zitten dan. Die kunnen namelijk net zo goed vechten.
Volgens mij geldt de mobilisatie daar alleen voor mannen, maar heb me er ook niet echt in verdiept.
pi_220780711
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De meeste? Heb je daar een bron voor?

En waar gaan ze dan heen? Lviv? Het front? Oekraïne is groot.
Je vangt wel eens wat op.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220780715
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
In het overgrote deel van Oekraïne is geen oorlog.
Je kan in iedere stad een Russische drone of raket om je oren krijgen en in iedere stad zijn gebouwen vernield en doden gevallen.

Het is inderdaad niet "het front" maar dat betekent niet dat er geen oorlog is.

Daarnaast is zo'n 15% van alle woningen beschadigd of vernietigd, betekent toch dat honderdduizenden gezinnen geen woning meer hebben.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Je vangt wel eens wat op.
Geen bron dus voor de mening dat "de meeste Oekraïners meerdere keren per jaar op vakantie gaan in Oekraïne".
  FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 10:45:41 #46
364681 over_hedge
pi_220780737
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
In het overgrote deel van Oekraïne is geen oorlog.
En worden dagelijks burgers gedood door drones en raketten ver van de frontlinie vandaan.
En grote groep hebben niet eens een huis om naar terug te gaan. Zelfs al zou de oorlog vandaag stoppen kunnen er heel veel niet maar even meteen terug gaan. Als er hele steden met de grond gelijk gemaakt zijn.

En van de rest. Van mij mogen ze blijven, meeste werken gewoon en voegen wat toe.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220780740
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Die baan kan ook door een Nederlander gedaan worden die nu werkloos thuiszit, dat huis bewoond door een Nederlands stel dat nu geen gezin kan opbouwen.
We hebben niet eens genoeg werkwilligen om een eventueel vertrek van Oekrainers op te vangen. We hebben over het algemeen geen last van deze mensen en binnen een generatie spreken ze nederlands en ze dringen ons geen achterlijke religieuze gebruiken op.
Laat maar mooi met rust.

We kunnen beter flink zijn t.o.v. de categorie uitvreters die wel overlast veroorzaakt en zich op geen enkele wijze aanpast. Kortom de figuren die nergens aan bijdragen behalve dan aan de afbraak van onze moderne seculiere verzorgingsstaat.
-
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:46:46 #48
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780747
maar dan moeten er wel veel meer huizen gebouwd gaan worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 10:47:20 #49
364681 over_hedge
pi_220780751
https://www.themoscowtime(...)cale-invasion-a88079

Gek dat ze niet gewoon even terug gaan he
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220780756
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:40 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Volgens mij geldt de mobilisatie daar alleen voor mannen, maar heb me er ook niet echt in verdiept.
Tijd dat daar verandering in komt dan. Gelijke rechten, gelijke plichten.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:48:55 #51
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780758
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je hetzelfde denkt over de vrouwen uit dat land die hier zitten dan. Die kunnen namelijk net zo goed vechten.
ruzie maken is niet hetzelfde als vechten in een oorlogsgebied he


quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:47 schreef over_hedge het volgende:
https://www.themoscowtime(...)cale-invasion-a88079

Gek dat ze niet gewoon even terug gaan he
allemaal doorzon woningen geworden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220780765
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En worden dagelijks burgers gedood door drones en raketten ver van de frontlinie vandaan.
En grote groep hebben niet eens een huis om naar terug te gaan. Zelfs al zou de oorlog vandaag stoppen kunnen er heel veel niet maar even meteen terug gaan. Als er hele steden met de grond gelijk gemaakt zijn.

En van de rest. Van mij mogen ze blijven, meeste werken gewoon en voegen wat toe.
Wij hebben hier in Nederland ook geen huizen voor de eigen ingezetenen, laat staan voor jan en alleman die hier iedere week zich komen melden.

Dat onderste ben ik wel met je eens, liever Oekraïners dan uitvreters uit Afrika en het Midden-Oosten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:51:33 #53
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780776
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wij hebben hier in Nederland ook geen huizen voor de eigen ingezetenen, laat staan voor jan en alleman die hier iedere week zich komen melden.

Dat onderste ben ik wel met je eens, liever Oekraïners dan uitvreters uit Afrika en het Midden-Oosten.
als we nu 2% van het landbouwgebied gebruiken voor woningbouw dan gaat het wel lukken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220780780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:48 schreef michaelmoore het volgende:
ruzie maken is niet hetzelfde als vechten in een oorlogsgebied he
Ik kan me in de moderne tijd geen enkele geldige reden meer bedenken waarom vrouwen die dans wel zouden mogen ontspringen en mannen niet.
pi_220780782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ruzie maken is niet hetzelfde als vechten in een oorlogsgebied he
[..]
allemaal doorzon woningen geworden
[ afbeelding ]
Zo zag Rotterdam er na de oorlog ook uit, hebben we gewoon weer opgebouwd.
pi_220780790
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Zo zag Rotterdam er na de oorlog ook uit, hebben we gewoon weer opgebouwd.
Ja.
Na (!) de oorlog.
pi_220780791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan in iedere stad een Russische drone of raket om je oren krijgen en in iedere stad zijn gebouwen vernield en doden gevallen.

Het is inderdaad niet "het front" maar dat betekent niet dat er geen oorlog is.

Daarnaast is zo'n 15% van alle woningen beschadigd of vernietigd, betekent toch dat honderdduizenden gezinnen geen woning meer hebben.
[..]
Geen bron dus voor de mening dat "de meeste Oekraïners meerdere keren per jaar op vakantie gaan in Oekraïne".
Er is hier ook een woningnood aan de gang, wellicht kan de Oekraïense regering ook alle registers opentrekken en daar in iedere gemeente noodopvang bouwen of gebouwen confisqueren ten koste van de leefomgeving van de Oekraïners, zoals hier ook in Nederland gebeurt.

Er is natuurlijk geen enkele journalist die zich aan dit hete hangijzer gaat branden, deels uit ideologie of omdat ze gevangen zitten in de Hilversumse kerk waar asielzoekers, vluchtelingen en economische migranten heilig verklaard zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:54:21 #58
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780797
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:25 schreef AFA2022 het volgende:
Vluchtelingen uit oorlogsgebieden tijdelijk opvangen is prima. Maar zeg bij binnenkomst dat het tijdelijk is en wanneer het thuisland weer veilig is , dat ze dan weer teruggestuurd zullen worden.
we gaan jou terugsturen , niet die lieve Oekraïense vrouwen he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220780850
Hoezo, ze willen blijven? Niet-EU land. We trekken alle verblijfsvergunningen per direct in. Terug naar eigen land!
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220780882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Die baan kan ook door een Nederlander gedaan worden die nu werkloos thuiszit, dat huis bewoond door een Nederlands stel dat nu geen gezin kan opbouwen.
Werkloosheid in NL is heel laag.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:12:56 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780936
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Die baan kan ook door een Nederlander gedaan worden die nu werkloos thuiszit, dat huis bewoond door een Nederlands stel dat nu geen gezin kan opbouwen.
ambtenaren moeten niet zo zeuren en gewoon vergunningen voor woningbouw verstrekken aan ieder dorp dat wil bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220780961
bruh💀💀💀we hebben hier massale woningnood. sorry hoor
pi_220781289
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
'Tekorten op de arbeidsmarkt'.

Hier zie je elke avond Indiërs en weet ik wat in Thuisbezorgd-outfits rondrijden, die 'banen' hebben we helemaal niet nodig.
Alsof we al niet genoeg bezorgers, louche kapperzaken en telefoonwinkels hebben. Deze migranten werken niet in de kritieke sectoren waar veel tekorten zijn. Het is een smoes om de massale immigratie doorgang te kunnen laten vinden en goed te praten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220781295
De werken hier en hebben een uitkering in Duitsland ed en niemand die het kan controleren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:57:10 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220781366
Volgens mij lopen er weer 2 discussies door elkaar heen, namelijk of we zolang de oorlog duurt Oekraïners moeten opvangen en de vraag hoe makkelijk Oekraïners hier moeten kunnen blijven zodra de oorlog voorbij is.

Dat zijn 2 heel verschillende dingen namelijk.
pi_220781389
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij lopen er weer 2 discussies door elkaar heen, namelijk of we zolang de oorlog duurt Oekraïners moeten opvangen en de vraag hoe makkelijk Oekraïners hier moeten kunnen blijven zodra de oorlog voorbij is.

Dat zijn 2 heel verschillende dingen namelijk.
Het topic gaat vooral over de vraag of Oekraïense vluchtelingen na de oorlog in Nederland moeten kunnen blijven, en wat dat betekent voor de woningmarkt en samenleving.

De discussie verloopt vrij fel en polariserend. De belangrijkste standpunten:

- Een deel van de posters vindt dat veel Oekraïners waarschijnlijk permanent zullen blijven en dat Nederland daar realistisch over moet zijn. Zij zeggen dat de overheid meer woningen moet bouwen in plaats van steeds over “vol is vol” te praten.
- Anderen vinden juist dat Nederland al te vol is en dat opvang tijdelijk hoort te zijn. Zij zeggen dat Oekraïners uiteindelijk moeten terugkeren om hun land weer op te bouwen.
- Er ontstaat veel discussie over de woningnood. Sommigen zeggen dat Nederland bewust te weinig bouwt en dat er genoeg ruimte is voor extra woningen. Anderen vinden dat verdere verstedelijking de leefbaarheid aantast.
- Meerdere gebruikers vergelijken Oekraïense vluchtelingen met andere asielgroepen. Daarbij worden Oekraïners door sommigen gezien als “echte vluchtelingen” omdat ze uit een oorlogssituatie komen en vaak werken/integreren. - Over migranten uit Afrika en het Midden-Oosten worden door verschillende posters veel negatievere opmerkingen gemaakt.
- Een terugkerend punt is dat Europa volgens sommige gebruikers Oekraïne sterker moet steunen zodat vluchtelingen uiteindelijk veilig terug kunnen keren.
- Er zitten ook cynische reacties tussen over de Nederlandse politiek: posters klagen dat er te weinig gebouwd wordt en dat politieke partijen vooral met zichzelf bezig zijn.

De algemene sfeer:

- sterk verdeeld;
- veel frustratie over immigratie en woningnood;
- relatief meer sympathie voor Oekraïners dan voor andere vluchtelingengroepen;
- maar tegelijk ook groeiende weerstand tegen langdurige opvang.
pi_220781395
Hopelijk stemmen ze net zo rechts als ze in Oekraine deden
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220781407
Nee?

Echt?

:')
pi_220781454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Van jongeren kan ik me dat eigenlijk ook wel voorstellen. Die pikken de taal sneller op, werken vaak hier, bouwen een sociale kring op, dan heb je minder en minder drang om terug te gaan. Voorlopig is er ook nog geen einde in zicht bij het conflict in Oekraine. Ik zou ook niet gaan zitten wachten of en wanneer ik terug zou kunnen gaan. En ik heb ook niet het idee dat Oekrainers in Nederland veel problemen veroorzaken.
Wat ik wel opvallend vind is dat dit onderwerp in de media komt met betrekking tot Oekrainers, maar niet met betrekking tot Syriers bijv. Dat land is nu toch veel veiliger? Waarom is er dan geen discussie dat zij terug kunnen gaan? En waarom was er nooit de optie dat zij tijdelijk opgevangen werden, tot hun land weer veilig zou zijn?
In Nederland kan men na 5 jaar een verblijfsvergunning te hebben en na het behalen van de inburgeringscursus nationaliseren indien het om erkende asielzoekers gaat. De Oekrainers vallen onder een andere regeling, maar het lijkt me niet kies hen te discrimineren tov asielzoekers uit het MO, Azie en Afrika.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220781470
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja ze moeten toch het land terug veroveren?
Ex Persvoorlichtster van Zelensky gaf een interview met Tucker Carlson. Volgens haar wilde Zelensky al heel vroeg een deel afstaan zodat de oorlog maar stopte. Na het bezoek van Boris Johnson veranderde Zelensky van mening. Het is duidelijk dat het westen deze oorlog wilt. Die niet door Okeraine kon worden gewonnen. Dit was al vroeg duidelijk. Maar vermoedens bestaan dat Europa en Amerika Oekrainers gebruiken als kannonenvoer om Rusland deels te verzwakken. Met als uiteindelijke doel een regimechange in Moskou. Iedereen die het aanhouden van dit conflict steunt, geeft in feite niets om Oekraïne of om de burgers die nu worden afgeslacht. Het FvD heeft hier jaren vantevoren ook voor gewaarschuwd. Maar luisteren normies?
pi_220781476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:13 schreef gwn_een_user het volgende:
bruh💀💀💀we hebben hier massale woningnood. sorry hoor
Ja begin te bouwen dan. Was laatst in Fryslan, daar kan je makkelijk miljoen woningen kwijt.
pi_220781503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:16 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Ja begin te bouwen dan. Was laatst in Fryslan, daar kan je makkelijk miljoen woningen kwijt.
Waarom zou je dat doen, de Nederlandse bevolking groeit niet. Je bouwt dan alleen voor immigranten.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:25:31 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220781543
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:19 schreef DrDentz het volgende:
Waarom zou je dat doen, de Nederlandse bevolking groeit niet. Je bouwt dan alleen voor immigranten.
Makes you wonder waarom Jetten 10 nieuwe steden wil bouwen.......

Is vast niet bedoeld voor Bram en Mariska.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 13-05-2026 12:31:27 ]
pi_220781578
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:15 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat het westen deze oorlog wilt. Die niet door Okeraine kon worden gewonnen. Dit was al vroeg duidelijk.
Beetje onzin niet, De VS is recent uit Afghanistan geschopt. Rusland is daar eerder ook al uitgeschopt. De Vietnam oorlog heeft de VS verloren. Precedenten tonen juist aan dat een schijnbare militaire overmacht niet noodzakelijkerwijs tot een overwinning leidt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220781586
@XLVNB
Koeien zetten gras om in vlees, melk en mest die de grond weer gezond maakt. En nageslacht zodat het cirkeltje weer opnieuw kan beginnen. Eén koe is zoveel waardevoller dan 99.999% van al die waardeloze zogenaamde asielzoekers die niets bijdragen maar wel een netto last vormen voor nederland.
pi_220781599
Piswoest iedereen w/ w/ w/
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:36:44 #77
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220781617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja.
Na (!) de oorlog.
Maar tijdens de oorlog bleven die Nederlanders in Nederland. Het massaal naar een ander land vluchten is toch meer van daarna.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:37:23 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220781622
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Maar tijdens de oorlog bleven die Nederlanders in Nederland. Het massaal naar een ander land vluchten is toch meer van daarna.
Nou ja, op het koningshuis na dan he.

#nuance
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:39:34 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220781641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou ja, op het koningshuis na dan he.
Inderdaad, samen met onze regering :') Dan had ik liever een Zelensky hier gehad.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220781642
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou ja, op het koningshuis na dan he.

#nuance
Dat waren ook geen echte Oranje's meer volgens vermoedens en verhalen.
pi_220781660
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:39 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat waren ook geen echte Oranje's meer volgens vermoedens en verhalen.
Klopt ja, Willem III heeft geen levende kinderen nagelaten.
pi_220781726
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In Nederland kan men na 5 jaar een verblijfsvergunning te hebben en na het behalen van de inburgeringscursus nationaliseren indien het om erkende asielzoekers gaat. De Oekrainers vallen onder een andere regeling, maar het lijkt me niet kies hen te discrimineren tov asielzoekers uit het MO, Azie en Afrika.
Hoezo, ze vallen toch onder een andere regeling omdat ze wél voor oorlog vluchtten? Inmiddels importeert Oekraine immigranten omdat het land leegloopt, en onttrekken wij dienstplichtigen aan het Oekrainse leger dat voor ons zou vechten en waar wij vele miljarden voor betalen.

De wensen van buitenlanders mogen niet relevant zijn voor de Nederlandse regering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:58:23 #83
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220781790
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoezo, ze vallen toch onder een andere regeling omdat ze wél voor oorlog vluchtten? Inmiddels importeert Oekraine immigranten omdat het land leegloopt, en onttrekken wij dienstplichtigen aan het Oekrainse leger dat voor ons zou vechten en waar wij vele miljarden voor betalen.

De wensen van buitenlanders mogen niet relevant zijn voor de Nederlandse regering.
de meesten hebben al dusdanig relaties aangeknoopt , taal geleerd en en carrière gemaakt dat ze echt nooit meer teruggaan, en gelijk hebben ze

de overheid moet eens haast maken met woningbouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220781820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de meesten hebben al dusdanig relaties aangeknoopt , taal geleerd en en carrière gemaakt dat ze echt nooit meer teruggaan, en gelijk hebben ze

de overheid moet eens haast maken met woningbouw
Dat gaat moeilijk worden met al die stikstofregels voor het redden van het klimaat.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:02:39 #85
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220781825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:01 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat gaat moeilijk worden met al die stikstofregels voor het redden van het klimaat.
ja maar wel TATA openhouden en circuits bouwen , koekoe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220781852
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wortelen betekend ook dat ze bijvoorbeeld een Nederlandse partner krijgen.

Wil je dan de rechten van Nederlanders afnemen om te mogen kiezen met wie ze door het leven gaan? Ze zullen dan gewoon door inburgering enzo moeten maar als je daardoor heen komt geen probleem toch.
Ben het met je eens, dat zouden dan uitzonderingen zijn.
pi_220781877
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:33 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ze mogen 'wortelen' tot ze een ons wegen, maar zodra het thuisland veilig is direct terugsturen. Dat zijn de afspraken die je bij binnenkomst maakt.
Zijn die afspraken ook daadwerkelijk gemaakt? En gaat iemand ze daaraan houden...?
pi_220781895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Zijn die afspraken ook daadwerkelijk gemaakt? En gaat iemand ze daaraan houden...?
Niet dat ik weet..het was maar een idee.
pi_220781899
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/6680023_8569003e

Maar zonder gekheid, wat mij betreft zijn die mensen uit Oekraïne welkom. Heb je weinig last van.
Vind je dan niet dat NL overbevolkt is? Dat er te veel druk staat op huisvesting, zorg, onderwijs? Dat is namelijk het probleem. Veel groter probleem dan of ze wel of niet overlast geven.
pi_220781915
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:15 schreef Spring_Sale het volgende:
Ex Persvoorlichtster van Zelensky gaf een interview met Tucker Carlson. Volgens haar wilde Zelensky al heel vroeg een deel afstaan zodat de oorlog maar stopte. Na het bezoek van Boris Johnson veranderde Zelensky van mening. Het is duidelijk dat het westen deze oorlog wilt.
Kun je dat interview laten zien? Da kan ik zelf kijken waar je de onzin vandaan hebt.
pi_220781942
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:01 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat gaat moeilijk worden met al die stikstofregels voor het redden van het klimaat.
Stikstofcrisis heeft niets met klimaat te maken.
pi_220781977
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:30 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tja die Oekraïners zijn allemaal meteen aan het werk gegaan, hebben hun kinderen naar school laten gaan en hebben over het algemeen aardig hun best gedaan dat ze hier met goede bedoelingen zijn en mee draaien in de maatschappij.

Daarnaast zijn het vaak ook gezinnen die hier zijn, dus wat verwacht je dan na al die jaren?

Zolang deze mensen beschaafd zijn en meedraaien net als de rest zie ik weinig problemen. De problemen liggen bij al die mannen uit afrika die hier hun geluk zoeken en ook krijgen maar zelf totaal niets bijdragen aan Nederland.
Al die jaren....? Dat zijn er ook maar net vier.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:16:20 #93
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220781987
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vind je dan niet dat NL overbevolkt is? Dat er te veel druk staat op huisvesting, zorg, onderwijs? Dat is namelijk het probleem. Veel groter probleem dan of ze wel of niet overlast geven.
ben jij dictator van nederland ?

van mij mogen ze allemaal blijven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:18:31 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:01 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat gaat moeilijk worden met al die stikstofregels voor het redden van het klimaat.
Men moet elektrisch bouwmaterieel gebruiken en dat wil men niet doen

quote:
AI-overzicht
Stikstofproblematiek zet de woningbouw in Nederland op slot omdat bouwactiviteiten stikstof uitstoten, wat schadelijk is voor beschermde Natura 2000-natuurgebieden.
Hierdoor kunnen bouwprojecten niet doorgaan of lopen ze vertraging op, wat zorgt voor een tekort aan woningen.


Hier is wat je moet weten over de relatie tussen stikstof en woningbouw:

Oorzaak van uitstoot: Bij het bouwen van woningen komt stikstof (stikstofoxiden) vrij, vooral door het gebruik van zwaar materieel op de bouwplaats, zoals graafmachines, kranen, vrachtwagens en bulldozers.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:22:52 #95
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220782084
Liever Oekraïnse bouwvakkers dan Afrikaanse ingenieurs.
pi_220782088
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Stikstofcrisis heeft niets met klimaat te maken.
Ok, maar als die stikstofregels bestaan om de biodiversiteit te beschermen. Maar nadat je alle boeren hebt verdreven en dan ga je het daar volbouwen waardoor die bio-diversiteit toch verdwijnt?

Wacht eens even.
pi_220782122
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat we juist vanuit links oproepen gaan zien om Oekraïners uit te zetten. Groepen blanke christelijke mensen, voornamelijk vrouwen en kinderen, waar electoraal niets uit valt te halen strookt natuurlijk niet met de linkse ideologie.
pi_220782123
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:23 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ok, maar als die stikstofregels bestaan om de biodiversiteit te beschermen. Maar nadat je alle boeren hebt verdreven en dan ga je het daar volbouwen waardoor die bio-diversiteit toch verdwijnt?

Wacht eens even.
De stikstofregels bestaan om aangewezen kwetsbare Natura 2000 gebieden te beschermen, dat zijn niet de weilanden vol aardappels, suikerbieten, bloembollen of gras.

Daarnaast wordt het niet allemaal volgebouwd.
Zo'n 54% van het landoppervlak in Nederland is momenteel landbouw.
Zo'n 7% is bebouwd
Nog eens zo'n 7% is infrastructuur (wegen, paden, pleinen, spoor, etc).

Als er nu boeren verdwijnen bij Natura 2000 gebieden, dan zal daar vrijwel nooit gebouwd kunnen worden, simpelweg omdat het ook dicht bij die Natura 2000 gebieden ligt en om diezelfde reden vaak ook helemaal geen infrastructuur heeft.
Doe eerst een poging om te begrijpen waar je het over hebt voor je denkt iets slims te zeggen.
pi_220782145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De stikstofregels bestaan om aangewezen kwetsbare Natura 2000 gebieden te beschermen, dat zijn niet de weilanden vol aardappels, suikerbieten, bloembollen of gras.

Doe eerst een poging om te begrijpen waar je het over hebt voor je denkt iets slims te zeggen.
Dit was een item bij Blckbx.tv Al die plekken waar boeren nu worden verjaagd komen een op een over met het kaartje van de geplande tri-state city project. Op die plekken wordt straks wel degelijk gebouwd. En veel ook. Heel veel. Natura2000 ten spijt.
pi_220782147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:31 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dit was een item bij Blckbx.tv Al die plekken waar boeren nu worden verjaagd komen een op een over met het kaartje van de geplande tri-state city project. Op die plekken worst straks wel degelijk wordt gebouwd. En veel ook. Heel veel. Natura2000 ten spijt.
Onzin.

https://dpa-factchecking.com/netherlands/220617-99-700837/

quote:
Een initiatief om Nederland wereldwijd beter in de markt te zetten, wordt onterecht gezien als masterplan om van Nederland één grote stad te maken en boeren te onteigenen.

Het marketingplan TristateCity zou de grote boosdoener zijn voor de Nederlandse boeren. Volgens dat plan zouden er 30 miljoen mensen in Nederland moeten wonen in 2030, en zouden de boeren onteigend moeten worden. Daarvoor is de stikstofcrisis een handig excuus, claimen sommigen. Of loopt er iets fout in de redenering en wonen die 30 miljoen al in de zone die de Tristate city bedekt?

Beoordeling
Het TristateCity Network is een marketingplan om Nederland, Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen als één handelsregio aan de wereld te verkopen. Er is geen plan om een megastad van 30 miljoen inwoners te maken, waarvoor de onteigening van de boeren nodig is. In deze regio wonen namelijk al 30 miljoen mensen. Dit alles heeft dus ook niets te maken met het huidige stikstofbeleid.

[..]

TristateCity Network

TristateCity Network is een initiatief van marketeer Peter Savelberg uit 2016, gesteund door onder andere ondernemersvereniging VNO-NCW. Savelberg is niet van plan een megastad te bouwen. Hij vindt eigenlijk dat Nederland, samen met Vlaanderen en de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, al één verstedelijkte zone vormt. Als marketeer is Savelberg dan ook van mening dat het interessanter is om de regio als één project in het buitenland aan handelspartners te promoten.

De website biedt momenteel niet veel concrete informatie. Wel valt nog te lezen dat de initiatiefnemers ontkennen iets met het stikstofplan van de regering te maken te hebben. Er zijn wel genoeg gearchiveerde versies van de website, waarop veel informatie over het project valt te ontdekken.

En wat blijkt dan? Het initiatief is niet van plan om 30 miljoen mensen in Nederland te laten wonen. De initiatiefnemers komen wel tot de conclusie dat als Nederland als handelspartner wil concurreren met miljoenensteden in Azië, het heel de verstedelijkte zone die Nederland, Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen omvat, als één handelszone moet promoten. Deze zone omvat volgen TristateCity Network ruim 30 miljoen inwoners, wat volgens deze online tool min of meer klopt.

Blckbx.tv is een wappie kanaal.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-05-2026 13:38:08 ]
pi_220782156
Tsja lastig, ik gun deze mensen het allerbeste, maar Oekraine heeft ook zelf een toekomst nodig en heeft jonge mensen straks hard nodig.
pi_220782165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vind je dan niet dat NL overbevolkt is? Dat er te veel druk staat op huisvesting, zorg, onderwijs? Dat is namelijk het probleem. Veel groter probleem dan of ze wel of niet overlast geven.
Als dat het grote probleem is sturen we wat mij betreft alle niet Europeanen (asielzoekers) retour afzender.
pi_220782172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ben jij dictator van nederland ?

van mij mogen ze allemaal blijven
Ik zie in mijn vraag geen aanleiding dat ik dictator zou zijn eigenlijk.

Maar was het maar waar, dan wist ik het wel.
pi_220782182
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Men moet elektrisch bouwmaterieel gebruiken en dat wil men niet doen
[..]

Oh ja, tuurlijk. Elk bouwbedrijfje gaat zo zijn machinepark inruilen voor elektrisch terwijl er nog een jarenlange lease op de machines zit. Jij moet de politiek in gaan, je bent altijd zo ver verwijderd van de praktijk.
pi_220782198
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh ja, tuurlijk. Elk bouwbedrijfje gaat zo zijn machinepark inruilen voor elektrisch terwijl er nog een jarenlange lease op de machines zit. Jij moet de politiek in gaan, je bent altijd zo ver verwijderd van de praktijk.
Mijn dakrenovatie gaat overigens wel met een elektrische kraan gebeuren. Scheelt gewoon in uitstoot.
pi_220782199
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De stikstofregels bestaan om aangewezen kwetsbare Natura 2000 gebieden te beschermen, dat zijn niet de weilanden vol aardappels, suikerbieten, bloembollen of gras.

Daarnaast wordt het niet allemaal volgebouwd.
Zo'n 54% van het landoppervlak in Nederland is momenteel landbouw.
Zo'n 7% is bebouwd
Nog eens zo'n 7% is infrastructuur (wegen, paden, pleinen, spoor, etc).

Als er nu boeren verdwijnen bij Natura 2000 gebieden, dan zal daar vrijwel nooit gebouwd kunnen worden, simpelweg omdat het ook dicht bij die Natura 2000 gebieden ligt en om diezelfde reden vaak ook helemaal geen infrastructuur heeft.
Doe eerst een poging om te begrijpen waar je het over hebt voor je denkt iets slims te zeggen.
Jawel. Want die akkerlanden moeten regelmatig bespoten worden. Ook die weilanden vol aardappels die naast Natura2000 gebieden liggen en daarom moeten ze weg.
pi_220782211
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jawel. Want die akkerlanden moeten regelmatig bespoten worden.
Bespoten of bemest?

quote:
Ook die weilanden vol aardappels die naast Natura2000 gebieden liggen en daarom moeten ze weg.
Dat zeg ik ook niet niet.

Maar het argument van Spring-Sale was dat al dat akkerland in bouwgrond zou veranderen en dat (in een andere post) vastgeknoopt aan een "Tri-state" complottheorie.

Rond Natura 2000 gebieden kan je in beperkte mate bouwen als er boeren verdwijnen maar ook dan mag je niet over de uitstootgrenzen. En je mist daar vaak ook alle infrastructuur (water, stroom, riolering, wegennet, voorzieningen), dus het is veel interessanter om bij te bouwen rond bestaande wijken, zoals we al vele decennia doen. En daar verdwijnen wel boeren, wat logisch is. Mijn wijk is tussen 2000 en 2005 ook van weiland naar woonwijk gegaan, aan de rand van een bestaand dorp.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:42:35 #108
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220782235
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bespoten of bemest?
[..]
Dat zeg ik ook niet niet.

Maar het argument van Spring-Sale was dat al dat akkerland in bouwgrond zou veranderen en dat (in een andere post) vastgeknoopt aan een "Tri-state" complottheorie.
Als Schenkstroop met 'bronnen' als Blckbx aankomt weet je al meer dan genoeg.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220782236
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vind je dan niet dat NL overbevolkt is? Dat er te veel druk staat op huisvesting, zorg, onderwijs? Dat is namelijk het probleem. Veel groter probleem dan of ze wel of niet overlast geven.
Het onderwijs heeft gefaald, daardoor zijn de problemen alleen maar groter geworden.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:45:36 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220782257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jij moet de politiek in gaan, je bent altijd zo ver verwijderd van de praktijk.
Kijk dat is nu de mooiste opmerking die ik vandaag hier op Fok! las.
Die ga ik onthouden. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220782276
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:34 schreef skysherrif het volgende:
Tsja lastig, ik gun deze mensen het allerbeste, maar Oekraine heeft ook zelf een toekomst nodig en heeft jonge mensen straks hard nodig.
Dit gaat ook op voor alle landen waar we nu ook mensen van opnemen.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 13:48:40 ]
pi_220782277
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bespoten of bemest?
[..]
Dat zeg ik ook niet niet.

Maar het argument van Spring-Sale was dat al dat akkerland in bouwgrond zou veranderen en dat (in een andere post) vastgeknoopt aan een "Tri-state" complottheorie.

Rond Natura 2000 gebieden kan je in beperkte mate bouwen als er boeren verdwijnen maar ook dan mag je niet over de uitstootgrenzen. En je mist daar vaak ook alle infrastructuur (water, stroom, riolering, wegennet, voorzieningen), dus het is veel interessanter om bij te bouwen rond bestaande wijken, zoals we al vele decennia doen. En daar verdwijnen wel boeren, wat logisch is. Mijn wijk is tussen 2000 en 2005 ook van weiland naar woonwijk gegaan, aan de rand van een bestaand dorp.
Chemisch bespoten.
pi_220782297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Chemisch bespoten.
Ok, maar dat heeft op zich niet te maken met de stikstofdiscussie (NOx / NH3).
Mest wel (ammoniak, ofwel NH3).
pi_220782529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou ja, op het koningshuis na dan he.

#nuance
Tijdens WO1 1914-1918 gebeurde het al. Niet voor niets werd een ijzeren gordijn met 5000 volt erop langs de grens geplaatst en werden de grenzen met bewapende militairen bewaakt. Er zijn toen ook 'concentratiekampen' opgericht in Nederland, o.a. in de buurt van Ede. Daarvan kan je nog enkele betonnen delen bekijken.

'IJzeren Gordijn' ten zuiden van Tilburg
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220782706
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Oekraïne is ook wel veilig voor degenen die niet tot de doelgroep behoren om opgepakt te worden en naar het doodsfront gestuurd te worden.
Waar is het veilig? Dit is van vandaag:



Wel ben ik het ermee eens dat ze terug moeten zodra de oorlog voorbij is.
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:40:35 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jawel. Want die akkerlanden moeten regelmatig bespoten worden. Ook die weilanden vol aardappels die naast Natura2000 gebieden liggen en daarom moeten ze weg.
nou niet allemaal he in de Flevopolder is ruimte zat voor aardappels en in zeeland ook

de rest daar kan natuur en huizen komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782730
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Waar is het veilig? Dit is van vandaag:

[ afbeelding ]

Wel ben ik het ermee eens dat ze terug moeten zodra de oorlog voorbij is.
Als ze hier straks langer dan 5 jaar zijn is dat imo onrechtvaardig, waarom moet een Oekrainer terug terwijl andere erkende asielzoekers na 5 jaar kunnen nationaliseren. Ik vind deze vorm van discriminatie heel erg onfris.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:43:18 #118
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782731
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bespoten of bemest?
[..]
Dat zeg ik ook niet niet.

Maar het argument van Spring-Sale was dat al dat akkerland in bouwgrond zou veranderen en dat (in een andere post) vastgeknoopt aan een "Tri-state" complottheorie.

Rond Natura 2000 gebieden kan je in beperkte mate bouwen als er boeren verdwijnen maar ook dan mag je niet over de uitstootgrenzen. En je mist daar vaak ook alle infrastructuur (water, stroom, riolering, wegennet, voorzieningen), dus het is veel interessanter om bij te bouwen rond bestaande wijken, zoals we al vele decennia doen. En daar verdwijnen wel boeren, wat logisch is. Mijn wijk is tussen 2000 en 2005 ook van weiland naar woonwijk gegaan, aan de rand van een bestaand dorp.
alle huizen die na 1960 gebouwd zijn die zijn allemaal op landbouw grond gebouwd

en er is zelfs weer meer landbouwgrond bijgekomen dan sinds die tijd,
door inpoldering en ruilverkaveling is er maar liefst 145.000 hectare landbouwgrond bijgekomen

nou elektrisch bouwmateriaal kopen en is voor elkaar

quote:
AI-overzicht
Door de inpoldering van de Noordoostpolder, Flevoland (Oostelijk en Zuidelijk) en de Wieringermeerpolder is in totaal ongeveer 152.000 tot 157.000 hectare nieuw land aan Nederland toegevoegd.
Hieronder volgt de verdeling per polder:


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 14:53:53 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou niet allemaal he in de Flevopolder is ruimte zat voor aardappels en in zeeland ook

de rest daar kan natuur en huizen komen
Markerwaard kan ook ingepolderd worden, de ringdijk ligt er al :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:49:01 #120
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782765
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Markerwaard kan ook ingepolderd worden, de ringdijk ligt er al :Y
De Waddenzee ook en de Noordzee voor een nieuw Schiphol en Vlaanderen terugpakken en het Ruhrgebied voor die mooie staalfabrieken van TATA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782814
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als ze hier straks langer dan 5 jaar zijn is dat imo onrechtvaardig, waarom moet een Oekrainer terug terwijl andere erkende asielzoekers na 5 jaar kunnen nationaliseren. Ik vind deze vorm van discriminatie heel erg onfris.
Andere asielzoekers zouden ook niet genaturaliseerd moeten worden. Hoogstens een klein groepje dissidenten die echt nooit meer terug kunnen. Daarom is het goed dat het tweestatusstelsel weer wordt ingevoerd.
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:55:31 #122
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:25 schreef Tengano het volgende:

[..]
Makes you wonder waarom Jetten 10 nieuwe steden wil bouwen.......

Is vast niet bedoeld voor Bram en Mariska.
als men de HYP termijn op 50 jaar zet dan is er geen HRA meer nodig

Dat kan best, niet aflossingvrij , maar ook niet zoveel aflossen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782841
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:53 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daarom is het goed dat het tweestatusstelsel weer wordt ingevoerd.
Wat is dan de nieuwe termijn die gaat gelden, nu is die 5 jaar na het hebben van een Nederlandse verblijfsvergunning?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:05:36 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782899
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Heb je daar een bron voor, want ik verwacht daar een spanningsveld met mensenrechtenverdragen?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:57 schreef Digi2 het volgende:
5 jaar na het hebben van een Nederlandse verblijfsvergunning
normaal krijg je na 5 jaar hier op een MVV visum bij een partner vriend of partner vriendin , een Nederlands paspoort


quote:
AI-overzicht
Na het verlopen van een 5-jarig Schengenvisum (multiple-entry) terwijl u bij een EU-burger verblijft, vervalt het recht op vrij reizen.
U moet dan uw verblijf regulariseren via het EU-recht om niet illegaal te worden.

Na 5 jaar ononderbroken en legaal verblijf bij de EU-partner in Nederland kunt u in aanmerking komen voor een duurzaam verblijfsrecht.

Belangrijke stappen en gevolgen:
Geen automatisch recht op langer verblijf: Een visum is een reisdocument, geen verblijfsvergunning.
Zodra de 5 jaar voorbij zijn, eindigt het recht om in het Schengengebied te verblijven op basis van dat visum.

Vrije termijn: Na het verlopen van de geldigheid van het visum, mag u niet langer in Nederland of het Schengengebied verblijven, tenzij u dit verlengt.

Verblijf als familie van EU-burger: Als uw partner een EU-burger is die gebruik maakt van zijn/haar recht op vrij verkeer, heeft u als familielid het recht om bij uw partner te wonen.
U moet echter wel een verblijfsdocument aanvragen bij de IND.
quote:
AI-overzicht
In Nederland is de tijdelijke bescherming voor vluchtelingen uit Oekraïne (op grond van de Richtlijn Tijdelijke Bescherming) verlengd tot en met 4 maart 2027.
De situatie na het aflopen van deze termijn (waarbij de 5-jaars grens in 2027 wordt bereikt) ziet er als volgt uit:

Einde van de huidige rechten: Na 4 maart 2027 stoppen de specifieke rechten en voorzieningen die bij de tijdelijke bescherming horen (zoals directe toegang tot werk, opvang en medische zorg zonder asielprocedure).

Transitiedocument (nieuw plan): Het kabinet werkt aan een plan om Oekraïners na maart 2027 een speciale verblijfsstatus te geven via een 'transitiedocument'.

Dit is een reguliere verblijfsvergunning voor 3 jaar, bedoeld als overgangsperiode.


[ Bericht 28% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 15:12:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220782917
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
normaal krijg je na 5 jaar hier op een MVV visum , een Nederlands paspoort
Yep, wat de nieuwe termijn dan is met tweestatusstelsel is mij onbekend, maar ik vermoed dat daaraan niets is veranderd en/of dat het zelfs ruimhartiger is geworden (nog kortere tijd).
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220782921
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wat is dan de nieuwe termijn die gaat gelden, nu is die 5 jaar na het hebben van een Nederlandse verblijfsvergunning?
Die is nog steeds 5 jaar maar voor het recht op naturalisatie is een permanente verblijfsvergunning nodig. Oorlogsvluchtelingen krijgen onder het nieuwe stelsel een tijdelijke verblijfsvergunning die eventueel wel steeds verlengd kan worden. Maar ook na 5 jaar komen ze dan niet in aanmerking voor naturalisatie.
pi_220782950
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 15:08 schreef RotatoR het volgende:
Maar ook na 5 jaar komen ze dan niet in aanmerking voor naturalisatie.
Heb je daar een bron voor, want ik verwacht daar een spanningsveld met mensenrechtenverdragen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220783243
Opmerkelijk. Mensen gratis geld geven en dan verbaasd zijn dat ze niet meer weg willen.
  woensdag 13 mei 2026 @ 15:53:08 #129
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220783251
Extra genot dan voor Kim Kötter en Jaap Reesema _O_ _O_ _O_
RED ONS HENNIEGOD
pi_220783495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de meesten hebben al dusdanig relaties aangeknoopt , taal geleerd en en carrière gemaakt dat ze echt nooit meer teruggaan, en gelijk hebben ze

de overheid moet eens haast maken met woningbouw
Ik zou zeggen ga verkiezingen in met de leus "Bouwen voor Buitenlanders", die eerlijkheid zal vast veel stemmers opleveren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:25:36 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220783517
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zou zeggen ga verkiezingen in met de leus "Bouwen voor Buitenlanders", die eerlijkheid zal vast veel stemmers opleveren.
de overheid wil niet eens bouwen voor Nederlanders, dus dat zal zeker niet lukken

alle midden huur gaat ook allemaal naar statushouders nu en de gemeente past het verschil bij
als je jonge kinderen hebt en je hebt geen connecties dan ben je goed de sjaak tegenwoordig

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2026 16:59:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:49:59 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220783655
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:20 schreef epicbeardman het volgende:
Wie wil er nou niet in Nederland blijven, gratis 2300+ euro per maand.
Meeste Oekies werken plus als ze er voor kiezen niet meer in de opvang te blijven moeten ze alles elf bekostigen,
Als ze in de opvang blijven hebben ze een dak en vreten meer niet btw.
In veel andere landen hebben ze alleen de optie voor onderdak en vreten.
Ik ken aardig wat oekies en heb er weinig issues mee veel proberen zich volledig aan te passen.
Plus ze werken hard en veroorzaken amper issues het gross is vrouw.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220784190
Ik ga er vanuit dat vanaf 2027 steeds meer Oekrainers meer dan 5 jaar over een geldige nederlandse verblijfsvergunning beschikken en recht hebben op nationalisatie.

quote:
Prompt: Na hoeveel tijd kunnen subsidiair beschermden nationaliseren?
AI Overview
Subsidiair beschermden kunnen in Nederland in de regel na 5 jaar legaal verblijf de Nederlandse nationaliteit door naturalisatie aanvragen. Hier zijn de belangrijkste punten:
Wachttijd: De termijn van 5 jaar begint te lopen vanaf het moment dat de asielvergunning is verleend (de "b-status" of "subsidiary protection").
Geldige vergunning: Tijdens de hele procedure tot aan de naturalisatie moet de persoon in het bezit zijn van een geldige verblijfsvergunning.
Overige voorwaarden: Naast de 5-jaarstermijn moet men voldoen aan de gebruikelijke inburgeringseisen en mag men geen gevaar vormen voor de openbare orde.
Tweestatusstelsel (Toekomst): Er zijn plannen (2025) om de tijdelijke asielvergunning in te korten naar 3 jaar, maar op dit moment geldt in de praktijk nog de 5-jaarsregel voor het aanvragen van een status voor onbepaalde tijd of naturalisatie.
In Belgie, Zwitserland en Denemarken mag men daarnaast niet van bijstand afhankelijk zijn, dat sluit nationalisering uit, niet het verlengen van een verblijfsvergunning, dit zou voor Nederland ook een mogelijkheid zijn om de instroom te beperken, maar van een serieus terugdringen van massamigratie is geen sprake, het is symboolpolitiek en werkverschaffing voor ambtenaren, niet meer, niet minder.

[ Bericht 7% gewijzigd door Digi2 op 13-05-2026 18:04:28 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220784246
Dubbel
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220785304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de overheid wil niet eens bouwen voor Nederlanders, dus dat zal zeker niet lukken

alle midden huur gaat ook allemaal naar statushouders nu en de gemeente past het verschil bij
als je jonge kinderen hebt en je hebt geen connecties dan ben je goed de sjaak tegenwoordig
Waarom niet? Buitenlanders hebben sowieso een streepje voor bij onze overheid van het o zo redelijke politieke midden. Belastingkortingen, hoger onderwijs in de eigen taal, speciale scholen voor buitenlanders, gratis tandheelkundige zorg, belastingconstructies, lagere rijvaardigheid mag gewoon de weg op etc.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220786283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:49 schreef theguyver het volgende:

[..]
Meeste Oekies werken plus als ze er voor kiezen niet meer in de opvang te blijven moeten ze alles elf bekostigen,
Als ze in de opvang blijven hebben ze een dak en vreten meer niet btw.
In veel andere landen hebben ze alleen de optie voor onderdak en vreten.
Ik ken aardig wat oekies en heb er weinig issues mee veel proberen zich volledig aan te passen.
Plus ze werken hard en veroorzaken amper issues het gross is vrouw.
Het zullen wel de eerste jongeren en met name mannelijk die ze graag zouden willen terug sturen..
Duitsland en Frankrijk hebben die plannen al gemaakt om jonge Oekrainse mannelijke vluchtelingen terug te sturen omdat die nodig zouden zijn aan het front. Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
pi_220786320
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
Syrie was dan ook een dictatuur.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220786356
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Syrie was dan ook een dictatuur.
In die zin nog steeds. Maar je had je kunnen aansluiten bij die partij tegen Assad.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:01:51 #139
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220786363
Ze vormen natuurlijk wel het bovensegment onder de vluchtelingen. Maar goed, Oekraïne heeft ze straks veel harder nodig dan Nederland.
pi_220786419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
In die zin nog steeds. Maar je had je kunnen aansluiten bij die partij tegen Assad.
Er is nu een overgangsregering, er was daar sprake van een burgeroorlog. Oekraine is binnengevallen door een buurland die op terreinverovering uit is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220786424
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:01 schreef Richestorags het volgende:
Ze vormen natuurlijk wel het bovensegment onder de vluchtelingen. Maar goed, Oekraïne heeft ze straks veel harder nodig dan Nederland.
De nederlandse overheid scheidt het kaf van het koren en behoud het kaf, deze mentaliteit gaat nog duur komen te staan ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:14:37 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220786437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het zullen wel de eerste jongeren en met name mannelijk die ze graag zouden willen terug sturen..
Duitsland en Frankrijk hebben die plannen al gemaakt om jonge Oekrainse mannelijke vluchtelingen terug te sturen omdat die nodig zouden zijn aan het front. Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
van mij mogen ze blijven als ze maar geen uitkering , toeslag of subsidie gaan nemen

Arbeid moet lonen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:18:10 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220786463
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Van mij mogen ze blijven.
Tja, jij wilde ook alle illegalen, in lijn met het beleid van de huidige Spaanse regering, hier al een verblijfsvergunning toekenen. Waar ligt voor jou de grens zeg maar, als die er überhaupt is? Hoeveel mensen mogen er elk jaar worden toegelaten?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220786622
Tsja, in Vlaardingen is een heel dorp voor ze gebouwd, geen wonder dat ze niet meer weg willen.

Ik snap nooit zo goed dat we niet gewoon een tentenkamp voor die (nep)vluchtelingen opzetten. Waarom moeten ze per se een huis krijgen?
pi_220786635
Oekraïners passen qua cultuur wat beter bij Nederland. Zijn christelijk en gedragen zich wat beter. Mogen wat mij betreft blijven
pi_220786712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja, in Vlaardingen is een heel dorp voor ze gebouwd, geen wonder dat ze niet meer weg willen.

Ik snap nooit zo goed dat we niet gewoon een tentenkamp voor die (nep)vluchtelingen opzetten. Waarom moeten ze per se een huis krijgen?
De mensenrechten verdragen geven recht op tent, bed, douche, brood en toegang tot inkomen uit werk. Nederland gaat daar ver bovenuit. Daarnaast is er de plicht indien je gezondheid niet ernstig beperkt is je eigen broek op te houden. Uitsluiting tot nationalisering op grond van bijv het gebruik maken van bijstand is dan ook toegestaan en gebeurt ook daadwerkelijk in o.a. Belgie, Luxemburg, Zwitserland en Denemarken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:54:39 #147
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220786777
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja, in Vlaardingen is een heel dorp voor ze gebouwd, geen wonder dat ze niet meer weg willen.

Ik snap nooit zo goed dat we niet gewoon een tentenkamp voor die (nep)vluchtelingen opzetten. Waarom moeten ze per se een huis krijgen?
laat ze zelf maar hun huizen bouwen geef een stuk grond van 20 hectare en laat ze zelf bouwen

simpel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  VIVA woensdag 13 mei 2026 @ 22:56:14 #148
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220786787
Ik heb nog 0,0 problemen gehad met een Oekrainer in Nederland, wat mij betreft mogen ze blijven (Hel meer Oekrainse vrouwen zijn welkom :D )
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220786791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/6680023_8569003e

Maar zonder gekheid, wat mij betreft zijn die mensen uit Oekraïne welkom. Heb je weinig last van.
Dat filmpje dat steeds voor de leuk gepost wordt... Die zingende mensen zijn de reden dat Nederland zo lang leefbaar en sociaal is gebleven, waar mensen oog hebben voor mekaar. Mensen die niet bang zijn empathie te tonen, en soms wat naïef overkomen.

Nu is het alleen maar sociaal afbrokkelbeleid. Zondebokken zoeken en daar op slaan i.p.v. het sociale beleid te versterken.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220786811
quote:
84s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Ik heb nog 0,0 problemen gehad met een Oekrainer in Nederland, wat mij betreft mogen ze blijven (Hel meer Oekrainse vrouwen zijn welkom :D )
Het zal voor de Nederlandse vrouwen nogal pittig worden ja, de concurrentie neemt alleen maar toe :D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:18:06 #151
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220786910
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het zal voor de Nederlandse vrouwen nogal pittig worden ja, de concurrentie neemt alleen maar toe :D
ja vertel mij niets over Oekraïense vrouwen gosie, gossie
maar top meiden , echt waar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220787007
Prima plan, Oekraïners mogen blijven en iedereen die op een fatbike rijdt trappen we Nederland uit :W
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:40:22 #153
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220787028
Oekrainers lijken zich beter aan te passen dan de mensen uit de zandbak.

Toch worden ook voor de Oekrainers weer alle registers open getrokken. Kost en inwoning voor ¤244 per maand, gratis zorg (geen premieplicht) en onderwijs.

Ik ken Oekrainers die fulltime bij de Aldi werken ¤2100 netto pakken per maand en iedere maand ¤1500 kunnen sparen :')

Gefaciliteerd door de belastingbetaler.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:03:29 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220787124
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:40 schreef RamboDirk het volgende:
Oekrainers lijken zich beter aan te passen dan de mensen uit de zandbak.

Toch worden ook voor de Oekrainers weer alle registers open getrokken. Kost en inwoning voor ¤244 per maand, gratis zorg (geen premieplicht) en onderwijs.

Ik ken Oekrainers die fulltime bij de Aldi werken ¤2100 netto pakken per maand en iedere maand ¤1500 kunnen sparen :')

Gefaciliteerd door de belastingbetaler.
Hemel voor gasten dit land.
Over de ruggen van ons.

Met dank aan de politiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:19:33 #155
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220787194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hemel voor gasten dit land.
Over de ruggen van ons.

Met dank aan de politiek.
laat ze maar huizen bouwen de politiek kan het niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220787475
twitter
pi_220787479
Volgens Siebelt is deze organisatie een onderdeel van een veel groter juridisch en politiek netwerk. Volgens hem gaat het niet alleen om opvang of begeleiding, maar ook om juridische procedures, internationale contacten en beïnvloeding van beleid.

"VluchtelingenWerk Nederland heeft een afdeling en dat heet: wij procederen tot het eind," zegt hij. "Daarin zitten juristen en hoogleraren. Die procederen tot het eind, tot het Hof van Europa voor de rechten van asielzoekers."

Volgens Siebelt loopt deze invloed verder dan Nederland. Met name de Europese verbanden, zoals de Europese Raad voor Vluchtelingen en Ballingen (ECRE), waar vluchtelingenorganisaties uit heel Europa bij betrokken zijn, speelt ook in de Nederlandse migratiepolitiek een grote rol, stelt Siebelt. "Daar zitten alle asielorganisaties van Europa in, alle vluchtelingenorganisaties," zegt hij. "En dan heb je een netwerk van juristen in Europa die asielzaken doen. Dan praat je over duizenden juristen."

Die organisaties hebben volgens hem contact met Europese en internationale instellingen. "Zij hebben dagelijks contact met de Europese Commissie, met het Europese Hof en met de Mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties. Ook zijn er lijnen met de Democratische Partij in de Verenigde Staten"

Volgens Siebelt ontstaat daardoor een verwevenheid die nauwelijks nog te doorbreken is. Hij ziet politieke verbindingen, met name met linkse partijen zoals de Partij van de Arbeid. Volgens Siebelt zijn deze netwerken de afgelopen decennia zo sterk geworden dat je er moeilijk omheen kan. "Op een gegeven moment is er een verwevenheid die niet meer terug te draaien is."
  donderdag 14 mei 2026 @ 02:38:09 #158
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220787486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:35 schreef TLC het volgende:
Prima plan, Oekraïners mogen blijven en iedereen die op een fatbike rijdt trappen we Nederland uit :W
Beter sturen we ze naar het front.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Redactie Sport donderdag 14 mei 2026 @ 07:00:52 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220787628
Dat betekent dat ze het hier als prettig ervaren. Ik zie het probleem niet zo. Gaaf land.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 mei 2026 @ 07:24:17 #160
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220787650
Welkom Oekraïners. Ken er inmiddels een paar en daar mogen we blij mee zijn. Die voegen wat toe.

En het is ook iedere keer wensdenken dat ze maar weer teruggaan. Je moet daar vanaf het begin anders mee om gaan. Dat zouden we nu wel geleerd moeten hebben. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 14 mei 2026 @ 07:53:52 #161
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220787695
Wel benieuwd of ze nog willen blijven als ze zelf een woning moeten zoeken, vrije sector moeten huren, zorgpremie moet betalen, allerhande belastingen moeten gaan betalen en netto in de maand nog maar weinig gaan overhouden.
pi_220787762
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2026 07:24 schreef borisz het volgende:
Welkom Oekraïners. Ken er inmiddels een paar en daar mogen we blij mee zijn. Die voegen wat toe.
Nou, genoeg die niets toevoegen hoor. Het blijft een pauperland net als Rusland buiten de grote steden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 14 mei 2026 @ 08:44:41 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 07:53 schreef RamboDirk het volgende:
Wel benieuwd of ze nog willen blijven als ze zelf een woning moeten zoeken, vrije sector moeten huren, zorgpremie moet betalen, allerhande belastingen moeten gaan betalen en netto in de maand nog maar weinig gaan overhouden.
Ja, want hier toch veel beter dan daar
The End Times are wild
  donderdag 14 mei 2026 @ 08:46:50 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787809
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:35 schreef TLC het volgende:
Prima plan, Oekraïners mogen blijven en iedereen die op een fatbike rijdt trappen we Nederland uit :W
De ergste slaven zijn de mensen die het prima vinden dat ze vervangen worden, als het maar gebeurt door mensen die het bedrijfsleven voldoende opleveren.
The End Times are wild
pi_220788074
Oekraïeners moeten terug. Alle Syriërs en soortgelijken mogen permanent blijven... Draai dat even om graag.
pi_220788202
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:29 schreef Cockwhale het volgende:
Oekraïeners moeten terug. Alle Syriërs en soortgelijken mogen permanent blijven... Draai dat even om graag.
Onder die voorwaarde valt er misschien te praten, alle agressieve zandbakkers eerst wieberen. Zien we dan wel weer.
pi_220788467
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:29 schreef Cockwhale het volgende:
Oekraïeners moeten terug. Alle Syriërs en soortgelijken mogen permanent blijven
Van wat ik er tot nu toe van begrijp gaat dat niet gebeuren. Als Oekrainers 5 jaar aantoonbaar legaal in Nederland verblijven en ingeburgerd zijn hebben ze recht op nationalisering. Ik heb nog geen enkele bron gezien die iets anders aantoont. Vanaf 2027 zal dat dan dus van start gaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220788636
Meer handen voor de zorg, inkomen voor ons pensioenpotje, techneuten, etc. en ze zijn niet eens moslim. Dat moet toch de droom van iedereen zijn?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 14 mei 2026 @ 10:16:50 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220788677
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:14 schreef Multatilu het volgende:
Meer handen voor de zorg, inkomen voor ons pensioenpotje, techneuten, etc. en ze zijn niet eens moslim. Dat moet toch de droom van iedereen zijn?
Laat ze dan eerst meer een paar jaar huizen bouwen voor hunnie zelf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220788704
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Laat ze dan eerst meer een paar jaar huizen bouwen voor hunnie zelf
Als verveelde stellen in Nederland gewoon eens bij elkaar blijven in plaats van scheiden is het huizentekort in no time opgelost. Dat en de babyboom die doodgaat.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_220788715
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2026 07:24 schreef borisz het volgende:
Welkom Oekraïners. Ken er inmiddels een paar en daar mogen we blij mee zijn. Die voegen wat toe.

En het is ook iedere keer wensdenken dat ze maar weer teruggaan. Je moet daar vanaf het begin anders mee om gaan. Dat zouden we nu wel geleerd moeten hebben. :s)
Yep, vanaf volgend jaar zullen er Oekraïners zijn die langer dan 5 jaar aantoonbaar legaal hier verblijven en ingeburgerd zijn. Die hebben recht op nationalisering. Het enige wat men kan en zou moeten gaan veranderen is dat het trekken van bijstand dat uitsluit zoals in meerdere landen al gebruikelijk en ook toegestaan is volgens mensenrechten verdragen. De verblijfsvergunning wordt dan wel verlengt zolang het thuisland onveilig is, maar nationalisering wordt dan uitgesloten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 14-05-2026 10:23:32 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220788916
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 02:28 schreef Alpha0 het volgende:
Volgens Siebelt is deze organisatie een onderdeel van een veel groter juridisch en politiek netwerk. Volgens hem gaat het niet alleen om opvang of begeleiding, maar ook om juridische procedures, internationale contacten en beïnvloeding van beleid.

"VluchtelingenWerk Nederland heeft een afdeling en dat heet: wij procederen tot het eind," zegt hij. "Daarin zitten juristen en hoogleraren. Die procederen tot het eind, tot het Hof van Europa voor de rechten van asielzoekers."

Volgens Siebelt loopt deze invloed verder dan Nederland. Met name de Europese verbanden, zoals de Europese Raad voor Vluchtelingen en Ballingen (ECRE), waar vluchtelingenorganisaties uit heel Europa bij betrokken zijn, speelt ook in de Nederlandse migratiepolitiek een grote rol, stelt Siebelt. "Daar zitten alle asielorganisaties van Europa in, alle vluchtelingenorganisaties," zegt hij. "En dan heb je een netwerk van juristen in Europa die asielzaken doen. Dan praat je over duizenden juristen."

Die organisaties hebben volgens hem contact met Europese en internationale instellingen. "Zij hebben dagelijks contact met de Europese Commissie, met het Europese Hof en met de Mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties. Ook zijn er lijnen met de Democratische Partij in de Verenigde Staten"

Volgens Siebelt ontstaat daardoor een verwevenheid die nauwelijks nog te doorbreken is. Hij ziet politieke verbindingen, met name met linkse partijen zoals de Partij van de Arbeid. Volgens Siebelt zijn deze netwerken de afgelopen decennia zo sterk geworden dat je er moeilijk omheen kan. "Op een gegeven moment is er een verwevenheid die niet meer terug te draaien is."

Dat hele asielbeleid is een staat binnen een staat, wat boven elke vorm van controle staat. De media is de spreekbuis geworden van die industrie, de politiek is ingekapseld en de rest gaat gebukt onder dat moralistische 'we moeten iedereen opvangen want onze plicht dit en onze schuld dat' prietpraat. Anders gezegd, de asielmaffia is buiten de democratische rechtsorde geplaatst, derhalve kan je dit vrijwel niet via de democratie oplossen. Je kan rechts stemmen totdat je een ons weegt, niets verandert.

Plus: de politie ramt erop los als je echt actie onderneemt tegen die industrie. Je wordt gewoon keihard in elkaar geslagen zoals in Loosdrecht. Mensen worden meteen opgepakt en via snelrecht flinke straffen opgelegd. Vergelijk dat met XR of die pro-pallie figuren voor miljoenen schade aanricht, snelwegen blijft blokkeren, enzovoorts, die kunnen gewoon hun gang gaan zonder repressailles. Dit is politiek aangestuurd.

Enige oplossing: juist geen geweld gebruiken, maar blijf demonstreren. In grote getale, elke week. Herhaling is kracht. Kopieer XR of die pro-pallie lui met hun acties. Geen vuurwerk, geen verboden teksten, gewoon vreedzaam. Hang overal Nederlandse vlaggen op, Nederlandse vlaggenstickers, etcetera. Als daad van verzet.

Dit is de Mahatma Ghandhi methode. Je moet door een pijngrens heen, want de ME ramt erop los en je wordt gedemoniseerd in de pers, maar er is geen andere optie.
pi_220788930
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, jij wilde ook alle illegalen, in lijn met het beleid van de huidige Spaanse regering, hier al een verblijfsvergunning toekenen. Waar ligt voor jou de grens zeg maar, als die er überhaupt is? Hoeveel mensen mogen er elk jaar worden toegelaten?
Onzin. Bron?
pi_220788938
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Van wat ik er tot nu toe van begrijp gaat dat niet gebeuren. Als Oekrainers 5 jaar aantoonbaar legaal in Nederland verblijven en ingeburgerd zijn hebben ze recht op nationalisering. Ik heb nog geen enkele bron gezien die iets anders aantoont. Vanaf 2027 zal dat dan dus van start gaan.
Beetje selectief quoten zo. Oekraïeners mogen van mij blijven. Syriërs optyfen.
pi_220788985
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Beetje selectief quoten zo. Oekraïeners mogen van mij blijven. Syriërs optyfen.
Zo zit de wet en regelgeving niet in elkaar. Syrië lijkt nu veiliger te zijn en het betrof een dictatuur en burgeroorlog. Oekraine betreft andere feiten, het is een oorlog met een invasief buurland welke nog gaande is.

Ambtsbericht Syrië (mei 2025)

[ Bericht 12% gewijzigd door Digi2 op 14-05-2026 10:51:34 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220789069
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zo zit de wet en regelgeving niet in elkaar. Syrië lijkt nu veiliger te zijn en het betrof een dictatuur en burgeroorlog. Oekraine betreft andere feiten, het is een oorlog met een invasief buurland welke nog gaande is.

Ambtsbericht Syrië (mei 2025)
Snap ik ook wel, maar dat is hoe ik het graag zou zien. Sowieso, geen vluchtelingen buiten een straal van 2000km, omdat de cultuurverschillen te groot zijn.
pi_220789090
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:00 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Snap ik ook wel, maar dat is hoe ik het graag zou zien. Sowieso, geen vluchtelingen buiten een straal van 2000km, omdat de cultuurverschillen te groot zijn.
Ik ben ook een culturist, dwz ik maak onderscheidt op grond van cultuur (kernwaarden en normen vooral). De huidige mensenrechtenverdragen sluiten daar echter niet bij aan. Vandaar dat ik o.a. daarop de mensenrechten zelf persoonlijk afwijs.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220789123
Simpel: degenen die hier een leven hebben opgebouwd als in: zelf inkomen verwerven, woning geregeld, enz. en ze willen blijven? Welkom.

Hand opgehouden? Niet meebetaald aan opvang terwijl het moest? Misdrijf gepleegd? Enz? Ga weg!
pi_220789282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:07 schreef VEM2012 het volgende:
Simpel: degenen die hier een leven hebben opgebouwd als in: zelf inkomen verwerven, woning geregeld, enz. en ze willen blijven? Welkom.

Hand opgehouden? Niet meebetaald aan opvang terwijl het moest? Misdrijf gepleegd? Enz? Ga weg!
In een aantal landen kan je niet nationaliseren indien je van de bijstand afhankelijk bent en dat is dus ook toegestaan volgens mensenrechtenverdragen. De asielant/migrant heeft namelijk de plicht zijn eigen broek op te houden en het sociaal stelsel van een ontvangend land niet onnodig tot last te zijn. o.a. Belgie, Denemarken, Luxemburg en Zwitserland doen dit al.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  donderdag 14 mei 2026 @ 11:56:08 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220789759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:17 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Als verveelde stellen in Nederland gewoon eens bij elkaar blijven in plaats van scheiden is het huizentekort in no time opgelost. Dat en de babyboom die doodgaat.
De statushouders komen nu kant en klaar binnen uit Griekenland, die hoeve niet eens meer naar het COA , dus krijgen gelijk een woning toegewezen in de doelgemeente , ook midden huur, de gemeente past het verschil bij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 14 mei 2026 @ 12:06:33 #181
483584 incel
they/them
pi_220789865
100x liever Oekrainers dan zandbakfiguren
pi_220790091
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:52 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik kan me in de moderne tijd geen enkele geldige reden meer bedenken waarom vrouwen die dans wel zouden mogen ontspringen en mannen niet.
Vanwege de demografie.
1 man kan een heleboel vrouwen bevruchten dus daar heb je er dan minder van nodig.
pi_220790102
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vanwege de demografie.
1 man kan een heleboel vrouwen bevruchten dus daar heb je er dan minder van nodig.
Dat is voor mij geen geldige reden mijn leven als minder belangrijk te zien dan dat van een vrouw. Dat zal ik dus ook nooit accepteren.

Er is verder écht geen gebrek aan mensen ofzo, we zijn geen bedreigde soort :')
pi_220800386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De statushouders komen nu kant en klaar binnen uit Griekenland, die hoeve niet eens meer naar het COA , dus krijgen gelijk een woning toegewezen in de doelgemeente , ook midden huur, de gemeente past het verschil bij
Had je voor mij nog even die statistieken welk percentage van de woningen naar statushouders ging? Meen iets van 10%. Overige gaat voor een groot deel naar zogenaamde 'urgentie gevallen'. Lees: paps heeft in een dronken bui geil lopen doen met een collega die ook getrouwd was. Dus ineens hebben twee huishoudens vier huizen nodig, want paps en collega's zijn geen relatiemateriaal. Dus daar staat je zoon van 23 dan op die wachtlijst. Weer twee plekjes naar achteren in plaats van naar voren.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:06:31 #185
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220800424
verkeerde topic
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:42:13 #186
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220807768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het zullen wel de eerste jongeren en met name mannelijk die ze graag zouden willen terug sturen..
Duitsland en Frankrijk hebben die plannen al gemaakt om jonge Oekrainse mannelijke vluchtelingen terug te sturen omdat die nodig zouden zijn aan het front. Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
juist Oekies wel andere landen niet.
Jaartje of wat geleden kwam er bij ons bedrijf een somalier aan het werk tijdelijk via een of ander project van de overheid.
Toen ik hem vroeg wat de reden was dat hij was gevlucht gaf hij als reden dat hij het leger in moest.
Ik werd vrijwel gelijk pissed op hem.
Sure Somalie heeft een burger oorlog maar daarbij vallen +- 10.000 doden per jaar burgers en militairen en terroristen, de oekies die ik ken warebn gevlucht die minderjarig waren of gewoon veels te oud, lieten me beelden zien van wat er nog over was van hun huis (muurtje) plus daar vallen puur gok ff meer dan 20x aantal doden per jaar veelal militairen.
Ik vind het nogal een verschil.

Plus die Somalier kwam binnen met merk kleding en iphone etc die oekies geodkope telefoon simpele kleren en de wil om te werken, die somalier deed geen hol! en hij woonde hier al 5 jaar kon geen woord nederlands gebrekkig Engels!

nou kan je zeggen zo zijn ze niet allemaal maar je krijgt zo wel een ander beeld.
Ik ken syriers die gevlucht zijn veelal christenen hebben zich aangepast nederlands geleerd en werken extreem hard.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  donderdag 21 mei 2026 @ 11:21:43 #187
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220853571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:23 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ruim 6/10 werken:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)lingen-in-loondienst

Dus van alle immigranten bij far de beste score (goh).
De enige reden is dat ze MOGEN werken en de rest mag niet.
Geef de regering maar de schuld.
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  zondag 24 mei 2026 @ 14:23:31 #188
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220876343
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:00 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Had je voor mij nog even die statistieken welk percentage van de woningen naar statushouders ging? Meen iets van 10%. Overige gaat voor een groot deel naar zogenaamde 'urgentie gevallen'. Lees: paps heeft in een dronken bui geil lopen doen met een collega die ook getrouwd was. Dus ineens hebben twee huishoudens vier huizen nodig, want paps en collega's zijn geen relatiemateriaal. Dus daar staat je zoon van 23 dan op die wachtlijst. Weer twee plekjes naar achteren in plaats van naar voren.
De meeste huizen zijn bezet door scheidingen omdat de vrouw zo graag uit het niets denkt 'girlpower', maar daar durft dit laffe land natuurlijk niets van te zeggen
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220886845
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 14:23 schreef Edding345 het volgende:

[..]
De meeste huizen zijn bezet door scheidingen omdat de vrouw zo graag uit het niets denkt 'girlpower', maar daar durft dit laffe land natuurlijk niets van te zeggen
*O* All the women, independent, throw your hands up at me *O*
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_220890583
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 07:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat betekent dat ze het hier als prettig ervaren. Ik zie het probleem niet zo. Gaaf land.
Ja ik zou het ook erg prettig vinden als anderen alles voor mij betalen, alleen gebeurt dat niet. Ik behoor tot degene die alles mogen betalen en vind dat veel minder gaaf.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 11:54:02 #191
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220890607
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
Ja ik zou het ook erg prettig vinden als anderen alles voor mij betalen, alleen gebeurt dat niet. Ik behoor tot degene die alles mogen betalen en vind dat veel minder gaaf.
Jij zou ervoor pleiten de belastingen af te schaffen dus?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:56:18 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220890619
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
juist Oekies wel andere landen niet.
Jaartje of wat geleden kwam er bij ons bedrijf een somalier aan het werk tijdelijk via een of ander project van de overheid.
Toen ik hem vroeg wat de reden was dat hij was gevlucht gaf hij als reden dat hij het leger in moest.
Ik werd vrijwel gelijk pissed op hem.
Sure Somalie heeft een burger oorlog maar daarbij vallen +- 10.000 doden per jaar burgers en militairen en terroristen, de oekies die ik ken warebn gevlucht die minderjarig waren of gewoon veels te oud, lieten me beelden zien van wat er nog over was van hun huis (muurtje) plus daar vallen puur gok ff meer dan 20x aantal doden per jaar veelal militairen.
Ik vind het nogal een verschil.

Plus die Somalier kwam binnen met merk kleding en iphone etc die oekies geodkope telefoon simpele kleren en de wil om te werken, die somalier deed geen hol! en hij woonde hier al 5 jaar kon geen woord nederlands gebrekkig Engels!

nou kan je zeggen zo zijn ze niet allemaal maar je krijgt zo wel een ander beeld.
Ik ken syriers die gevlucht zijn veelal christenen hebben zich aangepast nederlands geleerd en werken extreem hard.

Wat is toch die obsessie of migranten die hier komen extreem hard werken of niet? Wat is überhaupt de obsessie met mensen die hard werken?
Want als je hard werkt is alles goed?…
Dat is toch enkel voor werkgevers van belang.
Ze kunnen hier 1 miljoen Chinezen importeren die waanzinnig hard werken en nog steeds vind ik het een slecht plan.
The End Times are wild
pi_220891156
mooi

hoop een mooie schone oekrainese te ontmoeten
  dinsdag 26 mei 2026 @ 14:13:35 #194
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220891487
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:22 schreef alternatif het volgende:
mooi

hoop een mooie schone Oekraïense te ontmoeten
nou ik zag er vorige week een blonde lachebek aan de deur van DPD , of ik er een van de buren wilde hebben
ik zeg goed , krijg jij er een van mij, #Metoo

heel slecht voor me hart zulke meiden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 26 mei 2026 @ 14:42:20 #195
3542 Gia
User under construction
pi_220891638
Ik zou geen problemen hebben met jonge oekraïners die inmiddels goed ingeburgerd zijn en de Nederlandse taal geleerd hebben. W.m.b. mogen die blijven.
Maar oudere oekraïners die niet meer willen of kunnen inburgeren, niet gaan werken en waar straks mogelijk een door de oorlog gehandicapte partner bij komt, liever niet.
pi_220893443
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:22 schreef alternatif het volgende:
mooi

hoop een mooie schone oekrainese te ontmoeten
Dat is je in de afgelopen paar jaar anders ook nog niet gelukt dan blijkbaar. Zal je toch eens van tactiek moeten veranderen denk ik.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 20:10:40 #197
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220893889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:22 schreef alternatif het volgende:
mooi

hoop een mooie schone oekrainese te ontmoeten
je kan ze pakken bij de wallen goedkoper ook
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220893963
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:10 schreef Edding345 het volgende:

[..]
je kan ze pakken bij de wallen goedkoper ook
ik wil girlfriend experience
  dinsdag 26 mei 2026 @ 20:49:28 #199
24329 KNAK
ff w88,......
pi_220894142
Dit probleem lost zichzelf uiteindelijk opeens op.

Wat er aan voorafgaat kan dan wel een beetje turbulent worden, maar Nederland wordt dadelijk volledig kaalgeplukt, en zo ook alle sociale voorzieningen, sociale vangnetten. Met zoveel nationaliteiten en de nieuwe generaties hebben we over een generatie of 2 a 3 dus niet alleen de "kutmarokkannen' als probleemgroep, maar ook 'kutsyriers', en 'kutUkrainiers'... etc..

Dat worden dan wel weer spannende nieuwsberichten als deze groepen elkaar gaan bestrijden Met name de nieuwe generatie uit Ukraine kunnen weleens de Mocro's van hun troon stoten aangezien laatstgenoemde niets meer dan hyena's zijn en in groepsverband tof kunnen doen.

Hoe dan ook, Nederland, en zo ook de rest van West Europa wordt uiteindelijk net zo interessant als Griekenland, of als "-vul in een land waar je weinig/geen luxe hebt, en gewoonweg moet overleven-".. Er komt uiteindelijk een einde aan, en Nederland een participatie-samenleving benoemen waar het voorheen een verzorgstaat was, en waar een 'Koningin' laat weten dat de NLs identiteit niet bestaat , dan is de daling publiekelijk aangekondigd
Mai pben rai~!
pi_220895302
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:17 schreef Hathor het volgende:
Dat kon je van mijlenver zien aankomen. Bosniers die hier opgevangen werden tijdens de oorlog op de Balkan zouden ook maar tijdelijk blijven, maar die zijn grotendeels allemaal hier gebleven.

Maar goed, liever Oekrainers dan Somaliers of Eritreeers, want daar ga je nooit wat aan hebben.
Ik had dit een paar jaar geleden in het Oekraïne topic vermeld en werd toen nog net niet met pek en veren de virtuele straat op getyft.
We gaan een hoop problemen krijgen door deze groep als we het niet goed aanpakken. Ondanks dat ze blond zijn, hebben ze toch hele andere ideeën dan wij. Ik heb de meest verschrikkelijke dingen gezien die genormaliseerd werden door een hoop mensen uit deze groep.
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:12:59 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220896896
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 06:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik had dit een paar jaar geleden in het Oekraïne topic vermeld en werd toen nog net niet met pek en veren de virtuele straat op getyft.
We gaan een hoop problemen krijgen door deze groep als we het niet goed aanpakken. Ondanks dat ze blond zijn, hebben ze toch hele andere ideeën dan wij. Ik heb de meest verschrikkelijke dingen gezien die genormaliseerd werden door een hoop mensen uit deze groep.
Klopt. Er wordt teveel gefocust op de raciale component. ‘Ze zijn blank en niet zwart dus komt het vast goed’ Terwijl het ook een heel ander volk met een andere cultuur en normen en waarden heeft. Dat ze bereid zijn in de fabrieken te werken wil niet zeggen dat ze bijdragen aan de eenmalige ‘high trust society’. Denken dat ze zit werk gaan doen omdat ze blank zijn is naïef
The End Times are wild
pi_220896925
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:42 schreef Gia het volgende:
Ik zou geen problemen hebben met jonge oekraïners die inmiddels goed ingeburgerd zijn en de Nederlandse taal geleerd hebben. W.m.b. mogen die blijven.
Maar oudere oekraïners die niet meer willen of kunnen inburgeren, niet gaan werken en waar straks mogelijk een door de oorlog gehandicapte partner bij komt, liever niet.
Als veel jonge Oekraïners permanent naar het buitenland verhuizen, wat is de toekomst van Oekraïne dan nog? Het verzet tegen de Russische inval heeft dan welbeschouwd geen enkele zin.
pi_220897010
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Als veel jonge Oekraïners permanent naar het buitenland verhuizen, wat is de toekomst van Oekraïne dan nog? Het verzet tegen de Russische inval heeft dan welbeschouwd geen enkele zin.
Het schijnt dat er alweer immigranten in Oekraine arriveren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:47:26 #204
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220897206
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Als veel jonge Oekraïners permanent naar het buitenland verhuizen, wat is de toekomst van Oekraïne dan nog? Het verzet tegen de Russische inval heeft dan welbeschouwd geen enkele zin.
FOK! oekraine, ze hebben genocide gepleegd op de Russische bevolking nabij Rusland die in Oekraine woonde tussen 2014 en 2020. Toen heeft Rusland ze 2 jaar gegeven om zich te gedragen, toen ging NAVO ze uitlokken met wapens aan de grens van Rusland en dacht Ruski FOK! jullie
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220897498
Vanaf volgend jaar kunnen oekrainers die langer dan 5 jaar legaal hier verblijven zich laten nationaliseren, mits ingeburgerd. Die termijn is niet veranderd en het ziet er niet naar uit dat het gaat veranderen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  woensdag 27 mei 2026 @ 13:41:57 #206
3542 Gia
User under construction
pi_220897823
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

Als veel jonge Oekraïners permanent naar het buitenland verhuizen, wat is de toekomst van Oekraïne dan nog? Het verzet tegen de Russische inval heeft dan welbeschouwd geen enkele zin.
Dat is niet ons probleem. Ik bekijk het even vanaf onze kant. Als die jongelui graag hier willen blijven dan is dat wmb geen probleem. Ik kan niet sturen wat zij willen en als Nederland bereid is ze een verblijfsstatus te geven na inburgering, dan is er niks tegen te doen.

Denk ook niet dat Oekraine jongelui tekort komt; ze zijn niet allemaal hierheen gevlucht, slechts uit enkele gebieden, die ze volgens mij, toch definitief kwijt zijn.
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:28:03 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220898199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het schijnt dat er alweer immigranten in Oekraine arriveren.
Las ik ook. Vraag me af hoe dat voelt als Oekraïense frontsoldaat om daar je leven te wagen terwijl thuis grote groepen mannelijke migranten binnen komen.
The End Times are wild
pi_220898403
Ik denk dat we nog veel aan de Oekraïners gaan hebben.

Die zijn niet zo soft en kunnen nog eens een grote rol spelen als we de islam er eindelijk eens uit gaan werken.
pi_220898783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Las ik ook. Vraag me af hoe dat voelt als Oekraïense frontsoldaat om daar je leven te wagen terwijl thuis grote groepen mannelijke migranten binnen komen.
Of hoe het voelt als je plaats moet maken om Oekrainse vluchtelingen op te vangen ergens in Europa.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:52:52 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220898990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Of hoe het voelt als je plaats moet maken om Oekrainse vluchtelingen op te vangen ergens in Europa.
Nou, niemand hoeft zijn huis uit. Toch anders dan in zo’n D66-busje gesmeten te worden om naar het front te gaan.
The End Times are wild
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:11:36 #211
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220899162
quote:
17s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:49 schreef Koortsdroom het volgende:
Ik denk dat we nog veel aan de Oekraïners gaan hebben.

Die zijn niet zo soft en kunnen nog eens een grote rol spelen als we de islam er eindelijk eens uit gaan werken.
:')
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220899163
mensen die zich laten verleiden door blond haar en mooie dames met een accent :') sorry hoor maar vol = vol, het is mij om het even of het nou een MENA gelukszoeker is of een oekraïner
pi_220899325
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:11 schreef gwn_een_user het volgende:
is mij om het even of het nou een MENA gelukszoeker is of een oekraïner
Welke van de twee roept Allahu Akbar terwijl hij in een Utrechtse tram om zich heen gaat schieten?
  woensdag 27 mei 2026 @ 18:36:56 #214
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220900058
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat is toch die obsessie of migranten die hier komen extreem hard werken of niet? Wat is überhaupt de obsessie met mensen die hard werken?
Want als je hard werkt is alles goed?…
Dat is toch enkel voor werkgevers van belang.
Ze kunnen hier 1 miljoen Chinezen importeren die waanzinnig hard werken en nog steeds vind ik het een slecht plan.
Simpel je kan NIKS doen en uitkering trekken of werken en iets bijdragen aan de maatschappij.
Dat is het verschil.
Ik bedoel in nederland hebben we ook duizenden polen en die werken en gaan weer.
De issue in dit geval is dat de oorlog in oekraiene niet voorbij is!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220900137
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
De issue in dit geval is dat de oorlog in oekraïne niet voorbij is!
Het ziet er ook niet naar uit dat deze oorlog dit jaar stopt en volgend jaar hebben oekraïners na 5 jaar legaal verblijf in Nederland recht op nationalisering, mits ze ingeburgerd zijn. Ik verwacht dan ook dat vanaf half 2027 er een gestage toename gaat plaatsvinden van oekraïners die de nederlandse nationaliteit gaan aanvragen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220903213
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt. Er wordt teveel gefocust op de raciale component. ‘Ze zijn blank en niet zwart dus komt het vast goed’ Terwijl het ook een heel ander volk met een andere cultuur en normen en waarden heeft. Dat ze bereid zijn in de fabrieken te werken wil niet zeggen dat ze bijdragen aan de eenmalige ‘high trust society’. Denken dat ze zit werk gaan doen omdat ze blank zijn is naïef
Nederland zal ook veel Oekraïne mensen trekken die zorg nodig hebben. Zelfs uit westerse landen waar ze leven... Hieronder stond een hele uitleg maar ik weet niet of ik daarmee mijn contract breek. Maar ga er maar vanuit dat 20-30% zorg nodig heeft op somatisch gebied. Psychiatrie sloegen we over omdat ze anders niet geplaatst konden worden. Het is één grote politieke en geldverspillende shit show en we botsten daardoor meermaals met bestuurders op regionaal niveau. Dat kan ik je wel vertellen.
  donderdag 28 mei 2026 @ 09:11:43 #217
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220903370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:11 schreef gwn_een_user het volgende:
mensen die zich laten verleiden door blond haar en mooie dames met een accent :') sorry hoor maar vol = vol, het is mij om het even of het nou een MENA gelukszoeker is of een oekraïner
op FOK! is 99% maagd en denkt dat een oekraiens hoertje hen kiest boven een jacht in dubai (van ene Rus nog) :')
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  donderdag 28 mei 2026 @ 09:14:57 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220903406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:11 schreef Edding345 het volgende:

[..]
op FOK! is 99% maagd en denkt dat een oekraiens hoertje hen kiest boven een jacht in dubai (van ene Rus nog) :')
nou daar zitten veel echte vrouwen bij kan ik u verzekeren , mijn ex had ook een nicht in Kiev en die had een dochter, nou ze wisten allebei wel waar abraham de pap moest laten


en ze zijn niet te beroerd om te werken echt niet, creatief ook
die kun je best hebben als vrouw, heeel best, topmeiden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 28 mei 2026 @ 09:17:29 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220903424
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:11 schreef gwn_een_user het volgende:
mensen die zich laten verleiden door blond haar en mooie dames met een accent :') sorry hoor maar vol = vol, het is mij om het even of het nou een MENA gelukszoeker is of een oekraïner
nee vader geef mij maaar een blonde lachbek uit Oekraine
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220903456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 13:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is niet ons probleem. Ik bekijk het even vanaf onze kant. Als die jongelui graag hier willen blijven dan is dat wmb geen probleem. Ik kan niet sturen wat zij willen en als Nederland bereid is ze een verblijfsstatus te geven na inburgering, dan is er niks tegen te doen.

Denk ook niet dat Oekraine jongelui tekort komt; ze zijn niet allemaal hierheen gevlucht, slechts uit enkele gebieden, die ze volgens mij, toch definitief kwijt zijn.
Maar dan is het toch wel raar dat we Oekraïne pretenderen te helpen? Er zijn zo’n 6,5 miljoen Oekraïense vluchtelingen. Dat is al bijna 15 procent van de gehele bevolking. Daarnaast zijn er ook nog eens 600.000 Oekraïense soldaten omgekomen, vermist of gewond. Er blijft bijzonder weinig over van dat land. Zelfs als ze winnen, zal het een Pyrrhus-overwinning zijn.
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:07:00 #221
3542 Gia
User under construction
pi_220904735
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:25 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Maar dan is het toch wel raar dat we Oekraïne pretenderen te helpen? Er zijn zo’n 6,5 miljoen Oekraïense vluchtelingen. Dat is al bijna 15 procent van de gehele bevolking. Daarnaast zijn er ook nog eens 600.000 Oekraïense soldaten omgekomen, vermist of gewond. Er blijft bijzonder weinig over van dat land. Zelfs als ze winnen, zal het een Pyrrhus-overwinning zijn.
Ik heb het niet over alle Oekraiense vluchtelingen, maar de jongelui die nu al ingeburgerd zijn, hier wellicht al een vriend hebben en een goede baan. Die mogen wmb blijven. Dat zijn ze lang niet allemaal. De grootste hoop kan terug.
Ik zou het echt af laten hangen van de vooruitzichten hier. Kennen ze nog steeds onvoldoende Nederlands om hier gemakkelijk aan een baan te komen, dan is dat reden voor afwijzing. Heb je tijd genoeg voor gehad en er zijn ook mogelijkheden te over.

Ben zelf taalmaatje geweest van een Oekraiense jongedame die daar een goede baan had als schoonheidsspecialiste. Dat wilde ze hier ook graag gaan doen, maar dan liever de medische kant ervan. Schijnbaar mogen schoonheidsspecialisten in Oekraine meer, bijvoorbeeld met fillers, dan hier. Hier gebeurt dat in een kliniek, daar gewoon in de salon.
Ze was hier overigens al voor de oorlog gekomen voor de liefde, echt met als doel hier te blijven. Zou toch sneu zijn als zij zoveel geinvesteerd heeft en dan als oorlogsvluchteling gezien wordt en terug moet.
pi_220904992
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou daar zitten veel echte vrouwen bij kan ik u verzekeren , mijn ex had ook een nicht in Kiev en die had een dochter, nou ze wisten allebei wel waar abraham de pap moest laten


en ze zijn niet te beroerd om te werken echt niet, creatief ook
die kun je best hebben als vrouw, heeel best, topmeiden
Van die meiden die je de pantoffels aantrekken. Dan zie ik er ook wel wat in. Werken kreng. Laat maar komen 😃
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:13:49 #223
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220905770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb het niet over alle Oekraiense vluchtelingen, maar de jongelui die nu al ingeburgerd zijn, hier wellicht al een vriend hebben en een goede baan. Die mogen wmb blijven. Dat zijn ze lang niet allemaal. De grootste hoop kan terug.
Ik zou het echt af laten hangen van de vooruitzichten hier. Kennen ze nog steeds onvoldoende Nederlands om hier gemakkelijk aan een baan te komen, dan is dat reden voor afwijzing. Heb je tijd genoeg voor gehad en er zijn ook mogelijkheden te over.

Ben zelf taalmaatje geweest van een Oekraiense jongedame die daar een goede baan had als schoonheidsspecialiste. Dat wilde ze hier ook graag gaan doen, maar dan liever de medische kant ervan. Schijnbaar mogen schoonheidsspecialisten in Oekraine meer, bijvoorbeeld met fillers, dan hier. Hier gebeurt dat in een kliniek, daar gewoon in de salon.
Ze was hier overigens al voor de oorlog gekomen voor de liefde,
echt met als doel hier te blijven. Zou toch sneu zijn als zij zoveel geinvesteerd heeft en dan als oorlogsvluchteling gezien wordt en terug moet.
:')
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_220940128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Jij zou ervoor pleiten de belastingen af te schaffen dus?
Nee, belastingen zijn nodig vanuit een maatschappelijke behoefte. Maar om maatschappelijk meer geld uit te geven aan mensen die nooit een cent hebben bijgedragen en waarvan het merendeel helemaal geen behoefte heeft om überhaupt ooit iets bij te dragen vind ik niet ok.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_220943211
Dit is een gevaar voor de diversiteit.
Corporate translator
pi_220943746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:11 schreef gwn_een_user het volgende:
mensen die zich laten verleiden door blond haar en mooie dames met een accent :') sorry hoor maar vol = vol, het is mij om het even of het nou een MENA gelukszoeker is of een oekraïner
Niks mis met zon snol uit Oekraïne. Die kun je hier beter hebben dan al die ingenieurs, artsen en advocaten uit het Midden-Oosten en Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')