abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220771491
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:07 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Kunnen jullie even ophouden met ruzie maken over benzine of accu's?
Ruzie? als dit al ruzie is... wtf..

De discussie is nogal gaande momenteel, zowel online als offline maar zie toch wel dat de toekomst electra is. Al zijn accu apparaten nog niet zo sterk als die op benzine.

maar OT: 1 draad, no problemo! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220780190
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:52 schreef Chandler het volgende:

[..]
Zeiden velen met missende lichaamsdelen..
Na diabetes is het zelf construeren/aanpassen van landbouwgereedschap inderdaad een van de belangrijkste oorzaken van amputaties. "Nee joh, niet de motor uitzetten. Ik haal dat gras wel even met mijn laars van de draaiende aftak-as af..."
Veiligheidsschakelaars in beschermkappen bij apparaten onklaar maken trouwens ook. Of even aan de schakelkast werken zonder de stroom er af te halen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220780468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:43 schreef knoopie het volgende:
Of even aan de schakelkast werken zonder de stroom er af te halen.
Zo ken ik een UIV-er, die de multimeter op "stroom i.p.v. op "spanning" had gezet en daarmee de 10kV wilde meten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220780832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:43 schreef knoopie het volgende:

[..]
Na diabetes is het zelf construeren/aanpassen van landbouwgereedschap inderdaad een van de belangrijkste oorzaken van amputaties. "Nee joh, niet de motor uitzetten. Ik haal dat gras wel even met mijn laars van de draaiende aftak-as af..."
Veiligheidsschakelaars in beschermkappen bij apparaten onklaar maken trouwens ook. Of even aan de schakelkast werken zonder de stroom er af te halen.
Precies! ik heb het gelukkig zelf nog niet mee gemaakt en wil het ook niet mee maken..

_O_
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:31:29 #30
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220785661
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:55 schreef Managarm het volgende:
Als het nog niet te droog is kan je ook met mes maaien:

[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.stihl.be%2Fcontent%2Fdam%2Fstihl%2Fmedia%2Fpim%2F9302.jpg&f=1&nofb=1&ipt=ff51a86a8179f960b6a10bac269485b44489b94025ce755197a4d4e900f57891]afbeelding[/url] ]

Ik heb overigens een Stihl op benzine, ik heb de bosmaaier nu 6 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Kwaliteit kopen loont.

Overigens is de prijs van accu machines nog zo'n 50% hoger dan benzine (en dat is exclusief de extra accu's die je nodig hebt), ik had het graag gekocht maar zes jaar geleden was het schreeuwend duur.
Dit is niet om de kanten te maaien, onhandig en zelfs gevaarlijk in deze setting.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:20:46 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220786477
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin :P . Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.

En kantjes maaien met een bosmaaiermes 8)7 .
pi_220786800
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin :P . Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.

En kantjes maaien met een bosmaaiermes 8)7 .
Ik heb een accu bosmaaier van Metabo, heerlijk ding, niet al te zwaar en doet z'n werk als een malle! :Y Al zuigt hij wel mijn 18v accu's leeg.. :@ maar no worries, heb er een berg van! :Y

Ik maai trouwens niet alleen mijn tuin, maar ook die van anderen. Heerlijk werkje altijd!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 08:02:00 #33
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220787709
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin :P . Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.

En kantjes maaien met een bosmaaiermes 8)7 .
Ik gebruik voor mijn tuin de accu bosmaaier van Husqvarna, voor het grote en echt zware werk gebruik ik mijn Stihl brandstof bosmaaier maar eigenlijk red ik alles met de accu wel op.

Oja, gewoon maaien met een kop met 2 draden uiteraard.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 22:11:11 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220835950
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin :P . Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.

En kantjes maaien met een bosmaaiermes 8)7 .
Nou ja vooral met zo'n mes, die bedoelt is voor bramenstruiken. Je hebt wel messen speciaal voor gras maar daarmee zou ik nog niet langs stenen gaan.

Ik heb wel een bosmaaier, Stihl FS400, gebruik hem zowel met draadloos voor de graskanten (allicht overkill maar heb op sommige plekken is raaigras gezaaid. Dat groeit snel, dan zijn de hoeken waar je met zitmaaier niet komt, snel kort. Maar heb ook veel bramen die in toom gehouden moeten worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 mei 2026 @ 22:16:11 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220835990
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja vooral met zo'n mes, die bedoelt is voor bramenstruiken. Je hebt wel messen speciaal voor gras maar daarmee zou ik nog niet langs stenen gaan.

Ik heb wel een bosmaaier, Stihl FS400, gebruik hem zowel met draadloos voor de graskanten (allicht overkill maar heb op sommige plekken is raaigras gezaaid. Dat groeit snel, dan zijn de hoeken waar je met zitmaaier niet komt, snel kort. Maar heb ook veel bramen die in toom gehouden moeten worden.
Mijn bosmaaier had ook een draad (en een los mes), maar dat kreng was zo zwaar en lomp dat ik het veel liever met die Wolf garten doe. Is dit systeem:


Kostte toen op ibood geen drol. Hele set incl. Heggenschaar, kettingzaag en takkenschaar voor 120 euro ofzo gekocht.
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 10:26:18 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220837967
Gaat die heggenschaar ook op stok? Want dat is qua gewicht verdeling wel erg vervelend. M'n pa heeft een elektrische Gardena op stok maar door de motor is het zwaar om mee te werken.

Dan balanceert het met een benzinemotor toch fijner. Gewicht van de motor aan de ene kant, gewicht van de heggenschaar aan de andere kant. Ik heb zo'n setje gekregen/in bruikleen. Je kunt duidelijk merken dat het geen Stihl is :+
https://www.alpinetrading(...)rs/5-in-1-multitool/

Alleen hij slaat ie af als ie warm is. Als vakantiegeld er is maar es op Marktplaats struinen of er nog een Stihl HS45 op straat, want ik hoef er niet eens een op stok. Overkill, allicht maar vind het ook gewoon leuk :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220874640
Ik heb een Makita combiset, met stokheggenschaar, rolborstel en stokkettingzaagje naast een bosmaaier opzetstuk

Werkt ideaal, en voor het trottoir gebruik ik een staalborstelkop voor de bosmaaier.

Is een 40v systeem, krachtig genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fishbowl op 24-05-2026 10:59:22 (Spelfout) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')