abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220779176
@Candaasje spoiler: ja, buiten hun schuld :Y de eerste werkgroep heb ik afgezegd, was toen de katten ziek waren en Sam niet at en ik met hem naar dierenarts moest op een tijdstip dat niet te combineren was (en ik wilde ook sowieso niet halve dag in andere stad zitten dan). Die werkgroep is toen opnieuw ingepland, maar op een ander moment, di 13-15, waar hij normaal voor hen op wo 15-17 is. Dus zij konden er niet echt iets aan doen als ze al andere verplichtingen hadden op dat moment. Een hoop studenten hebben overigens niks laten weten en waren er ook niet, maar dit zijn er twee die snel na bekend worden inhaalmoment gemaild hebben dat ze niet kunnen op dat moment en of er nog iets mogelijk is om hem dan elders in te halen (maar dat is niet, alle andere groepen hebben deze inhoud al gehad), en eentje die gister wel het eerste uur bij de inhaalwerkgroep was maar het tweede uur een afspraak had die niet meer te verplaatsen was. Dus dan ben ik wel genegen om iets voor ze te doen. Maar heb wel bedacht maximaal een uur eraan te besteden, alleen de meest belangrijke onderdelen voor de toetsing doe ik met ze en de rest laat ik er uit.

Sneu voor Simon! En fijn dat jullie wat beter bezet zijn inmiddels.

Ik heb in elk geval een goede start van de dag. Ik werd 6.45 wakker terwijl wekker 7.30 pas stond, heb nog een halfuurtje lekker rustig in bed gelegen en daarna katten eten gegeven en spullen klaargelegd zodat ik na meeting meteen deur uit kan, en lig nu een kwartiertje in klein bad. Over een kwartier er weer uit, 8.15 de meeting, en dan hobbel ik 9.15 met spullen de deur uit richting station. Daar zit ik dan precies al in de trein als de meeting van 10u begint. So far so good :).
pi_220779297
Goedemorgen :W
pi_220779306
@Sarabi als je toch over moet van telefoon met alle wachtwoorden, is dit misschien het moment om met een password manager te gaan werken? Dan gaat het in het vervolg niet meer mis ;)
pi_220779342
Ik ben wéér sip / uit m'n doen. Gaat lekker de laatste tijd :')

B en ik zijn afgelopen weekend weer heel druk geweest met voorbereiden voor de week vrijwilligerswerk eind deze maand (eerdere jaren waren we met 5 man en nu zijn we alleen met ons tweeën voor dezelfde set taken) maar Hemelvaartsdag gingen we vrijhouden en we hadden al gekeken om dan naar Fotomuseum Rotterdam te gaan O+

Nou appte gisteravond een goede vriendin van ons dat ze de sleutels van haar nieuwe huis heeft gekregen en of we willen komen klussen. En B wil morgen meteen gaan.

Nou kan ik hem natuurlijk niet tegenhouden en naar het Fotomuseum slepen.

Vrijdag moet hij gewoon werken.
Zaterdag komt mijn tante.
Zondag hadden we weer een lijst taken voor vrijwilligerswerk staan.

Ik denk nu, ik ben vrijdag vrij dus misschien moet ik vrijdag maar proberen om alle taken te doen die we voor de zondag hadden staan en dan kunnen we zondag naar het Fotomuseum. Maar twee taken waren om naar de Ikea en de Amazing Oriental te gaan en ik ga dat allemaal niet mee krijgen op de fiets en B heeft de auto nodig vrijdag.
Misschien moet ik de fietskar van vrienden proberen te lenen. Of een auto huren. Of met de bus, maar dan is nog steeds de vraag hoe ik alle spullen moet sjouwen.

Ik weet het even niet. ;(
pi_220779440
Of je doet helemaal niet @Tele6 en neemt je rust (ook in je hoofd)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220779451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:24 schreef Tele6 het volgende:
Nou appte gisteravond een goede vriendin van ons dat ze de sleutels van haar nieuwe huis heeft gekregen en of we willen komen klussen. En B wil morgen meteen gaan.

Nou kan ik hem natuurlijk niet tegenhouden en naar het Fotomuseum slepen.
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220779474
Hier toevallig iemand met een 2 verdiepingen airfryer?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220779530
En mogge!

Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
We have far more in common than that which devides us..
pi_220779534
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!

Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Succes met Elin zometeen :*
pi_220779556
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-
pi_220779567
We gaan van 22 graden naar 11 zie ik :{

@Tele6 toch maar ff bespreken met B idd als de emotie wat gezakt is. :*
pi_220779568
Ik ga op vliegmodus! :W
pi_220779603
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
O+ precies dit. Jullie hebben een afspraak, dus hij kan morgen niet.

Als het belangrijk voor hem is, dan gaat hij proberen om zondag nog even te klussen als jullie klaar zojn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220779620
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220779797
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. P
Meestal ben ik het die daarin de laatste tijd tekortschiet. Als het me niet lukt om gezellig samen uitgebreid te koken en spelletjes te doen en op pad te gaan, omdat ik overweldigd ben van wat er allemaal moet gebeuren met werk en vrijwilligerswerk en huishouden en familieverplichtingen en en en.

Ik heb het gevoel dat toen ik het allemaal wel bij kon benen (omdat er minder verplichtingen tegelijk waren, en minder deadlines voor werk, en minder random feestdagen middenin de week) alles ook goed ging, en nu in plaats van dat een paar dingetjes niet lekker gaan stort ALLES in elkaar. Het lukt me niet om het met B eens te worden over hoe ik het thuis graag rustig wil maar misschien is dat ook niet zinnig en kan ik beter proberen om andere dingen makkelijker te maken?

Of misschien toch met de huisarts overleggen en kijken of ik weer autismebegeleiding kan krijgen want misschien ligt het daar allemaal aan.
pi_220780035
Dat laatste kan altijd natuurlijk. Het is ook niet niks, een serieuze baan en samenwonen :* Maar júist dan lijkt het belangrijk om op de momenten dat er wel tijd en ruimte is, die in elkaar te investeren.

Het feit dat jouw grens ergens anders ligt en je soms nee moet zeggen, betekent niet dat je jouw behoeften opzij moet schuiven en dat B daarom afspraken niet hoeft na te komen. Investeren in je relatie is een verantwoordelijkheid van allebei en niet van degene die "moeilijk doet".
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220780227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:18 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi als je toch over moet van telefoon met alle wachtwoorden, is dit misschien het moment om met een password manager te gaan werken? Dan gaat het in het vervolg niet meer mis ;)
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zo :')
pi_220780246
En @Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
pi_220780256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!

Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Sterkte/succes met Elin :*
pi_220780304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-

Nee, het probleem is dat hij de oorspronkelijke plannen zomaar omgooit omdat iemand anders iets vraagt :Y . Dan gaat hij toch lekker zondag klussen na de ikea en amazing Oriental en alle andere taken die jullie samen zouden doen?
pi_220780320
Succes met Elin, @Kaatje1!

En wat jammer van het festival @Sarabi ..
pi_220780390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zo :')
Schrijf het hoofdwachtwoord op een briefje en leg het op een veilige plek.
Of kies iets wat je 100% gaat onthouden -- mijn strategie is een oorwurm van een liedje kiezen en dan daar een regel van de tekst van. Lang genoeg dat het een veilig wachtwoord is en ik zit er al 4 jaar mee in m'n hoofd *)
pi_220780422
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huis :X (dat heb ik met broertjes verhuizing al genoeg gedaan)

Ik moet wat beter m'n eigen plan gaan trekken en me niet zo uit het veld laten slaan door dit soort dingen. Morgen maak ik er wel een leuke dag van in m'n eentje.
pi_220780712
B stelt nu voor om vrijdag na werk naar de Ikea en Amazing Oriental te gaan, en dan zondag naar het Fotomuseum. Misschien is dat dan wel de beste oplossing. Even schakelen. :s)
pi_220780876
Vies weer! vandaag.

Sjonge Tele…goeie raad staat hierboven.
En die vriendin hè…die wist toch al ver van te voren wanneer de overdracht zou zijn!?
Die heeft volgende week of zo ook nog wel hulp nodig. En wat jij zegt: sta je daar met 10 man in een leeg huis om wát te doen?

Tja, als ik je/jullie dilemma lees…kan ik het niet negeren.
#2cents

Ontbijt vanmorgen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie een standaard ontbijt - door de week - of wisselt het sterk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')