Heerlijk nummer!!quote:Op zondag 17 mei 2026 05:39 schreef EvilSkittle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Alice In Chains - Would?
Ik hou van muziek , in alle stijlen en genresquote:
ik ook dus. enne soms wordt het beetje "gebruikt" denk door politieke dingen en dat is wel slecht.quote:Op zondag 17 mei 2026 05:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik hou van muziek , in alle stijlen en genres
Als het me maar raakt (en dat kan op heel veel verschillende manieren)
Bedoel je een Trump die nummers zonder toestemming van artiesten gebruikt in zijn campagnes?quote:Op zondag 17 mei 2026 05:54 schreef kree het volgende:
[..]
ik ook dus. enne soms wordt het beetje "gebruikt" denk door politieke dingen en dat is wel slecht.
nou doel niet eens alleen op trump. hoewel ie er handje van heeft?quote:Op zondag 17 mei 2026 06:37 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Bedoel je een Trump die nummers zonder toestemming van artiesten gebruikt in zijn campagnes?
Ik weet niet echt wat je precies bedoelt ,maar muziek heeft naast universele menselijke emoties/ervaringen(liefdesverdriet ,verlangen, relaties, romantiek) ook een verbinding met verzet, protest en/of (anti) propaganda en dus ook politieke thema's, een maatschappelijke boodschap : waar ze voor staan en hoe ze over iets denken, liedjes over onderdrukking, genocide, mensenrechten etc. Muziek raakt in al zijn vormen en heeft (vaak) een groter bereik. Het kan mensen wakker schudden. En dat lijkt mij alleen maar positief.
Consolidated - America Number One
Bekijk deze YouTube-video
ESF is al heel lang geen leuk ontspannen verbindend festival meer.quote:Op zondag 17 mei 2026 06:59 schreef kree het volgende:
[..]
nou doel niet eens alleen op trump. hoewel ie er handje van heeft?
maar ook Eurovisie, bedoel ging het nu om muziek alleen dan? dan had NL gewoon mee kunnen doen.
dat half slachting weer van de regering hier om het dan toch een soort als politiek statement te gebruiken. (hihihihi we doen niet mee hoor want slecht). en het dan wel gewoon uitzenden op NPO enzo.
Dat soort hypocriete heb ik wel beetje hekel aan.
En dat heeft niks te maken met hoe ik denk over Eurovisie songfestival. maar wel beetje kritiek op regering hier.
want ik vind het wel leuk en had je NL gewoon mee moeten laten doen
dus oke je geeft toe dat ESF als politiek gebruikt word?quote:Op zondag 17 mei 2026 07:23 schreef Puzzie het volgende:
[..]
ESF is al heel lang geen leuk ontspannen verbindend festival meer.
En goddank had de AVROTROS oftewel 'Nederland' eindelijk de ballen om een statement te maken door niet te komen als reactie op de deelname van Israël. Omdat zij het onverenigbaar achtten met de publieke waarden van de omroep. Het is dus een beslissing van de omroep, niet van de regering.
Hopelijk volgen meer landen. Israël zou niet eens mogen deelnemen als het aan mij ligt .
Ik geef helemaal niets toe, ik geef juist aan hoe het ESF al jaaaaren nadrukkelijk en herhaaldelijk voor politieke doeleinden wordt gebruikt. En hoewel de EBU altijd stelt dat het een apolitiek muziekfestival is, zijn de politieke invloeden onlosmakelijk met het evenement verbonden. Dat zie je o.a aan buurlanden die op elkaar stemmen en landen die hun imago tijdens het evenement oppoetsen, politieke standpunten kracht bij te zetten en of pogingen om sympathie te winnen.quote:Op zondag 17 mei 2026 07:40 schreef kree het volgende:
[..]
dus oke je geeft toe dat ESF als politiek gebruikt word?
Oke dan praten we verder even, over ESF. ik vind of vond dat altijd leuk, maar nu wordt t wel ingezet als politiek doel enzo. en daar ben ik het niet mee eens.
En dat NL dan zegt we doen niet mee kan ik begrijpen, maar zend het dan ook niet uit? fucking hell
denk helemaal nooit was het daarvoor bedoelt? het ging om liedjes en contest enzo. niks politieks.
wmb had NL moeten zeggen dan doen we niet mee en met niks ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |