Als een geest uit een lichaam treedt kan die nadenken. Maar daar heb je je hersenen toch voor? Want ze zeggen altijd dat een geest er uit ziet zoals je stoffelijke lichaam. Tenminste, zo zien paranormale mensen ze. Ze zien geesten bewegen. Daar heb je toch je hersenen voor nodig? Dus als een geest van zichzelf al kan denken zou je alleen hersenen nodig hebben om je lichaam te besturen maar niet voor het denkwerk. Maar waarom heb je dan van die 'denk-kamertjes'?? Het wordt wat wazig allemaal
ik zou een tijdje van de drugs afblijven als ik jou was....
quote:Dus hebeben ze ook gene hersnens nodig.
Op woensdag 26 februari 2003 11:45 schreef GHaven het volgende:
Er bestaat niet zoiets als 'je geest'. Allemaal larie.
Maara goe dat is mijn mening.
Anyweg, wie weet zit de "ziel" zoals men dat noemt wel in de hersenen en is het alleen maar energie. Uiteindelijk is het enige dat we in ons hoofd opwekken stroom.
Ik heb ook de antwoorden niet hoor, maar er is een groot voordeel: Als er na je dood niks blijkt te zijn maak je je daar ook niet meer druk over.
En geesten?
Tja, tuurlijk hoop je dat er meer is na de dood ik denk ook dat de meeste mensen er ergens wel meer of minder in geloven, anders zouden ze griezelfilms niet zo eng vinden.
quote:Precies!
Op woensdag 26 februari 2003 11:47 schreef Nuoro het volgende:[..]
Dus hebeben ze ook gene hersnens nodig.
Maara goe dat is mijn mening.
quote:k zal t proberen
Op woensdag 26 februari 2003 11:46 schreef DoctorB het volgende:
zaag een gat in je schedel, haal een flinke hoeveelheid hersenen eruit, en kijk of er iets verandert. Zo nee, hersenen niet nodig, zo ja, kut....
quote:BTW ik gebruik geen drugs
ik zou een tijdje van de drugs afblijven als ik jou was....
Het zijn gewoon allemaal fysische en chemische reacties in je hersenpan en hele zooi elektronen natuurlijk. Dat betekend ook gewoon dood is dood.
En als je dat geloofd dan bestaan er ook geen geesten van overleden personen.
Gaan we nog een stapje verder.
Dus dan kan je ook niet lichaam treden en dus ook niet naar de hemel of hel gaan en dus betekend dat de hemel en hel niet bestaan en de Godsdiensten gelogen zijn =]. (ik zeg niet dat een "god" niet bestaat dat kan best een "NTT" zijn) Ik geloof trouwens ook niet in een god.
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:49 schreef basset het volgende:
Tuurlijk zijn hersenen onnodig. Lees het Forum maar eens door, 9 van de 10 mensen die posten hebben ogenschijnlijk geen hersenen of gebruiken die nietAnyweg, wie weet zit de "ziel" zoals men dat noemt wel in de hersenen en is het alleen maar energie. Uiteindelijk is het enige dat we in ons hoofd opwekken stroom.
Ik heb ook de antwoorden niet hoor, maar er is een groot voordeel: Als er na je dood niks blijkt te zijn maak je je daar ook niet meer druk over.
En geesten?Tja, tuurlijk hoop je dat er meer is na de dood ik denk ook dat de meeste mensen er ergens wel meer of minder in geloven, anders zouden ze griezelfilms niet zo eng vinden.
quote:Dat zou dus betekenen dat paranormale mensen gewoon mensen zijn met hallucinaties?
Op woensdag 26 februari 2003 11:52 schreef Piet-Heyn het volgende:
Tja ik geloof niet in lichaam en geest.Het zijn gewoon allemaal fysische en chemische reacties in je hersenpan en hele zooi elektronen natuurlijk. Dat betekend ook gewoon dood is dood.
Dus dan kan je ook niet lichaam treden en dus ook niet naar de hemel of hel gaan en dus betekend dat de hemel en hel niet bestaan en de Godsdiensten gelogen zijn =]. (ik zeg niet dat een "god" niet bestaat dat kan best een "NTT" zijn) Ik geloof trouwens ook niet in een god.
quote:DoktorB, proleet, je bent zelf ook niet al te snugger.
zaag een gat in je schedel, haal een flinke hoeveelheid hersenen eruit, en kijk of er iets verandert. Zo nee, hersenen niet nodig, zo ja, kut....ik zou een tijdje van de drugs afblijven als ik jou was....
Reageer normaal, SVP.
Dan zou je kunnen zeggen dat je de hersens nodig hebt om de signalen uit het lichaam te interpreteren, horen, zien, voelen e.d. Maar ik vind je redenatie wel leuk, want volgens de paranormale figuren zien ze zichzelf en horen ze dingen als ze buiten zichzelf treden... ![]()
Wat mij betreft het bewijs dat lichaam en geest niet gescheiden zijn. Zijn er nog tegenargumenten daarvoor??
quote:En zo is dat!!
Op woensdag 26 februari 2003 12:23 schreef Deepak_Chopra het volgende:[..]
DoktorB, proleet, je bent zelf ook niet al te snugger.
Heb al eerder die bekrompen geest van je mogen bekijken.Reageer normaal, SVP.
Hoe voel je anders dat je je teen stoot bijvoorbeeld.. of dat je moet poepen..
al die dingen gaan via je draadjes ( zenuwen ) naar je hersenen.. waar gezegd wordt " je darmen vinden dat het tijd wordt voor een drukje " ,
of " schop niet harder tegen die stoel, want je breekt je teen nog ".
Tuurlijk heb je je hersenen wel nodig.
quote:Dat is net het punt. Als het waar is wat paranormale mensen zeggen (waaar ik dus wel in geloof) dan kunnen geesten denken voelen enz. Daar heb je hersenen voor nodig en nu wordt het weeeeer vaag.
Op woensdag 26 februari 2003 12:26 schreef Bounce het volgende:
Als ik me ff verplaats in een wereld waar lichaam en geest gescheiden zouden zijn (waar ik dus niet in geloof).
Dan zou je kunnen zeggen dat je de hersens nodig hebt om de signalen uit het lichaam te interpreteren, horen, zien, voelen e.d. Maar ik vind je redenatie wel leuk, want volgens de paranormale figuren zien ze zichzelf en horen ze dingen als ze buiten zichzelf treden...
Wat mij betreft het bewijs dat lichaam en geest niet gescheiden zijn. Zijn er nog tegenargumenten daarvoor??
quote:Ja maar ik bedoelde dat je als geest ook kunt denken. Terwijl die geen hersenen heeft. En dat snapte ik niet.
Op woensdag 26 februari 2003 12:27 schreef Mirage het volgende:
Zolang je gebruik maalt van je lichaam.. heb je zeker je lichamelijk hersens wel nodig.Hoe voel je anders dat je je teen stoot bijvoorbeeld.. of dat je moet poepen..
al die dingen gaan via je draadjes ( zenuwen ) naar je hersenen.. waar gezegd wordt " je darmen vinden dat het tijd wordt voor een drukje " ,
of " schop niet harder tegen die stoel, want je breekt je teen nog ".
Tuurlijk heb je je hersenen wel nodig.
quote:Het " ZIJN " doe je niet met je hersenen..
Op woensdag 26 februari 2003 12:39 schreef evaaah het volgende:[..]
Ja maar ik bedoelde dat je als geest ook kunt denken. Terwijl die geen hersenen heeft. En dat snapte ik niet.
het " weten " en " zijn " naar mijn idee met je geest.
quote:heheh
Op woensdag 26 februari 2003 11:47 schreef Vitamientje het volgende:
paas die joint ff door
Hoeveel geesten zouden er dan anders nu wel niet rondzweven... hoeveel mensen hebben in de geschiedenis geleefd. Op dit moment leven zo'n 6 mld mensen ofzo, met een omloopsnelheid van 50 jaar gemiddeld ofzo(waarschijnlijk wel wat minder). De mensheid bestaat enkele duizenden jaren, dus bijvoorbeeld 10.000/50 = 200 generaties, meenemen dat de wereldpopulatie groeit.. blabla bla... ga zo maar door heel veel geesten. Waar blijven die allemaal. of gaan geesten ook nog es dood. Wat bij de vorige redenatie worden ze wel geboren...
Je kan ook nog in reincarnatie geloven. Dan is het aantal geesten beperkt, maar ik ben wel benieuwd hoeveel precies enzo. Waarom dat aantal ...
Dieren hebben misshien ook wel een geest ... AAAAAH ![]()
Erg ongeloofwaardig allemaal. Wat mij betreft dood=dood.
quote:jij en ik zijn allebei een " ledemaat " van een groter iets...
Op woensdag 26 februari 2003 12:54 schreef Bounce het volgende:
ik denk, hoe moeilijk sommigen dat ook kunnen accepteren, dat denken gewoon een bepaalde hersenactiviteit is (chemische reactie, of stroompjes oid).Hoeveel geesten zouden er dan anders nu wel niet rondzweven... hoeveel mensen hebben in de geschiedenis geleefd. Op dit moment leven zo'n 6 mld mensen ofzo, met een omloopsnelheid van 50 jaar gemiddeld ofzo(waarschijnlijk wel wat minder). De mensheid bestaat enkele duizenden jaren, dus bijvoorbeeld 10.000/50 = 200 generaties, meenemen dat de wereldpopulatie groeit.. blabla bla... ga zo maar door heel veel geesten. Waar blijven die allemaal. of gaan geesten ook nog es dood. Wat bij de vorige redenatie worden ze wel geboren...
Je kan ook nog in reincarnatie geloven. Dan is het aantal geesten beperkt, maar ik ben wel benieuwd hoeveel precies enzo. Waarom dat aantal ...
Dieren hebben misshien ook wel een geest ... AAAAAH
Erg ongeloofwaardig allemaal. Wat mij betreft dood=dood.
Van het reïncarnatie deel ben ik overtuigd.
Het deel dat geesten bestaan ook..
allen eigen " ervaring ".
Dat je hersenen nodig hebt.. JA ( zie eerdere post van mij )
quote:Waarom geloof je dat? (serieus)
Op woensdag 26 februari 2003 12:58 schreef Mirage het volgende:[..]
jij en ik zijn allebei een " ledemaat " van een groter iets...
Ik geloof in reïncarnatie.. en ik geloof in het " groeien " van je ziel/ geest...
ik denk dat je uiteindelijk niet meer terug komt hier op aarde, maar dat je op gaat in het grote " ... " .Van het reïncarnatie deel ben ik overtuigd.
Het deel dat geesten bestaan ook..
allen eigen " ervaring ".Dat je hersenen nodig hebt.. JA ( zie eerdere post van mij )
quote:Je hersenen zijn een communicatiemiddel voor de geest om het lichaam te kunnen besturen?
Op woensdag 26 februari 2003 11:40 schreef evaaah het volgende:
(Dit vraag ik me al een poosje af.) Het maakt even niet uit of je in geesten geloofd of niet. Doe gewoon maar even alsof ze bestaan.Als een geest uit een lichaam treedt kan die nadenken. Maar daar heb je je hersenen toch voor? Want ze zeggen altijd dat een geest er uit ziet zoals je stoffelijke lichaam. Tenminste, zo zien paranormale mensen ze. Ze zien geesten bewegen. Daar heb je toch je hersenen voor nodig? Dus als een geest van zichzelf al kan denken zou je alleen hersenen nodig hebben om je lichaam te besturen maar niet voor het denkwerk. Maar waarom heb je dan van die 'denk-kamertjes'?? Het wordt wat wazig allemaal
quote:kan dit alsjeblieft naar TRU of ONZ??
Op woensdag 26 februari 2003 11:40 schreef evaaah het volgende:
Als een geest uit een lichaam treedt kan die nadenken. Maar daar heb je je hersenen toch voor?
quote:Nee want het is geen onzin vindt ik en het heeft met wetenschap te maken en filosofie maar ook wel met dat TRU. Dus kan het wel hier blijven staan. Kijk: Wetenschap, Filosofie & Theologie
Op woensdag 26 februari 2003 13:20 schreef -Dalai- het volgende:[..]
kan dit alsjeblieft naar TRU of ONZ??
quote:Precies, er bestaat niet zoiets als een lichaam, of een externe wereld.
Op woensdag 26 februari 2003 11:43 schreef realist_ik het volgende:
je geest treedt niet uit ...
it's all in the brain
quote:Sterk statement van Sting, lijkt mij.
Op woensdag 26 februari 2003 13:20 schreef STING het volgende:[..]
Je hersenen zijn een communicatiemiddel voor de geest om het lichaam te kunnen besturen?
Dit komt al aardig in de buurt van mijn visie/vermoedens:
De geest zou onafhankelijk kunnen functioneren van fysieke hulpmiddelen en zich manifesteren in de fysieke wereld die wij fysiek ervaren door zich te manifesteren (c.q. communiceren) via de organen, dus via de hersens, zenuwstelsels etc.
Er zijn tal van medische feiten bekend van beschadigde hersens, onvolledige herseninhoud etc, waarbij het denkvermogen niet werd aangetast, sterker: er zijn gevallen bekend waarbij men na het verwijderen van (beschadigd) hersenweefsel een beter functionerende patient kreeg.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het gezichtsvermogen:
Men ziet niet door het oog, maar het oog ziet wat de geest beveelt.
Het is ook wat flauw eigenlijk, je hebt een groot orgaan, waarvan ik vermoed dat het de 'persoon' is, de intelligentie,persoonlijkheid,herinneringen. En dan beweer je dat er stiekem iets onzichtbaars en onmeetbaars is dat dat ding aanstuurt. Zo een stelling kun je nooit ontkrachten. Gelukkig moet je in de wetenschap dit soort dingen eerst bewijzen.
quote:oh?
Op woensdag 26 februari 2003 17:00 schreef M.ALTA het volgende:
Er zijn tal van medische feiten bekend van beschadigde hersens, onvolledige herseninhoud etc, waarbij het denkvermogen niet werd aangetast, sterker: er zijn gevallen bekend waarbij men na het verwijderen van (beschadigd) hersenweefsel een beter functionerende patient kreeg.
quote:Ja da's waar. Daar zat ik eerder ook al op de doelen.
Op woensdag 26 februari 2003 19:43 schreef Malach het volgende:
oh?
quote:Het denkniveau van G.W. Bush
Op woensdag 26 februari 2003 17:00 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Sterk statement van Sting, lijkt mij.
Dit komt al aardig in de buurt van mijn visie/vermoedens:
De geest zou onafhankelijk kunnen functioneren van fysieke hulpmiddelen en zich manifesteren in de fysieke wereld die wij fysiek ervaren door zich te manifesteren (c.q. communiceren) via de organen, dus via de hersens, zenuwstelsels etc.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het gezichtsvermogen:
Men ziet niet door het oog, maar het oog ziet wat de geest beveelt.
quote:Waarvan AKTE !
Op woensdag 26 februari 2003 21:19 schreef -Dalai- het volgende:[..]
Het denkniveau van G.W. Bush
quote:waar ik meer op doelde is dat in de literatuur voor zo ver ik weet hier geen voorbeelden van te vinden zijn. Eerder omgekeerd. Maar goed.
Op woensdag 26 februari 2003 20:37 schreef Zonko het volgende:[..]
Ja da's waar. Daar zat ik eerder ook al op de doelen.
quote:De volgende vraag is dan: waardoor wordt dat onzichtbare en onmeetbare dan aangestuurd?
Op woensdag 26 februari 2003 19:21 schreef paladin het volgende:
Het is ook wat flauw eigenlijk, je hebt een groot orgaan, waarvan ik vermoed dat het de 'persoon' is, de intelligentie,persoonlijkheid,herinneringen. En dan beweer je dat er stiekem iets onzichtbaars en onmeetbaars is dat dat ding aanstuurt.
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 02:05 schreef Schorpioen het volgende:[..]
De volgende vraag is dan: waardoor wordt dat onzichtbare en onmeetbare dan aangestuurd?
Het is gewoon verplaatsen van het probleem.
quote:idd; wie "beslist" m.b.t. de fysieke denkprocessen
Op donderdag 27 februari 2003 02:05 schreef Schorpioen het volgende:[..]
De volgende vraag is dan: waardoor wordt dat onzichtbare en onmeetbare dan aangestuurd?
Het is gewoon verplaatsen van het probleem.
quote:En in de lucht zit water, water geleidt stroom, ergo: Als je sterft kan de energie uit je hoofd onstoffelijk voortbestaan als "geest"
Op woensdag 26 februari 2003 11:49 schreef basset het volgende:
Anyweg, wie weet zit de "ziel" zoals men dat noemt wel in de hersenen en is het alleen maar energie. Uiteindelijk is het enige dat we in ons hoofd opwekken stroom.
* paladin gaat maar weer eens een liedje uit de lion king opzoeken
De reis door het geheugen is echter geen ontkomen aan, of misschien ook niet, ach ik ben het goede antwoord vergeten.
/ontopic
hmm tsja, geesten bestaan niet ![]()
/ontopic
quote:He? Geheugen niet nodig? Jij wilt je niet herinneren wat je geleerd hebt in je leven? Hoe wou je anders je lichaam besturen zonder hersens? De troon van je aardse voertuig?
Op donderdag 27 februari 2003 19:50 schreef Peter_Hoopman het volgende:
geheugen is niet nodig, zorgt alleen maar voor ballast en energieverlies.
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:52 schreef Piet-Heyn het volgende:
Tja ik geloof niet in lichaam en geest.Het zijn gewoon allemaal fysische en chemische reacties in je hersenpan en hele zooi elektronen natuurlijk. Dat betekend ook gewoon dood is dood.
quote:ze denken wel
Op vrijdag 28 februari 2003 02:57 schreef EggsTC het volgende:
Wat nou als je hersenen er alleen zijn om je lichaam aan te sturen, en helemaal niet denken?
iemand zonder hersenen kan niet denken
net zoals jij dus
/flauwe grappen modus
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |