abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220736733
Dit is de eerste maal dat ik dit zelf allemaal moet regelen. :D :')

Mijn kat werd vandaag gecastreerd. Alles ging goed en ik ben hem daarnet wezen ophalen.

Ik heb antibiotica gekregen en de raad om hem goed warm te houden en het rustig aan te doen.

Hij heeft geen interesse in zijn wonde en heeft al héél klein beetje gegeten, maar hij blijft nog wat groggy en ik merk dat hij nog niet op volle kracht is.

Zijn er nog dingen die ik moet doen naast medicatie en de wonde 2x daags schoonmaken?
pi_220736734
pi_220736758
Rode katten beste katten! 🥰🥰

Mijn advies zou zijn, laat hem niet actief zijn en hou hem in een kamer voorlopig.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_220736808
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:54 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Rode katten beste katten! 🥰🥰

Mijn advies zou zijn, laat hem niet actief zijn en hou hem in een kamer voorlopig.
Ja, hij wandelt nu wat rond door het huis en lijkt wat meer energie te hebben.

Hij is net wakker.

En rode katen zijn idd de beste katten :D
pi_220736831
Geef hem rust, besteed niet teveel aandacht aan hem. Hij komt vanzelf wel naar je toe als hij weer aandacht wil.

Enne, voorlopig niet naar buiten laten gaan. Paar daagjes totdat de wond genezen is.
pi_220736838
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:03 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Ja, hij wandelt nu wat rond door het huis en lijkt wat meer energie te hebben.

Hij is net wakker.

En rode katen zijn idd de beste katten :D
Wat een schattigerd, ja dan smelt je wel :P

Ik verwacht geen problemen voor jou, zo weer de oude (maar zonder balletjes :P )
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_220736866
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Geef hem rust, besteed niet teveel aandacht aan hem. Hij komt vanzelf wel naar je toe als hij weer aandacht wil.

Enne, voorlopig niet naar buiten laten gaan. Paar daagjes totdat de wond genezen is.
Naar buiten gaan doet ie sowieso niet. En hij heeft ook 0,0 interesse buiten op het balkon zonnen en mensen/vogels spotten :D

Hij is afkomstig van een kattenkolonie, maar besloot dat de straat niet zijn ding is en ging zelf op pad als baby kitten.

En nu leeft ie zijn beste leven bij mij thuis :D
pi_220737316
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:16 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Naar buiten gaan doet ie sowieso niet. En hij heeft ook 0,0 interesse buiten op het balkon zonnen en mensen/vogels spotten :D

Hij is afkomstig van een kattenkolonie, maar besloot dat de straat niet zijn ding is en ging zelf op pad als baby kitten.

En nu leeft ie zijn beste leven bij mij thuis :D
_O_
pi_220740129
Net geprobeerd te wonde te ontsmetten, wat uiteraard onmogelijk is. Er zit al heel wat meer leven in.

Gelukkig is het een spray en kon ik hem op een onbewaakt moment toch deels ontsmetten.

:D :')
pi_220740141
En ik vind het vreemd om hem zonder ballen te zien.

Hij had gigantische ballen, dit was echt een gespreksonderwerg. Zelfs bij de dierenarts.

En ik kreeg ze heel vaak net niet in mijn gezicht :D :')
pi_220781369
Wie gaat er voor je kat zorgen als je -onverhoopt- de gevangenis in moet ?
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 12:29:08 #12
441859 crew  Lenny77
pi_220800583
Als de katten hier gecastreerd worden, dan moet er eigenlijk nooit ontsmet worden? Ook geen antibiotica?
Apart dat dat daar wel gedaan wordt? Zeker bij een binnenkat.
Bij de straatkatten begrijp ik het nog wel dat ze een flinke shot antibiotica geven voor ze ze weer vrijlaten.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220802296
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
Als de katten hier gecastreerd worden, dan moet er eigenlijk nooit ontsmet worden? Ook geen antibiotica?
Apart dat dat daar wel gedaan wordt? Zeker bij een binnenkat.
Bij de straatkatten begrijp ik het nog wel dat ze een flinke shot antibiotica geven voor ze ze weer vrijlaten.
Ja, zij deed het op de oldskool manier zonder hechtingen, maar daarom moest ik 5 dagen lang antibiotica geven.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 17:04:05 #14
441859 crew  Lenny77
pi_220802864
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:47 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Ja, zij deed het op de oldskool manier zonder hechtingen, maar daarom moest ik 5 dagen lang antibiotica geven.
Ah Oei.
Hier worden oplosbare hechtingen gebruikt
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220803079
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:47 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Ja, zij deed het op de oldskool manier zonder hechtingen, maar daarom moest ik 5 dagen lang antibiotica geven.
Wat een prachtige rode kater! Ik snap dat ontsmetten niet zo, ze likken zichzelf snel genoeg schoon. Antibiotica ook vreemd. Heb zelf een rode kater gehad en die liep na de castratie na een paar uurtjes beetje groggy weer vrolijk rond
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 18:41:16 #16
184769 crew  Deisyy
pi_220803506
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 17:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat een prachtige rode kater! Ik snap dat ontsmetten niet zo, ze likken zichzelf snel genoeg schoon. Antibiotica ook vreemd. Heb zelf een rode kater gehad en die liep na de castratie na een paar uurtjes beetje groggy weer vrolijk rond
Mijn kat likte zichzelf ook schoon na het castreren, maar dat deed hij met zoveel overgave dat hij zijn balzakje binnenstebuiten likte, wat een naar gezicht was dat. Dus toen heeft hij een paar dagen met een kap rondgelopen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_220803620
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:41 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Mijn kat likte zichzelf ook schoon na het castreren, maar dat deed hij met zoveel overgave dat hij zijn balzakje binnenstebuiten likte, wat een naar gezicht was dat. Dus toen heeft hij een paar dagen met een kap rondgelopen.
Ieuw, wat zielig, ook niet gehecht geweest dus.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 19:11:48 #18
184769 crew  Deisyy
pi_220803663
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ieuw, wat zielig, ook niet gehecht geweest dus.
Volgens mij hechten ze meestal niet zodat eventueel wondvocht nog weg kan.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_220803667
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:11 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Volgens mij hechten ze meestal niet zodat eventueel wondvocht nog weg kan.
Volgens mij inderdaad niet, meestal is het ook maar een hele kleine incisie.
pi_220808353
Pechspray. :D :D
En een prettige scheut door de pielemuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')