Ik had net een gloednieuwe Ford Scorpio, lease van de baas. Bij een date met een leuke vrouw stelde ik voor om zomaar ergens in Nederland een bioscoopje te pikken en daarna uit te gaan eten. Dat zag ze wel zitten. Dus ik trots in die slee samen met haar naar een stad zo'n 100 kilometer verderop. Scorpio in een parkeergarage, wij naar de film en uit eten. Ging heel goed. Terug naar de auto. Ik frommelde in mijn zakken naar de autosleutel, vond die en verdorie, liet ik hem vallen in een roosterputje.

Geprobeerd om het rooster nog open te krijgen. Nog de intercom geprobeerd, niks. Ik denk dat jullie wel weten dat ik het liefst op dat moment door de bliksem getroffen zou willen worden. Wij met de trein naar huis.
Nooit meer iets van gehoord (in die tijd had je alleen telefoon en bestond er nog geen mobiel met whatsapp).