abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2026 @ 15:57:41 #126
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220764943
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:35 schreef nostra het volgende:
Gelukkig hebben voor een objectieve, fair and balanced view nog Nieuws van de Dag.
Met Annemarie van Gaal.
Heerlijke androgyne vrouw..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220765222
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:16 schreef kalinhos het volgende:
Waar zouden we in dit topic zijn zonder ellenlange lappen AI-gegenereerde tekst :7
Ja bloedirritant
  maandag 11 mei 2026 @ 16:34:17 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220765243
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ies-zeggen-vakbonden

Het werd zo langzamerhand ook wel eens tijd dat de vakbonden wat meer geluid gingen maken.
Ik hoop dat er ook nog wat verzet gaat komen dat al die defensiemiljarden voor 90+% naar de Amerikanen vloeien. Zoals het er nu voor staat. Status quo is maar liefst 95%.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 mei 2026 @ 16:42:49 #129
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220765281
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is die 76 cent per bezoeker, die echt wel meer dan 1 biertje koopt, nou echt zo'n verschrikkelijk probleem?

Groter probleem voor de horeca dat een heleboel wedstrijden, bijna allemaal zelfs, dit jaar na sluitingstijd zijn.
Hoe stel je het aantal bezoekersvast?
Mag toch hopen dat het gewoon één bedrag is?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220765542
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe stel je het aantal bezoekersvast?
Mag toch hopen dat het gewoon één bedrag is?
Geen idee, dit zijn de bedragen die in de media staan:

76 cent per bezoeker of een doelgroepen licentie voor een vast bedrag per jaar, beginnend bij 247 euro bij een zaak van 50 vierkante meter.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)mermeerderheid-tegen
https://www.hartvannederl(...)s-tarieven-wk-horeca
pi_220765663
quote:
9s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik stel voor de 'visitatiecommissie van de NPO' aan te vallen, en niet ON. Want de subsidie slurpende visitatiecommissie van de NPO moet haast wel links deugend policor zijn.
De politiek gekleurde commissie onder leiding van een PvdA-er vindt iets van ON!.

Wat een verrassende uitslag.
pi_220766218
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De politiek gekleurde commissie onder leiding van een PvdA-er vindt iets van ON!.

Wat een verrassende uitslag.
ON is ook vreselijk
  maandag 11 mei 2026 @ 18:23:12 #133
13309 nostra
ask why
pi_220766330
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe stel je het aantal bezoekersvast?
Mag toch hopen dat het gewoon één bedrag is?
(Licentiefee die de NOS betaalt voor openbare vertoning) / (Verwacht aantal cafékijkers in NL) * (Verwacht aantal kijkers in café). Vooral veel verwachting dus. Wordt alleen vervelend als je ineens met buitenschermen gaat werken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 18:23:55 #134
13309 nostra
ask why
pi_220766350
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik hoop dat er ook nog wat verzet gaat komen dat al die defensiemiljarden voor 90+% naar de Amerikanen vloeien. Zoals het er nu voor staat. Status quo is maar liefst 95%.
Saab en Fokker/Airbus Nederland kunnen niet meteen opschalen hè.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 18:24:06 #135
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220766352
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:23 schreef nostra het volgende:

[..]
(Licentiefee die de NOS betaalt voor openbare vertoning) / (Verwacht aantal cafékijkers in NL) * (Verwacht aantal kijkers in café). Vooral veel verwachting dus. Wordt alleen vervelend als je ineens met buitenschermen gaat werken.
Maar is er een mannetje die gaat peilen hoeveel mensen er op een terras zitten?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 11 mei 2026 @ 18:27:54 #136
13309 nostra
ask why
pi_220766386
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar is er een mannetje die gaat peilen hoeveel mensen er op een terras zitten?
Nee. Zal wel ergens een licentie met maxpax op zitten gok ik.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220766485
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
ON is ook vreselijk
ON PN allemaal verschrikkelijk
  maandag 11 mei 2026 @ 18:36:10 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220766527
https://www.nrc.nl/nieuws(...)terechtkwam-a4926521

Geen fraai verhaal dit. Nederlands door de overheid gegarandeerd geld gebruikt voor het betalen van huurmoordenaars in Honduras.

Tenzij je 'liberaal' bent natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220766724
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je snapt vermoedelijk niet zo goed hoe de Nederlandse parlementaire politiek werkt, geeft niet, dat kan met de jaren nog komen. Veel krantjes lezen, boekjes en dan ga je het vanzelf doorkrijgen.
Wat zielig zeg. _O- Probeer het maar weer met negers roepen, dat gaat je beter af.
pi_220766745
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ies-zeggen-vakbonden

Het werd zo langzamerhand ook wel eens tijd dat de vakbonden wat meer geluid gingen maken.
Heel goed, het heeft al veel te lang geduurd. Het kabinet heeft eindelijk door dat om stappen te maken een gevecht met de vakbonden nodig is. Een noodzakelijke en pijnlijke strijd die gestreden moet worden.

Dit is ook meteen waarom GL/PN een vijand van vooruitgang is en niet mee te onderhandelen valt.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:07:20 #141
13309 nostra
ask why
pi_220766800
Staken om iets wat een niet-contractspartij wil, is dat überhaupt toegestaan? (Februaristakingen etc. uitgezonderd)
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:10:01 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220766831
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heel goed, het heeft al veel te lang geduurd. Het kabinet heeft eindelijk door dat om stappen te maken een gevecht met de vakbonden nodig is. Een noodzakelijke en pijnlijke strijd die gestreden moet worden.

Dit is ook meteen waarom GL/PN een vijand van vooruitgang is en niet mee te onderhandelen valt.
zal niets uithalen , deze aanpassingen zijn tijd gerelateerd die moeten gewoon doorgevoerd worden onafhankelijk van de politiek partij die de voorstellen uitzet

2 jaar WW is niet meer van deze tijd
na 1 jaar werken. hoppa twee jaar de WW of de ziektewet in dat is idioot

ook de Max SV grens dient iets omlaag te gaan , die is te hoog

overigens is dit met de zelfstandigen wet allemaal niet relevant meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 mei 2026 @ 19:30:41 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220767111
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat zielig zeg. _O- Probeer het maar weer met negers roepen, dat gaat je beter af.
Tja, dan moet je ook niet zulke stompzinnige onzin posten, want zo kom je wel heel erg over als een simpel Telegraaf-Henkie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 20:19:29 #144
375570 crew  Cyan9
pi_220767620
Is PRO PN noemen een soort nieuwe ietwat kinderachtige dwarsigheid? Valt me nu al wat langer op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220767757
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tja, dan moet je ook niet zulke stompzinnige onzin posten, want zo kom je wel heel erg over als een simpel Telegraaf-Henkie.
Het is allemaal een beetje zielig, alleen maar omdat je geen tegenargument hebt. PN wil niet bezuinigen, dat is een feit. Zowel het partijprogramma als Klaver zeggen dat expliciet. Klaver trekt een 'rode lijn' bij dezelfde punten als de vakbonden. Dan kun je dus helemaal niets en valt er niet te onderhandelen.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:42:24 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220767839
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is allemaal een beetje zielig, alleen maar omdat je geen tegenargument hebt. PN wil niet bezuinigen, dat is een feit. Zowel het partijprogramma als Klaver zeggen dat expliciet. Klaver trekt een 'rode lijn' bij dezelfde punten als de vakbonden. Dan kun je dus helemaal niets en valt er niet te onderhandelen.
PvdA heeft altijd ook bezuiningen doorgevoerd toen ze in de regering zaten en altijd verantwoord begrotingsbeleid gevoerd. Ze zitten nu in de oppositie en de verhoudingen met het kabinet zijn nogal slecht dus die gaan geen fundamentele pijn pakken als daar geen grote tegemoetkomingen tegenover staan. Zo ingewikkeld is het niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Forum Admin maandag 11 mei 2026 @ 20:44:37 #147
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220767862
quote:
86s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:19 schreef Cyan9 het volgende:
Is PRO PN noemen een soort nieuwe ietwat kinderachtige dwarsigheid? Valt me nu al wat langer op.
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 11 mei 2026 @ 20:45:25 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220767876
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdA heeft altijd ook bezuiningen doorgevoerd toen ze in de regering zaten. Ze zitten nu in de oppositie en de verhoudingen met het kabinet zijn nogal slecht dus die gaan geen fundamentele pijn pakken als daar geen grote tegemoetkomingen tegenover staan. Zo ingewikkeld is het niet.
Het is ook weer eens leugenachtig gelul (zoals we kennen van het duo MoreDakka en KickinAlfa). Op sociale zekerheid bezuinigde PRO meer dan zowel CDA als D66. In hun eigen doorgerekende programma.

Het jammere is: Nederland is één van de weinige landen zonder wettelijk stakingsrecht. In de meeste landen staat het zelfs in de Grondwet als recht. In 'Rechtsland Nederland' niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220767900
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:07 schreef nostra het volgende:
Staken om iets wat een niet-contractspartij wil, is dat überhaupt toegestaan? (Februaristakingen etc. uitgezonderd)
Ja, je mag staken tegen overheidsbeleid.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:47:29 #150
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220767904
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
De VVD gebruikte zelf deze afkorting, eerst nog met puntjes (de Telegraaf en voorlopers NRC plaatsten gratis advertenties).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')