abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220752562
Ziet er heel mooi uit! Ik ga deze route onthouden!
Heb je al je overnachtingen van te voren geregeld of zie je per dag hoe ver je komt? (Dat laatste wordt steeds moeilijker….)
pi_220752565
Wat is Duitsland toch mooi, geniet van je wandelingen ^O^

Tevens jaloers, want kan dit zelf niet meer
Tevens tvp
pi_220752575
Oooooh wat een toffe uitdaging!
Je kan dit

* ChildoftheStars doet een cheerleaderdansje *O* *O* *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 20:22:42 #29
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220752619
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:13 schreef Bzzzzp het volgende:
Ziet er heel mooi uit! Ik ga deze route onthouden!
Heb je al je overnachtingen van te voren geregeld of zie je per dag hoe ver je komt? (Dat laatste wordt steeds moeilijker….)
Nee, op de bonnefooi vond ik te eng, dus ik heb van tevoren mijn overnachtingen geregeld. Was in 2 gevallen best wel lastig. In Dahn was alles heel erg duur, dus ik zit in een plaatsje verderop ( met busverbinding) en in een andere plaats heb ik wel iets gevonden maar die moest ik echt nog per email regelen. Geen booking.com, geen airbnb.. :D
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 20:24:52 #30
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220752626
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:13 schreef Kanaroe het volgende:
Wat is Duitsland toch mooi, geniet van je wandelingen ^O^

Tevens jaloers, want kan dit zelf niet meer
Tevens tvp
Ja, mooi he.

Klein geheimpje is dat ik hier al sinds mijn geboorte regelmatig kom. Maar alleen per auto,wandelend is echt heel anders.

Vandaar dat ik ook 2 rustdagen heb in 2 plaatsen die ik heel goed ken en waar ik ook wat trips over memory lane wil gaan maken.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 20:25:52 #31
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220752637
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oooooh wat een toffe uitdaging!
Je kan dit

* ChildoftheStars doet een cheerleaderdansje *O* *O* *O*
Ik verheug me er al een jaar op. Toen wist ik dat dit pad bestond.. en nu is het zo ver!! En ik geniet echt van elke seconde.
pi_220752674
Prachtige omgeving
pi_220752678
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:25 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik verheug me er al een jaar op. Toen wist ik dat dit pad bestond.. en nu is het zo ver!! En ik geniet echt van elke seconde.
Dat vind ik heel fijn om te lezen :* O+
Ga je verhaal in dit topic zeker volgen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 20:46:04 #34
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220752833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat vind ik heel fijn om te lezen :* O+
Ga je verhaal in dit topic zeker volgen
Leuk om te weten dat je meekijkt!

Binnenkort komen er ook kasteelruines enzo. Vind ik zelf zo leuk!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:24:58 #35
6941 APK
Factual, I think.
pi_220753099
Leuk om te volgen, ik wandel zelf ook graag in Duitsland.
Kom je nog leuke beesten tegen onderweg? 🦌🐇🦅🐗
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 21:41:42 #36
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220753221
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:24 schreef APK het volgende:
Leuk om te volgen, ik wandel zelf ook graag in Duitsland.
Kom je nog leuke beesten tegen onderweg? 🦌🐇🦅🐗
@Rewimo, vertel hem even over die wilde zwijnen indertijd.. 😜

Ik heb nu nog geen dieren gezien helaas
pi_220754193
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:24 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, mooi he.

Klein geheimpje is dat ik hier al sinds mijn geboorte regelmatig kom. Maar alleen per auto,wandelend is echt heel anders.

Vandaar dat ik ook 2 rustdagen heb in 2 plaatsen die ik heel goed ken en waar ik ook wat trips over memory lane wil gaan maken.
Ah, te gek. Lopen is zo fijn en die omgeving is wunderschön
Mijn geheimpje is dat ik 54 jaar geleden in Duitsland geboren ben, en er later nog vaak met mijn ouders op vakantie ben geweest
Trippstadt heb ik leuke kinder-herinneringen aan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 mei 2026 @ 10:55:55 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_220756197
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:41 schreef qltel het volgende:

[..]
@:Rewimo, vertel hem even over die wilde zwijnen indertijd.. 😜

Ik heb nu nog geen dieren gezien helaas
Dat is al heel wat jaren geleden inmiddels. Zoon zat bij mij achterop de fiets, qltel was om een of andere reden wat achtergebleven. We waren in een dal waar je als het ware omheen kon fietsen en we waren inmiddels op de terugweg.

Opeens hoorde in boven me een hoop herrie. Ik keek waar dat vandaan kwam en ging wat langzamer fietsen. Het geraas kwam dichterbij en ik stopte. Van boven op de helling stoof er een enorm everzwijn de weg op. Ik schrok me een hoedje :D

Het beest stak de weg over, en ineens kwam daar de bosgrond in beweging. Mama zwijn rende weg, en ik zag 1 voor 1 biggetjes verdwijnen, achter mama aan. Het waren er maar liefst 14 O+

Zoiets vergeet je echt nooit. Ik was wel blij dat papa zwijn in de vluchtstand stond, en niet in de aanvalsmodus :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 12:35:33 #39
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220756887
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:45 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ah, te gek. Lopen is zo fijn en die omgeving is wunderschön
Mijn geheimpje is dat ik 54 jaar geleden in Duitsland geboren ben, en er later nog vaak met mijn ouders op vakantie ben geweest
Trippstadt heb ik leuke kinder-herinneringen aan
Oh, wat leuk zeg! Als ik tijd heb zal ik wel eens vertellen hoe dat bij mij zit.

Maar speciaal voor jou deze 2 foto's. Het kasteel en mijn hotel van de afgelopen nacht. Wat vroeger een klooster was.



  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 21:10:00 #40
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220760137
Vandaag een lange etappe. Veel langer dan gepland. En eerlijk gezegd.. ik vind delen van de route ook niet geweldig mooi. Ook veel breed pad en ook stukken met breed pad waar ze grote kiezels ip gestort hadden. En dat gaat knap vervelen als dat lange stukken zijn. De route was dacht ik zo'n 20 kilometer maar aan het einde bleek hij 28,6 km met 630 meter stijging.

Nadeel was ook dat in Duitsland op zondag alle winkels dicht zijn, op bakkers na, maar die was er niet meer in Trippstadt. Dus geen lunch, zwaar lopen soms en grote afstand. Nouja, ik heb het gehaald.











pi_220760145
Oef dat klinkt als een pittige dag! Het is je gelukt *O*
Wel weer prachtige foto's O+

Lekker uitrusten voor morgen dus *;
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 21:17:17 #42
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220760179
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oef dat klinkt als een pittige dag! Het is je gelukt *O*
Wel weer prachtige foto's O+

Lekker uitrusten voor morgen dus *;
Ja, was ook pittig. Maar gehaald.. :+

En morgen sta ik (in regenpak) klaar voor de volgende etappe..
pi_220760202
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:17 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, was ook pittig. Maar gehaald.. :+

En morgen sta ik (in regenpak) klaar voor de volgende etappe..
Alle vertrouwen in dat morgen ook gaat lukken
Hopelijk blijf je een beetje droog O+
  zondag 10 mei 2026 @ 21:33:40 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220760304
Leuk.
Ook zo typisch Duits die oude bronnen. Probeer mij wel eens voor te stellen hoe daar vroeger allemaal mijnwerkers en andere gasten in zo'n bos zwoegden. Of hoe Duitse soldaten door die bossen terugtrokken in 1945.

Veel wanderfreude gewenst. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 22:02:55 #45
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220760517
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:33 schreef Hyperdude het volgende:
Leuk.
Ook zo typisch Duits die oude bronnen. Probeer mij wel eens voor te stellen hoe daar vroeger allemaal mijnwerkers en andere gasten in zo'n bos zwoegden. Of hoe Duitse soldaten door die bossen terugtrokken in 1945.

Veel wanderfreude gewenst. :P
Dat vind ik zo leuk hier, overal water. Ik heb echt niet alle bronnen op de foto gezet die ik heb gezien. En dus heb ik er al veel gezien..

En nu heeft iedereen stromend water in huis, maar vroeger haalde iedereen water bij zo'n bron. Ik vind ze echt mooi! En een hoop geschiedenis.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 22:06:10 #46
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220760538
Overigens, op de 2e foto van vandaag staat uralte schmelz. Zoiets als oeroude smeltoven. In dat gebied werd indertijd veel aan ijzerbewerking gedaan. En het riviertje werd gebruikt om watermolens aan te drijven. Er is nog veel van terug te vinden, gebouwen waar water onderdoor stroomt, namen van gebouwen en plaatsen.
  zondag 10 mei 2026 @ 22:36:57 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220760714
Vermoed dat je hier in de buurt bent. :)
https://de.wikipedia.org/wiki/Alte_Schmelz_%28St._Ingbert%29
Leuke geschiedenis, eerst bij Beieren, dan bij Frankrijk en dan weer bij Pruisen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220760763
Ik zie dit nu pas, ik kom ook meelezen. Veel suces!!!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2026 @ 06:47:04 #49
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220761291
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:36 schreef Hyperdude het volgende:
Vermoed dat je hier in de buurt bent. :)
https://de.wikipedia.org/wiki/Alte_Schmelz_%28St._Ingbert%29
Leuke geschiedenis, eerst bij Beieren, dan bij Frankrijk en dan weer bij Pruisen.
65 km is niet echt uit de buurt.. :+

Deze ligt tussen Trippstadt en Johanniskreuz.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2026 @ 06:47:40 #50
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220761293
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:43 schreef fietsmiep het volgende:
Ik zie dit nu pas, ik kom ook meelezen. Veel suces!!!
Leuk dat je meeleest. Tja, ik heb niet alle famiie ingeseind.. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')