abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2026 @ 21:27:56 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220746904
.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 22:19:04 #2
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220747160
Ik moet aan @Barreltje denken :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220747212



Een olifant en een beer.
De rotsformaties hier _O_

Dag 3 staat ook. De pizzeria was er wel weer eentje hoor _O- Maar dat gratis toetje :9~

[ Bericht 12% gewijzigd door Blues op 08-05-2026 23:30:45 ]
pi_220747329
Thuis, was een leuke avond. De heren zijn goede sprekers en vertellen echt onderhoudend. Creëerden ook een fijne sfeer met humor en serieuze zaken goed afgewisseld
Zaal was bijna vol en heerlijke stoelen waarbij ik met gemak met de voeten op de vloer kon.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220747501
@fietsie ”Magisch” zegt deze man over een pdf overgezet in pp.
Dankzij Google met Notebook LM

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220747839
Bijtjes O+

43d620387313b0679ed19a18ed713fabb22e25e7.jpg?1778283545
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220748055
Goedemorgen :W
Onderweg naar België.
pi_220748193
Goedemorgen!

Ik ging (na het beestenochtendcorvee) een rondje hardlopen. Wielewaal gehoord :muziek:

Het was mooi en uitgestorven op een van de heitjes hier in de buurt (Siepelveen, deze keer)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 mei 2026 @ 09:08:56 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220748212
Heerlijke dag vandaag... Zou wel naar buiten willen. Maar moet mn eindopdracht afmaken voor mn studie. Morgen komt er ook niet van. Dus dan maar dagje buffelen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220748306
Mogge! Heerlijk buiten lijkt me, blauwe lucht, zonnetje.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 9 mei 2026 @ 10:07:58 #11
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220748727
Heerlijke dag vandaag. En ik hoef helemaal niks! Excursiepuntje "uitslapen" is alvast gelukt *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 10:46:56 #12
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220749055
Goedemorgen. Laat ik het dan ook maar heerlijk noemen vandaag. Strakke planning hier. Alle planten moeten de moestuin in en de plantjeskraam aan de straat moet worden ingericht. Plus 100 andere dingen.
Spoilers!
pi_220749222
Moet het huis eens opruimen. Afgelopen week nauwelijks gedaan door zere duim maar die is nog maar licht gevoelig dus ik kan aan het werk.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220749312
Jaja….prachtig weer! Ontbijt op het balkon.
Straks en route.
Succes met jullie bezigheden.
En Kaatje zeker met de duim.👍🏼
pi_220749391
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:28 schreef AnneX het volgende:
Jaja….prachtig weer! Ontbijt op het balkon.
Straks en route.
Succes met jullie bezigheden.
En Kaatje zeker met de duim.👍🏼
Oh ontbijt op het balkon zou heerlijk zijn, maar het grote balkon zit nog vol in de schaduw, frisjes daar. Kleine ligt wel in de zon nu maar door het ding van de airco pas ik er niet meer bij. Dus ga ik nu opruimen :D
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 12:05:26 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220749481
Woensdag gaat tegelzetter aan het werk, hij had nog wat kleine dingetjes die niet helemaal goed waren. Ergens nog iets te veel lijmresten en ergens iets te groot verschil qua vlakheid van de muur. Lijm verwijderd, schoongemaakt, wanden voor gestreken, morgen op paar plekjes nog wat Rotband.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220749533
Zucht... Week van de verjaardags excuses, dit? In drie dagen twee mensen die een afspraak niet nakomen 'want ik ben jarig'.
Nee, we hebben dit regelwerk al veel eerder afgesproken en nu je moet opleveren ben ik 'slachtoffer van jouw slechte planning' :(

Het zijn geen onoverkomelijke zaken maar wel vét irritant.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220749614
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zucht... Week van de verjaardags excuses, dit? In drie dagen twee mensen die een afspraak niet nakomen 'want ik ben jarig'.
Nee, we hebben dit regelwerk al veel eerder afgesproken en nu je moet opleveren ben ik 'slachtoffer van jouw slechte planning' :(

Het zijn geen onoverkomelijke zaken maar wel vét irritant.
Ik kan niet want ik ben jarig had je maanden geleden kunnen aangeven toch?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220749846
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik kan niet want ik ben jarig had je maanden geleden kunnen aangeven toch?
Nee dit is: we hebben een poos geleden afgesproken dat jij deze week een aantal zaken zou hebben geregeld. En nu hoor ik dat dat niet klaar is en niet tijdig klaar komt omdat je jarig bent.

Wellicht zijn er verjaardagen die onvoorzien weken duren of zo?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220749878
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 13:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nee dit is: we hebben een poos geleden afgesproken dat jij deze week een aantal zaken zou hebben geregeld. En nu hoor ik dat dat niet klaar is en niet tijdig klaar komt omdat je jarig bent.

Wellicht zijn er verjaardagen die onvoorzien weken duren of zo?
En dat vinden ze zelf een goed excuus?
Wanneer de opdracht een paar dagen geleden kwam, kan ik me voorstellen dat je zegt, kan niet want jarig. Maar jarig zijn weet je en had je toen moeten aangeven
We have far more in common than that which devides us..
pi_220749963
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En dat vinden ze zelf een goed excuus?
Wanneer de opdracht een paar dagen geleden kwam, kan ik me voorstellen dat je zegt, kan niet want jarig. Maar jarig zijn weet je en had je toen moeten aangeven
Ik ken ze niet goed genoeg om ze hiermee om de oren te slaan. Nog niet. Heb mijn ongenoegen wat subtieler moeten uiten.
En domheid genees je daar toch niet mee.

Inmiddels zit ik op een bankje in het zonnetje voor het theater. Mensen kijken. Mens spotten die ik redelijk goed ken en/of twee mensen die ik minder goed ken. Daarna hapjes en muziek.
Kon slechter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220750072
Zonnetje zou hier nu op het balkon kunnen/moeten zijn maar helaas bewolking
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:44:12 #23
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220750314
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Muntjesraapnieuws *O* ik heb een volledig nieuwe versie van de interactieve kaart gemaakt zoals veel mensen (ik zelf vooral) graag wilden, nu mčt marker-clustering. Laat maar even weten wat jullie er van vinden _O_ Plaatjes komen later, misschien.

Klik hier
Nu met fatsoenlijke popups, en de goeie markers. Blauw = muntvondst, geel = biljetvondst, rood = recente vondst (laatste 100 dagen, daarna wordt-ie vanzelf blauw). Cameraatje = specs en foto, wit bolletje = alleen wat specs.



Voor nu is het wat mij betreft wel even klaar. Ik ga weer even lopen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:53:43 #24
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220750372
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga vandaag het boekje afronden en naar de drukker sturen. En verder bed verschonen en stapjes lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag ploft het cursuspakket bij de deelnemers op de mat. Moeders belde al om te zeggen dat ze het "meesterlijk" vond. Ze was pas bij pagina 1 maar toch :D

Hoe dan ook, blij dat het in de smaak valt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220750654
O+ perenijs O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220750741
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Vandaag ploft het cursuspakket bij de deelnemers op de mat. Moeders belde al om te zeggen dat ze het "meesterlijk" vond. Ze was pas bij pagina 1 maar toch :D

Hoe dan ook, blij dat het in de smaak valt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hķe lang gaat de voorpret duren? M.a.w. wanneer is jullie weekend gepland?

Todo lijst afgestreept. Het Afghaanse naai atelier zegt een voering te kunnen fabriceren. En deed opgaaf van de hoeveelheid meters. Nu wachten op proeflapjes.
Voor de winter is het vast wel gereed. w/
Een nieuwe tuinlamp gekocht. En een k&k vitrage opgehangen.
Op ziekenbezoek bij Biebcollega.
En de eerste aardbeien voor het Zondagse ontbijt.
Nu zit ik.🍀
  zaterdag 9 mei 2026 @ 15:45:42 #27
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220750748
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:45 schreef AnneX het volgende:
Hķe lang gaat de voorpret duren? M.a.w. wanneer is jullie weekend gepland?
29 t/m 31 mei :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 15:57:24 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220750797
Hier is het ook een stralende dag..
Vandaag is ook mooi.. ik kreeg langverwachte papieren binnen, ging in mn eentje (huuuu!) naar de natuurparkdag hier in de buurt, en kwam allemaal onverwachtte bekenden tegen..
Nog even langs het bijenvereniging standje gelopen ( O+ @TT) en hopelijk hebben we weer snel bijen..

Vanmiddag is de broer van chef er met gezin om de hekwerken van de schapen te fixen, we eten ook samen dus ik sta alvast pannenkoeken te bakken

Een echte goede zaterdag hier O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 16:05:48 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220750843
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
29 t/m 31 mei :Y
Met je verjaardag dus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 mei 2026 @ 16:17:28 #30
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220750907
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 16:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Met je verjaardag dus?
ook ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 mei 2026 @ 18:47:39 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220751952
Slecht eten besteld. Krijg ik van de bezorger ander slecht eten uit Thailand _O-.
Benieuwd of die nog terug komt en anders ga ik zo maar het Thaise slechte eten opeten.
Bezorger was al foetsie voordat ik hem nog kon aanspreken. En via de chatbot van TB mn geld al teruggekregen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220752181
Ik wil van de week melanzane maken dus aubergines besteld bij picnic. De vorige keer kreeg ik mini aubergines dus voor de zekerheid 3 besteld. Alle 3 formaat joekel _O-
Ni maak eens verzinnen wat ik er nog meer mee kan maken
We have far more in common than that which devides us..
pi_220752282
Lekker Aubergines :9
pi_220752297
Na een hele chille middag waarin we lekker bij en in het hotel zijn gebleven, op de bonnefooi gaan rijden via tripadvisor voor een hapje eten... 1e was fully booked. Doorrijden, en geen idee en dan kom je terecht met dit uitzicht hier O+

  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:02:19 #35
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220752481
Hier ging het allemaal moeizaam. We zitten in een fase dat er van alles kapot gaat en daardoor kosten dingen veel te veel tijd. Vandaag was het de compressor die het begaf met als gevolg dat er zelf dingen getimmerd moesten worden. En mijn QR code is kapot dus die kraam staat ook niet aan de straat.

Gelukkig ben ik nog steeds zo verkouden dat ik morgenochtend niet naar de film ga dus dan ga ik de tuin maar weer in om nog wat dingen af te maken.

Wel gelukt: 18 tomaten, 2 komkommers, 6 spruiten, 1 spitskool, 3 knolselderij, 5 venkel, 6 boerenkool en 9 sperziebonen allemaal in de grond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 09-05-2026 20:33:56 ]
Spoilers!
pi_220752514
Wow _O_
pi_220752658
Wauw wat een werklijst @Lucky_Strike
Ben nu aspergesoep aan het maken in de IP. Kijken of dat goed lukt (was een kilo buitenbeentjes). Ik vind asperges lekker maar aspergesoep nog lekkerder dus zolang het kan veel maken
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:33:30 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220752701
Ik vind het niet heel grappig dat ik steeds als ik lig enorm moet hoesten en daarbij ook behoorlijk benauwd ben. Ik zit nu rechtop tv te kijken en dat is ok. Maar vannacht is het anders. En ik ben alleen thuis dus ik vind dit niet zo leuk. Ook al heb ik al 6 van zulke nachten overleefd. Gelukkig heb ik een elektrisch verstelbaar bed dus kan ik wat rechterop zitten.
Spoilers!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:38:34 #39
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220752755
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
een elektrisch verstelbaar bed
Ik denk dat dat mijn volgende grote aankoop wordt _O_ Dat lijkt me wel heerlie de peerlie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:38:43 #40
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220752758
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil van de week melanzane maken dus aubergines besteld bij picnic. De vorige keer kreeg ik mini aubergines dus voor de zekerheid 3 besteld. Alle 3 formaat joekel _O-
Ni maak eens verzinnen wat ik er nog meer mee kan maken
Ik heb nog wel een heel eenvoudig recept voor aubergines :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:40:35 #41
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220752782
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik denk dat dat mijn volgende grote aankoop wordt _O_ Dat lijkt me wel heerlie de peerlie.
Het is ook echt geweldig. Ik gebruik het elke ochtend om wat te lezen als ik net wakker ben. En verder bij verkoudheid, kiespijn en restless leg.
Spoilers!
pi_220752897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil van de week melanzane maken dus aubergines besteld bij picnic. De vorige keer kreeg ik mini aubergines dus voor de zekerheid 3 besteld. Alle 3 formaat joekel _O-
Ni maak eens verzinnen wat ik er nog meer mee kan maken
Meer melanzane. Lijkt me simpel :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:01:12 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220752930
Hier voor t eerst in weken eens een zaterdag zonder verplichtingen; de tuinslang uitgerold, de nieuwe uitschuifborstel opgesnord, zeepwater gebrouwen en de hele voorkaant van het huis geboend.

Overkapping, overstekken, ombouwen van de dakgoten, het houtwerk en daarna ook de ramen gelapt.

De ramenlapper bleek vorig jaar dermate onbetrouwbaar (9x in rekening brengen voor maar 5x komen opdagen, houtwerk schoonmaken in rekening brengen maar het nooit doen) en dan nog liegen dat je wel geweest ben (hangen 4 camera's, op geen enkele in beeld op de gefactureerde datums terwijl 3 bingo hebben als je de oprit oploopt... ) dus afscheid van genomen.

Maar nu moet ik het wel zelf doen :P Dus dat maar eens gedaan.

[edit] en gras gemaaid, en alle tuinslangen weer eens voorzien van de juiste en passende en niet gescheurde koppelingen enzo

Oow en die oprit ook voor 1/3 vrij van grasjes enzo gemaakt; volgend lang weekend de rest en de zijkant van het pand.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:07:15 #44
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220752971
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Meer melanzane. Lijkt me simpel :Y
Waarheid.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 21:08:40 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220752984
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:01 schreef fietsie het volgende:

[edit] en gras gemaaid, en alle tuinslangen weer eens voorzien van de juiste en passende en niet gescheurde koppelingen enzo
Ik heb hier nog Gardena's die in West Germany zijn gemaakt :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:10:32 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220752994
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik heb hier nog Gardena's die in West Germany zijn gemaakt :D
Die zijn vast van taaier plastiek.

Ik zit wat in te lezen in regentondompelpompen van Gardena, maar ik kan dan zo snel weer niet een beregeningscomputer vinden die die pomp kan aansturen.

Alleen in hun smart series, maar dan moet je een hub (paar honderd euro) en een controller (zeker een tientje of 8) voor het alleen maar starten en stoppen van een pomp. Misschien dan een Action klok erop zetten ofzo.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:14:50 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220753031
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:10 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die zijn vast van taaier plastiek.

Ik zit wat in te lezen in regentondompelpompen van Gardena, maar ik kan dan zo snel weer niet een beregeningscomputer vinden die die pomp kan aansturen.

Alleen in hun smart series, maar dan moet je een hub (paar honderd euro) en een controller (zeker een tientje of 8) voor het alleen maar starten en stoppen van een pomp. Misschien dan een Action klok erop zetten ofzo.
Kan je iets met Home Assistant knutselen? Hier draait sinds vandaag een bewateringscomputer in HA :9
Spoilers!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:17:18 #48
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220753047
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Home Assistant
Ja zoiets zou kunnen (google home dan in dit geval) maar ik had eigenlijk gehoopt dat in het Gardena ecosysteem bewateren vanuit je regenvoorraad tegenwoordig gemeengoed zou zijn.

Er is een zonnepaneelvariant, maar daarvan betwijfel ik of de pomp de afstand kan overbruggen naar de kas (500 liter regenton hangt 5 meter van de kas af)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220753075
Heerlijke dag 4 weer.
Die pasta _O_

DSC07781.JPG (3000×2250) https://share.google/0EvYJXOMgkB8FdYJr


Stomme linkjes :wtf:
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 21:23:14 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220753089
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:10 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die zijn vast van taaier plastiek.

Ik zit wat in te lezen in regentondompelpompen van Gardena, maar ik kan dan zo snel weer niet een beregeningscomputer vinden die die pomp kan aansturen.

Alleen in hun smart series, maar dan moet je een hub (paar honderd euro) en een controller (zeker een tientje of 8) voor het alleen maar starten en stoppen van een pomp. Misschien dan een Action klok erop zetten ofzo.
Gründlichkeit. Heb vorig jaar aantal van Granit gekocht (net zoiets als Kramp) en die zijn ook degelijk en handige vergrendeling.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 21:30:43 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220753141
Ik heb nog steeds niets gehoord van een slangkoppeling met vleugelmoer die voor me besteld zou worden. In Nederland kun je die overal krijgen maar in Duitsland niet, of niet in de juiste maat.

Dus dinsdag maar even in NL in de winkel aan een kijken of ik eindelijk de bron klaar krijg.

Vanavond ook met water in de weer geweest, alle 12 fruitbomen twee emmers water gegeven uit regentonnen.

Verder het Rotband aansmeren vanavond gedaan. Iets eerder gaan eten en pizzadeeg voor morgen gemaakt en na het eten (voorstrijk had toen 8u gedroogd) nog even wat aangesmeerd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220753176
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het niet heel grappig dat ik steeds als ik lig enorm moet hoesten en daarbij ook behoorlijk benauwd ben. Ik zit nu rechtop tv te kijken en dat is ok. Maar vannacht is het anders. En ik ben alleen thuis dus ik vind dit niet zo leuk. Ook al heb ik al 6 van zulke nachten overleefd. Gelukkig heb ik een elektrisch verstelbaar bed dus kan ik wat rechterop zitten.
Dat was ik laatst vergeten met de verstopte neus, na dagen dacht ik eraan.

_O- @flipsen t is lekker, ga er caponata mee maken, dat heb ik niet meer op voorraad
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 9 mei 2026 @ 22:04:58 #53
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220753341
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:17 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja zoiets zou kunnen (google home dan in dit geval) maar ik had eigenlijk gehoopt dat in het Gardena ecosysteem bewateren vanuit je regenvoorraad tegenwoordig gemeengoed zou zijn.

Er is een zonnepaneelvariant, maar daarvan betwijfel ik of de pomp de afstand kan overbruggen naar de kas (500 liter regenton hangt 5 meter van de kas af)
Het doosje lag nog op tafel. Deze is via wifi. Die we vorig jaar hadden ging via blutooth en daar moest elke 4 dagen 6 nieuwe batterijen in. En oplaadbare batterijen pikte hij niet.

Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 mei 2026 @ 22:13:23 #54
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220753396
Bijgepraat met moeder overste O+. Maar dan wordt een gesprek ook direct twee uur _O-
Onze oude office manager maar tevens gastvrouw, huispsycholoog, enz enz enz in 1. Iemand bij wie je altijd terecht kan, ook al is het geen officiële functie.
Of ze dr echte werk nu goed deed doet niet ter zake. Ze is inmiddels drie jaar met pensioen en nog mis je dr wel eens op kantoor voor die dingen die er niet meer zijn, maar het kantoor net even aangenamer maakte.

Binnenkort komt ze weer buurten op kantoor. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 09-05-2026 22:19:17 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220753557
Moulin Rouge was wat ik ervan verwachtte.
Strakke show, veel beweging, veel bloot (we zaten er met de neus.. onder -> mensen in kooien ). Carlo Boszhard die geen rol speelde maar eigenlijk zichzelf was (en dat paste) en die in een zaal vol Postcodeloterijwinnaars natuurlijk het grapje 'Wat een Postcodekanjer van een stem he?' maakte. Wist ik meteen weer waarom het niet mijn favoriete presentator is.

Het verhaal maakte wat te snelle ontwikkelingen door en eindigde abrupt. Met 'bij elkaar geraapte' bekende nummers om het aan elkaar te breien. Precies de dingen die ik in een musical minder kan waarderen en dus had ik om de goede redenen geen geld aan een kaartje uitgegeven tot dit gratis aanbod op mijn pad kwam.

Trouwens nog nooit zoveel mensen te laat binnen geloodst zien worden :D Dat zal toch echt met de factor 'gratis' te maken hebben denk ik.

Wel leuke middag gehad, net nog confetti in mijn hemd gevonden (want het moest natuurlijk wel vrolijk eindigen). Goed gegeten bij een koreaans fusion restaurant ook.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 9 mei 2026 @ 23:15:21 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220753963
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het doosje lag nog op tafel. Deze is via wifi. Die we vorig jaar hadden ging via blutooth en daar moest elke 4 dagen 6 nieuwe batterijen in. En oplaadbare batterijen pikte hij niet.

[ afbeelding ]
Ahja maar deze moet aan de waterleiding toch ?

Ik wil een pomp in mijn regenton, en die dan 2x per dag 5 minuten draaien zodat ie de kas bevloeit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 23:15:44 #57
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220753968
quote:
Kraus leefde door zijn thuissituatie in spanning toe naar het gevecht met Brooks. Zijn vriendin, die ook in de zaal zat in Rotterdam, staat op het punt om zwanger te worden.
Bron: nu.nl
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 23:16:18 #58
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220753973
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:15 schreef fietsie het volgende:

[..]
Bron: nu.nl
_O- (maar hoort volgens mij in een ander topic?)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 23:18:01 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220753993
quote:
80s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:16 schreef flipsen het volgende:

[..]
_O- (maar hoort volgens mij in een ander topic?)
Neuh het viel me op tijdens het lezen van het nieuws
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 23:23:43 #60
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220754040
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:15 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ahja maar deze moet aan de waterleiding toch ?

Ik wil een pomp in mijn regenton, en die dan 2x per dag 5 minuten draaien zodat ie de kas bevloeit.
Aan de kraan inderdaad. Maar zoiets moet toch ook wel voor jouw situatie mogelijk zijn lijkt me.
Spoilers!
pi_220755036
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:15 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ahja maar deze moet aan de waterleiding toch ?

Ik wil een pomp in mijn regenton, en die dan 2x per dag 5 minuten draaien zodat ie de kas bevloeit.
Wij zochten jaren geleden iets dat zou werken zonder stroom én zonder waterdruk. Enige wat wij toen vonden was https://www.irrigatia.com
Dat systeem werkt wel (maar niet 9 maanden zonder toezicht).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 08:52:33 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220755240
:W
Lekker weer, zo eventjes richting bakker fietsen O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220755331
Mogge!

Laatste antibiotica ingenomen *O* , ingewanden kunnen zich weer herstellen.

Vanochtend Elin ander voer gegeven en in één keer alles op *O*
Morgen maar wat meer daarvan halen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220755339
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Laatste antibiotica ingenomen *O* , ingewanden kunnen zich weer herstellen.

Vanochtend Elin ander voer gegeven en in één keer alles op *O*
Morgen maar wat meer daarvan halen
Dat is allemaal mooi nieuws *O*
  zondag 10 mei 2026 @ 09:21:03 #66
63722 z80
I fink you freaky
pi_220755455
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:15 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ahja maar deze moet aan de waterleiding toch ?

Ik wil een pomp in mijn regenton, en die dan 2x per dag 5 minuten draaien zodat ie de kas bevloeit.
Van Sonoff heb je ook stekkerdozen die je aan/uit kunt zetten via een systeem naar keuze. Betaal je een paar euro meer kun je ook het stroomverbruik meten. En het leuke van Sonoff, het systeem is compleet open. Je kunt deze koppelen /programmeren/flashen voor elk systeem naar keuze.
Leverbaar via onze grote vriend in het verre oosten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:24:54 #67
63722 z80
I fink you freaky
pi_220755510
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Wij zochten jaren geleden iets dat zou werken zonder stroom én zonder waterdruk. Enige wat wij toen vonden was https://www.irrigatia.com
Dat systeem werkt wel (maar niet 9 maanden zonder toezicht).
Dit soort systemen werken wel in Nederland. Mits je er een groter solar paneel aan hangt. En het paneel vrij zicht heeft op de zon.
Ik heb ooit eens gekeken naar dit soort oplossingen voor hier in de wildernis. Maar teveel schaduw door al het groen, en de zon aan de verkeerde kant van het huis voor een groot deel van de dag.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:25:05 #68
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220755512
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Moulin Rouge was wat ik ervan verwachtte.
Strakke show, veel beweging, veel bloot (we zaten er met de neus.. onder -> mensen in kooien ). Carlo Boszhard die geen rol speelde maar eigenlijk zichzelf was (en dat paste) en die in een zaal vol Postcodeloterijwinnaars natuurlijk het grapje 'Wat een Postcodekanjer van een stem he?' maakte. Wist ik meteen weer waarom het niet mijn favoriete presentator is.

Het verhaal maakte wat te snelle ontwikkelingen door en eindigde abrupt. Met 'bij elkaar geraapte' bekende nummers om het aan elkaar te breien. Precies de dingen die ik in een musical minder kan waarderen en dus had ik om de goede redenen geen geld aan een kaartje uitgegeven tot dit gratis aanbod op mijn pad kwam.

Trouwens nog nooit zoveel mensen te laat binnen geloodst zien worden :D Dat zal toch echt met de factor 'gratis' te maken hebben denk ik.

Wel leuke middag gehad, net nog confetti in mijn hemd gevonden (want het moest natuurlijk wel vrolijk eindigen). Goed gegeten bij een koreaans fusion restaurant ook.
Wat een hoop tekst voor "flopshow".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 mei 2026 @ 09:29:35 #69
63722 z80
I fink you freaky
pi_220755548
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 22:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Moulin Rouge was wat ik ervan verwachtte.
Strakke show, veel beweging, veel bloot (we zaten er met de neus.. onder -> mensen in kooien ). Carlo Boszhard die geen rol speelde maar eigenlijk zichzelf was (en dat paste) en die in een zaal vol Postcodeloterijwinnaars natuurlijk het grapje 'Wat een Postcodekanjer van een stem he?' maakte. Wist ik meteen weer waarom het niet mijn favoriete presentator is.

Het verhaal maakte wat te snelle ontwikkelingen door en eindigde abrupt. Met 'bij elkaar geraapte' bekende nummers om het aan elkaar te breien. Precies de dingen die ik in een musical minder kan waarderen en dus had ik om de goede redenen geen geld aan een kaartje uitgegeven tot dit gratis aanbod op mijn pad kwam.

Trouwens nog nooit zoveel mensen te laat binnen geloodst zien worden :D Dat zal toch echt met de factor 'gratis' te maken hebben denk ik.

Wel leuke middag gehad, net nog confetti in mijn hemd gevonden (want het moest natuurlijk wel vrolijk eindigen). Goed gegeten bij een koreaans fusion restaurant ook.
Mocht je deze show ook nog een keer in het Duits willen zien? In Köln staat naast het station nu een grote hal waar ze ook staan te jammeren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 09:44:16 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220755676
Zo'n soort tent links als je vanuit Hbf richting Hohenzollernbrücke gaat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 09:46:38 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220755698
Aan de kant van de Dom is een of andere orkestzaal, ondergronds. Het voetpad gaat over het dak. Door een ontwerpfout hoor je het als er mensen over lopen, dus als er iets te doen is, staan er drangheten beveiligers op dat stuk voetpad :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 09:49:37 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220755730
Voor wie denk dat alle winkels dicht zijn in D op zondag: behalve de bakker was ook de naastgelegen bloemist vandaag geopend. En het was er druk :D

Makkelijk punten scoren, thuiskomen met warm brood en verse bloemen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220755760
Nou manlief is onderweg naar Amsterdam voor studie en ik ga zo naar mijn moeder en we gaan lekker tapas eten voor moederdag.

Gisteren was een lange dag, om 8u van huis en net voor middernacht thuis. Maar het was ook erg gezellig. Met een groep van 30 man van 1 van onze brouwgildes zijn we een flink stuk van de zennevallei doorgereden en bij 5 verschillende stekerijen/brouwerijen gekeken (en wat gedronken).
  zondag 10 mei 2026 @ 09:56:28 #74
63722 z80
I fink you freaky
pi_220755780
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:44 schreef derLudolf het volgende:
Zo'n soort tent links als je vanuit Hbf richting Hohenzollernbrücke gaat?
Kijk op maps en je ziet de feesttent staan. Incl label Moulin Rouge.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220756191
Het is hier maar 17 graadjes en miezer/bewolkt op Sardinië *O* -O- :P

In de auto gestapt en ritje langs onbekende wegen en bezienswaardigheden die we w.s. door het weer niet zien _O-
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 11:20:45 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220756501
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:56 schreef z80 het volgende:

[..]
Kijk op maps en je ziet de feesttent staan. Incl label Moulin Rouge.
Dat label zie ik niet, wel foto's van Moulin Rouge als ik op Musical dome klik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220756555
Hopelijk hebben jullie straks straks stralend weer
We have far more in common than that which devides us..
pi_220756809
Dat was een Moederdagbrunch: brioche als french toast met heerlijk zoete aardbeien, witte chocola en sprinklers. :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar hebben de buren van de woonboerderij hiernaast kippen sinds vandaag. Tok tok tok.
Gezellig.

Fijne dag @all.
  zondag 10 mei 2026 @ 12:40:23 #79
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220756914
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:44 schreef derLudolf het volgende:
Zo'n soort tent links als je vanuit Hbf richting Hohenzollernbrücke gaat?
Die staat er al op z'n minst 15 zo geen 20 jaar trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 mei 2026 @ 13:20:39 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220757130
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Wij zochten jaren geleden iets dat zou werken zonder stroom én zonder waterdruk. Enige wat wij toen vonden was https://www.irrigatia.com
Dat systeem werkt wel (maar niet 9 maanden zonder toezicht).
Thnx, ff kijken
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 mei 2026 @ 13:41:53 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220757235
Hmmm bij ma was Office ineens gedeactiveerd. Vorige maand via Groupon voor een prikkie Office 2024 aangeschaft.
Nou uiteindelijk de telefonische activatie gebruikt is het weer gelukt. Ze kan weer in Office. :+

Heb mn goede daad weer gedaan. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220758004
Nou, wanneer de politie hier nog wat bonnen moet uitschrijven deze maand moeten ze richting de John Frost brug. Er kwam een trouwstoet voorbij met een eigen interpretatie van verkeersregels

En wat is dat de laatste jaren met motorrijders, grootste deel maken een pokkeherrie alsof ze een kapotte uitlaat hebben.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 10 mei 2026 @ 16:41:43 #83
63722 z80
I fink you freaky
pi_220758282
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, wanneer de politie hier nog wat bonnen moet uitschrijven deze maand moeten ze richting de John Frost brug. Er kwam een trouwstoet voorbij met een eigen interpretatie van verkeersregels

En wat is dat de laatste jaren met motorrijders, grootste deel maken een pokkeherrie alsof ze een kapotte uitlaat hebben.
Als ze op het Keizer Traianusplein gaan staan hebben ze een extra boekje nodig.
De verplichte rijrichting is blijkbaar niet van toepassing op een groot aantal weggebruikers. Waarom in de rij gaan staan voor de afslag richting Beek Ubbergen, als je ook als een verkeershufter je eigen regels kunt maken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220758309
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:29 schreef z80 het volgende:

[..]
Mocht je deze show ook nog een keer in het Duits willen zien? In Köln staat naast het station nu een grote hal waar ze ook staan te jammeren.
Lees jij hieruit dat ik hem nog eens wil zien? :P

quote:
15s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat een hoop tekst voor "flopshow".
Niet :(

Maar geen top10 (of 20) notering voor mij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220758312
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:41 schreef z80 het volgende:

[..]
Als ze op het Keizer Traianusplein gaan staan hebben ze een extra boekje nodig.
De verplichte rijrichting is blijkbaar niet van toepassing op een groot aantal weggebruikers. Waarom in de rij gaan staan voor de afslag richting Beek Ubbergen, als je ook als een verkeershufter je eigen regels kunt maken.
Wat ik kon zien hielden ze zich wel aan de rijrichting en ze stopten voor rood. Maar een paar motoren zorgden er wel voor dat auto’s uit een zijstraat niet in de stoet konden. En sommigen hadden wat moeite met gas en rem
We have far more in common than that which devides us..
pi_220758416
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:18 schreef AnneX het volgende:
Dat was een Moederdagbrunch: brioche als french toast met heerlijk zoete aardbeien, witte chocola en sprinklers. :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar hebben de buren van de woonboerderij hiernaast kippen sinds vandaag. Tok tok tok.
Gezellig.

Fijne dag @:all.
Natte brunch? :P

Ik deed zwemmen, bijscholing gang van zaken zwembad, inclusief watermeting, hulpmiddelen en evacuatieplannen.
Gevolgd door brunch bij broer.

Op de terugweg bijna van de snelweg gereden door een aso klotebelg :( Ik was 1 auto aan het inhalen op Vmax, niks in de achteruitkijkspiegel en net voor ik terug wilde invoegen was die spiegel gevuld opeens met klotebelg.
Die was dus met lichtsnelheid aan komen scheuren en vond het he-le-maal niks dat hij even terug naar 100 moest.

Ik was klaar met inhalen en ging terug. Waarop KLOTEBELG me voor de goede orde afsneed (echt afsneed, ik moest de vluchtstrook opslingeren) en als toetje een brakecheck deed :r

Toeter van mij, hartverzakking van ouders en mezelf, peut gas van klotebelg.


Had ik al gezegd dat het een klotebelg was? :(

Zo onnodig, zo gevaarlijk, dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 10-05-2026 18:25:24 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220758786
@Cat-astrophe 😉 net hagelslag dan… met frambozen smaakje 😇

Wat een hufter zo’n Belgische weggebruiker.
pi_220758918
@Cat-astrophe :( :( :(

Hoi! :W Jongste nichtje was er dit weekend voor het eerst. Gister 11.30u gebracht, vandaag 12u opgehaald. Was leuk en vermoeiend tegelijk. Daarna nog even naar vrijwilligersborrel op hockey. En inmiddels onderweg naar ouders, morgenochtend vroeg op uni daar college geven en dan kan ik net halfuurtje later weg. Daar nog even keer slides doorlezen en dan moet het wel weer goedkomen, heb vorig jaar en jaar ervoor zelfde college ook gegeven. En dan lekker op tijd naar bed :+
  zondag 10 mei 2026 @ 18:12:37 #89
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220759041
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet :(

Maar geen top10 (of 20) notering voor mij.
Sorrie mefrauw :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 10 mei 2026 @ 18:45:12 #90
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220759355
Koud vanochtend op de buitenbaan (8 graden). Toernooitje met vrouwlief spelen, kan ik mooi mijn nieuwe schoenen rustig inlopen. Voorlopig 1 gewonnen, 3 verloren en toch door naar de kwartfinale :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 20:29:24 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220759945
Ik had nog niets van m'n belasting gehoord, die ik had uitbesteed. Blijkbaar is het gebruikelijk dat die mensen uitstel aanvragen omdat ze anders heel veel aangiften in twee maand moeten doen.

Maar krijg net een mailtje van belastingmannetje, ruim ¤3400 terug :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 20:36:40 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220759984
*G* *G*
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 mei 2026 @ 21:09:08 #93
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220760130
Ik ga denk ik maar gewoon een Gardena regentonpomp sturen met Google Home, via een geschakeld stopcontact van dde kerstverlichting.

Dan kan ik later alsnog een charmantere oplossing maken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220760676
Dat zijn leuke bedragen @derLudolf Maar je zal er ook vast veel bestemmingen voor hebben
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 22:32:37 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220760691
Spouwmuurisolatie kost ongeveer hetzelfde. Iets minder.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 11 mei 2026 @ 00:37:54 #96
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220761125
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat zijn leuke bedragen @:derLudolf Maar je zal er ook vast veel bestemmingen voor hebben
Argentinie, Chili, Perú... B-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220761305
Kak!
Pan vol gevacumeerde sous vide gegaarde asperges vergeten, hele nacht in het water laten staan. Waren vanmorgen lauw.

Ik neig toch naar nog eten, want asperges en een uur verwarmd op 88..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 07:06:19 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220761325
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 00:37 schreef flipsen het volgende:

[..]
Argentinie, Chili, Perú... B-)
Nee genoeg plekken in Europa die ik eerst nog wel zien.
En als ik veel geld op één reis wil stuk slaan:
https://www.deverdwaaldejongens.nl/
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220761642
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee genoeg plekken in Europa die ik eerst nog wel zien.
En als ik veel geld op één reis wil stuk slaan:
https://www.deverdwaaldejongens.nl/
Oh WOW …de site leest geweldig!
Geheel verzorgd voor +/- ¤ 2000,- valt toch wel mee voor een weekje afzien en genieten en avontuur. !?
#zure paardenballen van de bbq

P.S. zo’n Russische bontmuts ligt hier nog uit Oost-Duitse tijden.

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 11-05-2026 09:15:56 ]
pi_220761665
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 06:55 schreef Vanyel het volgende:
Kak!
Pan vol gevacumeerde sous vide gegaarde asperges vergeten, hele nacht in het water laten staan. Waren vanmorgen lauw.

Ik neig toch naar nog eten, want asperges en een uur verwarmd op 88..
Ontbijten met asperges, YOLO *O*
pi_220761684
Moggel :W
Dag 5 online.
Hoogtepunt een prachtmural O+
https://paulentrudie.nl/r(...)estamp=1778422400970
Verplaatsing van NW door binnenland naar Oosten vandaag voor 1 nachtje.

Dan nog 1 dag + weer verplaatsing, want zelf geboekt, dichter bij vliegveld.
En dan naar huis, nu al zin in :@ :D

Oh en veel insecten op de voorruit! Door de vele bloeiende bermen, veel soorten bloemen planten begroeiing enz op dit eiland O+
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 09:48:24 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220762033
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Ontbijten met asperges, YOLO *O*
Zo ging het laatst op het werk over tht data op eten.
Dat ik er eigenlijk wel voorzichtig mee ben, maar ik paar dagen er voor spekreepjes had gegeten die vijf of zes dagen over datum waren.

Zouden zij niet. Nou ja, rook nog goed, zag er normaal uit en bovendien heb ik m'n koelkast op 3°C staan ipv 7°C. Nog steeds twijfel bij collega/manager
"Liever een dag ziek dat stamppot zonder spek" vond ie wel een erg goed argument :D

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 11-05-2026 10:53:34 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 11 mei 2026 @ 10:19:20 #104
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220762348
morguh.

We kochten gister even een auto.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus vandaag moeten we de Volvo maar te koop zetten :P ( of naar de sloop brengen)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220762366
Mogge!

Weekje vrij. En ook niet op tijd op hoeven staan voor antibiotica dus lekker in bed gebleven (want vergeten de wekker uit te zetten _O- ).

Dat zijn best gave reizen @derLudolf

Grappig is dat @Blues zo’n zin om op vakantie te gaan en zijn maar op de laatste dag mag het ook sneller gaan. Had ik ook altijd, of het nou een korte of lange vakantie was.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220762575
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:19 schreef Barreltje het volgende:
morguh.

We kochten gister even een auto.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus vandaag moeten we de Volvo maar te koop zetten :P ( of naar de sloop brengen)
…met een hondenrekje achterin toch wel?..😇
pi_220763781
Voor het eerst in tijden weer eens naar een supermarkt geweest. Heb een goede dag (in tegenstelling tot afgelopen weekend) qua pijn dus durfde het aan. Gan het niet jinxen met nog een wandeling maar dit (en de boodschappen) heb ik binnen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220765301
Ik ga rijk worden B-)

Emeralda uit Roemenië heeft me in vertrouwen genomen.
Ligt op sterven. Geen erfgenamen. Man overleden. Erfenis van ruim 600.000 euro zit vast in een constructie die alleen ik kan ontwarren door een relatief klein bedrag over te maken.

En dan mag ik 60% zelf houden en 40% overmaken naar een goed doel ^O^
Goede doel lijkt me duidelijk: ze mailde immers naar het info adres wat ik van mijn cluppie beheer :+

Ka-ching!!! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220765361
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ga rijk worden B-)

Emeralda uit Roemenië heeft me in vertrouwen genomen.
Ligt op sterven. Geen erfgenamen. Man overleden. Erfenis van ruim 600.000 euro zit vast in een constructie die alleen ik kan ontwarren door een relatief klein bedrag over te maken.

En dan mag ik 60% zelf houden en 40% overmaken naar een goed doel ^O^
Goede doel lijkt me duidelijk: ze mailde immers naar het info adres wat ik van mijn cluppie beheer :+

Ka-ching!!! *O*
Jeuh *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_220766618
Spruitjes :Y)

In de quiche.

Tis koud met 12o.
pi_220766732
Gister hadden wij het koud en dichte mist, nu via binnenland gereden, tot aan de oostkust, hier is het heerlijk warm, deden we een upgrade voor een kamer met balkon want tja...24 gr en dan dit:



Foto vanaf mn ligbedje op dat balkonneke *O*
pi_220766780
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ga rijk worden B-)

Emeralda uit Roemenië heeft me in vertrouwen genomen.
Ligt op sterven. Geen erfgenamen. Man overleden. Erfenis van ruim 600.000 euro zit vast in een constructie die alleen ik kan ontwarren door een relatief klein bedrag over te maken.

En dan mag ik 60% zelf houden en 40% overmaken naar een goed doel ^O^
Goede doel lijkt me duidelijk: ze mailde immers naar het info adres wat ik van mijn cluppie beheer :+

Ka-ching!!! *O*
:D
pi_220766782
Wat een uitzicht @Blues Lijkt wel een ansichtkaart
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 11 mei 2026 @ 20:38:19 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220767799
Tweede werkdag was weer super *O* Teamleider zei dat ze vond dat het leek alsof ik er al veel lager werk, ze is erg blij me me. Gelukkig heb ik ook echt werk verricht anders dan laptop en telefoon ingebruik nemen en vergaderen. Wel al drie vergaderingen gehad _O_
Spoilers!
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 21:42:28 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220768405
Alternatieven voor Schröder _O-

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220768571
quote:
17s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:03 schreef Blues het volgende:
Gister hadden wij het koud en dichte mist, nu via binnenland gereden, tot aan de oostkust, hier is het heerlijk warm, deden we een upgrade voor een kamer met balkon want tja...24 gr en dan dit:

[ link | afbeelding ]

Foto vanaf mn ligbedje op dat balkonneke *O*
Lijkt wel of jullie, afgezien van de kerstboom op de voorgrond, in een of andere midden-amerikaanse jungle zitten, mooi hoor!
  maandag 11 mei 2026 @ 22:17:28 #117
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220768676
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
Spoilers!
  maandag 11 mei 2026 @ 22:27:25 #118
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220768774
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
Crumble maken! En limonade! En jam!
pi_220768787
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
Simpel: een crumble om te beginnen. Tja en als je tijd ervoor had: confiture.

Shut…dit jaar geen rabarber uit de tuin van de uren. 😢

Oh kijk: jcjoel ook. :Y)
pi_220768863
Dag 6 online. Onze avond :X :P
pi_220768913
Ik blijf rabarbermoes het aller aller lekkerst vinden. Er ligt al aardig wat in de vriezer voor de rest van het jaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_220768958
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik blijf rabarbermoes het aller aller lekkerst vinden. Er ligt al aardig wat in de vriezer voor de rest van het jaar
Jaaaa :9
Binnenkort ook weer eens maken O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220768969
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
Deze heb ik eens gefabriceerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 12-05-2026 08:41:03 ]
  maandag 11 mei 2026 @ 23:05:56 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220769036
Dat voor de inspiratie!

Wat is rabarbermoes? Dat klinkt gepureerd.
Spoilers!
  maandag 11 mei 2026 @ 23:06:14 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220769040
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatje O+
Spoilers!
pi_220769249
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat bedoel je in je spoiler?
pi_220769251
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat voor de inspiratie!

Wat is rabarbermoes? Dat klinkt gepureerd.
Rabarber, beetje water, suiker naar smaak, mespuntje kalkpoeder om te ontzuren en pruttelen maar :9 Minuut of 10 is vaak al zat, tot hij lekker uit elkaar gevallen is.
Ik doe er meestal nog wat rozijnen door.

Pureren niet nodig.

Koud serveren.
Prima toetje, puur of door pudding. Of vervanging voor appelmoes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220769259
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat bedoel je in je spoiler?
Vroeg ik me ook af. Vast een minder heftige verklaring dan ik nu kan bedenken...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220769320
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Deze heb ik eens gefabriceerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh wat? :o
pi_220769333
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat voor de inspiratie!

Wat is rabarbermoes? Dat klinkt gepureerd.
Ja, in stukjes snijden, afspoelen, suiker en vanille extract, 3-4 minuten pot-in-pot in instant pot. Roeren en proeven en opeten. Maar ook lekker in porties invriezen om later in het jaar te eten (in yoghurt bijvoorbeeld, of in cheesecake)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220769345
Anthraxx heeft Fok! Verlaten en post in PolCafe
We have far more in common than that which devides us..
pi_220769459
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan voor het eerst oogsten van de rabarberplanten. Ben er gek op maar ik heb nul inspiratie. Wat zal ik er eens mee doen?
IJs, moes, frisdrank, doet het vast ook goed als cider.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220769460
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Anthraxx heeft Fok! Verlaten en post in PolCafe
:o een soort danny-loos fok?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220769466
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Anthraxx heeft Fok! Verlaten en post in PolCafe
Ja, het stond er wat vreemd. Sorry.
Zijn abo was verlopen en hij is het zat.

Voorlopig vind ik het hier čn jullie nog wel gezellig. w/
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 mei 2026 @ 06:34:32 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220769646
Mogge.
Laatste dag studie met presentaties.
Vanavond laatste bestuursvergadering.

Dag van afsluitingen. :+. Ben ook wel blij als het erop zit. Laatste maand kom ik door de mix van alles gewoon niet meer toe aan sporten, avondwandeling of bank omdat ik nog bezig ben met van alles. Maar the end is near. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220769654
Mogge!

Rabarbermoes : snij de stukjes klein genoeg, omdat je niet pureert houden de draden hun lengte dus 1cm is echt wel max, vind ik. En de bereiding vind ik het makkelijkst in de magnetron. Het kan het beste in glas bereid worden, rabarber reageert nogal met metalen en ook met emaille. Dus ook dat maakt magnetron een handige methode. En je kan het dan goed in de gaten houden en niet meer verhitten dan nodig voor de vermoezing.

Overigens vind ik rabarber het lekkerste in rabarbercake.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 12 mei 2026 @ 07:12:25 #137
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220769693
Morgen.. de schapen hebben een nieuwe weide, of ohja een kleinere ruimte om hun huis.. dat snapten ze niet dus hebben ze vanmorgen maar het hekwerk vernield 8)7
Gelukkig kwamen ze vervolgens uit in de andere weide.. maar toch.. de bedoeling was om ze iedere dag in de kleine ruimte op te sluiten als bescherming tegen de wolven enzo.. dat project moet dan maar wachten tot na de vakantie...

Verder viel mn moeder gister op straat, dus vandaag maar eens zien wat daar van komt..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus die vakantie gaat gezellig worden.. ik ben nu al toe aan een vakantie NA mn vakantie *)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 12 mei 2026 @ 08:04:21 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220769827
Ik zie het al, jullie noemen moes wat bij mij thuis compote (of gewoon 'rabarber' werd genoemd.

Ik zal mijn moeder eens om haar recept vragen. Dat is nog wel een aardig en neutraal gespreksonderwerp.
Spoilers!
pi_220769843
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 07:12 schreef Barreltje het volgende:
Morgen.. de schapen hebben een nieuwe weide, of ohja een kleinere ruimte om hun huis.. dat snapten ze niet dus hebben ze vanmorgen maar het hekwerk vernield 8)7
Gelukkig kwamen ze vervolgens uit in de andere weide.. maar toch.. de bedoeling was om ze iedere dag in de kleine ruimte op te sluiten als bescherming tegen de wolven enzo.. dat project moet dan maar wachten tot na de vakantie...

Verder viel mn moeder gister op straat, dus vandaag maar eens zien wat daar van komt..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus die vakantie gaat gezellig worden.. ik ben nu al toe aan een vakantie NA mn vakantie *)
Meh. Heb je al een update over je gevallen moeder?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220769884
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Anthraxx heeft Fok! Verlaten en post in PolCafe
_O_

Wat ben ik blij met deze zin. AnneX, je laat me schrikken :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_220769939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
_O_

Wat ben ik blij met deze zin. AnneX, je laat me schrikken :D
Ja zeg! excuus aan Anthraxx en jullie: het was bijzonder ongelukkig geformuleerd! o|O
pi_220770117
Annie leeft voort in een ander café *O*
pi_220770178
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie het al, jullie noemen moes wat bij mij thuis compote (of gewoon 'rabarber' werd genoemd.

Ik zal mijn moeder eens om haar recept vragen. Dat is nog wel een aardig en neutraal gespreksonderwerp.
Ik eet rabarber inderdaad als compote of moes, of als crumble. Het liefst met wat aardbeien erdoor, voor de zoetheid. En ik vroeg graag wat kalk/calcium toe om het oxaalzuur te neutraliseren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:06:50 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220770531
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Meh. Heb je al een update over je gevallen moeder?
nee. mn vader wil dus nu niet meer met ons praten :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220770539
Van
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:06 schreef Barreltje het volgende:

nee. mn vader wil dus nu niet meer met ons praten :P
Moeilijke situatie :*
pi_220770551
Mogge!

Oef @Barreltje wat moeilijk. Zijn er buren waar je eventueel contact mee kunt opnemen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220770552
Laatste dag stukslaan ergens, op weg naar laatste B&B (zelf bijgeboekt, lekker dichtbij vliegveld).
Zin in huis :D Slechte vakantiegangers, duurt altijd een dag te lang voor ons _O-
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:10:41 #148
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220770556
mn tante is ingeschakeld.. wil mn pa meteen weten hoe zij het dan weer weet.. pfftt.. emoties, het is een lastige combinatie met mn vader
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:11:17 #149
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220770562
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:10 schreef Blues het volgende:
Laatste dag stukslaan ergens, op weg naar laatste B&B (zelf bijgeboekt, lekker dichtbij vliegveld).
Zin in huis :D Slechte vakantiegangers, duurt altijd een dag te lang voor ons _O-
en als je een dagje korter gaat is het nog steeds een dag te lang..
:+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220770567
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:11 schreef Barreltje het volgende:

[..]
en als je een dagje korter gaat is het nog steeds een dag te lang..
:+
Herkenbaar *O*
pi_220771126
:N
Vakantie is altijd te kort.

Eeuwen geleden ging ik eens 6 mnd op trip met Mrs V en op de laatste dag wilde ik heus weer bekenden zien maar ik was toch treurig dat ik niet nog een beetje langer weg kon blijven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220771452
MnX wil nooit naar huis…en neemt dan een lange omweg binnendoor.
Thuisgekomen wil hij weer vertrekken. De wereldreiziger. 😉

Goed. Dus proeflapjes bestellen is niet mogelijk vanwege de honderden print opties. Uiteindelijk heb ik drie opties om in één keer 2.50 meter van te bestellen.

Misschien kunnen jullie helpen kiezen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220771472
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:29 schreef AnneX het volgende:
MnX wil nooit naar huis…en neemt dan een lange omweg binnendoor.
Thuisgekomen wil hij weer vertrekken. De wereldreiziger. 😉

Goed. Dus proeflapjes bestellen is niet mogelijk vanwege de honderden print opties. Uiteindelijk heb ik drie opties om in één keer 2.50 meter van te bestellen.

Misschien kunnen jullie helpen kiezen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De klaprozen passen het best bij jou (en is ook het leukste)
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:56:44 #154
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220771575
Klaprozen. Tres AnneX :Y
Spoilers!
pi_220771598
Die klaprozen zijn woest
Die middelste is heel mooi, maar geeft een kreukelige indruk
Die onderste is sjiek
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220771845


:W Ik liep in de Tyrreense zee O+
pi_220771860
Gekozen voor klaproos🌺
pi_220772142
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:29 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]

:W Ik liep in de Tyrreense zee O+
Heerlijk plaatje!

Geniet toch nog maar even met volle teugen van de laatste dag daaro :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:57:39 #159
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220772153
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik eet rabarber inderdaad als compote of moes, of als crumble. Het liefst met wat aardbeien erdoor, voor de zoetheid. En ik vroeg graag wat kalk/calcium toe om het oxaalzuur te neutraliseren.
Wat voor kalk is dat? Ik ben wel benieuwd of het verschil maakt in de smaak.
pi_220772185
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:29 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]

:W Ik liep in de Tyrreense zee O+
Zķ blauw, zķ blauw …top🥰
pi_220772195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat voor kalk is dat? Ik ben wel benieuwd of het verschil maakt in de smaak.
Gewoon schoolkrijt
We have far more in common than that which devides us..
pi_220772286
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat voor kalk is dat? Ik ben wel benieuwd of het verschil maakt in de smaak.
Je proeft het niet, het zorgt er alleen voor dat je tanden niet zo stroef worden. Je kunt online wel krijt kopen (https://www.koopjesdrogis(...)carbonaat-500gr.html) maar je kunt ook calciumtabletten van de drogist nemen (die je slikt tegen botontkalking). Dat laatste is vaak calciumcintraat maar volgens mij werkt dat net zo goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 12-05-2026 15:11:24 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:26:28 #163
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220772342
Ahh bedankt beide! Ga het eens proberen. Dat gevoel aan je tanden is sowieso niet lekker. :D
pi_220772524
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:48 schreef Vanyel het volgende:
:N
Vakantie is altijd te kort.

Eeuwen geleden ging ik eens 6 mnd op trip met Mrs V en op de laatste dag wilde ik heus weer bekenden zien maar ik was toch treurig dat ik niet nog een beetje langer weg kon blijven.
En maar 1 kaart he. Die hele 6 maanden! :N
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220772826
er zit nu een lading rabarber in de magnetron. Sigme had het over kleine stukjes en ik dacht hoe dan, want tot nu toe sneed ik het in grote stukken en dat zorgde voor zere handen.
En toen dacht ik, zou de keukenmachine werken, met de grootste plakjes mogeijkheid. En jawel. 750 gram in mooie dunne plakjes *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_220772919
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
En maar 1 kaart he. Die hele 6 maanden! :N
Echt? :o

Ik heb daar geen actieve herinnering aan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220773000
Dat liep enigszins uit de hand. Iets korter was beter geweest, maar nu heb ik wel weer een blinkend schone magnetron.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220773028
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je proeft het niet, het zorgt er alleen voor dat je tanden niet zo stroef worden. Je kunt online wel krijt kopen (https://www.koopjesdrogis(...)carbonaat-500gr.html) maar je kunt ook calciumtabletten van de drogist nemen (die je slikt tegen botontkalking). Dat laatste is vaak calciumcintraat maar volgens mij werkt dat net zo goed.
In de kruidvat calcium pillen (blauw potje waar 1000mg op staat, maar dat is per portie, en een portie is twee pillen, vet misleidend :P ) zit calciumcarbonaat!

Ik heb ze staan omdat ik moeite heb met structureel aan voldoende calcium komen en het dus deels bijslik (op huisarts advies) :+

Dat zijn wel slik-pillen overigens en geen kauw-pillen, geen idee of dat praktisch gezien een probleem is bij het recept :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 12-05-2026 15:50:50 ]
pi_220773952
Gisteren een nieuwe telefoon gekocht maar tot nu toe gebruik ik nog mij oude. Ik ben altijd erg slecht met wachtwoorden dus opnieuw inloggen in alle apps is soms wat lastig :+ ook voor Fok! trouwens. Maar goed ik ga er zo rustig voor zitten en als jullie me niet meer zien dan is het mislukt :D
pi_220773974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:06 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren een nieuwe telefoon gekocht maar tot nu toe gebruik ik nog mij oude. Ik ben altijd erg slecht met wachtwoorden dus opnieuw inloggen in alle apps is soms wat lastig :+ ook voor Fok! trouwens. Maar goed ik ga er zo rustig voor zitten en als jullie me niet meer zien dan is het mislukt :D
Wanneer je een nieuw account maakt met "bier" erin dan weten we dat jij het bent :P
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 17:20:49 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220774099
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:06 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren een nieuwe telefoon gekocht maar tot nu toe gebruik ik nog mij oude. Ik ben altijd erg slecht met wachtwoorden dus opnieuw inloggen in alle apps is soms wat lastig :+ ook voor Fok! trouwens. Maar goed ik ga er zo rustig voor zitten en als jullie me niet meer zien dan is het mislukt :D
Dat gaat automatisch met het overnemen van de wachtwoorden. Ik heb nog steeds wifi netwerken van twee telefoons geleden in m'n huidige telefoon
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220774145
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat gaat automatisch met het overnemen van de wachtwoorden. Ik heb nog steeds wifi netwerken van twee telefoons geleden in m'n huidige telefoon
Ook met een ander merk?
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 17:42:06 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220774274
Denk het wel, Motorola gooit weinig saus over Android volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220774309
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:42 schreef derLudolf het volgende:
Denk het wel, Motorola gooit weinig saus over Android volgens mij.
Ik dacht meer, wanneer je over gaat van Apple naar Android, zou het dan ook goedkomen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220774733
Laatste avondmaal :9
Sardijns grillrestaurant :9
pi_220774769
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:01 schreef Blues het volgende:
Laatste avondmaal :9
Sardijns grillrestaurant :9
Met sardientjes als voor-, hoofd- en nagerecht? ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220774781
:D Ik heb nog geen lekkere Sardijn gezien hier.
pi_220774791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wanneer je een nieuw account maakt met "bier" erin dan weten we dat jij het bent :P
:D

Ik ben er 2 uur mee bezig geweest maar ik kan in ieder geval weer in de belangrijkste apps/sites
pi_220774798
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat gaat automatisch met het overnemen van de wachtwoorden. Ik heb nog steeds wifi netwerken van twee telefoons geleden in m'n huidige telefoon
Nou hier gaat niets automatisch. En ik heb het 2x in het laatste half jaar moeten doen :')
Maar hopelijk ben ik er nu weer 2 jaar van af.
pi_220774879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]
:D

Ik ben er 2 uur mee bezig geweest maar ik kan in ieder geval weer in de belangrijkste apps/sites
Maar je bent weer "op 't honk" *O*
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 12 mei 2026 @ 19:20:58 #181
63722 z80
I fink you freaky
pi_220774898
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat gaat automatisch met het overnemen van de wachtwoorden. Ik heb nog steeds wifi netwerken van twee telefoons geleden in m'n huidige telefoon
Alleen de wachtwoorden in Android. De wachtwoorden in apps is altijd een vraagteken waar deze zijn opgeslagen en of die mee komen. Wachtwoorden uit de webbrowser komen standaard niet mee. Tenzij je deze vooraf zo instelt dat deze de wachtwoorden in de cloud opslaat.
Appel slaat de meeste wachtwoorden in een backup op. En die komen dan ook weer op een ander toestel terug.

Een volledige backup van een android toestel was in het verleden mogelijk. Maar dat heeft google de nek om gedraaid.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220774919
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar je bent weer "op 't honk" *O*
Yes *O*
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 20:11:14 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220775305
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:01 schreef Blues het volgende:
Laatste avondmaal :9
Sardijns grillrestaurant :9
Casu marzu?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220775414
Goed bezig @Sarabi! Welke telefoon heb je?

Ik regelde dit weekend mijn overstap met mobiele abonnement en vanmiddag ook voor internet & tv en ik ben vrij tevreden met de deals die ik daarvoor gemaakt heb :Y . Mijn huidige telefoon werkt nog prima, maar hij krijgt na juli geen beveiligingsupdates meer. En aangezien ik hem ook veel gebruik voor werk, vind ik dat wat te tricky. Dus dit keer abonnement met toestel (maar wel toestel gewoon in geheel betaald, geen maandelijks bedrag). Ik heb 'm vandaag bij pakketpunt gehaald, maar ga er donderdag even voor zitten om alles in te stellen en vrijdag/zaterdag eens kijken of ik er op de markt een screenprotector en hoesje voor kan scoren (ik zal proberen zonder boomerflap ;)) en anders bestel ik die online. Pas als dat er beide op zit ga ik hem echt gebruiken.

Verder hele dag druk geweest maar wel maar weinig aan werktaken toe gekomen. Fysio, naar uni, daar wilde ik eigenlijk een scriptie feedback geven maar moest ik allerlei mails sturen over een meeting van volgende week waar ik niet bij ben maar wel mede organiseer, toen nog dingen printen en doorlezen voor werkgroep, de werkgroep zelf, naar huis, snel foto's ophalen bij Hema en telefoon bij pakketpunt, bij buren eten en net een halfuurtje thuis, waarin ik een snelwasje heb aangezet en ben begonnen met lezen van bestanden voor de nieuwe werkgroep van morgen.

Morgen wordt nog erger. 8.15 al een online meeting, 10u een online meeting, 11u een online meeting. En dan ergens in de ochtend naar de uni, want 13.15-15u derde werkgroep aan studentengroep A en 15.15-17u tweede werkgroep aan studentengroep B. Die tweede is gelukkig wel makkelijk en was bij groep A een half uur eerder klaar, hopelijk nu weer, want na die werkgroep moet ik nog drie studenten uit groep A door de inhoud van de eerste werkgroep heen praten omdat die niet bij de inhaalwerkgroep van vandaag konden zijn. En als ik daarmee klaar ben, moet ik door naar Amsterdam voor de pensioen-borrel van mijn copromotor van mijn PhD, waar ik in het gunstigste geval rond 18.15 aankom en in het ongunstigste geval rond 19.00. Ik denk dat ik gesloopt ben als ik thuis kom morgenavond :') . Wel gezellig want aantal oud collega's van mn PhD periode komen ook. Maar ik hoop eigenlijk wel zo uiterlijk rond 20u weer richting huis te kunnen.

Ik ga denk ik proberen na die eerste online meeting richting de uni te gaan en dan de 10u meeting vanuit de trein te doen, zodat ik tussen 11.30-13.15 tijd heb om de werkgroep van 13.15 nog even echt goed voor te bereiden. Want ik ben inmiddels best gaar en moet wel echt even die documenten met aandacht doorlezen en de opdrachten even keer doorlopen met die informatie om te zorgen dat ik het zelf snap en kan uitleggen.
pi_220775550
Hier wel een boomerflap :D en screen protector.

Een Samsung Galaxy S26. Voor het eerst in flink wat jaar wel gekozen voor een nieuwe Samsung en maandelijks betalen.
pi_220775932
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Casu marzu?
Het beste steakrestaurant in Olbia | Don Carlos https://share.google/cjPBDkcresVRi7fsT

Wat een zaak _O_ Goed voor een meet :D
  dinsdag 12 mei 2026 @ 21:20:13 #187
63722 z80
I fink you freaky
pi_220776309
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Het beste steakrestaurant in Olbia | Don Carlos https://share.google/cjPBDkcresVRi7fsT

Wat een zaak _O_ Goed voor een meet :D
Dat is een behoorlijk eind weg van het vliegveld volgens google.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220776409
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:31 schreef Sarabi het volgende:
Hier wel een boomerflap :D en screen protector.

Een Samsung Galaxy S26. Voor het eerst in flink wat jaar wel gekozen voor een nieuwe Samsung en maandelijks betalen.
Haha ja ik moet ook zeggen dat mijn boomerflap me best goed bevalt omdat ik anders mn ov / werk ov / id / kentekenbewijs altijd vergeet of in de verkeerde tas heb zitten enzo. Maar wie weet is er een hipper alternatief voor :P
pi_220777090
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:20 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat is een behoorlijk eind weg van het vliegveld volgens google.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
:o :D
We vliegen vanaf deze zelfde plaats, Olbia ;)
pi_220777421
Kwartier vuurwerk hier, zo blij zijn ze dat we vertrekken _O-
pi_220777583
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:17 schreef Blues het volgende:
Kwartier vuurwerk hier, zo blij zijn ze dat we vertrekken _O-
w/
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 mei 2026 @ 22:31:05 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220777698
En dat was mn laatste bestuursvergadering :o.
Tis goed zo :)

Presentaties van studie was leuk. En weer papiertje erbij :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220777811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:31 schreef borisz het volgende:
En dat was mn laatste bestuursvergadering :o.
Tis goed zo :)

Presentaties van studie was leuk. En weer papiertje erbij :+.
gefeliciteerd!
We have far more in common than that which devides us..
pi_220778416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 22:31 schreef borisz het volgende:
En dat was mn laatste bestuursvergadering :o.
Tis goed zo :)

Presentaties van studie was leuk. En weer papiertje erbij :+.
Proficiat w/
Ging het je ‘makkelijk’ af?
pi_220779027
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed bezig @:Sarabi! Welke telefoon heb je?

Ik regelde dit weekend mijn overstap met mobiele abonnement en vanmiddag ook voor internet & tv en ik ben vrij tevreden met de deals die ik daarvoor gemaakt heb :Y . Mijn huidige telefoon werkt nog prima, maar hij krijgt na juli geen beveiligingsupdates meer. En aangezien ik hem ook veel gebruik voor werk, vind ik dat wat te tricky. Dus dit keer abonnement met toestel (maar wel toestel gewoon in geheel betaald, geen maandelijks bedrag). Ik heb 'm vandaag bij pakketpunt gehaald, maar ga er donderdag even voor zitten om alles in te stellen en vrijdag/zaterdag eens kijken of ik er op de markt een screenprotector en hoesje voor kan scoren (ik zal proberen zonder boomerflap ;)) en anders bestel ik die online. Pas als dat er beide op zit ga ik hem echt gebruiken.

Verder hele dag druk geweest maar wel maar weinig aan werktaken toe gekomen. Fysio, naar uni, daar wilde ik eigenlijk een scriptie feedback geven maar moest ik allerlei mails sturen over een meeting van volgende week waar ik niet bij ben maar wel mede organiseer, toen nog dingen printen en doorlezen voor werkgroep, de werkgroep zelf, naar huis, snel foto's ophalen bij Hema en telefoon bij pakketpunt, bij buren eten en net een halfuurtje thuis, waarin ik een snelwasje heb aangezet en ben begonnen met lezen van bestanden voor de nieuwe werkgroep van morgen.

Morgen wordt nog erger. 8.15 al een online meeting, 10u een online meeting, 11u een online meeting. En dan ergens in de ochtend naar de uni, want 13.15-15u derde werkgroep aan studentengroep A en 15.15-17u tweede werkgroep aan studentengroep B. Die tweede is gelukkig wel makkelijk en was bij groep A een half uur eerder klaar, hopelijk nu weer, want na die werkgroep moet ik nog drie studenten uit groep A door de inhoud van de eerste werkgroep heen praten omdat die niet bij de inhaalwerkgroep van vandaag konden zijn. En als ik daarmee klaar ben, moet ik door naar Amsterdam voor de pensioen-borrel van mijn copromotor van mijn PhD, waar ik in het gunstigste geval rond 18.15 aankom en in het ongunstigste geval rond 19.00. Ik denk dat ik gesloopt ben als ik thuis kom morgenavond :') . Wel gezellig want aantal oud collega's van mn PhD periode komen ook. Maar ik hoop eigenlijk wel zo uiterlijk rond 20u weer richting huis te kunnen.

Ik ga denk ik proberen na die eerste online meeting richting de uni te gaan en dan de 10u meeting vanuit de trein te doen, zodat ik tussen 11.30-13.15 tijd heb om de werkgroep van 13.15 nog even echt goed voor te bereiden. Want ik ben inmiddels best gaar en moet wel echt even die documenten met aandacht doorlezen en de opdrachten even keer doorlopen met die informatie om te zorgen dat ik het zelf snap en kan uitleggen.
Volle dagen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd @borisz *O*

Hier is het ok, best weer wat lange dagen gemaakt maar we zijn inmiddels weer iets beter bezet. Dat haalt wel druk van de ketel.

Vanochtend eerst naar Nieuwegein om te helpen met een operatie, daarna terug langs huis om Simon op te pikken (hij is niet lekker, staartbasis is dik, bij elke landing blaast ie en hij loopt bol. Zou wel eens een vechtabces kunnen zijn) en dan nog een volle middag in ZH KaatjeCity.
pi_220779070
Veel succes en sterkte bij je programma vdg @vlindertje89 ^O^
pi_220779071
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 06:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Volle dagen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd @:borisz *O*

Hier is het ok, best weer wat lange dagen gemaakt maar we zijn inmiddels weer iets beter bezet. Dat haalt wel druk van de ketel.

Vanochtend eerst naar Nieuwegein om te helpen met een operatie, daarna terug langs huis om Simon op te pikken (hij is niet lekker, staartbasis is dik, bij elke landing blaast ie en hij loopt bol. Zou wel eens een vechtabces kunnen zijn) en dan nog een volle middag in ZH KaatjeCity.
Aww Simon :*
pi_220779073
Feli Boor *O*
pi_220779074
En mogge :W vroeg op, lekker naar huis O+

Mijn hooikoorts bereikte hier wel het hoogtepunt, hoop dat het in NL beter gaat. :M

[ Bericht 29% gewijzigd door Blues op 13-05-2026 07:07:02 ]
pi_220779141
Goede reis @Blues!
En beterschap met Simon @Candaasje

Jongens ik baal een beetje -O- morgen is een van de drukst bezochte festivals van het jaar. En nu wordt er 10 graden en regen voorspelt. De meeste kaartjes zijn al verkocht en de organisator kennende zullen er genoeg schuilplekker zijn, maar het is toch erg jammer.
pi_220779176
@Candaasje spoiler: ja, buiten hun schuld :Y de eerste werkgroep heb ik afgezegd, was toen de katten ziek waren en Sam niet at en ik met hem naar dierenarts moest op een tijdstip dat niet te combineren was (en ik wilde ook sowieso niet halve dag in andere stad zitten dan). Die werkgroep is toen opnieuw ingepland, maar op een ander moment, di 13-15, waar hij normaal voor hen op wo 15-17 is. Dus zij konden er niet echt iets aan doen als ze al andere verplichtingen hadden op dat moment. Een hoop studenten hebben overigens niks laten weten en waren er ook niet, maar dit zijn er twee die snel na bekend worden inhaalmoment gemaild hebben dat ze niet kunnen op dat moment en of er nog iets mogelijk is om hem dan elders in te halen (maar dat is niet, alle andere groepen hebben deze inhoud al gehad), en eentje die gister wel het eerste uur bij de inhaalwerkgroep was maar het tweede uur een afspraak had die niet meer te verplaatsen was. Dus dan ben ik wel genegen om iets voor ze te doen. Maar heb wel bedacht maximaal een uur eraan te besteden, alleen de meest belangrijke onderdelen voor de toetsing doe ik met ze en de rest laat ik er uit.

Sneu voor Simon! En fijn dat jullie wat beter bezet zijn inmiddels.

Ik heb in elk geval een goede start van de dag. Ik werd 6.45 wakker terwijl wekker 7.30 pas stond, heb nog een halfuurtje lekker rustig in bed gelegen en daarna katten eten gegeven en spullen klaargelegd zodat ik na meeting meteen deur uit kan, en lig nu een kwartiertje in klein bad. Over een kwartier er weer uit, 8.15 de meeting, en dan hobbel ik 9.15 met spullen de deur uit richting station. Daar zit ik dan precies al in de trein als de meeting van 10u begint. So far so good :).
pi_220779297
Goedemorgen :W
pi_220779306
@Sarabi als je toch over moet van telefoon met alle wachtwoorden, is dit misschien het moment om met een password manager te gaan werken? Dan gaat het in het vervolg niet meer mis ;)
pi_220779342
Ik ben wéér sip / uit m'n doen. Gaat lekker de laatste tijd :')

B en ik zijn afgelopen weekend weer heel druk geweest met voorbereiden voor de week vrijwilligerswerk eind deze maand (eerdere jaren waren we met 5 man en nu zijn we alleen met ons tweeën voor dezelfde set taken) maar Hemelvaartsdag gingen we vrijhouden en we hadden al gekeken om dan naar Fotomuseum Rotterdam te gaan O+

Nou appte gisteravond een goede vriendin van ons dat ze de sleutels van haar nieuwe huis heeft gekregen en of we willen komen klussen. En B wil morgen meteen gaan.

Nou kan ik hem natuurlijk niet tegenhouden en naar het Fotomuseum slepen.

Vrijdag moet hij gewoon werken.
Zaterdag komt mijn tante.
Zondag hadden we weer een lijst taken voor vrijwilligerswerk staan.

Ik denk nu, ik ben vrijdag vrij dus misschien moet ik vrijdag maar proberen om alle taken te doen die we voor de zondag hadden staan en dan kunnen we zondag naar het Fotomuseum. Maar twee taken waren om naar de Ikea en de Amazing Oriental te gaan en ik ga dat allemaal niet mee krijgen op de fiets en B heeft de auto nodig vrijdag.
Misschien moet ik de fietskar van vrienden proberen te lenen. Of een auto huren. Of met de bus, maar dan is nog steeds de vraag hoe ik alle spullen moet sjouwen.

Ik weet het even niet. ;(
pi_220779440
Of je doet helemaal niet @Tele6 en neemt je rust (ook in je hoofd)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220779451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:24 schreef Tele6 het volgende:
Nou appte gisteravond een goede vriendin van ons dat ze de sleutels van haar nieuwe huis heeft gekregen en of we willen komen klussen. En B wil morgen meteen gaan.

Nou kan ik hem natuurlijk niet tegenhouden en naar het Fotomuseum slepen.
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220779474
Hier toevallig iemand met een 2 verdiepingen airfryer?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220779530
En mogge!

Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
We have far more in common than that which devides us..
pi_220779534
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!

Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Succes met Elin zometeen :*
pi_220779556
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-
pi_220779567
We gaan van 22 graden naar 11 zie ik :{

@Tele6 toch maar ff bespreken met B idd als de emotie wat gezakt is. :*
pi_220779568
Ik ga op vliegmodus! :W
pi_220779603
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom kun je dat niet?
Je had een afspraak met hem. Volgens mij is er geen enkele reden waarom haar vraag belangrijker is dan jouw behoefte om samen te zijn.
Is jouw B een pleaser met moeite om nee te zeggen (dan trek je als partner veel te vaak aan het losse eind is mijn ervaring)? Dan kun je hem misschien uitleggen dat ie nu tegen jou ook nee zegt en ook nog eens een ja terugneemt.
O+ precies dit. Jullie hebben een afspraak, dus hij kan morgen niet.

Als het belangrijk voor hem is, dan gaat hij proberen om zondag nog even te klussen als jullie klaar zojn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220779620
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220779797
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik denk dat we weinig dingen meer prioriteit hebben of belangrijker zijn dan aandacht geven aan je relatie. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat hij daarop beknibbelt. P
Meestal ben ik het die daarin de laatste tijd tekortschiet. Als het me niet lukt om gezellig samen uitgebreid te koken en spelletjes te doen en op pad te gaan, omdat ik overweldigd ben van wat er allemaal moet gebeuren met werk en vrijwilligerswerk en huishouden en familieverplichtingen en en en.

Ik heb het gevoel dat toen ik het allemaal wel bij kon benen (omdat er minder verplichtingen tegelijk waren, en minder deadlines voor werk, en minder random feestdagen middenin de week) alles ook goed ging, en nu in plaats van dat een paar dingetjes niet lekker gaan stort ALLES in elkaar. Het lukt me niet om het met B eens te worden over hoe ik het thuis graag rustig wil maar misschien is dat ook niet zinnig en kan ik beter proberen om andere dingen makkelijker te maken?

Of misschien toch met de huisarts overleggen en kijken of ik weer autismebegeleiding kan krijgen want misschien ligt het daar allemaal aan.
pi_220780035
Dat laatste kan altijd natuurlijk. Het is ook niet niks, een serieuze baan en samenwonen :* Maar júist dan lijkt het belangrijk om op de momenten dat er wel tijd en ruimte is, die in elkaar te investeren.

Het feit dat jouw grens ergens anders ligt en je soms nee moet zeggen, betekent niet dat je jouw behoeften opzij moet schuiven en dat B daarom afspraken niet hoeft na te komen. Investeren in je relatie is een verantwoordelijkheid van allebei en niet van degene die "moeilijk doet".
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220780227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:18 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi als je toch over moet van telefoon met alle wachtwoorden, is dit misschien het moment om met een password manager te gaan werken? Dan gaat het in het vervolg niet meer mis ;)
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zo :')
pi_220780246
En @Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
pi_220780256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En mogge!

Hele rare droom gehad, was op een groot feest ter ere van een vriendin (die ik al jaren niet gezien of gesproken heb) en bij de stukjes die haar kinderen opvoerden waren ze heelgemeen tegen haar en alle gasten.
Toen werd ik wakker van pijn in de benen, vervolgens lag m’n bril niet op m’n nachtkastje (lag gelukkig op de grond ernaast).
Hopelijk is dit niet een voorbode van de rest van de dag, straks met Elin voor een nieuwe poging bloedaien bloeddrukmeting
Sterkte/succes met Elin :*
pi_220780304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar heb je wel een goed punt.

Ik vind het alsnog lastig om er echt wat van te zeggen, want het Fotomuseum was een leuk uitje (we hadden ook nog niet gereserveerd of iets anders definitiefs afgesproken) en die vriendin koopt een huis dus dat is een veel bijzonderder iets.

B wil zondag wel met me naar het Fotomuseum, via de Ikea en de Amazing Oriental, maar dan kun je me opvegen vrees ik :')
Maar hij wil dus wel. Nou is het probleem dus dat ik niet museum én Ikea en AO op 1 dag kan -O-

Nee, het probleem is dat hij de oorspronkelijke plannen zomaar omgooit omdat iemand anders iets vraagt :Y . Dan gaat hij toch lekker zondag klussen na de ikea en amazing Oriental en alle andere taken die jullie samen zouden doen?
pi_220780320
Succes met Elin, @Kaatje1!

En wat jammer van het festival @Sarabi ..
pi_220780390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]
I know. Ik heb daar al eerder meegewerkt maar werd toen zo bang dat als ik het hoofdwachtwoord niet meer wist dat ik nergens meer in kon. Onzin, ik weet het maar ik laat het maar even zo :')
Schrijf het hoofdwachtwoord op een briefje en leg het op een veilige plek.
Of kies iets wat je 100% gaat onthouden -- mijn strategie is een oorwurm van een liedje kiezen en dan daar een regel van de tekst van. Lang genoeg dat het een veilig wachtwoord is en ik zit er al 4 jaar mee in m'n hoofd *)
pi_220780422
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huis :X (dat heb ik met broertjes verhuizing al genoeg gedaan)

Ik moet wat beter m'n eigen plan gaan trekken en me niet zo uit het veld laten slaan door dit soort dingen. Morgen maak ik er wel een leuke dag van in m'n eentje.
pi_220780712
B stelt nu voor om vrijdag na werk naar de Ikea en Amazing Oriental te gaan, en dan zondag naar het Fotomuseum. Misschien is dat dan wel de beste oplossing. Even schakelen. :s)
pi_220780876
Vies weer! vandaag.

Sjonge Tele…goeie raad staat hierboven.
En die vriendin hč…die wist toch al ver van te voren wanneer de overdracht zou zijn!?
Die heeft volgende week of zo ook nog wel hulp nodig. En wat jij zegt: sta je daar met 10 man in een leeg huis om wát te doen?

Tja, als ik je/jullie dilemma lees…kan ik het niet negeren.
#2cents

Ontbijt vanmorgen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie een standaard ontbijt - door de week - of wisselt het sterk?
pi_220781098
Thuis en er was bloed *O* er komt nu een volledig geriatrisch bloedonderzoek en vanmiddag telefonisch contact erover. Ze gedroeg zich voorbeeldig (ingewikkeld in doeken weliswaar).

Wel nog iets anders aangekaart, hopelijk duurt het nog lang, maar wanneer het gepland kan worden kan ze thuis worden ingeslapen. Daar ben ik erg blij mee

Ik mag om 1530 even weer naar de huisarts want de duim voelt nog niet heel prettig

[ Bericht 17% gewijzigd door Kaatje1 op 13-05-2026 11:49:41 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_220781552
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:03 schreef Blues het volgende:
Ik ga op vliegmodus! :W
Jullie zijn bijna thuis w/
pi_220781554
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis en er was bloed *O* er komt nu een volledig geriatrisch bloedonderzoek en vanmiddag telefonisch contact erover. Ze gedroeg zich voorbeeldig (ingewikkeld in doeken weliswaar).

Wel nog iets anders aangekaart, hopelijk duurt het nog lang, maar wanneer het gepland kan worden kan ze thuis worden ingeslapen. Daar ben ik erg blij mee

Ik mag om 1530 even weer naar de huisarts want de duim voelt nog niet heel prettig
Oei Kaatje!
Voor Elin en voor de duim.
pi_220781680
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De klus is idd geen noodgeval en het was erg fijn geweest als die vriendin alles wat eerder gevraagd had. Daarom wil ik ook liever niet mee klussen morgen (B stelde het eerst voor als alternatieve date voor ons tweeën) want ik trek het niet als er geen enkel plan is, sta je daar met z'n tienen zonder voorbereiding in een leeg huis :X (dat heb ik met broertjes verhuizing al genoeg gedaan)

Ik moet wat beter m'n eigen plan gaan trekken en me niet zo uit het veld laten slaan door dit soort dingen. Morgen maak ik er wel een leuke dag van in m'n eentje.
Dat zou natuurlijk voor jezelf fijn zijn en is nooit verkeerd, maar dat is niet "het probleem" of wat er mis gaat in deze situatie. Je mag écht verwachten dat als je samen afspreekt dat je iets gaat doen, dat niet zomaar aan de kant geschoven wordt omdat iemand veel te kortdag een niet dringende vraag stelt. Daar mag je gewoon flink van balen, dat is een hartstikke passende reactie. Het is ķķk een heel passende reactie als je hem vraagt zich gewoon aan jullie oorspronkelijke plannen te houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:40 schreef Tele6 het volgende:
B stelt nu voor om vrijdag na werk naar de Ikea en Amazing Oriental te gaan, en dan zondag naar het Fotomuseum. Misschien is dat dan wel de beste oplossing. Even schakelen. :s)
De beste oplossing voor wie? Voor jou, of voor B, of voor vriendin?
Ik vind echt dat je B best meer verantwoordelijk mag houden voor de consequenties van zijn gedrag/keuzes. Want nu moet jij plannen omgooien en gaan schakelen omdat hij het klussen prioriteit geeft boven jou, terwijl de omstandigheden dat absoluut niet noodzakelijk maken. Hij kiest er dus nu voor iets te doen, wat jou verdrietig maakt en zorgt dat jij moet schakelen. Terwijl hij ook gewoon ervoor kan kiezen om dat niét te doen, zonder dat er mensen dood gaan of er vriendschappen verbroken worden of andere echt vervelende consequenties. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat B vriendin had moeten laten weten van harte gefeliciteerd met het huis, en ik kom/we komen zeker klussen, maar dit (lange) weekend hebben we helaas geen tijd. En ik vind dat je ook prima van hem mag verwachten dat hij dat alsnog doet om zich aan de gemaakte afspraken te houden. En dat jij helemaal niet degene hoeft te zijn die dus nu water bij de wijn doet, zodat hij toch kan gaan.


Ik besef me overigens heus dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik schrijf het expres wat hard/confronterend op omdat ik echt wil dat je beseft dat dit een hem-probleem is. Niet een jou probleem omdat je moeite hebt met schakelen of wiebelig bent of emotioneel of wat dan ook. :* Ik zou hier ook goed pissig en verdrietig over zijn en zeker dat ook uitspreken en aangeven als dit in mijn fictieve relatie zou plaatsvinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 13-05-2026 13:01:07 ]
pi_220781730
@Kaatje1 verstandig dat je het nog een keer laat checken. En fingers crossed voor de uitslag straks van Elin!
pi_220781813
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:26 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jullie zijn bijna thuis w/
Regen!
11 graden! :o

Moesten lang wachten op onze auto via de valetparking, staat hier helemaal vast in de regio.
Wij kunnen doorrijden gelukkig en zonnetje gaat schijnen ook O+
pi_220781896
Wat een wijze woorden van jou @vlindertje89
We have far more in common than that which devides us..
pi_220781956
@vlindertje89 *;
Dankjewel voor je duidelijke woorden
pi_220782228
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:44 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik besef me overigens heus dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik schrijf het expres wat hard/confronterend op omdat ik echt wil dat je beseft dat dit een hem-probleem is. Niet een jou probleem omdat je moeite hebt met schakelen of wiebelig bent of emotioneel of wat dan ook. :* Ik zou hier ook goed pissig en verdrietig over zijn en zeker dat ook uitspreken en aangeven als dit in mijn fictieve relatie zou plaatsvinden.
Volgende maand zijn vriend en ik 26 jaar bij elkaar, maar precies dit heb ik altjd heel lastig gevonden. In deze situatie zou ik al snel redeneren dat onze planning best aangepast kan worden, zodat 'iedereen' er profijt van heeft. Maar dan alsnog balen, kribbig zijn en dan niet zo goed weten waarom precies. Maar jij legt het echt heel mooi uit. Inmiddels lukt het me beter om dit soort systemen te herkennen.

@Tele6 knuffel.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_220782543
@Phaidra ik kom net terug van een week vakantie, loop de tuin in om de vogelbadjes te verschonen en te vullen, vliegt een koolmees uit het huisje en er komt me toch een kabaal uit het huisje :D HONGER HONGER HONGER.

Hoop het uitvliegen nu echt eens mee te maken!
Jouw baby's -O-
pi_220782571
En.......... er zat iets verdachts in mijn rugzak _O-
Dus douane gedoe op Sardinië. 3x de hele rugzak binnenstebuiten... niks gevonden... dus xcusy madam en arriverdeci :P

[ Bericht 41% gewijzigd door Blues op 13-05-2026 14:35:31 ]
pi_220782757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:22 schreef Blues het volgende:
@:Phaidra ik kom net terug van een week vakantie, loop de tuin in om de vogelbadjes te verschonen en te vullen, vliegt een koolmees uit het huisje en er komt me toch een kabaal uit het huisje :D HONGER HONGER HONGER.

Hoop het uitvliegen nu echt eens mee te maken!
Jouw baby's -O-
Ik ben er echt naar van. En dan vooral dat wij vrolijk hebben zitten toekijken. Ik heb de screenshots van de bewegingssensor zitten uitpluizen, de ouder(s?) is zeker 30 uur niet langsgekomen om te voeren. En wij kijken hoe schattig ze aan het schreeuwen waren om eten, dat niet meer kwam :'(.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_220783480
Crčme meegekregen, 14 dagen smeren, wanneer het rood groter wordt dan beginnen met, voor de zekerheid meegekregen, AB, want anders kan het wondroos worden -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220783918
En gebeld over Elin. Per direct stoppen met pijnstillers want allemaal bloedwaardes die aangaven stoppen. Schildklier is nog steeds niet goed dus nu weer minder zware medicatie (net 50 euro uitgegeven aan de zwaardere)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220783919
@Phaidra zo sneu ;( ook voor jullie!

Mijn werkdag zit er al op *O* de tweede gewone werkgroep was inderdaad een half uur eerder klaar, en de inhaalwerkgroep-herhaling heb ik er in het resterende half uur doorheen gejast en dat kon ook echt (deel heb ik verteld ipv ze laten oefenen want geen toetsingsonderdeel, deel heb ik ze klassikaal over laten nadenken en ze begrepen dat deel meteen haha) en ze waren er ook nog blij mee *O* dus ik zit nu al in de trein naar pensioen-borrel ipv over een halfuur pas. Ik ben er 18.30 en hoop eigenlijk dat ik met een uurtje wel weer naar huis kan :@ doe er ook nog 45min over om thuis te komen. Maar het is eigenlijk heel goed gegaan allemaal *O* ik zag er een beetje tegenop want veel, en trek ik dat wel, maar ik voel me eigenlijk nog best wel prima :Y . Denk dat ik thuis op de bank wel beetje instort, maar dat is ook prima.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 13-05-2026 17:36:06 ]
pi_220783931
@Kaatje1 wat een gedoe/zorgen zo. Hopelijk helpt de crčme voor jou voldoende, en trekt Elin bij met de medicatieaanpassingen!
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:23:39 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220783942
@Tele6, ik sluit me bij de rest aan. Met als aanvulling dat jullie twee verschillende mensen zijn met een verschillende maat emmer. De een zijn emmer is sneller vol dan die van de ander. Dat jij sneller wiebelig bent, is iets waar hij ook rekening mee moet houden. Dat is nou eenmaal de deal in een relatie. Het is wel heel moeilijk om tegelijkertijd samen en jezelf te zijn. Dat kost tijd.

Ik vind trouwens jouw belastbaarheid best bewonderenswaardig hoor. Ik ken weinig mensen die zo actief zijn naast hun fulltime baan. Er zijn zoveel mensen die dagelijks op de bank neerploffen en waar verder weinig uit komt. Je doet jezelf echt te kort door te denken dat je het niet goed doet en niet voldoende doet.
Spoilers!
pi_220784033
@Tele6 ik vind dat je heel goed analyseert wat er misloopt. Licht autistische patronen maken het misschien lastig om soepel te schakelen - maar iedereen heeft moeite om veel ballen in de lucht te houden als er veel ballen in de lucht gehouden moeten worden. Ik vind dat je je in z'n algemeenheid geweldig lijkt te redden met zoveel bezigheden als je hebt.

@vlindertje89 _O_ voor jouw verwoording van de vinger op de zere plek. Dat wat 'er tussen kwam' was niet urgent en niet belangrijk.

PS: ik ben ook een nerd; mij helpt het om me een vraag als Moet Dat Nu Gedaan Worden, dat 'urgent' en 'belangrijk' twee verschillende aspecten zijn die elk waar/onwaar kunnen zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220784059
@Phaidra vogelnestjes zijn een bron van ongelukken.
Ik heb wel eens een nestje kwikstaartjes groot zien worden, in een stellingkast in een halfopen schuurtje. Toen deden ze de eerste onhandige uitvliegpogingen, landden in een emmer, konden daar niet uit komen en waren de volgende dag dus allemaal dood.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:44:49 #245
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220784107
Ik hou me even op de vlakte, want ik ben een echte B... Veel te veel rekening houden met anderen, ipv met mijn partner (of mezelf)... Ik probeer er echt op te letten, maar het gaat zo makkelijk en dan is het weer (terecht hoor) hommeles. Mannen :{w
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220784145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Crčme meegekregen, 14 dagen smeren, wanneer het rood groter wordt dan beginnen met, voor de zekerheid meegekregen, AB, want anders kan het wondroos worden -O-
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
En gebeld over Elin. Per direct stoppen met pijnstillers want allemaal bloedwaardes die aangaven stoppen. Schildklier is nog steeds niet goed dus nu weer minder zware medicatie (net 50 euro uitgegeven aan de zwaardere)
-O- en -O- !

Ik hoop zo dat het nu de goede kant op gaat met jouw vinger en met lieve Elin!
pi_220784210
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, ik sluit me bij de rest aan. Met als aanvulling dat jullie twee verschillende mensen zijn met een verschillende maat emmer. De een zijn emmer is sneller vol dan die van de ander. Dat jij sneller wiebelig bent, is iets waar hij ook rekening mee moet houden. Dat is nou eenmaal de deal in een relatie. Het is wel heel moeilijk om tegelijkertijd samen en jezelf te zijn. Dat kost tijd.

Ik vind trouwens jouw belastbaarheid best bewonderenswaardig hoor. Ik ken weinig mensen die zo actief zijn naast hun fulltime baan. Er zijn zoveel mensen die dagelijks op de bank neerploffen en waar verder weinig uit komt. Je doet jezelf echt te kort door te denken dat je het niet goed doet en niet voldoende doet.
O+

Het suffe is dat ik een hoop kan, maar tegelijk een hoop triviale dingen voor geen ene meter.
Dat viel me een stuk minder op toen ik alleen woonde.
B is dan van "als je nou wat minder vaak X en Y hobby doet, misschien zou het dan makkelijker worden om gezellig met me naar de supermarkt te gaan??" maar ik denk eigenlijk dat de supermarkt (en zeker de supermarkt samen) altijd ellende blijft, zelfs als ik alles uit mijn agenda schrap. Is dat raar?
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:02:21 #248
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220784235
Deze week bestaat alleen maar uit Moet Ik Dat Nu Doen. En dat gaat allemaal net goed, maar echt net. Elke minuut van de dag is volgepland. De lijst van dingen die ook nog Zeer Binnenkort maar Niet Nu moeten wordt langer en langer ;(

Ik g hier niet zo heel goed op op termijn. Morgen 1 dag 'vrij' dus volgepland met 100 restjes die natuurlijk nooit allemaal af komen.

Leuk hoor, vakantie. Ik heb het er allemaal veel te druk voor.
Spoilers!
pi_220784242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
O+

Het suffe is dat ik een hoop kan, maar tegelijk een hoop triviale dingen voor geen ene meter.
Dat viel me een stuk minder op toen ik alleen woonde.
B is dan van "als je nou wat minder vaak X en Y hobby doet, misschien zou het dan makkelijker worden om gezellig met me naar de supermarkt te gaan??" maar ik denk eigenlijk dat de supermarkt (en zeker de supermarkt samen) altijd ellende blijft, zelfs als ik alles uit mijn agenda schrap. Is dat raar?
Nee :D

Ik vind het gezellig om met mijn ouders mee boodschappen te gaan doen als ik daar ben, maar dat is vooral omdat ik hen gezellig vind en het dan een manier is om meer tijd samen te zijn als ik daar ben. Ik heb de weekboodschappen doen ofzo echt nog nooit als "gezellig uitje" met mijn vriend gezien. Dus of jij bent niet raar, of we zijn samen raar ;)

En ik denk ook niet dat je veel triviale dingen voor geen meter kan. Ik denk dat je in veel van dergelijke dingen een andere voorkeur of manier van doen hebt dan B, en je dat zelf labelt als minder goed dan zijn manier. Dat is het niet :*
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:04:10 #250
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220784251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
O+

Het suffe is dat ik een hoop kan, maar tegelijk een hoop triviale dingen voor geen ene meter.
Dat viel me een stuk minder op toen ik alleen woonde.
B is dan van "als je nou wat minder vaak X en Y hobby doet, misschien zou het dan makkelijker worden om gezellig met me naar de supermarkt te gaan??" maar ik denk eigenlijk dat de supermarkt (en zeker de supermarkt samen) altijd ellende blijft, zelfs als ik alles uit mijn agenda schrap. Is dat raar?
Nee, dat is niet raar. Jij hoeft dat helemaal niet gezellig te vinden. Het is voor de meeste stellen zelfs pure horror. Net als samen koken of klussen. Samen zijn is niet alles samen doen.
Spoilers!
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:11:38 #251
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220784311
Ik heb mezelf vanmiddag wel gedwongen tot 55 minuten op de bank en een slechte serie. Als ik dat niet doe, loopt het helemaal in de soep dus dan maar eventjes een stapje terug. Toen was er nog 10 minuten om door het huis te rennen en zowaar wat op te ruimen.

Nu sporten, naar huis racen, eten naar binnen schuiven en naar de bios @Kaatje1

De tickets zijn blijkbaar onderdeel van ons teamuitje.
Spoilers!
pi_220784372
De woorden “gezellig” en “boodschappen doen” horen in mijn ogen niet in één zin. Oms vind ik boodschappen doen leuk maar over het algemeen heb ik er een bloedhekel aan.

Veel plezier met de film, erg benieuwd naar je reactie.

Vandaag had ik ook niet echt een dag voor mezelf, morgen in de herkansing
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 13 mei 2026 @ 18:26:10 #253
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220784459
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Samen zijn is *zeker* niet alles samen doen.
Een waarheid als een koe. Al zijn er mensen die daar anders over denken. Die hebben vaak eenzelfde kleur joggingpak aan, op de camping :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220784629
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee, dat is niet raar. Jij hoeft dat helemaal niet gezellig te vinden. Het is voor de meeste stellen zelfs pure horror. Net als samen koken of klussen. Samen zijn is niet alles samen doen.
tja, in al die jaren samen doen wij vaak dingen solo. w/

En Tele…jij doet ook nog promotiewerk en alles wat daarbij hoort.
Van de promovendi waarmee en waarvoor ik heb gewerkt, hoorde ik dat het een flinke wissel op hun gezinnen trok.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 mei 2026 @ 18:52:03 #255
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220784657
Boodschappen doen is wel leuk :P.
Weekend *O*. Ontspannen beginnen met Yin.
Morgen toch maar dagje Den Haag ipv lange wandel. Constante regen geen zin an.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220784744
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
En @:Tele6: ja, een vriendin die een huis koopt is een groot iets. Maar A. is dat vooral een groot iets voor haar, niet voor jullie, en B. ze heeft toch niet gevraagd of jullie per direct komen klussen? Dan kunnen jullie dus niet, want al samen een afspraak. En als ze dat wel zo gevraagd heeft: als het echt super belangrijk zou zijn dat hij direct morgen komt klussen, dan had ze dat best wat eerder dan anderhalve dag tevoren mogen vragen. Reden genoeg om bij hem aan te geven dat je het niet oké vindt dat hij direct jullie tijd samen wil opgeven om ergens te gaan klussen wat niet jullie verantwoordelijkheid is en ook niet direct nu moet ivm noodgeval ofzo.
Jij bespaart me heel wat telefoon typwerk ^O^

Dit @Tele6 , dit!

Verwachting van de ander checken (MOET er morgen geklust worden?)
En als dat zo is, is haar slechte planning niet jullie probleem.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220784752
Wellicht inmiddels oud nieuws maar ik heb nu een half uurtje tussen twee trainingen door :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220785048
Eén van de belangrijkste dingen die ik ooit geleerd heb over mensen is dat ze heel verschillende dingen leuk vinden en dat ze eigenlijk allemaal de neiging hebben aan te nemen dat een ander wel ongeveer dezelfde dingen leuk zal vinden / een hekel aan zal hebben. Terwijl uit dat eerste volgt dat dat tweede nergens op slaat.

Maar uit die tweede aanname volgt dat mensen kloteklusjes gaan doen omdat ze denken dat een ander dat ook een kloteklus vindt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:40:33 #259
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220785157
Volgende keer maar eens 1 of 2 eieren door de smulbak gooien. Eerst klutsen, dan in de muffinvorm 10 minuten op 100 graden in de airfryer, af laten koelenm, blokjes van joeksen. Eens kijken wat dat wordt.

Heeft iemand dat al weleens gedaan, eieren in de AF? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220785190
Ik ben benieuwd naar de foto's van je gejoekste blokjes, @Dr_Flash :D :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:45:03 #261
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220785193
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:44 schreef sigme het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto's van je gejoekste blokjes, @:dr_flash :D :Y
Ik ga ze wel met de hand joeksen denk ik :P Niet met de turbojoekser iig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220785313
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:30 schreef sigme het volgende:
Eén van de belangrijkste dingen die ik ooit geleerd heb over mensen is dat ze heel verschillende dingen leuk vinden en dat ze eigenlijk allemaal de neiging hebben aan te nemen dat een ander wel ongeveer dezelfde dingen leuk zal vinden / een hekel aan zal hebben. Terwijl uit dat eerste volgt dat dat tweede nergens op slaat.

Maar uit die tweede aanname volgt dat mensen kloteklusjes gaan doen omdat ze denken dat een ander dat ook een kloteklus vindt.
Ja, dat laatste! Als F. of een collega een kloteklus van me wil overnemen en zeggen dat ze dat écht niet erg vinden. Huh. HOE DAN.

Soms geef ik het dan inderdaad uit handen :7 #vooruitgang
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220785337
Ik O+ boodschappen doen trouwens. Wel met lijstje en weekmenu. Als ik honger heb en ter plekke moet beslissen gaat het overigens niet goed. :s)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220785355
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:56 schreef Syrena het volgende:

[..]
Ja, dat laatste! Als F. of een collega een kloteklus van me wil overnemen en zeggen dat ze dat écht niet erg vinden. Huh. HOE DAN.

Soms geef ik het dan inderdaad uit handen :7 #vooruitgang
Oh wat jij een klote klusje vind, vind een ander leuk.
Ik vind het bijv op het werk helemaal niet erg om aan de telefoon te zitten, administratie weg te werken etc terwijl ik ook wel echt regelmatig totaal geen zin heb om aan de balie te zitten. Terwijl een ander de balie fantasch vind en juist de telefoon liever niet doet.
Daarnaast vind ik kasten uit mesten heerlijk, opruimen, schoonmaken dat alles weer fris is. Natuurlijk alleen als er tijd is terwijl ik spreekkamers aanvullen echt dodelijk saai vind
pi_220785368
quote:
3s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer maar eens 1 of 2 eieren door de smulbak gooien. Eerst klutsen, dan in de muffinvorm 10 minuten op 100 graden in de airfryer, af laten koelenm, blokjes van joeksen. Eens kijken wat dat wordt.

Heeft iemand dat al weleens gedaan, eieren in de AF? :?
Ja dat wil prima als je ze gewoon in een muffinvorm doet. Je zou ook eieren moeten kunnen "koken" in de airfryer maar dat heb ik nog nooit gedaan. Ben bang dat ze ontploffen dus kook het in een pannentje
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:06:50 #266
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220785433
We zitten in een bios met bediening :o
Spoilers!
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:11:27 #267
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220785484
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zitten in een bios met bediening :o
Afstandbediening? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:20:12 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220785564
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zitten in een bios met bediening :o
Best gebruikelijk toch bij de kleinste bioscopen die niet bij een grote keten horen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:20:44 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220785568
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Afstandbediening? :+
Als je op een knopje drukt komt de bediening.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220786212
Zow een voordeel van chagrijnig zijn door 2 pubers... Mijn keuken is weer aan kant. Morgen nog het gootsteen kastje doen en is het weer uitgemest.
pi_220786366
Bezoeker is weg. Had nog nooit melanzane gehad maar is nu fan. Alleen het mangoijs was lekkerder.

Ik heb wel eens een ei gekookt in de AF, ging goed, maar gedaan om te proberen. Ook in de Instant pot, ging ook prima. Maar ik heb ook een eierkoker en die doet het net zo goed
Geklutste ei met stukjes paprika, ui, kaas ham in een muffinvorm heb ik heel vaak gedaan, erg lekkere snacks
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:12:53 #272
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220786423
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je op een knopje drukt komt de bediening.
Hm, dat had de oude bioscoop in Dordrecht geloof ik ook, toen ik daar nog woonde (meer dan 30 jaar geleden ofzo), was wel grappig ja. Ook rete-storend trouwens, maar soit.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220786572
:W
Net halfuur thuis :Z maar was wel erg gezellig om mn kamergenoten van mn PhD tijd weer te zien :Y

En vind best knap van mezelf dat ik tussen al het werk en werkgroepen en reizen door ook nog tijd en hersencapaciteit had voor zoveel blijkbaar wijze woorden :7 . Het klinkt suf, maar ik merk sinds ik bij andere uni gestart ben dat ik wel echt duidelijk meer energie heb / meer aan kan. Best fijn effect, maar tegelijkertijd ook wel confronterend om te merken wat het me dus eigenlijk 'kost' / 'gekost' heeft de afgelopen periode (maanden tot jaren).

Al ben ik wel gesloopt nu, hoor. Ik lig nog even op de bank met poot omhoog, want die doet wel pijn nu na veel staan en lopen, en mn koppie heeft nog even nodig om af te schakelen voor ik naar bed ga.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:37:31 #274
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220786627
Toen we 9 minuten voor tijd bij de bioscoop kwamen stond er een rij van 50 man buiten :D Het bleek dat alle films daar om dezelfde tijd beginnen en er draaiden 4 films. Ze begonnen pas toen de rij weggewerkt was dus geen man over boord.

De bediening was totaal niet storend. En er was gelukkig ook niemand in de zaal die een frikandel bestelde.

De film was herkenbaar, zorgelijk, hoopvop en zorgde voor plaatsvervangende schaamte.
Spoilers!
pi_220786655
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen we 9 minuten voor tijd bij de bioscoop kwamen stond er een rij van 50 man buiten :D Het bleek dat alle films daar om dezelfde tijd beginnen en er draaiden 4 films. Ze begonnen pas toen de rij weggewerkt was dus geen man over boord.

De bediening was totaal niet storend. En er was gelukkig ook niemand in de zaal die een frikandel bestelde.

De film was herkenbaar, zorgelijk, hoopvop en zorgde voor plaatsvervangende schaamte.
Welke waren jullie heen?

Wel onpraktisch, dat op zelfde tijd beginnen :D
pi_220786683
Ohja, en kijk nou wat een fantastische mensen ik om me heen heb O+ ik had gister buurvrouw verteld over de lange dag die ik vandaag zou hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 13-05-2026 22:48:57 ]
pi_220786690
Nou B en ik hebben het bijgelegd hoor. Nu gaan we met Tweede Pinksterdag naar het fotomuseum.

Hij had vanochtend niet begrepen dat het me wat uitmaakte dat het museumbezoek gecanceld werd. Dat ik het gesprek opende met "Ik heb tegen vriendin gezegd dat ik niet kan komen omdat ik morgen al plannen heb" betekent natuurlijk ook niet letterlijk "Ik reken erop dat we morgen naar het museum gaan".

Ik ga morgen thuiswerken in de hoop dat dat iets van m'n werkstress oplost. En 's avonds naar de sportclub zodat ik nog wat mensen spreek. En B kan naar hartelust klussen.

Vrijdag moet B thuiswerken dus dan moet ik nog even kijken wat ik doe, want we hebben hier één werkplek samen. Laptop op eettafel voor mij, tenzij ik morgen een hoop af krijg, dan kan ik vrijdag wel naar buiten of zo.

We gaan proberen om betere boodschappenlijstjes te maken en een weekmenu, zodat ik me niet uit aan het putten ben om dingen te bedenken om voor hem te koken als het mijn beurt is om te koken. Blijkt dat hij het ook prima vindt om 1x in de week gezellig naar de supermarkt te gaan ipv liefst elke dag. Haha scheelt weer! _O-

Ik ga zo wel een nogal saai lang weekend hebben. :')
Misschien maar proberen te zien alsof het geen lang weekend is (met bijbehorende verwachtingen) maar meer een chaotische week met twee verplichte thuiswerkdagen. Dat past wel na de verplichte thuisdag vorige week toen onze IT in vlammen opgegaan was *G* :')
pi_220786694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja, en kijk nou wat een fantastische mensen ik om me heen heb O+ ik had gister buurvrouw verteld over de lange dag die ik vandaag zou hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohhh! Lief O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Tele6 op 13-05-2026 22:52:55 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:45:48 #279
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220786706
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:40 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Welke waren jullie heen?

Wel onpraktisch, dat op zelfde tijd beginnen :D
Naar Klantreis. Een docu over de reis die nieuwkomers in Nederland maken. Over de vogeltjesdans, busreisles, geldproblemen en vergaderingen.
Spoilers!
pi_220786723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ohhh! Lief O+
Wil je jouw tweede afbeelding uit spoiler weghalen? Ik was m ondertussen aan aanpassen omdat ik zag dat er nog een naam in stond :)

En fijn dat je er met B uitgekomen bent. Voelt de uitkomst voor jou nu ook echt oké en als iets waar jij je ook fijn bij voelt?
pi_220786730
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Naar Klantreis. Een docu over de reis die nieuwkomers in Nederland maken. Over de vogeltjesdans, busreisles, geldproblemen en vergaderingen.
Ahh. Dat klinkt wel als een heftig onderwerp, waarbij ik de plaatsvervangende schaamte nu ook wel bij kan plaatsen. Fijn dat het ķķk hoopvol was!
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:48:41 #282
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220786734
Goed gedaan Tele ^O^

De buren van Vlinder O+
Spoilers!
pi_220786761
@vlindertje89 ik had trouwens qua werk een interessante dag vandaag.
Lijkt erop dat er een mega dataset me in de schoot geworpen gaat worden (alle metingen gedaan door analisten, alle analyses zou ik dan mogen doen) ... gegarandeerd een mooie publicatie (want mega gave en grote dataset) maarrrrrr past niet bij de PhD waar ik voor aangenomen ben. Dus als je uittekent dat m'n boekje 4 hoofdstukken zou worden, en ik heb al een 5e hoofdstuk uit een interdisciplinaire samenwerking, dan zou de analyse van de dataset het 6e hoofdstuk moeten worden.

M'n begeleiders zeggen "Het is aan jou om te kiezen" maar sinds ik nee gezegd had (want waar haal ik de tijd vandaan??) zijn ze al twee keer op het gesprek teruggekomen om te vragen of ik dat echt zeker weet dat ik niet wil. Hmmm. :s)

Ik zat vandaag te bedenken, misschien als ik komend schooljaar probeer onder al m'n onderwijsverplichtingen uit te komen, dat ik het met die tijd red?
Ik zou dat misschien kunnen regelen, want vorig jaar heb ik met collega S lesgegeven en dit jaar met collega T, dus dan kan ik aandringen dat S en T het komend jaar samen aan de beurt zijn O-)

Maar anders, hoe beslis je zoiets. Ik kan ook niet toveren?

Het punt is vooral dat omdat het niet helemaal bij m'n PhD onderwerp past, ik me weer helemaal zou moeten inlezen voordat het een zinnig artikel zou kunnen worden.

Eerder idee was dat ik de data-analyse kon doen en iemand anders de inhoudelijke dingen (iemand die zich wel al ingelezen heeft) maar die persoon kunnen we niet vinden :')
pi_220786763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wil je jouw tweede afbeelding uit spoiler weghalen? Ik was m ondertussen aan aanpassen omdat ik zag dat er nog een naam in stond :)

En fijn dat je er met B uitgekomen bent. Voelt de uitkomst voor jou nu ook echt oké en als iets waar jij je ook fijn bij voelt?
Check!

Ik vind het allemaal vrij matig maar denk dat dit nu gewoon is wat erin zit.
pi_220786774
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen we 9 minuten voor tijd bij de bioscoop kwamen stond er een rij van 50 man buiten :D Het bleek dat alle films daar om dezelfde tijd beginnen en er draaiden 4 films. Ze begonnen pas toen de rij weggewerkt was dus geen man over boord.

De bediening was totaal niet storend. En er was gelukkig ook niemand in de zaal die een frikandel bestelde.

De film was herkenbaar, zorgelijk, hoopvop en zorgde voor plaatsvervangende schaamte.
Die schaamte was bij ons ook heel herkenbaar, er ging steeds een oeh door de zaal.
Vond ook het verschil zo groot. De zussen hadden zoveel onvrijheid meegemaakt dat zij alle, hoe moeilijk soms ook, vrijheid opslokten . Het gezin kwam uit een, voor hen normale situatie, hadden een prima leven, hadden nooit hoeven vluchten wanneer de burgeroorlog niet was geweest, dan hadden ze prima door kunnen leven onder Assad (net zoals veel oostduitsers)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220786797
Fijn @Tele6 dat jullie het uitgesproken hennen (en 1x per week supermarkt is meer dan genoeg 😉)

En wat een lieve buuf van @vlindertje89
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:02:49 #287
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220786827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Check!

Ik vind het allemaal vrij matig maar denk dat dit nu gewoon is wat erin zit.
Het is in elk geval uitgesproken. Jullie begrijpen elkaar weer wat beter. Maar dit soort gesprekken zijn altijd lastig en vermoeiend. Het zou ook raar zijn als je nu ineens dolenthousiast over de gang van zaken zou zijn.
Spoilers!
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:06:49 #288
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220786856
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die schaamte was bij ons ook heel herkenbaar, er ging steeds een oeh door de zaal.
Vond ook het verschil zo groot. De zussen hadden zoveel onvrijheid meegemaakt dat zij alle, hoe moeilijk soms ook, vrijheid opslokten . Het gezin kwam uit een, voor hen normale situatie, hadden een prima leven, hadden nooit hoeven vluchten wanneer de burgeroorlog niet was geweest, dan hadden ze prima door kunnen leven onder Assad (net zoals veel oostduitsers)
Indeedaad. De een had alles te winnen en de ander verloor juist alles.
Spoilers!
  donderdag 14 mei 2026 @ 07:41:46 #289
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220787672
Mogge.
Spoilers!
pi_220787678
Mogge :O
Tele ik ga even nadenken over je post en dan kom ik erop terug! Ik ben wel wakker maar mn hoofd is nog niet helemaal opgestart ;)
  donderdag 14 mei 2026 @ 07:47:50 #291
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220787687
Ik ben een to do lijstje aan het maken en mogelijk was het in mijn hoofd allemaal wat dramatischer dan in het echt.
Spoilers!
pi_220787747
O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220787824
Goedemorgen :W
We gaan zo inpakken voor het festival maar het ziet er triest uit buiten -O-
pi_220787826
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 08:53 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
We gaan zo inpakken voor het festival maar het ziet er triest uit buiten -O-
Succes
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220787830
Mogge!

Sterkte @Sarabi en man Het is inderdaad best fris buiten.

Een to-do lijstje is misschien niet onverstandig om te maken. Hier zit ook meer in het hoofd dan dat er uit m’n handen komt
We have far more in common than that which devides us..
pi_220787831
Goedemorgen!

Vind je het ook een interessant/leuk onderwerp om je echt in te verdiepen @Tele6 ?
(Ik ben misschien niet helemaal de juiste persoon om je verder advies te geven, want ik hecht niet zoveel vreugde aan publicaties. Maar ik heb zat collega’s die ongeveer niets liever doen :D Dus dan komen we op het punt dat eerder gemaakt werd door @sigme . En dan denk ik: ga voor wat je energie geeft en wat je leuk vindt. )

@vlindertje89 : fijn dat de nieuwe werkplek je meer brengt! Drukke dagen zijn echt niet altijd erg, maar het moet niet enkel vragen, ook wat teruggeven :Y
En lieve buren!


Ik heb Simon net toch maar weer naar buiten gelaten. Eigenlijk had ik hem wat langer binnen willen houden ivm wond/medicatie maar hij breekt echt heel de tent af. Dus we zijn sinds half 6 al wakker. (En ik heb koppijn, want die had ik gisteren al, dus weinig slaap helpt dan niet).

Hij had een dik, smerig nog gesloten abces thv z’n staart (ik had een filmpje moeten maken… het was best indrukwekkend :9 ) en nu de spanning eraf is, voelt ie zich duidelijk weer een stuk beter.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 09:04:12 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220787852
Gisteren tijdens gat in het plafond boren in het plafond iets in oog gekregen. Vannacht meer last van gekregen, de Bereitschaftdienst gebeld. Om 10u kan ik dienstdoende oogarts bellen.

Als ik sta of zit was er gisteren niets aan de hand, maar liggen ging niet. Nu verneem ik het zittend ook meer. Maar goed ik noemde liggen gisteren oncomfortabel.
"Ja doet het pijn of is het oncomfortabel?" En "hoeveel pijn doet het op een schaal van 1-10"

Tja wat is 10. Als ik het vergelijk met toen ik spit had valt het me allemaal mee. Maar goed, oog niet kunnen sluiten om te slapen hoort niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220788089
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2026 08:56 schreef Candaasje het volgende:

Hij had een dik, smerig nog gesloten abces thv z’n staart (ik had een filmpje moeten maken
Ja!
Waarom deed je het niet? :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 14 mei 2026 @ 09:32:19 #299
63722 z80
I fink you freaky
pi_220788168
Weekeind voor mij, en vaderdag in Duitsland. Eerste bak koffie achter de kiezen. Nu nog wakker worden.
En zo rond 12:00 zal het buiten wel het nodige geluid geven.

Hemelvaart is in Duitsland vaderdag. En dan gaat de heel zooi buiten bier zuipen. Weer of geen weer. Bier gaat er in grote hoeveelheden in. Van buiten nat, van binnen nat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 14 mei 2026 @ 10:58:26 #300
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220789054
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:04 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren tijdens gat in het plafond boren in het plafond iets in oog gekregen. Vannacht meer last van gekregen, de Bereitschaftdienst gebeld. Om 10u kan ik dienstdoende oogarts bellen.

Als ik sta of zit was er gisteren niets aan de hand, maar liggen ging niet. Nu verneem ik het zittend ook meer. Maar goed ik noemde liggen gisteren oncomfortabel.
"Ja doet het pijn of is het oncomfortabel?" En "hoeveel pijn doet het op een schaal van 1-10"

Tja wat is 10. Als ik het vergelijk met toen ik spit had valt het me allemaal mee. Maar goed, oog niet kunnen sluiten om te slapen hoort niet.
Oei, dat klinkt vervelend. Sterkte.
Spoilers!
  donderdag 14 mei 2026 @ 10:58:41 #301
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220789056
Dicht
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')