Ik had het programma nog niet eerder gezien, en dacht eigenlijk dat er altijd wel een koppel tussen zat dat niet trouwde. Heb me meer verbaasd over het feit dat dat niet zo wasquote:Op maandag 11 mei 2026 02:05 schreef W00fer het volgende:
De vraag is meer leert RTL nu van het nee debacle of gaan we dit elk jaar zien? Want het shock effect (voor zover dat er was en nodig was) is er nu wel vanaf.
Als we voortaan elk seizoen een of meerdere nee's gaan krijgen...
Je kan het niet echt voorkomen. Je kan er geen boetes opzetten of iets, uiteindelijk trouwt met wel echt voor de wet. De basis van het programma is dat je het probeert maar ook dat je te allen tijde kan stoppen. We hebben vaak genoeg gezien dat het op de huwelijksreis op dag 1 of 2 al klapt en men apart gaat slapen.quote:Op maandag 11 mei 2026 02:05 schreef W00fer het volgende:
De vraag is meer leert RTL nu van het nee debacle of gaan we dit elk jaar zien? Want het shock effect (voor zover dat er was en nodig was) is er nu wel vanaf.
Als we voortaan elk seizoen een of meerdere nee's gaan krijgen...
Lijkt mij geen goede zaak, het is een huwelijk en niet een dinertje zoals bij andere datingsprogramma's. Je kan iemand niet dwingen om te trouwen lijkt mij en daar boetes op zetten is onethisch en ik vermoed ook juridisch onhoudbaar.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:21 schreef Silenus het volgende:
Je kan er toch gewoon wel boetes op zetten lijkt me?
Je doet mee en je trouwt, en als je dat niet aandurft doe je niet mee. Simpel.
Zeg je nee, dan betaal je lekker voor al die kosten die zijn gemaakt.
Wellicht is dat nog wel het meest krachtige middel, de eigen familie en vrienden. Ik zou als ik daar zou zitten, opgedirkt en met een duur kado, en zo genept zou worden mij wel achter de oren krabben wat ik van de persoon die nee zegt zou vinden. Dat zou niet zomaar voorbijgaan denk ik.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:21 schreef Chea49 het volgende:
Op zijn minst de onkosten laten vergoeden als iemand er meteen uit wil stappen door nee te zeggen. Het is voor beide families ook een en al ellende als dat gebeurd, dus betalen pannenkoek!!!!!!!!!!!!!!![]()
Als ze de familie een leuke dag hebben gegeven verder zal het allemaal wel loslopen toch? Beetje eten en drinken met elkaar is toch altijd goed, bruiloft of geen bruiloft. De kado's konden weer mee naar huisquote:Op maandag 11 mei 2026 10:48 schreef Chea49 het volgende:
Haar eigen familie weet hoe zij is maar de andere familie wordt totaal verrast en dat vind ik nog het ergste. Allemaal hun gemaakte onkosten naar dat mens sturen.
Tot je outfits van een paar honderd euro heb gekocht. Kapper geweest. Etc.quote:Op maandag 11 mei 2026 12:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als ze de familie een leuke dag hebben gegeven verder zal het allemaal wel loslopen toch? Beetje eten en drinken met elkaar is toch altijd goed, bruiloft of geen bruiloft. De kado's konden weer mee naar huis
Nou ja.. hoe leuk is de dag nog, als degene waar je voor komt zojuist op tv gedumpt is door z'n bruid..quote:Op maandag 11 mei 2026 12:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als ze de familie een leuke dag hebben gegeven verder zal het allemaal wel loslopen toch? Beetje eten en drinken met elkaar is toch altijd goed, bruiloft of geen bruiloft. De kado's konden weer mee naar huis
Vind ik sowieso bij bruiloften, een hoop weggegooid geld. Ook als er wel ja gezegd wordt. Maar dat terzijdequote:Op maandag 11 mei 2026 13:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Tot je outfits van een paar honderd euro heb gekocht. Kapper geweest. Etc.
Dan is het niet even een leuke dag. Voor Jan Joker. Gewoon je geld weggegooid.
Je hebt dus nog 10 seizoenen in te halen!quote:Op maandag 11 mei 2026 05:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik had het programma nog niet eerder gezien, en dacht eigenlijk dat er altijd wel een koppel tussen zat dat niet trouwde. Heb me meer verbaasd over het feit dat dat niet zo was
Ik kan me herinneren dat bij de vele post die Boer Zoekt Vrouw langsbrengt er ook wel eens een naam en achternaam stond / staat. Overigens, als de productie dit wist (want gemeld door Sandra) konden ze denk ik niet meer terug, aangezien de trouwlocatie en alles al was gehuurd.quote:Op maandag 11 mei 2026 09:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je kan het niet echt voorkomen. Je kan er geen boetes opzetten of iets, uiteindelijk trouwt met wel echt voor de wet. De basis van het programma is dat je het probeert maar ook dat je te allen tijde kan stoppen. We hebben vaak genoeg gezien dat het op de huwelijksreis op dag 1 of 2 al klapt en men apart gaat slapen.
Het enige wat je als programma kan doen is mensen zoals Sandra niet de aandacht geven die ze zo graag wenst. Een beetje eenzelfde probleem wat Idols op een gegeven moment had, de idioten kwamen puur voor de TV exposure.
Ik blijf het respectloos vinden van Sandra. Respectloos naar de makers, naar de kijkers, naar je gasten en natuurlijk naar Rob. Ik snap het heel goed dat een eerste blik soms even slikken is, maar er is allerlei moeite gedaan voor jouw huwelijk. Het is niet dat de experts helemaal debiel zijn en maar wat koppelen, we kunnen er van alles van zeggen en vinden maar het eerlijke verhaal is wel dat ze echt wel serieus naar de matches kijken (zeker de laatste jaren opvallend veel succes zelfs).
Maar laten we de rol van RTL ook niet uitvlakken. Het is toch kneiterdom dat Sandra de naam van Rob gewoon opgestuurd kreeg en Google kon aanslingeren? Hoe grote faal van het programma is dat zeg. In de aanloop naar het huwelijk loopt toch alle post en communicatie via het programma? Dan mag je dit soort fouten niet maken. Er is niet zeker dat Sandra dan gewoon ja had gezegd, maar op zijn minst had ze niet al een week in de stress gezeten en opgebouwd naar de Nee omdat ze wist wie er voor haar zou staan.
Dat kan zeker wel, er zijn allerlei bepalingen in spelprogramma's.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Lijkt mij geen goede zaak, het is een huwelijk en niet een dinertje zoals bij andere datingsprogramma's. Je kan iemand niet dwingen om te trouwen lijkt mij en daar boetes op zetten is onethisch en ik vermoed ook juridisch onhoudbaar.
Het zelf laten betalen klinkt leuk, maar lang niet elke kandidaat heeft daar genoeg geld voor. Ze zouden maar net een trouwjurk van 5k hebben uitgezocht voor je en een huwelijksreis naar de Bahama's. Dan ben je failliet.
Denk dat de enige echte optie is om het dan niet uit te zenden. Of dusdanig kort (nog korter dan nu) dat het op geen enkel vlak interessant is om te doen.
Het heeft wel veel meer kijkcijfers opgeleverd want vorige seizoenen zaten op of onder het miljoen, nu 1.4 miljoen.quote:Op maandag 11 mei 2026 11:42 schreef Pisces29 het volgende:
Ben wel benieuwd of het iets qua kijkcijfers heeft opgeleverd.
Er was vooraf al bekend dat er dit seizoen iets bijzonders ging gebeuren, daarna dat het om een ‘nee’ ging.
Niet helemaal vergelijkbaar want bijvoorbeeld bij Kyle en Danique hoor je iedereen op de bruiloft zeggen dat komt wel goed. Terwijl ze nu op tv zien dat het helemaal mislukt. Je weet dat dat onderdeel is van het programma.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Onderdeel van het programma is niet nee zeggen bij het altaar en mensen voor niks laat komen naar een bruiloft? Of begrijp ik je verkeerd.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:01 schreef W00fer het volgende:
[..]
Niet helemaal vergelijkbaar want bijvoorbeeld bij Kyle en Danique hoor je iedereen op de bruiloft zeggen dat komt wel goed. Terwijl ze nu op tv zien dat het helemaal mislukt. Je weet dat dat onderdeel is van het programma.
Andere landen hebben dit al wel gehad. Dus het zat er een keer aan te komen in Nederland. Zoals Eveline Stallaart in de media aangeeft worden mensen op de datingmarkt steeds kritischer. Dat je er niet vanuit gaat dat het kan gebeuren is misschien naief.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Onderdeel van het programma is niet nee zeggen bij het altaar en mensen voor niks laat komen naar een bruiloft? Of begrijp ik je verkeerd.
Mensen komen, ja, en het experiment kan mislukken. Maar ze volgen het experiment van begin tot eind.
Nee zeggen is nog niet eerder gebeurd. En is niet standaard risico.
Op uiterlijk matchen, idd.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:18 schreef W00fer het volgende:
[..]
Andere landen hebben dit al wel gehad. Dus het zat er een keer aan te komen in Nederland. Zoals Eveline Stallaart in de media aangeeft worden mensen op de datingmarkt steeds kritischer. Dat je er niet vanuit gaat dat het kan gebeuren is misschien naief.
Dat iedereen in zijn nette kloffie komt dat is inderdaad erg vervelend. Wat je daartegen kan doen is de selectie beter doen, nog meer gaan focussen op uiterlijk, boetes in de contracten opnemen of zoals in dit geval blijkt Sandra vooraf al filteren.
Aan de andere kant kun je ook zeggen we nemen het op de koop toe. En in de entertainment industrie is het toch altijd al the show must go on.
Komt nog bij dat het plan B van RTL (MAFS Second Chance) ook niet echt werkte. Ik bedoel er zijn 2 seizoenen uitgezonden? Maar wie herinnert zich dat nog?
Je weet waar je naartoe gaat toch? En dan weet je ook het risico. Je kan ook voor minder dan 100 euro klaar zijn.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kan enkel voor mijn eigen omgeving spreken, maar wij zouden nog een fantastische dag hebben. Waarschijnlijk dronken als een lor en volgevroten naar huisquote:Op maandag 11 mei 2026 13:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja.. hoe leuk is de dag nog, als degene waar je voor komt zojuist op tv gedumpt is door z'n bruid..
Het programma stond met de rug tegen de muur, het was gewoon een eigen grove fout van het programma dat dit kon gebeuren. Zij sturen toch alle post en pakketten door naar de locatie waar iemand "verrast" wordt met de kaart/kado? Je kan mij niet vertellen dat deelnemers dat zelf naar bruidsboetiek het Jurkje hoeven te sturen.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:57 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat bij de vele post die Boer Zoekt Vrouw langsbrengt er ook wel eens een naam en achternaam stond / staat. Overigens, als de productie dit wist (want gemeld door Sandra) konden ze denk ik niet meer terug, aangezien de trouwlocatie en alles al was gehuurd.
Maar die zijn wel een stuk minder ingrijpend. Als je met een bepaling voorkomt dat iemand nee kan zeggen dan ga je echt elke grens over. Het is een huwelijk en een huwelijk heeft zowel juridisch als belastingtechnisch verregaande gevolgen. Ik denk niet dat er ook maar 1 rechter in meegaat met een bepaling waarbij je geen nee kan zeggen tenzij je een zak geld overhandigt.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:58 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel, er zijn allerlei bepalingen in spelprogramma's.
Zaten de ouders van Rob er ook niet? Sneu voor hen ook om dit te zien.quote:Op maandag 11 mei 2026 13:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja.. hoe leuk is de dag nog, als degene waar je voor komt zojuist op tv gedumpt is door z'n bruid..
Is het niet per definitie zo dat er grotendeels wat meer "kanslozen" mee zullen doen? Bij Lang leve de Liefde en in mindere mate bij First Dates zie je dit ook. Want uiteindelijk is het simpel: iemand met een leuke uitstraling, goede verzorging en sociale skills heeft een programma meestal niet nodig om een date te vinden.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Op uiterlijk matchen, idd.
Bij de AUS en UK versie (ik volg het pas recent dus misschien zit ik mis) zijn mensen veel meer verzorgd en socialer. Meer aantrekkelijk. Er zijn of lijken meer successen.
Wij hebben de helft gevuld met socially awkward en forever single. Aan wie koppel je ijskoude Linda en Kirsten, en Kyle?
We zullen het nooit weten, maar eerlijk gezegd denk ik dat het dan wel anders gelopen was als ze dat niet had geweten. Nu heeft ze zich al dagen zitten opnaaien thuis. Dat is ook wel menselijk, daarom is het ook zo'n grote fout van de productie wat mij betreft.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:51 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ben wel benieuwd of Sandra ook nee had gezegd als ze Rob daar voor het eerst had gezien. (We zullen het nooit weten.)
Tsjah, om die reden zullen er ook geregeld familieleden / vrienden niet aanwezig op zo'n bruiloft.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zaten de ouders van Rob er ook niet? Sneu voor hen ook om dit te zien.
Of de productie dacht een keer iets ‘per ongeluk’ niet te controleren.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten, maar eerlijk gezegd denk ik dat het dan wel anders gelopen was als ze dat niet had geweten. Nu heeft ze zich al dagen zitten opnaaien thuis. Dat is ook wel menselijk, daarom is het ook zo'n grote fout van de productie wat mij betreft.
Niet dat ik denk dat het huwelijk ook op maar 1 manier stand had gehouden, dat was op huwelijksreis op dag 2 of 3 alsnog geklapt hoor.
Oudere mensen op leeftijd en hun zoon zie ik toch niet gewoon “als gast op een afgeblazen bruiloft”. Maar jij staat er sowieso wat anders in.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tsjah, om die reden zullen er ook geregeld familieleden / vrienden niet aanwezig op zo'n bruiloft.
Je weet dat het kan gebeuren, als je daar niet mee kan dealen dan moet je niet komen. Teleurstelling hoort ook bij het leven en laten we het ook niet te zwaar maken, het is "maar" een afgeblazen huwelijk. Als dat de grootste tegenslag is in het leven (het als gast bij een afgeblazen bruiloft zijn) dan heb je het echt goed voor elkaar hoor
Ik heb er heel veel moeite mee, en ook geen enkele serieuze aanwijzing voor, dat de productie dit bewust zou doen. Uiteindelijk verkoopt succes TV beter en ook als het later in het programma botst op de huwelijksreis of bij het samenwonen is dat vaak veel smeuïger voor de kijker.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Of de productie dacht een keer iets ‘per ongeluk’ niet te controleren.Precies bij een vrij ijdele vrouw.
Of het was echt per ongeluk en ze genieten smakeloos en zien het niet als fout.
Hoe moet je ze dan zien? Het zijn niet meer dan gasten die uitgenodigd zijn toch?quote:Op maandag 11 mei 2026 15:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oudere mensen op leeftijd en hun zoon zie ik toch niet gewoon “als gast op een afgeblazen bruiloft”. Maar jij staat er sowieso wat anders in.
Beter lezen en dan nog een keer reagerenquote:Jezelf met een groep kapot zuipen op een bruiloft vind ik dan weer trailer trash.
Oude mensen op leeftijd die misschien zo onwijs de hoop hebben dat de zoon eindelijk iemand gaat vinden.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:02 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoe moet je ze dan zien? Het zijn niet meer dan gasten die uitgenodigd zijn toch?
Plus ze heeft het al met vriendinnen besproken natuurlijk, die ook al uitgebreid hun mening gegeven hebben. Ben het met je eens dat het waarschijnlijk sowieso niet gewerkt had, maar denk ook dat ze dan misschien nog wel ja gezegd had.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten, maar eerlijk gezegd denk ik dat het dan wel anders gelopen was als ze dat niet had geweten. Nu heeft ze zich al dagen zitten opnaaien thuis. Dat is ook wel menselijk, daarom is het ook zo'n grote fout van de productie wat mij betreft.
Niet dat ik denk dat het huwelijk ook op maar 1 manier stand had gehouden, dat was op huwelijksreis op dag 2 of 3 alsnog geklapt hoor.
Ze lijkt mentaal op een onzekere puber die nergens nee op durft te zeggen. Stukkie assertiviteitstraining kan ze wel gebruiken i.i.g.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:45 schreef kwiwi het volgende:
Ik begrijp die Kirsten echt niet hoor. "Nee ik ga echt niet binnen een jaar samenwonen, dan is niks meer van mezelf, véél te veel onzekerheid!".
Waarom doe je dan in godsnaam aan zo'n programma mee
Echt onbegrijpelijk. Die moet dit toch niet met goed fatsoen terug kunnen kijken?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:45 schreef kwiwi het volgende:
Ik begrijp die Kirsten echt niet hoor. "Nee ik ga echt niet binnen een jaar samenwonen, dan is niks meer van mezelf, véél te veel onzekerheid!".
Waarom doe je dan in godsnaam aan zo'n programma mee
Ik vind het een slappe hap. Zeg wat !! Doe wat !! Zeg tegen haar dat je aan tafel wil eten met een bord ipv met een plastic bak op de bank. Geef wat tegengas aan die sufkut.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef Remco het volgende:
[..]
Echt onbegrijpelijk. Die moet dit toch niet met goed fatsoen terug kunnen kijken?
Ik wou trouwens dat ik zo opgewekt en optimistisch in het leven stond als Luigi, die man verdient echt een prijs voor zijn doorzettingsvermogen.
Heel eerlijk? Het lijkt me best een aardige kerel toe, maar wel het laatste puppy uit het nest dat niet helemaal door heeft hoe ie schattig moet zijn en zich daardoor in allerlei bochten aan het wringen is om maar mee naar huis genomen te worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef Remco het volgende:
[..]
Echt onbegrijpelijk. Die moet dit toch niet met goed fatsoen terug kunnen kijken?
Ik wou trouwens dat ik zo opgewekt en optimistisch in het leven stond als Luigi, die man verdient echt een prijs voor zijn doorzettingsvermogen.
Het probleem is dat je niet in je huis leeft maar in de maatschappij.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:26 schreef jorienvdherik het volgende:
Kirsten was juist in haar huis veel beter in de omgang, viel mij zeker niet tegen
mooie omschrijvingquote:Op woensdag 13 mei 2026 07:33 schreef totebel het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Het lijkt me best een aardige kerel toe, maar wel het laatste puppy uit het nest dat niet helemaal door heeft hoe ie schattig moet zijn en zich daardoor in allerlei bochten aan het wringen is om maar mee naar huis genomen te worden.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 23:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vind het een slappe hap. Zeg wat !! Doe wat !! Zeg tegen haar dat je aan tafel wil eten met een bord ipv met een plastic bak op de bank. Geef wat tegengas aan die sufkut.
Ja ben ik het beide ook wel mee eens. Maar dat is wel een beetje het rare aan dit programma. Er wordt maar gepushed en gepushed om door te gaan en Luigi doet dat wel. Maar persoonlijk was ik ook allang afgehaakt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 07:33 schreef totebel het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Het lijkt me best een aardige kerel toe, maar wel het laatste puppy uit het nest dat niet helemaal door heeft hoe ie schattig moet zijn en zich daardoor in allerlei bochten aan het wringen is om maar mee naar huis genomen te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |