Ruzie? als dit al ruzie is... wtf..quote:Op zondag 10 mei 2026 20:07 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Kunnen jullie even ophouden met ruzie maken over benzine of accu's?
Na diabetes is het zelf construeren/aanpassen van landbouwgereedschap inderdaad een van de belangrijkste oorzaken van amputaties. "Nee joh, niet de motor uitzetten. Ik haal dat gras wel even met mijn laars van de draaiende aftak-as af..."quote:Op zondag 10 mei 2026 17:52 schreef Chandler het volgende:
[..]
Zeiden velen met missende lichaamsdelen..
Zo ken ik een UIV-er, die de multimeter op "stroom i.p.v. op "spanning" had gezet en daarmee de 10kV wilde meten.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:43 schreef knoopie het volgende:
Of even aan de schakelkast werken zonder de stroom er af te halen.
Precies! ik heb het gelukkig zelf nog niet mee gemaakt en wil het ook niet mee maken..quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:43 schreef knoopie het volgende:
[..]
Na diabetes is het zelf construeren/aanpassen van landbouwgereedschap inderdaad een van de belangrijkste oorzaken van amputaties. "Nee joh, niet de motor uitzetten. Ik haal dat gras wel even met mijn laars van de draaiende aftak-as af..."
Veiligheidsschakelaars in beschermkappen bij apparaten onklaar maken trouwens ook. Of even aan de schakelkast werken zonder de stroom er af te halen.
Dit is niet om de kanten te maaien, onhandig en zelfs gevaarlijk in deze setting.quote:Op zondag 10 mei 2026 08:55 schreef Managarm het volgende:
Als het nog niet te droog is kan je ook met mes maaien:
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.stihl.be%2Fcontent%2Fdam%2Fstihl%2Fmedia%2Fpim%2F9302.jpg&f=1&nofb=1&ipt=ff51a86a8179f960b6a10bac269485b44489b94025ce755197a4d4e900f57891]afbeelding[/url] ]
Ik heb overigens een Stihl op benzine, ik heb de bosmaaier nu 6 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Kwaliteit kopen loont.
Overigens is de prijs van accu machines nog zo'n 50% hoger dan benzine (en dat is exclusief de extra accu's die je nodig hebt), ik had het graag gekocht maar zes jaar geleden was het schreeuwend duur.
Ik heb een accu bosmaaier van Metabo, heerlijk ding, niet al te zwaar en doet z'n werk als een malle!quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin. Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.
En kantjes maaien met een bosmaaiermes.
Ik gebruik voor mijn tuin de accu bosmaaier van Husqvarna, voor het grote en echt zware werk gebruik ik mijn Stihl brandstof bosmaaier maar eigenlijk red ik alles met de accu wel op.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin. Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.
En kantjes maaien met een bosmaaiermes.
Nou ja vooral met zo'n mes, die bedoelt is voor bramenstruiken. Je hebt wel messen speciaal voor gras maar daarmee zou ik nog niet langs stenen gaan.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin. Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.
En kantjes maaien met een bosmaaiermes.
Mijn bosmaaier had ook een draad (en een los mes), maar dat kreng was zo zwaar en lomp dat ik het veel liever met die Wolf garten doe. Is dit systeem:quote:Op maandag 18 mei 2026 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja vooral met zo'n mes, die bedoelt is voor bramenstruiken. Je hebt wel messen speciaal voor gras maar daarmee zou ik nog niet langs stenen gaan.
Ik heb wel een bosmaaier, Stihl FS400, gebruik hem zowel met draadloos voor de graskanten (allicht overkill maar heb op sommige plekken is raaigras gezaaid. Dat groeit snel, dan zijn de hoeken waar je met zitmaaier niet komt, snel kort. Maar heb ook veel bramen die in toom gehouden moeten worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |