abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220795570
Das nog eens leuk hergebruik van een telefooncel
Ook voor het nageslacht die dit fenomeen niet heeft gekend ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 mei 2026 @ 20:52:52 #77
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220804637
Vandaag alweer een prachtige wandeling gehad. En gelukkig ook niet zo lang. 18,6 km met 600 hoogtemeters.

Ik liep over een pad, keek links en zei "oh wauw". Er stond een gigantische rots.

Deze schijnt zo'n 100 meter hoog te zijn. En het gekke was, ik hoorde daar bellen, als van een koe in Tirol. Maar daarover later meer

Eerst over een bruggetje bij een meer en een hele tijd later langs de bron die het meer vult.





En na een hele klim stond ik ineens bij een kerkje. Bovenop de berg.



En daarin hingen 2 touwen..trek je eraan dan luid je de 2 klokken in het kerkje. Dat had ik dus gehoord bij die rots. De rots is er tegenover aan de andere kant van het dal.

Een tijd later kwam ik langs een verkoopkast waarbij je de prijzen zelf mocht bepalen.





En als laatste over een hoge rots. Met mooi uitzicht maar niet echt iets voor iemand met hoogtevrees.









Nog 2 etappes te doen. Morgen heb ik weer een rustdag, maar ik heb wel wandelplannen mm
pi_220804872
Mooi man!
En best aardig wandelweer zo te zien

Die rotsen en al dat gesteente, en de ruimte
Wat is Nederland toch ieniemienie

Ben wel erg nieuwsgierig naar wat er in de verkoopkast stond en of je wat hebt gekocht en wat je ervoor hebt betaald O-)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 mei 2026 @ 21:44:14 #79
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220804946
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:32 schreef Kanaroe het volgende:
Mooi man!
En best aardig wandelweer zo te zien

Die rotsen en al dat gesteente, en de ruimte
Wat is Nederland toch ieniemienie

Ben wel erg nieuwsgierig naar wat er in de verkoopkast stond en of je wat hebt gekocht en wat je ervoor hebt betaald O-)
Ja, het was best wel aardig weer. Alhoewel een fikse regenbui en een hagelbui gehad. Maar ik mag niet klagen, dus dat doe ik ook niet.. :+

Maar je hebt gelijk. Nederland is klein. Ik heb nu 156,5 km gewandeld en ik moet nog zo'n 40 km. Dat gaat niet echt in een rechte lijn, maar loop in Nederland maar eens 150+ km door 1 bosgebied. Veel succes. En hier in het Pfälzerwald kan dat gewoon. Het schijnt overigens zo'n 1770 km2 te zijn en ik loop in grote lijnen van noord naar zuid. Maandag loop ik zelfs nog een stukje door Frankrijk. Oost-west moet je ook zeker een mooie route kunnen maken.

Ik heb niets gekocht. Er stond vooral jam en likeur in. En dat is nu een nadeel van alles mee moeten sjouwen in een rugzak. Je moet alles meedragen. En dus heb ik zoveel mogelijk bespaard ip gewicht. Een glazen potje jam is dan niet handig meenemen.
pi_220804993
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:44 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, het was best wel aardig weer. Alhoewel een fikse regenbui en een hagelbui gehad. Maar ik mag niet klagen, dus dat doe ik ook niet.. :+

Maar je hebt gelijk. Nederland is klein. Ik heb nu 156,5 km gewandeld en ik moet nog zo'n 40 km. Dat gaat niet echt in een rechte lijn, maar loop in Nederland maar eens 150+ km door 1 bosgebied. Veel succes. En hier in het Pfälzerwald kan dat gewoon. Het schijnt overigens zo'n 1770 km2 te zijn en ik loop in grote lijnen van noord naar zuid. Maandag loop ik zelfs nog een stukje door Frankrijk. Oost-west moet je ook zeker een mooie route kunnen maken.

Ik heb niets gekocht. Er stond vooral jam en likeur in. En dat is nu een nadeel van alles mee moeten sjouwen in een rugzak. Je moet alles meedragen. En dus heb ik zoveel mogelijk bespaard ip gewicht. Een glazen potje jam is dan niet handig meenemen.
Ja dat is lekker, dat je gewoon zo lang kunt lopen in de natuur
Als je dan ook nog ergens kunt schuilen tijdens een hagelbui is dat evt. mooi meegenomen :D
En klagen mag best hoor, heb je alleen je zelf mee natuurlijk

Aha, etenswaren in het kastje! Dat koop je niet, snap ik helemaal
Wel tof van de verkoper dat ze de keuze aan de koper laten

Afijn, slaap wel straks en bedankt voor de mooie foto's en verslag :Z ^O^
pi_220806412
Qltel, fijne verjaardag!!
Hopelijk een beetje mooi weer vandaag en tref je een Conditorei op je route.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 mei 2026 @ 11:16:10 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_220807641
Gefeliciteerd met je verjaardag, lieverd! *G* Geniet ervan en trakteer jezelf op iets lekkers :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_220807904
Gefeliciteerd en neem wel naar goed Duits gebruik 2 verschillende stukken taart.
Zo leuk dat we via dit topic mee mogen wandelen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 14:17:32 #84
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220808966
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:59 schreef fietsmiep het volgende:
Qltel, fijne verjaardag!!
Hopelijk een beetje mooi weer vandaag en tref je een Conditorei op je route.
Bedankt Fietsmiep! En ik heb wat lekkers bij een Aldi gehaald. 😋
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 14:23:01 #85
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220809041
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Gefeliciteerd en neem wel naar goed Duits gebruik 2 verschillende stukken taart.
Zo leuk dat we via dit topic mee mogen wandelen
Ik heb het nu nog even bij 2 apfeltaschen en een vanillestange gehouden. En ik zit nu bij een oude burcht. Best aardige besteding voor een verjaardag.

En ik ben ontzettend blij dat jullie het leuk vinden om te zien. Ik had eerlijk gezegd niet veel reacties verwacht, maar ik ben erg blij met iedereen die het leuk vind.
pi_220809218
Erg leuk, weer zo'n ouderwets verslag! En ook gelijk hoog op mijn bucketlist!
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 15:50:40 #87
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220810094
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:30 schreef nostra het volgende:
Erg leuk, weer zo'n ouderwets verslag! En ook gelijk hoog op mijn bucketlist!
Bedankt!

En ik kan het aanraden. Je moet wel van bergen houden.. :)
  zaterdag 16 mei 2026 @ 16:38:54 #88
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220810480
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:23 schreef qltel het volgende:
En ik ben ontzettend blij dat jullie het leuk vinden om te zien. Ik had eerlijk gezegd niet veel reacties verwacht, maar ik ben erg blij met iedereen die het leuk vind.
Gefeliciteerd ^O^

Waarom zou men het niet leuk vinden?
Reistopics doen het vaak toch wel goed. Zeker met wat leuke foto's erbij ;)
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_220810502
Gefeliciteerd mijnheer de wandelaar *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 17:39:43 #90
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220811150
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd ^O^

Waarom zou men het niet leuk vinden?
Tja, goede vraag. Maar ik heb lang getwijfeld voordat ik dit topic aanmaakte.
quote:
Reistopics doen het vaak toch wel goed. Zeker met wat leuke foto's erbij ;)

Ik doe mijn best.. ;) dit is mijn uitzicht terwijl ik je bericht beantwoord



Bedankt voor de felicitaties
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:41:36 #91
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220811171
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:39 schreef qltel het volgende:

[..]
Tja, goede vraag. Maar ik heb lang getwijfeld voordat ik dit topic aanmaakte.
[..]
Ik doe mijn best.. ;) dit is mijn uitzicht terwijl ik je bericht beantwoord

[ link | afbeelding ]

Bedankt voor de felicitaties
Oh, je was al geslaagd voor je foto's hoor :Y
En inderdaad niets mis met je uitzicht nu :)

Ik zou ook nadenken voordat ik hier zo'n topic zou aanmaken. Nog niet gedaan dus ook.
Ze lopen vaak best wel goed.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 20:18:34 #92
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220812881
Ik had vandaag een rustdag en dus 29,3 km gelopen met 443 hoogtemeters. Maar ik wilde 2 ruïnes graag zien.

Eetst Neudahn









En toen Altdahn.









Op de weg er naartoe nog een leuke brug.


En een rots waarop ik gisteren nog liep.


Morgen de 1 na laatste etappe.. Van Dahn naar Erlenbach.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:47:04 #93
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_220813292
Schitterende foto’s van een schitterende wandeling.
Als ik dit zie baal ik zo van mijn extreme hoogtevrees.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 21:13:53 #94
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220813817
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:47 schreef Symphonic het volgende:
Schitterende foto’s van een schitterende wandeling.
Als ik dit zie baal ik zo van mijn extreme hoogtevrees.
Oh, ik heb ook hoogtevrees, maar gelukkig niet extreem. De meeste stukken waren voor mij goed te doen, maar gisteren vond ik 1 deel wel erg smal en diep.
pi_220814195
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 15:50 schreef qltel het volgende:

[..]
Bedankt!

En ik kan het aanraden. Je moet wel van bergen houden.. :)
Laatste lukt wel, ook de Machu Picchu gelopen. Dat moet je dan níet 10x achter elkaar doen, maar het is wel prachtig en vol voldoening. M'n Duits is ook een stuk beter dan Spaans, dus zou het alleen ook wel aandurven.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220815821
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:23 schreef qltel het volgende:
En ik ben ontzettend blij dat jullie het leuk vinden om te zien. Ik had eerlijk gezegd niet veel reacties verwacht, maar ik ben erg blij met iedereen die het leuk vind.
Ik vind zo'n verslag maken ook altijd erg leuk, het geeft toch ook weer een andere dimensie aan een reisje. En het is leuk om later zelf terug te lezen :Y

Mooie foto's weer hoor. Morgen al de laatste dag..
Ik hoop een extra mooie dag met extra mooi weer!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220819763
Een dag te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd! *O*

Veel wandelplezier vandaag, wij lezen weer mee!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 mei 2026 @ 09:07:48 #98
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220819940
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 22:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik vind zo'n verslag maken ook altijd erg leuk, het geeft toch ook weer een andere dimensie aan een reisje. En het is leuk om later zelf terug te lezen :Y
Dat is helemaal waar. En ik hou ook rekening met dit topic met het maken van foto's, dus dat is ook handig.
quote:
Mooie foto's weer hoor. Morgen al de laatste dag..
Ik hoop een extra mooie dag met extra mooi weer!
Weer schijnt mooi te worden vandaag. Maar ik heb nog 2 etappes en dus ook 2 dagen. En morgen schijnt het weer te regenen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 mei 2026 @ 09:09:08 #99
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220819953
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 08:39 schreef Bzzzzp het volgende:
Een dag te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd! *O*

Veel wandelplezier vandaag, wij lezen weer mee!
Leuk! Dat wandelplezier komt helemaal goed, deze omgeving verveelt me nooit, alhoewel ik nu wel weet wat onbekender gebied in ga. En ik denk dat ik vandaag weer langs een mooie ruïne kom.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 mei 2026 @ 20:46:40 #100
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220828098
Vandaag weer gewandeld. 18,7 km en 625 hoogtemeters. Het wordt wel steeds zwaarder, mijn voeten beginnen te protesteren. Maar goed, nog maar 1 dag.

Vandaag begon weer in Dahn. Langs het oorlogskerkhof en daarna Altdahn. Was ik gisteren al geweest maar de route loopt nu eenmaal zo.







En na een uur lopen Altdahn ineens op een andere bergtop.



Na een eind lopen kwam ik terecht bij Drachenfels. Een heel aparte ruïne omdat hij gedeeltelijk is uitgehakt uit de rotsen. Zelfs de trappen.. en dat is best lastig. De trappen in andere ruïnes kun je vervangen, maar deze dus niet.






En dan was er ook nog iemand bezig om de rots te beklimmen.



En verder mooie route. Wel veel helling op- en af, maar dat is hier toch voortdurend.







abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')