abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 16:41:20 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220745040
Eventjes vertaald naar het Nederlands vanaf https://www.fia.com/news/(...)ormula-1-regulations

quote:
Een aantal voorstellen om verdere evolutionaire wijzigingen door te voeren in het reglement van het FIA Formula One World Championship van 2026 zijn in principe goedgekeurd na een onlinevergadering die vandaag door de FIA werd georganiseerd. Aanwezig waren teambazen, Formula 1 Management en vertegenwoordigers van de vijf motorfabrikanten van de sport.
De vergadering begon met een evaluatie van de recent goedgekeurde reglementswijzigingen die tijdens de Grand Prix van Miami werden ingevoerd. Deze maatregelen, bedoeld om de veiligheid te verbeteren en overmatige energy harvesting te verminderen, zouden volgens de aanwezigen hebben geleid tot betere competitie en vormen een positieve stap in de verdere verfijning van het 2026-reglement. De FIA meldde daarnaast dat er na de invoering in Miami geen noemenswaardige problemen of veiligheidszorgen zijn vastgesteld.
De evaluatie van het “Miami-pakket” loopt verder met het oog op aanvullende aanpassingen tijdens toekomstige evenementen. Daarbij wordt gedacht aan verbeteringen voor de veiligheid bij starts en maatregelen om de veiligheid in natte omstandigheden te vergroten. Zodra deze zijn uitgewerkt, zullen ze aan de teams worden gecommuniceerd.
Met betrekking tot de langetermijnverfijning van de reglementen werd in principe overeengekomen om evolutionaire wijzigingen door te voeren aan de regels rond hardwarecomponenten, met als doel de competitie veiliger, eerlijker en intuïtiever te maken voor coureurs en teams.
De vandaag in principe overeengekomen maatregelen voor 2027 omvatten een nominale verhoging van het vermogen van de verbrandingsmotor (ICE) met ongeveer 50 kW, samen met een verhoging van de brandstofdoorstroming en een nominale verlaging van het inzetvermogen van het Energy Recovery System (ERS) met ongeveer 50 kW.
Er werd overeengekomen dat verdere gedetailleerde besprekingen binnen technische werkgroepen, bestaande uit teams en motorfabrikanten, nodig zijn voordat het definitieve pakket wordt vastgesteld.
De uiteindelijke voorstellen die tijdens de vergadering van vandaag werden gepresenteerd, zijn het resultaat van een reeks consultaties in de afgelopen weken tussen de FIA en verschillende betrokken partijen, met input van F1-coureurs.
De volgende stap is om deze reglementswijzigingen, zodra ze verder zijn verfijnd, formeel voor te leggen aan de World Motor Sport Council voor een elektronische stemming, nadat de motorfabrikanten over het pakket hebben gestemd.
Belangrijkste wijzigingen krachtsverhouding brandstof en elektro
voor 2027 omvatten
- een nominale verhoging van het vermogen van de verbrandingsmotor (ICE) met ongeveer 50 kW[/b]
- een verhoging van de brandstofdoorstroming en een nominale verlaging van het inzetvermogen van het Energy Recovery System (ERS) met ongeveer 50 kW.

In Miami al een flinke verbetering, en dit gaat de boel alleen nog maar meer verbeteren. Alleen dus nog wel een jaartje wachten.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 21:37:19 #2
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220746949
Over die regels gesproken: in de laatste race van Miami zagen we natuurlijk dat Leclerc een fout maakte, vervolgens werd ingehaald door Piastri, maar toch was het Leclerc die weer voor Piastri kwam.

Hier een leuke video over hoe dat nou eigenlijk kon gebeuren. Samenvattend: Leclerc mocht de overtake modus gebruiken omdat hij binnen de seconde zat van Kimi, en Oscar niet omdat hij buiten de seconde zat van Leclerc. Oftewel: Leclerc mocht nu eenmaal meer power gebruiken.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 08-05-2026 21:44:36 ]
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 10 mei 2026 @ 12:01:08 #3
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_220756730
UIteindelijk gaat het energiemanagement weer steeds meer lijken op wat we tot vorig jaar hadden. Met als enige verschil de overtake mode in plaats van DRS.
Wie dit leest is gek
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 17:59:00 #4
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220758934
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
UIteindelijk gaat het energiemanagement weer steeds meer lijken op wat we tot vorig jaar hadden. Met als enige verschil de overtake mode in plaats van DRS.
Ze verschuiven die verhouding lichtjes terug inderdaad. Deze regelverandering was agressief, zodat ze na aanpassing iets meer tussenin uitkomen maar het geheel nog steeds zuiniger is dan pre 26.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 12 mei 2026 @ 11:28:33 #5
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220771446
Top dat ze wel ook direct reageren op het debacle wat het in de 3 races was.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220785870
Nico Hülkenberg:
‘Als je de 2026-regels niks vindt, kijk dan niet’

https://www.formule1.nl/n(...)dan-niet/?backtrap=1
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 14 mei 2026 @ 10:30:06 #7
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_220788913
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Nico Hülkenberg:
‘Als je de 2026-regels niks vindt, kijk dan niet’

https://www.formule1.nl/n(...)dan-niet/?backtrap=1
En de al gemaakte kosten voor je jaarabonnement op F1 kijken kun je in Emmerich declareren :P
Wie dit leest is gek
pi_220790352
Hülk & Berg heeft gelijk. Er zijn ook heel veel mensen die juist vanwege de nieuwe auto's een abo nemen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 14:23:32 #9
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220790823
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hülk & Berg heeft gelijk. Er zijn ook heel veel mensen die juist vanwege de nieuwe auto's een abo nemen.
Er zijn ook heel veel mensen die met veel bombarie hun abonnement opzeggen.

Wat ik ook heb gezien is iemand die zijn abo opzegde en voor "straf" nu naar illegale streams kijkt :D

Oftewel: mensen willen nog steeds weten wat er gebeurt in F1. En ik snap dat wel: het is nu juist uitermate interessant. Sowieso is het nu interessant nu McLaren ineens meedoet voor P1, en ook Red Bull lijkt zwaar in te lopen op Mercedes.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220800319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:23 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Er zijn ook heel veel mensen die met veel bombarie hun abonnement opzeggen.

Wat ik ook heb gezien is iemand die zijn abo opzegde en voor "straf" nu naar illegale streams kijkt :D

Oftewel: mensen willen nog steeds weten wat er gebeurt in F1. En ik snap dat wel: het is nu juist uitermate interessant. Sowieso is het nu interessant nu McLaren ineens meedoet voor P1, en ook Red Bull lijkt zwaar in te lopen op Mercedes.
Ik heb ook mijn F1Tv abbo opgezegd, niet vanwege Max maar omdat ik het met dat batterij gedoe geen hol aan vind. Maakt niet niet hoe goed de coureur is, als de ander een vollere battterij heeft maak je geen kans. Drivers skill word teniet gedaan op deze manier. Je kan het zien aan het voorbeeld met Piastri en Lelerc hierboven. Lecerec maakt een overduidelijke fout die hem zijn positie had mosten kosten, maar het gebeurt niet. Je word nu beloond door langhzamer de bochten te nemen en foutjes worden af en toe zelfs beloond.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 21:06:15 #11
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220804726
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 11:50 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Ik heb ook mijn F1Tv abbo opgezegd, niet vanwege Max maar omdat ik het met dat batterij gedoe geen hol aan vind. Maakt niet niet hoe goed de coureur is, als de ander een vollere battterij heeft maak je geen kans. Drivers skill word teniet gedaan op deze manier. Je kan het zien aan het voorbeeld met Piastri en Lelerc hierboven. Lecerec maakt een overduidelijke fout die hem zijn positie had mosten kosten, maar het gebeurt niet. Je word nu beloond door langhzamer de bochten te nemen en foutjes worden af en toe zelfs beloond.
Dat bochten langzamer nemen om te sparen is in Miami al redelijk verminderd. En met skill kan je zeker nog ergens komen, zie Max/Antonelli in Miami.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')