abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220745114
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:06:22 #2
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220745142
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Koekklop kan zich beter druk maken over deze beïnvloeding cq greep naar de macht van rijken..

https://www.nrc.nl/nieuws(...)SWlybE41vMWAA5EknRyg
Dit bewijst maar weer eens de noodzaak voor de aanwezigheid van een stevige publieke omroep.
pi_220745147
Liberaal Manifest is uit, van het weekend maar eens lezen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220745249
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Cru gesteld wil je een groot deel van de mensen in de bijstand helemaal niet aan het werk hebben omdat ze veel te veel issues met zich meebrengen, er met de pet naar gooien, en/of simpelweg niet productief zijn. En dan is er ook nog een veel grotere groep die helaas niet kunnen werken en in de bijstand gedumpt zijn.

En het is goedkoper voor de maatschappij om die mensen toch geld te geven om minimaal te kunnen leven, dan om ze niets te geven en te moeten dealen met alle indirecte overlast en kosten van criminaliteit en/of dakloosheid.

En dan is er natuurlijk nog die
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Cru gesteld wil je een groot deel van de mensen in de bijstand helemaal niet aan het werk hebben omdat ze veel te veel issues met zich meebrengen, er met de pet naar gooien, en/of simpelweg niet productief zijn. En dan is er ook nog een veel grotere groep die helaas niet kunnen werken en in de bijstand gedumpt zijn.

En het is goedkoper voor de maatschappij om die mensen toch geld te geven om minimaal te kunnen leven, dan om ze niets te geven en te moeten dealen met alle indirecte overlast en kosten van criminaliteit en/of dakloosheid.

En dan is er natuurlijk nog die hele sociale insteek mbt anderen helpen wanneer ze dat nodig hebben. Maar als ik naar je postgedrag in deze reeks kijk zal dat niet echt aan jou besteed zijn dus laat ik dat maar een beetje achterwege.

Dus nog maar eens: Het kost jou en mij uiteindelijk minder om 'de mensen die niet willen' toch bijstand te geven, dan om dat niet te doen.
hele sociale insteek mbt anderen helpen wanneer ze dat nodig hebben. Maar als ik naar je postgedrag in deze reeks kijk zal dat niet echt aan jou besteed zijn dus laat ik dat maar een beetje achterwege.

Dus nog maar eens: Het kost jou en mij uiteindelijk minder om 'de mensen die niet willen' toch bijstand te geven, dan om dat niet te doen.
Dit zijn veel aannames, en opzich kan ik je nog redelijk volgen en wil ik met je meegaan. Ook de take qua potentiële criminaliteit. Blijft nog steeds dieptriest zulke mensen, want werkend Nederland kan ervoor betalen, maar vooruit. Maar het verhogen van het minimumloon is dus nutteloos, want de bijstand gaat omhoog. Ik ben wel een enorm groot voorstander van het vergroten tussen de kloof van het minimumloon en de bijstand, maar dat is dus onmogelijk. Dan krijg je mensen wel in actie namelijk. En verder moet je je afvragen hoe lang dit sociale stelsel nog haalbaar is. Je ziet het ook in Duitsland. Steeds meer vergrijzing en met wat er de laatste jaren bijkomt ook steeds meer mensen in de bijstand, die de werkenden moeten onderhouden. En qua sociale insteek. Ik geef genoeg aan goeie doelen/ mensen die wat nodig hebben. Maar bewuste uitkeringstrekkers verdienen helemaal niets.
pi_220745442
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:07 schreef nostra het volgende:
Liberaal Manifest is uit, van het weekend maar eens lezen.
Heb je een link?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:57:03 #6
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220745471
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:31 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dit zijn veel aannames, en opzich kan ik je nog redelijk volgen en wil ik met je meegaan. Ook de take qua potentiële criminaliteit. Blijft nog steeds dieptriest zulke mensen, want werkend Nederland kan ervoor betalen, maar vooruit. Maar het verhogen van het minimumloon is dus nutteloos, want de bijstand gaat omhoog. Ik ben wel een enorm groot voorstander van het vergroten tussen de kloof van het minimumloon en de bijstand, maar dat is dus onmogelijk. Dan krijg je mensen wel in actie namelijk. En verder moet je je afvragen hoe lang dit sociale stelsel nog haalbaar is. Je ziet het ook in Duitsland. Steeds meer vergrijzing en met wat er de laatste jaren bijkomt ook steeds meer mensen in de bijstand, die de werkenden moeten onderhouden. En qua sociale insteek. Ik geef genoeg aan goeie doelen/ mensen die wat nodig hebben. Maar bewuste uitkeringstrekkers verdienen helemaal niets.
Het verschil tussen minimumloon en bijstand is sowieso continu groter geworden.

Dit is al heel lang staand beleid:
https://esb.nu/wp-content(...)ot_tcm445-529226.pdf
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220745478
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je een link?
Het is nog intern voor leden ter amendering. Niet dat het nou supergeheim is maar toch.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:12:53 #8
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220745551
Ze staan altijd als eerste in de rij om een aanval, incident of aanslag te veroordelen op X. Maar nu het een partijkantoor van D66 betreft zwijgen Wilders, Keijzer, Van der Plas, Vermeer en FvD in alle talen. Fijne collega's.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mld7egyi7c2r

Markuszower reageerde trouwens wel, en De Vos plaatste een piepklein berichtje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:20:30 #9
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220745591
Wat een gekkenwerk. Een product verkopen wat jaarlijks voor tientallen miljoenen aan schade veroorzaakt. En als het terecht verboden wordt, krijg je als sector 100 miljoen.

Bestaat ‘ondernemersrisico’ nog in dit land?! Onder de VVD is NL veranderd in een socialistische heilstaat voor ondernemers.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mle2nprib22a

Antwoord: investeerdersrisico schaffen we zoveel mogelijk af.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220745993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:20 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een gekkenwerk. Een product verkopen wat jaarlijks voor tientallen miljoenen aan schade veroorzaakt. En als het terecht verboden wordt, krijg je als sector 100 miljoen.

Bestaat ‘ondernemersrisico’ nog in dit land?! Onder de VVD is NL veranderd in een socialistische heilstaat voor ondernemers.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mle2nprib22a

Antwoord: investeerdersrisico schaffen we zoveel mogelijk af.
Zo werkt dat nou eenmaal Klopkoek. Op rechts hebben ze de mond vol van kapitalisme maar daarmee bedoelen ze dan eerder een soort socialisme voor bedrijven waar de burgers de kosten voor moeten betalen.
Ideeën zoals concurrentie of ondernemersrisico vindt men niks op rechts. Belangrijker is om bedrijven als Tata te subsidieren want een slecht bedrijf failliet laten gaan, nee dat is niks voor de mensen die een kleine overheid willen.
pi_220746692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zo werkt dat nou eenmaal Klopkoek. Op rechts hebben ze de mond vol van kapitalisme maar daarmee bedoelen ze dan eerder een soort socialisme voor bedrijven waar de burgers de kosten voor moeten betalen.
Ideeën zoals concurrentie of ondernemersrisico vindt men niks op rechts. Belangrijker is om bedrijven als Tata te subsidieren want een slecht bedrijf failliet laten gaan, nee dat is niks voor de mensen die een kleine overheid willen.
100 miljoen is natuurlijk een fooi als de schade ingeschat is op grofweg 900 miljoen, van kabinet VNO/NCW had je toch meer mogen verwachten.

Maar gelukkig hebben we een traditie kapot gemaakt.
pi_220747307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
100 miljoen is natuurlijk een fooi als de schade ingeschat is op grofweg 900 miljoen, van kabinet VNO/NCW had je toch meer mogen verwachten.

Maar gelukkig hebben we een traditie kapot gemaakt.
Niemand geeft wat om deze traditie die maar een paar decennia populair was. Als die vuurwerkhandelaren voor 900 miljoen aan spul hebben liggen verkopen ze het toch in het buitenland voor 900 miljoen.
De schade die de branche veroorzaakt loopt ook flink in de papieren.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:20:04 #13
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220750168
Heerlijke pen.
twitter
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220750362
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
Heerlijke pen.
[ x ]
Tuurlijk het ligt aan mensen die een andere kijk op het leven hebben dan deze super conservatieve leipo.
Staan landen als China, Korea, Singapore, Taiwan dan zo bekend om hun hedomisme, lijkt me niet.
Maar inderdaad gelovigen fokken vaak een stuk harder omdat dat moet van hun heilige boekje.
Atheisten kunnen daarentegen zelf beslissen of ze zin hebben een kind te nemen of niet.

Deze bejaarde komt dus weer eens niet verder als de huidige jeugd doet het niet goed. Uitsterven is ook direct lekker overdreven. Een bevolking die krimpt is heel wat anders dan uitsterven. Maar je zou geen conservatieve denker zijn natuurlijk als je geen gigantische hysterische hyperbolen gebruikt bij alles wat je niet begrijpt of weet te verklaren.

Dat mensen minder kinderen krijgen heeft veel factoren. Maar zon Kinneging wil het natuurlijk simpel houden gezien zijn publiek niet bepaald snugger is.
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 23:44:52 #15
236264 crew  capricia
pi_220754190
Inmiddels bezoekt de SP ook de gemeenschappen waar er onrust over de noodopvang is.
Niet alleen de Gidi's en de Mona's dus.
Blijf het toch wel jammer vinden dat die rechtse partijen zich massaal migratie toegeëigend hebben. Weinig aandacht op dat punt voor een linkse (conservatieve) partij als de SP.
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754327
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:44 schreef capricia het volgende:
Inmiddels bezoekt de SP ook de gemeenschappen waar er onrust over de noodopvang is.
Niet alleen de Gidi's en de Mona's dus.
Blijf het toch wel jammer vinden dat die rechtse partijen zich massaal migratie toegeëigend hebben. Weinig aandacht op dat punt voor een linkse (conservatieve) partij als de SP.
[ x ]
Wat is er conservatief aan de SP?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220754349
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat is er conservatief aan de SP?
https://groenlinkspvda.nl/partijvergelijker/sp/

In zoverre dat ze niet voorop lopen met de ambitieuze klimaatplannen?
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 00:24:58 #18
236264 crew  capricia
pi_220754350
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat is er conservatief aan de SP?
Ik schreef het woord bewust tussen aanhalingstekens.

Maar ik denk dat de SP op maatschappelijk gebied vaak (enigszins) conservatief of behouden is.
Op migratie zijn ze altijd al kritisch geweest. Zij zien dat als "moderne slavernij", die de onderkant van de arbeidsmarkt onder druk zet.
Ook pleiten ze al langer voor een strikter integratiebeleid waarbij Nederlandse normen en waarden centraal zouden moeten staan.
Ik vind de SP op links ook wel echt uitblinken in euroscepticisme: In tegenstelling tot veel andere linkse partijen is de SP zeer kritisch op de Europese Unie.
Je kunt ze moeilijk progressief noemen.

En alles wat ik hierboven schrijf geldt ook voor iedere partij rechts van de VVD. En toch lukt het de SP niet om die kiezers aan zich te binden. En op rechts wel.

Blijf dat echt heel opmerkelijk vinden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754358
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik schreef het woord bewust tussen aanhalingstekens.

Maar ik denk dat de SP op maatschappelijk gebied vaak (enigszins) conservatief of behouden is.
Op migratie zijn ze altijd al kritisch geweest. Zij zien dat als "moderne slavernij", die de onderkant van de arbeidsmarkt onder druk zet.
Ook pleiten ze al langer voor een strikter integratiebeleid waarbij Nederlandse normen en waarden centraal zouden moeten staan.
Ik vind de SP op links ook wel echt uitblinken in euroscepticisme: In tegenstelling tot veel andere linkse partijen is de SP zeer kritisch op de Europese Unie.
Je kunt ze moeilijk progressief noemen.

En alles wat ik hierboven schrijf geldt ook voor iedere partij rechts van de VVD. En toch lukt het niet om die kiezers aan zich te binden. En op rechts wel.

Blijf dat echt heel opmerkelijk vinden.
Oh ja, je legt het goed uit, bij de term niet progressief of behoudend/conservatief hoort ook de scepsis van de EU door de SP. En de neiging om heel hard te nivelleren, tegen het communisme aan.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 00:45:32 #20
236264 crew  capricia
pi_220754385
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:29 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh ja, je legt het goed uit, bij de term niet progressief of behoudend/conservatief hoort ook de scepsis van de EU door de SP. En de neiging om heel hard te nivelleren, tegen het communisme aan.
Ik kan niet goed duiden waarom de SP het zo slecht doet. Jimmy Dijk spreekt misschien niet genoeg mensen aan?
Inmiddels is migratie en asiel volledig gekaapt door rechts. Terwijl de SP daar ook altijd al heel kritisch op geweest is en nog is. Jimmy gaat ook naar dezelfde wijken als een Mona.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220754393
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan niet goed duiden waarom de SP het zo slecht doet. Jimmy Dijk spreekt misschien niet genoeg mensen aan?
Inmiddels is migratie en asiel volledig gekaapt door rechts. Terwijl de SP daar ook altijd al heel kritisch op geweest is en nog is. Jimmy gaat ook naar dezelfde wijken als een Mona.
Ik denk dat dat ook komt omdat de SP geen consessies aan hun programma heeft willen doen. Marijnissen heeft ooit enorm veel stemmen gehad, maar wilde absoluut niet mee regeren. En dat is dus ook een conservatieve houding.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 00:53:50 #22
236264 crew  capricia
pi_220754400
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 00:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ook komt omdat de SP geen consessies aan hun programma heeft willen doen. Marijnissen heeft ooit enorm veel stemmen gehad, maar wilde absoluut niet mee regeren. En dat is dus ook een conservatieve houding.
Ja. Eens.
En het is ook een oorverdovend geweld ,wat steeds op je afkomt, dat kritisch op migratie en/of de EU een conservatief rechts ding is. Terwijl dat ook juist de SP is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 10 mei 2026 @ 05:08:52 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220754649
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:44 schreef capricia het volgende:

[ x ]
"De Maten" en "Wijken die altijd de klappen opvangen" in één en dezelfde zin, WTF?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 10 mei 2026 @ 06:55:06 #24
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220754808
In 2025 was de SP progressief.
pi_220755171
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 06:55 schreef Bondsrepubliek het volgende:
In 2025 was de SP progressief.
[ afbeelding ]
Ja en de SGP viel wel mee wat betreft conservatief. NSC nog links van het midden :')
Dat plaatje is niet erg accuraat.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:19:13 #26
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220755440
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
Heerlijke pen.
[ x ]
men krijgt minder kinderen doordat hoog beloond werk voor jongeren nog steeds in de steden is

de woonruimte is slecht verdeeld, naast dat er haast niet serieus gebouwd wordt voor jongeren en ouderen
en daardoor is er geen doorstroom meer

mogelijk dat AI een herverdeling van werk op gang kan brengen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 10:11:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 09:19:14 #27
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220755441
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja en de SGP viel wel mee wat betreft conservatief. NSC nog links van het midden :')
Dat plaatje is niet erg accuraat.
Vertel dat het Kieskompas. Die organisatie kwam tot deze verdeling op basis van de programma's voor de tweedekamer verkiezingen in 2025.
  zondag 10 mei 2026 @ 10:09:12 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220755983
Er is nu een probleem
quote:
Wierd Duk: 'Onze overheid is IN OORLOG met eigen bevolking'
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756013
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
Er is nu een probleem
[..]
Bekijk deze YouTube-video
wierd is een probleem
  zondag 10 mei 2026 @ 10:27:42 #30
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756031
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:20 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
wierd is een probleem
jij bent ook een probleem??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756033
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij bent ook een probleem??
ik zeg iig niet dat de overheid in oorlog is met de bevolking :')
pi_220756101
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:44 schreef capricia het volgende:
Inmiddels bezoekt de SP ook de gemeenschappen waar er onrust over de noodopvang is.
Niet alleen de Gidi's en de Mona's dus.
Blijf het toch wel jammer vinden dat die rechtse partijen zich massaal migratie toegeëigend hebben. Weinig aandacht op dat punt voor een linkse (conservatieve) partij als de SP.
[ x ]
Het is ook erg jammer dat alles zo extreem is tegenwoordig. Een PVV dat doet alsof elke Moslim een terrorist is, en aan de andere kant een PRO dat doet alsof elke vluchteling zielig is en een enorme toevoeging voor de maatschappij. Middenweg is ook op asiel helemaal weg.
  zondag 10 mei 2026 @ 10:47:23 #33
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756133
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:28 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ik zeg iig niet dat de overheid in oorlog is met de bevolking :')
dat hoef jij niet te zeggen ,Jij mag zeggen wat jij wil , hij ook

als je maar niemand pijn doet , zo werkt dat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 10:50:44 #34
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756167
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het is ook erg jammer dat alles zo extreem is tegenwoordig. Een PVV dat doet alsof elke Moslim een terrorist is, en aan de andere kant een PRO dat doet alsof elke vluchteling zielig is en een enorme toevoeging voor de maatschappij.

Middenweg is ook op asiel helemaal weg.
klopt

In Ijsselstein tussen Utrecht en IJsselstein is de polder Rijnenburg, die is bestemd voor grootschalige woningbouw , daar gaat helaas pas in 2035 gebouwd worden

dus daar kunnen makkelijk 1000 asielzoekers heen een jaar of 5
Die hoeven dus niet op het voetbalveld, want volgend jaar MOET het terrein , dat voetbalveld dus , weer leeg zijn

De provincie kan hierin rol spelen maar die stelt zich voortdurend verdekt op, en doen of ze niets zien
De overheid weet dat de provincies gaan over de ruimtelijke indeling sinds Stef Blok , niet de gemeentes ,
Gemeentes hebben geen snipper terrein meer over anders hadden ze er wel woningen gebouwd

Dat is de middenweg

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 10:56:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 10:56:21 #35
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220756198
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het is ook erg jammer dat alles zo extreem is tegenwoordig. Een PVV dat doet alsof elke Moslim een terrorist is, en aan de andere kant een PRO dat doet alsof elke vluchteling zielig is en een enorme toevoeging voor de maatschappij. Middenweg is ook op asiel helemaal weg.
Dat doet PRO helemaal niet.
  zondag 10 mei 2026 @ 10:56:55 #36
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756202


[ Bericht 22% gewijzigd door Cyan9 op 10-05-2026 11:02:21 (Het is wel weer klaar met je stokpaardjes.) ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756242
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 10:56 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Dat doet PRO helemaal niet.
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. Basisvoorzieningen blijven ook bij uitgeprocedeerde mogelijk, of te wel die zullen hier altijd blijven, want gratis onderdak en voorzieningen. Soft gedoe en totaal niet wenselijk. En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:03:09 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756245
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. .


Soft gedoe en totaal niet wenselijk.

En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
juist , visum stop is visum stop , wegwezen
geen papieren is illegaal , ook in Amsterdam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756294
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist , visum stop is visum stop , wegwezen
geen papieren is illegaal , ook in Amsterdam
Als ik hier een moord pleeg en vlucht richting Bali, zonder geldig Visum ben ik daar inderdaad illegaal. Maar dat gaat er maar niet in bij bepaalde mensen.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 11:06:34 #40
375570 crew  Cyan9
pi_220756330
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. Basisvoorzieningen blijven ook bij uitgeprocedeerde mogelijk, of te wel die zullen hier altijd blijven, want gratis onderdak en voorzieningen. Soft gedoe en totaal niet wenselijk. En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
Neem je nu bewust het uiterste getal van het partijprogramma?

Dat heb ik er namelijk maar eens bij gepakt en dan blijkt het toch wat genuanceerder dan je hier stelt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:09:19 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756392
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:06 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Neem je nu bewust het uiterste getal van het partijprogramma?

Dat heb ik er namelijk maar eens bij gepakt en dan blijkt het toch wat genuanceerder dan je hier stelt.
genuanceerd is onzin

regel is geen verblijfpapieren is dus illegaal.
illegaal is strafbaar en weg wezen, in ieder land , ook in Nederland

niks kop soep gezeik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756422
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
Heerlijke pen.
[ x ]
Er is dus een correlatie tussen conservatief denken en kinderen krijgen, ben wel benieuwd naar de data over de D66 en de SGP’er uit Leerdam en het gemiddeld aantal kinderen dat ze kregen.
pi_220756476
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
genuanceerd is onzin

regel is geen verblijfpapieren is dus illegaal.
illegaal is strafbaar en weg wezen, in ieder land , ook in Nederland

niks kop soep gezeik
Eigenlijk hoop ik dat dit soort mensen ook eens een keer moeten vluchten en dan te horen krijgen oprotten, mag ik dan een kopje, nee oprotten geen soep
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 11:15:27 #44
375570 crew  Cyan9
pi_220756486
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
genuanceerd is onzin

regel is geen verblijfpapieren is dus illegaal.
illegaal is strafbaar en weg wezen, in ieder land , ook in Nederland

niks kop soep gezeik
De enige die hier zeikt over koppen soep ben jij, en daar mag je nu wel eens met ophouden. Daar ben je al eerder op gewezen, bij je eerdere stokpaardjes.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 10 mei 2026 @ 11:17:12 #45
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220756490
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De enige die hier zeikt over koppen soep ben jij, en daar mag je nu wel eens met ophouden. Daar ben je al eerder op gewezen, bij je eerdere stokpaardjes.
De waarheid aanhoren doet pijn, begrijp ik

een MOD moet objectief zijn , en steeds posts weg halen die je niet zinnen dat past niet,dat is geen discussie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220756512
De metafoor “dweilen met de kraan open” wordt tot het uiterste onderzocht:

Níét de kraan dichtdraaien, maar wel:

- een grotere dweil gebruiken

- een dweil van een andere materiaal

- een dweil op een stok gebruiken

- meerdere mensen tegelijk laten dweilen

- sneller dweilen, de dweil sneller heen en weer halen

- de dweil sneller uitwringen

- op de vloer één hele grote dweil leggen

- meerdere dweilen op elkaar stapelen

- dweilen uit Europa kopen

- Europeanen hier laten dweilen

- subsidie voor de aanschaf van nieuwe dweilen

….maar níét de kraan dichtdraaien
  zondag 10 mei 2026 @ 12:11:23 #47
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220756775
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Er is dus een correlatie tussen conservatief denken en kinderen krijgen, ben wel benieuwd naar de data over de D66 en de SGP’er uit Leerdam en het gemiddeld aantal kinderen dat ze kregen.
Je zou het denken. Maar ook politici zoals Klaver heeft 4 kinderen.
Ik weet niet of er echt onderzoek is gedaan naar de relatie mate conservatief/progressief en de relatie tot het aantal kinderen dat gemiddeld geboren wordt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220756938
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:06 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Neem je nu bewust het uiterste getal van het partijprogramma?

Dat heb ik er namelijk maar eens bij gepakt en dan blijkt het toch wat genuanceerder dan je hier stelt.
De werkelijkheid is dat er nu al meer binnenkomen dan de partijen willen. En dit zijn dan strengere partijen dan PRO Dat zal met PRO natuurlijk nog ruimer worden. Je moet niet kijken naar wat ze zeggen, maar na wat ze doen.
pi_220756956
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:19 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Vertel dat het Kieskompas. Die organisatie kwam tot deze verdeling op basis van de programma's voor de tweedekamer verkiezingen in 2025.
Jij komt toch met dat plaatje. Die verdeling klopt van geen kanten.

Om zo'n verdeling te maken is het misschien ook handig als zo'n club iets verder kijkt dan verkiezingsbeloften die al dan niet serieus zijn.
pi_220756975
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat doen ze wel. Een Amsterdam handhaaft de wet niet eens. ''geen mens is illegaal''. Groen links wil echt geen harde uitzettingen mogelijk maken. Basisvoorzieningen blijven ook bij uitgeprocedeerde mogelijk, of te wel die zullen hier altijd blijven, want gratis onderdak en voorzieningen. Soft gedoe en totaal niet wenselijk. En dan willen ze hier ook 60.000 mensen per jaar binnenhalen. Dat kunnen we niet eens aan.
Als je zegt geen mens is illegaal betekent dat heel wat anders dan zeggen elke vluchteling is een aanwinst.
Weet je dat verschillende woorden verschillende dingen betekenen?
Je liegt maag wat met deze onzin. Ze willen geen mensen binnenhalen, het is een feit dat er mensen komen en je daar wat mee moet. Maargoed de anti immigratie club herhaalt vaak leugens net zo lang tot ze het zelf gaan geloven....

Wat is nou weer een harde uitzetting. Je zet uit of niet.
pi_220756999
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:23 schreef Kottnauer het volgende:
De metafoor “dweilen met de kraan open” wordt tot het uiterste onderzocht:

Níét de kraan dichtdraaien, maar wel:

- een grotere dweil gebruiken

- een dweil van een andere materiaal

- een dweil op een stok gebruiken

- meerdere mensen tegelijk laten dweilen

- sneller dweilen, de dweil sneller heen en weer halen

- de dweil sneller uitwringen

- op de vloer één hele grote dweil leggen

- meerdere dweilen op elkaar stapelen

- dweilen uit Europa kopen

- Europeanen hier laten dweilen

- subsidie voor de aanschaf van nieuwe dweilen

….maar níét de kraan dichtdraaien
Nee dat gaat natuurlijk nooit gebeuren zo lang mensen op rechtse pro-migratie partijen stemmen. Rechtse partijen willen meer migratie want dat is goed voor de economie. Vandaar dat rechts 20 jaar aan de macht is en niets verandert in deze.
Daarbij zo lang je genocides zoals door Israel steunt houd je de vluchtelingenstroom natuurlijk ook flink op gang.
pi_220757004
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De werkelijkheid is dat er nu al meer binnenkomen dan de partijen willen. En dit zijn dan strengere partijen dan PRO Dat zal met PRO natuurlijk nog ruimer worden. Je moet niet kijken naar wat ze zeggen, maar na wat ze doen.
Ah en daarom lieg je over wat ze zeggen en lul je maar wat over wat ze zouden doen :')
pi_220757008
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
het is een feit dat er mensen komen en je daar wat mee moet.

Nee dat hoeft helemaal niet. Bij geen paspoort is het heel simpel. Eruit. Meer is er niet van.
pi_220757045
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De werkelijkheid is dat er nu al meer binnenkomen dan de partijen willen. En dit zijn dan strengere partijen dan PRO Dat zal met PRO natuurlijk nog ruimer worden. Je moet niet kijken naar wat ze zeggen, maar naar wat ze doen.
Volgens mij kwamen er minder mensen binnen onder PvdA kabinetten dan nu hoor. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220757061
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Volgens mij kwamen er minder mensen binnen onder PvdA kabinetten dan nu hoor. :P
True, maar tijden zijn wel erg veranderd. De asielindustrie was toen nog niet zo groot en Pvda is inmiddels ook niet meer wat het wat.
pi_220757148
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je zou het denken. Maar ook politici zoals Klaver heeft 4 kinderen.
Ik weet niet of er echt onderzoek is gedaan naar de relatie mate conservatief/progressief en de relatie tot het aantal kinderen dat gemiddeld geboren wordt.
Jawel https://ifstudies.org/blo(...)ity-and-partisanship
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 10 mei 2026 @ 13:54:08 #57
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220757299
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Volgens mij kwamen er minder mensen binnen onder PvdA kabinetten dan nu hoor. :P
toen moest je een paspoort hebben om Nederland in te komen of een short visum of een MVV visum

maar nu met de EU kan iedereen gewoon door wandelen en dat blijft zo , want iedereen staat erbij te kijken en doet niets want ze zijn zielig

via Turkije, Bulgarije en via de Middellandse zee , de linkse asiel uitzendbureaus verdienen dik geld, want het zijn alleen de bovenmodale die hier zielig komen doen en hun paspoort kwijt zijn
https://www.telegraaf.nl/(...)igend/151249280.html
quote:
Asielminister heeft 'geen verklaring' voor massale toestroom 'Griekse' Palestijnen naar Nederland
Den Haag- Het bericht dat Nederland van de hele Europese Unie de meeste Palestijnse asielzoekers opvangt, zorgt voor ophef in politiek Den Haag.

De VVD vindt dat asielminister Van den Brink acuut actie moet ondernemen om de toestroom tot een halt te roepen.

De CDA-minister zegt niet te weten waarom zoveel Palestijnen die al verblijfsrecht in Griekenland hebben alsnog naar Nederland doorreizen.
27 minuten geleden

Meeste Palestijnen van heel Europa
De Telegraaf onthulde dat uit onderzoek door immigratiedienst IND blijkt dat Nederland de afgelopen tijd de meeste Palestijnse asielaanvragen registreerde van het hele continent.

Op papier gaat het om vluchtelingen met een 'onbekende nationaliteit'


[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2026 14:19:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 mei 2026 @ 14:52:22 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220757633
quote:
Geen echte conclusie dus..i behalve dat trouwen belangrijk is.

Iets anders, het heeft er niet direct mee te maken maar past wel in een ontwikkeling die langzaam meer zien.
https://www.facebook.com/share/1BG35PF77g/?mibextid=wwXIfr
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220757644
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
True, maar tijden zijn wel erg veranderd. De asielindustrie was toen nog niet zo groot en Pvda is inmiddels ook niet meer wat het wat.
Tijden zijn niet zo veranderd, rechts is altijd al meer pro-migratie dan links en wat betreft asielmigratie wil iedere partij zo min mogelijk migratie, maar sommige partijen doen alsof 0 asielmigratie mogelijk is. En dat gaat niet, dan ben je je kiezers aan het voorliegen. Elke partij in de kamer wil dat mensen die geen recht op asiel hebben zo snel mogelijk verdwijnen en is blij als de asielstroom verkleint doordat er minder oorlog, honger en geweld is. Alleen een paar partijen willen, bijvoorbeeld door ontwikklingssamenwerking, ook daadwerkelijk wat doen aan die redenen om te vluchten, een aantal partijen wil die redenen niet aanpakken en dus feitelijk ook niks doen aan de asielstroom.
pi_220757758
Jammer dat het weer zoveel over asiel gaat, er zijn meerdere en grotere problemen
pi_220757790
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tijden zijn niet zo veranderd, rechts is altijd al meer pro-migratie dan links en wat betreft asielmigratie wil iedere partij zo min mogelijk migratie, maar sommige partijen doen alsof 0 asielmigratie mogelijk is. En dat gaat niet, dan ben je je kiezers aan het voorliegen. Elke partij in de kamer wil dat mensen die geen recht op asiel hebben zo snel mogelijk verdwijnen en is blij als de asielstroom verkleint doordat er minder oorlog, honger en geweld is. Alleen een paar partijen willen, bijvoorbeeld door ontwikklingssamenwerking, ook daadwerkelijk wat doen aan die redenen om te vluchten, een aantal partijen wil die redenen niet aanpakken en dus feitelijk ook niks doen aan de asielstroom.
Zowel links en rechts waren voor Europese integratie/Schengen/vrij verkeer van mensen en goederen/de mogelijkheid dat iemand uit Italië hier kwam wonen en werken en dus ook voor arbeidsmigratie.

Het is nogal hypocriet aan de linkerzijde om nu ineens tegen arbeidsmigratie te zijn.

En met het tegenstemmen van de asielwetten zie je meteen welke partijen echt iets aan de instroom willen doen en welke niet.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:24:31 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757795
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:
Jammer dat het weer zoveel over asiel gaat, er zijn meerdere en grotere problemen
Netcongestie, woningtekort, de slechte kwaliteit van het onderwijs, inflatie, aanstondse recessie, onze internationale concurrentiepositie, uitdagingen mbt AI, de exploderende zorgkosten, geopolitieke verhoudingen etc etc.

Maar het is zo lekker makkelijk om te doen alsof Nederland een soort paradijs zou zijn als alle asielzoekers maar weggetoverd konden worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:25:27 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757797
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zowel links en rechts waren voor Europese integratie/Schengen/vrij verkeer van mensen en goederen/de mogelijkheid dat iemand uit Italië hier kwam wonen en werken en dus ook voor arbeidsmigratie.

Het is nogal hypocriet aan de linkerzijde om nu ineens tegen arbeidsmigratie te zijn.

En met het tegenstemmen van de asielwetten zie je meteen welke partijen echt iets aan de instroom willen doen en welke niet.
De VVD moet geen kutwetten steunen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220757799
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:
Jammer dat het weer zoveel over asiel gaat, er zijn meerdere en grotere problemen
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
pi_220757801
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD moet geen kutwetten steunen.
De VVD het tijdens schoof 1 zijn kans moeten pakken.
pi_220757802
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
Onzin, echt onzin
  zondag 10 mei 2026 @ 15:26:47 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757804
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
LOL, lekker economisch achterop komen omdat negers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:29:45 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757817
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De VVD het tijdens schoof 1 zijn kans moeten pakken.
Klopt, niet gelukt voor ze dus moeten ze het nu doen met een implementatie van het Europees migratiepact en wat patches. Uitwerken, klaar, ga nu maar eens bezig met kijken hoe we zorglasten (eerlijk) kunnen verdelen en hoe we innovatief blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220757835
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
LOL, lekker economisch achterop komen omdat negers.
Haha, het is echt een psychose _O-

Je laat echt mooi zien waarom Kickinalfa gelijk heeft.
pi_220757861
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zolang je de asielcrisis niet oplost doet de rest er niet toe.
Dit bedoel ik als ik zeg dat mensen er schijnbaar niet mee zitten als het totale sociale vangnet, werknemersrechten en zorg wordt afgebroken zolang er maar geen vluchtelingen meer binnenkomen.

Wat zijn we eigenlijk verwend geraakt door onze verworvenheden als vanzelfsprekend te gaan ervaren. Men gaat het pas inzien als we met tal van zaken weer worden teruggeworpen naar de jaren 50.

Maar blijf vooral denken dat vluchtelingen het echte probleem zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220757874
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
LOL, lekker economisch achterop komen omdat negers.
Het heeft niks met negers te maken maar als je maandelijks duizenden mensen binnenhaalt die tijd, aandacht, geld, scholing, zorg, ruimte nodig hebben en je vervolgens ook nog een steeds grotere groep gepensioneerden hebt die dat ook hebben moet de middenklasse steeds meer ophoesten om die groepen te onderhouden of blijft er minder tijd/geld over voor andere zaken. In 2026 is er al 9 miljard gespendeerd aan asiel. Dat is al meer dan laat ik eens wat zeggen ruimtelijke ordening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 10-05-2026 15:47:29 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 15:40:41 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757925
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, het is echt een psychose _O-

Je laat echt mooi zien waarom Kickinalfa gelijk heeft.
Klopt, rechts is in een staat van totale psychose beland, waarin nog maar een ding telt.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 10-05-2026 15:49:35 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220757936
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En met het tegenstemmen van de asielwetten zie je meteen welke partijen echt iets aan de instroom willen doen en welke niet.
Stop nou eens over die nepwetten die alleen de rechtspraak had laten vastlopen, barmhartigheid strafbaar had gemaakt en letterlijk volgens alle adviseurs 0 invloed hadden gehad op de instroom. Stop eens met het aanhalen van die fabeltjeswetten.
  zondag 10 mei 2026 @ 15:53:36 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220757988
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 15:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het heeft niks met negers te maken maar als je maandelijks duizenden mensen binnenhaalt die tijd, aandacht, geld, scholing, zorg, ruimte nodig hebben en je vervolgens ook nog een steeds grotere groep gepensioneerden hebt die dat ook hebben moet de middenklasse steeds meer ophoesten om die groepen te onderhouden of blijft er minder tijd/geld over voor andere zaken. In 2026 is er al 9 miljard gespendeerd aan asiel. Dat is al meer dan laat ik eens wat zeggen ruimtelijke ordening.
Het aantal vluchtelingen moet ook omlaag, maar dat betekent niet dat dat het enige probleem, of ook maar het grootste probleem is waar we mee kampen en bovendien leveren die Faber-wetten, en zeker het Vondeling-amendement, daar echt geen substantiele bijdrage aan.

Als de rechtsen het echt zo ernst is met die vluchtelingen dan hadden ze Trump niet zo enthousiast gesteund bij zijn achterlijke oorlog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220758010
Doel van rechts is met hun asielfobie de kwetsbare mensen binnen te halen om ze vervolgens een mes in de rug te duwen door totaal niks voor ze te doen , het enige wat ze veroorzaken in onrust in de onderlaag en mensen tegen elkaar opzetten, opruien dus
Geert heeft schijt aan de arme mensen, het is een ex VVD—er en stemt sociaal economisch grotendeels mee met de VVD
Maar blijf lekker vooral op die afbraakpartijen stemmen die het land verdelen en kapot maken en ja de VVD hoort daar ook bij naar mijn mening
Nederland is inderdaad verloren met rechts

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 10-05-2026 16:11:04 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 16:04:26 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220758022
Het lijkt me het handigst om gewoon een nieuw kabinet te vormen met PRO erbij, zodat er eindelijk een beetje bestuurlijke meters gemaakt kunnen worden. Als we zo blijven doormodderen gebeurt er niets.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220758024
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
toen moest je een paspoort hebben om Nederland in te komen of een short visum of een MVV visum

maar nu met de EU kan iedereen gewoon door wandelen en dat blijft zo , want iedereen staat erbij te kijken en doet niets want ze zijn zielig

via Turkije, Bulgarije en via de Middellandse zee , de linkse asiel uitzendbureaus verdienen dik geld, want het zijn alleen de bovenmodale die hier zielig komen doen en hun paspoort kwijt zijn
https://www.telegraaf.nl/(...)igend/151249280.html
[..]

Asielminister heeft geen verklaring. Ik kan hem helpen.

In het afgelopen jaar is er in de tweede kamer zowat meer vergaderd over Palestina dan over Nederland. Ik had bij de live-debatten uit Den Haag vaak de indruk dat ik naar het Palestijns parlement zat te kijken.
pi_220758040
Palestijnen zijn natuurlijk niet achterlijk. Na alle pro-Palestijnse debatten en demonstraties in de afgelopen twee jaar, begrijpen ze wel dat ze hier nóóit meer weggestuurd zullen worden, ongeacht of ze nu formeel wel of geen recht hebben op een verblijfsvergunning.
pi_220758095
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:05 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Asielminister heeft geen verklaring. Ik kan hem helpen.

In het afgelopen jaar is er in de tweede kamer zowat meer vergaderd over Palestina dan over Nederland. Ik had bij de live-debatten uit Den Haag vaak de indruk dat ik naar het Palestijns parlement zat te kijken.
In Griekenland krijgen ze ook geen huis, hier wel.
In Griekenland moet je uit het AZC/kamp/appartement vertrekken en zelf zaken regelen.
Ze krijgen ook geen uitkering.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kickinalfa op 10-05-2026 16:24:27 ]
pi_220758269
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In Griekenland krijgen ze ook geen huis, hier wel.
In Griekenland moet je uit het AZC/kamp/appartement vertrekken en zelf zaken regelen.
Ze krijgen ook geen uitkering.
Maar dit heeft geen aanzuigende werking, wordt steeds beweerd. Dat kan dus niet de verklaring zijn!
pi_220758552
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:05 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Asielminister heeft geen verklaring. Ik kan hem helpen.

In het afgelopen jaar is er in de tweede kamer zowat meer vergaderd over Palestina dan over Nederland. Ik had bij de live-debatten uit Den Haag vaak de indruk dat ik naar het Palestijns parlement zat te kijken.
Dat is ook schandalig ja. Gaat zowat meer over Palestina dan alle problemen hier.
pi_220758575
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tijden zijn niet zo veranderd, rechts is altijd al meer pro-migratie dan links en wat betreft asielmigratie wil iedere partij zo min mogelijk migratie, maar sommige partijen doen alsof 0 asielmigratie mogelijk is. En dat gaat niet, dan ben je je kiezers aan het voorliegen. Elke partij in de kamer wil dat mensen die geen recht op asiel hebben zo snel mogelijk verdwijnen en is blij als de asielstroom verkleint doordat er minder oorlog, honger en geweld is. Alleen een paar partijen willen, bijvoorbeeld door ontwikklingssamenwerking, ook daadwerkelijk wat doen aan die redenen om te vluchten, een aantal partijen wil die redenen niet aanpakken en dus feitelijk ook niks doen aan de asielstroom.
Asielmigratie is inmiddels business. Dat was 20 jaar geleden toch echt niet zo groot als nu? Mensen zijn niet achterlijk. Ze weten waar de kans op een goed leven het beste is qua sociale zekerheid. Mensensmokkelaars weten ook welke landen het makkelijkste te bereiken zijn en wat ze moeten doen.
pi_220758624
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:12 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Asielmigratie is inmiddels business. Dat was 20 jaar geleden toch echt niet zo groot als nu? Mensen zijn niet achterlijk. Ze weten waar de kans op een goed leven het beste is qua sociale zekerheid. Mensensmokkelaars weten ook welke landen het makkelijkste te bereiken zijn en wat ze moeten doen.
Nogmaals: dat is niet de reden voor asielzoekers om een land te 'kiezen'. Het verklaart namelijk ook niet waarom België, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Nederland allemaal behoorlijk andere samenstellingen hebben qua asielstromen. Palestijnen komen hier NIET door ons sociale stelsel, onze huizen, pro-Palestina demonstraties (die je trouwens in vrijwel elk EU land meer ziet dan in Nederland, in Nederland is het behoorlijk pro-Israël), maar omdat hier een actieve, georganiseerde Palestijnse gemeenschap van 35.000 man woont, omdat hier misschien wel familie woont. Dat is het eerlijke verhaal, niet al die fabeltjes over het sociale stelsel.

En asielsmokkelaars bestaan al sinds halverwege de jaren 90 en waren toen misschien nog wel een veel grotere business.
  zondag 10 mei 2026 @ 17:25:49 #84
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220758683
VVD omroep (Arendo Joustra is chef toezicht) maakt reclame voor de VVD:

VVD boos op kabinet vanwege WK-kosten voor horeca

Regeringspartij VVD wil dat horecaondernemers geen vergoeding hoeven te betalen voor het uitzenden van Oranje-wedstrijden, maar het kabinet weigert dat. VVD-Tweede Kamerlid Arend Kisteman wil de verantwoordelijke ministers Rianne Letschert (D66, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Heleen Herbert (CDA, Economische Zaken) op het matje roepen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-verzet-tweede-kamer

Weet iemand wat de regels en het beleid is in andere landen?

Wat ik zo snel kan vinden is dat België zo een soort systeem ook heeft. Maar dan is het gewoon een belasting voor de gemeentekas (en voeren vooral de linkse partijen campagne voor afschaffen van "terrassentaks").
https://www.hln.be/hemiks(...)aar-domein~ab3c5ae8/
https://www.hln.be/hemiks(...)k-subsidie~a77c7098/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220758903
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:04 schreef -XOR- het volgende:
Het lijkt me het handigst om gewoon een nieuw kabinet te vormen met PRO erbij, zodat er eindelijk een beetje bestuurlijke meters gemaakt kunnen worden. Als we zo blijven doormodderen gebeurt er niets.
Lijkt me ook handig. Hopelijk sluit PRO dan VVD uit. Anders schiet het nog niets op.
  zondag 10 mei 2026 @ 18:00:10 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220758946
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lijkt me ook handig. Hopelijk sluit PRO dan VVD uit. Anders schiet het nog niets op.
Dat zou wel lollig zijn maar ook niet zo handig, een breedgedragen middenkabinet is momenteel wat nodig is.

Achteraf bekeken is het nogal bizar onverantwoord geweest dat dit kabinet ooit van start is gegaan met 66 zetels en zonder meerderheid in de eerste kamer en zonder plan om pakketten door de kamers te loodsen. En dat alles omdat de VVD een soort kleuterpartij is geworden.

Sunk cost fallacy vermijden, verlies nemen en opnieuw beginnen met een regering gestoeld op een fatsoenlijke coalitite.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220759009
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

maar omdat hier een actieve, georganiseerde Palestijnse gemeenschap van 35.000 man woont, omdat hier misschien wel familie woont.
En hoe komen die lui hier? Waaarom hebben die voor Nederland gekozen?

Zinloze vraag natuurlijk want er komt geen antwoord, maar toch. Het is duidelijk hoe het spelletje gespeeld wordt met dit soort zielige en transparante onzin. Het is pure ideologie, dan helpen feiten niet meer. Helaas :)
pi_220759025
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:04 schreef -XOR- het volgende:
Het lijkt me het handigst om gewoon een nieuw kabinet te vormen met PRO erbij, zodat er eindelijk een beetje bestuurlijke meters gemaakt kunnen worden. Als we zo blijven doormodderen gebeurt er niets.
Hahaha, alsof PN constructief is :D Die willen alles juist blokkeren. Er mogen geen meters gemaakt worden want dat betekent altijd bezuinigen en daar wil PN niet aan. Zinloze partij om er bij te betrekken dus. Net als PVV.
pi_220759085
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: dat is niet de reden voor asielzoekers om een land te 'kiezen'. Het verklaart namelijk ook niet waarom België, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Nederland allemaal behoorlijk andere samenstellingen hebben qua asielstromen. Palestijnen komen hier NIET door ons sociale stelsel, onze huizen, pro-Palestina demonstraties (die je trouwens in vrijwel elk EU land meer ziet dan in Nederland, in Nederland is het behoorlijk pro-Israël), maar omdat hier een actieve, georganiseerde Palestijnse gemeenschap van 35.000 man woont, omdat hier misschien wel familie woont. Dat is het eerlijke verhaal, niet al die fabeltjes over het sociale stelsel.

En asielsmokkelaars bestaan al sinds halverwege de jaren 90 en waren toen misschien nog wel een veel grotere business.
Ohhh nee dat qua Palestijnen en Nederland ben ik met je eens. Dat geloof ik ook niet zo. Maar ze komen zeker wel richting West/Noord-Europa om het sociale stelsel. Niet de echte vluchtelingen, maar de gelukszoekers en profiteurs. Als dat sinds de jaren 90 echt zo is, is het natuurlijk dieptriest dat Nederland het nog niet op order heeft.
pi_220759149
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zou wel lollig zijn maar ook niet zo handig, een breedgedragen middenkabinet is momenteel wat nodig is.

Achteraf bekeken is het nogal bizar onverantwoord geweest dat dit kabinet ooit van start is gegaan met 66 zetels en zonder meerderheid in de eerste kamer en zonder plan om pakketten door de kamers te loodsen. En dat alles omdat de VVD een soort kleuterpartij is geworden.

Sunk cost fallacy vermijden, verlies nemen en opnieuw beginnen met een regering gestoeld op een fatsoenlijke coalitite.
Een fatsoenlijke coalitie begint met het weren van de onfatsoenlijke partijen. Sowieso is het raar om een middenkabinet te doen met een partij als de VVD die zo rechts is dat je op fok! niet mag zeggen hoe rechts.
Een middenkabinet is ook niet wat nodig is. Een midden kabinet schuift de keuzes weer uit naar de toekomst.

Verder heb je gelijk opnieuw beginnen is een goed idee. Daarbij is duidelijk dat PRO nu een veel sterkere onderhandelingspositie heeft omdat ze noodzakelijk zijn. Dan kunnen ze die positie ook gebruiken om te zorgen dat VVD buiten de deur blijft.
pi_220759580
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zou wel lollig zijn maar ook niet zo handig, een breedgedragen middenkabinet is momenteel wat nodig is.

Achteraf bekeken is het nogal bizar onverantwoord geweest dat dit kabinet ooit van start is gegaan met 66 zetels en zonder meerderheid in de eerste kamer en zonder plan om pakketten door de kamers te loodsen. En dat alles omdat de VVD een soort kleuterpartij is geworden.

Sunk cost fallacy vermijden, verlies nemen en opnieuw beginnen met een regering gestoeld op een fatsoenlijke coalitite.
Eens, de huidige coalitie + Pro, dat zou het beste zijn momenteel. Maar helaas zit dat er niet echt meer in. En nieuwe verkiezingen, daar wordt Nederland echt niet beter van.
pi_220759858
Psst.

Zal ik jullie eens een geheimpje verklappen?

De toekomst van Nederland hangt niet af van de partij waarop je stemt.
De toekomst van Nederland hangt af van wie kinderen krijgt.

De rest is ruis.
pi_220760010
quote:
3s.gif Op zondag 10 mei 2026 20:06 schreef Koortsdroom het volgende:
Psst.

Zal ik jullie eens een geheimpje verklappen?

De toekomst van Nederland hangt niet af van de partij waarop je stemt.
De toekomst van Nederland hangt af van wie kinderen krijgt.

De rest is ruis.
Want de SGP heeft Nederland overgenomen?

We zien al decennia een redelijk standaard links/rechts verdeling. Want ik zal je eens een geheimpje verklappen: kinderen stemmen niet meer wat hun ouders stemden en volwassenen stemmen niet meer hun hele leven op dezelfde partij.
  zondag 10 mei 2026 @ 21:03:47 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760087
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, de huidige coalitie + Pro, dat zou het beste zijn momenteel. Maar helaas zit dat er niet echt meer in. En nieuwe verkiezingen, daar wordt Nederland echt niet beter van.
VVD en PRO dat gaat niet samen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760354
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
VVD en PRO dat gaat niet samen
Rutte 2, 3 en 4 vergeten?
  zondag 10 mei 2026 @ 21:54:26 #96
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760467
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte 2, 3 en 4 vergeten?
dat was tevens het eind van de PVDA

Samsom belazerde de PVDA achterban de huurders van Nederland door de extra huurverhoging


quote:
AI-overzicht
De inzet van Diederik Samsom en de PvdA bij de vorming van het kabinet-Rutte II (2012) leidde destijds tot heftige kritiek en het gevoel van verraad onder een deel van de PvdA-achterban en huurdersorganisaties.

Extra huurverhoging (2013-2015): In het regeerakkoord van 2012 werd afgesproken dat woningcorporaties een verhuurdersheffing moesten heffen

Om dit te financieren, kregen corporaties de ruimte om de huren extra te verhogen (bovenop de inflatie), met name voor hogere inkomens in de sociale sector (scheefwoners).

Kritiek op "belazeren": Critici, waaronder de Woonbond, stelden dat de PvdA haar sociale gezicht verloor door in te stemmen met maatregelen die de huren voor een brede groep fors verhoogden.

Samsom's verdediging: Samsom verklaarde destijds dat de bezuinigingen noodzakelijk waren en dat hij de zorgen van PvdA-leden begreep, maar hield vast aan de gemaakte afspraken met de VVD om het kabinet stabiel te houden.

Hoewel de PvdA destijds aangaf de woningmarkt te willen hervormen, werd het beleid ervaren als een grote lastenverzwaring voor huurders,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760512
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat was tevens het eind van de PVDA

Samsom belazerde de PVDA achterban de huurders van Nederland door de extra huurverhoging
[..]

Wat de PvdA in Rutte II het meeste heeft gebeten is het afschaffen van de traditionele bejaardenhuizen.

Daarnaast het sluiten voor nieuwe aanwas van de sociale werkplaatsen en de toegang tot de WIA en Wajong beperken.

En de invoering van de participatiewet natuurlijk.

Waarom plaats je bij vrijwel iedere post een nietszeggende AI bijdrage trouwens?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 10 mei 2026 @ 22:04:15 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220760527
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Waarom plaats je bij vrijwel iedere post een nietszeggende AI bijdrage trouwens?
dat is meer voor mezelf , zodat ik geen onzin post en daar krijg je dan ook linkjes bij naar het onderwerp


men is weer bezig met sociaal gecontroleerd wonen voor ouderen toe te passen, vooral in de grote steden

https://www.langleventhuisflats.nl/
https://www.telegraaf.nl/(...)e-plek/64052095.html
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220760565
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:25 schreef Klopkoek het volgende:
VVD omroep (Arendo Joustra is chef toezicht) maakt reclame voor de VVD:

VVD boos op kabinet vanwege WK-kosten voor horeca

Regeringspartij VVD wil dat horecaondernemers geen vergoeding hoeven te betalen voor het uitzenden van Oranje-wedstrijden, maar het kabinet weigert dat. VVD-Tweede Kamerlid Arend Kisteman wil de verantwoordelijke ministers Rianne Letschert (D66, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Heleen Herbert (CDA, Economische Zaken) op het matje roepen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-verzet-tweede-kamer

Weet iemand wat de regels en het beleid is in andere landen?

Wat ik zo snel kan vinden is dat België zo een soort systeem ook heeft. Maar dan is het gewoon een belasting voor de gemeentekas (en voeren vooral de linkse partijen campagne voor afschaffen van "terrassentaks").
https://www.hln.be/hemiks(...)aar-domein~ab3c5ae8/
https://www.hln.be/hemiks(...)k-subsidie~a77c7098/
Je zou zeggen dat het overal hetzelfde is als het EU wetgeving is...
pi_220760644
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat de PvdA in Rutte II het meeste heeft gebeten...
Ik denk eerlijk gezegd: de wedstrijd messen in de rug steken van Asscher en Samsom na die tijd, glansrijk gewonnen door de verschrikkelijke en ook niet charismatische Asscher.

Waren ze gewoon met campagnetijger Samsom die verkiezingen in gegaan, hadden ze gewoon 20+ zetels gehaald.
pi_220760665
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 17:25 schreef Klopkoek het volgende:
VVD omroep (Arendo Joustra is chef toezicht) maakt reclame voor de VVD:

VVD boos op kabinet vanwege WK-kosten voor horeca

Regeringspartij VVD wil dat horecaondernemers geen vergoeding hoeven te betalen voor het uitzenden van Oranje-wedstrijden, maar het kabinet weigert dat. VVD-Tweede Kamerlid Arend Kisteman wil de verantwoordelijke ministers Rianne Letschert (D66, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Heleen Herbert (CDA, Economische Zaken) op het matje roepen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-verzet-tweede-kamer

Weet iemand wat de regels en het beleid is in andere landen?

Wat ik zo snel kan vinden is dat België zo een soort systeem ook heeft. Maar dan is het gewoon een belasting voor de gemeentekas (en voeren vooral de linkse partijen campagne voor afschaffen van "terrassentaks").
https://www.hln.be/hemiks(...)aar-domein~ab3c5ae8/
https://www.hln.be/hemiks(...)k-subsidie~a77c7098/
Is die 76 cent per bezoeker, die echt wel meer dan 1 biertje koopt, nou echt zo'n verschrikkelijk probleem?

Groter probleem voor de horeca dat een heleboel wedstrijden, bijna allemaal zelfs, dit jaar na sluitingstijd zijn.
pi_220761183
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is die 76 cent per bezoeker, die echt wel meer dan 1 biertje koopt, nou echt zo'n verschrikkelijk probleem?

Groter probleem voor de horeca dat een heleboel wedstrijden, bijna allemaal zelfs, dit jaar na sluitingstijd zijn.
Ze hebben niks beters te doen dan oppositie voeren tegen het eigen kabinet. Typisch VVD, lekker populistisch onderwerp dat er totaal niet toe doet.

Mij zal het weinig boeien ik denk dat het best redelijk is dat horeca betaald voor de uitzendingen. Maar de partij van socialisme voor bedrijven vindt uiteraard dat de belastingbetaler de rekening van de voetbalfan moet oppakken.
  maandag 11 mei 2026 @ 07:00:46 #103
13309 nostra
ask why
pi_220761316
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is die 76 cent per bezoeker, die echt wel meer dan 1 biertje koopt, nou echt zo'n verschrikkelijk probleem?

Groter probleem voor de horeca dat een heleboel wedstrijden, bijna allemaal zelfs, dit jaar na sluitingstijd zijn.
Nou ja, "VVD wil", een Kamermeerderheid (incl D66 en CDA) wil dat. Ook ruimere openingstijden uiteraard vanuit de VVD.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220761319
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, "VVD wil", een Kamermeerderheid (incl D66 en CDA) wil dat. Ook ruimere openingstijden uiteraard vanuit de VVD.
Heuj zo kunnen we de VVD niet onderschijten ja, wat doe je nou?!
pi_220761370
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, "VVD wil", een Kamermeerderheid (incl D66 en CDA) wil dat. Ook ruimere openingstijden uiteraard vanuit de VVD.
Openingstijden gaan de gemeenten over, dus daar hoeven ze in de Kamer niet over te praten.
  maandag 11 mei 2026 @ 07:35:23 #106
13309 nostra
ask why
pi_220761383
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Openingstijden gaan de gemeenten over, dus daar hoeven ze in de Kamer niet over te praten.
De lokale VVD's.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220761396
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:35 schreef nostra het volgende:

[..]
De lokale VVD's.
Ook met ruimere openingstijden zit de horeca niet vol bij wedstrijden om 2.30u, 3u, 4u, 5u of 6u op doordeweekse dagen. Los van de vraag of je de openingstijden zo ver moet willen oprekken en of ze er personeel voor kunnen vinden.

Bijvoorbeeld Ecuador-Curaçao had best een feestje kunnen worden, maar ook van 2-4 's nachts in de nacht van zondag op maandag? Of Australië-Turkije om 6u op maandagochtend?

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 11-05-2026 07:46:14 ]
  maandag 11 mei 2026 @ 07:49:18 #108
13309 nostra
ask why
pi_220761431
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook met ruimere openingstijden zit de horeca niet vol bij wedstrijden om 2.30u, 3u, 4u, 5u of 6u op doordeweekse dagen. Los van de vraag of je de openingstijden zo ver moet willen oprekken en of ze er personeel voor kunnen vinden.

Bijvoorbeeld Ecuador-Curaçao had best een feestje kunnen worden, maar ook van 2-4 's nachts in de nacht van zondag op maandag? Of Australië-Turkije om 6u op maandagochtend?
Nee, het zal wel specifiek om NL gaan. En mss Curaçao. :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 07:59:08 #109
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220761449
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hahaha, alsof PN constructief is :D Die willen alles juist blokkeren. Er mogen geen meters gemaakt worden want dat betekent altijd bezuinigen en daar wil PN niet aan. Zinloze partij om er bij te betrekken dus. Net als PVV.
Je snapt vermoedelijk niet zo goed hoe de Nederlandse parlementaire politiek werkt, geeft niet, dat kan met de jaren nog komen. Veel krantjes lezen, boekjes en dan ga je het vanzelf doorkrijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220761470
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je snapt vermoedelijk niet zo goed hoe de Nederlandse parlementaire politiek werkt, geeft niet, dat kan met de jaren nog komen. Veel krantjes lezen, boekjes en dan ga je het vanzelf doorkrijgen.
Vooral ook eens echt debatten (terug)kijken of anders teruglezen. De echte politiek ervaren, in plaats van de onzin die er van wordt gemaakt in talkshows en kranten door opiniemakers.
  maandag 11 mei 2026 @ 08:11:38 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220761484
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral ook eens echt debatten (terug)kijken of anders teruglezen. De echte politiek ervaren, in plaats van de onzin die er van wordt gemaakt in talkshows en kranten door opiniemakers.
En je kunt ook gewoon op/terugzoeken wie welke moties of wetsvoorstellen heeft/hebben ingediend, wat ze behelzen en wie ze steunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 11-05-2026 08:18:53 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220761520
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral ook eens echt debatten (terug)kijken of anders teruglezen. De echte politiek ervaren, in plaats van de onzin die er van wordt gemaakt in talkshows en kranten door opiniemakers.
En dan vooral niet een debat in de plenaire zaal waar veel lijstrekkers zijn. Dat zijn namelijk debatten die er vooral voor de social media content zijn.
pi_220761553
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:22 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En dan vooral niet een debat in de plenaire zaal waar veel lijstrekkers zijn. Dat zijn namelijk debatten die er vooral voor de social media content zijn.
Inderdaad, lijsttrekkersdebatten zijn zelden inhoudelijk en hebben ook eigenlijk zelden invloed. Commissiedebatten vindt het echt politieke handwerk plaats.
  maandag 11 mei 2026 @ 08:37:52 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220761589
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:04 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Heuj zo kunnen we de VVD niet onderschijten ja, wat doe je nou?!
Dat is niet de intentie van RTL (en Arendo Joustra). De intentie daar is juist propaganda en reclame maken voor de VVD. Dus wordt het hele plan (alleen) aan de VVD toegeschreven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 12:05:04 #115
375570 crew  Cyan9
pi_220763018
quote:
Bezuiniging WW, WIA en AOW van tafel, anders acties, zeggen vakbonden

Als het kabinet niet binnen twee weken de plannen voor bezuinigingen in de sociale zekerheid van tafel haalt, volgen er acties. Met dat ultimatum komen vandaag de drie vakbonden FNV, CNV en VCP.

Ze eisen dat bezuinigingen op de werkloosheidsverzekering WW en de arbeidsongeschiktheidsuitkering WIA en de extra verhoging van de AOW-leeftijd van tafel gaan. Als dat niet voor 30 mei gebeurt, volgen er acties.

Het kabinet-Jetten wil ingrijpen in de sociale zekerheid. Volgens het kabinet is dat nodig om de uitkeringen betaalbaar te houden. Bij het kennismakingsgesprek tussen het kabinet en de vakbonden liepen de bonden weg. Dit ultimatum en het dreigen met acties komt hier nu vandaag bij.

'Botte bijl'
Volgens FNV-voorzitter Hans Spekman heeft overleg nu geen zin: "Zolang de plannen niet van tafel zijn, gaan wij niet met het kabinet in gesprek over het regeerakkoord. De rekening van alle plannen van dit kabinet komen eenzijdig terecht bij werkenden, gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden."

Ook andere vakbonden willen vooralsnog niet praten. "Het kabinet-Jetten gaat flink tekeer met de botte bijl", zegt CNV-voorzitter Hans van den Heuvel. De Vakcentrale voor Professionals (VCP) heeft het over een "bom in de polder", aldus voorzitter Nic van Holstein.

Hoe eventuele acties eruit gaan zien is nog niet duidelijk. De vakbonden zeggen dat stakingen en werkonderbrekingen niet worden uitgesloten. In ieder geval zou het dan gaan om landelijke acties, staat in de gezamenlijke persverklaring van de bonden: "Dit zal grote delen van Nederland raken."
https://nos.nl/artikel/26(...)ies-zeggen-vakbonden

Het werd zo langzamerhand ook wel eens tijd dat de vakbonden wat meer geluid gingen maken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 11 mei 2026 @ 12:08:02 #116
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220763043
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ies-zeggen-vakbonden

Het werd zo langzamerhand ook wel eens tijd dat de vakbonden wat meer geluid gingen maken.
Robje Jetten zal ondervinden dat je niet zo maar sociaal beleid van de VVD waar geen hond op zit te wachten kan gaan voeren hier. Zelfs Mark Rutte heeft z'n handen nooit aan zulke drastische aanpassing durven branden want die wist wel wat de reactie zou zijn. Robje Jetten heeft zich een flink oor laten aannaaien in de onderhandelingen.
Blaf me vol
  maandag 11 mei 2026 @ 12:40:33 #117
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220763324
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:08 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Robje Jetten zal ondervinden dat je niet zo maar sociaal beleid van de VVD waar geen hond op zit te wachten kan gaan voeren hier. Zelfs Mark Rutte heeft z'n handen nooit aan zulke drastische aanpassing durven branden want die wist wel wat de reactie zou zijn. Robje Jetten heeft zich een flink oor laten aannaaien in de onderhandelingen.
nou zo heel drastisch is het niet
Een schoolverlater die net een jaar gewerkt heeft, zou geen recht moeten hebben op twee jaar ziekte verlof ,
een jaar ziektewetuitkering is toch zat dan ?

Ook een persoon met een topsalaris hoeft niet 3 keer zoveel Ziektewetuitkering te krijgen als een persoon die voor zijn ziekte een minimumloon verdiende

als je als minimumloner ziek bent , dan ben je toch net zo ziek als een grootverdiener
of zit daar verschil in ??

Is een drie keer modaal verdiener zieker dan een minimumloon persoon?? :N :N
Hij heeft Premie afgedragen tot het Max Sociaal Verzekering loon, dus krijgt ie een uitkering 70 % van het max SV loon

Het max SV gaat omlaag, dus betaald ie minder ZW premie, en krijgt ie ook iets minder ZW uitkering bij ziekte
JA??

Of krijg jij bij brand drie keer zoveel als je buurman??
Het is wel net zo heet he die brand


quote:
AI-overzicht
De voorstellen van de coalitie (D66, VVD, CDA) in het regeerakkoord 'Aan de slag' (2026-2030) bevatten ingrijpende wijzigingen voor de Werkloosheidswet (WW) en de Ziektewet (ZW)/arbeidsongeschiktheidsregelingen.

De nadruk ligt op activering (sneller aan het werk), versobering van uitkeringen en het verlagen van de loondoorbetalingslasten voor werkgevers.

Belangrijkste voorstellen WW (Werkloosheidswet)
Kortere WW-duur: Vanaf 1 januari 2028 wordt de maximale duur van de WW-uitkering verkort van twee jaar naar één jaar.

Hogere startuitkering: In de eerste twee maanden wordt de WW-uitkering verhoogd van 75% naar 80% van het laatstverdiende loon.
Strenge opbouw: Vanaf 2030 bouwt men WW-rechten op met een halve maand per gewerkt jaar.
Referte-eis: De referte-eis (de eis om in aanmerking te komen voor WW) wordt aangescherpt: 42 van de 52 weken gewerkt.

Belangrijkste voorstellen Ziektewet en Arbeidsongeschiktheid
Afschaffen IVA-uitkering: Het duurzaamheidscriterium in de WIA wordt afgeschaft. Vanaf 2030 verdwijnt de IVA-uitkering (Inkomensvoorziening Volledig Arbeidsongeschikten) voor nieuwe aanvragers.
Zij komen in de WGA (Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten) terecht, wat 70% van het loon betekent in plaats van 75%.

Verlaging maximumdagloon: Het plan is om per 1 januari 2029 het maximumdagloon, waarover WW- en WIA-uitkeringen worden berekend, met 20% te verlagen.

Compensatieregeling transitievergoeding: Vanaf 1 juli 2026 komen alleen kleine werkgevers nog in aanmerking voor compensatie van de transitievergoeding bij langdurige ziekte van een werknemer.

Loondoorbetaling ziekte: Het kabinet wil loondoorbetaling bij ziekte 'werkbaarder' maken, met name voor het mkb.
Wat verandert er per 1 januari 2026 al?
Indexatie: Bestaande bruto uitkeringen in WW en ZW worden per 1 januari 2026 verhoogd met 2,16%.
Maximumdagloon: Het maximumdagloon wordt per 1 januari 2026 verhoogd naar bruto ¤ 304,25 per dag.

Let op: Omdat dit voorstellen uit het coalitieakkoord betreft, moeten deze nog worden goedgekeurd door de Tweede en Eerste Kamer, waardoor de uiteindelijke wetgeving kan afwijken.


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 11-05-2026 16:04:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220764570
Commissie vindt nieuwsvoorziening Ongehoord Nederland onbetrouwbaar: ‘Dit is ernstig’
De nieuwsvoorziening van aspirantomroep Ongehoord Nederland is niet betrouwbaar. Dat is de belangrijkste conclusie van het rapport van de visitatiecommissie van de NPO, het onafhankelijke orgaan dat het functioneren van publieke omroepen binnen het bestel onder de loep neemt. ‘En dat is ernstig’, aldus de commissie.
aldus AD
pi_220764574
Waar zouden we in dit topic zijn zonder ellenlange lappen AI-gegenereerde tekst :7
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 11 mei 2026 @ 15:16:48 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220764579
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
Commissie vindt nieuwsvoorziening Ongehoord Nederland onbetrouwbaar: ‘Dit is ernstig’
De nieuwsvoorziening van aspirantomroep Ongehoord Nederland is niet betrouwbaar. Dat is de belangrijkste conclusie van het rapport van de visitatiecommissie van de NPO, het onafhankelijke orgaan dat het functioneren van publieke omroepen binnen het bestel onder de loep neemt. ‘En dat is ernstig’, aldus de commissie.
aldus AD
Hun volgende conclusie: Water is nat en gras is groen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 15:27:12 #121
375570 crew  Cyan9
pi_220764641
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
Commissie vindt nieuwsvoorziening Ongehoord Nederland onbetrouwbaar: ‘Dit is ernstig’
De nieuwsvoorziening van aspirantomroep Ongehoord Nederland is niet betrouwbaar. Dat is de belangrijkste conclusie van het rapport van de visitatiecommissie van de NPO, het onafhankelijke orgaan dat het functioneren van publieke omroepen binnen het bestel onder de loep neemt. ‘En dat is ernstig’, aldus de commissie.
aldus AD
We zijn allen geschokt en verbaasd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:28:42 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220764650
Jezus, wie zag dat aankomen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 15:29:15 #123
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220764657
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:15 schreef Bluesdude het volgende:
Commissie vindt nieuwsvoorziening Ongehoord Nederland onbetrouwbaar: ‘Dit is ernstig’
De nieuwsvoorziening van aspirantomroep Ongehoord Nederland is niet betrouwbaar. Dat is de belangrijkste conclusie van het rapport van de visitatiecommissie van de NPO, het onafhankelijke orgaan dat het functioneren van publieke omroepen binnen het bestel onder de loep neemt. ‘En dat is ernstig’, aldus de commissie.
aldus AD
Ik stel voor de 'visitatiecommissie van de NPO' aan te vallen, en niet ON. Want de subsidie slurpende visitatiecommissie van de NPO moet haast wel links deugend policor zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 mei 2026 @ 15:35:03 #124
13309 nostra
ask why
pi_220764704
Gelukkig hebben voor een objectieve, fair and balanced view nog Nieuws van de Dag.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:35:39 #125
13309 nostra
ask why
pi_220764709
En daar kan die subsidieslurpende visitatiecommissie van de NPO (links deugend policor) NIETS aan doen!!1!
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 15:57:41 #126
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220764943
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:35 schreef nostra het volgende:
Gelukkig hebben voor een objectieve, fair and balanced view nog Nieuws van de Dag.
Met Annemarie van Gaal.
Heerlijke androgyne vrouw..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220765222
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:16 schreef kalinhos het volgende:
Waar zouden we in dit topic zijn zonder ellenlange lappen AI-gegenereerde tekst :7
Ja bloedirritant
  maandag 11 mei 2026 @ 16:34:17 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220765243
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ies-zeggen-vakbonden

Het werd zo langzamerhand ook wel eens tijd dat de vakbonden wat meer geluid gingen maken.
Ik hoop dat er ook nog wat verzet gaat komen dat al die defensiemiljarden voor 90+% naar de Amerikanen vloeien. Zoals het er nu voor staat. Status quo is maar liefst 95%.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 mei 2026 @ 16:42:49 #129
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220765281
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is die 76 cent per bezoeker, die echt wel meer dan 1 biertje koopt, nou echt zo'n verschrikkelijk probleem?

Groter probleem voor de horeca dat een heleboel wedstrijden, bijna allemaal zelfs, dit jaar na sluitingstijd zijn.
Hoe stel je het aantal bezoekersvast?
Mag toch hopen dat het gewoon één bedrag is?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220765542
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe stel je het aantal bezoekersvast?
Mag toch hopen dat het gewoon één bedrag is?
Geen idee, dit zijn de bedragen die in de media staan:

76 cent per bezoeker of een doelgroepen licentie voor een vast bedrag per jaar, beginnend bij 247 euro bij een zaak van 50 vierkante meter.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)mermeerderheid-tegen
https://www.hartvannederl(...)s-tarieven-wk-horeca
pi_220765663
quote:
9s.gif Op maandag 11 mei 2026 15:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik stel voor de 'visitatiecommissie van de NPO' aan te vallen, en niet ON. Want de subsidie slurpende visitatiecommissie van de NPO moet haast wel links deugend policor zijn.
De politiek gekleurde commissie onder leiding van een PvdA-er vindt iets van ON!.

Wat een verrassende uitslag.
pi_220766218
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 17:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De politiek gekleurde commissie onder leiding van een PvdA-er vindt iets van ON!.

Wat een verrassende uitslag.
ON is ook vreselijk
  maandag 11 mei 2026 @ 18:23:12 #133
13309 nostra
ask why
pi_220766330
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe stel je het aantal bezoekersvast?
Mag toch hopen dat het gewoon één bedrag is?
(Licentiefee die de NOS betaalt voor openbare vertoning) / (Verwacht aantal cafékijkers in NL) * (Verwacht aantal kijkers in café). Vooral veel verwachting dus. Wordt alleen vervelend als je ineens met buitenschermen gaat werken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 18:23:55 #134
13309 nostra
ask why
pi_220766350
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik hoop dat er ook nog wat verzet gaat komen dat al die defensiemiljarden voor 90+% naar de Amerikanen vloeien. Zoals het er nu voor staat. Status quo is maar liefst 95%.
Saab en Fokker/Airbus Nederland kunnen niet meteen opschalen hè.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 18:24:06 #135
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220766352
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:23 schreef nostra het volgende:

[..]
(Licentiefee die de NOS betaalt voor openbare vertoning) / (Verwacht aantal cafékijkers in NL) * (Verwacht aantal kijkers in café). Vooral veel verwachting dus. Wordt alleen vervelend als je ineens met buitenschermen gaat werken.
Maar is er een mannetje die gaat peilen hoeveel mensen er op een terras zitten?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 11 mei 2026 @ 18:27:54 #136
13309 nostra
ask why
pi_220766386
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar is er een mannetje die gaat peilen hoeveel mensen er op een terras zitten?
Nee. Zal wel ergens een licentie met maxpax op zitten gok ik.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220766485
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 18:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
ON is ook vreselijk
ON PN allemaal verschrikkelijk
  maandag 11 mei 2026 @ 18:36:10 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220766527
https://www.nrc.nl/nieuws(...)terechtkwam-a4926521

Geen fraai verhaal dit. Nederlands door de overheid gegarandeerd geld gebruikt voor het betalen van huurmoordenaars in Honduras.

Tenzij je 'liberaal' bent natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220766724
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 07:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je snapt vermoedelijk niet zo goed hoe de Nederlandse parlementaire politiek werkt, geeft niet, dat kan met de jaren nog komen. Veel krantjes lezen, boekjes en dan ga je het vanzelf doorkrijgen.
Wat zielig zeg. _O- Probeer het maar weer met negers roepen, dat gaat je beter af.
pi_220766745
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ies-zeggen-vakbonden

Het werd zo langzamerhand ook wel eens tijd dat de vakbonden wat meer geluid gingen maken.
Heel goed, het heeft al veel te lang geduurd. Het kabinet heeft eindelijk door dat om stappen te maken een gevecht met de vakbonden nodig is. Een noodzakelijke en pijnlijke strijd die gestreden moet worden.

Dit is ook meteen waarom GL/PN een vijand van vooruitgang is en niet mee te onderhandelen valt.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:07:20 #141
13309 nostra
ask why
pi_220766800
Staken om iets wat een niet-contractspartij wil, is dat überhaupt toegestaan? (Februaristakingen etc. uitgezonderd)
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 19:10:01 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220766831
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heel goed, het heeft al veel te lang geduurd. Het kabinet heeft eindelijk door dat om stappen te maken een gevecht met de vakbonden nodig is. Een noodzakelijke en pijnlijke strijd die gestreden moet worden.

Dit is ook meteen waarom GL/PN een vijand van vooruitgang is en niet mee te onderhandelen valt.
zal niets uithalen , deze aanpassingen zijn tijd gerelateerd die moeten gewoon doorgevoerd worden onafhankelijk van de politiek partij die de voorstellen uitzet

2 jaar WW is niet meer van deze tijd
na 1 jaar werken. hoppa twee jaar de WW of de ziektewet in dat is idioot

ook de Max SV grens dient iets omlaag te gaan , die is te hoog

overigens is dit met de zelfstandigen wet allemaal niet relevant meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 11 mei 2026 @ 19:30:41 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220767111
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat zielig zeg. _O- Probeer het maar weer met negers roepen, dat gaat je beter af.
Tja, dan moet je ook niet zulke stompzinnige onzin posten, want zo kom je wel heel erg over als een simpel Telegraaf-Henkie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 20:19:29 #144
375570 crew  Cyan9
pi_220767620
Is PRO PN noemen een soort nieuwe ietwat kinderachtige dwarsigheid? Valt me nu al wat langer op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220767757
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tja, dan moet je ook niet zulke stompzinnige onzin posten, want zo kom je wel heel erg over als een simpel Telegraaf-Henkie.
Het is allemaal een beetje zielig, alleen maar omdat je geen tegenargument hebt. PN wil niet bezuinigen, dat is een feit. Zowel het partijprogramma als Klaver zeggen dat expliciet. Klaver trekt een 'rode lijn' bij dezelfde punten als de vakbonden. Dan kun je dus helemaal niets en valt er niet te onderhandelen.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:42:24 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220767839
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is allemaal een beetje zielig, alleen maar omdat je geen tegenargument hebt. PN wil niet bezuinigen, dat is een feit. Zowel het partijprogramma als Klaver zeggen dat expliciet. Klaver trekt een 'rode lijn' bij dezelfde punten als de vakbonden. Dan kun je dus helemaal niets en valt er niet te onderhandelen.
PvdA heeft altijd ook bezuiningen doorgevoerd toen ze in de regering zaten en altijd verantwoord begrotingsbeleid gevoerd. Ze zitten nu in de oppositie en de verhoudingen met het kabinet zijn nogal slecht dus die gaan geen fundamentele pijn pakken als daar geen grote tegemoetkomingen tegenover staan. Zo ingewikkeld is het niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Forum Admin maandag 11 mei 2026 @ 20:44:37 #147
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220767862
quote:
86s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:19 schreef Cyan9 het volgende:
Is PRO PN noemen een soort nieuwe ietwat kinderachtige dwarsigheid? Valt me nu al wat langer op.
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 11 mei 2026 @ 20:45:25 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220767876
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdA heeft altijd ook bezuiningen doorgevoerd toen ze in de regering zaten. Ze zitten nu in de oppositie en de verhoudingen met het kabinet zijn nogal slecht dus die gaan geen fundamentele pijn pakken als daar geen grote tegemoetkomingen tegenover staan. Zo ingewikkeld is het niet.
Het is ook weer eens leugenachtig gelul (zoals we kennen van het duo MoreDakka en KickinAlfa). Op sociale zekerheid bezuinigde PRO meer dan zowel CDA als D66. In hun eigen doorgerekende programma.

Het jammere is: Nederland is één van de weinige landen zonder wettelijk stakingsrecht. In de meeste landen staat het zelfs in de Grondwet als recht. In 'Rechtsland Nederland' niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220767900
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:07 schreef nostra het volgende:
Staken om iets wat een niet-contractspartij wil, is dat überhaupt toegestaan? (Februaristakingen etc. uitgezonderd)
Ja, je mag staken tegen overheidsbeleid.
  maandag 11 mei 2026 @ 20:47:29 #150
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220767904
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
De VVD gebruikte zelf deze afkorting, eerst nog met puntjes (de Telegraaf en voorlopers NRC plaatsten gratis advertenties).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 mei 2026 @ 20:51:18 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220767955
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
Boerenpartij schreef je aan elkaar en toch was de afkorting BP, en niet B. :)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 mei 2026 @ 20:54:07 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220767975
tevens:

quote:
https://www.kiesraad.nl/a(...)de-kamerverkiezingen

De Kiesraad heeft de partijnaam RESOLUUT en daarbij een logo opgenomen in het register voor Tweede Kamerverkiezingen. De naam Partij van de Arbeid (PvdA) is in de registers voor Tweede Kamerverkiezingen en Europees Parlementsverkiezingen gewijzigd in Progressief Nederland (PRO). Daarbij is een nieuw logo geregistreerd.
Dus het is weer eens een vervelende campagne van het VVD-promotievod om PN door te drukken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:03:23 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768078
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Boerenpartij schreef je aan elkaar en toch was de afkorting BP, en niet B. :)
Zelfde geldt voor ChristenUnie, en PVV is ook geen PvdV, net als BVNL geen BVN is, of zoals bij de nieuwe troetelfascistenpartij het lidwoord dan weer wel mee wordt genomen in de afkorting.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 11 mei 2026 @ 21:07:46 #154
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220768116
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
E-kittenfetisjist zou ook een accuratere naam zijn dan Straatcommando. Maar je moet helemaal zelf weten hoe we je noemen
Laffe huichelaar
  Forum Admin maandag 11 mei 2026 @ 21:17:20 #155
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220768219
quote:
9s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]
E-kittenfetisjist zou ook een accuratere naam zijn dan Straatcommando. Maar je moet helemaal zelf weten hoe we je noemen
Ik kan mijn echte naam hier niet vertellen, kun je nagaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 11 mei 2026 @ 21:30:21 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220768324
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 21:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kan mijn echte naam hier niet vertellen, kun je nagaan.
Van Buren, toch?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220768604
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdA heeft altijd ook bezuiningen doorgevoerd toen ze in de regering zaten en altijd verantwoord begrotingsbeleid gevoerd. Ze zitten nu in de oppositie en de verhoudingen met het kabinet zijn nogal slecht dus die gaan geen fundamentele pijn pakken als daar geen grote tegemoetkomingen tegenover staan. Zo ingewikkeld is het niet.
PvdA bestaat niet meer. Als je zo ver terug moet grijpen ben je wel heel wanhopig. Ik ga uit van wat de huidige partij en de partijleider zeggen.
pi_220768622
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook weer eens leugenachtig gelul (zoals we kennen van het duo MoreDakka en KickinAlfa). Op sociale zekerheid bezuinigde PRO meer dan zowel CDA als D66. In hun eigen doorgerekende programma.
Wat een onzin weer zeg, er wordt helemaal niets bezuinigd in het programma. Er wordt alleen maar meer uitgegeven, en daar stemmen ze ook naar. Ook nu, consequent stemmen tegen elke bezuiniging.
pi_220768737
Ik ben nog wel benieuwd naar waar de vakbonden in de toekomst alles met betrekking tot sociale zekerheid van willen blijven betalen, want overal tegen zijn is leuk, maar het is financieel niet houdbaar.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 11 mei 2026 @ 22:29:26 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768797
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
PvdA bestaat niet meer. Als je zo ver terug moet grijpen ben je wel heel wanhopig. Ik ga uit van wat de huidige partij en de partijleider zeggen.
Zucht, je weet het verschil tussen oppositie en coalitie?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768805
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:54 schreef -XOR- het volgende:
tevens:
[..]
Dus het is weer eens een vervelende campagne van het VVD-promotievod om PN door te drukken.
PN bekt gewoon veel lekkerder dan PRO.
pi_220768823
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook weer eens leugenachtig gelul (zoals we kennen van het duo MoreDakka en KickinAlfa). Op sociale zekerheid bezuinigde PRO meer dan zowel CDA als D66. In hun eigen doorgerekende programma.

Het jammere is: Nederland is één van de weinige landen zonder wettelijk stakingsrecht. In de meeste landen staat het zelfs in de Grondwet als recht. In 'Rechtsland Nederland' niet.
https://x.com/jesseklaver/status/2053768761283407900

Volgens Klaver gaan ze in ieder geval niet bezuinigen.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:36:17 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768846
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://x.com/jesseklaver/status/2053768761283407900

Volgens Klaver gaan ze in ieder geval niet bezuinigen.
Klaver is vanuit links oppositie aan het voeren, dat is dus logisch. Hij zit niet in de coalitie he.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768870
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klaver is vanuit links oppositie aan het voeren, dat is dus logisch. Hij zit niet in de coalitie he.
Ik had ook niet anders verwacht.
Het lijkt me wel een mooie testcase voor Jetten.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:45:16 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768908
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik had ook niet anders verwacht.
Het lijkt me wel een mooie testcase voor Jetten.
Ze kunnen het proberen te regelen met ome Joost en Stoffer, en anders moeten ze met z'n drieën op de knietjes bij PRO op audiëntie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768933
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zucht, je weet het verschil tussen oppositie en coalitie?
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.

Nogmaals, als je 'argument' afhangt van een hypothetisch scenario waarin PN in een coalitie zit en dingen doet die ze nu zeggen niet te willen doen... Even in de spiegel kijken.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:51:13 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220768941
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.

Nogmaals, als je 'argument' afhangt van een hypothetisch scenario waarin PN dingen doet die ze nu zeggen niet te willen doen... Even in de spiegel kijken.
:')

Als je nog niet snapt dat PRO de huid heel duur kan verkopen dan houdt het wel een beetje op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220768943
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.
Afgekeken van de VVD.
pi_220768985
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is er niet bij PN. Altijd maar in campagnestand.

Nogmaals, als je 'argument' afhangt van een hypothetisch scenario waarin PN in een coalitie zit en dingen doet die ze nu zeggen niet te willen doen... Even in de spiegel kijken.
In de oppositie heb je een andere rol dan in een coalitie. Verdiep je toch eens in de basis van onze politiek voordat je wild dingen gaat roepen. PvdA gedraagt zich uiteraard anders in een coalitie dan in de oppositie.
Gezien je het verschil niet weet kun jij daar verder uiteraard niet over oordelen.
pi_220769029
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
:')

Als je nog niet snapt dat PRO de huid heel duur kan verkopen dan houdt het wel een beetje op.
Dat kunnen ze zeker. Maar dat is dus niet constructief, dat is dan de andere zijde van de medaille. Is ook een keuze. Er is nul indicatie dat de huidige partij en Klaver zich anders hadden opgesteld in coalitie-onderhandelingen. Daarom was het ook zinloos om daarmee verder te praten. Nogmaals, als je argument gestoeld is op het gedrag van een partij die niet meer bestaat die ooit in een coalitie zat heb je geen argument.

Als je het anders had gezien hadden ze maar meer zetels moeten halen. Misschien ben je vergeten dat dat nogal belangrijk is.
pi_220769033
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In de oppositie heb je een andere rol dan in een coalitie. Verdiep je toch eens in de basis van onze politiek voordat je wild dingen gaat roepen. PvdA gedraagt zich uiteraard anders in een coalitie dan in de oppositie.
Gezien je het verschil niet weet kun jij daar verder uiteraard niet over oordelen.
PN zit niet in de coalitie omdat ze niet genoeg zetels hebben gehaald. Dat is nogal basiskennis van onze politiek kereltje :)
pi_220769079
Het idee dat Klaver/PN tegen de vakbonden zouden werken in een kabinet is niet meer dan een zielig fantasietje, afleiding van de pijn van het zetelverlies.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:09:12 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769085
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat kunnen ze zeker. Maar dat is dus niet constructief, dat is dan de andere zijde van de medaille. Is ook een keuze. Er is nul indicatie dat de huidige partij en Klaver zich anders hadden opgesteld in coalitie-onderhandelingen. Daarom was het ook zinloos om daarmee verder te praten. Nogmaals, als je argument gestoeld is op het gedrag van een partij die niet meer bestaat die ooit in een coalitie zat heb je geen argument.

Als je het anders had gezien hadden ze maar meer zetels moeten halen. Misschien ben je vergeten dat dat nogal belangrijk is.
Zucht, je snapt er echt geen reet van he? Je bent echt niet dom, maar je mist een beetje maturiteit, kennis en politiek gevoel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769138
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
PN zit niet in de coalitie omdat ze niet genoeg zetels hebben gehaald. Dat is nogal basiskennis van onze politiek kereltje :)
Nee het aantal zetels was het probleem niet. Welke partij bedoel je eigenlijk PRO?
Hoeveel zetels een partij haalt is ook geen politieke basiskennis.
Dus nogmaals verdiep je even in de basis van onze politiek en dan kunnen we misschien ergens over discussieren. Op deze manier als je er geen hout van begrijpt en willekeurige onwaarheden roept komen we niet verder.
pi_220769208
Zo typisch he. Geen argumenten, alleen maar op de man gelul en zeiken over zogenaamde kennis. Alleen maar omdat je partijtje te weinig zetels gehaald heeft ten opzichte van een andere partij. Wat een manier van denken, jeetje :)
  maandag 11 mei 2026 @ 23:22:35 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769215
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:21 schreef MoreDakka het volgende:
Zo typisch he. Geen argumenten, alleen maar op de man gelul en zeiken over zogenaamde kennis. Alleen maar omdat je partijtje te weinig zetels gehaald heeft ten opzichte van een andere partij. Wat een manier van denken, jeetje :)
PRO heeft aangeboden te willen onderhandelen, VVD heeft dat afgewezen. Heel veel eenvoudiger kan ik het verder niet maken.

De coalitie heeft te weinig zetels, PRO heeft ze juist wel, dat is het hele probleem een beetje.

[ Bericht 3% gewijzigd door -XOR- op 11-05-2026 23:28:00 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769216
https://nos.nl/artikel/26(...)naar-nederland-komen

Minister laat Gazanen met geldig visum nog altijd niet naar Nederland komen

quote:
De Raad van State en de rechtbank in Den Haag besloten eerder dat Nederland zich daarom moet inspannen om de medewerking van Israël te krijgen. Omdat er beroep is ingesteld, wil minister Berendsen van Buitenlandse Zaken niet inhoudelijk reageren. Hij zegt het vonnis intussen wel uit te voeren, maar dat heeft in elk geval niet geleid tot het indienen van een namenlijst bij COGAT.

"Het is op zijn minst heel merkwaardig dat een minister die een heel duidelijke opdracht van de rechtbank(opent in nieuw venster) en nota bene van de Raad van State heeft gekregen, deze zo minimaal uitvoert dat in feite de kern van die uitspraak wordt gemist.
Benieuwd wanneer we weer een keer een regering krijgen die afspraken wel nakomt. Die wel iets heeft met de wet volgen. Deze huidige regering lijkt gewoon een voortzetting van de vorige.

Op deze manier blijft de politiek het vertrouwen in politiek verkleinen. Wat dat betreft niet gek dat protesten steeds extremer worden. Er wordt continue verzaakt in de kamer. De politiek laat zien niet bij machte te zijn enig probleem op te lossen. Ja dan gaan mensen denken dat ze zelf maar moeten forceren.
pi_220769228
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:21 schreef MoreDakka het volgende:
Zo typisch he. Geen argumenten, alleen maar op de man gelul en zeiken over zogenaamde kennis. Alleen maar omdat je partijtje te weinig zetels gehaald heeft ten opzichte van een andere partij. Wat een manier van denken, jeetje :)
CDA had 18 zetels en zit in de coalitie. Blijkbaar waren die 20 zetels toch niet te weinig om in de coalitie te kunnen komen. PVV had 26 zetels en zit niet in de coalitie.

Leg eens uit hoe zetelaantallen van individuele partijen iets te maken hebben met coalitie zijn of niet volgens jou?
pi_220769235
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PRO heeft aangeboden te willen onderhandelen, VVD heeft dat afgewezen. Heel veel eenvoudiger kan ik het verder niet maken.
Dat zal allemaal best, maar niets wijst er op dat PN deze bezuinigingen zou hebben gesteund. Dat deden ze niet in het programma, Klaver heeft er altijd een rode lijn van gemaakt en de partij steunt altijd de vakbonden. Daar kun je niets tegenin brengen. Dat is de werkelijkheid waar je mee om moet leren te gaan.
pi_220769241
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
CDA had 18 zetels en zit in de coalitie. Blijkbaar waren die 20 zetels toch niet te weinig om in de coalitie te kunnen komen. PVV had 26 zetels en zit niet in de coalitie.

Leg eens uit hoe zetelaantallen van individuele partijen iets te maken hebben met coalitie zijn of niet volgens jou?
PN heeft zetels verloren ten opzichte van de vorige verkiezingen. Waar denk je dat die zetels naar toe zijn gegaan? Succes.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:36:46 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769262
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zal allemaal best, maar niets wijst er op dat PN deze bezuinigingen zou hebben gesteund.
Dan waren er ook bezuinigingen gekomen, waarschijnlijk alleen wat minder zware. Het simpele feit is dat de VVD niet wilde praten, PRO wel. De VVD heeft te weinig zetels en moet nu op de blote knietjes naar Jesse en met een zwaar offer komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769271
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan waren er ook bezuinigingen gekomen, waarschijnlijk alleen wat minder zware.
Zelfs in je eigen verzinsel wordt het dus gerommel in de marge. Dat is mijn hele punt, je hebt er niets aan. Het is hoe de politiek al veel te lang werkt, schuiven met een paar miljoentjes hier en daar, en dan nog wat populistische rommel als cadeautjes aan de achterban. Heeft echt niemand wat aan.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:40:50 #183
375570 crew  Cyan9
pi_220769273
quote:
80s.gif Op maandag 11 mei 2026 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
PN zou wel de meest accurate naam zijn, eerlijk gezegd. VVD heet ook geen VOL
Allemaal mooi en aardig maar dat is niet de afkorting die ze zelf hanteren. Ik vind het een beetje raar om wat anders te gaan gebruiken, en vraag me daarin ook af waarom.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220769283
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Allemaal mooi en aardig maar dat is niet de afkorting die ze zelf hanteren. Ik vind het een beetje raar om wat anders te gaan gebruiken, en vraag me daarin ook af waarom.
De partij heet Progressief Nederland. Afkorting is dus PN. Zo werkt taal. Niet moeilijk doen verder.

We hebben ook NS, CBS, PVV, VVD etc.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:46:46 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769295
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zelfs in je eigen verzinsel wordt het dus gerommel in de marge. Dat is mijn hele punt, je hebt er niets aan. Het is hoe de politiek al veel te lang werkt, schuiven met een paar miljoentjes hier en daar, en dan nog wat populistische rommel als cadeautjes aan de achterban. Heeft echt niemand wat aan.
PRO wilde praten over een compromis, de VVD niet. Als je bij voorbaat niet wilt praten dan is het niet aan jou om voor de ander te bepalen wat hij wel of niet zou hebben ingeleverd.

Het is niet zo dat je kunt zeggen "Wij hebben 66 zetels, nu moet de rest bij het kruisje tekenen". Zo werkt politiek niet. De VVD heeft te weinig zetels gehaald dus zal nu water bij de wijn moeten doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769300
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PRO wilde praten over een compromis, de VVD niet. Als je bij voorbaat niet wilt praten dan is het niet aan jou om voor de ander te bepalen wat hij wel of niet zou hebben ingeleverd.

Het is niet zo dat je kunt zeggen "Wij hebben 66 zetels, nu moet de rest bij het kruisje tekenen". Zo werkt politiek niet. De VVD heeft te weinig zetels gehaald dus zal nu water bij de wijn moeten doen.
Volgens mij heb je zelf echt geen idee meer waar je het over hebt.

Het kabinet gaat de strijd aan met de vakbonden. Dat is nodig. PN is daarbij zinloos, dat zeg je nu zelf ook. Heeft met de VVD verder niets te maken, maar ik snap dat onderbuikgescheld op de VVD belangrijk voor je is.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:49:47 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769302
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De partij heet Progressief Nederland. Afkorting is dus PN. Zo werkt taal. Niet moeilijk doen verder.

We hebben ook NS, CBS, PVV, VVD etc.
Nee, de partij staat als Progressief Nederland (PRO) geregistreerd.

We hebben ook PVV en niet PvdV, we hebben CU en niet C, we hebben BVNL en niet BvN.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:51:36 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769309
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij heb je zelf echt geen idee meer waar je het over hebt.

Het kabinet gaat de strijd aan met de vakbonden. Dat is nodig. PN is daarbij zinloos, dat zeg je nu zelf ook. Heeft met de VVD verder niets te maken, maar ik snap dat onderbuikgescheld op de VVD belangrijk voor je is.
Het lukt lekker he, dat regeren? Het ging niet over de vakbonden, maar over de onmacht van het kabinet om beleid erdoor te krijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:51:48 #189
375570 crew  Cyan9
pi_220769310
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De partij heet Progressief Nederland. Afkorting is dus PN. Zo werkt taal. Niet moeilijk doen verder.

We hebben ook NS, CBS, PVV, VVD etc.
En welke afkorting hanteert Progressief Nederland? Als je zo gaat redeneren sterk je alleen maar mijn gedachte dat een soort kinderachtige dwarsigheid is.

PVV is voluit Partij voor de Vrijheid, dan maar PvdV gaan doen?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220769318
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, de partij staat als Progressief Nederland (PRO) geregistreerd.

We hebben ook PVV en niet PvdV, we hebben CU en niet C, we hebben BVNL en niet BvN.
CU staat geregistreerd als ChristenUnie. Geen afkorting. Dus dan gebruiken we CU. Simpel. Lijst Pim Fortuyn wilde ook geen LPF genoemd worden. Je hebt het er maar mee te doen, niet zo kinderachtig speciaal willen zijn.
pi_220769322
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:51 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En welke afkorting hanteert Progressief Nederland? Als je zo gaat redeneren sterk je alleen maar mijn gedachte dat een soort kinderachtige dwarsigheid is.
Dat is het zeker, het is uitermate kinderachtig om te proberen een alternatieve term er door te drukken. Als je je partij Progressief Nederland noemt dan is de afkorting PN. Niet zo zeiken.

quote:
PVV is voluit Partij voor de Vrijheid, dan maar PvdV gaan doen?
Lidwoorden worden regelmatig uit afkortingen gelaten. Waarom zo kinderachtig doen joh?
pi_220769335
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het lukt lekker he, dat regeren? Het ging niet over de vakbonden, maar over de onmacht van het kabinet om beleid erdoor te krijgen.
Het gaat wel over vakbonden, die zijn tegen de bezuinigingen waar het over gaat. Net als PN. Dus niet constructief. Leuker kan ik het niet maken.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:58:17 #193
13309 nostra
ask why
pi_220769337
Bakker Cash & Carry.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:58:39 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769338
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het gaat wel over vakbonden, die zijn tegen de bezuinigingen waar het over gaat. Net als PN. Dus niet constructief. Leuker kan ik het niet maken.
Wat heeft PRO ermee te maken?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769343
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
PN heeft zetels verloren ten opzichte van de vorige verkiezingen. Waar denk je dat die zetels naar toe zijn gegaan? Succes.
Oh dus nu verschuif je de doelpalen van ze hadden de zetels niet naar ze hebben zetels verloren?
Typisch hoor dat BBB met een verlies en 5 zetels in de vorige coalitie zat.
VVD had ook een verlies en zit in de coalitie.
Bijna alsof zetelverlies of zetelaantal niet de voorwaarden zijn om in een coalitie te zitten of niet.

Waarom probeer je niet gewoon je argumenten te verdedigen :') Elke keer als blijkt dat je weer wat oliedoms hebt gezegd ga je door naar de volgende onzin. Waarom niet wat leren van je fouten?
  maandag 11 mei 2026 @ 23:59:41 #196
13309 nostra
ask why
pi_220769346
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het lukt lekker he, dat regeren? Het ging niet over de vakbonden, maar over de onmacht van het kabinet om beleid erdoor te krijgen.
Wel benieuwd hoeveel tractie dat uiteindelijk gaat krijgen. Het is wel een beetje gaan jengelen bij de buren, omdat je ouders je geen snoep willen geven.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:59:49 #197
375570 crew  Cyan9
pi_220769347
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is het zeker, het is uitermate kinderachtig om te proberen een alternatieve term er door te drukken. Als je je partij Progressief Nederland noemt dan is de afkorting PN. Niet zo zeiken.
[..]
Lidwoorden worden regelmatig uit afkortingen gelaten. Waarom zo kinderachtig doen joh?
Dat is geen alternatieve term, dat is de officiële afkorting van de partij.

Hou op met me hoor. :')
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220769355
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat is geen alternatieve term, dat is de officiële afkorting van de partij.
Het is geen afkorting. En dat zeg ik, dat proberen ze door te drukken. Kinderachtig gedoe, als je partijnaam uit twee afzonderlijke woorden bestaat dan wordt dat de afkorting.

Waarom zo kinderachtig doen? Waarom zou je dit soort onzin willen verdedigen?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:03:03 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769357
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Wel benieuwd hoeveel tractie dat uiteindelijk gaat krijgen. Het is wel een beetje gaan jengelen bij de buren, omdat je ouders je geen snoep willen geven.
Uiteindelijk is het kabinet het jengelende kind. Er moet een gedoogconstructie uitonderhandeld worden, en dat is dan met ofwel JA21 ofwel PRO.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:08:31 #200
375570 crew  Cyan9
pi_220769369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is geen afkorting. En dat zeg ik, dat proberen ze door te drukken. Kinderachtig gedoe, als je partijnaam uit twee afzonderlijke woorden bestaat dan wordt dat de afkorting.

Waarom zo kinderachtig doen? Waarom zou je dit soort onzin willen verdedigen?
De afkorting en de officiële naam (aanduiding) van een politieke partij in Nederland worden bepaald door registratie bij de Kiesraad. Partijen kiezen deze naam en de bijbehorende afkorting zelf, maar moeten daarin wel voldoen aan specifieke regels.

Mag je onzin vinden, maar dat is hoe het werkt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220769375
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het kabinet het jengelende kind. Er moet een gedoogconstructie uitonderhandeld worden, en dat is dan met ofwel JA21 ofwel PRO.
Maar waarom zijn ze ook begonnen zonder meerderheid. Je hoeft toch geen jaren in de politiek te zitten om te kunnen bedenken dat het vrij onwerkbaar gaat zijn. Al helemaal als ze verder geen ideeën hebben over hoe dan enig probleem op te lossen. Of bereidheid om compromissen te sluiten zodat de oppositie een reden heeft om mee te werken?
pi_220769385
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De afkorting en de officiële naam (aanduiding) van een politieke partij in Nederland worden bepaald door registratie bij de Kiesraad. Partijen kiezen deze naam en de bijbehorende afkorting zelf, maar moeten daarin wel voldoen aan specifieke regels.

Mag je onzin vinden, maar dat is hoe het werkt.
Nee, dat is niet hoe het werkt. ChristenUnie staat geregistreerd als ChristenUnie. Zonder afkorting. Zelfde geldt voor FvD. Toch gebruiken we gewoon CU en FvD. In de media, hier op FOK!. Dat is hoe het werkt. PN heeft geen afkorting geregistreerd, ze staan er in als Progressief Nederland (PRO). PRO is geen afkorting.

Dit soort muggenziften is echt kinderachtige onzin, maar je bent er zelf mee begonnen door die onzin van PN serieus te nemen.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:21:26 #203
375570 crew  Cyan9
pi_220769408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hoe het werkt. ChristenUnie staat geregistreerd als ChristenUnie. Zonder afkorting. Zelfde geldt voor FvD. Toch gebruiken we gewoon CU en FvD. In de media, hier op FOK!. Dat is hoe het werkt. PN heeft geen afkorting geregistreerd, ze staan er in als Progressief Nederland (PRO). PRO is geen afkorting.

Dit soort muggenziften is echt kinderachtige onzin, maar je bent er zelf mee begonnen door die onzin van PN serieus te nemen.
Dwarsigheid van jouw kant dus. Duidelijk.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:22:52 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom zijn ze ook begonnen zonder meerderheid. Je hoeft toch geen jaren in de politiek te zitten om te kunnen bedenken dat het vrij onwerkbaar gaat zijn. Al helemaal als ze verder geen ideeën hebben over hoe dan enig probleem op te lossen. Of bereidheid om compromissen te sluiten zodat de oppositie een reden heeft om mee te werken?
De VVD is een clownspartij en Jetten en Bontenbal hebben zich enorm verkeken. Als ze slim zijn gaan ze inspelen op de geilheid van JA21 om salonfahig te worden en weten ze die met wat kraaltjes en spiegeltjes te overtuigen om overal blind voor te tekenen en weet de rest Jetten op de mouw te spelden dat inschikken erbij hoort als premier. Dan nog zit je met een zeteltekort in de eerste kamer, maar daar zullen ombuigingen niet per se worden tegengehouden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769413
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dwarsigheid van jouw kant dus. Duidelijk.
Ennn de zogenaamde argumenten zijn weer op _O-

Man man man. Wat een niveau zeg. Het lijkt wel voetbal, waar je geen milimeter toe mag geven voor je cluppie.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:24:35 #206
13309 nostra
ask why
pi_220769414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het kabinet het jengelende kind. Er moet een gedoogconstructie uitonderhandeld worden, en dat is dan met ofwel JA21 ofwel PRO.
Ah ja, ik had het over de vakbonden. Juist in reactie op een post waarin je zegt het niet over de vakbonden te hebben. Bedtijd. :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220769416
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zelfs in je eigen verzinsel wordt het dus gerommel in de marge. Dat is mijn hele punt, je hebt er niets aan. Het is hoe de politiek al veel te lang werkt, schuiven met een paar miljoentjes hier en daar, en dan nog wat populistische rommel als cadeautjes aan de achterban. Heeft echt niemand wat aan.
Hoeveel van deze bezuinigingen worden nu wel doorgevoerd?
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:27:37 #208
375570 crew  Cyan9
pi_220769420
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ennn de zogenaamde argumenten zijn weer op _O-

Man man man. Wat een niveau zeg. Het lijkt wel voetbal, waar je geen milimeter toe mag geven voor je cluppie.
Jij bent overtuigd van je eigen gelijk, ik ga daar alleen niet in mee.

Over niveau gesproken. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220769423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Jij bent overtuigd van je eigen gelijk, ik ga daar alleen niet in mee.

Dat doe je normaal gesproken met argumenten. Maar die heb je niet, of zijn al weerlegd. Dus dan moet je maar zielig op de man spelen. Jammer hoor :)
pi_220769424
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:54 schreef MoreDakka het volgende:


[..]
Lidwoorden worden regelmatig uit afkortingen gelaten. Waarom zo kinderachtig doen joh?
Is het dan PV van Wilders of VVVD van Yesilgüz?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:30:00 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:
n de media,
Alleen in het VVD-vodje en aanverwante tv-kanaaltjes. De grotemensenmedia reppen gewoon over PRO.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hoeveel van deze bezuinigingen worden nu wel doorgevoerd?
Tenzij jij in de toekomst kunt kijken weet niemand dat nog he. We zullen zien of het kabinet voet bij stuk houdt tegenover de vakbonden.
pi_220769431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is het dan PV van Wilders of VVVD van Yesilgüz?
Niemand houdt je tegen, veel plezier ^O^
pi_220769435
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De afkorting en de officiële naam (aanduiding) van een politieke partij in Nederland worden bepaald door registratie bij de Kiesraad. Partijen kiezen deze naam en de bijbehorende afkorting zelf, maar moeten daarin wel voldoen aan specifieke regels.

Mag je onzin vinden, maar dat is hoe het werkt.
Eerder waren naamsverbasteringen hier niet toegestaan.
pi_220769436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hoe het werkt. ChristenUnie staat geregistreerd als ChristenUnie. Zonder afkorting. Zelfde geldt voor FvD. Toch gebruiken we gewoon CU en FvD. In de media, hier op FOK!. Dat is hoe het werkt. PN heeft geen afkorting geregistreerd, ze staan er in als Progressief Nederland (PRO). PRO is geen afkorting.

Dit soort muggenziften is echt kinderachtige onzin, maar je bent er zelf mee begonnen door die onzin van PN serieus te nemen.
Ik zie je Denk nou nooit D noemen.
pi_220769438
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niemand houdt je tegen, veel plezier ^O^
Wees eens wat consequenter, zo kinderachtig…
pi_220769443
Wat een wanhoop weer zeg _O-
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 00:39:33 #218
375570 crew  Cyan9
pi_220769446
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat doe je normaal gesproken met argumenten. Maar die heb je niet, of zijn al weerlegd. Dus dan moet je maar zielig op de man spelen. Jammer hoor :)
Hou op hoor. Als je iets hebt gedaan is het vooral mijn argument bevestigen. Want de afkorting PRO staat gewoon geregistreerd, wat je zelf ook nog eens benoemt.

Je vindt alleen zelf PRO geen afkorting. Dat is dus vooral een persoonlijk dingetje.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:42:15 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220769451
Het pauperblaadje zal binnenkort zijn verzet tegen de naam PRO ook wel staken. Kleutergedrag gaat op een gegeven moment immers wel erg pathetisch worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220769456
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD is een clownspartij en Jetten en Bontenbal hebben zich enorm verkeken. Als ze slim zijn gaan ze inspelen op de geilheid van JA21 om salonfahig te worden en weten ze die met wat kraaltjes en spiegeltjes te overtuigen om overal blind voor te tekenen en weet de rest Jetten op de mouw te spelden dat inschikken erbij hoort als premier. Dan nog zit je met een zeteltekort in de eerste kamer, maar daar zullen ombuigingen niet per se worden tegengehouden.
Hoe heeft Jetten zich verkeken. Hij zat toch nog niet heel lang geleden in een kabinet als minister dat toen door de VVD werd opgeblazen met een leugen. Is zijn geheugen zo kort? Lijkt me eerder een bewussie, zeker ook van het CDA dat is altijd een conservatieve partij geweest die vooral enige vooruitgang tegen wil houden. Ze waren ook niet voor niks gedegradeerd naar een klein partijtje tot Bontebal verstandige dingen bleef zeggen en NSC implodeerde.

Dat Ja21 plan is dan inderdaad zo slecht niet. Met hun bijdragen in de kamer lijken ze ongeveer staan te trappelen om bij elke bezuiniging of idiote wet te tekenen bij het kruisje. Voor D66 lijkt het me ook geen geweldig plan. Dan zitten ze dus de facto in een regering met twee opportunistische rechtse partijen waarvan Ja21 ook nog instabiel is. Dat houdt ook in dat de regering op elk moment kan vallen als een van die partijen in de peilingen er goed voorstaat.

Wat dat betreft was D66 misschien de meest populistische partij de afgelopen verkiezingen. Zogenaamd met een positief verhaal komen en de mouwen willen opstropen. Dan zijn de verkiezingen geweest en gaan ze akkoord om het VVD programma onsuccesvol te gaan uitvoeren.
pi_220769457
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:39 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Hou op hoor. Als je iets hebt gedaan is het vooral mijn argument bevestigen. Want de afkorting PRO staat gewoon geregistreerd, wat je zelf ook nog eens benoemt.

Je vindt alleen zelf PRO geen afkorting. Dat is dus vooral een persoonlijk dingetje.
Ja hoor, taalregels zijn heel persoonlijk. :D

Waar staan de R en de O voor? Wil je echt op deze domme heuvel sterven, om er maar eens een anglicisme in te gooien?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 00:49:33 #222
13309 nostra
ask why
pi_220769463
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja hoor, taalregels zijn heel persoonlijk. :D

Waar staan de R en de O voor? Wil je echt op deze domme heuvel sterven, om er maar eens een anglicisme in te gooien?
We hebben ook nog Pro, voor de NOS (zonder puntjes).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220769469
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:49 schreef nostra het volgende:

[..]
We hebben ook nog Pro, voor de NOS (zonder puntjes).
Het was zeer amusant dat ze hun vriendjes bij de NOS daar mee opzadelden :D

Maar goed dat is schijnbaar ook fout, want alleen de officiele afkorting geregistreerd bij de Kiesraad telt. Hoorde ik net.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 07:06:21 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220769684
quote:
Vertrouwen in politici en Tweede Kamer laagst sinds 2012

In 2025 had 21 procent van de 15-plussers heel veel of tamelijk veel vertrouwen in politici. Dit is het laagste niveau sinds de start van dit onderzoek in 2012. Ook het vertrouwen in de Tweede Kamer was in 2025 met 25 procent lager dan eerdere jaren.
Het is ook moeilijk om vertrouwen te houden in een politiek systeem dat steeds stuurlozer oogt, waar regeren is verworden tot eindeloos uitstellen, managen van beeldvorming en reageren op de crisis van de week.

Je ziet hetzelfde patroon in Engeland, Duitsland en Frankrijk: politieke versnippering, leiders zonder visie, electoraten die zich van elkaar vervreemden en instituties die zichtbaar moeite hebben om nog richting te geven.

Juist nu meerdere economische, geopolitieke en maatschappelijke crises tegelijk spelen, raken politici én kiezers de weg kwijt. Democratieën die decennialang stabiel leken, beginnen daardoor steeds onbestuurbaarder aan te voelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 07:16:25 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220769703
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 07:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is ook moeilijk om vertrouwen te houden in een politiek systeem dat steeds stuurlozer oogt, waar regeren is verworden tot eindeloos uitstellen, managen van beeldvorming en reageren op de crisis van de week.

Je ziet hetzelfde patroon in Engeland, Duitsland en Frankrijk: politieke versnippering, leiders zonder visie, electoraten die zich van elkaar vervreemden en instituties die zichtbaar moeite hebben om nog richting te geven.

Juist nu meerdere economische, geopolitieke en maatschappelijke crises tegelijk spelen, raken politici én kiezers de weg kwijt. Democratieën die decennialang stabiel leken, beginnen daardoor steeds onbestuurbaarder aan te voelen.
Ja zoals die spreidingswet ook, zetten ze wooncontainers neer op een voetbalveld, en ze gaan over 6 maand weer weg, want dan moet er weer getraind worden op die velden


In Polder Rijnenburg gaan de eerste 5 jaar geen woningen gebouwd worden , zet ze dan daar neer , dat is vlak bij

wat een rommelkonten allemaal , iedereen speelt een spelletje met iedereen en niemand doet iets

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2026 10:07:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:11:53 #226
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220770564
twitter


Jona van Loenen :r :r :r De VON-laaf

Halbe Zijlstra zit er knikkend naast ("asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland").
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220770586
Pauw en de Wit (Vara notabene) is ook echt een spreekbuis voor de VVD geworden hé.

Hoe vaak daar wel niet een VVD-er aan tafel zit, en er vanuit die invalshoek onderwerpen worden besproken.

De keren dat er een PvdA-er aan tafel zit zijn op één hand te tellen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220770704
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Jona van Loenen :r :r :r De VON-laaf

Halbe Zijlstra zit er knikkend naast ("asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland").
Fijn dat de Telegraaf het andere geluid laat horen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:32:55 #229
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220770989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Pauw en de Wit (Vara notabene) is ook echt een spreekbuis voor de VVD geworden hé.

Hoe vaak daar wel niet een VVD-er aan tafel zit, en er vanuit die invalshoek onderwerpen worden besproken.

De keren dat er een PvdA-er aan tafel zit zijn op één hand te tellen.
Pvda bestaat niet meer, dus die ziitten inderdaad niet aan tafel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220771007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Pvda bestaat niet meer, dus die ziitten inderdaad niet aan tafel
Je snapt heus wel wat ik bedoel. Semantische discussies vind ik zo.... :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:38:16 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Je snapt heus wel wat ik bedoel. Semantische discussies vind ik zo.... :')
ok je bedoelt PRO
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220771087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 07:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is ook moeilijk om vertrouwen te houden in een politiek systeem dat steeds stuurlozer oogt, waar regeren is verworden tot eindeloos uitstellen, managen van beeldvorming en reageren op de crisis van de week.

Je ziet hetzelfde patroon in Engeland, Duitsland en Frankrijk: politieke versnippering, leiders zonder visie, electoraten die zich van elkaar vervreemden en instituties die zichtbaar moeite hebben om nog richting te geven.

Juist nu meerdere economische, geopolitieke en maatschappelijke crises tegelijk spelen, raken politici én kiezers de weg kwijt. Democratieën die decennialang stabiel leken, beginnen daardoor steeds onbestuurbaarder aan te voelen.
Het is ook lastig vertrouwen te houden in de politiek. Keer op keer krijgen we dezelfde shit voorgeschoteld ongeacht wat je stemt. Blijkbaar is er een grote groep heel tevreden met het stemmen op de poppenkast/ het circus.

Het wordt echt tijd voor een links kabinet om weer wat vooruitgang te brengen. Bijvoorbeeld de werkweek verkorten naar 4 dagen. Met de enorme productiviteitswinsten die zijn behaald de afgelopen decennia is het echt onzin dat de werkweek nog niet is ingekort.
Daarbij is het zo dat mensen die een wat beter salaris hebben toch al massaal part-time werken. Nogal oneerlijk als alleen mensen met een goede baan kunnen zorgen voor een betere werk/leven balans.

Het verhaal dat er in een van de rijkste landen op aarde nooit ergens geld voor is omdat bedrijven en de rijken hun subsidies nodig hebben begint ook aardig wat sleet te vertonen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:39:32 #233
13309 nostra
ask why
pi_220771089
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Jona van Loenen :r :r :r De VON-laaf

Halbe Zijlstra zit er knikkend naast ("asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland").
Prima stukje van posterboy Jona. Beetje laagdrempelig houden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771097
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Prima stukje van posterboy Jona. Beetje laagdrempelig houden.
Als econoom zou hij misschien eerst even op moeten zoeken wat de feiten zijn voordat hij een hele reeks onjuistheden verspreid op de nationale televisie.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 10:45:22 #235
13309 nostra
ask why
pi_220771110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als econoom zou hij misschien eerst even op moeten zoeken wat de feiten zijn voordat hij een hele reeks onjuistheden verspreid op de nationale televisie.
Het "probleem van de AOW" was niet in 2019 "opgelost", er zijn alleen (wat) stappen gezet. Verre van een eindoplossing.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:10:08 #236
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220771236
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Prima stukje van posterboy Jona. Beetje laagdrempelig houden.
Natuurlijk vindt zo een autoritaire antidemocraat als jij dat prachtig. Lekker het VK rechts inhalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:11:42 #237
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220771263
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Pauw en de Wit (Vara notabene) is ook echt een spreekbuis voor de VVD geworden hé.

Hoe vaak daar wel niet een VVD-er aan tafel zit, en er vanuit die invalshoek onderwerpen worden besproken.

De keren dat er een PvdA-er aan tafel zit zijn op één hand te tellen.
Gisteren zat Jesse Klaver er. Maar dan natuurlijk direct omsingeld door vier VVDers: Jack Mikkers (die van de grap), Halbe Zijlstra, Elodie Verweij en Jona Loenen. De presentator is 'Witte Tim'.

https://dekanttekening.nl(...)erking-over-marokko/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:14:19 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220771283
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als econoom zou hij misschien eerst even op moeten zoeken wat de feiten zijn voordat hij een hele reeks onjuistheden verspreid op de nationale televisie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Het "probleem van de AOW" was niet in 2019 "opgelost", er zijn alleen (wat) stappen gezet. Verre van een eindoplossing.
De betaalbaarheid als percentage van BBP is zeker wel opgelost. Niet opgelost is dat je demografisch straks met een te kleine actieve beroepsbevolking zit. Waar uiteraard de rentenierende VVDer zelf buiten valt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:14:42 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Het "probleem van de AOW" was niet in 2019 "opgelost", er zijn alleen (wat) stappen gezet. Verre van een eindoplossing.
akkoord 2019
quote:
De AOW-leeftijd is de afgelopen jaren snel gestegen en daarbij is niet altijd voldoende aandacht geweest voor duurzame inzetbaarheid.
Daarom heeft het kabinet besloten dat de AOW-leeftijd de komende jaren minder snel zal stijgen.
De AOW-leeftijd wordt twee jaar vastgezet op 66 jaar en 4 maanden.

Daarna stijgt de AOW-leeftijd door naar 67 jaar in 2024.

Vanaf 2025 zal de AOW-leeftijd niet 1 jaar stijgen per jaar dat we langer leven maar 8 maanden.
De AOW-leeftijd blijft dus gekoppeld aan de levensverwachting maar in mindere mate.
een echte oplossing is alle AOW ers dood schieten voor ze 67 worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:25:38 #240
13309 nostra
ask why
pi_220771432
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:14 schreef Klopkoek het volgende:
De betaalbaarheid als percentage van BBP is zeker wel opgelost. Niet opgelost is dat je demografisch straks met een te kleine actieve beroepsbevolking zit. Waar uiteraard de rentenierende VVDer zelf buiten valt.
Dat laatste is ook wat hij zegt. Ook 6% is een probleem en een immer voortgroeiend BBP wordt op een gegeven moment ook lastig.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:33:07 #241
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220771464
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat laatste is ook wat hij zegt. Ook 6% is een probleem en een immer voortgroeiend BBP wordt op een gegeven moment ook lastig.
Die CPB ramingen zijn dubieus. Gaan uit van gemiddelde lonen ipv CAO lonen. Is door meerdere mensen benoemd.

https://www.volkskrant.nl(...)n-nodig-is~becea4c5/

Maar goed, dat is al eerder aan je verteld. Het komt je gewoon goed uit om van 6% uit te gaan.

De WW plannen zie ik trouwens als dubieuzer dan de AOW plannen (waar de 45 plussers van nu geen last van gaan hebben of maar zeer beperkt). De WW plannen zijn echt schadelijk en desastreus. Bij de vorige grote crisis had een grote meute nog 5-7 jaar WW ter beschikking (en deeltijd-WW). Dit is straks bijna helemaal weg (24 jaar werken voor 1 jaar WW). Nederland heeft al een probleem met procyclisch economisch beleid (o.a. hypotheken) dat wordt alleen maar erger.

Kan de uitbuitersklasse straks goedkoop bezit gaan opkopen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220771481
Ja, de WW is echt de meest schandalige qua beleid en hoe dat uit gaat pakken bij de volgende werkloosheidsgolf, de AOW is vooral schandalig omdat je je een totaal onbetrouwbare gesprekspartner toont als overheid.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:50:31 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220771543
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:37 schreef Hanca het volgende:
Ja, de WW is echt de meest schandalige qua beleid en hoe dat uit gaat pakken bij de volgende werkloosheidsgolf, de AOW is vooral schandalig omdat je je een totaal onbetrouwbare gesprekspartner toont als overheid.
Die Jona van Loenen begint zijn verhaal met "de WW is best wel ruim in Nederland" (om daar gelijk aan toe te voegen "weinig mensen halen dit want je moet zoveel jaar gewerkt hebben").

Alleen is dit gewoon niet meer waar. Twee jaar is niet absurd lang en zeker met de trage opbouw is dat niet.

Er worden sprookjes verteld. Het enige dat relatief ruim is in Nederland, is het percentage van je loon dat je krijgt als uitkering. Maar juist dat willen ze in de eerste maanden verhogen (vooral leuk nieuws voor de stereotype D66 achterban).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220771555
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat laatste is ook wat hij zegt. Ook 6% is een probleem en een immer voortgroeiend BBP wordt op een gegeven moment ook lastig.
Ach de AOW inkomensafhankelijk maken zal niet heel moeilijk zijn.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:53:15 #245
13309 nostra
ask why
pi_220771556
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:33 schreef Klopkoek het volgende:
Die CPB ramingen zijn dubieus.
Tja. Als het om "Keuzes in Kaart" gaat, is het CPB ineens leidend, maar als het narratief anders is, dan zijn ze dubieurs.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771567
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Die Jona van Loenen begint zijn verhaal met "de WW is best wel ruim in Nederland" (om daar gelijk aan toe te voegen "weinig mensen halen dit want je moet zoveel jaar gewerkt hebben").

Alleen is dit gewoon niet meer waar. Twee jaar is niet absurd lang en zeker met de trage opbouw is dat niet.

Er worden sprookjes verteld. Het enige dat relatief ruim is in Nederland, is het percentage van je loon dat je krijgt als uitkering. Maar juist dat willen ze in de eerste maanden verhogen (vooral leuk nieuws voor de stereotype D66 achterban).
Ja ook dat mensen zouden wachten tot hun WW bijna om is om werk te zoeken. Wat natuurlijk eerder het geval is, dat de mensen die na decennia bij een werkgever hebben gewerkt helemaal niet zo 1,2,3 een andere baan hebben gevonden. Alleen al het feit dat die mensen decennia hebben gewerkt om de volledige WW op te bouwen geeft toch al aan dat ze helemaal niet graag thuiszitten.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:56:41 #247
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771574
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Jona van Loenen :r :r :r De VON-laaf

Halbe Zijlstra zit er knikkend naast ("asielzoekers komen voor borstvergrotingen naar Nederland").
Ik zie dit er niet echt doorheen komen. Er zijn in de jaren 80 en 00 al hervormingen en versoberingen geweest. De potten voor WIA puilen uit.

Er kan hooguit nog eens gekeken worden naar de WA-jong en bijstand.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:58:53 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771591
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja ook dat mensen zouden wachten tot hun WW bijna om is om werk te zoeken. Wat natuurlijk eerder het geval is, dat de mensen die na decennia bij een werkgever hebben gewerkt helemaal niet zo 1,2,3 een andere baan hebben gevonden. Alleen al het feit dat die mensen decennia hebben gewerkt om de volledige WW op te bouwen geeft toch al aan dat ze helemaal niet graag thuiszitten.
quote:
. Wachtgeld voor Politici (Ministers, Staatssecretarissen, Kamerleden)

De wachtgeldregeling voor politici is geregeld via de APPA.

1. Hoeveel wachtgeld krijgen politici en hoe wordt het berekend?
Het eerste jaar dat bijvoorbeeld een Kamerlid of een wethouder vertrekt, krijgt hij of zij in het eerste jaar 80 procent van zijn of haar laatstverdiende loon, zegt Algra. "

Daarna zakt dat percentage naar 70 procent. Een Kamerlid verdient nu iets minder dan 8900 euro bruto per maand.
Daar moet je dan dus 80 procent en 70 procent van berekenen."

Hoe hoog het totale wachtgeldbedrag is, hangt af van je functieduur. "Als je minimaal 4 jaar werkzaam bent geweest, loopt de wachtgeldperiode maximaal 3 jaar en 2 maanden door", zegt Algra. "Zo lang hebben zij recht op wachtgeld.
Voorwaarde: Om voor deze volledige regeling in aanmerking te komen, moet men minimaal 3 maanden in functie zijn geweest.
quote:
AI-overzicht
Nee, voor politici geldt geen maximum sv-loon (sociaal verzekeringsloon) of een gemaximeerde dagloonregeling zoals bij de WW voor werknemers in de marktsector.

Het wachtgeld voor politici (ministers, staatssecretarissen, Tweede Kamerleden, en vaak ook wethouders) wordt berekend op basis van hun volledige, vaak hoge, laatstgenoten salaris.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220771596
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)naar-nederland-komen

Minister laat Gazanen met geldig visum nog altijd niet naar Nederland komen
[..]
Benieuwd wanneer we weer een keer een regering krijgen die afspraken wel nakomt. Die wel iets heeft met de wet volgen. Deze huidige regering lijkt gewoon een voortzetting van de vorige.

Op deze manier blijft de politiek het vertrouwen in politiek verkleinen. Wat dat betreft niet gek dat protesten steeds extremer worden. Er wordt continue verzaakt in de kamer. De politiek laat zien niet bij machte te zijn enig probleem op te lossen. Ja dan gaan mensen denken dat ze zelf maar moeten forceren.
We moeten helemaal niks.
Dat je een visum hebt wil niet zeggen dat we als overheid ook nog verplicht zijn om je reis hiernaar toe te verzorgen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:00:51 #250
13309 nostra
ask why
pi_220771610
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zie dit er niet echt doorheen komen. Er zijn in de jaren 80 en 00 al hervormingen en versoberingen geweest. De potten voor WIA puilen uit.
Dat potje is *poef* weg bij een inzakkende arbeidsmarkt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771641
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We moeten helemaal niks.
Dat je een visum hebt wil niet zeggen dat we als overheid ook nog verplicht zijn om je reis hiernaar toe te verzorgen.
Dat zegt ook niemand maar je moet die reis wel mogelijk maken. Anders moet je die mensen ook geen visa geven.
De minister zou gewoon naar de rechter moeten luisteren.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:07:14 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220771643
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja. Als het om "Keuzes in Kaart" gaat, is het CPB ineens leidend, maar als het narratief anders is, dan zijn ze dubieurs.
Dit is nooit beweerd over de CPB doorrekeningen, en zeker vanuit de linkerkant niet.

https://www.ftm.nl/artike(...)tunnelvisie-longread
https://www.ftm.nl/artike(...)iberale-thuisfluiter
https://jacobin.nl/het-nut-en-nadeel-van-koopkrachtplaatjes/

Wel laten die CPB doorrekeningen gewoon de concrete bedragen zien - dus dat is heel nuttig - en dat je ondanks de neoliberale modellen als progressieve partij betere uitkomsten kan laten zien.

Dat het CPB bonuspunten geeft als je flink bezuinigt op onderwijs (tegenwoordig wel wat minder bonuspunten), minimumloon afschaffen goed is voor de banengroei en heel veel meer is al heel lang punt van kritiek.

Of het je het nu over het Vintaf model hebt (ingevoerd in 1975) of het héél lang vasthouden aan Reinhart-Rogoff als waarheid, kritiek mag er zijn, maar als het om concrete bedragen gaat dan is CPB inderdaad "leidend".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:08:20 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771662
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)naar-nederland-komen

Minister laat Gazanen met geldig visum nog altijd niet naar Nederland komen
[..]
Benieuwd wanneer we weer een keer een regering krijgen die afspraken wel nakomt. Die wel iets heeft met de wet volgen. Deze huidige regering lijkt gewoon een voortzetting van de vorige.

Op deze manier blijft de politiek het vertrouwen in politiek verkleinen. Wat dat betreft niet gek dat protesten steeds extremer worden.
Er wordt continue verzaakt in de kamer.
De politiek laat zien niet bij machte te zijn enig probleem op te lossen. Ja dan gaan mensen denken dat ze zelf maar moeten forceren.
ja joh , laten we nog een 20.000 moslims hierheen halen

wat moeten die hier doen , naar Madurodam ??
Hoe komen ze trouwens aan een geldig Schengen visum? via Malta ?/


quote:
AI-overzicht
Met een Schengenvisum (kort verblijf) mag u maximaal 90 dagen binnen een periode van 180 dagen in het gehele Schengengebied verblijven.
Deze 90 dagen kunnen aaneengesloten zijn of verdeeld over meerdere reizen, waarbij de 180-dagenperiode doorlopend is.


[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2026 12:13:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:15:27 #254
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771735
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat potje is *poef* weg bij een inzakkende arbeidsmarkt.
In elk geval graaien ze uit de pot voor arbeidsongeschikten, en de potten puilen uit. Dus dat "poef" zal wel meevallen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:20:40 #255
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771798
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Die CPB ramingen zijn dubieus. Gaan uit van gemiddelde lonen ipv CAO lonen. Is door meerdere mensen benoemd.

https://www.volkskrant.nl(...)n-nodig-is~becea4c5/

Maar goed, dat is al eerder aan je verteld. Het komt je gewoon goed uit om van 6% uit te gaan.

De WW plannen zie ik trouwens als dubieuzer dan de AOW plannen (waar de 45 plussers van nu geen last van gaan hebben of maar zeer beperkt). De WW plannen zijn echt schadelijk en desastreus. Bij de vorige grote crisis had een grote meute nog 5-7 jaar WW ter beschikking (en deeltijd-WW). Dit is straks bijna helemaal weg (24 jaar werken voor 1 jaar WW). Nederland heeft al een probleem met procyclisch economisch beleid (o.a. hypotheken) dat wordt alleen maar erger.

Kan de uitbuitersklasse straks goedkoop bezit gaan opkopen.
Het is een verschrikkelijke middelvinger naar de jongere generatie.
Je kan maar beter werkgever worden..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:28:36 #256
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220771839
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is een verschrikkelijke middelvinger naar de jongere generatie.
Je kan maar beter werkgever worden..
Een samenleving met alleen maar ondernemers gaat niet hè? Dat loopt vast. Maar ja, daar heeft de VVD ook wel plannetjes en tactieken voor om het af te schermen voor de OSM en de gegoede kaste.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:28:45 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220771843
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is een verschrikkelijke middelvinger naar de jongere generatie.
Je kan maar beter werkgever worden..
of zelfstandige , de opvolger van de ZZP er
dan heb je helemaal geen WW of ZW

dan ben je eigen werkgever
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220771846
De WW pot is niet hoog, daar Arbeidsongeschiktheidspotten zijn inderdaad wel heel goed gevuld.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:35:02 #259
13309 nostra
ask why
pi_220771889
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:33 schreef Klopkoek het volgende:
Maar goed, dat is al eerder aan je verteld. Het komt je gewoon goed uit om van 6% uit te gaan.
We zullen het zien.

quote:
De WW plannen zie ik trouwens als dubieuzer dan de AOW plannen (waar de 45 plussers van nu geen last van gaan hebben of maar zeer beperkt). De WW plannen zijn echt schadelijk en desastreus. Bij de vorige grote crisis had een grote meute nog 5-7 jaar WW ter beschikking (en deeltijd-WW).
Nederland scoort met (max) twee jaar nog ruimschoots boven het OECD-gemiddelde en ook qua hoogte. Vijf tot zeven is natuurlijk idioot. Wat dat betreft is het Franse model (langere WW-duur bij algemene economische malaise) nog wel aardig.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:38:01 #260
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220771894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Een samenleving met alleen maar ondernemers gaat niet hè? Dat loopt vast. Maar ja, daar heeft de VVD ook wel plannetjes en tactieken voor om het af te schermen voor de OSM en de gegoede kaste.
Klopt. Ik word ook nog niet enthousiast. Bijna niemand.
Dit is voor iedereen zowat nadelig, ook voor VVD stemmers. Dat zijn vaak ook gewoon ambtenaren in schaal 11.
Dat is geen "gegoede kaste" maar gewoon precariaat. Ja leuk dat ze een volvo of tesla hebben en een fijne woning gefinancierd uit een legaat.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:38:49 #261
13309 nostra
ask why
pi_220771900
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:29 schreef Hanca het volgende:
De WW pot is niet hoog, daar Arbeidsongeschiktheidspotten zijn inderdaad wel heel goed gevuld.
Dat worden alleen wel communicerende vaten als je de WW teveel uitkleedt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220771914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat worden alleen wel communicerende vaten als je de WW teveel uitkleedt.
Nee, de mensen die uit de WW vallen, komen in de bijstand. De potten voor arbeidsongeschiktheid zijn juist zo vol omdat er allemaal arbeidsongeschikten in de WW en de bijstand zitten, omdat je bijna niet meer arbeidsongeschikt kunt worden verklaard.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:41:17 #263
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220771925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
We zullen het zien.
[..]
Nederland scoort met (max) twee jaar nog ruimschoots boven het OECD-gemiddelde en ook qua hoogte. Vijf tot zeven is natuurlijk idioot. Wat dat betreft is het Franse model (langere WW-duur bij algemene economische malaise) nog wel aardig.
Je laat nu willens en wetens de opbouw van rechten weg. Die is in Nederland bijzonder traag.

Hier een volledig overzicht:
https://www.unedic.org/st(...)id_6703f1b88e671.pdf
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:48:58 #264
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de mensen die uit de WW vallen, komen in de bijstand. De potten voor arbeidsongeschiktheid zijn juist zo vol omdat er allemaal arbeidsongeschikten in de WW en de bijstand zitten, omdat je bijna niet meer arbeidsongeschikt kunt worden verklaard.
Als Protestant zul jij de grap wel niet waarderen maar dat komt door het Lourdes effect van het UWV. Je gaat naar binnen en je wordt weer gezond :)
https://www.sp.nl/nieuws/(...)raculeuze-genezingen

het is maar goed ook dat een IVA uitkering aanvraag geen walk in the park is. Maar vind het grapje wel leuk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 12:49:59 #265
13309 nostra
ask why
pi_220772106
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de mensen die uit de WW vallen, komen in de bijstand. De potten voor arbeidsongeschiktheid zijn juist zo vol omdat er allemaal arbeidsongeschikten in de WW en de bijstand zitten, omdat je bijna niet meer arbeidsongeschikt kunt worden verklaard.
Als je langer "moet doorwerken", neemt de kans op arbeidsongeschiktheid ook navenant toe. Dat zie je ook al gebeuren, als (deel)oorzaak.

https://esb.nu/instroom-i(...)-opnieuw-in-de-lift/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220772207
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als Protestant zul jij de grap wel niet waarderen maar dat komt door het Lourdes effect van het UWV. Je gaat naar binnen en je wordt weer gezond :)
https://www.sp.nl/nieuws/(...)raculeuze-genezingen

het is maar goed ook dat een IVA uitkering aanvraag geen walk in the park is. Maar vind het grapje wel leuk.
Ik had dat ook. Kom binnen met een in het ziekenhuis gediagnosticeerde ziekte en miraculeus genoeg bestond die ziekte binnen die muren van het UWV niet, dus dan zegt het systeem dat je gezond bent.
pi_220772394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je langer "moet doorwerken", neemt de kans op arbeidsongeschiktheid ook navenant toe. Dat zie je ook al gebeuren, als (deel)oorzaak.

https://esb.nu/instroom-i(...)-opnieuw-in-de-lift/
Arbeidsongeschiktheid is natuurlijk ook lang een achterdeur geweest waar bedrijven oud personeel konden lozen zodat ze geen kosten hoeven dragen voor een ontslag of transitievergoeding.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:09:50 #268
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772619
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had dat ook. Kom binnen met een in het ziekenhuis gediagnosticeerde ziekte en miraculeus genoeg bestond die ziekte binnen die muren van het UWV niet, dus dan zegt het systeem dat je gezond bent.
Een diagnose van een ziekte staat niet gelijk aan arbeidsongeschiktheid he. Er zijn veel mensen die ziek zijn en toch werken, en je hebt ook mensen die niet ziek zijn maar ook niet werken.
Het één is niet automatisch het gevolg van het ander.

In elk geval waren jouw gebeden om genezing door de Heer verhoord ;)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:11:45 #269
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je langer "moet doorwerken", neemt de kans op arbeidsongeschiktheid ook navenant toe. Dat zie je ook al gebeuren, als (deel)oorzaak.

https://esb.nu/instroom-i(...)-opnieuw-in-de-lift/
Ik vind 65 gewoon serieus de leeftijd om te stoppen als je dat wil.
Welke werkgever wil nu een schilder aan het werk van 68 of een marketing manager van 70 jaar en 2 maanden, of een accountant van 66 en 9 maanden.
Dit is waanzin. Ja we worden (iets) ouder daar opgemerkt moet worden dat vooral vrouwen ouder worden én dat wij niet gezond ouder worden. We worden ouder met kwalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 12-05-2026 14:16:55 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220772632
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 12:29 schreef Hanca het volgende:
De WW pot is niet hoog, daar Arbeidsongeschiktheidspotten zijn inderdaad wel heel goed gevuld.
Misschien ben ik wat cynisch maar enige wantrouwen richting het plan heb ik wel.

Levensstandaard lijkt me belangrijker dan "de arbeidsmarkt activeren", of de besparing moet echt miljarden zijn.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:39:37 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220772789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien ben ik wat cynisch maar enige wantrouwen richting het plan heb ik wel.

Levensstandaard lijkt me belangrijker dan "de arbeidsmarkt activeren", of de besparing moet echt miljarden zijn.
nou voor die Polen en Slowaken die nu allemaal in Nederland werken is het een goede zaak
zijn regelmatig ziek en dan gaan ze fff thuis kieken , als ze bij controle geweest zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:40:03 #272
13309 nostra
ask why
pi_220772792
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind 65 gewoon serieus de leeftijd om te stoppen als je dat wil.
Er is geen verbod om te stoppen hè. Die 20k per jaar zou je tegen die tijd toch wel bij elkaar gespaard moeten hebben (als je dat wil).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 14:43:18 #273
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772811
Je krijgt bijna plaatsvervangende schaamte voor de vele talloze infantiele metaforen die van Loenen gebruikt.
Kan er ook niet naar luisteren.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220772844
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 13:07 schreef Hanca het volgende:
Ik had dat ook. Kom binnen met een in het ziekenhuis gediagnosticeerde ziekte en miraculeus genoeg bestond die ziekte binnen die muren van het UWV niet, dus dan zegt het systeem dat je gezond bent.
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 14:51:51 #275
375570 crew  Cyan9
pi_220772863
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
Ding is alleen dat het UWV het niet perse heel makkelijk maakt om in bezwaar te gaan, daar bovenop zijn ze ook enorm rigide. Neem daarbij de achterstanden en het feest is compleet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220772896
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Je hebt dit vaker geschreven, maar wat ik niet goed snap is dat je niet in bezwaar en/of beroep bent gegaan tegen het besluit van het UWV. Wat je hier beschrijft lijkt op de soap omtrent ME/CVS, daarvan heeft het UWV ook heel lang volgehouden dat het niet bestond. Overweldigend wetenschappelijk bewijs toonde echter het tegenovergestelde aan, en uiteindelijk heeft het UWV zijn ongelijk moeten toegeven.
Omdat dat me al mijn energie had gekost, energie die ik nodig had om voor mijn net geboren kind te zorgen. En het had me ook geld gekost dat ik niet had, op dat moment.

'Ga in bezwaar' klinkt leuk voor energieke mensen met een ruim inkomen, maar die lopen er weinig bij het UWV.
pi_220772907
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een diagnose van een ziekte staat niet gelijk aan arbeidsongeschiktheid he.
Nee, maar als je diagnose niet bestaat ben je bij het UWV wel automatisch arbeidsgeschikt.
pi_220772912
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:51 schreef Cyan9 het volgende:
Ding is alleen dat het UWV het niet perse heel makkelijk maakt om in bezwaar te gaan, daar bovenop zijn ze ook enorm rigide. Neem daarbij de achterstanden en het feest is compleet.
Ik vind dat dat best goed geregeld is hoor. Ik heb samen met een advocaat zowel bezwaar als beroep aangetekend tegen een besluit van het UWV. De kosten van mijn advocaat heb ik eerst deels zelf betaald en deels via gesubsidieerde rechtsbijstand. En omdat ik in beroep gelijk heb gekregen van de rechter heb ik alle kosten uiteindelijk teruggekregen.
pi_220772921
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik vind dat dat best goed geregeld is hoor. Ik heb samen met een advocaat zowel bezwaar als beroep aangetekend tegen een besluit van het UWV. De kosten van mijn advocaat heb ik eerst deels zelf betaald en deels via gesubsidieerde rechtsbijstand. En omdat ik in beroep gelijk heb gekregen van de rechter heb ik alle kosten uiteindelijk teruggekregen.
Kortom: het kost je geld (zeker als je geen rechtsbijstand hebt). Dat is dus niet 'goed geregeld'. Dat is weten dat vrijwel niemand in bezwaar gaat, omdat je mensen die al geen uitkering krijgen vraagt om nog meer geld uit te geven. Op een moment dat ze het emotioneel en lichamelijk al zwaar hebben. Puur afschrikkingsbeleid.
pi_220772947
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 14:59 schreef Hanca het volgende:
Omdat dat me al mijn energie had gekost, energie die ik nodig had om voor mijn net geboren kind te zorgen. En het had me ook geld gekost dat ik niet had, op dat moment.

'Ga in bezwaar' klinkt leuk voor energieke mensen met een ruim inkomen, maar die lopen er weinig bij het UWV.
Oké, dat kan ik wel begrijpen, het vraagt inderdaad veel energie om van de procedures daarvoor gebruik te maken. Het is David tegen Goliath, aan de andere kant een diagnose niet erkennen is ook wel een heel ernstig falen van het UWV. Ik denk dat je wel een kans had gemaakt in bezwaar en/of beroep.
pi_220772956
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:10 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Oké, dat kan ik wel begrijpen, het vraagt inderdaad veel energie om van de procedures daarvoor gebruik te maken. Het is David tegen Goliath, aan de andere kant een diagnose niet erkennen is ook wel een heel ernstig falen van het UWV. Ik denk dat je wel een kans had gemaakt in bezwaar en/of beroep.
Pas in 2024, toen ik 13 jaar ziek was, werd fibromyalgie erkend. Ik was kansloos geweest.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:16:30 #282
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar als je diagnose niet bestaat ben je bij het UWV wel automatisch arbeidsgeschikt.
Klinkt niet sexy maar als het te makkelijk wordt dan kan iedereen zich wel wenden tot het UWV voor een uitkering.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220772992
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klinkt niet sexy maar als het te makkelijk wordt dan kan iedereen zich wel wenden tot het UWV voor een uitkering.
Als ze in het ziekenhuis zeggen 'als je nog 1 dag gaat werken, nemen we je op' (letterlijk gezegd), als ze daar ook een WHO erkende ziekte diagnosticeren, dan val je niet onder 'iedereen'.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:18:56 #284
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220772997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ze in het ziekenhuis zeggen 'als je nog 1 dag gaat werken, nemen we je op' (letterlijk gezegd), als ze daar ook een WHO erkende ziekte diagnosticeren, dan val je niet onder 'iedereen'.
En wat zei de bedrijfsarts?
Een arts is niet leidend als het gaat of je wel of niet kan werken. Advies bedrijfsarts is leidend.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220773014
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En wat zei de bedrijfsarts?
Een arts is niet leidend als het gaat of je wel of niet kan werken. Advies bedrijfsarts is leidend.
Die wilde me laten werken en die heb ik dus naar het ziekenhuis laten bellen, daarna heb ik nooit meer iets van die bedrijfarts gehoord (met nog 7 maanden contract).

Mijn UWV behandelaar erkende ook dat ik niet kon werken, alleen mocht hij me na de ziektewet (waar ik in zat omdat ik in een jaarcontract zat) geen uitkering geven.
pi_220773023
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:04 schreef Hanca het volgende:
Kortom: het kost je geld (zeker als je geen rechtsbijstand hebt). Dat is dus niet 'goed geregeld'. Dat is weten dat vrijwel niemand in bezwaar gaat, omdat je mensen die al geen uitkering krijgen vraagt om nog meer geld uit te geven. Op een moment dat ze het emotioneel en lichamelijk al zwaar hebben. Puur afschrikkingsbeleid.
Gesubsidieerde rechtsbijstand, als je een (heel) laag inkomen hebt krijg je nagenoeg alle kosten voor een advocaat vergoed. Dat noem ik goed geregeld.

Wel begrijp ik het dat het veel energie zou kosten, dat kan helaas een grote hindernis zijn. Evenals de medische expertise. Op dat vlak zou er nog wel veel kunnen verbeteren.
pi_220773055
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Gesubsidieerde rechtsbijstand, als je een (heel) laag inkomen hebt krijg je nagenoeg alle kosten voor een advocaat vergoed. Dat noem ik goed geregeld.

Wel begrijp ik het dat het veel energie zou kosten, dat kan helaas een grote hindernis zijn. Evenals de medische expertise. Op dat vlak zou er nog wel veel kunnen verbeteren.
Dus 'nagenoeg': niet alles. En dan ook alleen voor mensen die de weg weten in de systemen om het op die manier aan te vragen (ik kan je vast zeggen, dat is minder dan de helft van de Nederlanders).

Het is gewoon niet goed geregeld, bezwaar zou gratis moeten zijn.
pi_220773058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:12 schreef Hanca het volgende:
Pas in 2024, toen ik 13 jaar ziek was, werd fibromyalgie erkend. Ik was kansloos geweest.
Oke, dan kan ik het mij wel voorstellen. Omtrent fibromyalgie heeft het UWV zich jarenlang als een klootzak gedragen. Ik heb de verhalen van mensen met ME/CVS gelezen, heel erg hoe het UWV zich in die casussen heeft gedragen. Ik snap ook niet dat verzekeringsartsen zich zo on-medisch kunnen opstellen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:33:51 #289
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220773094
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Gesubsidieerde rechtsbijstand, als je een (heel) laag inkomen hebt krijg je nagenoeg alle kosten voor een advocaat vergoed. Dat noem ik goed geregeld.

Wel begrijp ik het dat het veel energie zou kosten, dat kan helaas een grote hindernis zijn. Evenals de medische expertise. Op dat vlak zou er nog wel veel kunnen verbeteren.
Ik vind het nogal gratuit hoe makkelijk er vanuit wordt gegaan dat er automatisch ergens rechts op is als je zelf nog niet hebt bijgedragen..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:34:40 #290
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220773101
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die wilde me laten werken en die heb ik dus naar het ziekenhuis laten bellen, daarna heb ik nooit meer iets van die bedrijfarts gehoord (met nog 7 maanden contract).

Mijn UWV behandelaar erkende ook dat ik niet kon werken, alleen mocht hij me na de ziektewet (waar ik in zat omdat ik in een jaarcontract zat) geen uitkering geven.
Vreemd dan.
Maar zoals gezegd, advies bedrijfsarts is doorgaans wel leidend. Mijn ervaring is dat bedrijfsartsen best soepel en meegaand kunnen zijn met werknemers. Zeker als werkgever het te bont maakt..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220773261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:27 schreef Hanca het volgende:
Dus 'nagenoeg': niet alles.
Niet alles inderdaad, minimaal kost het zo’n 150 Euro. Ik vind 150 Euro een bescheiden bedrag voor vele uren aan hulp van een advocaat, daarom vind ik dat goed geregeld. Maar zit het probleem wat je hier aankaart dan niet ergens anders? Namelijk dat veel mensen die 150 Euro niet hebben voor incidentele uitgaven?

quote:
En dan ook alleen voor mensen die de weg weten in de systemen om het op die manier aan te vragen (ik kan je vast zeggen, dat is minder dan de helft van de Nederlanders).
Ik ben eerst naar de huisarts gegaan, die heeft mij doorgestuurd naar de geestelijke gezondheidszorg. Mijn regiebehandelaar kwam toen zelf met het voorstel contact op te nemen met de gemeentelijke organisatie die alhier mensen hulp biedt bij navigatie in het woud der bureaucratie, en zodoende is ook het balletje met betrekking tot het UWV bij mij uiteindelijk gaan rollen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat echt goed geregeld vond. Heb ik dan geluk gehad?
pi_220773292
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:33 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het nogal gratuit hoe makkelijk er vanuit wordt gegaan dat er automatisch ergens rechts op is als je zelf nog niet hebt bijgedragen..
Ik vind het niet gratuit. Iedereen moet zijn recht kunnen halen en mensen die door ziekte minder of niet kunnen werken moeten ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Ik vind dat iedereen daar recht op heeft, ongeacht een eerdere bijdrage.
pi_220773320
In Nijmegen en omgeving hebben ze het mooi geregeld: Stichting BWN

Wat mij betreft gaan alle gemeenten dat zo doen.
pi_220773836
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Niet alles inderdaad, minimaal kost het zo’n 150 Euro. Ik vind 150 Euro een bescheiden bedrag voor vele uren aan hulp van een advocaat, daarom vind ik dat goed geregeld. Maar zit het probleem wat je hier aankaart dan niet ergens anders? Namelijk dat veel mensen die 150 Euro niet hebben voor incidentele uitgaven?
[..]
Ik ben eerst naar de huisarts gegaan, die heeft mij doorgestuurd naar de geestelijke gezondheidszorg. Mijn regiebehandelaar kwam toen zelf met het voorstel contact op te nemen met de gemeentelijke organisatie die alhier mensen hulp biedt bij navigatie in het woud der bureaucratie, en zodoende is ook het balletje met betrekking tot het UWV bij mij uiteindelijk gaan rollen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat echt goed geregeld vond. Heb ik dan geluk gehad?
Ja, daar heb jij zeker geluk gehad. Nog los van het feit dat lang niet iedereen in contact komt met GGZ in zo'n traject, ik heb zelfs alleen op dag 1 van ziekmelding de huisarts gezien en daarna nooit weer, rest van het traject was in het ziekenhuis.

En zo'n gemeentelijke organisatie die je helpt in het woud der bureaucratie heeft lang niet elke gemeente. Komt vaak terecht bij vrijwilligersorganisaties als schuldhulpmaatje, maar die zullen dit ook niet allemaal weten. Die zijn vooral gericht op inkomensondersteuning.
pi_220773881
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:05 schreef Kowloon het volgende:
In Nijmegen en omgeving hebben ze het mooi geregeld: Stichting BWN

Wat mij betreft gaan alle gemeenten dat zo doen.
Gratis is natuurlijk relatief, zo ruim is vaak het gemeentebudget niet.
pi_220773967
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:57 schreef Hanca het volgende:
Gratis is natuurlijk relatief, zo ruim is vaak het gemeentebudget niet.
Ongetwijfeld zal ook meespelen dat zowel Nijmegen als Amersfoort (mijn gemeente) relatief linkse uitslagen kennen bij gemeenteraadsverkiezingen en dat het gemeenten zijn met veel inwoners.

Eigenlijk is die hele decentraliseringsgolf vanuit de landelijke overheid totaal onbezonnen geweest.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:31:37 #297
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774179
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:05 schreef Kowloon het volgende:
In Nijmegen en omgeving hebben ze het mooi geregeld: Stichting BWN

Wat mij betreft gaan alle gemeenten dat zo doen.
Heel leuk. Maar als hierdoor overdruk ontstaat op voorzieningen dan zal er alsnog ingegrepen moeten worden.
Sowieso vreemde situatie: een lagere overheid die procedeert tegen een hogere overheid.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:34:41 #298
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774210
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik vind het niet gratuit. Iedereen moet zijn recht kunnen halen en mensen die door ziekte minder of niet kunnen werken moeten ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Ik vind dat iedereen daar recht op heeft, ongeacht een eerdere bijdrage.
Mensen moeten vooral ruimhartig geholpen worden als zij niet kunnen werken door een ziekte of medisch gebrek, iets waarvan iedereen vindt dat die persoon geholpen moet worden.
Heel veel mensen vinden die UWV procedures spannend, dat komt blijkbaar omdat ze iets vragen - en weten - dat eigenlijk niet hoort of in een grijs gebied zit.
Er is niet zoiets als gratis lunch enzo..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220774413
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:31 schreef phpmystyle het volgende:
Heel leuk. Maar als hierdoor overdruk ontstaat op voorzieningen dan zal er alsnog ingegrepen moeten worden.
Overdruk op voorzieningen? Je zit te bazelen als een onbenullige financiële cijferfetisjist die zich blind staart op zijn spreadsheets. Als dat je insteek is kun je er beter voor pleiten om de hele overheid opheffen, dan dient zij namelijk blijkbaar geen enkel maatschappelijk nut.

Als mensen door ziekte minder of niet kunnen werken moeten zij ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te voorzien. Punt. Dat is een principe waar ik voor sta. Dan maar wat meer belastingen en/of premies betalen.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 18:14:07 #300
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220774448
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:07 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Overdruk op voorzieningen? Je zit te bazelen als een onbenullige financiële cijferfetisjist die zich blind staart op zijn spreadsheets. Als dat je insteek is kun je er beter voor pleiten om de hele overheid opheffen, dan dient zij namelijk blijkbaar geen enkel maatschappelijk nut.

Als mensen door ziekte minder of niet kunnen werken moeten zij ruimhartig geholpen worden om in hun levensonderhoud te voorzien. Punt. Dat is een principe waar ik voor sta. Dan maar wat meer belastingen en/of premies betalen.
Dat is wat ik bedoel met gratuit: eisen dat je ruimhartig geholpen wordt ten koste van een ander.
Ik ken je persoonlijke omstandigheden niet, maar wat ik lees is dat je cognitief gezien prima vermogens hebt.

En het strookt niet met hoe ik je voorheen kende. Je haalde mij economisch rechts in.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220774579
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 18:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is wat ik bedoel met gratuit: eisen dat je ruimhartig geholpen wordt ten koste van een ander.
Ik ken je persoonlijke omstandigheden niet, maar wat ik lees is dat je cognitief gezien prima vermogens hebt.

En het strookt niet met hoe ik je voorheen kende. Je haalde mij economisch rechts in.
Wat een rare frame om het helpen van zieken ten koste van een ander te verklaren.

Ik vind het getuigen van gebrek aan beschaving dat je zieken onder de bus wil gooien om zelf een fractie lagere premie te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')