abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 mei 2026 @ 15:45:31 #1
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220736699


quote:
Het Pfälzer Waldpfad is met zijn 142 kilometer lengte en negen gemarkeerde dagetappes de tweede langste kwaliteitswandelroute in de Pfalz (Rijnland‑Pfalz) in Duitsland.

De Pfälzer Waldpfad loopt grofweg in noord‑zuidrichting, van Kaiserslautern naar Schweigen‑Rechtenbach.

De route werd in het voorjaar van 2011 geopend en loopt volledig door het Pfälzerwald, dat het noordelijke deel vormt van het Duits‑Franse biosfeerreservaat Pfälzerwald–Noordelijke Vogezen.

Opvallend is dat het pad — vooral tussen Johanniskreuz en Busenberg — niet de kortste verbinding kiest, maar bewust meerdere omwegen maakt.

De wandelroute maakt gebruik van een van de grootste toeristische troeven van de Pfalz: het centraal gelegen, uitgestrekte en dicht beboste middelgebergte van het Pfälzerwald, met zijn vele stijgingen en dalingen.
In totaal kom je uit op 3140 meter stijging en 3168 meter daling.

Het laagste punt ligt op 178 meter in het gehucht Sankt Germanshof, vlak bij de Franse grens.
Het hoogste punt ligt op 610 meter, op de top van de Weißenberg, die bij de gemeente Merzalben hoort.
Ik wil deze route al lang lopen en morgen ga ik op pad. Eerst met de trein naar Kaiserslautern en dan heel de route wandelen. Ik ga proberen om elke dag hier een verslagje met wat foto's te posten. Dat kan nog een uitdaging worden, want ik heb alleen een telefoon bij.

Ik moet al mijn bagage zelf meesjouwen en heb de overnachtingen ook zelf geregeld. Ik moet een gedeelte nog inpakken, maar ik neem niet meer mee dan in mijn kleine rugzak past. Uitdaging hierbij is ook dat er elke dag regen wordt verwacht, waarbij maandag een heleboel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 mei 2026 @ 16:01:33 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_220736799
Succes lieverd! O+

Ik geniet ondertussen wel van de rust in huis :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_220736822
Jeejj, gaaf! We wachten met spanning op de eerste fotos. Nice.
pi_220737001
Tof plan, veel plezier! Vergeet de blarenpleisters niet.
  Redactie Frontpage donderdag 7 mei 2026 @ 16:41:25 #5
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_220737035
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:45 schreef qltel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik wil deze route al lang lopen en morgen ga ik op pad. Eerst met de trein naar Kaiserslautern en dan heel de route wandelen. Ik ga proberen om elke dag hier een verslagje met wat foto's te posten. Dat kan nog een uitdaging worden, want ik heb alleen een telefoon bij.

Ik moet al mijn bagage zelf meesjouwen en heb de overnachtingen ook zelf geregeld. Ik moet een gedeelte nog inpakken, maar ik neem niet meer mee dan in mijn kleine rugzak past. Uitdaging hierbij is ook dat er elke dag regen wordt verwacht, waarbij maandag een heleboel.
Heel veel succes! Dat gaat niet makkelijk worden. :N
Wat die regen betreft zou deze eigenlijk hier gaan vallen, maar de depressie trekt een aanmerkelijk zuidelijker koers. Ieder neerslag die vanaf zaterdag hier zou vallen, gaat nu daar vallen. Bij ons lijkt het zeker nog eens 6 dagen volledig droog te blijven. :?
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 mei 2026 @ 16:53:07 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220737086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:41 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Heel veel succes! Dat gaat niet makkelijk worden. :N
Wat die regen betreft zou deze eigenlijk hier gaan vallen, maar de depressie trekt een aanmerkelijk zuidelijker koers. Ieder neerslag die vanaf zaterdag hier zou vallen, gaat nu daar vallen. Bij ons lijkt het zeker nog eens 6 dagen volledig droog te blijven. :?
Ik ben er niet blij mee. Ik weet nog niet wat ik ga doen met die hele dag regen. Misschien maar ergens een droog plekje opzoeken tussen het wandelen door.. :)
  donderdag 7 mei 2026 @ 17:18:07 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220737302
Succes! Hopelijk valt regen nog beetje mee in de bossen
pi_220739127
Heel veel succes en geniet vooral.
pi_220740709
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:53 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik ben er niet blij mee. Ik weet nog niet wat ik ga doen met die hele dag regen. Misschien maar ergens een droog plekje opzoeken tussen het wandelen door.. :)
Conditorei. En daar lekker Nussecken of Bienenstich eten.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 01:36:35 #10
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220740726
Veel plezier :)
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 mei 2026 @ 06:26:32 #11
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220740924
Ik had trouwens wel even een overzicht van de route kunnen posten. Hier vind je die: https://www.wanderbares-d(...)-waldpfad-755a4010da
pi_220741357
Wat een goed plan! Ik hoop dat het meevalt met de regen (meestal valt het mee).

Wat zit er in je rugzak?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:11:48 #13
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220742825
prachtig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 mei 2026 @ 11:39:33 #14
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220743002
En natuurlijk was de eerste trein 20 minuten vertraagd. De 2e is wel op tijd, bijna in Koblenz.

  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 mei 2026 @ 19:49:54 #15
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220746194
Lekker gelopen vandaag na een treinreis van 6 uur met 2 overstappen.

Ik begon gelukkig rustig, 12 km waarbij ik in totaal 385 meter gestegen heb. Diverse bronnen gezien en een uitkijktoren beklommen.

Het Pfälzerwald is zo mooi. Ik ben vooral bekend met een ander gedeelte (daar kom ik komend weekend) maar dit ziet er al heel erg Pfälzerig uit. Veel beuken, rood zand en rode rotsen en veel boomwortels in de paden. Ik heb al genoten vandaag.

Vannacht overnacht ik in een hotel in Kaiserslautern Dansenberg (tja, zo heet het) en morgen loop ik naar Trippstadt. En dan kan ik gelukkig rustiger aan doen, want geen 6 uur in een trein.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 mei 2026 @ 19:51:37 #16
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220746214










  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:13:32 #17
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220746380
Ziet er relaxt uit zo met die foto's :)
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 mei 2026 @ 20:18:09 #18
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220746416
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 08:14 schreef sigme het volgende:

Wat zit er in je rugzak?
Best veel.... :+

Een regenpak waarvan ik de jas als jas gebruik.
Ondergoed en sokken (en gelukkig kan ik komend weekend wassen in een gehuurd appartement)
Een afritsbroek
Een schoon shirt
2 pakjes noodles met kipsmaak
Verbandmiddelen en blarenpleisters
Ibuprofen
Tandenborstel en tandpasta
Lenzenvloeistof en reservelens
Laurierdrop
Pennen
Kleine deo
Insectenstift
Notitieboekje
2 rollen Mentos
Mes en vork
Usb lader en kabel
Batterijlader en 6 batterijen
Zak voor vuile was
Samsung oortjes

Dat was het al. Valt toch wel mee? :o
  Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 20:22:38 #19
45833 crew  Fogel
pi_220746442
Tof! *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 mei 2026 @ 20:25:11 #20
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220746456
9h ja, de batterijen zijn trouwens voor in mijn gps.

En ik heb trouwens ook nog een ebook van Kobo bij.

[ Bericht 37% gewijzigd door qltel op 08-05-2026 20:48:47 ]
pi_220748161
Veel plezier!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 9 mei 2026 @ 16:29:33 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_220751053
Mooie foto's! Wat is dat toch een prachtige omgeving O+

Jammer dat we dit niet meer samen kunnen doen. Dus geniet jij maar voor twee! *;
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 18:11:48 #23
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220751723
Ik geniet zeker voor 2.. Vandaag was een voortzetting van de mooie landschappen. Zo loop je over een berg over een smal pad en dan sta je ineens bij een groene weide. Overal stroomt ook water, logisch ook want overal zijn bronnetjes.

Vandaag 23 km gelopen. 15 van de wandeling en kennelijk nog 8 in de omgeving.

En aan het einde had ik nog het Karlstal. Dat is een smalle kloof met houten bruggetjes, mosrijke rotsen en het kabbelende water van de Moosalb. Het pad slingert dicht langs de beek en voelt bijna sprookjesachtig aan. Een kort stuk, maar indrukwekkend mooi.

Dit was vanmorgen bij de start.



En na de start







Een wrakkig maar wel stevige brug



En het Karlstal.



En kennelijk hebben die bronnen nog steeds nut.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 18:15:35 #24
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220751735
In werkelijkheid is het trouwens nog veel mooier maar vat dat maar eens in foto's.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 9 mei 2026 @ 20:09:31 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_220752538
Het Karlstal herinner ik me nog wel. Dat is inderdaad heel erg mooi :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_220752562
Ziet er heel mooi uit! Ik ga deze route onthouden!
Heb je al je overnachtingen van te voren geregeld of zie je per dag hoe ver je komt? (Dat laatste wordt steeds moeilijker….)
pi_220752565
Wat is Duitsland toch mooi, geniet van je wandelingen ^O^

Tevens jaloers, want kan dit zelf niet meer
Tevens tvp
pi_220752575
Oooooh wat een toffe uitdaging!
Je kan dit

* ChildoftheStars doet een cheerleaderdansje *O* *O* *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 20:22:42 #29
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220752619
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:13 schreef Bzzzzp het volgende:
Ziet er heel mooi uit! Ik ga deze route onthouden!
Heb je al je overnachtingen van te voren geregeld of zie je per dag hoe ver je komt? (Dat laatste wordt steeds moeilijker….)
Nee, op de bonnefooi vond ik te eng, dus ik heb van tevoren mijn overnachtingen geregeld. Was in 2 gevallen best wel lastig. In Dahn was alles heel erg duur, dus ik zit in een plaatsje verderop ( met busverbinding) en in een andere plaats heb ik wel iets gevonden maar die moest ik echt nog per email regelen. Geen booking.com, geen airbnb.. :D
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 20:24:52 #30
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220752626
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:13 schreef Kanaroe het volgende:
Wat is Duitsland toch mooi, geniet van je wandelingen ^O^

Tevens jaloers, want kan dit zelf niet meer
Tevens tvp
Ja, mooi he.

Klein geheimpje is dat ik hier al sinds mijn geboorte regelmatig kom. Maar alleen per auto,wandelend is echt heel anders.

Vandaar dat ik ook 2 rustdagen heb in 2 plaatsen die ik heel goed ken en waar ik ook wat trips over memory lane wil gaan maken.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 20:25:52 #31
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220752637
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oooooh wat een toffe uitdaging!
Je kan dit

* ChildoftheStars doet een cheerleaderdansje *O* *O* *O*
Ik verheug me er al een jaar op. Toen wist ik dat dit pad bestond.. en nu is het zo ver!! En ik geniet echt van elke seconde.
pi_220752674
Prachtige omgeving
pi_220752678
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:25 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik verheug me er al een jaar op. Toen wist ik dat dit pad bestond.. en nu is het zo ver!! En ik geniet echt van elke seconde.
Dat vind ik heel fijn om te lezen :* O+
Ga je verhaal in dit topic zeker volgen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 20:46:04 #34
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220752833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat vind ik heel fijn om te lezen :* O+
Ga je verhaal in dit topic zeker volgen
Leuk om te weten dat je meekijkt!

Binnenkort komen er ook kasteelruines enzo. Vind ik zelf zo leuk!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:24:58 #35
6941 APK
Factual, I think.
pi_220753099
Leuk om te volgen, ik wandel zelf ook graag in Duitsland.
Kom je nog leuke beesten tegen onderweg? 🦌🐇🦅🐗
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 mei 2026 @ 21:41:42 #36
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220753221
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:24 schreef APK het volgende:
Leuk om te volgen, ik wandel zelf ook graag in Duitsland.
Kom je nog leuke beesten tegen onderweg? 🦌🐇🦅🐗
@Rewimo, vertel hem even over die wilde zwijnen indertijd.. 😜

Ik heb nu nog geen dieren gezien helaas
pi_220754193
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:24 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, mooi he.

Klein geheimpje is dat ik hier al sinds mijn geboorte regelmatig kom. Maar alleen per auto,wandelend is echt heel anders.

Vandaar dat ik ook 2 rustdagen heb in 2 plaatsen die ik heel goed ken en waar ik ook wat trips over memory lane wil gaan maken.
Ah, te gek. Lopen is zo fijn en die omgeving is wunderschön
Mijn geheimpje is dat ik 54 jaar geleden in Duitsland geboren ben, en er later nog vaak met mijn ouders op vakantie ben geweest
Trippstadt heb ik leuke kinder-herinneringen aan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 mei 2026 @ 10:55:55 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_220756197
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:41 schreef qltel het volgende:

[..]
@:Rewimo, vertel hem even over die wilde zwijnen indertijd.. 😜

Ik heb nu nog geen dieren gezien helaas
Dat is al heel wat jaren geleden inmiddels. Zoon zat bij mij achterop de fiets, qltel was om een of andere reden wat achtergebleven. We waren in een dal waar je als het ware omheen kon fietsen en we waren inmiddels op de terugweg.

Opeens hoorde in boven me een hoop herrie. Ik keek waar dat vandaan kwam en ging wat langzamer fietsen. Het geraas kwam dichterbij en ik stopte. Van boven op de helling stoof er een enorm everzwijn de weg op. Ik schrok me een hoedje :D

Het beest stak de weg over, en ineens kwam daar de bosgrond in beweging. Mama zwijn rende weg, en ik zag 1 voor 1 biggetjes verdwijnen, achter mama aan. Het waren er maar liefst 14 O+

Zoiets vergeet je echt nooit. Ik was wel blij dat papa zwijn in de vluchtstand stond, en niet in de aanvalsmodus :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 12:35:33 #39
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220756887
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:45 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ah, te gek. Lopen is zo fijn en die omgeving is wunderschön
Mijn geheimpje is dat ik 54 jaar geleden in Duitsland geboren ben, en er later nog vaak met mijn ouders op vakantie ben geweest
Trippstadt heb ik leuke kinder-herinneringen aan
Oh, wat leuk zeg! Als ik tijd heb zal ik wel eens vertellen hoe dat bij mij zit.

Maar speciaal voor jou deze 2 foto's. Het kasteel en mijn hotel van de afgelopen nacht. Wat vroeger een klooster was.



  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 21:10:00 #40
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220760137
Vandaag een lange etappe. Veel langer dan gepland. En eerlijk gezegd.. ik vind delen van de route ook niet geweldig mooi. Ook veel breed pad en ook stukken met breed pad waar ze grote kiezels ip gestort hadden. En dat gaat knap vervelen als dat lange stukken zijn. De route was dacht ik zo'n 20 kilometer maar aan het einde bleek hij 28,6 km met 630 meter stijging.

Nadeel was ook dat in Duitsland op zondag alle winkels dicht zijn, op bakkers na, maar die was er niet meer in Trippstadt. Dus geen lunch, zwaar lopen soms en grote afstand. Nouja, ik heb het gehaald.











pi_220760145
Oef dat klinkt als een pittige dag! Het is je gelukt *O*
Wel weer prachtige foto's O+

Lekker uitrusten voor morgen dus *;
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 21:17:17 #42
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220760179
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oef dat klinkt als een pittige dag! Het is je gelukt *O*
Wel weer prachtige foto's O+

Lekker uitrusten voor morgen dus *;
Ja, was ook pittig. Maar gehaald.. :+

En morgen sta ik (in regenpak) klaar voor de volgende etappe..
pi_220760202
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:17 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, was ook pittig. Maar gehaald.. :+

En morgen sta ik (in regenpak) klaar voor de volgende etappe..
Alle vertrouwen in dat morgen ook gaat lukken
Hopelijk blijf je een beetje droog O+
  zondag 10 mei 2026 @ 21:33:40 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220760304
Leuk.
Ook zo typisch Duits die oude bronnen. Probeer mij wel eens voor te stellen hoe daar vroeger allemaal mijnwerkers en andere gasten in zo'n bos zwoegden. Of hoe Duitse soldaten door die bossen terugtrokken in 1945.

Veel wanderfreude gewenst. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 22:02:55 #45
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220760517
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:33 schreef Hyperdude het volgende:
Leuk.
Ook zo typisch Duits die oude bronnen. Probeer mij wel eens voor te stellen hoe daar vroeger allemaal mijnwerkers en andere gasten in zo'n bos zwoegden. Of hoe Duitse soldaten door die bossen terugtrokken in 1945.

Veel wanderfreude gewenst. :P
Dat vind ik zo leuk hier, overal water. Ik heb echt niet alle bronnen op de foto gezet die ik heb gezien. En dus heb ik er al veel gezien..

En nu heeft iedereen stromend water in huis, maar vroeger haalde iedereen water bij zo'n bron. Ik vind ze echt mooi! En een hoop geschiedenis.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 mei 2026 @ 22:06:10 #46
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220760538
Overigens, op de 2e foto van vandaag staat uralte schmelz. Zoiets als oeroude smeltoven. In dat gebied werd indertijd veel aan ijzerbewerking gedaan. En het riviertje werd gebruikt om watermolens aan te drijven. Er is nog veel van terug te vinden, gebouwen waar water onderdoor stroomt, namen van gebouwen en plaatsen.
  zondag 10 mei 2026 @ 22:36:57 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220760714
Vermoed dat je hier in de buurt bent. :)
https://de.wikipedia.org/wiki/Alte_Schmelz_%28St._Ingbert%29
Leuke geschiedenis, eerst bij Beieren, dan bij Frankrijk en dan weer bij Pruisen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220760763
Ik zie dit nu pas, ik kom ook meelezen. Veel suces!!!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2026 @ 06:47:04 #49
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220761291
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:36 schreef Hyperdude het volgende:
Vermoed dat je hier in de buurt bent. :)
https://de.wikipedia.org/wiki/Alte_Schmelz_%28St._Ingbert%29
Leuke geschiedenis, eerst bij Beieren, dan bij Frankrijk en dan weer bij Pruisen.
65 km is niet echt uit de buurt.. :+

Deze ligt tussen Trippstadt en Johanniskreuz.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2026 @ 06:47:40 #50
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220761293
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:43 schreef fietsmiep het volgende:
Ik zie dit nu pas, ik kom ook meelezen. Veel suces!!!
Leuk dat je meeleest. Tja, ik heb niet alle famiie ingeseind.. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')