Met de LPF zekerquote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:12 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Het is jammer dat de radicaal linkse Volkert hem iets meer dan 24 jaar geleden om zeep heeft geholpen.
Fortuyn was een buitengewoon intelligente man die de waarheid zag. Nederland had veel beter geweest met hem als premier.
LPF is pas een bende geworden nadat Pim dood was.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Met de LPF zeker
Dat was misschien nog wel een grotere puinhoop dan de PVV
En begrijp me niet verkeerd, betreur dat de man vermoed is maar ik ben blij dat hij noooit premier is geworden
Dat was het met Pim ook geworden, Wilders kan zijn puinhoop in de PVV ook niet voorkomenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:33 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
LPF is pas een bende geworden nadat Pim dood was.
Nee maar Wilders is zelf een debiel.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat was het met Pim ook geworden, Wilders kan zijn puinhoop in de PVV ook niet voorkomen
Fortuyn was inderdaad intelligenter dat is waarquote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nee maar Wilders is zelf een debiel.
Linkse rakkerquote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:20 schreef timmmmm het volgende:
Hij had zich doodgeschaamd voor mensen als TS vermoed ik
Pim Fortuyn publiceerde het boek “De Verweesde Samenleving” in 1995. Een meesterwerk.quote:Heeft onze rijke cultuur haar langste tijd gehad?
Een van de grootste nieuwe avonturen is het bedenken van nieuwe vormen van gemeenschappelijk leven, van samen leven. Het komt erop aan de samenleving opnieuw uit te vinden. Een morele context te ontwikkelen, waarin gemeenschappen tot bloei kunnen komen en waarin een collectief beleefd normen- en waardenstelsel tot stand kan komen en kan gedijen.
Dat is de opgave van onze tijd, op straffe van een volledige versplintering en atomisering van ons soort samenlevingen. Laten we dit laatste gebeuren, dan beleven we nu de nadagen van het Romeinse Rijk en heeft onze rijke cultuur haar langste tijd gehad.
Dit traktaat probeert het tij te keren. Het beoogt een bijdrage te leveren aan het wakker schudden van de Nederlandse samenleving, met het doel om ons te veranderen nu het nog kan. Ik ben ervan overtuigd dat dit kan. U ook? Op weg naar het beloofde land!
Onzin.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik denk dat de moord en de dode Fortuyn meer invloed gehad heeft op ons land en landsbestuur dan een levende Fortuyn ooit gehad zou hebben.
De typische reactie van mensen die nooit een van zijn boeken hebben gelezen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Pim Fortuyn is zó overrated. Hoe langer hij dood is hoe groter zijn potentieel was met terugwerkende kracht, lijkt het wel.
Hij was in eerste instantie waarschijnlijk al nooit minister-president geworden, laat dat duidelijk zijn.
De LPF ontving na zijn overlijden postuum ineens een heleboel stemmen waarmee ze op 27 zetels kwamen (bij lange na niet de grootste), maar voor de moord scoorde de LPF lang niet zo hoog in de peilingen.
Ten tweede bestond zijn partij grotendeels uit idioten en was dat ook wel aan het licht gekomen als hij wel de Tweede Kamer fractie had mogen aanvoeren.
Het had misschien wel een betere katalysator van de onvrede bij Tokkie Nederland kunnen zijn, want zij zijn toen toch met onvervulde “wat als” gevoelens blijven zitten waardoor ze het telkens bij de nieuwe Messias op rechts blijven proberen.
Wat dat betreft heeft Volkert van der Graaf rechts Nederland geen grotere dienst kunnen bewijzen. Die heeft door de moord een vliegwieleffect veroorzaakt van de ene na de andere rechtse charlatan die “zegt wat wij denken”. Terwijl dat dus bij een Pim Fortuyn had kunnen blijven. Zeker als hij wel goed had gefunctioneerd in de Tweede Kamer.
Toevallig wel (is wel al lang geleden hoor), en ik weet ook dat hij ooit nog bij de PvdA zat zelfs.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:44 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De typische reactie van mensen die nooit een van zijn boeken hebben gelezen.
Haha, ik denk dat Pim inderdaad even over zijn hoofd zou krabben kijkend wat voor volk hem nu aan het vereren is.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:20 schreef timmmmm het volgende:
Hij had zich doodgeschaamd voor mensen als TS vermoed ik
Wat vaak gewillig wordt vergeten is dat Fortuyn een verzoek deed aan Hans Wiegel om premier te worden. Fortuyn zou dan vanuit de Kamer een "vrije rol" claimen. Hans Wiegel was niet zó gek om dit te accepteren. De VVD had hier wel oren naar trouwens.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Pim Fortuyn is zó overrated. Hoe langer hij dood is hoe groter zijn potentieel was met terugwerkende kracht, lijkt het wel.
Hij was in eerste instantie waarschijnlijk al nooit minister-president geworden, laat dat duidelijk zijn.
Dat is nog steeds een heel goed idee. Een heel slecht artikel en bovendien houdt de overheid zich er zelf niet aan.quote:…en "artikel 1 van de Grondwet schaffen we af".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |