SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ontbijt op het balkon zou heerlijk zijn, maar het grote balkon zit nog vol in de schaduw, frisjes daar. Kleine ligt wel in de zon nu maar door het ding van de airco pas ik er niet meer bij. Dus ga ik nu opruimenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:28 schreef AnneX het volgende:
Jaja….prachtig weer! Ontbijt op het balkon.
Straks en route.
Succes met jullie bezigheden.
En Kaatje zeker met de duim.👍🏼
Ik kan niet want ik ben jarig had je maanden geleden kunnen aangeven toch?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zucht... Week van de verjaardags excuses, dit? In drie dagen twee mensen die een afspraak niet nakomen 'want ik ben jarig'.
Nee, we hebben dit regelwerk al veel eerder afgesproken en nu je moet opleveren ben ik 'slachtoffer van jouw slechte planning'
Het zijn geen onoverkomelijke zaken maar wel vét irritant.
Nee dit is: we hebben een poos geleden afgesproken dat jij deze week een aantal zaken zou hebben geregeld. En nu hoor ik dat dat niet klaar is en niet tijdig klaar komt omdat je jarig bent.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kan niet want ik ben jarig had je maanden geleden kunnen aangeven toch?
En dat vinden ze zelf een goed excuus?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 13:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee dit is: we hebben een poos geleden afgesproken dat jij deze week een aantal zaken zou hebben geregeld. En nu hoor ik dat dat niet klaar is en niet tijdig klaar komt omdat je jarig bent.
Wellicht zijn er verjaardagen die onvoorzien weken duren of zo?
Ik ken ze niet goed genoeg om ze hiermee om de oren te slaan. Nog niet. Heb mijn ongenoegen wat subtieler moeten uiten.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dat vinden ze zelf een goed excuus?
Wanneer de opdracht een paar dagen geleden kwam, kan ik me voorstellen dat je zegt, kan niet want jarig. Maar jarig zijn weet je en had je toen moeten aangeven
Nu met fatsoenlijke popups, en de goeie markers. Blauw = muntvondst, geel = biljetvondst, rood = recente vondst (laatste 100 dagen, daarna wordt-ie vanzelf blauw). Cameraatje = specs en foto, wit bolletje = alleen wat specs.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Muntjesraapnieuwsik heb een volledig nieuwe versie van de interactieve kaart gemaakt zoals veel mensen (ik zelf vooral) graag wilden, nu mčt marker-clustering. Laat maar even weten wat jullie er van vinden
Plaatjes komen later, misschien.
Klik hier
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga vandaag het boekje afronden en naar de drukker sturen. En verder bed verschonen en stapjes lopen.Vandaag ploft het cursuspakket bij de deelnemers op de mat. Moeders belde al om te zeggen dat ze het "meesterlijk" vond. Ze was pas bij pagina 1 maar tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe dan ook, blij dat het in de smaak valt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaag ploft het cursuspakket bij de deelnemers op de mat. Moeders belde al om te zeggen dat ze het "meesterlijk" vond. Ze was pas bij pagina 1 maar toch![]()
Hoe dan ook, blij dat het in de smaak valt.Hķe lang gaat de voorpret duren? M.a.w. wanneer is jullie weekend gepland?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Todo lijst afgestreept. Het Afghaanse naai atelier zegt een voering te kunnen fabriceren. En deed opgaaf van de hoeveelheid meters. Nu wachten op proeflapjes.
Voor de winter is het vast wel gereed.![]()
Een nieuwe tuinlamp gekocht. En een k&k vitrage opgehangen.
Op ziekenbezoek bij Biebcollega.
En de eerste aardbeien voor het Zondagse ontbijt.
Nu zit ik.🍀
29 t/m 31 meiquote:Op zaterdag 9 mei 2026 15:45 schreef AnneX het volgende:
Hķe lang gaat de voorpret duren? M.a.w. wanneer is jullie weekend gepland?
Ik denk dat dat mijn volgende grote aankoop wordtquote:
Ik heb nog wel een heel eenvoudig recept voor auberginesquote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil van de week melanzane maken dus aubergines besteld bij picnic. De vorige keer kreeg ik mini aubergines dus voor de zekerheid 3 besteld. Alle 3 formaat joekel![]()
Ni maak eens verzinnen wat ik er nog meer mee kan maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Het is ook echt geweldig. Ik gebruik het elke ochtend om wat te lezen als ik net wakker ben. En verder bij verkoudheid, kiespijn en restless leg.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat dat mijn volgende grote aankoop wordtDat lijkt me wel heerlie de peerlie.
Meer melanzane. Lijkt me simpelquote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil van de week melanzane maken dus aubergines besteld bij picnic. De vorige keer kreeg ik mini aubergines dus voor de zekerheid 3 besteld. Alle 3 formaat joekel![]()
Ni maak eens verzinnen wat ik er nog meer mee kan maken
Ik heb hier nog Gardena's die in West Germany zijn gemaaktquote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:01 schreef fietsie het volgende:
[edit] en gras gemaaid, en alle tuinslangen weer eens voorzien van de juiste en passende en niet gescheurde koppelingen enzo
Die zijn vast van taaier plastiek.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb hier nog Gardena's die in West Germany zijn gemaakt
Kan je iets met Home Assistant knutselen? Hier draait sinds vandaag een bewateringscomputer in HAquote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die zijn vast van taaier plastiek.
Ik zit wat in te lezen in regentondompelpompen van Gardena, maar ik kan dan zo snel weer niet een beregeningscomputer vinden die die pomp kan aansturen.
Alleen in hun smart series, maar dan moet je een hub (paar honderd euro) en een controller (zeker een tientje of 8) voor het alleen maar starten en stoppen van een pomp. Misschien dan een Action klok erop zetten ofzo.
Ja zoiets zou kunnen (google home dan in dit geval) maar ik had eigenlijk gehoopt dat in het Gardena ecosysteem bewateren vanuit je regenvoorraad tegenwoordig gemeengoed zou zijn.quote:
Gründlichkeit. Heb vorig jaar aantal van Granit gekocht (net zoiets als Kramp) en die zijn ook degelijk en handige vergrendeling.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die zijn vast van taaier plastiek.
Ik zit wat in te lezen in regentondompelpompen van Gardena, maar ik kan dan zo snel weer niet een beregeningscomputer vinden die die pomp kan aansturen.
Alleen in hun smart series, maar dan moet je een hub (paar honderd euro) en een controller (zeker een tientje of 8) voor het alleen maar starten en stoppen van een pomp. Misschien dan een Action klok erop zetten ofzo.
Dat was ik laatst vergeten met de verstopte neus, na dagen dacht ik eraan.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het niet heel grappig dat ik steeds als ik lig enorm moet hoesten en daarbij ook behoorlijk benauwd ben. Ik zit nu rechtop tv te kijken en dat is ok. Maar vannacht is het anders. En ik ben alleen thuis dus ik vind dit niet zo leuk. Ook al heb ik al 6 van zulke nachten overleefd. Gelukkig heb ik een elektrisch verstelbaar bed dus kan ik wat rechterop zitten.
Het doosje lag nog op tafel. Deze is via wifi. Die we vorig jaar hadden ging via blutooth en daar moest elke 4 dagen 6 nieuwe batterijen in. En oplaadbare batterijen pikte hij niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja zoiets zou kunnen (google home dan in dit geval) maar ik had eigenlijk gehoopt dat in het Gardena ecosysteem bewateren vanuit je regenvoorraad tegenwoordig gemeengoed zou zijn.
Er is een zonnepaneelvariant, maar daarvan betwijfel ik of de pomp de afstand kan overbruggen naar de kas (500 liter regenton hangt 5 meter van de kas af)
Ahja maar deze moet aan de waterleiding toch ?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het doosje lag nog op tafel. Deze is via wifi. Die we vorig jaar hadden ging via blutooth en daar moest elke 4 dagen 6 nieuwe batterijen in. En oplaadbare batterijen pikte hij niet.
[ afbeelding ]
Bron: nu.nlquote:Kraus leefde door zijn thuissituatie in spanning toe naar het gevecht met Brooks. Zijn vriendin, die ook in de zaal zat in Rotterdam, staat op het punt om zwanger te worden.
quote:
Neuh het viel me op tijdens het lezen van het nieuwsquote:Op zaterdag 9 mei 2026 23:16 schreef flipsen het volgende:
[..](maar hoort volgens mij in een ander topic?)
Aan de kraan inderdaad. Maar zoiets moet toch ook wel voor jouw situatie mogelijk zijn lijkt me.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 23:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja maar deze moet aan de waterleiding toch ?
Ik wil een pomp in mijn regenton, en die dan 2x per dag 5 minuten draaien zodat ie de kas bevloeit.
Wij zochten jaren geleden iets dat zou werken zonder stroom én zonder waterdruk. Enige wat wij toen vonden was https://www.irrigatia.comquote:Op zaterdag 9 mei 2026 23:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik wil een pomp in mijn regenton, en die dan 2x per dag 5 minuten draaien zodat ie de kas bevloeit.
Dat is allemaal mooi nieuwsquote:Op zondag 10 mei 2026 09:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Laatste antibiotica ingenomen, ingewanden kunnen zich weer herstellen.
Vanochtend Elin ander voer gegeven en in één keer alles op![]()
Morgen maar wat meer daarvan halen
Van Sonoff heb je ook stekkerdozen die je aan/uit kunt zetten via een systeem naar keuze. Betaal je een paar euro meer kun je ook het stroomverbruik meten. En het leuke van Sonoff, het systeem is compleet open. Je kunt deze koppelen /programmeren/flashen voor elk systeem naar keuze.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 23:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit soort systemen werken wel in Nederland. Mits je er een groter solar paneel aan hangt. En het paneel vrij zicht heeft op de zon.quote:Op zondag 10 mei 2026 08:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij zochten jaren geleden iets dat zou werken zonder stroom én zonder waterdruk. Enige wat wij toen vonden was https://www.irrigatia.com
Dat systeem werkt wel (maar niet 9 maanden zonder toezicht).
Wat een hoop tekst voor "flopshow".quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Moulin Rouge was wat ik ervan verwachtte.
Strakke show, veel beweging, veel bloot (we zaten er met de neus.. onder -> mensen in kooien ). Carlo Boszhard die geen rol speelde maar eigenlijk zichzelf was (en dat paste) en die in een zaal vol Postcodeloterijwinnaars natuurlijk het grapje 'Wat een Postcodekanjer van een stem he?' maakte. Wist ik meteen weer waarom het niet mijn favoriete presentator is.
Het verhaal maakte wat te snelle ontwikkelingen door en eindigde abrupt. Met 'bij elkaar geraapte' bekende nummers om het aan elkaar te breien. Precies de dingen die ik in een musical minder kan waarderen en dus had ik om de goede redenen geen geld aan een kaartje uitgegeven tot dit gratis aanbod op mijn pad kwam.
Trouwens nog nooit zoveel mensen te laat binnen geloodst zien wordenDat zal toch echt met de factor 'gratis' te maken hebben denk ik.
Wel leuke middag gehad, net nog confetti in mijn hemd gevonden (want het moest natuurlijk wel vrolijk eindigen). Goed gegeten bij een koreaans fusion restaurant ook.
Mocht je deze show ook nog een keer in het Duits willen zien? In Köln staat naast het station nu een grote hal waar ze ook staan te jammeren.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Moulin Rouge was wat ik ervan verwachtte.
Strakke show, veel beweging, veel bloot (we zaten er met de neus.. onder -> mensen in kooien ). Carlo Boszhard die geen rol speelde maar eigenlijk zichzelf was (en dat paste) en die in een zaal vol Postcodeloterijwinnaars natuurlijk het grapje 'Wat een Postcodekanjer van een stem he?' maakte. Wist ik meteen weer waarom het niet mijn favoriete presentator is.
Het verhaal maakte wat te snelle ontwikkelingen door en eindigde abrupt. Met 'bij elkaar geraapte' bekende nummers om het aan elkaar te breien. Precies de dingen die ik in een musical minder kan waarderen en dus had ik om de goede redenen geen geld aan een kaartje uitgegeven tot dit gratis aanbod op mijn pad kwam.
Trouwens nog nooit zoveel mensen te laat binnen geloodst zien wordenDat zal toch echt met de factor 'gratis' te maken hebben denk ik.
Wel leuke middag gehad, net nog confetti in mijn hemd gevonden (want het moest natuurlijk wel vrolijk eindigen). Goed gegeten bij een koreaans fusion restaurant ook.
Kijk op maps en je ziet de feesttent staan. Incl label Moulin Rouge.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:44 schreef derLudolf het volgende:
Zo'n soort tent links als je vanuit Hbf richting Hohenzollernbrücke gaat?
Dat label zie ik niet, wel foto's van Moulin Rouge als ik op Musical dome klik.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:56 schreef z80 het volgende:
[..]
Kijk op maps en je ziet de feesttent staan. Incl label Moulin Rouge.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijkbaar hebben de buren van de woonboerderij hiernaast kippen sinds vandaag. Tok tok tok.
Gezellig.
Fijne dag @all.
Die staat er al op z'n minst 15 zo geen 20 jaar trouwens.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:44 schreef derLudolf het volgende:
Zo'n soort tent links als je vanuit Hbf richting Hohenzollernbrücke gaat?
Thnx, ff kijkenquote:Op zondag 10 mei 2026 08:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij zochten jaren geleden iets dat zou werken zonder stroom én zonder waterdruk. Enige wat wij toen vonden was https://www.irrigatia.com
Dat systeem werkt wel (maar niet 9 maanden zonder toezicht).
Als ze op het Keizer Traianusplein gaan staan hebben ze een extra boekje nodig.quote:Op zondag 10 mei 2026 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, wanneer de politie hier nog wat bonnen moet uitschrijven deze maand moeten ze richting de John Frost brug. Er kwam een trouwstoet voorbij met een eigen interpretatie van verkeersregels
En wat is dat de laatste jaren met motorrijders, grootste deel maken een pokkeherrie alsof ze een kapotte uitlaat hebben.
Lees jij hieruit dat ik hem nog eens wil zien?quote:Op zondag 10 mei 2026 09:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Mocht je deze show ook nog een keer in het Duits willen zien? In Köln staat naast het station nu een grote hal waar ze ook staan te jammeren.
Nietquote:
Wat ik kon zien hielden ze zich wel aan de rijrichting en ze stopten voor rood. Maar een paar motoren zorgden er wel voor dat auto’s uit een zijstraat niet in de stoet konden. En sommigen hadden wat moeite met gas en remquote:Op zondag 10 mei 2026 16:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Als ze op het Keizer Traianusplein gaan staan hebben ze een extra boekje nodig.
De verplichte rijrichting is blijkbaar niet van toepassing op een groot aantal weggebruikers. Waarom in de rij gaan staan voor de afslag richting Beek Ubbergen, als je ook als een verkeershufter je eigen regels kunt maken.
quote:Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef AnneX het volgende:
Dat was een Moederdagbrunch: brioche als french toast met heerlijk zoete aardbeien, witte chocola en sprinklers.
Natte brunch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijkbaar hebben de buren van de woonboerderij hiernaast kippen sinds vandaag. Tok tok tok.
Gezellig.
Fijne dag @:all.
Ik deed zwemmen, bijscholing gang van zaken zwembad, inclusief watermeting, hulpmiddelen en evacuatieplannen.
Gevolgd door brunch bij broer.
Op de terugweg bijna van de snelweg gereden door een aso klotebelgIk was 1 auto aan het inhalen op Vmax, niks in de achteruitkijkspiegel en net voor ik terug wilde invoegen was die spiegel gevuld opeens met klotebelg.
Die was dus met lichtsnelheid aan komen scheuren en vond het he-le-maal niks dat hij even terug naar 100 moest.
Ik was klaar met inhalen en ging terug. Waarop KLOTEBELG me voor de goede orde afsneed (echt afsneed, ik moest de vluchtstrook opslingeren) en als toetje een brakecheck deed
Toeter van mij, hartverzakking van ouders en mezelf, peut gas van klotebelg.
Had ik al gezegd dat het een klotebelg was?![]()
Zo onnodig, zo gevaarlijk, dit.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 10-05-2026 18:25:24 ]Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Sorrie mefrauwquote:Op zondag 10 mei 2026 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet
Maar geen top10 (of 20) notering voor mij.
Argentinie, Chili, Perú...quote:Op zondag 10 mei 2026 22:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat zijn leuke bedragen @:derLudolf Maar je zal er ook vast veel bestemmingen voor hebben
Nee genoeg plekken in Europa die ik eerst nog wel zien.quote:
Oh WOW …de site leest geweldig!quote:Op maandag 11 mei 2026 07:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee genoeg plekken in Europa die ik eerst nog wel zien.
En als ik veel geld op één reis wil stuk slaan:
https://www.deverdwaaldejongens.nl/
Ontbijten met asperges, YOLOquote:Op maandag 11 mei 2026 06:55 schreef Vanyel het volgende:
Kak!
Pan vol gevacumeerde sous vide gegaarde asperges vergeten, hele nacht in het water laten staan. Waren vanmorgen lauw.
Ik neig toch naar nog eten, want asperges en een uur verwarmd op 88..
Zo ging het laatst op het werk over tht data op eten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus vandaag moeten we de Volvo maar te koop zetten( of naar de sloop brengen)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 11 mei 2026 10:19 schreef Barreltje het volgende:
morguh.
We kochten gister even een auto.…met een hondenrekje achterin toch wel?..😇SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus vandaag moeten we de Volvo maar te koop zetten( of naar de sloop brengen)
Jeuhquote:Op maandag 11 mei 2026 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ga rijk worden![]()
Emeralda uit Roemenië heeft me in vertrouwen genomen.
Ligt op sterven. Geen erfgenamen. Man overleden. Erfenis van ruim 600.000 euro zit vast in een constructie die alleen ik kan ontwarren door een relatief klein bedrag over te maken.
En dan mag ik 60% zelf houden en 40% overmaken naar een goed doel![]()
Goede doel lijkt me duidelijk: ze mailde immers naar het info adres wat ik van mijn cluppie beheer![]()
Ka-ching!!!
quote:Op maandag 11 mei 2026 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ga rijk worden![]()
Emeralda uit Roemenië heeft me in vertrouwen genomen.
Ligt op sterven. Geen erfgenamen. Man overleden. Erfenis van ruim 600.000 euro zit vast in een constructie die alleen ik kan ontwarren door een relatief klein bedrag over te maken.
En dan mag ik 60% zelf houden en 40% overmaken naar een goed doel![]()
Goede doel lijkt me duidelijk: ze mailde immers naar het info adres wat ik van mijn cluppie beheer![]()
Ka-ching!!!
Lijkt wel of jullie, afgezien van de kerstboom op de voorgrond, in een of andere midden-amerikaanse jungle zitten, mooi hoor!quote:Op maandag 11 mei 2026 19:03 schreef Blues het volgende:
Gister hadden wij het koud en dichte mist, nu via binnenland gereden, tot aan de oostkust, hier is het heerlijk warm, deden we een upgrade voor een kamer met balkon want tja...24 gr en dan dit:
[ link | afbeelding ]
Foto vanaf mn ligbedje op dat balkonneke
Crumble maken! En limonade! En jam!quote:Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
Simpel: een crumble om te beginnen. Tja en als je tijd ervoor had: confiture.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
Jaaaaquote:Op maandag 11 mei 2026 22:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik blijf rabarbermoes het aller aller lekkerst vinden. Er ligt al aardig wat in de vriezer voor de rest van het jaar
Deze heb ik eens gefabriceerd.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 12-05-2026 08:41:03 ]
quote:Op maandag 11 mei 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.PlaatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.Wat bedoel je in je spoiler?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarber, beetje water, suiker naar smaak, mespuntje kalkpoeder om te ontzuren en pruttelen maarquote:Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat voor de inspiratie!
Wat is rabarbermoes? Dat klinkt gepureerd.
Vroeg ik me ook af. Vast een minder heftige verklaring dan ik nu kan bedenken...quote:
[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.Huh wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, in stukjes snijden, afspoelen, suiker en vanille extract, 3-4 minuten pot-in-pot in instant pot. Roeren en proeven en opeten. Maar ook lekker in porties invriezen om later in het jaar te eten (in yoghurt bijvoorbeeld, of in cheesecake)quote:Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat voor de inspiratie!
Wat is rabarbermoes? Dat klinkt gepureerd.
IJs, moes, frisdrank, doet het vast ook goed als cider.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Anthraxx heeft Fok! Verlaten en post in PolCafe
Ja, het stond er wat vreemd. Sorry.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus die vakantie gaat gezellig worden.. ik ben nu al toe aan een vakantie NA mn vakantie
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:12 schreef Barreltje het volgende:
Morgen.. de schapen hebben een nieuwe weide, of ohja een kleinere ruimte om hun huis.. dat snapten ze niet dus hebben ze vanmorgen maar het hekwerk vernield![]()
Gelukkig kwamen ze vervolgens uit in de andere weide.. maar toch.. de bedoeling was om ze iedere dag in de kleine ruimte op te sluiten als bescherming tegen de wolven enzo.. dat project moet dan maar wachten tot na de vakantie...
Verder viel mn moeder gister op straat, dus vandaag maar eens zien wat daar van komt..Meh. Heb je al een update over je gevallen moeder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus die vakantie gaat gezellig worden.. ik ben nu al toe aan een vakantie NA mn vakantieik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja zeg! excuus aan Anthraxx en jullie: het was bijzonder ongelukkig geformuleerd!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ben ik blij met deze zin. AnneX, je laat me schrikken
Ik eet rabarber inderdaad als compote of moes, of als crumble. Het liefst met wat aardbeien erdoor, voor de zoetheid. En ik vroeg graag wat kalk/calcium toe om het oxaalzuur te neutraliseren.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie het al, jullie noemen moes wat bij mij thuis compote (of gewoon 'rabarber' werd genoemd.
Ik zal mijn moeder eens om haar recept vragen. Dat is nog wel een aardig en neutraal gespreksonderwerp.
nee. mn vader wil dus nu niet meer met ons pratenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Meh. Heb je al een update over je gevallen moeder?
Moeilijke situatiequote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:06 schreef Barreltje het volgende:
nee. mn vader wil dus nu niet meer met ons praten
en als je een dagje korter gaat is het nog steeds een dag te lang..quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:10 schreef Blues het volgende:
Laatste dag stukslaan ergens, op weg naar laatste B&B (zelf bijgeboekt, lekker dichtbij vliegveld).
Zin in huisSlechte vakantiegangers, duurt altijd een dag te lang voor ons
Herkenbaarquote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:11 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en als je een dagje korter gaat is het nog steeds een dag te lang..
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:29 schreef AnneX het volgende:
MnX wil nooit naar huis…en neemt dan een lange omweg binnendoor.
Thuisgekomen wil hij weer vertrekken. De wereldreiziger. 😉
Goed. Dus proeflapjes bestellen is niet mogelijk vanwege de honderden print opties. Uiteindelijk heb ik drie opties om in één keer 2.50 meter van te bestellen.
Misschien kunnen jullie helpen kiezen?De klaprozen passen het best bij jou (en is ook het leukste)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Heerlijk plaatje!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:29 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik liep in de Tyrreense zee
Wat voor kalk is dat? Ik ben wel benieuwd of het verschil maakt in de smaak.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 09:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik eet rabarber inderdaad als compote of moes, of als crumble. Het liefst met wat aardbeien erdoor, voor de zoetheid. En ik vroeg graag wat kalk/calcium toe om het oxaalzuur te neutraliseren.
Zķ blauw, zķ blauw …top🥰quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:29 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik liep in de Tyrreense zee
Gewoon schoolkrijtquote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wat voor kalk is dat? Ik ben wel benieuwd of het verschil maakt in de smaak.
Je proeft het niet, het zorgt er alleen voor dat je tanden niet zo stroef worden. Je kunt online wel krijt kopen (https://www.koopjesdrogis(...)carbonaat-500gr.html) maar je kunt ook calciumtabletten van de drogist nemen (die je slikt tegen botontkalking). Dat laatste is vaak calciumcintraat maar volgens mij werkt dat net zo goed.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wat voor kalk is dat? Ik ben wel benieuwd of het verschil maakt in de smaak.
En maar 1 kaart he. Die hele 6 maanden!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:48 schreef Vanyel het volgende:
Vakantie is altijd te kort.
Eeuwen geleden ging ik eens 6 mnd op trip met Mrs V en op de laatste dag wilde ik heus weer bekenden zien maar ik was toch treurig dat ik niet nog een beetje langer weg kon blijven.
Echt?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En maar 1 kaart he. Die hele 6 maanden!
In de kruidvat calcium pillen (blauw potje waar 1000mg op staat, maar dat is per portie, en een portie is twee pillen, vet misleidendquote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je proeft het niet, het zorgt er alleen voor dat je tanden niet zo stroef worden. Je kunt online wel krijt kopen (https://www.koopjesdrogis(...)carbonaat-500gr.html) maar je kunt ook calciumtabletten van de drogist nemen (die je slikt tegen botontkalking). Dat laatste is vaak calciumcintraat maar volgens mij werkt dat net zo goed.
Wanneer je een nieuw account maakt met "bier" erin dan weten we dat jij het bentquote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:06 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren een nieuwe telefoon gekocht maar tot nu toe gebruik ik nog mij oude. Ik ben altijd erg slecht met wachtwoorden dus opnieuw inloggen in alle apps is soms wat lastigook voor Fok! trouwens. Maar goed ik ga er zo rustig voor zitten en als jullie me niet meer zien dan is het mislukt
Dat gaat automatisch met het overnemen van de wachtwoorden. Ik heb nog steeds wifi netwerken van twee telefoons geleden in m'n huidige telefoonquote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:06 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren een nieuwe telefoon gekocht maar tot nu toe gebruik ik nog mij oude. Ik ben altijd erg slecht met wachtwoorden dus opnieuw inloggen in alle apps is soms wat lastigook voor Fok! trouwens. Maar goed ik ga er zo rustig voor zitten en als jullie me niet meer zien dan is het mislukt
Ook met een ander merk?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat gaat automatisch met het overnemen van de wachtwoorden. Ik heb nog steeds wifi netwerken van twee telefoons geleden in m'n huidige telefoon
Ik dacht meer, wanneer je over gaat van Apple naar Android, zou het dan ook goedkomen?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:42 schreef derLudolf het volgende:
Denk het wel, Motorola gooit weinig saus over Android volgens mij.
Met sardientjes als voor-, hoofd- en nagerecht?quote:
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer je een nieuw account maakt met "bier" erin dan weten we dat jij het bent
Nou hier gaat niets automatisch. En ik heb het 2x in het laatste half jaar moeten doenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat gaat automatisch met het overnemen van de wachtwoorden. Ik heb nog steeds wifi netwerken van twee telefoons geleden in m'n huidige telefoon
Maar je bent weer "op 't honk"quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben er 2 uur mee bezig geweest maar ik kan in ieder geval weer in de belangrijkste apps/sites
Alleen de wachtwoorden in Android. De wachtwoorden in apps is altijd een vraagteken waar deze zijn opgeslagen en of die mee komen. Wachtwoorden uit de webbrowser komen standaard niet mee. Tenzij je deze vooraf zo instelt dat deze de wachtwoorden in de cloud opslaat.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het beste steakrestaurant in Olbia | Don Carlos https://share.google/cjPBDkcresVRi7fsTquote:
Dat is een behoorlijk eind weg van het vliegveld volgens google.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Het beste steakrestaurant in Olbia | Don Carlos https://share.google/cjPBDkcresVRi7fsT
Wat een zaakGoed voor een meet
Haha ja ik moet ook zeggen dat mijn boomerflap me best goed bevalt omdat ik anders mn ov / werk ov / id / kentekenbewijs altijd vergeet of in de verkeerde tas heb zitten enzo. Maar wie weet is er een hipper alternatief voorquote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:31 schreef Sarabi het volgende:
Hier wel een boomerflapen screen protector.
Een Samsung Galaxy S26. Voor het eerst in flink wat jaar wel gekozen voor een nieuwe Samsung en maandelijks betalen.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk eind weg van het vliegveld volgens google.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:17 schreef Blues het volgende:
Kwartier vuurwerk hier, zo blij zijn ze dat we vertrekken
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:31 schreef borisz het volgende:
En dat was mn laatste bestuursvergadering.
Tis goed zo
Presentaties van studie was leuk. En weer papiertje erbij.
Proficiatquote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:31 schreef borisz het volgende:
En dat was mn laatste bestuursvergadering.
Tis goed zo
Presentaties van studie was leuk. En weer papiertje erbij.
Volle dagen!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed bezig @:Sarabi! Welke telefoon heb je?
Ik regelde dit weekend mijn overstap met mobiele abonnement en vanmiddag ook voor internet & tv en ik ben vrij tevreden met de deals die ik daarvoor gemaakt heb. Mijn huidige telefoon werkt nog prima, maar hij krijgt na juli geen beveiligingsupdates meer. En aangezien ik hem ook veel gebruik voor werk, vind ik dat wat te tricky. Dus dit keer abonnement met toestel (maar wel toestel gewoon in geheel betaald, geen maandelijks bedrag). Ik heb 'm vandaag bij pakketpunt gehaald, maar ga er donderdag even voor zitten om alles in te stellen en vrijdag/zaterdag eens kijken of ik er op de markt een screenprotector en hoesje voor kan scoren (ik zal proberen zonder boomerflap
) en anders bestel ik die online. Pas als dat er beide op zit ga ik hem echt gebruiken.
Verder hele dag druk geweest maar wel maar weinig aan werktaken toe gekomen. Fysio, naar uni, daar wilde ik eigenlijk een scriptie feedback geven maar moest ik allerlei mails sturen over een meeting van volgende week waar ik niet bij ben maar wel mede organiseer, toen nog dingen printen en doorlezen voor werkgroep, de werkgroep zelf, naar huis, snel foto's ophalen bij Hema en telefoon bij pakketpunt, bij buren eten en net een halfuurtje thuis, waarin ik een snelwasje heb aangezet en ben begonnen met lezen van bestanden voor de nieuwe werkgroep van morgen.
Morgen wordt nog erger. 8.15 al een online meeting, 10u een online meeting, 11u een online meeting. En dan ergens in de ochtend naar de uni, want 13.15-15u derde werkgroep aan studentengroep A en 15.15-17u tweede werkgroep aan studentengroep B. Die tweede is gelukkig wel makkelijk en was bij groep A een half uur eerder klaar, hopelijk nu weer, want na die werkgroep moet ik nog drie studenten uit groep A door de inhoud van de eerste werkgroep heen praten omdat die niet bij de inhaalwerkgroep van vandaag konden zijn. En als ik daarmee klaar ben, moet ik door naar Amsterdam voor de pensioen-borrel van mijn copromotor van mijn PhD, waar ik in het gunstigste geval rond 18.15 aankom en in het ongunstigste geval rond 19.00. Ik denk dat ik gesloopt ben als ik thuis kom morgenavond. Wel gezellig want aantal oud collega's van mn PhD periode komen ook. Maar ik hoop eigenlijk wel zo uiterlijk rond 20u weer richting huis te kunnen.
Ik ga denk ik proberen na die eerste online meeting richting de uni te gaan en dan de 10u meeting vanuit de trein te doen, zodat ik tussen 11.30-13.15 tijd heb om de werkgroep van 13.15 nog even echt goed voor te bereiden. Want ik ben inmiddels best gaar en moet wel echt even die documenten met aandacht doorlezen en de opdrachten even keer doorlopen met die informatie om te zorgen dat ik het zelf snap en kan uitleggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd @borisz![]()
Hier is het ok, best weer wat lange dagen gemaakt maar we zijn inmiddels weer iets beter bezet. Dat haalt wel druk van de ketel.
Vanochtend eerst naar Nieuwegein om te helpen met een operatie, daarna terug langs huis om Simon op te pikken (hij is niet lekker, staartbasis is dik, bij elke landing blaast ie en hij loopt bol. Zou wel eens een vechtabces kunnen zijn) en dan nog een volle middag in ZH KaatjeCity.
quote:Op woensdag 13 mei 2026 06:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Volle dagen!Aww SimonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd @:borisz![]()
Hier is het ok, best weer wat lange dagen gemaakt maar we zijn inmiddels weer iets beter bezet. Dat haalt wel druk van de ketel.
Vanochtend eerst naar Nieuwegein om te helpen met een operatie, daarna terug langs huis om Simon op te pikken (hij is niet lekker, staartbasis is dik, bij elke landing blaast ie en hij loopt bol. Zou wel eens een vechtabces kunnen zijn) en dan nog een volle middag in ZH KaatjeCity.![]()
Waarom kun je dat niet?quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:24 schreef Tele6 het volgende:
Nou appte gisteravond een goede vriendin van ons dat ze de sleutels van haar nieuwe huis heeft gekregen en of we willen komen klussen. En B wil morgen meteen gaan.
Nou kan ik hem natuurlijk niet tegenhouden en naar het Fotomuseum slepen.
Succes met Elin zometeenquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!
Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Daar heb je wel een goed punt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. Pquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt.
Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.
B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan
Meestal ben ik het die daarin de laatste tijd tekortschiet. Als het me niet lukt om gezellig samen uitgebreid te koken en spelletjes te doen en op pad te gaan, omdat ik overweldigd ben van wat er allemaal moet gebeuren met werk en vrijwilligerswerk en huishouden en familieverplichtingen en en en.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. P
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zoquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:18 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi als je toch over moet van telefoon met alle wachtwoorden, is dit misschien het moment om met een password manager te gaan werken? Dan gaat het in het vervolg niet meer mis
Sterkte/succes met Elinquote:Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!
Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Nee, het probleem is dat hij de oorspronkelijke plannen zomaar omgooit omdat iemand anders iets vraagtquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt.
Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.
B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan
Schrijf het hoofdwachtwoord op een briefje en leg het op een veilige plek.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zo
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huisquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hebben jullie een standaard ontbijt - door de week - of wisselt het sterk?
Oei Kaatje!quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis en er was bloeder komt nu een volledig geriatrisch bloedonderzoek en vanmiddag telefonisch contact erover. Ze gedroeg zich voorbeeldig (ingewikkeld in doeken weliswaar).
Wel nog iets anders aangekaart, hopelijk duurt het nog lang, maar wanneer het gepland kan worden kan ze thuis worden ingeslapen. Daar ben ik erg blij mee
Ik mag om 1530 even weer naar de huisarts want de duim voelt nog niet heel prettig
Dat zou natuurlijk voor jezelf fijn zijn en is nooit verkeerd, maar dat is niet "het probleem" of wat er mis gaat in deze situatie. Je mag écht verwachten dat als je samen afspreekt dat je iets gaat doen, dat niet zomaar aan de kant geschoven wordt omdat iemand veel te kortdag een niet dringende vraag stelt. Daar mag je gewoon flink van balen, dat is een hartstikke passende reactie. Het is ķķk een heel passende reactie als je hem vraagt zich gewoon aan jullie oorspronkelijke plannen te houden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huis(dat heb ik met broertjes verhuizing al genoeg gedaan)
Ik moet wat beter m'n eigen plan gaan trekken en me niet zo uit het veld laten slaan door dit soort dingen. Morgen maak ik er wel een leuke dag van in m'n eentje.
De beste oplossing voor wie? Voor jou, of voor B, of voor vriendin?quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:40 schreef Tele6 het volgende:
B stelt nu voor om vrijdag na werk naar de Ikea en Amazing Oriental te gaan, en dan zondag naar het Fotomuseum. Misschien is dat dan wel de beste oplossing. Even schakelen.
Regen!quote:
Volgende maand zijn vriend en ik 26 jaar bij elkaar, maar precies dit heb ik altjd heel lastig gevonden. In deze situatie zou ik al snel redeneren dat onze planning best aangepast kan worden, zodat 'iedereen' er profijt van heeft. Maar dan alsnog balen, kribbig zijn en dan niet zo goed weten waarom precies. Maar jij legt het echt heel mooi uit. Inmiddels lukt het me beter om dit soort systemen te herkennen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik besef me overigens heus dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik schrijf het expres wat hard/confronterend op omdat ik echt wil dat je beseft dat dit een hem-probleem is. Niet een jou probleem omdat je moeite hebt met schakelen of wiebelig bent of emotioneel of wat dan ook.Ik zou hier ook goed pissig en verdrietig over zijn en zeker dat ook uitspreken en aangeven als dit in mijn fictieve relatie zou plaatsvinden.
Ik ben er echt naar van. En dan vooral dat wij vrolijk hebben zitten toekijken. Ik heb de screenshots van de bewegingssensor zitten uitpluizen, de ouder(s?) is zeker 30 uur niet langsgekomen om te voeren. En wij kijken hoe schattig ze aan het schreeuwen waren om eten, dat niet meer kwamquote:Op woensdag 13 mei 2026 14:22 schreef Blues het volgende:
@:Phaidra ik kom net terug van een week vakantie, loop de tuin in om de vogelbadjes te verschonen en te vullen, vliegt een koolmees uit het huisje en er komt me toch een kabaal uit het huisjeHONGER HONGER HONGER.
Hoop het uitvliegen nu echt eens mee te maken!
Jouw baby's
quote:Op woensdag 13 mei 2026 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Crčme meegekregen, 14 dagen smeren, wanneer het rood groter wordt dan beginnen met, voor de zekerheid meegekregen, AB, want anders kan het wondroos worden
quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
En gebeld over Elin. Per direct stoppen met pijnstillers want allemaal bloedwaardes die aangaven stoppen. Schildklier is nog steeds niet goed dus nu weer minder zware medicatie (net 50 euro uitgegeven aan de zwaardere)
quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, ik sluit me bij de rest aan. Met als aanvulling dat jullie twee verschillende mensen zijn met een verschillende maat emmer. De een zijn emmer is sneller vol dan die van de ander. Dat jij sneller wiebelig bent, is iets waar hij ook rekening mee moet houden. Dat is nou eenmaal de deal in een relatie. Het is wel heel moeilijk om tegelijkertijd samen en jezelf te zijn. Dat kost tijd.
Ik vind trouwens jouw belastbaarheid best bewonderenswaardig hoor. Ik ken weinig mensen die zo actief zijn naast hun fulltime baan. Er zijn zoveel mensen die dagelijks op de bank neerploffen en waar verder weinig uit komt. Je doet jezelf echt te kort door te denken dat je het niet goed doet en niet voldoende doet.
Neequote:Op woensdag 13 mei 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het suffe is dat ik een hoop kan, maar tegelijk een hoop triviale dingen voor geen ene meter.
Dat viel me een stuk minder op toen ik alleen woonde.
B is dan van "als je nou wat minder vaak X en Y hobby doet, misschien zou het dan makkelijker worden om gezellig met me naar de supermarkt te gaan??" maar ik denk eigenlijk dat de supermarkt (en zeker de supermarkt samen) altijd ellende blijft, zelfs als ik alles uit mijn agenda schrap. Is dat raar?
Nee, dat is niet raar. Jij hoeft dat helemaal niet gezellig te vinden. Het is voor de meeste stellen zelfs pure horror. Net als samen koken of klussen. Samen zijn is niet alles samen doen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het suffe is dat ik een hoop kan, maar tegelijk een hoop triviale dingen voor geen ene meter.
Dat viel me een stuk minder op toen ik alleen woonde.
B is dan van "als je nou wat minder vaak X en Y hobby doet, misschien zou het dan makkelijker worden om gezellig met me naar de supermarkt te gaan??" maar ik denk eigenlijk dat de supermarkt (en zeker de supermarkt samen) altijd ellende blijft, zelfs als ik alles uit mijn agenda schrap. Is dat raar?
Een waarheid als een koe. Al zijn er mensen die daar anders over denken. Die hebben vaak eenzelfde kleur joggingpak aan, op de campingquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Samen zijn is *zeker* niet alles samen doen.
tja, in al die jaren samen doen wij vaak dingen solo.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, dat is niet raar. Jij hoeft dat helemaal niet gezellig te vinden. Het is voor de meeste stellen zelfs pure horror. Net als samen koken of klussen. Samen zijn is niet alles samen doen.
Jij bespaart me heel wat telefoon typwerkquote:Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
Ik ga ze wel met de hand joeksen denk ikquote:Op woensdag 13 mei 2026 19:44 schreef sigme het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto's van je gejoekste blokjes, @:dr_flash![]()
Ja, dat laatste! Als F. of een collega een kloteklus van me wil overnemen en zeggen dat ze dat écht niet erg vinden. Huh. HOE DAN.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:30 schreef sigme het volgende:
Eén van de belangrijkste dingen die ik ooit geleerd heb over mensen is dat ze heel verschillende dingen leuk vinden en dat ze eigenlijk allemaal de neiging hebben aan te nemen dat een ander wel ongeveer dezelfde dingen leuk zal vinden / een hekel aan zal hebben. Terwijl uit dat eerste volgt dat dat tweede nergens op slaat.
Maar uit die tweede aanname volgt dat mensen kloteklusjes gaan doen omdat ze denken dat een ander dat ook een kloteklus vindt.
Oh wat jij een klote klusje vind, vind een ander leuk.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:56 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, dat laatste! Als F. of een collega een kloteklus van me wil overnemen en zeggen dat ze dat écht niet erg vinden. Huh. HOE DAN.
Soms geef ik het dan inderdaad uit handen#vooruitgang
Ja dat wil prima als je ze gewoon in een muffinvorm doet. Je zou ook eieren moeten kunnen "koken" in de airfryer maar dat heb ik nog nooit gedaan. Ben bang dat ze ontploffen dus kook het in een pannentjequote:Op woensdag 13 mei 2026 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer maar eens 1 of 2 eieren door de smulbak gooien. Eerst klutsen, dan in de muffinvorm 10 minuten op 100 graden in de airfryer, af laten koelenm, blokjes van joeksen. Eens kijken wat dat wordt.
Heeft iemand dat al weleens gedaan, eieren in de AF?
Best gebruikelijk toch bij de kleinste bioscopen die niet bij een grote keten horen?quote:
Hm, dat had de oude bioscoop in Dordrecht geloof ik ook, toen ik daar nog woonde (meer dan 30 jaar geleden ofzo), was wel grappig ja. Ook rete-storend trouwens, maar soit.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je op een knopje drukt komt de bediening.
Welke waren jullie heen?quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen we 9 minuten voor tijd bij de bioscoop kwamen stond er een rij van 50 man buitenHet bleek dat alle films daar om dezelfde tijd beginnen en er draaiden 4 films. Ze begonnen pas toen de rij weggewerkt was dus geen man over boord.
De bediening was totaal niet storend. En er was gelukkig ook niemand in de zaal die een frikandel bestelde.
De film was herkenbaar, zorgelijk, hoopvop en zorgde voor plaatsvervangende schaamte.
[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 13-05-2026 22:48:57 ]
quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja, en kijk nou wat een fantastische mensen ik om me heen hebik had gister buurvrouw verteld over de lange dag die ik vandaag zou hebben.
Ohhh! LiefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Tele6 op 13-05-2026 22:52:55 ]
Naar Klantreis. Een docu over de reis die nieuwkomers in Nederland maken. Over de vogeltjesdans, busreisles, geldproblemen en vergaderingen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:40 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Welke waren jullie heen?
Wel onpraktisch, dat op zelfde tijd beginnen
Wil je jouw tweede afbeelding uit spoiler weghalen? Ik was m ondertussen aan aanpassen omdat ik zag dat er nog een naam in stondquote:
Ahh. Dat klinkt wel als een heftig onderwerp, waarbij ik de plaatsvervangende schaamte nu ook wel bij kan plaatsen. Fijn dat het ķķk hoopvol was!quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Naar Klantreis. Een docu over de reis die nieuwkomers in Nederland maken. Over de vogeltjesdans, busreisles, geldproblemen en vergaderingen.
Check!quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wil je jouw tweede afbeelding uit spoiler weghalen? Ik was m ondertussen aan aanpassen omdat ik zag dat er nog een naam in stond
En fijn dat je er met B uitgekomen bent. Voelt de uitkomst voor jou nu ook echt oké en als iets waar jij je ook fijn bij voelt?
Die schaamte was bij ons ook heel herkenbaar, er ging steeds een oeh door de zaal.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen we 9 minuten voor tijd bij de bioscoop kwamen stond er een rij van 50 man buitenHet bleek dat alle films daar om dezelfde tijd beginnen en er draaiden 4 films. Ze begonnen pas toen de rij weggewerkt was dus geen man over boord.
De bediening was totaal niet storend. En er was gelukkig ook niemand in de zaal die een frikandel bestelde.
De film was herkenbaar, zorgelijk, hoopvop en zorgde voor plaatsvervangende schaamte.
Het is in elk geval uitgesproken. Jullie begrijpen elkaar weer wat beter. Maar dit soort gesprekken zijn altijd lastig en vermoeiend. Het zou ook raar zijn als je nu ineens dolenthousiast over de gang van zaken zou zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Check!
Ik vind het allemaal vrij matig maar denk dat dit nu gewoon is wat erin zit.
Indeedaad. De een had alles te winnen en de ander verloor juist alles.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die schaamte was bij ons ook heel herkenbaar, er ging steeds een oeh door de zaal.
Vond ook het verschil zo groot. De zussen hadden zoveel onvrijheid meegemaakt dat zij alle, hoe moeilijk soms ook, vrijheid opslokten . Het gezin kwam uit een, voor hen normale situatie, hadden een prima leven, hadden nooit hoeven vluchten wanneer de burgeroorlog niet was geweest, dan hadden ze prima door kunnen leven onder Assad (net zoals veel oostduitsers)
Succesquote:Op donderdag 14 mei 2026 08:53 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
We gaan zo inpakken voor het festival maar het ziet er triest uit buiten
Ja!quote:Op donderdag 14 mei 2026 08:56 schreef Candaasje het volgende:
Hij had een dik, smerig nog gesloten abces thv z’n staart (ik had een filmpje moeten maken
Oei, dat klinkt vervelend. Sterkte.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:04 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren tijdens gat in het plafond boren in het plafond iets in oog gekregen. Vannacht meer last van gekregen, de Bereitschaftdienst gebeld. Om 10u kan ik dienstdoende oogarts bellen.
Als ik sta of zit was er gisteren niets aan de hand, maar liggen ging niet. Nu verneem ik het zittend ook meer. Maar goed ik noemde liggen gisteren oncomfortabel.
"Ja doet het pijn of is het oncomfortabel?" En "hoeveel pijn doet het op een schaal van 1-10"
Tja wat is 10. Als ik het vergelijk met toen ik spit had valt het me allemaal mee. Maar goed, oog niet kunnen sluiten om te slapen hoort niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |