abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220754137
Ik heb nu een grastrimmer waarbij er 2 draden onder uit komen maar de motor loopt aan dus ik heb wat nieuws nodig.

Het eerste wat mij opvalt is dat er tegenwoordig timmers zijn met een soort van plastic mesje, dat lijkt mij pas echt kut, kun je iedere keer een mesje vervangen als je tegen een steen ofzoiets aan komt


Maar nu hebben veel trimmers een enkele draad


Ik ben 2 draden gewoon, onhandig met het opwinden en in de cassette plaatsen, verder werkt dat prima.

Werkt een 1 draads trimmer ook goed, of toch minder dan met 2 draden? of is het inzetten van de spoel met 1 draad gemakkelijker?
pi_220754260
Ik heb al wel met een accu trimmer gespeeld met een mes idd, werkt als een malle. Simpel en snel te vervangen en is redelijk sterk. Je kunt ze zelfs kopen van biologisch afbreekbaar plastic.

Met 1 draad nog niet gedaan maar denk niet dat het veel anders is dan met 2, al dan wel een stuk gemakkelijker te bevestigen (want met 2 draden is het nog wel eens kloten)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 10 mei 2026 @ 00:17:47 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220754333
De mijne heeft 1 draad. Werkt prima. Had ervoor een bosmaaier met 2 draden, maar die is gejat voordat ik de ervaring kon hebben van het opnieuw opdraaien van draad. Ik heb op mijn huidige trouwens ook de draad nog niet hoeven te vervangen.

Maar goed, qua resultaat is het vergelijkbaar in mijn ogen.
pi_220754871
Gewoon vervangen door een flexibel staaldraadje
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 10 mei 2026 @ 07:38:25 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220754940
Het is allemaal rotzooi, echt plastic speelgoed met 0 power.

Wat je nodig hebt is een benzine kantenmaaier van Stihl.
Ben je 1 klap van al het gezeik af en kun je daadwerkelijk kanten fatsoenlijk maaien en niet alleen een paar grassprietjes.
pindazakje
pi_220755021
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 07:19 schreef halfway het volgende:
Gewoon vervangen door een flexibel staaldraadje
Ja vooral doen |:(

Iets harder plastic kan vaak wel, maar ga vooral niet kloten met staaldraden oid..
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 07:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Het is allemaal rotzooi, echt plastic speelgoed met 0 power.

Wat je nodig hebt is een benzine kantenmaaier van Stihl.
Ben je 1 klap van al het gezeik af en kun je daadwerkelijk kanten fatsoenlijk maaien en niet alleen een paar grassprietjes.
Je zit er compleet naast, de huidige elektrische systemen zijn krachtiger dan je denkt en hebben minder gezeur op andere fronten. Binnen no time zie je amper nog benzine trimmers, of tuingereedschap in het algemeen.

Je ziet het nu al met heel veel andere appraten, en om mij heen kopen steeds meer mensen elektrische tuin producten en gebruiken deze naar alle tevredenheid.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 10 mei 2026 @ 08:16:06 #7
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220755053
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:05 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ja vooral doen |:(

Iets harder plastic kan vaak wel, maar ga vooral niet kloten met staaldraden oid..
[..]
Je zit er compleet naast, de huidige elektrische systemen zijn krachtiger dan je denkt en hebben minder gezeur op andere fronten. Binnen no time zie je amper nog benzine trimmers, of tuingereedschap in het algemeen.

Je ziet het nu al met heel veel andere appraten, en om mij heen kopen steeds meer mensen elektrische tuin producten en gebruiken deze naar alle tevredenheid.
Ik heb zo'n trimmer met plastic draadje en dat is echt een onding. Alles wat steviger is dan een grassprietje of wat dikker gras kom je gewoon niet doorheen. Laat staan dunne takjes van een plant. En heb ook ooit zo'n Stihl mogen lenen en dat was een verademing, compleet ander level gewoon.
pindazakje
pi_220755126
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik heb zo'n trimmer met plastic draadje en dat is echt een onding. Alles wat steviger is dan een grassprietje of wat dikker gras kom je gewoon niet doorheen. Laat staan dunne takjes van een plant. En heb ook ooit zo'n Stihl mogen lenen en dat was een verademing, compleet ander level gewoon.
Dan vergelijk je meuk met vergelijkbare apparaten als stihl.. lol. daarnaast heeft stihl ook gewoon plastic draadjes, maar ook messen, bladen, etc
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220755209
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:05 schreef Chandler het volgende:

Je zit er compleet naast, de huidige elektrische systemen zijn krachtiger dan je denkt en hebben minder gezeur op andere fronten. Binnen no time zie je amper nog benzine trimmers, of tuingereedschap in het algemeen.

Je ziet het nu al met heel veel andere appraten, en om mij heen kopen steeds meer mensen elektrische tuin producten en gebruiken deze naar alle tevredenheid.
We hebben een Stihl grasmaaier op accu. Een zegen t.o.v. de benzine motor. Die dingen op benzine moesten verboden worden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220755237
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:48 schreef blomke het volgende:

[..]
We hebben een Stihl grasmaaier op accu. Een zegen t.o.v. de benzine motor. Die dingen op benzine moesten verboden worden.
Precies, en ook nog een stuk stiller.

Al is de weg naar draagbare apparaten de laatste jaren in een stroomversnelling gegaan. Van een accu backpack tot gewoon grote accu blokken wat de nieuwe elektrische ongeveer net zo zwaar maakt als de benzine maar dan vele malen stiller. Geen last meer van bougies, olie en dat soort gekut.

Echter wel sneller accu moeten vervangen, maar tegenwoordig hebben de meeste hoveniers een accu box bij zich (waar ze met een gemak een dag mee kunnen draaien).
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220755287
Als het nog niet te droog is kan je ook met mes maaien:



Ik heb overigens een Stihl op benzine, ik heb de bosmaaier nu 6 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Kwaliteit kopen loont.

Overigens is de prijs van accu machines nog zo'n 50% hoger dan benzine (en dat is exclusief de extra accu's die je nodig hebt), ik had het graag gekocht maar zes jaar geleden was het schreeuwend duur.
pi_220755338
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:55 schreef Managarm het volgende:
Als het nog niet te droog is kan je ook met mes maaien:



Kan je hiermee de randjes langs een stenen borderrand maaien??

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:55 schreef Managarm het volgende:
Overigens is de prijs van accu machines nog zo'n 50% hoger dan benzine (en dat is exclusief de extra accu's die je nodig hebt), ik had het graag gekocht maar zes jaar geleden was het schreeuwend duur.
De Stihl accu grasmaaier was plm. de helft van de Wolf benzinemaaier 20 jaar geleden. Maar goed, die laatste was bij een "officiële dealer".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220755351
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:02 schreef blomke het volgende:

[..]
Kan je hiermee de randjes langs een stenen borderrand maaien??
[..]
De Stihl accu grasmaaier was plm. de helft van de Wolf benzinemaaier 20 jaar geleden. Maar goed, die laatste was bij een "officiële dealer".
Als je er goed mee om kan gaan wel, wel goed opletten. Ik gebruik het vooral omdat wij veel brem hebben, wat erg brandbaar is. Dat krijg je met een draadje niet weg.

Ik heb het over Stihl, de vergelijking die je maakt, gaat niet op.
pi_220755354
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:55 schreef Managarm het volgende:
Ik heb overigens een Stihl op benzine, ik heb de bosmaaier nu 6 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Kwaliteit kopen loont.
Zeker kwaliteit, mits goed onderhouden! :Y

quote:
Overigens is de prijs van accu machines nog zo'n 50% hoger dan benzine (en dat is exclusief de extra accu's die je nodig hebt), ik had het graag gekocht maar zes jaar geleden was het schreeuwend duur.
Klopt, maar stroom weer goedkoper. En ik zie rondom mijn werk en de organisaties waarmee we contact hebben dat ze allemaal overgaan op accu.

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:02 schreef blomke het volgende:
Kan je hiermee de randjes langs een stenen borderrand maaien??
Neuh, maar is daar ook niet voor bedoeld. Is bv voor de braam/riet/jonge aanwas weghalen. Niet voor randjes van je border :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220755365
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:07 schreef Chandler het volgende:

Klopt, maar stroom weer goedkoper. En ik zie rondom mijn werk en de organisaties waarmee we contact hebben dat ze allemaal overgaan op accu.
De volgende zal wel accu worden, maar ik denk dat deze nog een hele tijd meegaat.
pi_220755370
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:08 schreef Managarm het volgende:
De volgende zal wel accu worden, maar ik denk dat deze nog een hele tijd meegaat.
Die kans is aardig aanwezig, neem aan dat je ook alleen maar aspen gebruikt? en zelf goed onderhoud pleegt.

Trouwens tip; je draad in in een emmer met water bewaren bevorderd de leeftijd en elasticiteit wat een woord van het draad..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220757341
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:06 schreef Managarm het volgende:
Ik heb het over Stihl, de vergelijking die je maakt, gaat niet op.
De vergelijking ging over prijs accugrasmaaier vs benzine-.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220757347
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:07 schreef Chandler het volgende:

Neuh, maar is daar ook niet voor bedoeld. Is bv voor de braam/riet/jonge aanwas weghalen. Niet voor randjes van je border :+
Oh op die manier. Ik dacht dat het topic over grasrandjes&-trimmers ging.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220757664
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:04 schreef blomke het volgende:

[..]
De vergelijking ging over prijs accugrasmaaier vs benzine-.
Je vergelijkt twee merken, ik vergelijk de accu-versie van Stihl ten opzichte van de batterijversie van Stihl.
pi_220757785
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:03 schreef Managarm het volgende:

[..]
Je vergelijkt twee merken, ik vergelijk de accu-versie van Stihl ten opzichte van de batterijversie van Stihl.
Is dat niet hetzelfde? _O-

Ik heb al jaren een accu trimmer met 1 draadje, werkt als een trein, ik merk geen verschil met een twee draads model
pi_220757791
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Is dat niet hetzelfde? _O-

Ik heb al jaren een accu trimmer met 1 draadje, werkt als een trein, ik merk geen verschil met een twee draads model
Hahaha ja, die is gelijk, ik zat te slapen denk ik.
pi_220758865
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:05 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ja vooral doen |:(

Iets harder plastic kan vaak wel, maar ga vooral niet kloten met staaldraden oid..
[..]
Je zit er compleet naast, de huidige elektrische systemen zijn krachtiger dan je denkt en hebben minder gezeur op andere fronten. Binnen no time zie je amper nog benzine trimmers, of tuingereedschap in het algemeen.

Je ziet het nu al met heel veel andere appraten, en om mij heen kopen steeds meer mensen elektrische tuin producten en gebruiken deze naar alle tevredenheid.
Je bent te bang :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220758877
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:51 schreef halfway het volgende:

[..]
Je bent te bang :')
Zeiden velen met missende lichaamsdelen..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220759862
Kunnen jullie even ophouden met ruzie maken over benzine of accu's?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:55:49 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220771155
Zo'n eendradig gardena-husqvarna ding is prima voor huis, tuin en keuken werk joh. Redelijk simpel te hanteren en had bij mn vader de hele steeg naast het huis kort en klein geslagen. Meter of 20-25 in een half uurtje.

Thuis de grasrandjes ook, gaat nergens over hoe snel je klaar bent.

Simpel = koning.

[ Bericht 0% gewijzigd door Red_85 op 12-05-2026 11:25:12 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220771491
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:07 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Kunnen jullie even ophouden met ruzie maken over benzine of accu's?
Ruzie? als dit al ruzie is... wtf..

De discussie is nogal gaande momenteel, zowel online als offline maar zie toch wel dat de toekomst electra is. Al zijn accu apparaten nog niet zo sterk als die op benzine.

maar OT: 1 draad, no problemo! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220780190
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:52 schreef Chandler het volgende:

[..]
Zeiden velen met missende lichaamsdelen..
Na diabetes is het zelf construeren/aanpassen van landbouwgereedschap inderdaad een van de belangrijkste oorzaken van amputaties. "Nee joh, niet de motor uitzetten. Ik haal dat gras wel even met mijn laars van de draaiende aftak-as af..."
Veiligheidsschakelaars in beschermkappen bij apparaten onklaar maken trouwens ook. Of even aan de schakelkast werken zonder de stroom er af te halen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220780468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:43 schreef knoopie het volgende:
Of even aan de schakelkast werken zonder de stroom er af te halen.
Zo ken ik een UIV-er, die de multimeter op "stroom i.p.v. op "spanning" had gezet en daarmee de 10kV wilde meten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220780832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:43 schreef knoopie het volgende:

[..]
Na diabetes is het zelf construeren/aanpassen van landbouwgereedschap inderdaad een van de belangrijkste oorzaken van amputaties. "Nee joh, niet de motor uitzetten. Ik haal dat gras wel even met mijn laars van de draaiende aftak-as af..."
Veiligheidsschakelaars in beschermkappen bij apparaten onklaar maken trouwens ook. Of even aan de schakelkast werken zonder de stroom er af te halen.
Precies! ik heb het gelukkig zelf nog niet mee gemaakt en wil het ook niet mee maken..

_O_
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:31:29 #30
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220785661
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:55 schreef Managarm het volgende:
Als het nog niet te droog is kan je ook met mes maaien:

[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.stihl.be%2Fcontent%2Fdam%2Fstihl%2Fmedia%2Fpim%2F9302.jpg&f=1&nofb=1&ipt=ff51a86a8179f960b6a10bac269485b44489b94025ce755197a4d4e900f57891]afbeelding[/url] ]

Ik heb overigens een Stihl op benzine, ik heb de bosmaaier nu 6 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Kwaliteit kopen loont.

Overigens is de prijs van accu machines nog zo'n 50% hoger dan benzine (en dat is exclusief de extra accu's die je nodig hebt), ik had het graag gekocht maar zes jaar geleden was het schreeuwend duur.
Dit is niet om de kanten te maaien, onhandig en zelfs gevaarlijk in deze setting.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:20:46 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220786477
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin :P . Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.

En kantjes maaien met een bosmaaiermes 8)7 .
pi_220786800
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin :P . Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.

En kantjes maaien met een bosmaaiermes 8)7 .
Ik heb een accu bosmaaier van Metabo, heerlijk ding, niet al te zwaar en doet z'n werk als een malle! :Y Al zuigt hij wel mijn 18v accu's leeg.. :@ maar no worries, heb er een berg van! :Y

Ik maai trouwens niet alleen mijn tuin, maar ook die van anderen. Heerlijk werkje altijd!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 08:02:00 #33
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220787709
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin :P . Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.

En kantjes maaien met een bosmaaiermes 8)7 .
Ik gebruik voor mijn tuin de accu bosmaaier van Husqvarna, voor het grote en echt zware werk gebruik ik mijn Stihl brandstof bosmaaier maar eigenlijk red ik alles met de accu wel op.

Oja, gewoon maaien met een kop met 2 draden uiteraard.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 22:11:11 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220835950
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Bosmaaier is alleen nuttig met veel en ruw terrein wat je af en toe kort moet wieken. Mijn gok is dat het aantal actieve users op fok! die baat hebben met een bosmaaier, op 2 handen te tellen is (waarschijnlijk 1). De mijne (semi-prof, 82volt) is gejat en doe nu alles een licht wolfcraft dingetje van 5 tientjes op accu. En ben er super blij mee in een voor NL veruit bovengemiddeld formaat tuin :P . Werkt veel fijner, lichter, makkelijker hanteerbaar.

En kantjes maaien met een bosmaaiermes 8)7 .
Nou ja vooral met zo'n mes, die bedoelt is voor bramenstruiken. Je hebt wel messen speciaal voor gras maar daarmee zou ik nog niet langs stenen gaan.

Ik heb wel een bosmaaier, Stihl FS400, gebruik hem zowel met draadloos voor de graskanten (allicht overkill maar heb op sommige plekken is raaigras gezaaid. Dat groeit snel, dan zijn de hoeken waar je met zitmaaier niet komt, snel kort. Maar heb ook veel bramen die in toom gehouden moeten worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 mei 2026 @ 22:16:11 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220835990
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 22:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja vooral met zo'n mes, die bedoelt is voor bramenstruiken. Je hebt wel messen speciaal voor gras maar daarmee zou ik nog niet langs stenen gaan.

Ik heb wel een bosmaaier, Stihl FS400, gebruik hem zowel met draadloos voor de graskanten (allicht overkill maar heb op sommige plekken is raaigras gezaaid. Dat groeit snel, dan zijn de hoeken waar je met zitmaaier niet komt, snel kort. Maar heb ook veel bramen die in toom gehouden moeten worden.
Mijn bosmaaier had ook een draad (en een los mes), maar dat kreng was zo zwaar en lomp dat ik het veel liever met die Wolf garten doe. Is dit systeem:


Kostte toen op ibood geen drol. Hele set incl. Heggenschaar, kettingzaag en takkenschaar voor 120 euro ofzo gekocht.
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 10:26:18 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220837967
Gaat die heggenschaar ook op stok? Want dat is qua gewicht verdeling wel erg vervelend. M'n pa heeft een elektrische Gardena op stok maar door de motor is het zwaar om mee te werken.

Dan balanceert het met een benzinemotor toch fijner. Gewicht van de motor aan de ene kant, gewicht van de heggenschaar aan de andere kant. Ik heb zo'n setje gekregen/in bruikleen. Je kunt duidelijk merken dat het geen Stihl is :+
https://www.alpinetrading(...)rs/5-in-1-multitool/

Alleen hij slaat ie af als ie warm is. Als vakantiegeld er is maar es op Marktplaats struinen of er nog een Stihl HS45 op straat, want ik hoef er niet eens een op stok. Overkill, allicht maar vind het ook gewoon leuk :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220874640
Ik heb een Makita combiset, met stokheggenschaar, rolborstel en stokkettingzaagje naast een bosmaaier opzetstuk

Werkt ideaal, en voor het trottoir gebruik ik een staalborstelkop voor de bosmaaier.

Is een 40v systeem, krachtig genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fishbowl op 24-05-2026 10:59:22 (Spelfout) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')