abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:12:50 #1
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220746375
Het is jammer dat de radicaal linkse Volkert hem iets meer dan 24 jaar geleden om zeep heeft geholpen.

Fortuyn was een buitengewoon intelligente man die de waarheid zag. Nederland had veel beter geweest met hem als premier. O+
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:20:39 #2
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220746430
Hij had zich doodgeschaamd voor mensen als TS vermoed ik
Laffe huichelaar
pi_220746436
K.

Maar wat wil je met dit topic?
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220746448
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:12 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Het is jammer dat de radicaal linkse Volkert hem iets meer dan 24 jaar geleden om zeep heeft geholpen.

Fortuyn was een buitengewoon intelligente man die de waarheid zag. Nederland had veel beter geweest met hem als premier. O+
Met de LPF zeker
Dat was misschien nog wel een grotere puinhoop dan de PVV

En begrijp me niet verkeerd, betreur dat de man vermoed is maar ik ben blij dat hij noooit premier is geworden
  Redactie Frontpage vrijdag 8 mei 2026 @ 20:33:12 #5
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220746532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:23 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Met de LPF zeker
Dat was misschien nog wel een grotere puinhoop dan de PVV

En begrijp me niet verkeerd, betreur dat de man vermoed is maar ik ben blij dat hij noooit premier is geworden
LPF is pas een bende geworden nadat Pim dood was.
pi_220746543
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:33 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
LPF is pas een bende geworden nadat Pim dood was.
Dat was het met Pim ook geworden, Wilders kan zijn puinhoop in de PVV ook niet voorkomen
  Redactie Frontpage vrijdag 8 mei 2026 @ 20:34:53 #7
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220746549
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat was het met Pim ook geworden, Wilders kan zijn puinhoop in de PVV ook niet voorkomen
Nee maar Wilders is zelf een debiel.
pi_220746557
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:34 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Nee maar Wilders is zelf een debiel.
Fortuyn was inderdaad intelligenter dat is waar
  vrijdag 8 mei 2026 @ 21:24:12 #9
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220746881
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:20 schreef timmmmm het volgende:
Hij had zich doodgeschaamd voor mensen als TS vermoed ik
Linkse rakker
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_220746965
Pim Fortuyn is zó overrated. Hoe langer hij dood is hoe groter zijn potentieel was met terugwerkende kracht, lijkt het wel.

Hij was in eerste instantie waarschijnlijk al nooit minister-president geworden, laat dat duidelijk zijn.

De LPF ontving na zijn overlijden postuum ineens een heleboel stemmen waarmee ze op 27 zetels kwamen (bij lange na niet de grootste), maar voor de moord scoorde de LPF lang niet zo hoog in de peilingen.

Ten tweede bestond zijn partij grotendeels uit idioten en was dat ook wel aan het licht gekomen als hij wel de Tweede Kamer fractie had mogen aanvoeren.

Hij had waarschijnlijk wel een betere katalysator van de onvrede bij Tokkie Nederland kunnen zijn, want zij zijn toen toch met onvervulde “wat als” gevoelens blijven zitten waardoor ze het telkens bij de nieuwe Messias op rechts blijven proberen.

Wat dat betreft heeft Volkert van der Graaf rechts Nederland geen grotere dienst kunnen bewijzen. Die heeft door de moord een vliegwieleffect veroorzaakt van de ene na de andere rechtse charlatan die “zegt wat wij denken”. Terwijl dat dus bij een Pim Fortuyn had kunnen blijven. Zeker als hij wel goed had gefunctioneerd in de Tweede Kamer.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220746973
quote:
Heeft onze rijke cultuur haar langste tijd gehad?

Een van de grootste nieuwe avonturen is het bedenken van nieuwe vormen van gemeenschappelijk leven, van samen leven. Het komt erop aan de samenleving opnieuw uit te vinden. Een morele context te ontwikkelen, waarin gemeenschappen tot bloei kunnen komen en waarin een collectief beleefd normen- en waardenstelsel tot stand kan komen en kan gedijen.

Dat is de opgave van onze tijd, op straffe van een volledige versplintering en atomisering van ons soort samenlevingen. Laten we dit laatste gebeuren, dan beleven we nu de nadagen van het Romeinse Rijk en heeft onze rijke cultuur haar langste tijd gehad.

Dit traktaat probeert het tij te keren. Het beoogt een bijdrage te leveren aan het wakker schudden van de Nederlandse samenleving, met het doel om ons te veranderen nu het nog kan. Ik ben ervan overtuigd dat dit kan. U ook? Op weg naar het beloofde land!
Pim Fortuyn publiceerde het boek “De Verweesde Samenleving” in 1995. Een meesterwerk.

Fortuyn is wel door een linkse pion vermoord, maar zijn vele boeken zijn er nog. Lees die boeken, ook gij aan de linkerzijde, opdat hopelijk het inzicht doorbreekt dat er misschien nog hoop is.
pi_220746977
Ik denk dat de moord en de dode Fortuyn meer invloed gehad heeft op ons land en landsbestuur dan een levende Fortuyn ooit gehad zou hebben.
pi_220746981
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 21:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik denk dat de moord en de dode Fortuyn meer invloed gehad heeft op ons land en landsbestuur dan een levende Fortuyn ooit gehad zou hebben.
Onzin.
pi_220746991
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 21:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Pim Fortuyn is zó overrated. Hoe langer hij dood is hoe groter zijn potentieel was met terugwerkende kracht, lijkt het wel.

Hij was in eerste instantie waarschijnlijk al nooit minister-president geworden, laat dat duidelijk zijn.

De LPF ontving na zijn overlijden postuum ineens een heleboel stemmen waarmee ze op 27 zetels kwamen (bij lange na niet de grootste), maar voor de moord scoorde de LPF lang niet zo hoog in de peilingen.

Ten tweede bestond zijn partij grotendeels uit idioten en was dat ook wel aan het licht gekomen als hij wel de Tweede Kamer fractie had mogen aanvoeren.

Het had misschien wel een betere katalysator van de onvrede bij Tokkie Nederland kunnen zijn, want zij zijn toen toch met onvervulde “wat als” gevoelens blijven zitten waardoor ze het telkens bij de nieuwe Messias op rechts blijven proberen.

Wat dat betreft heeft Volkert van der Graaf rechts Nederland geen grotere dienst kunnen bewijzen. Die heeft door de moord een vliegwieleffect veroorzaakt van de ene na de andere rechtse charlatan die “zegt wat wij denken”. Terwijl dat dus bij een Pim Fortuyn had kunnen blijven. Zeker als hij wel goed had gefunctioneerd in de Tweede Kamer.
De typische reactie van mensen die nooit een van zijn boeken hebben gelezen.
pi_220747006
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 21:44 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
De typische reactie van mensen die nooit een van zijn boeken hebben gelezen.
Toevallig wel (is wel al lang geleden hoor), en ik weet ook dat hij ooit nog bij de PvdA zat zelfs.

Hij was op bepaalde vlakken genuanceerder dan veel mensen denken, maar zijn boek stond ook vol ideeën waar veel mensen die op hem stemden echt niet op zaten te wachten ook (met name sociaal-economisch).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 8 mei 2026 @ 21:48:09 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220747008
De erfenis van Pim
Bekijk deze YouTube-video
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 21:48:57 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220747021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:20 schreef timmmmm het volgende:
Hij had zich doodgeschaamd voor mensen als TS vermoed ik
Haha, ik denk dat Pim inderdaad even over zijn hoofd zou krabben kijkend wat voor volk hem nu aan het vereren is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 21:52:10 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220747033
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 21:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Pim Fortuyn is zó overrated. Hoe langer hij dood is hoe groter zijn potentieel was met terugwerkende kracht, lijkt het wel.

Hij was in eerste instantie waarschijnlijk al nooit minister-president geworden, laat dat duidelijk zijn.
Wat vaak gewillig wordt vergeten is dat Fortuyn een verzoek deed aan Hans Wiegel om premier te worden. Fortuyn zou dan vanuit de Kamer een "vrije rol" claimen. Hans Wiegel was niet zó gek om dit te accepteren. De VVD had hier wel oren naar trouwens.

Een ander alternatief was Herman Heinsbroek, of Pimmetje zelf als premier en Heinsbroek als fractievoorzitter. Ook de hysterische en manisch-depressieve Winny de Jong had hij op het oog. Bronnen hiervoor zijn het boek van Joost Vullings (waar LPF kopstukken en Mat Herben hier zelf over praten) en het boek van Chorus en De Galan.

Dus ja, ook mét hem was het een puinhoop geworden. Zijn hele loopbaan was er één van ruzie. Het partijbestuur bestond uit allerlei foute vastgoedbonzen met een behoorlijk ego. Dat Fortuyn dit wel even in de hand zou hebben gehouden is wensdenken.

Bijna alle mensen op de lijst heeft hij zelf geselecteerd. Het enige dat hij daar goed heeft gedaan is om iedereen met een uitgesproken extreem-rechts verleden van de lijst te weren (types die je nu wel op de PVV en FvD lijsten ziet staan; aanhangers van Mussolini e.d.)

Joao Varela werd hoog op de lijst gezet omdat hij zwart was en je geen racisme meer kunt roepen (weer een goed voorbeeld van projectie op rechts; precies dat doen wat jij links altijd verwijt).

Net zoals alle andere populisten had hij totaal geen doorrekend programma (Melkert riep nog: waar zijn de voetnoten, meneer de professor) en kwam hij ook met onzin als "er komt geen Islamiet het land meer binnen als ik het juridisch rond kan krijgen" en "artikel 1 van de Grondwet schaffen we af".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220747499
quote:
…en "artikel 1 van de Grondwet schaffen we af".
Dat is nog steeds een heel goed idee. Een heel slecht artikel en bovendien houdt de overheid zich er zelf niet aan.
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 00:00:36 #21
375570 crew  Cyan9
pi_220747633
Gezien de twee bovenstaande topics over Pim zie ik hier inderdaad de meerwaarde niet zo van.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')