abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 19:33:51 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220759708
Sinds januari 2025 heb ik via een goede vriend andere vrienden leren kennen. Daardoor is mijn vriendengroep eigenlijk meteen verdubbeld. Echt heel tof, en ik ben daar superblij mee. Maar de laatste tijd merk ik dat ik meer en meer “geskipt” word bij activiteiten. Het gevoel om aan de kant geschoven te worden, wordt weer groter.

In het begin nodigden ze mij uit voor spelletjesavonden, om iets te gaan drinken en andere dingen te doen. Ze kwamen zelfs soms naar mij toe. Maar nu zie ik af en toe foto’s passeren op sociale media dat ze samen naar de kermis zijn geweest of in een bar iets zijn gaan drinken. En ik? Ik heb nooit een berichtje gekregen met: “Heb je zin om mee te gaan?”
Dan begin ik me af te vragen: waarom vonden ze me in het begin wel leuk, en nu niet meer? Heb ik iets verkeerd gezegd? Ik zeg bijna altijd “ja” op activiteiten en ik zeg nooit last minute af, dus dat kan de reden niet zijn.

Ik ben ook bang om een bericht te sturen zoals: “Oh, wat tof, ik had ook wel naar die bar willen gaan.” Het is trouwens niet zo dat ik volledig geskipt word, maar ik merk het de laatste tijd wel vaker.
Het probleem is altijd hetzelfde: de eerste maanden vinden mensen me leuk, en daarna wordt het precies meer “mwah”. Dat denk ik toch bij mezelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 10 mei 2026 @ 19:43:21 #2
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220759757
Zijn dit echt vrienden of kennissen die je via via kent?

Ik zou me er niet druk om maken.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 19:44:45 #3
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220759764
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:43 schreef SoS87 het volgende:
Zijn dit echt vrienden of kennissen die je via via kent?

Ik zou me er niet druk om maken.
Het zijn heel goede vrienden van een heel goede vriend.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 10 mei 2026 @ 19:47:37 #4
511221 Hetekip
Depressief
pi_220759783
Lullig om te lezen, ik denk dat je wel oprecht kunt vragen van, jo we hebben allang niks meer gedaan wil iemand een pintje pakken?

Ik snap dat het lullig is dat je fotos ziet voorbijkomen zonder dat ze je überhaupt vroegen.

Ik denk dat je wel op een zachte manier erachter kunt komen wat ze van je vinden. En maat vergeet nooit zelfrespect is ook belangrijk, als ze je niet mogen of wat dan ook. Prima, maar dan ben je weer wat wijzer en hoef je geen tijd meer erin te steken.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220759900
Klinkt heel lullig ja, maar initieer je zelf ook genoeg?

Dit klinkt eigenlijk best als een paar ex-vrienden van me. Kwamen altijd mee naar van alles en nog wat, maar daar hield het op. Altijd op tijd en zegden nooit af, maar liften enkel mee op de plannen van anderen. Heel sporadisch een uitnodiging vanuit hun kant om iets te gaan doen... dan is het natuurlijk wel zo dat ze naar verloop van tijd steeds minder worden uitgenodigd.

En als je je hier niet in kan vinden, vraag het gewoon aan ze! Denk even vanuit de andere kant. Zou jij het heel erg vinden als een vriend van je zou vragen waarom hij niet meer wordt uitgenodigd? Waarschijnlijk niet.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220760822
He wat vervelend om te lezen -O-

Is er één iemand in de groep die je beter kent en waar je je meer vertrouwd mee voelt?
Ik zou je adviseren om het aan één iemand te vragen hoe het zit. De groep benaderen kan ook, maar denk dat het lastiger is en dat je met het vragen aan één persoon meer kans krijgt op een eerlijk antwoord. Dat een groep het sneller glad strijkt. Ook voor jou lijkt me dan emotioneel veiliger is.

Heel erg veel sterkte O+ , ik vind het echt heel erg naar voor je -O-
pi_220760889
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:44 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Het zijn heel goede vrienden van een heel goede vriend.
Dus zij waren al vrienden voordat jij erbij kwam? Als ik één ding geleerd heb: bij bestaande vriendenclubs blijf je altijd de buitenstaander (tot op een zekere hoogte). Verwacht dus nooit dat je op hetzelfde niveau 'one of the guys' wordt. Jij bent zonder twijfel de eerste die ze, figuurlijk gesproken, van de klif duwen als het erop neerkomt. Als je daar oké mee bent, en dat kunt accepteren, kun je alsnog leuke dingen met ze doen. Stoort het je te veel dat ze je voor sommige activiteiten of gesprekken buiten zullen sluiten? Ermee kappen.
  zondag 10 mei 2026 @ 23:15:52 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220760926
Ik zou die goede vriend van je vragen om ook aan jou te denken de volgende keer als ze iets gaan doen. En als hij dan ontwijkend gaat antwoorden kun je hem vragen wat er aan de hand is. Dan heb je tenminste duidelijkheid
The End Times are wild
pi_220761040
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:15 schreef LXIV het volgende:
Ik zou die goede vriend van je vragen om ook aan jou te denken de volgende keer als ze iets gaan doen. En als hij dan ontwijkend gaat antwoorden kun je hem vragen wat er aan de hand is. Dan heb je tenminste duidelijkheid
En dan een paardenkop opsturen in een doos. Aangetekend versturen.
Vakman pur sang
  maandag 11 mei 2026 @ 09:53:02 #10
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220762077
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:44 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Het zijn heel goede vrienden van een heel goede vriend.
Ik kan je vrijwel met 99% zekerheid vertellen dat ze je zien als "aanhangsel"
Je hoort er niet volledig bij en dat gaat ook niet gebeuren.
Beter afstand nemen en laten verrekken.
  maandag 11 mei 2026 @ 09:57:43 #11
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220762132
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:04 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dus zij waren al vrienden voordat jij erbij kwam? Als ik één ding geleerd heb: bij bestaande vriendenclubs blijf je altijd de buitenstaander (tot op een zekere hoogte). Verwacht dus nooit dat je op hetzelfde niveau 'one of the guys' wordt. Jij bent zonder twijfel de eerste die ze, figuurlijk gesproken, van de klif duwen als het erop neerkomt. Als je daar oké mee bent, en dat kunt accepteren, kun je alsnog leuke dingen met ze doen. Stoort het je te veel dat ze je voor sommige activiteiten of gesprekken buiten zullen sluiten? Ermee kappen.
Dat laatste vooral.
Je kan beter 100% zeker zijn dat je er niet bij hoort dan 1% twijfelen of je er wel bij hoort.

En laat die domme appjes zoals hierboven voorgesteld worden achterwege.
Dat hebben ze heel snel door en dat komt zielig over.

Dan ben je net dat zielige pubertje wiens moeder wel ff zal bellen naar de ouders van je klasgenootje omdat jij niet bent uitgenodigd op zijn verjaardagsfeestje.

[ Bericht 12% gewijzigd door Joopklepzeiker op 11-05-2026 10:03:38 ]
  maandag 11 mei 2026 @ 10:17:54 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220762344
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:15 schreef LXIV het volgende:
Ik zou die goede vriend van je vragen om ook aan jou te denken de volgende keer als ze iets gaan doen. En als hij dan ontwijkend gaat antwoorden kun je hem vragen wat er aan de hand is. Dan heb je tenminste duidelijkheid
Dit is op zich ook nog wel een goede.
  maandag 11 mei 2026 @ 10:37:50 #13
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220762469
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit is op zich ook nog wel een goede.
Due duidelijkheid is er nu ook al hoor.
Regel 1: Als je denkt dat je geghost word is dat ook zo.
Nuf said.
pi_220762796
Als het hele goede vrienden zijn moet je de vraag gewoon direct kunnen stellen. Je gevoel hierbij.

Anders blijft het gissen.

Dus stel die vraag!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 11 mei 2026 @ 12:08:25 #15
13148 Shogo
Psycho...
pi_220763048
Ik zou het subtiel insteken en een zelfde soort voorstel doen om samen iets te doen (kermis of bar). Als men dan niet enthousiast is ("ik heb het druk", "geen tijd" bla bla) dan weet je genoeg.

Helaas dit soort dingen ook vaak meegemaakt. Het is heel vervelend en eerder je weer een nieuwe vriendengroep opbouwt.... Dat gaat ook al niet makkelijk, maar aan zo iets heb je ook niks.
pi_220764717
Ik denk dat het antwoord C is.

Kun je hier iets mee? Nee, natuurlijk niet. Net zo min als dat wij niet voor die vriendengroep kunnen spreken. Dus hup #durftevragen
  maandag 11 mei 2026 @ 16:05:47 #17
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220765053
Vragen om duidelijkheid is vaak wel handig ja.
Maar evalueer ook naar jezelf toe hoe jij in de groep ligt, ben je vaak stil, kun je een grapje maken.
Probeer ook de groepsdynamiek te begrijpen.

Maar in beginsel: geef gewoon duidelijk aan dat je het leuk vindt om mee te gaan.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220774084
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:44 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Het zijn heel goede vrienden van een heel goede vriend.
Dan zit je sowieso toch een beetje buiten de groep? Het kan natuurlijk dat je meteen helemaal opgenomen wordt, maar dat lijkt me eerder uitzondering dan regel. Je hoeft toch niet óveral heen waar zij gaan?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')