Lijkt me nou ook weer niet nodig.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:40 schreef cinderloom het volgende:
Even naar de dokter om hem netjes te laten verwijderen. Dan blijf je er niet meer achter haken wat nog meer schade kan geven. Groeit daarna waarschijnlijk weer een nieuwe
Dit doe ik ook altijd ja. Werkt prima, heb nog steeds al m'n nagelsquote:Op donderdag 7 mei 2026 15:42 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Lijkt me nou ook weer niet nodig.
Gewoon afknippen tot waar ie nog aan de nagelriem hangt en er een pleister omheen totdat het enigszins is terug gegroeid waardoor je nergens meer aan blijft hangen.
Heb jij dat vaker dan, dat nagels er helemaal af gaan?quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit doe ik ook altijd ja. Werkt prima, heb nog steeds al m'n nagels
Dit. De nieuwe groeit best snel terug. Had ik toen ik dikke teen brakquote:Op donderdag 7 mei 2026 15:40 schreef cinderloom het volgende:
Even naar de dokter om hem netjes te laten verwijderen.
Dit heb ik net gedaan. Volgens mij is de nagel eronder al aan het groeien.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:42 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Gewoon afknippen tot waar ie nog aan de nagelriem hangt en er een pleister omheen totdat het enigszins is terug gegroeid waardoor je nergens meer aan blijft hangen.
De nagel groeit er zeker al onder hoor, dus ga eerstdaags naar de HA of je krijgt echt een hele rare nagelquote:Op donderdag 7 mei 2026 17:21 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dit heb ik net gedaan. Volgens mij is de nagel eronder al aan het groeien.
Hopelijk is het voldoendequote:Op donderdag 7 mei 2026 17:21 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dit heb ik net gedaan. Volgens mij is de nagel eronder al aan het groeien.
Ik heb iets vergelijkbaars met mijn grote teennagel gedaan toen ik die had beschadigd door er iets zwaars op te laten vallen.
Ze zijn een beetje lastig in mijn huisartspraktijk, maar misschien is het een oplossing.quote:Op donderdag 7 mei 2026 17:29 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
De nagel groeit er zeker al onder hoor, dus ga eerstdaags naar de HA of je krijgt echt een hele rare nagel![]()
Dan zou ik het zelf doen. En rustig aan.quote:Op donderdag 7 mei 2026 17:42 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ze zijn een beetje lastig in mijn huisartspraktijk, maar misschien is het een oplossing.
Ik heb paar jaar terug een ontstoken grote teen gehad door zelf te gaan knippen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:42 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja best regelmatig zulke nagelproblemen. Maar meestal dat ze veel te ver inscheuren. Dan knip ik het losse deel eraf + pleister erover tot het stuk huid zonder nagel geen pijn meer doet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb jij dat vaker dan, dat nagels er helemaal af gaan?
Oh, de hele nagel eraf vind ik een stuk drastischer dan dat.quote:Op donderdag 7 mei 2026 19:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja best regelmatig zulke nagelproblemen. Maar meestal dat ze veel te ver inscheuren. Dan knip ik het losse deel eraf + pleister erover tot het stuk huid zonder nagel geen pijn meer doet.
Excuses dat ik hier mijn goede ervaring met de aangedragen oplossing deelde. Hoe vaak moet je hele nagel eraf scheuren voordat je zulke oplossingen mag goedkeuren op basis van persoonlijke ervaring?quote:Op donderdag 7 mei 2026 19:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, de hele nagel eraf vind ik een stuk drastischer dan dat.
Het is toch duidelijk wat anders, een ingescheurde nagel of een in zijn geheel afgescheurde nagel.quote:Op donderdag 7 mei 2026 19:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Excuses dat ik hier mijn goede ervaring met de aangedragen oplossing deelde. Hoe vaak moet je hele nagel eraf scheuren voordat je zulke oplossingen mag goedkeuren op basis van persoonlijke ervaring?
Ik zei toch eerst dat ik dit ook altijd doe bij hetzelfde probleem als dat TS heeft, een geheel afgescheurde nagel? 3-4x gehad, voor de goede orde. Vervolgens vraag jij of ik dat regelmatig heb en zeg ik ja, maar de meeste keren dat ik 'm er zo af moet knippen is het een half afgescheurde nagel.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is toch duidelijk wat anders, een ingescheurde nagel of een in zijn geheel afgescheurde nagel.
Hij kwam steeds meer los.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 08:08 schreef Moeraskat het volgende:
TS: heb je hem nu bijna 2 weken laten bungelen of is hij langzaam losgekomen?
heerlijkquote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:12 schreef Horzula het volgende:
[..]
Hij kwam steeds meer los.
Tot hij als een openstaande motorkap dwars over mijn vinger opende.
Bedankt voor de tip, @Lenny77!quote:Op woensdag 13 mei 2026 00:04 schreef Lenny77 het volgende:
Wij laten de nagel altijd zitten en naaien of plakken deze vast.
Op die manier kan de nagel er onder op het gemakje en veilig groeien. Ook veel minder risico op infectie.
Ja dat is een officiële medische benamingquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Horzula het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, @:Lenny77!
Voor de volgende keer.
Op dit moment doet mijn vingertop me denken aan Jeff Goldblum in The Fly.
Is dit medisch gangbaar?
Je kan altijd eens een foto in DM sturen?quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Horzula het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, @:Lenny77!
Voor de volgende keer.
Op dit moment doet mijn vingertop me denken aan Jeff Goldblum in The Fly.
Is dit medisch gangbaar?
Hopelijk niet ivm "patient overleden"quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:12 schreef Vlinder het volgende:
Waarom zijn er nog geen foto's geplaatst?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |