abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 9 mei 2026 @ 15:59:47 #1
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220750806
Toch best opvallend.

Op vrijdag 1 mei strandt er een traumahelikopter in Boxtel, deze kon niet ter plekke worden gemaakt, dus is deze op een dieplader afgevoerd.


https://www.omroepbrabant(...)opgehaald-door-kraan

Op 4 mei een Duitse helikopter in Enschede, deze kon na reparatie weer terugvliegen

https://www.destentor.nl/(...)~a959dc09/?slug_rd=1 (premium)

En gister de vervanger van de eerste helikopter die niet meer weg kan in Berg en Dal, kon na reparatie ook weer zijn weg vervolgen.

https://www.gelderlander.(...)sch-defect~a0f2a2f3/

Nu vervoeren de heli's gelukkig nauwelijks patiënten, dus die zullen er weinig last van ondervinden. Maar toch bijzonder dat er 3 (gelukkig op de grond) kapot gaan in zo'n korte tijd.

De helikopters zijn van Eurocopter (tegenwoordig Airbus) en staan toch wel bekend om hun betrouwbaarheid en zijn veelal ook gemaakt om juist dit soort werk te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watmoetjenou op 16-05-2026 16:58:22 ]
pi_220750834
Bezuinigingen op onderhoud?
  Redactie Frontpage zaterdag 9 mei 2026 @ 16:07:13 #3
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220750852
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 16:03 schreef Kottnauer het volgende:
Bezuinigingen op onderhoud?
Kan ik me niet voorstellen eigenlijk. Misschien hangt er nog wat troep in de lucht van de natuurbranden vorige week ofzo?

Nederland heeft 6 traumahelikopters, waarvan er 4 worden ingezet, 1 reserve staat, en 1 in groot onderhoud is.
pi_220750977
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 16:03 schreef Kottnauer het volgende:
Bezuinigingen op onderhoud?
Dat kan niet bij vliegende spullen.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 16:26:12 #5
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220751010
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 16:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat kan niet bij vliegende spullen.
Dat kan niet inderdaad, maar het kan wel. Er zijn genoeg salamisnijdendeexceltijgersmanagers die denken dat zoiets wel los loopt.

Praktijk leert anders.

Hekel aan zulk volk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 9 mei 2026 @ 16:49:43 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220751186
Dit riekt naar sabotage.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220751709
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:59 schreef Watmoetjenou het volgende:
Toch best opvallend.

Op vrijdag 1 mei strandt er een traumahelikopter in Boxtel, deze kon niet ter plekke worden gemaakt, dus is deze op een dieplader afgevoerd.


https://www.omroepbrabant(...)opgehaald-door-kraan

Op 4 mei een Duitse helikopter in Enschede, deze kon na reparatie weer terugvliegen

https://www.destentor.nl/(...)~a959dc09/?slug_rd=1 (premium)

En gister de vervanger van de eerste helikopter die niet meer weg kan in Berg en Dal, kon na reparatie ook weer zijn weg vervolgen.

https://www.gelderlander.(...)sch-defect~a0f2a2f3/

Nu vervoeren de heli's gelukkig nauwelijks patiënten, dus die zullen er weinig last van ondervinden. Maar toch bijzonder dat er 3 (gelukkig op de grond) kapot gaan in zo'n korte tijd.

De helikopters zijn van Eurocopter (tegenwoordig Airbus) en staan toch wel bekend om hun betrouwbaarheid en zijn veelal ook gemaakt om juist dit soort werk te doen.
Liever op de grond kapot dan in de lucht :')
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:10:07 #8
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:13:14 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220751728
Boeing?
  Redactie Frontpage zaterdag 9 mei 2026 @ 18:18:58 #10
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220751748
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:08 schreef JimPansje het volgende:

[..]
Liever op de grond kapot dan in de lucht :')
Dat zeg ik.

quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:13 schreef Starhopper het volgende:
Boeing?
Nee, Airbus dus, zus, dikke kus.
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 19:53:03 #11
510587 crew  Watmoetjenou
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:55:30 #12
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220785305
quote:
Machtig mooi apparaat. Ook fijn dat jij zulke invloed hebt, bij mij is het altijd juist andersom. Als ik iets vind of wil gaan we precies het tegenovergestelde doen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 19:56:15 #13
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220785312
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Machtig mooi apparaat. Ook fijn dat jij zulke invloed hebt, bij mij is het altijd juist andersom. Als ik iets vind of wil gaan we precies het tegenovergestelde doen.
:D _O-
  donderdag 14 mei 2026 @ 10:35:52 #14
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220788939
Dus voortaan ook een trauma monteur meenemen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Frontpage donderdag 14 mei 2026 @ 12:25:14 #15
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220789996


En er staat nog een nieuwe klaar in Duitsland met een nu nog tijdelijke Duitse registratie *O*

Wat fijn!

Er schijnt overigens een 5e standplaats bij te komen op termijn in Nederland, waarschijnlijk wordt dit Teuge. Dan hebben we dus 5 inzetbare helikopters ipv de 4 die we hadden.

Mij lijkt Lelystad alleen een betere plek, maar wie ben ik.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 mei 2026 @ 16:24:55 #16
284411 crew  heywoodu
pi_220810364
Vandaag stond er één een paar uur vast in Elburg met een hydraulisch probleem, moest iemand uit Duitsland komen om de boel te fixen.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 mei 2026 @ 16:44:09 #17
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220810539
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:24 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag stond er één een paar uur vast in Elburg met een hydraulisch probleem, moest iemand uit Duitsland komen om de boel te fixen.
Schiet lekker op dan, die nieuwe zijn dus wel welkom.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 16:50:22 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:07:25 #19
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220810807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:59 schreef Watmoetjenou het volgende:

Nu vervoeren de heli's gelukkig nauwelijks patiënten, dus die zullen er weinig last van ondervinden. Maar toch bijzonder dat er 3 (gelukkig op de grond) kapot gaan in zo'n korte tijd.
Natuurlijk hebben patiënten hier WEL last van. Die dingen vliegen niet voor niets ......... :|W
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Redactie Frontpage zaterdag 16 mei 2026 @ 17:09:43 #20
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220810837
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:07 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Natuurlijk hebben patiënten hier WEL last van. Die dingen vliegen niet voor niets ......... :|W
Ik zei ook weinig last, want als het nodig is staat er zo een ander klaar.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 mei 2026 @ 17:10:12 #21
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220810846
Alleen moeten ze niet allemaal tegelijk kapot gaan natuurlijk.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:13:58 #22
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220810877
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik zei ook weinig last, want als het nodig is staat er zo een ander klaar.
Er zijn er 4 over het hele land. Duurt even voordat er een andere is. Dus ja, daar kan je als patiënt veel last van hebben. Gelukkig is de arts dan ook over de weg nog te vervoeren.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Redactie Frontpage zaterdag 16 mei 2026 @ 17:14:58 #23
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220810889
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:13 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Er zijn er 4 over het hele land. Duurt even voordat er een andere is. Dus ja, daar kan je als patiënt veel last van hebben. Gelukkig is de arts dan ook over de weg nog te vervoeren.
Een 5e staat altijd klaar op Lelystad airport ter vervanging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')