abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220756999
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:23 schreef Kottnauer het volgende:
De metafoor “dweilen met de kraan open” wordt tot het uiterste onderzocht:

Níét de kraan dichtdraaien, maar wel:

- een grotere dweil gebruiken

- een dweil van een andere materiaal

- een dweil op een stok gebruiken

- meerdere mensen tegelijk laten dweilen

- sneller dweilen, de dweil sneller heen en weer halen

- de dweil sneller uitwringen

- op de vloer één hele grote dweil leggen

- meerdere dweilen op elkaar stapelen

- dweilen uit Europa kopen

- Europeanen hier laten dweilen

- subsidie voor de aanschaf van nieuwe dweilen

….maar níét de kraan dichtdraaien
Nee dat gaat natuurlijk nooit gebeuren zo lang mensen op rechtse pro-migratie partijen stemmen. Rechtse partijen willen meer migratie want dat is goed voor de economie. Vandaar dat rechts 20 jaar aan de macht is en niets verandert in deze.
Daarbij zo lang je genocides zoals door Israel steunt houd je de vluchtelingenstroom natuurlijk ook flink op gang.
pi_220757004
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De werkelijkheid is dat er nu al meer binnenkomen dan de partijen willen. En dit zijn dan strengere partijen dan PRO Dat zal met PRO natuurlijk nog ruimer worden. Je moet niet kijken naar wat ze zeggen, maar na wat ze doen.
Ah en daarom lieg je over wat ze zeggen en lul je maar wat over wat ze zouden doen :')
pi_220757008
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
het is een feit dat er mensen komen en je daar wat mee moet.

Nee dat hoeft helemaal niet. Bij geen paspoort is het heel simpel. Eruit. Meer is er niet van.
pi_220757045
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De werkelijkheid is dat er nu al meer binnenkomen dan de partijen willen. En dit zijn dan strengere partijen dan PRO Dat zal met PRO natuurlijk nog ruimer worden. Je moet niet kijken naar wat ze zeggen, maar naar wat ze doen.
Volgens mij kwamen er minder mensen binnen onder PvdA kabinetten dan nu hoor. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220757061
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Volgens mij kwamen er minder mensen binnen onder PvdA kabinetten dan nu hoor. :P
True, maar tijden zijn wel erg veranderd. De asielindustrie was toen nog niet zo groot en Pvda is inmiddels ook niet meer wat het wat.
pi_220757148
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je zou het denken. Maar ook politici zoals Klaver heeft 4 kinderen.
Ik weet niet of er echt onderzoek is gedaan naar de relatie mate conservatief/progressief en de relatie tot het aantal kinderen dat gemiddeld geboren wordt.
Jawel https://ifstudies.org/blo(...)ity-and-partisanship
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 10 mei 2026 @ 13:54:08 #57
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220757299
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Volgens mij kwamen er minder mensen binnen onder PvdA kabinetten dan nu hoor. :P
toen moest je een paspoort hebben om Nederland in te komen of een short visum of een MVV visum

maar nu met de EU kan iedereen gewoon door wandelen en dat blijft zo , want iedereen staat erbij te kijken en doet niets want ze zijn zielig

via Turkije, Bulgarije en via de Middellandse zee , de linkse asiel uitzendbureaus verdienen dik geld, want het zijn alleen de bovenmodale die hier zielig komen doen en hun paspoort kwijt zijn
https://www.telegraaf.nl/(...)igend/151249280.html
quote:
Asielminister heeft 'geen verklaring' voor massale toestroom 'Griekse' Palestijnen naar Nederland
Den Haag- Het bericht dat Nederland van de hele Europese Unie de meeste Palestijnse asielzoekers opvangt, zorgt voor ophef in politiek Den Haag.

De VVD vindt dat asielminister Van den Brink acuut actie moet ondernemen om de toestroom tot een halt te roepen.

De CDA-minister zegt niet te weten waarom zoveel Palestijnen die al verblijfsrecht in Griekenland hebben alsnog naar Nederland doorreizen.
27 minuten geleden

Meeste Palestijnen van heel Europa
De Telegraaf onthulde dat uit onderzoek door immigratiedienst IND blijkt dat Nederland de afgelopen tijd de meeste Palestijnse asielaanvragen registreerde van het hele continent.

Op papier gaat het om vluchtelingen met een 'onbekende nationaliteit'


[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 14:19:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 14:52:22 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220757633
quote:
Geen echte conclusie dus..i behalve dat trouwen belangrijk is.

Iets anders, het heeft er niet direct mee te maken maar past wel in een ontwikkeling die langzaam meer zien.
https://www.facebook.com/share/1BG35PF77g/?mibextid=wwXIfr
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220757644
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
True, maar tijden zijn wel erg veranderd. De asielindustrie was toen nog niet zo groot en Pvda is inmiddels ook niet meer wat het wat.
Tijden zijn niet zo veranderd, rechts is altijd al meer pro-migratie dan links en wat betreft asielmigratie wil iedere partij zo min mogelijk migratie, maar sommige partijen doen alsof 0 asielmigratie mogelijk is. En dat gaat niet, dan ben je je kiezers aan het voorliegen. Elke partij in de kamer wil dat mensen die geen recht op asiel hebben zo snel mogelijk verdwijnen en is blij als de asielstroom verkleint doordat er minder oorlog, honger en geweld is. Alleen een paar partijen willen, bijvoorbeeld door ontwikklingssamenwerking, ook daadwerkelijk wat doen aan die redenen om te vluchten, een aantal partijen wil die redenen niet aanpakken en dus feitelijk ook niks doen aan de asielstroom.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2026 14:58:12 ]
pi_220757758
Jammer dat het weer zoveel over asiel gaat, er zijn meerdere en grotere problemen
pi_220757790
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tijden zijn niet zo veranderd, rechts is altijd al meer pro-migratie dan links en wat betreft asielmigratie wil iedere partij zo min mogelijk migratie, maar sommige partijen doen alsof 0 asielmigratie mogelijk is. En dat gaat niet, dan ben je je kiezers aan het voorliegen. Elke partij in de kamer wil dat mensen die geen recht op asiel hebben zo snel mogelijk verdwijnen en is blij als de asielstroom verkleint doordat er minder oorlog, honger en geweld is. Alleen een paar partijen willen, bijvoorbeeld door ontwikklingssamenwerking, ook daadwerkelijk wat doen aan die redenen om te vluchten, een aantal partijen wil die redenen niet aanpakken en dus feitelijk ook niks doen aan de asielstroom.
Zowel links en rechts waren voor Europese integratie/Schengen/vrij verkeer van mensen en goederen/de mogelijkheid dat iemand uit Italië hier kwam wonen en werken en dus ook voor arbeidsmigratie.

Het is nogal hypocriet aan de linkerzijde om nu ineens tegen arbeidsmigratie te zijn.

En met het tegenstemmen van de asielwetten zie je meteen welke partijen echt iets aan de instroom willen doen en welke niet.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:24:31 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757795
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:
Jammer dat het weer zoveel over asiel gaat, er zijn meerdere en grotere problemen
Netcongestie, woningtekort, de slechte kwaliteit van het onderwijs, inflatie, aanstondse recessie, onze internationale concurrentiepositie, uitdagingen mbt AI, de exploderende zorgkosten, geopolitieke verhoudingen etc etc.

Maar het is zo lekker makkelijk om te doen alsof Nederland een soort paradijs zou zijn als alle asielzoekers maar weggetoverd konden worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:25:27 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757797
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zowel links en rechts waren voor Europese integratie/Schengen/vrij verkeer van mensen en goederen/de mogelijkheid dat iemand uit Italië hier kwam wonen en werken en dus ook voor arbeidsmigratie.

Het is nogal hypocriet aan de linkerzijde om nu ineens tegen arbeidsmigratie te zijn.

En met het tegenstemmen van de asielwetten zie je meteen welke partijen echt iets aan de instroom willen doen en welke niet.
De VVD moet geen kutwetten steunen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220757799
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:
Jammer dat het weer zoveel over asiel gaat, er zijn meerdere en grotere problemen
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
pi_220757801
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD moet geen kutwetten steunen.
De VVD het tijdens schoof 1 zijn kans moeten pakken.
pi_220757802
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
Onzin, echt onzin
  zondag 10 mei 2026 @ 15:26:47 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757804
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
LOL, lekker economisch achterop komen omdat negers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:29:45 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757817
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De VVD het tijdens schoof 1 zijn kans moeten pakken.
Klopt, niet gelukt voor ze dus moeten ze het nu doen met een implementatie van het Europees migratiepact en wat patches. Uitwerken, klaar, ga nu maar eens bezig met kijken hoe we zorglasten (eerlijk) kunnen verdelen en hoe we innovatief blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220757835
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
LOL, lekker economisch achterop komen omdat negers.
Haha, het is echt een psychose _O-

Je laat echt mooi zien waarom Kickinalfa gelijk heeft.
pi_220757861
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
Dit bedoel ik als ik zeg dat mensen er schijnbaar niet mee zitten als het totale sociale vangnet, werknemersrechten en zorg wordt afgebroken zolang er maar geen vluchtelingen meer binnenkomen.

Wat zijn we eigenlijk verwend geraakt door onze verworvenheden als vanzelfsprekend te gaan ervaren. Men gaat het pas inzien als we met tal van zaken weer worden teruggeworpen naar de jaren 50.

Maar blijf vooral denken dat vluchtelingen het echte probleem zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220757874
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
LOL, lekker economisch achterop komen omdat negers.
Het heeft niks met negers te maken maar als je maandelijks duizenden mensen binnenhaalt die tijd, aandacht, geld, scholing, zorg, ruimte nodig hebben en je vervolgens ook nog een steeds grotere groep gepensioneerden hebt die dat ook hebben moet de middenklasse steeds meer ophoesten om die groepen te onderhouden of blijft er minder tijd/geld over voor andere zaken. In 2026 is er al 9 miljard gespendeerd aan asiel. Dat is al meer dan laat ik eens wat zeggen ruimtelijke ordening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 10-05-2026 15:47:29 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 15:40:41 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757925
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, het is echt een psychose _O-

Je laat echt mooi zien waarom Kickinalfa gelijk heeft.
Klopt, rechts is in een staat van totale psychose beland, waarin nog maar een ding telt.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 10-05-2026 15:49:35 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220757936
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En met het tegenstemmen van de asielwetten zie je meteen welke partijen echt iets aan de instroom willen doen en welke niet.
Stop nou eens over die nepwetten die alleen de rechtspraak had laten vastlopen, barmhartigheid strafbaar had gemaakt en letterlijk volgens alle adviseurs 0 invloed hadden gehad op de instroom. Stop eens met het aanhalen van die fabeltjeswetten.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:53:36 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757988
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het heeft niks met negers te maken maar als je maandelijks duizenden mensen binnenhaalt die tijd, aandacht, geld, scholing, zorg, ruimte nodig hebben en je vervolgens ook nog een steeds grotere groep gepensioneerden hebt die dat ook hebben moet de middenklasse steeds meer ophoesten om die groepen te onderhouden of blijft er minder tijd/geld over voor andere zaken. In 2026 is er al 9 miljard gespendeerd aan asiel. Dat is al meer dan laat ik eens wat zeggen ruimtelijke ordening.
Het aantal vluchtelingen moet ook omlaag, maar dat betekent niet dat dat het enige probleem, of ook maar het grootste probleem is waar we mee kampen en bovendien leveren die Faber-wetten, en zeker het Vondeling-amendement, daar echt geen substantiele bijdrage aan.

Als de rechtsen het echt zo ernst is met die vluchtelingen dan hadden ze Trump niet zo enthousiast gesteund bij zijn achterlijke oorlog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220758010
Doel van rechts is met hun asielfobie de kwetsbare mensen binnen te halen om ze vervolgens een mes in de rug te duwen door totaal niks voor ze te doen , het enige wat ze veroorzaken in onrust in de onderlaag en mensen tegen elkaar opzetten, opruien dus
Geert heeft schijt aan de arme mensen, het is een ex VVD—er en stemt sociaal economisch grotendeels mee met de VVD
Maar blijf lekker vooral op die afbraakpartijen stemmen die het land verdelen en kapot maken en ja de VVD hoort daar ook bij naar mijn mening
Nederland is inderdaad verloren met rechts

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 10-05-2026 16:11:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')